ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Σάββατο 29 Ιουλίου 2017

ΚΥΡΙΕ, ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ, ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ!


ΠΡΟΦΗΤΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ

Η ΑΠΟΕΘΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ – ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

Η αποεθνικοποίηση της Ελληνικής Παράδοσης –
 Για το μάθημα των θρησκευτικών
Χρήστος Χαλαζιάς, Δημοσιογράφος, Συγγραφέας

Το θέμα της διδασκαλίας των θρησκευτικών στην μέση εκπαίδευση έχει δυο όψεις για την ελληνική κοινωνία, όχι μόνο ως μάθημα, αλλά για την εθνική πολιτιστική παράδοση του Ελληνισμού.

Οι δήθεν σύγχρονοι «προοδευτικοί» ειδήμονες δεν διστάζουν να ζητούν ακόμη και την κατάργηση της αρχαίας ελληνικής γραμματείας ή ακόμη και της Ελληνικής γλώσσας (Άννα Διαμαντοπούλου πρώην υπουργός Παιδείας).
Η άποψη αυτής της ομάδας δεν έχει κάποιο ουσιαστικό πατριωτικό προσανατολισμό, παρά μια λαϊκιστική νοοτροπία που υπακούει στα ευρωπαϊκά κελεύσματα.
Μια νοοτροπία αντίθεσης μύθου – απομυθοποίησης με τις περισσότερες περιπτώσεις να είναι εισαγόμενη θεωρία μεταμοντερνισμού.
Αυτές οι ανάρμοστες, κατασκευασμένες θεωρίες σχεδιάστηκαν και επινοήθηκαν εκτός Ελλάδας και εθνικού πλαισίου, που επιδιώκουν την αλλοίωση της πολιτιστικής ιστορικής ταυτότητας.
Αυτοί οι κύριοι που αυτοαποκαλούνται ιστορικοί η μεταμοντέρνοι θεολόγοι, μπροστά στην ιδέα της παγκοσμιοποίησης δεν αντιλαμβάνονται ότι ορισμένα εκπαιδευτικά μαθήματα, όπως η ιστορία, η αρχαία ελληνική γραμματεία, τα θρησκευτικά δεν πρέπει να μπαίνουν στο τραπέζι, (είτε είναι πατριώτες ή θρησκευόμενοι, είτε όχι), της όποιας διαπραγμάτευσης με αίτημα την αλλοίωση ή κατάργηση τους.
Αυτό που μπορεί να μπει στο τραπέζι είναι ο εκσυγχρονισμός, η μελέτη μεθόδων διδασκαλίας, χωρίς να ξεφεύγουν από τον κεντρικό στόχο που είναι η απόκτηση εφοδίων για την ανταγωνιστικότητα των νέων, στον σημερινό κόσμο χωρίς να χαθεί η πολιτιστική ταυτότητα.
Πώς θα μπορεί ο νέος να διακρίνει χωρίς τη γνώση της αρχαίας ελληνικής γραμματείας ότι η δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι αδιαπραγμάτευτα, χωρίς ιστορία πως θα κατανοήσει ότι ο Έλληνας μεγαλούργησε μόνο όταν πίστεψε στο Εμείς και όχι στο Δυτικό Εγώ;
Από την θρησκευτική ανθρωπιστική παιδεία αναπτύσσονται στον πολίτη τα απαραίτητα συναισθήματα για τον συνάνθρωπό του (Χάιντεγκερ), αναπτύσσεται η ηθική συνείδηση που είναι αντίθετη της ατομικής ηθικής, αναπτύσσοντας την αλληλεγγύη (Καντ).
Εδώ και αρκετό καιρό λειτουργούν και μέσω τον μνημονίων οι σειρήνες της παγκοσμιοποίησης και της ομογενοποίησης των λαών.
Αυτό σημαίνει ότι ορισμένοι μεταμοντέρνοι θεολόγοι ή ιστορικοί, να θέλουν να διδάσκουν την ιστορία, την γραμματεία και τη θρησκεία όπως τα μαθηματικά, τη φυσική, τη χημεία κ.α.
Σε κράτη με λαούς πανάρχαιους, με μεγάλη πολιτιστική κληρονομιά, είναι δύσκολο και ουτοπικό να προσπαθούν την ομογενοποίηση τους με βάση στοιχείων από τα οποία θα απουσιάζει η ιστορική τους ρίζα, η θρησκεία και οι παραδόσεις τους.
Για τους Έλληνες η Ορθοδοξία έχει ζυμωθεί με την σύγχρονη ιστορική πολιτισμική παρουσία τους.
Όλο αυτό το παιχνίδι του υπουργείου «Δια Βίου Μάθησης» με τις μεταρρυθμίσεις του στοχεύει στην προσαρμογή της παγκοσμιοποίησης, του εκπαιδευτικό σύστημα δίνοντας έμφαση στην πληροφορία και όχι στην ουσιαστική μόρφωση, δημιουργώντας αποθήκες πληροφοριών (Ρ. Κούρτσιο – Α. Φρετσεσκίνι) εξ ου και η ενίσχυση της μορφωτικής ημιμάθειας.
Δεν στηρίζεται σε ένα πρόγραμμα σπουδών που στόχο έχει να βοηθήσει το νέο να αντιληφθεί πως δημιουργήθηκε ο κόσμος που μας περιβάλλει, πώς εξελίχθησαν και στη βάση ποιών αντικειμενικών κανόνων λειτουργούν. Αντίθετα συνεχίζεται ένας χαοτικός αποπροσανατολισμός.
Δεν ξέρω κατά πόσο τα τραγούδια που επέλεξαν θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον των νέων να παρακολουθήσουν το μάθημα των θρησκευτικών ή κατά πόσο θα υποβαθμίσουν τις ανθρώπινες αξίες και σχέσεις π.χ με τη συννεφούλα του Δ. Σαββόπουλου: «Συννεφούλα, συννεφούλα να γυρίσεις σου ζητώ/ και τριγύρνα μ’ όσους θέλεις κάθε βράδυ/ Δεν αντέχω δεν αντέχω να μαι μοναχός /μ’ αγαπάει τη μια την άλλη με ξεχνάει!».

Παρασκευή 28 Ιουλίου 2017

ΟΣΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΙ ΑΝ ΣΟΥ ΦΕΡΕΙ Η ΖΩΗ ΑΝΑΨΕ ΤΟ ΚΑΝΤΗΛΑΚΙ ΣΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣΟΥ!


ΟΠΟΤΕ ΠΕΡΝΑΣ ΚΑΤΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΣΟΥ!


ΣΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΜΗΝ ΑΦΗΣΕΙΣ ΠΟΤΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ!


ΔΕ ΘΑ ΜΕ ΔΕΙΣ ΣΤΑ ΒΑΣΑΝΑ ΜΟΙΡΑ ΜΟΥ ΝΑ ΛΥΓΙΖΩ!


ΠΙΣΤΕΥΕ ΜΟΝΟ ΤΑ ΜΙΣΑ ΑΠ' ΟΣΑ ΒΛΕΠΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠ' ΟΣΑ ΑΚΟΥΣ!


ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΥΠΟΜΟΝΗ! Η ΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΕ ΔΥΟ ΛΕΞΕΙΣ!


ΟΣΙΑ ΕΙΡΗΝΗ Η ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ

Οσία Ειρήνη η Χρυσοβαλάντου

Η Οσία Ειρήνη έζησε στα χρόνια της βασίλισσας Θεοδώρας, που αναστήλωσε τις άγιες εικόνες. Η Ειρήνη καταγόταν από την Καππαδοκία και διακρινόταν όχι μόνο για την ευσέβειά της, αλλά και για την σωματική ωραιότητά της και για την ευγενή ανατροφή της.

Είχε ζητηθεί λοιπόν σε γάμο, από διακεκριμένο άνδρα του παλατιού και ξεκίνησε για το Βυζάντιο. Στη διαδρομή όμως, πέρασε από τη Μονή του Χρυσοβαλάντου και τόσο ελκύστηκε από τη συναναστροφή των καλογριών, ώστε πήρε τη μεγάλη απόφαση να παραμείνει μαζί τους. Έτσι απέρριψε τις κοσμικές δόξες, γύρισε στην πατρίδα της, πούλησε τα υπάρχοντά της, βοηθώντας πολλούς φτωχούς και τα υπόλοιπα χρήματα τα εναπόθεσε στη Μονή. Έγινε μοναχή και η ζωή της μέσα στο μοναστήρι υπήρξε πολύ ασκητική και αγία.

Όταν πέθανε η ηγουμένη, η Ειρήνη, παρά την άρνηση της, ορίστηκε διάδοχος της. Από τη νέα της θέση, επετέλεσε τα καθήκοντα της άριστα. Ο Θεός μάλιστα, την προίκισε με το προφητικό και θαυματουργικό χάρισμα. Έτσι διά της προσευχής της, απάλλαξε πολλούς από τα δαιμόνια. Προαισθάνθηκε τον θάνατο της και απεβίωσε ειρηνικά, γεμάτη χαρά για το ευχάριστο ουράνιο ταξίδι της. Η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη της Οσίας Ειρήνης στις 28 Ιουλίου.

ΟΣΙΑ ΕΙΡΗΝΗ Η ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ


ΟΣΙΑ ΕΙΡΗΝΗ Η ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ


Πέμπτη 27 Ιουλίου 2017

ΓΕΡΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΦΙΛΟΘΕΪΤΗΣ: Η ΤΑΠΕΙΝΩΣΙΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΟ ΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ ΑΡΕΤΗ!


Γέρων Εφραίμ Αριζόνας: Η ταπείνωσις είναι η πιο χαριτωμένη αρετή, χρυσοΰφαντος στολή, μακάριος όποιος την ενδυθή, θα αποκτήση μίαν ανέκφραστον πνευματικήν ομορφιάν. Αντιθέτως, το πιο βρώμικον πάθος είναι η υπερηφάνεια και ο εγωϊσμός.

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΕΦΡΑΙΜ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ!


ΕΥΧΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΦΡΑΙΜ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ

Κύριε καί Δέσποτα τῆς ζωῆς μου, πνεῦμα ἀργίας, περιεργίας, φιλαρχίας, καί ἀργολογίας μή μοι δῷς.

Πνεῦμα δέ σωφροσύνης, ταπεινοφροσύνης, ὑπομονής καί ἀγάπης χάρισαί μοι τῷ σῷ δούλῳ.

Ναί, Κύριε Βασιλεῦ, δώρησαί μοι τοῦ ὁράν τά ἐμά πταίσματα, καί μή κατακρίνειν τόν ἀδελφόν μου, ὅτι εὐλογητός εἶ εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Αμήν!

ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΤΑ ΚΑΗΜΕΝΑ ΤΑ ΖΩΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΣΤΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΑΙΣΘΗΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ!


Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: Τα καημένα τα ζώα είναι καλύτερα στους τρόπους από τους αναίσθητους ανθρώπους, διότι αγοράζονται και από πονόψυχους και από άσπλαχνους και υποτάσσονται αδιάκριτα και εργάζονται σκληρά και υπομένουν αγόγγυστα χωρίς κανένα μισθό. Επομένως, μας πέρασαν και στην ακτημοσύνη και στην υπομονή και στην υπακοή. 

ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΕΝΑΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΘΛΙΨΕΙΣ!


Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: Ένας πνευματικός άνθρωπος δεν έχει θλίψεις. Όταν η αγάπη αυξηθεί και καεί η καρδιά από τον θείο έρωτα, δεν μπορεί να σταθεί πλέον θλίψη. Η μεγάλη αγάπη προς το Χριστό υπερνικά τους πόνους και τις ταλαιπωρίες που του προξενούν οι άνθρωποι.

ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΜΟΝΟ Ο ΘΕΟΣ ΚΡΙΝΕΙ ΔΙΚΑΙΑ!


Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: Μόνο ο Θεός κρίνει δίκαια, γιατί μόνον Αυτός γνωρίζει τις καρδιές των ανθρώπων. Εμείς, επειδή δεν ξέρουμε την δίκαιη κρίση του Θεού, κρίνουμε «κατ’ όψιν», εξωτερικά, και γι’ αυτό πέφτουμε έξω και αδικούμε τον άλλον.

ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΝΑ ΜΗ ΡΩΤΑΤΕ ΜΟΝΟΝ ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΘΕΟΣ!


Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: Να μη ρωτάτε μόνο τι μπορεί να κάνει ο Θεός, αλλά να ρωτάτε και τον εαυτό σας τι μπορείτε να κάνετε κι εσείς. Η τράπεζα του Χριστού δίνει πολύ μεγάλο τόκο. Αλλά, αν δεν κάνουμε κατάθεση στην τράπεζα, πώς θα κάνουμε ανάληψη;

ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΟΤΙ ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΣ ΝΑ ΤΟ ΑΝΑΘΕΤΟΥΜΕ ΣΤΟ ΘΕΟ!


Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: Ότι δε γίνεται ανθρωπίνως να το αναθέτουμε στο Θεό. Είναι εγωιστικό να επιμένουμε.

ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ Ο ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΣ ΚΑΙ ΙΑΜΑΤΙΚΟΣ

Άγιος Παντελεήμων ο Μεγαλομάρτυς και Ιαματικός

Ο Άγιος Παντελεήμων (Παντελέων το πρότερον όνομα) καταγόταν από τη Νικομήδεια της Μικράς Ασίας και έζησε στα χρόνια του Μαξιμιανού (286 - 305 μ.Χ.). Πατέρας του ήταν ο Ευστόργιος, ο οποίος ήταν εθνικός και μετά τις νουθεσίες του γιου του έγινε χριστιανός. Μητέρα του ήταν η Ευβούλη, η οποία προερχόταν από χριστιανική οικογένεια.
Εκπαιδεύτηκε στην ιατρική από τον Ευφρόσυνο και κατηχήθηκε στη χριστιανική πίστη και βαπτίσθηκε από τον πρεσβύτερο Ερμόλαο που ήταν ιερέας της Εκκλησίας της Νικομήδειας. Κάποια στιγμή όταν οχιά δάγκωσε έναν νεαρό και ουσιαστικά τον θανάτωσε ο Άγιος Παντελεήμονας επικαλούμενος τον Χριστό τον ανάστησε.

Αφορμή του μαρτυρίου του στάθηκε ένα ακόμα θαύμα του Αγίου. Κάποτε είχε θεραπεύσει έναν τυφλό, ο οποίος και ανέφερε το γεγονός της θεραπείας του στον βασιλιά, λέγοντάς του ότι τον θεράπευσε ο Παντελέων στο όνομα του Χριστού, στον οποίο και ο ίδιος πλέον πίστευε. Ο βασιλιάς αφού τον άκουσε, αμέσως διέταξε και τον αποκεφάλισαν. Ο ίδιος ο Παντελέων προσήχθη στον βασιλιά, ο οποίος διέταξε τον βασανισμό του με σκοπό την άρνηση της πίστεώς του.

Ο Άγιος βασανίσθηκε σκληρά με διάφορους τρόπους, όμως δεν υπέκυψε στις πιέσεις αφού ο Κύριος εμφανίσθηκε μπροστά του με τη μορφή του πνευματικού του Ερμόλαου και του έδωσε θάρρος. Τέλος διατάχθηκε ο αποκεφαλισμός του και τότε ακούστηκε φωνή από τον ουρανό που τον καλούσε όχι ως Παντελέοντα αλλά ως Παντελεήμονα. Μόλις όμως ο δήμιος άπλωσε το χέρι του για να κόψει με το σπαθί του το κεφάλι του Αγίου, το σπαθί λύγισε και το σίδερο έλιωσε σαν κερί. Μπροστά σε τέτοιο θαύμα και οι παραβρισκόμενοι στρατιώτες έγιναν χριστιανοί. Τότε ο Άγιος εκουσίως παραδόθηκε στο μαρτύριο. Λέγεται ότι από τη πληγή του δεν έτρεξε αίμα αλλά γάλα και το δέντρο της ελιάς, στο οποίο τον είχαν δέσει καρποφόρησε ξαφνικά. Η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη του Αγίου Παντελεήμονα στις 27 Ιουλίου.