ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2021

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ: ΧΩΡΙΣ ΕΡΓΑ Η ΠΙΣΤΙΣ ΕΙΝΑΙ ΝΕΚΡΑ!

Μητροπολίτης Φλώρινας π. Αυγουστίνος Καντιώτης: Ὁ ἀετός δέν πετάει μέ μιά φτερούγα. χρειάζεται δύο φτεροῦγες. Ἀλλά καί ὁ κάθε χριστιανός, πού εἶναι μέλος τῆς Ἐκκλησίας, χρειάζεται τό ζεῦγος αὐτό τῶν πτερύγων. Ἡ μιά πτέρυγα εἶναι ἡ ὀρθή πίστις. Ἡ ἄλλη πτέρυγα εἶναι τά καλά ἔργα. Ἀναγκαῖα ἡ πίστις, ἀλλ᾿ ἀναγκαῖα καί τά καλά ἔργα. Χωρίς ἔργα ἡ πίστις εἵνε νεκρά. Καί τά ἔργα ὅμως χωρίς τήν πίστι δέν μποροῦν νά εἶναι ὅπως τά θέλει ὁ Κύριος. Καί γιά νά εἴμαστε ἀκριβέστεροι στή διατύπωσι, λέμε ὅτι ἡ μία πτέρυγα εἵνε ἡ Ὀρθοδοξία καί ἡ ἄλλη εἶναι ἡ ὀρθοπραξία. Χριστιανοί μου! Ἐάν θέλουμε νά φθάσουμε σάν ἀετοί στά ὕψη τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ, ἄς ἀποκτήσουμε τίς δύο αὐτές πτέρυγες. Ἄς πιστεύουμε ἀκραδάντως στόν Χριστό καί ἄς ζοῦμε σύμφωνα μέ τήν πίστι μας. Ὀρθοδοξία ἀλλά καί ὀρθοπραξία.

ΟΣΙΟΣ ΔΩΡΟΘΕΟΣ: Η ΑΙΤΙΑ ΚΑΘΕ ΤΑΡΑΧΗΣ ΕΙΝΑΙ, ΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΣΥΝΗΘΙΣΕΙ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΛΑΙΜΕ ΓΙ' ΑΥΤΕΣ!

Όσιος Δωρόθεος: Η αιτία κάθε ταραχής είναι το ότι δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τις αμαρτίες μας και να κλαίμε γι’ αυτές. Γι’ αυτό νοιώθουμε όλη αυτή την κατάθλιψη. Γι’ αυτό δεν βρίσκουμε ποτέ ανάπαυση. 

Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2021

ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΟΥ ΚΑΛΗ ΦΥΛΑΞΕ ΜΕ ΥΠΟ ΤΗΝ ΣΚΕΠΗ ΣΟΥ!

Παναγία καλή φύλαξέ με υπό την σκέπη σου! 

Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΘΑ ΜΑΣ ΣΩΣΕΙ!


Η Παναγία θα μας σώσει!
 

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΗΜΑΣ!


Κύριε, Ιησού Χριστέ, ελέησον ημάς!
  

Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2021

ΨΑΛΜΟΣ 140- ΚΑΤΕΥΘΥΝΘΗΤΩ Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΟΥ!

ΨΑΛΜΟΣ 140

ΚΥΡΙΕ, ἐκέκραξα πρὸς σέ, εἰσάκουσόν μου· πρόσχες τῇ φωνῇ τῆς δεήσεώς μου ἐν τῷ κεκραγέναι με πρὸς σέ. 2 κατευθυνθήτω ἡ προσευχή μου ὡς θυμίαμα ἐνώπιόν σου, ἔπαρσις τῶν χειρῶν μου θυσία ἑσπερινή. 3 θοῦ, Κύριε, φυλακὴν τῷ στόματί μου καὶ θύραν περιοχῆς περὶ τὰ χείλη μου. 4 μὴ ἐκκλίνῃς τὴν καρδίαν μου εἰς λόγους πονηρίας τοῦ προφασίζεσθαι προφάσεις ἐν ἁμαρτίαις σὺν ἀνθρώποις ἐργαζομένοις τὴν ἀνομίαν, καὶ οὐ μὴ συνδυάσω μετὰ τῶν ἐκλεκτῶν αὐτῶν. 5 παιδεύσει με δίκαιος ἐν ἐλέει καὶ ἐλέγξει με, ἔλαιον δὲ ἁμαρτωλοῦ μὴ λιπανάτω τὴν κεφαλήν μου· ὅτι ἔτι καὶ ἡ προσευχή μου ἐν ταῖς εὐδοκίαις αὐτῶν· 6 κατεπόθησαν ἐχόμενα πέτρας οἱ κριταὶ αὐτῶν· ἀκούσονται τὰ ρήματά μου ὅτι ἡδύνθησαν. 7 ὡσεὶ πάχος γῆς ἐρράγη ἐπὶ τῆς γῆς, διεσκορπίσθη τὰ ὀστᾶ αὐτῶν παρὰ τὸν ᾅδην. 8 ὅτι πρὸς σέ, Κύριε, Κύριε, οἱ ὀφθαλμοί μου· ἐπὶ σοὶ ἤλπισα, μὴ ἀντανέλῃς τὴν ψυχήν μου. 9 φύλαξόν με ἀπὸ παγίδος, ἧς συνεστήσαντό μοι, καὶ ἀπὸ σκανδάλων τῶν ἐργαζομένων τὴν ἀνομίαν. 10 πεσοῦνται ἐν ἀμφιβλήστρῳ αὐτῶν οἱ ἁμαρτωλοί· κατὰ μόνας εἰμὶ ἐγὼ ἕως ἂν παρέλθω. 

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

1 Κυριε, πολλές φορές έκραξα προς σέ. Καμε δεκτήν την προσευχήν μου. Δώσε προσοχήν εις την φωνήν της δεήσεώς μου κάθε φοράν, που με κραυγήν ισχυράν απευθύνομαι προς σέ.
2 Ας ανέλθη κατ'ευθείαν η προσευχή μου ως ευάρεστον ευώδες θυμίαμα ενώπιόν σου. Κατά την ώραν της προσευχής, η ανύψωσις των χειρών μου προς σε ας γίνη δεκτή ως ευάρεστος εσπερινή θυσία.
3 Θέσε, Κυριε, φρουράν στο στόμα μου, ώστε να ελέγχη και μη αφήνη να βγαίνουν όλα τα λόγια μου. Θέσε, Κυριε, θύραν, ώστε να περικλείη τα χείλη μου, δια να μη εξέρχωνται λόγοι κακοί από αυτά.
4 Μη επιτρέψης να παρεκκλίνη η καρδία μου εις λόγους και αποφάσεις πονηράς, ώστε να παρασυρθώ εις ανοήτους προφάσεις, δια να δικαιολογήσω ολοφάνερες αμαρτίες μου, κατά το παράδειγμα των ανθρώπων, οι οποίοι καταπατούν τον Νομον σου και εργάζονται το κακόν. Δεν θέλω να συναναστρέφομαι και να έχω επικοινωνίαν ούτε με τους εκλεκτούς άνδρας αυτών.
5 Ας με διαπαιδαγωγήση ο δίκαιος, έστω και με αυστηρότητα, την οποίαν όμως θα του εμπνέη η προς εμέ αγάπη του και συμπάθεια, και ας με ελέγξη. Μυρωμένον ευώδες έλαιον αμαρτωλού να μη αρωματίση ποτέ την κεφαλήν μου. Δεν ζηλεύω την ευημερίαν των αμαρτωλών, προσεύχομαι εξ αντιθέτου ποτέ να μη μετάσχω εις αυτήν.
6 Διότι οι πρόκριτοι και επίσημοι μεταξύ αυτών κατεποντίσθησαν εις την θάλασσαν πλησίον αποκρήμνων βράχων. Οι δίκαιοι θα ακούσουν τα λόγια μου αυτά και θα αισθανθούν γλυκείαν και δικαίαν ικανοποιησιν.
7 Οπως οι βώλοι του παχέος χώματος όταν ρίπτωνται εις την γην, σπάζουν και διασκορπίζονται ως χώμα, έτσι θα διασκορπισθούν άταφα τα οστά των ασεβών ανθρώπων παραπλεύρως στο στόμα του άδου.
8 Θα τιμωρηθούν αυτοί, διότι εγώ προς σε, Κυριε Κυριε, έχω εστραμμένα τα μάτια μου. Εις σε έχω στηρίξει την ελπίδα μου. Μη επιτρέψης να αφαιρεθή η ζωη μου από τους πονηρούς ανθρώπους.
9 Φυλαξέ με από τας παγίδας, τας οποίας αυτοί ολόγυρά μου έχουν στήσει και από τα προσκόμματα, τα οποία παρεμβάλλουν στον δρόμον μου αυτοί, που καταπατούν τον Νομον σου και εργάζονται το κακόν.
10 Οι αμαρτωλοί θα πέσουν και θα περιπλακούν εις τα δίκτυα της δολιότητός των, τα οποία είχαν κατασκευάσει και στήσει δια τους άλλους. Εγώ όμως θα ζω μεμονωμένος, χωρισμένος από αυτούς, έως ότου προσπεράσω σώος και αβλαβής από τα πονηρά διαβούλιά των.
 

ΤΟ ΚΑΛΟ ΛΑΜΠΕΙ, Ο ΚΑΛΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΜΑΚΡΙΑ!

Το καλό λάμπει. Ο καλός άνθρωπος φαίνεται από μακριά και τον παραδέχονται όλοι. Ακόμη κι αυτοί που κάποτε τον κορόϊδευαν ή τον πεεριφρονούσαν, έρχεται η ώρα κατά την οποία τον αναζητούν.

ΑΓΙΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ: ΟΤΑΝ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ Ο ΘΕΟΣ ΜΙΛΑΕΙ ΜΑΖΙ ΣΟΥ!

Άγιος Αυγουστίνος: Όταν διαβάζεις το Ευαγγέλιο ο Θεός μιλάει μαζί σου. Όταν προσεύχεσαι εσύ μιλάς στο Θεό. Όταν λες το «Πάτερ ημών» εσύ μιλάς στο Θεό και ο Θεός μιλάει σε σένα.

Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2021

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ο ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΣ

Άγιος Νικόλαος ο Θαυματουργός

Ο Άγιος Νικόλαος γεννήθηκε τον 3ο αιώνα μ.Χ. στα Πάταρα της Λυκίας, από γονείς ευσεβείς και πλουσίους και έδρασε την εποχή των αυτοκρατόρων Διοκλητιανού (284 - 304 μ.Χ.), Μαξιμιανού (286 - 305 μ.Χ.) και Μεγάλου Κωνσταντίνου. 

Σε νεαρή ηλικία έμεινε ορφανός και κληρονόμος μιας μεγάλης περιουσίας. Αλλά ο Νικόλαος, εμπνεόμενος από φιλάνθρωπα συναισθήματα, διέθετε την περιουσία του για να ανακουφίζει άπορα, ορφανά, φτωχούς, χήρες, στενοχωρημένους οικογενειάρχες. Ένας μάλιστα, θα διέφθειρε τις τρεις κόρες του, προκειμένου να εξασφαλίσει χρήματα. Όταν το έμαθε αυτό ο Νικόλαος, μυστικά σε τρεις νύκτες εξασφάλισε την προίκα των τριών κοριτσιών, αφήνοντας 100 χρυσά φλουριά στην κάθε μία. Έτσι, οι τρεις κόρες αποκαταστάθηκαν και γλίτωσαν από βέβαιη διαφθορά. 

Στην συνέχεια αφιερώθηκε στον ασκητικό βίο, λόγω όμως της ξεχωριστής αρετής του τιμήθηκε, χωρίς να το επιδιώξει, αρχικά με το αξίωμα του Ιερέα στα Πάταρα και συνέχεια με το αξίωμα του αρχιεπισκόπου Μύρων. Από τη θέση αυτή καθοδηγούσε με αγάπη το ποίμνιό του και ομολογούσε με παρρησία την αλήθεια. Για το λόγο αυτό συνελήφθη από τους τοπικούς άρχοντες και ρίχτηκε στη φυλακή. 

Όταν όμως ανήλθε στον αυτοκρατορικό θρόνο ο Μέγας Κωνσταντίνος ελευθερώθηκαν όλοι οι χριστιανοί και έτσι ο Νικόλαος επανήλθε στο αρχιεπισκοπικό θρόνο. Μάλιστα έλαβε μέρος στην Α’ Οικουμενική Σύνοδο, όπου ξεχώρισε για τη σοφία και την ηθική του τελειότητα. 

Ο Άγιος Νικόλαος ήταν προικισμένος και με το χάρισμα της θαυματουργίας με το οποίο έσωσε πολλούς ανθρώπους και όσο ήταν εν ζωή αλλά και μετά την κοίμησή του το 330 μ.Χ. Για παράδειγμα όταν κάποτε κινδύνευσε κάποιος στη θάλασσα - λόγω σφοδρών ανέμων - και επικαλέστηκε το όνομα του αγίου σώθηκε και μάλιστα ενώ βρισκόταν στη μέση του πελάγους βρέθηκε αβλαβής στο σπίτι του. Το θαύμα έγινε αμέσως γνωστό στην Πόλη και ο λαός προσήλθε αμέσως σε λιτανεία και αγρυπνία προκειμένου να τιμήσει το θαυματουργό Άγιο. Η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη του Αγίου στις 6 Δεκεμβρίου. 

Περί των Ιερών Λειψάνων του Αγίου

Ο τάφος του Αγίου Νικολάου στη Βασιλική του Μπάρι, ανοίχθηκε αναγκαστικά το 1953 μ.Χ., κατά την διάρκεια αναστηλωτικών εργασιών, την νύκτα της 5ης προς 6ης Μαΐου. Για τον σκοπό αυτό συγκροτήθηκε επιτροπή από τον Πάπα, με Πρόεδρο τον τότε Ρωμαιοκαθολικό Αρχιεπίσκοπο του Μπάρι Ερρίκο Νικόδημο, στην οποία ανατέθηκε η κανονική αναγνώριση των λειψάνων του τάφου. Παράλληλα ο αναγνωριστικός έλεγχος και η καταμέτρηση των οστών ανατέθηκε στον Καθηγητή της Ανατομίας στο Πανεπιστήμιο του Μπάρι Λουΐτζι Μαρτίνο και τον βοηθό του Γιατρό Αλφρέντο Ρουγγίερι. 

Τα Λείψανα μέσα στη λάρνακα έπλεαν σέ ένα διαυγές, άχρωμο και άοσμο υγρό, το οποίο είχε βάθος τρία περίπου εκατοστά. Η εξέταση του υγρού αυτού από τα Ινστιτούτα Χημείας και Υγιεινής του Πανεπιστημίου του Μπάρι απέδειξε, ότι επρόκειτο για καθαρό νερό, ελεύθερο από άλατα και στείρο από μικροοργανισμούς! Η έρευνα απέδειξε, ότι το υγρό αυτό προήρχετο από τις μυελοκυψέλες των σπογγωδών οστέων! 

Η τρίτη ιστορικά ανακομιδή έγινε την νύκτα της 7ης προς 8ης Μαΐου 1957 μ.Χ., με σκοπό νέα αναγνώριση, καταμέτρηση, ανατομική και ανθρωπολογική μελέτη, πριν την οριστική κατάθεση στην λάρνακα, μετά το πέρας των αναστηλωτικών εργασιών. Στην ιατρική ομάδα συμμετείχε την φορά αυτή και ο Γιατρός Λουΐτζι Βενέζια. Τα αποτελέσματα της ανθρωπολογικής εξετάσεως των Ιερών Λειψάνων υπήρξαν εντυπωσιακά. Διαπιστώθηκε, ότι ανήκαν σέ ένα και το αυτό άτομο και μάλιστα σε άνδρα που είχε ύψος 1.67 περίπου, τρεφόταν κυρίως με φυτικά προϊόντα και πέθανε σε ηλικία μεγαλύτερη των 70 ετών. Το άτομο αυτό ανήκε στην λευκή Ινδοευρωπαϊκή φυλή. 

Η κατάσταση ορισμένων οστών έδειξε ακόμη, ότι το άτομο στο οποίο ανήκαν, πρέπει να είχε υποφέρει πολύ κάτω από ιδιαίτερα δυσμενείς συνθήκες διαβίωσης, που του άφησαν σημάδια στην υπόλοιπη ζωή του. Η αγκυλωτική σπονδυλοαθρίτιδα και η διάχυτη ενδοκρανιακή υπερόστωση, πρέπει να κληρονομήθηκαν από κάποια υγρή φυλακή, όπου πέρασε αρκετά χρόνια της ζωής του και μάλιστα σε προχωρημένη ηλικία. 

Η ιχνογραφική ανάπλαση του προσώπου, με την μέθοδο της υπερσκελετικής αναπλάσεως των μαλακών μερών της κεφαλής, απέδωσε επίσης θεαματικά αποτελέσματα. Τα σχετικά ιχνογραφήματα που δημοσίευσε ο Καθηγητής Μαρτίνο, βρίσκονται σε συμφωνία με τις παλαιότερες απεικονίσεις του Αγίου, εκείνη της Αγίας Μαρίας της Πρώτης (στη Ρώμη, 8ος ή 9ος αιώνας μ.Χ.) και αυτή του Παρεκκλησίου του Αγίου Ισιδώρου, στον Ναό του Αγίου Μάρκου (στη Βενετία, ψηφιδωτό του 12ου αιώνα μ.Χ.). 

Δηλαδή, με τις εξετάσεις των Λειψάνων του Αγίου Νικολάου, πιστοποιήθηκε η γνησιότητά τους, αποδείχθηκε επιστημονικά η μυροβλυσία του και επίσης ότι η πάροδος του χρόνου δεν άμβλυνε την μνήμη των βασικών χαρακτηριστικών της μορφής του, όπως τα διέσωσε η Ορθόδοξη εικονογραφική παράδοση (πρόσωπο ασκητικό, ευγενικό, με αρμονικές αναλογίες, υψηλό και πλατύ μέτωπο, μεγάλα μάτια - ελαφρά βαθουλωτά - έντονα ζυγωματικά, φαλάκρα). (Βλ. Αντ. Μάρκου, «Τα Λείψανα του Αγ. Νικολάου Επισκόπου Μύρων της Λυκίας και οι ιστορικές τους περιπέτειες»·  

Περιοδικό «Ορθόδοξη Μαρτυρία» Λευκωσίας, φ. 44/1994, σελ. 98 - 106· αγγλική έκδοση από το Κέντρο Παραδοσιακών Ορθοδόξων Σπουδών Έτνας Καλιφορνίας, 1994). 

https://www.saint.gr 

Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2021

ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ: ΔΕΝ ΕΛΑΒΕΣ ΕΝΤΟΛΗ ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΣ ΤΟΝ ΤΕΜΠΕΛΗ!

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος: Δεν έλαβες εντολή να κατηγορείς τον τεμπέλη, ούτε να ελέγχεις την κακία, ούτε να ονειδίζεις την οκνηρία, αλλά να ανακουφίζεις την πτωχεία, να ιατρεύεις την συμφορά, να απλώνεις το χέρι σου και να σηκώνεις εκείνους που έχουν πέσει.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ: ΟΛΑ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΣΥΜΦΕΡΟΥΝ ΟΛΑ!

Απόστολος Παύλος: Όλα μου επιτρέπονται να τα κάμω, αλλά δεν είναι συμφέρουν όλα. Όλα μου επιτρέπονται, αλλ' εγώ δεν θα εξουσιασθώ και δεν θα υποδουλωθώ σε τίποτε. (Α’ προς Κορινθίους 6,12)

ΑΓΙΟΣ ΙΣΑΑΚ Ο ΣΥΡΟΣ: ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΤΟ ΘΕΟ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ!

Άγιος Ισαάκ ο Σύρος: Να θεωρούμε το Θεό όπως είναι ο ίδιος, κι όχι όπως τον θέλει το μυαλό μας.

Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2021

ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΗΣ ΚΡΟΣΤΑΝΔΗΣ: ΠΟΥ ΠΑΡΑΔΙΝΟΜΑΣΤΕ;

 Άγιος Ιωάννης της Κρονστάνδης
Που παραδινόμαστε;
 
Την ζωή μας την έχουμε κάνει παιδικό παιχνίδι· όχι όμως αθώο, αλλά αμαρτωλό. Γιατί, ενώ γνωρίζουμε τον σκοπό της ζωής μας, τον παραμελούμε και ασχολούμαστε με μάταια και άσκοπα ζητήματα.
 
Παραδινόμαστε στην απόλαυση των ενδυμάτων, αντί να σκεπάζουμε άνετα και ευπρεπώς το σώμα μας και έτσι να το προστατεύουμε από επιβλαβείς επιδράσεις.
Παραδινόμαστε στην απόλαυση του χρυσού και του αργύρου, θαυμάζοντάς τα στα θησαυροφυλάκια. Αντί να τα χρησιμοποιούμε μόνον για τις πραγματικές μας ανάγκες και να δίνουμε τα τυχόν περισσεύματα σε όσους έχουν ανάγκη.
Παραδινόμαστε στην απόλαυση των κατοικιών μας. Αντί να έχουμε απλώς ασφαλή, άνετη και ευπρεπή στέγη για την προστασία μας από τα στοιχεία της φύσης.
Παραδιδόμαστε στην απόλαυση των διανοητικών μας χαρισμάτων, του νου και της φαντασίας και τα μεταχειριζόμαστε για να υπηρετήσουμε απλώς την αμαρτία και την ματαιότητα του κόσμου τούτου.
Αντί να χρησιμοποιήσουμε αυτά, προ παντός, για να γνωρίσουμε τον Πάνσοφο Δημιουργό του σύμπαντος κόσμου για προσευχή· για ικεσία για δοξολογία του Θεού· και για να εσωτερικεύσουμε αμοιβαία αγάπη και σεβασμό.
Παραδινόμαστε στην απόλαυση της γνώσεως της κοσμικής ματαιότητας και για την απόκτηση της γνώσεως αυτής δαπανούμε πολύτιμο καιρό, ο οποίος μας δόθηκε για να ετοιμασθούμε για την αιωνιότητα.
Παραδινόμαστε στην απόλαυση ωραίων ανθρωπίνων προσώπων και πολλές φορές τα μεταχειριζόμαστε για ικανοποίηση των παθών μας.
Παραδινόμαστε, τέλος, στην απόλαυση των εαυτών μας, με το να θεωρούμε είδωλα τους εαυτούς μας, ενώπιον των οποίων υποκλινόμαστε (και θαυμάζουμε!). Και, επιπλέον, περιμένουμε (και κάποτε απαιτούμε!) και οι άλλοι να υποκλίνονται).
Ποιός μπορεί, με τρόπο ικανοποιητικό, να περιγράψει και να θρηνήσει τη μεγάλη ματαιότητα και αθλιότητα, στις οποίες εκούσια ρίχνουμε τους εαυτούς μας;
Ποιά απάντηση θα δώσουμε στον αθάνατο Βασιλέα Χριστό, τον Θεό μας, ο Οποίος θα έλθει πάλι για να κρίνει ζώντες και νεκρούς; Και να αποκαλύψει τις κρυμμένες σκέψεις όλων των καρδιών και να λάβει από μας απάντηση και απολογία για κάθε λόγο και έργο μας;
Αλλοίμονο σε μας, οι οποίοι φέρομε το όνομα του Χριστού, δεν ακολουθούμε όμως την διδασκαλία του Ευαγγελίου! Ας είναι ευλογημένο το όνομα του Σωτήρα μας Ιησού Χριστού, ο Οποίος μας προσκαλεί συνεχώς κοντά του και μας ενισχύει ποικιλοτρόπως σε αυτή μας την πορεία.
 
Η εν Χριστώ ζωή
Αγίου Ιωάννου της Κρονστάνδης

ΑΓΙΟΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ Ο ΝΕΟΣ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΑΣ

Άγιος Σεραφείμ ο Νέος Ιερομάρτυρας 

Ο Άγιος Σεραφείμ γεννήθηκε στο χωριό Μπεζούλια της επαρχίας Αγράφων και ανατράφηκε κατά Χριστόν από τους θεοσεβείς γονείς του, Σωφρόνιο και Μαρία. Αγάπησε τη μοναχική ζωή και πήγε στη Μονή της Υπεραγίας Θεοτόκου, την επονομαζόμενη Κορώνα ή Κρύα Βρύση και επιδόθηκε στην άσκηση της αρετής. Διακρίθηκε για την άσκησή του και έγινε ηγούμενος της Μονής. Αργότερα χειροτονήθηκε Αρχιεπίσκοπος Φαναριού και Νεοχωρίου.

Κατηγορήθηκε ότι πήρε μέρος στην επανάσταση του Διονυσίου Φιλοσόφου, συνελήφθη από τους Τούρκους, που μάταια προσπάθησαν να τον εξισλαμίσουν. Εξαγριωμένοι οι Τούρκοι μπροστά στη σταθερότητα της πίστης του ιερομάρτυρα, υπέβαλαν σ' αυτόν φρικτά βασανιστήρια, τα οποία μεγάλωναν, εφ' όσον ο Σεραφείμ διαρκώς αρνιόταν να προδώσει την ελληνοχριστιανική πίστη του. Αφού του έκοψαν τη μύτη και επανειλημμένα τον παρουσίασαν στον κριτή, αρνούμενος να αλλαξοπιστήσει, τον εκτέλεσαν στις 4 Δεκεμβρίου 1601 μ.Χ. με σουβλισμό και κατ' άλλους με απαγχονισμό.

O σοφολογιώτατος διδάσκαλος Xριστοφόρος Προδρομίτης συνέθεσε για τον Άγιο Σεραφείμ οκτωήχους Kανόνες, προσόμοιά και ιδιόμελα, τα οποία τυπώθηκαν μαζί με την Aκολουθία του.

Η τιμία κεφαλή του Αγίου Σεραφείμ, η οποία εναποτέθηκε στη Μονή της Κρύας Βρύσης, όπου είχε μονάσει ο Άγιος, παρά τις κακοποιήσεις και τις κακουχίες που υπέστει, αποτελεί ένα διαρκές θαύμα του Θεού, αφού «περιβάλλεται από το δέρμα, το οποίο σε μερικά μέρη έχει αποσπαστεί από τους πιστούς, για φυλαχτό και φέρει τα σημάδια του μαρτυρίου· ενώ το αριστερό μάτι του Αγίου είναι γαλήνια κλεισμένο, το δεξί φέρει εμφανή τα ίχνη κακοποιήσεων, καθώς επίσης εμφανέστατα φαίνεται και η αποκοπή της μύτης!». (Αρχιμανδρίτη Μακαρίου Τόγκα, «Η Ιερά Μονή Παναγίας Κορώνας - Βίος και Πολιτεία του Αγίου του Χριστού Νέου Ιερομάρτυρος Σεραφείμ, Αρχιεπισκόπου Φαναρίου και Νεοχωρίου, του Θαυματουργού (+ 1601)»· και «Ακολουθία...»· έκδοση Ι. Μητροπόλεως Καστορίας 2001).
 

Η Κάρα του Αγίου βρίσκεται αδιάφθορη στη Μονή Παναγίας Κορώνας Καρδίτσης. Η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη του Αγίου στις 4 Δεκεμβρίου.

http://www.saint.gr

Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2021

ΑΓΙΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΟΣ ΤΗΣ ΟΠΤΙΝΑ: ΔΥΣΚΟΛΑ ΖΗΤΑ ΣΥΓΝΩΜΗ, ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΣ!

Άγιος Ἀνατόλιος της Όπτινα: Δύσκολα ζητά συγγνώμη, όποιος είναι υπερήφανος. Και ο διάβολος επίσης δεν ξέρει και δεν αρέσκεται να ζητά συγγνώμη. 

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ: ΤΟ ΝΑ ΣΥΓΧΩΡΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΛΑ, ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟΨΥΧΙΑ!

Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης: Το να συγχωρούμε τους εχθρούς μας και να τους κάνουμε καλά, αυτό είναι μεγαλοψυχία και μία από τις μεγαλύτερες ομοιότητες με τον Θεό.  

ΑΓΙΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ΠΟΠΟΒΙΤΣ: Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΟΣ!

Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς: Η ζωή είναι ο πρόλογος στο βιβλίο της αιωνιότητος. 

Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2021

ΑΓΙΑ ΜΥΡΩΠΗ (ΜΕΡΟΠΗ)

Αγία Μυρώπη (Μερόπη) 

Η Αγία Μυρώπη (ή Μερόπη) ήταν από τις πιο γενναίες γυναίκες, που μαρτύρησαν στα πρώτα χρόνια της χριστιανικής Εκκλησίας. Έζησε στα μέσα του 3ου αιώνα μ.Χ. και γεννήθηκε στην πόλη Έφεσο. Έχασε νωρίς τον πατέρα της και ανατράφηκε στην πίστη του Χριστού από τη μητέρα της, που καταγόταν από τη Χίο (λέγεται μάλιστα ότι στην Έφεσο, η Αγία πήγαινε καθημερινά στον τάφο της Αγίας Ερμιόνης, θυγατέρας του αποστόλου Φιλίππου και έπαιρνε το αναβλύζον απ' αυτόν μύρο και τον έδινε με αφθονία στους πιστούς, γι' αυτό και ονομάστηκε Μυρώπη).

Όταν ο Δέκιος εξαπέλυσε άγριο διωγμό κατά των χριστιανών, η Μυρόπη με τη μητέρα της άφησε την Έφεσο και πήγαν στη Χίο, όπου ευεργετούσαν απόρους ασθενείς. Αλλά ο διωγμός εξαπλώθηκε και στην ειρηνική Χίο και μεταξύ των θυμάτων ήταν και ο Άγιος Ισίδωρος. Ο ειδωλολάτρης άρχοντας Νουμέριος, διέταξε να μείνει άταφο το σεπτό λείψανο του μάρτυρα. Αλλά η Μυρώπη, αφού διέφυγε της προσοχής του φύλακα, μαζί με τις υπηρέτριές της, πήρε το λείψανο και το έθαψε με μεγάλη ευλάβεια. Τότε ο Νουμέριος διέταξε να τιμωρηθεί αυστηρά ο φρουρός.

Η είδηση συντάραξε την φιλοδίκαια και ειλικρινή κόρη. Γι' αυτό και παρουσιάστηκε χωρίς δισταγμό και είπε όλη την αλήθεια στον άρχοντα. Ο Νουμέριος, χωρίς να συγκινηθεί από την ευψυχία της Μυρώπης, γεμάτος θυμό και εκδίκηση, διέταξε να τιμωρηθεί η Μυρώπη μέχρι θανάτου. Τότε οι στρατιώτες την ξάπλωσαν στη γη και την έδειραν σκληρά με χοντρά ραβδιά. Η ανδρεία της Μυρώπης υπέμεινε τις θανατηφόρες πληγές, χωρίς κραυγή και λιποψυχία. Εύψυχη με τη θεία χάρη, έμεινε ακλόνητη στην πίστη. Και παρέδωσε μετά από λίγο το πνεύμα της στη φυλακή, ανεβαίνοντας στα αθάνατα σκηνώματα των δικαίων.

Απότμημα του Ιερού Λειψάνου της Αγίας βρίσκεται στι Παρεκκλήσιο Οσίας Ξένης της Ρωσίδος Μάνδρας Αττικής. Στον Συναξαριστή του Delehaye η μνήμη της γιορτάζεται στις 23 Νοεμβρίου. Η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη της Αγίας στις 2 Δεκεμβρίου.
 

https://www.saint.gr

Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2021

Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΙΩΣΗΦ Ο ΒΑΤΟΠΕΔΙΝΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΑ!

 Ο Γέροντας Ιωσήφ ο Βατοπεδινός για τα επεχόμενα
 
Ο Γέροντας Ιωσήφ ο Βατοπεδινός, ο οποίος κοιμήθηκε στο Άγιον Όρος την 1η Ιουλίου 2009 μ.Χ., τα είχε δει όλα: την Οικονομική Κρίση, την Πολιτειακή Ανωμαλία, την ξαφνική Απόσυρση του Διεθνούς Κεφαλαίου, τις Απολύσεις, τη Φτώχεια, την Τουρκική Εισβολή σε ώρα αδυναμίας της Ελλάδος, τη Ρωσική σφοδρή Αντεπίθεση, τη Νίκη των Ρώσων και την ήττα της Τουρκίας… και πολλά άλλα.
 
Στο βίντεο ο Γέροντας Ιωσήφ ο Βατοπεδινός, μια από τις σύγχρονες Αγιορείτικες ορθόδοξες μορφές, τις οποίες οι Άγιοι Ανάργυροι, ως φαίνεται, είχαν υπό την σκέπη τους, μιλά προφητικά για τα όσα ζούμε σήμερα.
– Καταρχήν λέει στους ανθρώπους, δυο μάλιστα φορές, ότι έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με τα εσχατολογικά και με όσα λένε οι προφήτες.
– Μιλάει για λαίλαπα που έρχεται και μάλιστα πολύ γρήγορα. «Δεν έχουμε χρόνο πια, αδερφοί μου. Πρέπει να είμεθα έτοιμοι»
– Εξηγεί ότι οι Ρώσοι θα επέμβουν, επειδή θα προκληθούν και θα διαλύσουν την Τουρκία. Θα φτάσουν μέχρι το Ισραήλ και θα τους χαλάσουν τα σχέδια.
– Η Αμερική και η Ευρώπη θα αντεπιτεθούν και επειδή δεν θα τους φτάνει ο στρατός θα χρησιμοποιήσουν μισθοφόρους από την Ιαπωνία και την Κίνα.
– Μιλάει για δυο ημίχρονα, κατά τη διάρκεια των οποίων θα εξελιχθούν τα πράγματα. Στο πρώτο ημίχρονο το κακό θα είναι τοπικό και στο δεύτερο θα γίνει παγκόσμιο. Η καταστροφή θα είναι τεράστια.
– Εξηγεί ότι είμαστε όπως στην εποχή του Νώε και πρέπει να γίνει αυτή η καταστροφή για να σωθεί η Ορθοδοξία.
– Αναφέρεται σε απώλειες της τάξης των 700 εκατομμυρίων, κυρίως από αυτούς που θα συμμετέχουν στον πόλεμο και όχι τόσο από γυναικόπαιδα.
– » Δεν μπορώ να σας πω περισσότερα, αδερφοί μου γιατί δεν θα το αντέξετε» λέει σε κάποια στιγμή και όταν τον ρωτάνε αν θα γίνει στη γενιά μας απαντάει ότι όσοι ζουν θα το ζήσουν. Δηλαδή σου δίνει την εντύπωση ότι προφητεύει για τον εαυτό του ότι δεν θα ζει όταν θα γίνουν όλα αυτά.
– Ζητάει από όλους πνευματική προετοιμασία, μετάνοια και προσευχή για να μπορέσουμε να αντέξουμε την φοβερή αυτή δοκιμασία. Τόσο μεγάλη θα είναι η λαίλαπα, εξηγεί που μόνο όσοι είναι από τώρα κοντά στο Χριστό, θα αντέξουν.
Φυσικά μιλάει για ξεκαθάρισμα της ανθρωπότητας για να εξαφανιστούν όλοι αυτοί οι μεγάλοι που είναι οι δημιουργοί του κακού.
– Ξεκαθαρίζει ότι δεν θα έρθει ο αντίχριστος πριν την αναλαμπή της Ορθοδοξίας. 30 με 40 χρόνια μετά τοποθετεί τον ερχομό του και εξηγεί ότι πρέπει να δυναμώσουν οι Χριστιανοί πρώτα για να μπορούν να πολεμήσουν. Αν δεν γίνει πρώτα η αναλαμπή να ξαναγυρίσουμε πίσω στην παράδοση και στην πίστη, δεν θα αντέξει κανείς.
– Όταν τον ρωτάνε πότε θα γίνουν τα γεγονότα, ξεκαθαρίζει ότι δεν είναι πρέπον οι χριστιανοί να λένε για χρόνους και καιρούς. Αλλά επειδή έχουμε μυαλό και διακρίνουμε τα σημεία των καιρών μπορούμε να καταλάβουμε ότι τα γεγονότα είναι πολύ κοντά.
-«Έχει ολοκληρωθεί ο κανόνας της Ελλάδας, από την πτώση του Βυζαντίου μέχρι σήμερα. Τώρα θα μιλήσουν τα αίματα των προγόνων μας και θα αφανιστεί αυτός ο λαός – εννοεί τους Τούρκους- που τίποτα καλό δεν πρόσφεραν στην ανθρωπότητα. Η Κωνσταντινούπολη θα μας δοθεί με τρόπο θαυμαστό. Ήρθε η ώρα να λάμψει η φυλή μας. Όλες οι περιοχές που ήταν δικές μας, Πόντος, Καππαδοκία, Μικρασιατικά παράλια θα κατοικηθούν πάλι από αυτούς που κατάγονται από εκεί.
– Κατά τη διάρκεια του πολέμου, Άγγελος θα εμφανιστεί και θα προκαλέσει μέθη στα πλήθη των πολεμούντων και θα καταλήξουν να σκοτώνονται ακόμη και μεταξύ τους, από ασήμαντες αφορμές.
– Στο τέλος του πολέμου, πάλι Άγγελος θα εμφανιστεί, που θα είναι ορατός από πολλούς και θα πει το γνωστό
» Στήτε. Στώμεν καλώς». και θα δώσει τέλος στον πόλεμο. Τότε οι λίγοι επιζήσαντες θα ξυπνήσουν από τη μέθη και θα αναρωτηθούν τι κάνουν τόσο καιρό. Έτσι θα επιστρέψουν στις πατρίδες του, πραγματικά αποδεκατισμένοι.
– Ο Άγγελος τότε θα δείξει με το δάχτυλο τους αναστημένους Βυζαντινούς, πολιτικούς και εκκλησιαστικούς που θα μας διοικήσουν πλέον. Εδω τον ρωτάνε για τον βασιλιά και απαντάει ότι δεν μπορούμε να πούμε μετά βεβαιότητας ποιός είναι. Κοιμάται σαν τους 7 παίδες.
– Τέλος όταν του ζητάνε ένα σημείο πριν από τα γεγονότα τους λέει: » Θα γίνει μια πολιτειακή ανωμαλία. Μόλις γίνει η πολιτειακή ανωμαλία θα τραβήξει πίσω το κεφάλαιο. Το κεφάλαιο είναι διεθνές, εβραϊκό. Μόλις τραβήξει πίσω το κεφάλαιο, θα απολυθούν όλοι οι υπάλληλοι. Η ελλάδα τότε θα φτωχύνει και ο κόσμος θα πεινάσει. Τότε θα γίνει η πρόκληση, πάνω σε αυτή την αναμπουμπούλα.
– Επίσης μετά τον πόλεμο η γη θα δώσει τον πλούτο που έχει κρυμμένο και τότε οι φτωχοί θα γίνουν πλούσιοι. Αλλά αυτό όπως λέει και ο γέροντας δεν είναι το ζητούμενο.
– Ο Άγγελος τότε θα δείξει με το δάχτυλο τους αναστημένους Βυζαντινούς, πολιτικούς και εκκλησιαστικούς που θα μας διοικήσουν πλέον. Εδω τον ρωτάνε για τον βασιλιά και απαντάει ότι δεν μπορούμε να πούμε μετά βεβαιότητας ποιός είναι. Κοιμάται σαν τους 7 παίδες.

ΑΓΙΟΣ ΦΙΛΑΡΕΤΟΣ Ο ΕΛΕΗΜΩΝ


Άγιος Φιλάρετος ο Ελεήμων
 
Ο Άγιος Φιλάρετος ήταν υπόδειγμα κάθε αρετής και ιδιαίτερα της αγαθοεργίας. Έζησε στους χρόνους του Κωνσταντίνου Πορφυρογέννητου και της μητέρας αυτού Ειρήνης της Αττικής (780 - 797 μ.Χ.). Γεννήθηκε στο χωριό Αμνία (ή Αμνεία) της Γάγγρας (Παφλαγονία) από ευσεβείς γονείς, τον Γεώργιο και την Άννα. Παντρεύτηκε την Θεοσεβώ και απόκτησε τρία παιδιά. Ένα γιο, τον Ιωάννη, και δύο κόρες, που την πρώτη έλεγαν Υπατία και τη δεύτερη Ευανθία. Ο Φιλάρετος ήταν γεωργός και από τα εισοδήματα του, πλουσιοπάροχα μοίραζε ελεημοσύνη στους φτωχούς. Πεινασμένο έβρισκε; τον χόρταινε. Γυμνό; τον έντυνε. Χήρα και ορφανό; βοηθούσε και παρηγορούσε.
Αλλά ο Θεός επέτρεψε και ο Φιλάρετος κάποτε κατάντησε πολύ φτωχός. Τα κτήματα του τα άρπαξαν οι γείτονες του και το βίος του διασκορπίστηκε .Όλα αυτά τα υπέμεινε χωρίς ποτέ να λυπηθεί ή να βλαστημήσει ή να αγανακτήσει. Στο τέλος του έμειναν μόνο τα μελίσσια του, 250 κυψέλες, δυνατές και παραγωγικές. Και όταν ερχόταν προς αυτόν κάποιος φτωχός, μη έχοντας τι άλλο να του δώσει, τον έπαιρνε, πήγαινε στα μελίσσια, τρυγούσε μια κυψέλη και έδινε το μέλι στο φτωχό για να χορτάσει. Με τον τρόπο αυτό είτε ήταν καιρός για να τρυγήσει είτε δεν ήταν, εξάλειψε όλα τα μελίσσια του.
Ο Θεός που είδε την ασυναγώνιστη πίστη του οικονόμησε με την πρόνοια Του, ώστε ο Κωνσταντίνος ο γιος της βασίλισσας Ειρήνης, να πάρει για γυναίκα του την εγγονή του Αγίου, Μαρία, επειδή ήταν πολύ ωραία στην ψυχή και στο σώμα. Τους γάμους τέλεσε ο Άγιος Ταράσιος τον Νοέμβριο του 788 μ.Χ., ο οποίος ήταν τότε Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως. Τον δε Φιλάρετο, ο Αυτοκράτορας τον τίμησε με το αξίωμα του υπάτου (έπαρχος). Έτσι έγινε κάτοχος πολλού πλούτου, που τον διαμοίραζε ακόμα πιο άφθονα στους φτωχούς.
Λίγο πριν πεθάνει, κάλεσε τους συγγενείς του και είπε τα εξής: «Παιδιά μου, μη ξεχνάτε ποτέ τη φιλοξενία, μη επιθυμείτε τα ξένα πράγματα, μη λείπετε ποτέ από τις ακολουθίες και λειτουργίες της Εκκλησίας, και γενικά όπως έζησα εγώ έτσι να ζείτε και εσείς». Και αυτά αφού είπε, ξεψύχησε με τη φράση: «γενηθήτω τὸ θέλημά σου».
Ο Άγιος Φιλάρετος είναι ο προστάτης της Μελισσοκομίας. Η Κάρα του Αγίου βρίσκεται στη Μονή Αγίας Λαύρας Καλαβρύτων. Η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη του Αγίου την 1 Δεκεμβρίου.
 
https://www.saint.gr