ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2017

ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΛΕΓΟΜΕΝΗΣ ‘’ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ’’

ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΛΕΓΟΜΕΝΗΣ ‘’ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ’’
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

Το πρόβλημα της Ουνίας στο κρατίδιο των Σκοπίων, είναι ένα από τα πολλά προβλήματα που η δολιότητα των Παπικών ‘’κατάφερε’’ να υπάρχει, ως μόνιμη αιτία  για αποκοπή Ορθοδόξων από τη Μία Αγία Εκκλησία.  Η αυθαίρετη ονομασία της αιρετικής αυτής κοινότητας στο κρατίδιο των Σκοπίων ‘’Μακεδονική Ελληνική Καθολική Εκκλησία’’, είναι αρκετή για αντιληφθεί κανείς την επικινδυνότητα της ουνιτικής δολιότητας, τόσο σε εκκλησιαστικό, αλλά και σε εθνικό επίπεδο.
Επικεφαλής της καλούμενης  ‘’Μακεδονικής Ελληνικής Καθολικής Εκκλησίας’’, είναι παπικός ουνίτης ‘’Αποστολικός έξαρχος’’.   Πρώτος  παπικός ‘’Αποστολικός έξαρχος’’ είχε διοριστεί από την ουνιτική κοινότητα στη Βουλγαρία, την καλούμενη ‘’Βουλγαρική Ελληνική Καθολική Εκκλησία’’ κατά το έτος 1883.  Με την ίδρυση της πρώην ‘’Δημοκρατίας’’ της Γιουγκοσλαβίας, υπήρξε αντίδραση από την παπική κοινότητα Krizevci της Κροατίας.  Το Βατικανό διόρισε το έτος 2001 παπικό ‘’Αποστολικό έξαρχο Μακεδονίας’’ και κατά το έτος 2008 διαχώρισε την καλούμενη  ‘’Μακεδονική Ελληνική Καθολική Εκκλησία’’, από την ουνιτική κοινότητα του Krizevci.

Αν προσμετρήσει κανείς πόσους Ορθοδόξους Χριστιανούς παρέσυραν στην εκτός Εκκλησίας ουνιτική κοινότητα των Σκοπίων, θα αντιληφθεί το μέγεθος του προβλήματος της ουνίας στο κρατίδιο αυτό. 
Οι ουνίτες στα Σκόπια υπολογίζονται περί τις 15,000.  Ως καθεδρικός ναός των ουνιτών στο κρατίδιο των Σκοπίων, είναι ο ναός της Κοίμησης της Θεοτόκου στη Στρούμιτσα.  Προβάλλουν ιδιαίτερα την ‘’ουνία ως μέθοδο ένωσης τους παρελθόντος και αναζήτηση του παρόντος για πλήρη κοινωνία με την Ορθόδοξη Εκκλησία’’.  Αντιλαμβάνεται κανείς τι ‘’ένωση’’ επιζητούν  οι Παπικοί.  Μια ‘’ένωση’’ που έχει ως πρότυπο την  ουνιτική ‘’μέθοδο’’. 

Επιπρόσθετα με αυτά, θα πρέπει να αναφέρομε ότι  γίνεται εκμετάλλευση και της δημιουργηθείσας κατάστασης από τη Σχισματική Εκκλησία των Σκοπίων, το χαρακτηριστικότερο πιστεύω δείγμα εθνοφυλετισμού, όπου παραβιάσθηκε η νομοκανονική δικαιοδοσία του Πατριαρχείου Σερβίας και αποσχίστηκε από αυτό. Αρκετούς  Ορθοδόξους Χριστιανούς παρέσυραν και παρασύρουν οι ουνίτες στα Σκόπια. Εξάλλου η  προσηλυτιστική δολιότητα, είναι κύριο χαρακτηριστικό της ουνίας γενικότερα. 

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2017

ΜΑΚΑΡΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΠΛΑΧΝΙΚΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΕΙΚΕΙΣ!



Μακάριοι είναι οι σπλαχνικοί και επιεικείς που συμπονούν τους συνανθρώπους τους στη δυστυχία τους, διότι αυτοί θα ελεηθούν από τον Θεό την ημέρα της Κρίσεως.

ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΗΣ ΚΡΟΣΤΑΝΔΗΣ: ΟΤΑΝ ΠΡΟΣΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΑΔΙΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΨΥΧΡΑ!


Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης: Όταν προσευχόμαστε αδιάφορα και ψυχρά, η ψυχή μας νιώθει άρρωστη, όπως και όταν κοινωνούμε ανάξια. Αυτό σημαίνει πως ο Θεός δεν μπαίνει στην καρδιά μας, επειδή προσβάλλεται από την απιστία και τη ψυχρότητά της.

ΕΓΩ Ο ΚΥΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΣΟΥ, ΕΙΜΑΙ Ο ΚΡΑΤΩΝ ΤΗΝ ΔΕΞΙΑΝ ΣΟΥ!



ὅτι ἐγὼ ὁ Θεός σου ὁ κρατῶν τῆς δεξιᾶς σου, ὁ λέγων σοι· μὴ φοβοῦ. (Ησαΐας 41,13)
                   

Μετάφραση: Διότι εγώ ο Κύριος ο Θεός σου είμαι εκείνος, που σε κρατώ από την δεξιάν σου και σου λέγω· Μη φοβάσαι.

ΑΓΙΟΣ ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ, ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΜΥΡΝΗΣ!


Άγιος Πολύκαρπος, Επίσκοπος Σμύρνης
 

Ο Άγιος Πολύκαρπος γεννήθηκε περί το 80 μ.Χ. από ευσεβείς και φιλόθεους γονείς, τον Παγκράτιο και τη Θεοδώρα, που είχαν εγκλειστεί στη φυλακή για την πίστη του Χριστού, και βαπτίσθηκε Χριστιανός σε νεαρή ηλικία. Υπήρξε μαζί με τον Άγιο Ιγνάτιο τον Θεοφόρο μαθητής του Ευαγγελιστή Ιωάννη. Λίγο πριν αναχωρήσει από τον πρόσκαιρο αυτό βίο ο Άγιος Βουκόλος, Επίσκοπος Σμύρνης, χειροτόνησε μετά των Αγίων Αποστόλων, ως διάδοχό του, τον Άγιο Πολύκαρπο και μετά κοιμήθηκε με ειρήνη.

Ο Άγιος παρακολούθησε με αγωνία και προσευχή τη σύλληψη του Αγίου Ιγνατίου του Θεοφόρου, Επισκόπου Αντιοχείας και τα μαρτύρια αυτού. Η αγάπη του προς τον θεοφόρο Πατέρα μαρτυρείται και από την Επιστολή την οποία έγραψε προς τους Φιλιππησίους. Σε αυτή την επιστολή τους συγχαίρει για την φιλοξενία, την οποία παρείχαν στον Άγιο Ιγνάτιο, όταν αυτός διήλθε από την πόλη τους. Το κείμενο αυτό του Αγίου Πολυκάρπου διακρίνεται για τον αποστολικό, θεολογικό και ποιμαντικό χαρακτήρα του.

Ο Άγιος Πολύκαρπος, διακρινόταν για την σωφροσύνη, τη θεολογική κατάρτιση και την αφοσίωση στη διδασκαλία του Ευαγγελίου, καθώς μιλούσε πάντα σύμφωνα με τις Γραφές. Ήταν ο γνησιότατος εκπρόσωπος της αποστολικής διδασκαλίας σε όλες τις Εκκλησίες της Ασίας. Ο Άγιος Ειρηναίος παρέχει την πληροφορία ότι ο Άγιος Πολύκαρπος μετέστρεψε πολλούς από τις αιρέσεις του Βαλεντίνου και του Μαρκίωνος στην Εκκλησία του Θεού. Διηγείται μάλιστα και ένα επεισόδιο αναφερόμενο στη στάση του Αγίου Πολυκάρπου έναντι του Μαρκίωνος. Όταν ο αιρεσιάρχης αυτός τον πλησίασε κάποτε και του απηύθυνε την παράκληση: «ἐπεγίνωσκε ἠμᾶς», δηλαδή αναγνώρισέ μας, ο Άγιος απάντησε: «ἐπιγινώσκω, ἐπιγινώσκω σὲ τὸν πρωτότοκον τοῦ Σατανᾶ».

Ένα άλλο επεισόδιο ανάγεται στη γεροντική ηλικία του Αγίου Πολυκάρπου. Όπως είναι γνωστό, οι Εκκλησίες της Μικράς Ασίας εόρταζαν το Πάσχα στις 14 του μηνός Νισσάν, σε οποιαδήποτε ημέρα και αν τύχαινε αυτό. Αντίθετα οι άλλες Εκκλησίες δεν εόρταζαν καθόλου το Πάσχα, αλλά αρκούνταν στον εβδομαδιαίο κατά Κυριακή εορτασμό της Αναστάσεως, τονίζοντας ασφαλώς περισσότερο τον εορτασμό της πρώτης Κυριακής μετά την πανσέληνο της εαρινής ισημερίας. Επειδή λόγω της διαφοράς αυτής η Εκκλησία της Ρώμης τηρούσε αυστηρή στάση έναντι των Μικρασιατών, ο Άγιος Πολύκαρπος αναγκάσθηκε να μεταβεί στη Ρώμη, για να διευθετήσει το ζήτημα και άλλα δευτερεύοντα θέματα, με τον Επίσκοπο Ρώμης Ανίκητο.

Μετά την επιστροφή του από την Ρώμη, υπέργηρος πλέον, συνέχισε την αποστολική δράση του με τόση επιτυχία, ώστε προκάλεσε την οργή των ειδωλολατρών. Αυτή η προδιάθεση ήταν φυσικό να προκαλέσει το μαρτύριό του, που ακολούθησε την εξής πορεία. Ο Κόιντος, ζηλωτής Χριστιανός, ο οποίος ήλθε στη Σμύρνη από τη Φρυγία, παρακίνησε ομάδα Φιλαδελφέων Χριστιανών να προσέλθουν στον ανθύπατο Στάτιο Κοδράτο, για να δηλώσουν σε αυτόν την ιδιότητά τους και την πίστη τους στον Χριστό, πράγμα το οποίο φυσικά προοιώνιζε θάνατο. Τελικά μαρτύρησαν όλοι, εκτός από τον Κόιντο, ο οποίος δειλιάσας την τελευταία στιγμή, θυσίασε στα είδωλα. Ο όχλος, αν και θαύμασε την γενναιότητα των Μαρτύρων, απαιτούσε να εκτελεσθούν οι «άθεοι» και να αναζητηθεί ο Άγιος Πολύκαρπος, ο οποίος πιεζόμενος από τους Χριστιανούς είχε αναχωρήσει σε κάποιο αγρόκτημα. Τελικά ο Άγιος συνελήφθη το έτος 167 μ.Χ. και οδηγήθηκε ενώπιον του ανθυπάτου.

Ο γηραιός Επίσκοπος δεν ταράχθηκε. Το πρόσωπό του ήταν γαλήνιο και λαμπερό. Ο αστυνόμος Ηρώδης και ο πατέρας του Νικήτας προσπάθησαν να πείσουν τον Άγιο να αρνηθεί τον Χριστό. Ο Άγιος όμως, με πνευματική ανδρεία απάντησε ότι υπηρετεί τον Χριστό επί 86 έτη χωρίς καθόλου να Τον εγκαταλείψει. Πως μπορούσε λοιπόν τώρα να Τον βλασφημήσει και να Τον αρνηθεί; Ο ανθύπατος τότε διέταξε να τον ρίξουν στην φωτιά. Ο Γέρων Πολύκαρπος αποδύθηκε μόνος τα ιμάτιά του και περίμενε προσευχόμενος λέγοντας: «Κύριε, ὁ Θεὸς ὁ Παντοκράτωρ, ὁ τοῦ ἀγαπητοῦ καὶ εὐλογητοῦ παιδός Σου Ἰησοῦ Χριστοῦ Πατήρ, δι’ Οὐ τὴν περὶ Σοῦ ἐπίγνωσιν εἰλήφαμεν, ὁ Θεὸς τῶν ἀγγέλων καὶ δυνάμεων, καὶ πάσης τῆς κτίσεως, καὶ παντὸς τοῦ γένους τῶν δικαίων, οἱ ζώσιν ἐνώπιόν Σου, εὐλογῶ Σε, ὅτι ἠξίωσας μὲ ἧς ἡμέρας καὶ ὥρας ταύτης τοῦ λαβεῖν μὲ μέρος ἐν ἀριθμῷ τῶν μαρτύρων Σου, ἐν τῷ ποτηρίῳ τοῦ Χριστοῦ Σου, εἰς ἀνάστασιν ζωῆς αἰωνίου, ψυχῆς τε καὶ σώματος, ἐν ἀφθαρσίᾳ Πνεύματος Ἁγίου, ἐν οἲς προσδεχθείην ἐνώπιόν Σου σήμερον ἐν θυσίᾳ πίονι καὶ προσδεκτή, καθὼς προητοίμασας καὶ προσεφανέρωσας καὶ ἐπλήρωσας ὁ ἀφευδὴς καὶ ἀληθινὸς Θεός. Διὰ τοῦτο καὶ περὶ πάντων αἰνῶ Σε, εὐλογῶ Σε, δοξάζω Σε, σὺν τῷ αἰωνίῳ καὶ ἐπουρανίω Ἰησοῦ Χριστό....».

Η φωτιά σχημάτισε γύρω από το σώμα του Αγίου Πολυκάρπου καμάρα χωρίς να τον αγγίζει. Τότε στρατιώτης εκτελεστής τελείωσε τον Άγιο Μάρτυρα διά του ξίφους. Έπειτα το Ιερό λείψανο ρίφθηκε στην φωτιά, οι δε πιστοί συνέλεξαν τα ιερά λείψανα αυτού.

Η Σύναξη του Αγίου Πολυκάρπου ετελείτο στη Μεγάλη Εκκλησία. Η Κάρα του Αγίου βρίσκεται στη Μονή Προυσού Ευρυτανίας. Η δεξιά του Αγίου βρίσκεται στη Μονή Παν. Αμπελακιωτίσσης Ναυπάκτου. Απότμημα του Ιερού Λειψάνου του Αγίου βρίσκεται στο Ναό του Αγίου Γεωργίου των Ελλήνων Βενετίας. Η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη του Αγίου στις 23 Φεβρουαρίου.

https://www.saint.gr

ΑΓΙΟΣ ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ Ο ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΣ, ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΜΥΡΝΗΣ


Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2017

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΕΦΡΑΙΜ ΤΗΣ ΑΡΙΖΟΝΑΣ

(Απομαγνητοφωνημένο υλικό μοναχών, πνευματικών παιδιών του Γέροντος από την Ελλάδα, που τον επισκέφθηκαν στην Ελληνορθόδοξη Ιερά Μονή του Αγίου Αντωνίου, στην Αριζόνα της Αμερικής)

Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Βλέπετε την φωτογραφία αυτή του Γέροντα Ιωσήφ, του Ησυχαστή. Είχα μεγάλο Γέροντα, ήταν πυρ – πυρ, άνθρωπος φαινόμενο. Όλο τα επουράνια σκέπτονταν, μ’ αυτά ζούσε. Δύο λέξεις μας έλεγε συνεχώς, υπομονή, υπομονή και προσευχή και εδώ μας βοηθάει, όσο του επιτρέπει η Πρόνοια του Θεού. Σαν υποτακτικοί του, ποτέ δεν μαλώσαμε μεταξύ μας. Άλλοι απέξω μας δημιουργούσαν προβλήματα, συκοφαντούσαν τον Γέροντα, τον κατηγορούσαν, αλλά ο Γέροντας Ιωσήφ έλεγε, «αυτοί ας λένε, εμείς να μην πούμε».

Συνομιλήτρια: Εμείς Γέροντα, είμαστε πολύ αδύνατοι σε όλα. Τι θα γίνει με εμάς;
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Άλλα χρόνια είναι τώρα. Άλλα τα κριτήρια του Θεού, για σήμερα. Ο Γέροντας Ιωσήφ είχε το πνευματικό πανεπιστήμιο. Εγώ είμαι ευχαριστημένος να είστε εσείς (..δηλαδή τα πνευματικά του παιδιά) στο πνευματικό λύκειο. Σήμερα υπάρχει τέτοια πνευματική σύγχυση. Μεγάλος ανεμοστρόβιλος παρασέρνει τα πάντα. Κρατείστε γερά την παράδοση που σας παρέδωσα και να ξέρετε ότι σήμερα είναι ομολογία να λέμε ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο Θεός μας. Αυτό δεν το θέλουν οι σκοτεινές δυνάμεις.

Συνομιλήτρια: Γέροντα, μετά από τόσα χρόνια αγώνα, τι σας έμεινε μέσα στη ψυχή σας;
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Όλα είναι δεύτερα, όλα δεύτερα. Το πρώτο είναι το όνομα του Χριστού μας και τώρα , περνώντας τα χρόνια , είδα στη πράξη, ότι μόνο με την αγάπη κερδίζεται ο άνθρωπος. Η ζωή μου ήταν κόπος και πόνος, με την φτώχεια, με τους Γερμανούς, με την πείνα στη κατοχή, με τους πειρασμούς και τις θλίψεις στα μοναστήρια. Μεγάλος αγώνας. Μόνο το όνομα του Χριστού και της Παναγίας μας μ’ έβγαλε πέρα. Όποιος άνθρωπος δεν λέγει καθημερινά το όνομα του Χριστού και της Παναγίας μας, δεν είναι Χριστιανός.

Συνομιλήτρια: Δηλαδή η ευχή του Χριστού είναι το μέγιστο;
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Βεβαίως, γιατί είμαστε συνέχεια με τη μνήμη του Χριστού μας. Οι Άγιοι Πατέρες φωτίστηκαν και μας άφησαν αυτές τις προσευχούλες. Τρία και δύο γράμματα, «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον ημάς» και «Υπεραγία Θεοτόκε, σώσον ημάς». Δεν είναι να διαβάσουμε εγκυκλοπαίδειες, ούτε πολλά βιβλία. Μ’ αυτές τις δύο προσευχούλες, σωζόμαστε όλοι οι Χριστιανοί. Οι μοναχοί που δεν έχουν τις μέριμνες των κοσμικών, προσεύχονται πολύ και φθάνουν ψηλά. Τους βοηθάει πολύ και η Παναγία μας. Είναι σαν να μιλούν στο αυτί του Χριστού μας, γιατί είναι αφοσιωμένοι στη προσευχή και αυτό είναι το κύριο έργο τους και όποιος έχει το δώρο της προσευχής στη καρδιά του, όταν πεθάνει δεν τον αγγίζουν τα τελώνια. Πηγαίνει μετά τον θάνατό του , κατευθείαν στο Χριστό μας. Δεν έχει εμπόδια, γιατί το όνομα του Χριστού έχει δύναμη. Είναι πυρ ο Θεός.

Συνομιλήτρια: Και οι χαιρετισμοί της Παναγίας μας είναι δυνατή προσευχή;
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Βεβαίως, όταν τους λέμε, έχουμε χαρά και φώτιση από την Παναγία μας. Πολύ με βοηθάει η παναγία μας. Με βγάζει από πολλά αδιέξοδα.

Συνομιλήτρια: Σήμερα πάσχουμε από απελπισία και ανυπομονησία.
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Η απελπισία είναι πάντα από τον διάβολο και όποιος απελπίζεται χάνει τις δυνάμεις του. Η βάση της ζωής μας είναι η υπομονή. Όταν δεν την έχουμε διαλύεται η ζωή μας.

Συνομιλήτρια: Γέροντα, ο κόσμος, εμείς, είμαστε σε μια δύσκολη θέση με όλα αυτά που γίνονται και ακούμε. Υπάρχει φόβος.
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Ναι, διαισθανόμαστε ότι θα γίνουν καταστροφικά πράγματα και γίνονται καθημερινά, Γι’ αυτό τρέχουμε στα μοναστήρια και στις εκκλησίες, αλλά δεν πρέπει να έχουμε φόβο. Για σκεφτείτε , αν ένα τάγμα αγγέλων έγιναν δαίμονες και κάνουν τόση ζημιά, τι βοήθεια μας προσφέρουν τα εννέα τάγματα των αγγέλων. Μια φορά είδα τον Χριστό στο θρόνο του και δίπλα την Παναγία μας και τα τάγματα των αγγέλων και των αγίων. Περιμένανε το νεύμα του Χριστού μας για να βοηθήσουν την ανθρωπότητα στη νέα κατάσταση. Όταν γεμίζουμε συνεχώς την καρδιά μας με τον Χριστό καθημερινά δυναμώνει η πίστη μας και όλα τα αντιμετωπίζουμε. Η Παναγία μας, παρακαλεί για μας και δέεται συνεχώς, να έχουμε δύναμη και αισιοδοξία.

Συνομιλήτρια: Γέροντα σ’ αυτή την ηλικία που είστε, μπορείτε να προσεύχεσθε όπως πρώτα, ή διαφορετικά;
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Προσεύχομαι καλύτερα από πρώτα. Βέβαια δεν έχω την ένταση της προσευχής του Γέροντα Ιωσήφ, του Ησυχαστή, αλλά έχω δυνατή προσευχή και αυτό παρηγορεί την ψυχούλα μου, τόσα που πέρασα και περνώ.

Συνομιλήτρια: Πολλές φορές τα άγια λείψανα ευωδιάζουν.
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Είναι σαν να λένε είμαστε συγγενείς.

Συνομιλήτρια: Ο καρκίνος είναι διάχυτος σήμερα.
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Οι καρκινοπαθείς είναι μάρτυρες. Προσπαθώ να τους ενισχύω με την προσευχή μου, με τις νουθεσίες και όταν μπορώ τους επισκέπτομαι.

Συνομιλήτρια: Πολλοί άνθρωποι περνούνε σκληρές δοκιμασίες, είτε από την κακία των άλλων, είτε από δικά τους παραπτώματα. Τόσο δύσκολα, σαν να ζουν τη κόλαση εδώ.
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Όταν ζουν εδώ τη κόλαση .…. και αξιοποιήσουν αυτή τη κατάσταση, με πνευματικά κριτήρια, όταν πεθάνουν δεν θα δικαστούν καθόλου, αλλά θα πάνε , κατευθείαν στην αγκαλιά του Χριστού. Αν όμως δεν αξιοποιήσουν, με πνευματικά κριτήρια, τη κόλαση αυτή, τότε θα βασανίζονται και στην άλλη ζωή. Ήθελα να σας πω κάτι για τον Παράδεισο. Πριν από τα ογδόντα μου χρόνια, πήγαινα συχνά στον Παράδεισο. Και τώρα βέβαια, αλλά η ηλικία έχει τον ρόλο της. Μία φορά με πήρε ο Κύριος από το χέρι και μου έλεγε «..εδώ έκανες εκκλησία, εδώ εξομολόγησες και σώθηκε η ψυχή, εδώ παρηγόρησες, εδώ νουθέτησες,.», μου έλεγε δηλαδή τα πάντα και μαζί με αυτό μου έδινε χαρά, συγχρόνως με το λόγο του, Τόσο πολύ χαρά που είπα. Χριστούλη μου, δεν αντέχω άλλο. Δεν αντέχω άλλο. Θα εκραγώ. Να με γυρίσεις πίσω. Και βρέθηκα πάλι στο δωμάτιό μου.
Άλλη φορά στον Παράδεισο, είδα έναν λεβέντη, θαυμάσιο. Είχε δίπλα του ένα άλογο με μια γυριστή ουρά, ωραιότατο. Μέσα μου το ζήλεψα. Ήθελα να το είχα εγώ αυτό το άλογο. Με φωνάζει και μου λέγει, ήτανε κάτι σαν διοικητής. « Να πας να πεις στο στράτευμα, ότι το πίσω μέρος το έχουν αφύλακτο και θα πάνε οι αντάρτες (οι δαίμονες δηλαδή) ». Και τρέχω και το λέγω. Και γύρισα τρέχοντας να πω ότι το έκανα. Εκείνος μ’ αγκάλιασε, με φίλησε και ανέβηκε στο άλογό του χαμογελαστός και έφυγε.

Συνομιλήτρια: Δηλαδή Γέροντα, γίνονται πολλά πίσω, που δεν τα πιάνουμε;
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Βεβαίως. Γι’ αυτό πρέπει από παντού να προσέχουμε. Προσοχή μεγάλη. Θα περάσουμε δικαστήριο φοβερό.

Συνομιλήτρια: Η κόλαση πώς είναι;
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Πως είναι; Φρίκη, φρίκη. Ούτε πουλάκι να μην πάει εκεί. Όπως πνίγονται οι άνθρωποι στη θάλασσα, έτσι πνίγονται στα βάσανα της κόλασης, συντροφιά με τους δαίμονες. Να προσευχόμαστε για τους νεκρούς. Είναι μεγάλη ελεημοσύνη. Η μητέρα μου ήτανε πολύ ενάρετη γυναίκα. Στα λόγια της στήριζα την παιδική μου ζωή. Πριν πεθάνει ήτανε δύο χρόνια κατάκοιτη και έλεγε. «Πάτερ πες τον Θεό να με πάρει. Κουράστηκα». Αλλά πριν φύγει έδωσε μάχη.

Συνομιλήτρια: Μάχη με ποιους;
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Τους δαίμονες.

Συνομιλήτρια: Τους βλέπατε;
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Ναι, όπως βλέπω τους ανθρώπους.

Συνομιλήτρια: Ο Αρχάγγελος δεν την βοηθούσε;
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Ήτανε πίσω από τη πλάτη της. Είχε υποχωρήσει. Να πολεμήσει μόνη της, να στεφανωθεί.

Συνομιλήτρια: Τόσα που ακούμε για καταστροφές, που έρχονται, εμείς που ζητάμε την βοήθεια του Θεού, τι θα γίνουμε;
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Κατά το σχέδιο που έχει ο Θεός για κάθε άνθρωπο, θα κάνει και τις πράξεις του, για να σωθεί, αυτός ο άνθρωπος. Πω! Πω! Τι θα περάσουμε! Δυσκολίες μεγάλες. Η Αθήνα έχει κρυφούς Αγίους πολλούς, αλλά και το Άγιο Όρος με τον Άγιο Δημήτριο στηρίζουν τη Βόρειο Ελλάδα. Έχω ιδιαίτερη αγάπη στον Άγιο Δημήτριο. Με το Άγιο Μύρο του κοιμάμαι. Η Ελλάδα γύρισε τη πλάτη της στο Χριστό. Γι’ αυτό θα υποφέρει πολλά. Τα παιδιά στην Ελλάδα σήμερα είναι ή πολύ φωτισμένα, ή πολύ σκοτισμένα. Τα παιδιά των ενάρετων οικογενειών, είναι η μαγιά του Χριστού και το μέλλον της Ελλάδας.

Συνομιλήτρια: Πολλές γυναίκες υποφέρουν στις οικογένειες σήμερα.
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Ο Χριστός είναι πολύ κοντά στις ψυχές που περιφρονούνται.

Συνομιλήτρια: Μερικοί άνθρωποι έχουν ένα ιδιαίτερο πνευματικό χάρισμα. Πως γίνεται αυτό;
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Αυτοί οι άνθρωποι, ή αδικήθηκαν πολύ, ή συκοφαντήθηκαν, ή εμβάθυναν σ’ αυτό τον τομέα και τους δόθηκε χάρισμα. Όπως κανοναρχούμε τον Θεό, έτσι και μας ψέλνει.
Συνομιλήτρια: Στα Ιεροσόλυμα, τα τελευταία χρόνια, γίνονται θαυμαστά πράγματα.

Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Ήθελα και εγώ να τα έβλεπα. Εκεί είναι η βάση του Χριστού μας. Το Άγιο Φώς είναι κάθε ημέρα στον Πανάγιο Τάφο, αλλά το Πάσχα δίνεται γενικό δώρο σε όλους. Να πηγαίνετε στα Ιεροσόλυμα. Εκεί βλέπουμε τι υπέμεινε ο Χριστός για μας και εμείς, όσο μπορούμε να τον ευχαριστούμε και να ανταποκρινόμαστε στην αγάπη Του. Παλαιότερα είχα πάει και εγώ μερικές φορές.

Συνομιλήτρια: Πολλές φορές συμβαίνουν παρεξηγήσεις μεταξύ μας.
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Αυτά είναι ανθρώπινα. Δεν θα λείψουν ποτέ. Να τα προσπερνάμε και να τρέχουμε στον Χριστό. Να σκεπτόμαστε τι μας έχει ετοιμάσει ο Χριστός, στο καλό – καλό παράδεισο, μετά την Δευτέρα παρουσία. Τώρα πηγαίνουμε στον νάρθηκα του Παραδείσου, Δεν χωράει νους ανθρώπου πως θα είναι ο καλός – καλός παράδεισος. Όλα φως! Όλα ευωδία! Χαρά ανεκλάλητη. Μακαριότητα. Τίποτε δεν θα είναι γερασμένο. Όλα νέα τα θέλει ο Χριστός στη Βασιλεία Του. Τίποτα παράταιρο. Όλα τέλεια. Η μητέρα μου πέθανε 95 ετών και εγώ την βλέπω στον παράδεισο τριάντα χρονών.
Στη κατοχή είχαμε κάτι γειτονόπουλα, που ήτανε λειψά στο μυαλό. Δύο παιδάκια ήτανε. Εμείς παίζαμε και αυτά ακόμη περπατούσανε να έρθουνε, ενώ είχαμε ξεκινήσει μαζί. Τα βρήκα στον Παράδεισο, γιατί πεθάνανε στη κατοχή από την πείνα, μικρά στην ηλικία. Τα λέγω: «Τι κάνετε εδώ; Πως περνάτε;». Μου λένε: «Εφραίμ, εδώ δεν μιλάμε. Εδώ μόνον διαβάζουμε, έχουμε μελέτη». Αυτά δεν ξέρανε να γράψουν το όνομά τους και στον παράδεισο μελετούσαν. Αυτό δείχνει την τελειότητα του παραδείσου.

Συνομιλήτρια: Πολλοί άνθρωποι βοηθάνε τα μοναστήρια, σε ανάγκες που έχουν.
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Ότι κάνουν όλα γράφονται στον ουρανό. Να έχουν ειρήνη και υγεία και ευλογία στα σπίτια τους.

Συνομιλήτρια: Στην εκκλησία ήμασταν άνθρωποι από όλο τον κόσμο. Δηλαδή, τι ωραία Γέροντα, σαν τους Αγίους Αποστόλους είναι το έργο σας. «Μαθητεύσατε πάντα τα έθνη».
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Είμαι ένα κούφιο καρύδι. Δεν έκανα τίποτα.

Συνομιλήτρια: Τι σκέπτεστε στην ηλικία που είστε;
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Σκέπτομαι να στερεώσω το έργο μου εδώ, γιατί πολλοί άνθρωποι σώθηκαν, πολλές ψυχούλες. Και πως θα πάω να συναντήσω τον Κύριο; Που θα πάω ο ταλαίπωρος;

Συνομιλήτρια: Ο Κύριος θα στείλει τους αγγέλους του να σας πάρει.
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Δεν το ξέρω αυτό, όπως κρίνει ο Κύριος. Το κεφαλάκι μου χωρούσε όλη την οικουμένη. Τώρα δεν με βοηθάει η υγεία μου, έχω γεράματα.

Συνομιλήτρια: Ο κ. Π…Γέροντα, πέθανε την ημέρα, ενός μεγάλου Αγίου.
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Αυτός του άνοιξε την πόρτα του παραδείσου να μπει μέσα. Όταν κάποιος πεθαίνει και σώζεται η ψυχούλα του, ο Άγιος που γιορτάζει εκείνη την ημέρα, τον υποδέχεται στον παράδεισο, γιατί είναι η ημέρα δική του, η εορτή του δηλαδή.

Συνομιλήτρια: Πολλούς ανθρώπους ξαφνικά τους βρίσκει ο θάνατος.
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Ναι. Κάθε ημέρα να είμαστε με το εισιτήριο στο χέρι. Δεν γνωρίζουμε τι θα μας συμβεί. Κάποτε εξομολόγησα κάποιον στο νοσοκομείο με τα νεύματα και σε λίγο πέθανε. Κάτι καλό έκανε στη ζωή του και σώθηκε τελευταία στιγμή. Στη ζωή μου πέρασα πολλές ταλαιπωρίες και είδα ότι η Θεία Πρόνοια, κατευθύνει τα πάντα προς το καλό του ανθρώπου. Να μην μας φεύγει η μνήμη του θανάτου. Να διαβάζετε από το Γεροντικό, την συνομιλία του Αγίου Μακαρίου με το κρανίο. Κάποτε σε όραμα είδα τον εαυτό μου ντυμένο πολύ ωραία. Με άμφια, όπως στις γιορτές και ήμουνα ψηλά σε εξέδρα και πιο κάτω ήτανε κοπέλες, που είχα εξομολογήσει και φωνάζανε «Γέροντα …. Γέροντα. Θέλουμε και εμείς να έρθουμε αυτού», αλλά δεν τους επιτρεπότανε. Αυτό δείχνει την ευθύνη μου και την χάρη της ιεροσύνης, Γι’ αυτό, να προσεύχεστε για μένα. Να έχετε τάξη και προσοχή. Να αγωνίζεστε κάθε μέρα, όσο μπορείτε. Ο Χριστός μας αγαπάει την τάξη των μοναχών, γιατί είναι οι στρατιώτες του.

Συνομιλήτρια: Γέροντα, όταν πάτε στον παράδεισο και έχετε αυτήν την επικοινωνία με τον Κύριο, δεν του μιλάτε και για μας τους μοναχούς σας και τις μοναχές και για τους ανθρώπους που θέλουν την βοήθειά σας;
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Βεβαίως του μιλάω.

Συνομιλήτρια: Τι σας απαντά;
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Εντάξει. Θα φροντίσω. Ο.Κ.

Συνομιλήτρια: Όταν εσείς Γέροντα πεθάνετε και εάν τυχόν εμείς ζούμε, εσείς μη μας ξεχάσετε, που θα καλοπερνάτε με τον Χριστό μας και εμείς εδώ θα παλεύουμε.
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: (Γελώντας) Όχι, αυτό δεν γίνεται.

Συνομιλήτρια: Αύριο φεύγουμε Γέροντα (..από την Αριζόνα ). Πέστε μας έναν τελευταίο λόγο.
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Καλό και ευλογημένο ταξίδι να έχετε. Να έχετε την ευχή μου. Να έχετε υγεία και να έρχεστε. Ο καθένας ξέρει τι έχει στον τρουβά του, αλλά η Διαθήκη που σας αφήνω είναι να γνωρίσετε το Άγιο Πνεύμα. Να το εργαστείτε και να το χτίσετε μέσα σας, τηρώντας τις εντολές του Ευαγγελίου και έχοντας ειρήνη στη ψυχή σας, Να έχετε αγάπη, ομόνοια και να φωνάζετε το όνομα του Χριστού και της Παναγίας μας. Οι άγγελοι να σας συντροφεύουν.
Πως λένε αυτούς που παντρεύονται παράνομα εδώ;

Συνομιλήτρια: Μήπως εννοείτε τους ομοφυλόφιλους;
Γέροντας ΕΦΡΑΙΜ: Ναι αυτούς. Η Παλαιά Διαθήκη λέγει: «δεν θα μείνει το πνεύμα μου στους ανθρώπους, γιατί είναι σάρκες». Αυτό ισχύει για σήμερα. Τα Σόδομα κάηκαν, το ίδιο …τα πυρηνικά. Δεν ανέχεται αυτές τις αμαρτίες ο Χριστός. Παντού λατρεύεται η αμαρτία της σάρκας. Δεν υπάρχει μετάνοια. Η Οσία Μαρία η Αιγυπτία μετανόησε. Όλοι οι ομοφυλόφιλοι θα εξαλειφθούν. Όλα χώμα …Τα πυρηνικά …Όλα χώμα. Ο πόλεμος θα γίνει για τις αμαρτίες. 

ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ, ΣΤΑΞΕ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΑΣ ΜΙΑ ΣΤΑΓΟΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΣΟΥ ΧΑΡΗ!


Χριστέ μου, στάξε στην καρδιά μας
μια σταγόνα από την θεία Σου Χάρη
και άναψε μέσα σ’ αυτήν την φλόγα της αγάπης Σου.

ΜΕΙΝΕ ΤΑΠΕΙΝΟΣ!



Μείνε ταπεινός. Εάν εσύ σιωπάς για τον εαυτό σου, ο Θεός θα φωνάξει για σένα! 

ΘΕΕ ΜΟΥ ΔΙΝΕ ΜΟΥ ΔΥΝΑΜΗ!


Θεέ μου δίνε μου δύναμη
να παλέψω αυτά που μου στέλνει η ζωή.
Προστάτευσέ μας από καθετί κακό,
εμένα, την οικογένειά μου, αλλά και όλο τον κόσμο. Αμήν!

ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ: ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ, ΤΟ ΦΩΣ, Η ΖΩΗ, Η ΑΛΗΘΕΙΑ, Η ΧΑΡΑ, Η ΟΔΟΣ!


Εγώ είμαι ο Δημιουργός!
Εγώ είμαι το Φως!
Εγώ είμαι η Ζωή!
Εγώ είμαι η Αλήθεια!
Εγώ είμαι η Χαρά!
Εγώ είμαι η Οδός!

Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2017

ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΤΑ ΚΟΙΝΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ «ΤΑ ΑΛΑΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΠΑΛΑΛΑ» ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΜΑΣ!

Τα Θρησκευτικά τα κοινά για όλους
και «τα άλαλα και τα μπάλαλα» των Επισκόπων μας!

Του Επιφάνιου Στόκου,
Θεολόγου, Εφόρου του ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (ΠΕΘ)

Οι Έλληνες Ορθόδοξοι Χριστιανοί παρακολουθούμε με μεγάλη έκπληξη καθημερινά, Ορθόδοξους Έλληνες Μητροπολίτες, να εμφανίζονται, συγκεκαλυμμένα μεν, ξεκάθαρα δε, υπέρ των νέων Προγραμμάτων Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών, τα οποία έχουν αποδοκιμαστεί από το σύνολο σχεδόν του θεολογικού και εκκλησιαστικού σώματος. Εκείνο που εκπλήσσει περισσότερο είναι ότι, όχι μόνο επιδοκιμάζουν τα Προγράμματα αυτά αλλά υιοθετούν τα επιχειρήματα, ακόμη και τη φρασεολογία των Συντακτών των Προγραμμάτων αυτών.
Συγκεκριμένα,  πρόσφατα ακούσαμε τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Δημητριάδος κ. Ιγνάτιο, σε συνέντευξη που παραχώρησε σε δημοσιογραφική ηλεκτρονική ιστοσελίδα 1, να δηλώνει ότι «ήταν μια αναγκαιότητα, αυτό όλοι το αναγνωρίζουνε, να είναι (το μάθημα των Θρησκευτικών), ένα, ορθοδόξου χαρακτήρος, μάθημα, που να μπορεί να απευθυνθεί σε όλα τα παιδιά και να παραμείνει πάντοτε στα χέρια των Θεολόγων μας».
Αν δεν αναζητήσει κανείς την επιστημονική τεκμηρίωση των ισχυρισμών του Σεβασμιωτάτου περί «αναγκαιότητας» και περί του λεγόμενου «όλοι το αναγνωρίζουνε», θα μπορούσε κάλλιστα να παρατηρήσει ότι ακούγονται εύηχα οι παραπάνω διαπιστώσεις.
Όμως, ταυτόχρονα, δεν μπορεί να μην μπει κάποιος στον πειρασμό να επισημάνει στον Σεβασμιώτατο πως συνειρμικά το συνθηματολογικό τσιτάτο «Θρησκευτικά για όλους», έτσι όπως παρουσιάζεται, θυμίζει ολίγον τι, τις κοινές γυναίκες του πεζοδρομίου, τις γυναίκες που προσφέρονται-εκδίδονται σε όλους «επί χρήμασι». Είναι σοκαριστική αυτή η παρομοίωση, αλλά μοιάζει να είναι αληθινή.
Δεν μπορεί, από τη μια πλευρά, να ισχυριζόμαστε ότι σεβόμαστε την ετερότητα ως διαφορά των άλλων και από την άλλη να την μηδενίζουμε. Διότι ένας χυλός θρησκειών, δεν είναι ορθοδόξου χαρακτήρα μάθημα και δεν μπορεί Ορθόδοξοι Επίσκοποι να ονομάζουν δημοσίως ένα μάθημα - μείγμα θρησκειών, ως ορθόδοξο μάθημα. Ένα μάθημα - πανθρησκειακός ακταρμάς, ένα μάθημα κοινό για όλους, Σεβαστοί Επίσκοποι της Εκκλησίας μας, είναι απολύτως ακατάλληλο και επικίνδυνο για όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από την θρησκευτική τους πίστη, διότι αποτελεί ασέβεια και ύβρι στο πρόσωπο όλων.
Όμως, ακόμη πιο σοκαριστικό, διότι μοιάζει αληθινό, είναι το γεγονός πως Έλληνες Ορθόδοξοι Χριστιανοί Επίσκοποι φαίνεται να έχουν υιοθετήσει την φρασεολογία και επιχειρηματολογία της παγκοσμιοποίησης, της πολυπολιτισμικότητας και της πολιτικής ορθότητας (politically correct), σε βάρος της Ορθόδοξης απολογίας και μαρτυρίας.
Για ποιόν λόγο άραγε συμβαίνει αυτό; Μήπως διότι οι Επίσκοποι προκρίνουν την χρήση της πολιτικής και της διπλωματίας ως προσφορότερο μέσο άσκησης του ποιμαντικού τους έργου; Μήπως διότι οι Επίσκοποι θεωρούν ότι η μη εμμονή στην αλήθεια, τους προσφέρει ευελιξία στον διεξαγόμενο αγώνα; Μήπως, πάλι, διότι οι Επίσκοποι θεωρούν ότι η χρήση της επιχειρηματολογίας της πολιτικής ορθότητας (politically correct), τους προσφέρει τα εχέγγυα για την κατάκτηση επιδιωκόμενων στόχων;
Ότι και να συμβαίνει πάντως, τα εξελισσόμενα γεγονότα είναι αποκαρδιωτικά, καθώς οι θέσεις κάποιων Επισκόπων επάνω σε φλέγοντα επίκαιρα ζητήματα (βλ Θρησκευτικά, Σύνοδος Κολυμβαρίου, κ.λπ) θυμίζουν έντονα «τα άλαλα και τα μπάλαλα» του  Αγίου Κοσμά του Αιτωλού.
Τελικά, μάλλον, μετά από όλα αυτά, εκείνο που απομένει για τον Χριστιανό είναι μόνον η ελπίδα στον Θεό. «Έλπισον ἐπὶ Κύριον καὶ Αὐτός σε διαθρέψει» 2. «Μακάριος ἀνήρ, ὃς ἐλπίζει ἐπ᾿ Αὐτόν (τόν Θεόν)» 3.

Υποσημειώσεις:
1. Ιστοσελίδα Newsbomb.gr, 15-1-2017, Ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.youtube.com/watch?v=InzkidIprAU
2. Ψαλμ. 54, 23.
3. Ψαλμ. 33, 9.


*Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Ορθόδοξος τύπος», 10 –  2 – 2017.

ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΜΟΝΟ ΕΝΑΝ

π. Ανδρέα Αγαθοκλέους

«Δεν πρέπει, χωρίς ανάγκη να ανοίγεις στον άλλον την καρδιά σου. Μέσα σε χιλιάδες ίσως βρεις μόνο ένα, που θα μπορέσει να κρατήσει το μυστικό σου. Όταν εμείς οι ίδιοι δεν το κρατάμε μέσα μας, πώς μπορούμε να ελπίζουμε ότι θα το κρατήσουν οι άλλοι;».
Στις διδαχές του Αγίου Σεραφείμ του Σάρωφ αναφέρεται και η πιο πάνω, που φανερώνει αφενός μεν την ανάγκη που αισθάνεται ο κάθε άνθρωπος να πει τον πόνο και τη χαρά της καρδιάς του, αφετέρου δε τη δυσκολία να βρει άνθρωπο κατάλληλο να το κάνει.
Το να ανοίγεις την καρδιά σου είναι πήδημα στο κενό. Δεν ξέρεις αν θα πέσεις σε αγκαλιά ή σε σκληρή πέτρα. Δεν μπορείς να είσαι σίγουρος πώς θα δεχτεί το μυστικό σου ο άλλος. Το κάνεις με μια κρυφή ελπίδα ότι θα σε κατανοήσει, ότι θα το κρατήσει μεταξύ σας, ότι θα συμπορευτεί.
Βέβαια, η απομόνωση είναι θάνατος. Μόνος σηκώνεις το σταυρό, τη δυσκολία σου, και γίνεται πιο βαρύς. Δεν λέχθηκε τυχαία στην Παλαιά Διαθήκη το «αδελφός υπό αδελφού βοηθούμενος ως πόλις οχυρά και υψηλή, ισχύει δε ώσπερ τεθεμελιωμένον βασίλειον» (Παρ. 18,19) – δηλαδή «Αδελφός, όταν με αγάπη βοηθείται από τον αδελφό, είναι σαν την οχυρωμένη και απόρθητη πόλη, κτισμένη πάνω σε ψηλό μέρος. Είναι δε ισχυρή σαν το ασάλευτο ανάκτορο, που έχει θεμελιωθεί σε στερεό έδαφος».
Η Εκκλησία είναι στον κόσμο για να μας δείχνει τον ουρανό, δείχνοντάς μας πώς να ζήσουμε το παρόν. Το τώρα, η ζωή αυτή, δεν αντιμάχεται με το αιώνιο μέλλον, την αιώνια ζωή. Απεναντίας, την καθορίζει. Γι’ αυτό και η Αγία Γραφή, όπως και οι άγιοι Πατέρες, δεν έχουν αντιφάσεις ούτε αποσπασματικές αντιλήψεις περί ζωής· γιατί ο Παράδεισος ή η Κόλαση, ως καταστάσεις, βιώνονται από τώρα και προεκτείνονται στην αιωνιότητα.

Έτσι, αν η απουσία ανθρώπου που θα συμπορευτεί και θα γίνεται κοινωνός της ζωής μας είναι κόλαση ως απομόνωση, το αντίθετο γίνεται εμπειρία Παραδείσου. Όλοι θα θέλαμε να ζήσουμε τέτοια εμπειρία, αφού όλοι αισθανόμαστε πληρότητα και χαρά, όταν έχουμε άνθρωπο που ακούει με την καρδιά του, ανοίγει την αγκαλιά του, κοινωνεί τη ζωή μας.
Ωστόσο, ο Χριστός είπε στην επί του Όρους ομιλία Του ότι «όλα όσα θέλετε να σας κάνουν οι άλλοι άνθρωποι, αυτά να τους κάνετε κι εσείς» (Ματθ.7,12).

Ο εγωκεντρικός άνθρωπος ζητά να παίρνει κι αν θέλει δίνει. Ο άνθρωπος της καρδιακής αγάπης θέλει να δίνει χωρίς να περιμένει να πάρει.

Στον κόσμο που ο ατομισμός κυριαρχεί, από την παιδική μέχρι τη γεροντική ηλικία, προσωπικά και συλλογικά, με αποτέλεσμα τη θλίψη και τη μιζέρια, η Εκκλησία μάς προτείνει την αγάπη, την κοινωνικότητα, τη συμπόρευση. Για να κυριαρχήσει η χαρά, η λεβεντιά και η ελευθερία στις καρδιές μας, όχι, βέβαια, χωρίς κόστος, μήτε ανώδυνα.

Ευλογημένοι όσοι διαλέγουν τα δύσκολα, το δρόμο των λίγων. Όσοι μπορούν να γίνονται για κάποιους ανθρώπους οι μοναδικοί στους οποίους ανοίγουν την καρδιά τους. Όσοι, όπως ο Χριστός, είναι στον κόσμο για να τον διακονούν και να ξαποστάνει. Γιατί αυτοί θα βιώσουν τη χαρά του ουρανού από τώρα.

Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΑΙ Ο ΚΛΟΟΥΝ: ΜΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Ο Πέτρος Γκουερέν ήταν σπουδαίος κλόουν. Τα χρόνια όμως πέρασαν, γέρασε και δεν έβρισκε πια δουλειά.
Απελπισμένος και για να μη πεθάνει της πείνας, πήρε το δρόμο για ένα μοναστήρι αφιερωμένο στην Παναγία.
Ίσως οι καλόγεροι να τον φιλοξενούσαν για λίγο.
Πραγματικά, ο ηγούμενος τον κράτησε εκεί, για να κάνει κάποιο θέλημα.
Ο Πέτρος χάρηκε. Κι ήθελε να ευχαριστήσει την Παναγία γι’ αυτό. Δεν ήξερε όμως γράμματα, για να μπορεί να διαβάζει στα μεγάλα βιβλία και να της ψέλνει ύμνους, όπως οι καλόγεροι.
Αλλά κάτι σκέφτηκε να κάνει κι αυτός… Κι ένα μεσημέρι, που οι καλογέροι ησύχαζαν στα κελιά τους, ο Πέτρος χάθηκε.
Ο ηγούμενος, θέλοντας να τον στείλει σε κάποιο θέλημα, έψαξε να τον βρει.
Τον γύρεψε παντού μα δεν φαινόταν πουθενά. Κάποια στιγμή πέρασε και μπροστά απ’ τη δυτική πόρτα της εκκλησίας κι απ’ το μεγάλο τζάμι της έριξε μία γρήγορη ματιά μέσα στην εκκλησία.
Και τι να δει!
Ο Πέτρος ήταν μπρος στη μεγάλη εικόνα της Παναγίας κι έκανε τούμπες και χίλια δύο ακροβατικά.
Μία περπατούσε με τα χέρια, μία ισορροπούσε μόνο πάνω στο ένα χέρι, μία κυλούσε στηριγμένος στις άκρες των ποδιών και των χεριών σαν τροχός.
Ο ηγούμενος αναστατώθηκε απ’ αυτά που έβλεπε.
Τα πέρασε για μεγάλη ασέβεια κι ήταν έτοιμος να του βάλει τις φωνές.
Ήταν ακριβώς η στιγμή που… ο Πέτρος, ακουμπώντας μόνο πάνω στο κεφάλι του, έπαιζε στα πόδια του, τα γυρισμένα προς τα πάνω, το παλιό του μπαστούνι των κλόουν.
Κι είχε αναψοκοκκινίσει το γέρικο πρόσωπό του κι είχαν φουσκώσει οι φλέβες του λαιμού του και ποτάμι έτρεχε ο ιδρώτας από το μέτωπό του.
Έτοιμος ήταν να του βάλει τις φωνές ο ηγούμενος. Μα εκείνη τη στιγμή φάνηκε η Παναγία εκεί από τη μεγάλη εικόνα ν’ απλώνει το χέρι της, να σκύβει και με την άκρη του μανδύα της να σκουπίζει τον ιδρώτα από το πρόσωπο του Πέτρου.
Ανατριχίασε ο ηγούμενος. Γονάτισε, σταυροκοπήθηκε και ψιθύρισε τρέμοντας:
«Συγχώρεσε με, Παναγία μου. Εσύ ξέρεις ποιός σε τιμά και σε δοξάζει καλύτερα…»

Ο ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΜΕΝΟΣ «ΙΗΣΟΥΣ» ΤΗΣ ΣΙΒΗΡΙΑΣ ΟΔΗΓΕΙ 5000 ΠΙΣΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ!

Η προφητεία εκπληρώθηκε. Η Δευτέρα Παρουσία έγινε στη Ρωσία και ο Ιησούς τηρώντας την υπόσχεση που είχε δώσει στο Ισραήλ πριν από 2.000 έτη, επέστρεψε και πάλι στη Γη! Απλώς, αυτή τη φορά «προσγειώθηκε» στην παγωμένη Σιβηρία. Εκεί προσφέρει σε όλους τους πιστούς τη «σωτηρία», βαπτίζοντάς τους στο όνομα του Πατρός, του εαυτού του που ονομάζεται Βησσαρίωνας  και του Αγίου Πνεύματος. Στην καρδιά του δάσους Τάιγκα της Σιβηρίας, στην Πετροπάβλοκα, ζει, οραματίζεται και διδάσκει τον λόγο του Θεού από το 1991, ο 52χρονος Σεργκέι Ανατόλιεβιτς Τόροπ, που θεωρεί τον εαυτό του ως Μετενσάρκωση του Ιησού. Ένας πρώην τροχονόμος που άνεργος και έγινε μεσσίας, έφτιαξε ένα πρότυπο χωριό που λειτουργεί ως κοινόβιο με 5000 πιστά μέλη.

Η ομοιότητά του με τον Ιησού, όπως απεικονίζεται στις αγιογραφίες, ή τον κινηματογράφο, είναι εκπληκτική. Το μούσι, τα μακριά μαλλιά και τα λευκά ριχτά ρούχα, σε συνδυασμό με τα γαλαζοπράσινα μάτια του, όχι μόνο παραπέμπουν, αλλά πείθουν μερικούς Ρώσους ότι πρόκειται για μετενσάρκωση. Ο Βησσαρίων, μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’80, εργαζόταν ως στρατιωτικός και αργότερα ως τροχονόμος με νυχτερινή βάρδια. Μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου και τη διάσπαση της Σοβιετικής Ένωσης έμεινε άνεργος και αποφάσισε να «αγιοποιηθεί», αρχίζοντας με απλά κηρύγματα. Στα τέλη του 80 ανακάλυψε αυτή την έκταση 2.000 μίλια μακριά από τη Μόσχα, στα βουνά της Σιβηρίας και με μερικούς «πιστούς» έφτιαξε το χωριό. Εκεί ζει σήμερα με τη γυναίκα του και τα έξι παιδιά τους και τον έχουν ακολουθήσει 300 οικογένειες. Ο σύγχρονος οικισμός διαθέτει φωτοβολταϊκά συστήματα, δορυφορικές τηλεοράσεις, εκκλησίες, σχολεία, βιολογικές καλλιέργειες και γραφείο Τύπου.

Ο αυτοαποκαλούμενος «νέος Μεσσίας» κηρύττει στην «εκκλησία» του και γράφει διαρκώς την Τελευταία Διαθήκη. Λέει ότι ο Θεός, τον είχε στείλει στη γη για να διδάξει την ανθρωπότητα για τα κακά του πολέμου και την καταστροφή του περιβάλλοντος. Ο Βησσαρίων αναπτύσσει και θεματολογία για τον ερχομό των «εκτός κόσμου» πλασμάτων, δηλαδή των εξωγήινων, ευλογεί παιδιά, ψωμιά, ψάρια και φυσικά, η εικόνα του ως αγιογραφία, βρίσκεται σε όλα τα σπίτια. Οι υποστηρικτές του ζουν σε ξύλινα σπίτια, γύρω από τον Ναό, μαζί με τα ζώα τους και τηρούν τους κανόνες του κοινοβίου, οι οποίοι είναι αυστηροί. Απαγορεύεται το κάπνισμα, το ποτό, οι βωμολοχίες, η κατανάλωση κρέατος και οι χρηματικές συναλλαγές. Βέβαια πουλάνε ενθύμια σε τουρίστες, πήλινα και ξύλινα αντικείμενα, μα τα χρήματα πάνε στο ευαγές ταμείο του Βησσαρίωνα. 3 φορές την ημέρα χτυπάει η καμπάνα και τότε παρατούν τις δουλειές τους, για να γονατίσουν και να προσευχηθούν στο όνομα του. 

Όσο για τη χρονολογία, αυτή δεν προσμετράτε από τη γέννηση του Χριστού, αλλά από τη γέννηση του Βησσαρίωνα. Έτσι, το έτος που διανύουμε δεν είναι το 2013 μ.Χ., αλλά το 52ο μ.Β. (μετά Βησσαρίωνος). Τα  Χριστούγεννα φυσικά εκεί εορτάζονται την 18η Αυγούστου, που έκανε το πρώτο του κήρυγμα. Οι αρχές της Ρωσίας τον κατηγορούν, ότι έχει βρει ένα καλό τρόπο, για να «μαδάει» τους «πιστούς», αλλά αυτό δεν φαίνεται να τον ταράζει. Τον ελεύθερο του χρόνο ζωγραφίζει, ένα έμφυτο ταλέντο σταλμένο από τα ουράνια, όπως λέει. Ακάθεκτος και έχοντας να φοβηθεί μόνο τον Θεό που είναι ο Πατέρας του, κάνει και περιοδείες προσηλυτισμού νέων μελών στη Γαλλία, την Ολλανδία και την Ιταλία. Μιλάμε φυσικά για μία αίρεση που ονομάζεται η «Εκκλησία της Τελευταίας Διαθήκης» και μπλέκει στοιχεία της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και του Βουδισμού με την οικολογία. 

Σε κάθε περίπτωση ο Βησσαρίωνας αρμέγει τους πιστούς και μαζεύει όλο το χρήμα επενδύοντας στην δίψα των πιστών για τον αληθινό κύριο που όλοι περιμένουν...

Η ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ

Η Αυτονομία της Βορείου Ηπείρου
Γράφει ο Νίκος Υφαντής

Το κατάπτυστο Πρωτόκολλο της Φλωρεντίας (17-12-1913) καταδίκασε τον βορειοηπειρωτικό λαό να ζει κάτω από την Επικράτεια του νεοσύστατου αλβανικού κράτους. Τα βάσανα και τα δεινά των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου δεν έχουν τελειωμό μέχρι σήμερα.

Η απόσπαση του βορειοηπειρωτικού αυτού τμήματος από τον ελληνικό κορμό δεν ήταν τυχαίο γεγονός. Ήταν το αποτέλεσμα της πολιτικής των Μεγάλων Δυνάμεων, κυρίως της Αυστρίας και Ιταλίας, οι οποίες είχαν κατακτητικές βλέψεις στα ηπειρωτικά παράλια.
Ακόμη και σήμερα οι Ιταλοί θεωρούν την Αδριατική ιταλική θάλασσα και οι διεισδύσεις τους στον αλβανικό χώρο, μέχρι τους Αγίους Σαράντα, φανερώνουν τους απώτερους στόχους της ιταλικής διπλωματίας.
Με το Πρωτόκολλο της Φλωρεντίας το μαρτυρικό αυτό ηπειρωτικό κομμάτι (Άγιοι Σαράντα – Χιμάρα – Αργυρόκαστρο – Κοριτσά), παραδόθηκε στην Αλβανία και οι άμοιροι γηγενείς Έλληνες κάτοικοί του κατάντησαν αθύρματα στα χέρια σοβινιστικών αλβανικών κύκλων και εκλιπαρούν από το σχεδόν αδιάφορο ελληνικό κράτος προστασία και βοήθεια.
Ο σφαγιασμός των δικαίων του Βορειοηπειρωτικού ελληνισμού, μετά την άδικη υπαγωγή στο αλβανικό κράτος, ξεχείλισε το ποτήρι και οι κάτοικοι των περιοχών αυτών πήραν τα όπλα να υπερασπιστούν την ελευθερία τους.
Ο Βορειοηπειρώτης Γεώργιος Χρηστάκη Ζωγράφος, κάτω από το Αργυρόκαστρο, στο Δρίνο ποταμό, ύψωσε τη σημαία της Αυτονόμου Ηπείρου. Ήταν η γαλανόλευκη με τον δικέφαλο αετό, σύμβολο του αγώνα.
Έγραψε, με την έναρξη του αγώνα, ο ιστορικός του αυτονομιακού αγώνα Κων/νος Σκενδέρης: «Οποία προθυμία, οποία εθελουσία προς υπεράσπισιν των ιερών και των οσίων. Οποίος ενθουσιασμός κατείχεν άπαντας ετοιμαζομένους να προσφέρωσιν εις τον βωμόν της πατρίδος το αίμα τους».
Τον Γεώργιο Χρ. Ζωγράφο περιέβαλλαν και οι Μητροπολίτες: Δρυϊνουπόλεως Βασίλειος Παπαχρήστου και Βελλάς και Κονίτσης Σπυρίδων Βλάχος και Κριτσάς Γερμανός. Στο κάλεσμα της προσωρινής κυβέρνησης προσήλθε πρόθυμα ο αντισυνταγματάρχης του Ελληνικού Στρατού Δημήτριος Δούλης, ο οποίος ανέλαβε το υπουργείο Στρατιωτικών και οδήγησε σε επιτυχία τον αγώνα.

Ο Πρόεδρος της προσωρινής κυβέρνησης απηύθυνε προς τους κατοίκους των περιφερειών της Αυτονομίας το εξής διάγγελμα:
«Ηπειρώται,
Ο χάριν της σωτηρίας και της τιμής αγών ήρχισεν. Η Βόρειος Ήπειρος ανεκηρύχθη Αυτόνομος, η δε υψωθείσα Σημαία της Αυτονομίας, μόνον χάρις εις την φιλοπατρίαν, τον ηρωισμόν και τας θυσίας των τέκνων της Ηπείρου θα κατορθώσει να δοξασθή και περιφρουρήσει το πάτριον έδαφος από παντός επιδρομέως…».

Εθελοντές προσέτρεξαν από την Ελλάδα και πύκνωσαν τις τάξεις των ιερολοχιτών. Μαθητές των σχολείων των Ιωαννίνων ήλθαν στο Αργυρόκαστρο να πολεμήσουν με αρχηγό τον Καθηγητή της Γυμναστικής Παπαδάκη, ο οποίος προσφώνησε τον Γεώργιο Ζωγράφο με τα εξής συγκινητικά λόγια:
«Εξοχώτατε,
Εγκαταλείψαντες τα σχολικά βάθρα επί τω ακούσματι της υμετέρας εκκλήσεως, Ηπειρώται ημείς, σπεύδομεν εις την φωνήν της σφαγιαζομένης Ηπείρου, αποφασισμένης όπως συνεχίζουσα τους Σουλιωτικούς άθλους, ταφή υπό τα ερείπιά της πριν παραδοθή εις τους σφαγιαστάς. Το δίκαιον και η ιερότης του αγώνος μετά της εμπράκτου διατρανώσεως του συνασπισμού και της αλληλεγγύης των απανταχού Ηπειρωτών, δέον να εμπεδώσωσιν την πεποίθησιν περί της ευοδώσεως του ευγενεστάτου των αγώνων. Ζητώ η ενιαία Ήπειρος Ελευθέρα».

Και ο Πρόεδρος Γ. Ζωγράφος καταφανώς συγκινημένος απάντησε: «Χαιρετώ τους ακμαίους βλαστούς του ισχυρού Ηπειρωτικού κορμού, εν τη σφριγώση αυτών νεότητι διαβλέπων το σύμβολον και τον οιωνόν των ημετέρων αγώνων».

Τα αυτονομιακά στρατεύματα, οι Ιερολοχίτες, οδηγούμενοι από τον υπουργό των Στρατιωτικών Δημήτριο Δούλη, κατετρόπωσαν τους Αλβανούς. Ο αγώνας στέφτηκε από πλήρη επιτυχία. Οι Αλβανοί αναγκάστηκαν να ζητήσουν ανακωχή. Το παράδειγμα των μαχητών του βορειοηπειρωτικού αγώνα, ο ηρωισμός τους, η αυτοθυσία τους, το ακατάβλητο φρόνημά τους, τα επικά τους κατορθώματα, φανερώνουν την απόφαση και τη θέλησή τους να μείνουν ελεύθεροι και να αγωνιστούν για τον μαρτυρικό τους τόπο.
Οι Προστάτιδες Δυνάμεις της Αλβανίας συνεννοήθηκαν και στις 17 Μαΐου 1914 υπογράφτηκε το Πρωτόκολλο της Κέρκυρας, με το οποίο οριζόταν ειδική και ευρεία διοικητική οργάνωση της Βορείου Ηπείρου.
Δυστυχώς, όμως, και με το Πρωτόκολλο της Κέρκυρας δεν πραγματοποιήθηκαν οι πόθοι των βορειοηπειρωτών, αλλά αναγνωρίστηκε πανηγυρικά η ελληνικότητα της Βορείου Ηπείρου, παραχωρήθηκε πλήρης αυτονομία και ανετράπη το επαίσχυντο Πρωτόκολλο της Φλωρεντίας.
Ο Βορειοηπειρωτικός ελληνισμός και σήμερα ζητάει επίμονα να ισχύει το Πρωτόκολλο της Κέρκυρας, που βγήκε από το σκοτάδι μισού αιώνα ανείπωτου πόνου και απερίγραπτων βασανισμών.

proinoslogos,17 Φεβρουαρίου 2017.