Όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης: Κι εγώ σκέπτομαι ότι αμαρτάνω. Δεν βαδίζω καλά. Ό, τι όμως με στενοχωρεί, το κάνω προσευχή, δεν το κλείνω μέσα μου, πάω στο πνευματικό, το εξομολογούμαι, τέλειωσε! Να μη γυρίζομε πίσω και να λέμε τι δεν κάναμε. Σημασία έχει τι θα κάνομε τώρα, απ’ αυτή τη στιγμή και έπειτα. Όπως λέγει ο Απόστολος Παύλος: «Τα μεν οπίσω επιλανθανόμενος, τοις δε έμπροσθεν επεκτεινόμενος».
ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.
Πέμπτη 21 Ιουλίου 2022
ΙΕΡΟΚΗΡΥΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΌΠΟΥΛΟΣ: "ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΙΣΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΥΠΟΤΑΓΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ".
Τέτοιους δυστυχώς Χριστιανούς, άνδρες και γυναίκες, συναντούμε κάθε μέρα πολλούς. Και όμως λίγοι συναισθάνονται την αμαρτία τους και την εξομολογούνται.
Η επιπόλαιη και ρηχή πίστη μερικών Χριστιανών φαίνεται προπάντων όταν συμβεί να πάθουν κάτι ή να αρρωστήσουν.
Περνούν μια ζωή μαρτυρική. Βλέπουν ένα σπυράκι και υποπτεύονται αμέσως το κακό. Νηστεύουν μία μέρα και αισθάνονται δήθεν τα γόνατά τους να τρέμουν. Άλλοτε πάλι ξεροβήχουν, διότι νομίζουν ότι έχουν κολλήσει αρρώστια.
Δεν προφταίνει να περάσει η μία ιδέα και τη διαδέχεται η άλλη. Αυτά τα άτομα αποτελούν παθολογικά φαινόμενα αξιολύπητα, που μόνο μία πίστη βαθιά στον Κύριο θα μπορούσε να τα απαλλάξει από την κατάσταση αυτή και να τα κάνει να αισθανθούν τη χαρά της ζωής.
Αναφέρω παραδείγματα μερικών Χριστιανών, δήθεν πιστών. Όταν συμβεί, λόγου χάρη, να πάρουν μια γριππούλα και αδιαθετήσουν, αμέσως ανησυχούν, γίνονται ταυτοχρόνως και ιδιότροποι, νευρικοί, τυραννικοί στους άλλους.
Θα πείτε, ανθρώπινη αδυναμία!
Ναι, ανθρώπινη αδυναμία, αλλά που έχει την αιτία της στην ολιγοπιστία μας και πρέπει να το εξομολογηθούμε.
Άλλοι πάλι, τους οποίους ο Θεός, δοκιμάζοντάς τους, επιτρέπει να μείνουν ένα χρονικό διάστημα άρρωστοι μελαγχολούν, διότι δεν μπορούν, π.χ., να πάνε στην Εκκλησία, να πάρουν μέρος στις τελετές, να νηστέψουν, να κάνουν δήθεν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα.
Λες και το να υποταχθούν στο θέλημα του Θεού δεν ήταν καθήκον. Τόσο επιφανειακή θρησκευτικότητα έχουν.
Αναγνώστες, ίσως είχατε την ιδέα ως σήμερα, που διαβάσατε τις γραμμές αυτές, ότι είσαστε δυνατοί, στερεοί στην πίστη.
Μήπως λοιπόν απατάσθε; Προσέξτε, διότι ένα είναι το κριτήριο: Η υποταγή μας στο θέλημα του Θεού.
Εξετάστε! Και αν η θέλησή σας στον καιρό του πειρασμού ολοπρόθυμα και απόλυτα υποτάσσεται στη θέληση του Θεού, ευχαριστήστε Τον, διότι σας χάρισε το δώρο της πραγματικής πίστεως
Αν όχι, τότε λυπηθείτε από την καρδιά σας για την ολιγοπιστία σας, εξομολογηθείτε και να είσθε βέβαιοι ότι ο Χριστός θα σας συγχωρήσει.
Μόνο προσέξτε! Μην αναβάλλετε την εξομολόγησή σας, διότι το μέλλον δεν είναι δικό μας.
Ο θείος Χρυσόστομος λέει σχετικά: «Κλάψε προ καιρού, για να μην κλάψεις εκεί· τώρα να μετανοείς, τότε δεν θα υπάρχει καιρός μετανοίας· ας εργαστούμε το αγαθό όσο ακόμη μπορούμε·
αν χάσουμε χρήματα, μπορούμε και πάλι να αποκτήσουμε, αν όμως χάσουμε τον καιρό, άλλον να βρούμε δεν μπορούμε».
(Περιοδικό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ,
Αθήναι, Φεβρ. 1971)
Από το βιβλίο: Πνευματικά Ορθόδοξα Μηνύματα Σωτηρίου Οικοδομής. Εκδόσεις “Ορθόδοξος Κυψέλη”, Θεσσαλονίκη.
ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ: "ΜΕ ΠΟΝΟ ΚΑΡΔΙΑΣ".
Με πόνο καρδιάς
«Όλη η βάση είναι να πονάει ο άνθρωπος. Αν δεν πονάει, μπορεί να κάθεται ώρες με το κομποσχοίνι, και η προσευχή του να μην έχει κανένα αποτέλεσμα. Αν υπάρχει πόνος για το θέμα για το οποίο προσεύχεται, ακόμη και με έναν αναστεναγμό κάνει καρδιακή προσευχή…Ένας αναστεναγμός για τον πόνο του άλλου είναι μια καρδιακή προσευχή. Ισοδυναμεί δηλαδή με ώρες προσευχής… Η πραγματική προσευχή ξεκινάει από έναν πόνο. Δεν είναι ευχαρίστηση, «νιρβάνα».Τι πόνος είναι; Βασανίζεται με την καλή έννοια ο άνθρωπος… Στο Άγιο Όρος έκαναν κάπου Λιτανεία για την ανομβρία και αντί να βρέξει έπιασε πυρκαγιά! Δε γίνεται η Λιτανεία σα να κάνουμε περίπατο. Θέλει να πονέσουμε…Μας ζητούν να κάνουμε μια αγρυπνία, ας υποθέσουμε, για ένα άρρωστο ,και ψάλλουμε «ανοίξαντός σου την χείρα» και χαιρόμαστε. Εμείς περνάμε ευχάριστα την ώρα μας και ο άλλος εν τω μεταξύ πεθαίνει. Κάνουμε λέει αγρυπνία για τον άρρωστο. Τι αγρυπνία; Εσείς κάνετε διασκέδαση. Αυτό είναι πνευματική διασκέδαση…»
Πνευματική Αφύπνιση. Γέροντος Παϊσίου σελ.309,306
Τετάρτη 20 Ιουλίου 2022
ΟΣΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ: ΔΕΝ ΘΑ ΛΕΓΕΙΣ "ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ, ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ", ΘΑ ΛΕΓΕΙΣ "ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ, ΕΛΕΗΣΟΝ ΗΜΑΣ"!
Όσιος
Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης: «Δεν θα λέγεις «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με..!
Θα λέγεις «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν μας…!» για να φωτισθούμε όλοι, διότι
όλοι έχουμε ανάγκη. Και να το φωνάζεις μωρέ και να το λέγεις ότι ο Χριστός
είναι το παν! Ο Χριστός θα τακτοποιήσει τα πάντα! Πολλές φορές έχουν
ξεκινήσει, επειδή θέλουν να ρίξουν την Ορθοδοξία και την Ελλάδα, αλλά ο Χριστός
μας δεν τους αφήνει και δεν θα τους αφήσει. Μόνο η ελπίδα μας να μη χαθεί
και να λέγεις στους ανθρώπους ότι ο Χριστός είναι το παν! Όλα τα καλά
είναι στο Χριστό. Να ελπίζουμε, να ελπίζουμε, να ελπίζουμε…!
Ο Χριστός είναι για όλους. Μας αγαπά όλους. Σταυρώθηκε για όλους μας και δεν θα μας αφήσει ότι και αν γίνει. Τόοοσο μεγάλη είναι η αγάπη Του! Γι’ αυτό είναι πάντοτε δίπλα μας, είναι στον καθένα μας…, για να βρει ευκαιρία να μας αρπάξει, να μας σώσει…!».
ΟΣΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ: ΜΗΝ ΚΟΙΤΑΖΕΤΕ ΤΟ ΚΑΚΟ, ΝΑ ΚΟΙΤΑΖΕΤΕ ΤΗΝ ΑΓΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ!
Όσιος
Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης: Μην κοιτάζετε το κακό. Να κοιτάζετε την αγκαλιά του
Θεού και να πέφτετε μές στην αγκαλιά Του και να προχωρείτε. Να Του δοθείτε, να
Τον αγαπήσετε τον Χριστό, να ζείτε με εγρήγορση…
Όταν σάς ενοχλήσει κάτι, ένας λογισμός, ένας πειρασμός, μία επίθεση, περιφρονώντας όλ” αυτά, θα στρέφετε την προσοχή σας, το βλέμμα σας στον Χριστό. Εκείνος μετά θα αναλάβει να σάς ανεβάσει. Εκείνος θα σάς πιάσει απ” το χέρι και θα σάς δώσει πλούσια τη θεία Του χάρι… Το σκέπτεσθε κι έρχεται το Άγιον Πνεύμα. Δεν κάνετε τίποτα. Κινείσθε προς τα εκεί κι έρχεται αμέσως η θεία χάρις.
ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΕΙ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΑ, ΑΜΑ ΔΕΝ ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ, ΦΕΥΓΕΙ!
Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: Βλέπω μερικά νέα παιδιά, Ελληνόπουλα, χωρίς να έχουν διαβάσει ούτε μια γραμμή από το Ευαγγέλιο, πάνε και διαβάζουνε Βραχμανισμό, Βουδισμό, το Κοράνι κ.λ.π., πάνε και τους Ινδούς. Ύστερα δεν αναπαύονται και επιστρέφουν στην Ορθοδοξία, αλλά έχουν μαζέψει ένα σωρό μικρόβια. Παθαίνουν ζημιά και είναι δύσκολο να βρουν μετά την αλήθεια. Πρέπει πρώτα κανείς να γνωρίσει την Ορθοδοξία, και ύστερα, άμα δεν του αρέσει, φεύγει. Ας την γνωρίσει σωστά, και μετά ας κάνει σύγκριση με τις διάφορε θεωρίες που ακούει. Γιατί, αν γνωρίσει την Ορθοδοξία, μπορεί να ξεχωρίσει το μπακίρι από τον χρυσό ή να καταλάβει τον χρυσό πόσων καρατιών είναι. Δεν ξεγελιέται εύκολα, για να περάσει όσα γυαλίζουν για χρυσάφι. Πάντως έχω προσέξει ότι μόνον εγωιστής άνθρωπος φεύγει από την Ορθοδοξία, όταν την γνωρίσει· ένας ταπεινός δεν φεύγει.
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ: "ΖΗ ΑΚΟΜΗ Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ".
Ὅταν ἦρθε ἡ ὥρα νὰ φύγῃ ἀπὸ τὸν κόσμο, δὲν πέθανε ὅπως ἐμεῖς. Καθὼς περπατοῦσε, ἕνα ἁμάξι πύρινο τὸν πῆρε καὶ τὸν ὕψωσε ψηλά. Ζῇ ἀκόμη ὁ προφήτης Ἠλίας. Εἶνε κάπου κρυμμένος, σὲ κάποια γωνιὰ τοῦ σύμπαντος. Καὶ τὸν περιμένουμε νὰ ἔρθῃ πάλι. Ἐσεῖς δὲν τὸν φοβᾶστε τὸν προφήτη Ἠλία γιατὶ εἶστε ἅγιοι, ἔτσι φαίνεται· ἐγὼ τὸν φοβᾶμαι. Εἶνε ἀστροπελέκι ἐναντίον τῶν ἁμαρτωλῶν, τῶν πόρνων, τῶν μοιχῶν, τῶν βλασφήμων, τῶν ἀθέων, τῶν αἰσχρῶν, ὅλων τῶν ἀμετανοήτων. Ὁ λόγος του καίει. Εἶνε «ὁ δεύτερος πρόδρομος τῆς παρουσίας Χριστοῦ», ὁ πρόδρομος τῆς δευτέρας παρουσίας τοῦ Κυρίου. Καὶ ἡ δευτέρα παρουσία τοῦ Κυρίου πλησιάζει, ἔρχεται! Τὰ σημάδια εἶνε πολλά. Εἶνε γεγονότα, ποὺ θὰ προηγηθοῦν τῆς συντελείας τοῦ κόσμου, προτοῦ νὰ ἐμφανισθῇ ὁ προφήτης Ἠλίας.
Αυγουστίνος Καντιώτης μητροπολίτης Φλωρίνης.
ΙΕΡΟΚΗΡΥΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ: "ΛΟΓΟΙ ΠΕΡΙ ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ".
Ο νόμος του Θεού λέει "ου φονεύσεις", αλλά στο Δευτερονόμιο (δεύτερος νόμος -βιβλίο της Παλαιάς διαθήκης, όπου αναγράφονται οι εξαιρέσεις του Μωσαϊκού Νόμου), επέτρεπε ο Θεός το φόνο, όταν άνθρωποι πλανεμένοι, οδηγούσαν τους άλλους ανθρώπους σε ανύπαρκτους" θεούς" και όχι στον πραγματικό Θεό.
Γι' αυτό και ο προφήτης Ηλίας είχε σκοτώσει κάποτε 450 πλανεμένους ιερείς, οι οποίοι πλανούσαν τους ανθρώπους σε λάθος "θεούς".
Πολλοί μας κατηγορούν, που τιμούμε τον Προφήτη Ηλία ως Άγιο, από τη στιγμή που υπήρξε φονιάς. Δεν γνωρίζουν την Γραφή, γι' αυτό και πλανώνται οικτρά!
(ΒΙΒΛΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟ).
Τρίτη 19 Ιουλίου 2022
ΟΣΙΟΣ ΝΕΙΛΟΣ Ο ΜΥΡΟΒΛΗΤΗΣ: "ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΕΡΘΕΙ Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ, ΘΑ ΣΚΟΤΙΣΘΕΙ Η ΔΙΑΝΟΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΘΗ"!
Όταν είναι καιρός να έρθει ο Αντίχριστος, θα σκοτισθεί η διάνοια των ανθρώπων από τα πάθη και θα πληθύνει η ανομία και η ασέβεια... Ο δε Πανάγαθος Θεός, επιθυμώντας τη σωτηρία των λίγων που θα έχουν μείνει για να σωθούν, θα αποστείλει τον προ νόμου δίκαιο Ενώχ, τον εν νόμω προφήτη Ηλία και τον της χάριτος Ιωάννη τον Θεολόγο, να κηρύξουν μετάνοια και να παρακινήσουν για ομολογία αυτούς που δεν δέχτηκαν τη σφραγίδα του Αντιχρίστου, για να μην αρνηθούν την πίστη. Διότι όποιος μόνο δεν δεχτεί τη σφραγίδα του θα σωθεί, επειδή μένει σε αυτόν η σφραγίδα του Τιμίου Σταυρού και λυτρώνει τον πιστό από την βάσανο του Άδου. Η δε τύπωση της σφραγίδας του Αντιχρίστου παραδίδει τον άνθρωπο στο αιώνιο πυρ της Κολάσεως. Γι' αυτό θα διδάσκουν τους πιστούς αυτοί οι τρεις κήρυκες, να υπομένουν την πείνα, εκδεχόμενοι την εξ' ύψους βοήθεια.
Άγιος Νείλος ο Μυροβλύτης
ΟΣΙΟΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΤΟΥ ΣΑΡΩΦ: " Ο ΘΕΙΟΣ ΛΟΓΟΣ ΕΙΝΑΙ ΨΩΜΙ, ΠΟΥ ΧΟΡΤΑΙΝΕΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗ!".
Ο Θείος λόγος είναι ψωμί, που χορταίνει την ψυχή!
Πρέπει να τρέφεις την ψυχή με το λόγο του Θεού, γιατί ο λόγος του Θεού είναι ο ''άρτος των αγγέλων''. Μ' αυτόν πρέπει να τρέφονται οι ψυχές που αγαπούν με πάθος τον Θεό.
Άγιος Σεραφείμ του Σαρώφ.
19 Ιουλίου εορτάζεται στη Ρωσία η Ανακομιδή των Ιερών Λειψάνων του.
ΟΣΙΟΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΤΟΥ ΣΑΡΩΦ: "Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΗ..."
Ο Μπογκντάνωφ ρώτησε τον Άγιο Σεραφείμ του Σαρώφ:- Να συνεχίσω την εργασία μου ή να την αφήσω και να ζήσω πιά στο χωριό;- Ο Άγιος αποκρίθηκε:
- Είσαι ακόμα νέος. Να συνεχίσεις την εργασία σου.
- Δεν είναι, όμως, καλή.
- Αυτό εξαρτάται από τη θέλησή σου. Όποια κι αν είναι η εργασία σου, μπορείς να σωθείς, φτάνει να κάνεις πάντα το καλό. Ο δρόμος του Θεού είναι για όλους ο ίδιος. Ο εχθρός όπου κι αν είσαι, θα έρχεται και θα σε πολεμάει. Όποιος κοινωνεί τα Άχραντα Μυστήρια, όπου κι αν βρίσκεται, θα σωθεί. Όποιος δεν κοινωνεί, δεν νομίζω ότι θα σωθεί. Να είσαι πράος. Να μην κρατάς κακία σε κανέναν.
Άγιος Σεραφείμ του Σαρώφ.
από το βιβλίο: ''Πνευματική Ανθολογία από τους Βίους και τους λόγους Αγίων της Ρωσίας'', έκδοση Ι.Μονή Παρακλήτου.
ΟΣΙΟΣ ΔΙΟΣ
Σε ηλικία μάλιστα 35 ετών, τόσο πολύ είχε εξαπλωθεί η φήμη της αρετής του, που από παντού έρχονταν ν' ακούσουν τις πολύτιμες συμβουλές του. Μετά από χρόνια, τον προσκάλεσε ο Πατριάρχης Αττικός (406 - 425 μ.Χ.) στην Κωνσταντινούπολη και τον χειροτόνησε ιερέα. Τα Ιερατικά του καθήκοντα, επετέλεσε με πολύ ζήλο και ακρίβεια. Ήταν στους ενορίτες του, πρότυπο Ιερού και φιλόστοργου πνευματικού πατέρα και οικογενειακού συμβούλου. Στην Κωνσταντινούπολη ίδρυσε και μοναστήρι.
Κάποτε αρρώστησε βαριά, που έφτασε μέχρι τα πρόθυρα του θανάτου. Σώθηκε όμως από θαύμα. Τελικά πέθανε ειρηνικά, αφού διατήρησε μέχρι την τελευταία του πνοή το πυρ της ευσέβειας και της στοργής για τις ψυχές του ποιμνίου του.
ΟΣΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ο ΣΑΒΒΑΪΤΗΣ
Ο πατέρας του Οσίου ονομαζόταν Συμεών, η δε μητέρα του Μαρία. Φοίτησε σε σχολεία και διακρίθηκε για τη μάθηση φιλοσοφικών γνώσεων, καθώς και της ρητορικής και της φιλοσοφίας.
Σε ηλικία 10 χρονών έμεινε ορφανός και την μισή περιουσία των γονέων του πήρε η αδελφή του για να αποκατασταθεί και την άλλη μισή ο ίδιος, την οποία μοίρασε στους φτωχούς και αναχώρησε για την Ιερουσαλήμ. Εκεί προσκύνησε τους Αγίους Τόπους και τελικά έγινε μοναχός στη Λαύρα του Αγίου Σάββα.
Εκεί ασκήθηκε στην αρετή σε μεγάλο βαθμό και υπήρξε διάσημος ασκητής. Λόγω των μεγάλων του αρετών, ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων τον έκανε επίσκοπο Εδέσσης (Μέσης Ανατολής). Σαν ποιμενάρχης υπήρξε άριστος, με τις πολλές θεολογικές του γνώσεις, τις πολλές του αρετές και προ πάντων με την μεγάλη του αγάπη, που διέθετε άφθονη στο ποίμνιο του. Όταν κάλεσε και ευλόγησε τον κλήρο και τον λαό της Έδεσσας, παρέδωσε την αγία του ψυχή στον ουράνιο Πατέρα.
Tον βίο του Οσίου συνέγραψε ο Eπίσκοπος Eμέσσης Bασίλειος ενώ σώζεται και βίος του στα Ελληνικά ο οποίος βρίσκετε στη Μονή Ιβήρων. Η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη του Οσίου στις 19 Ιουλίου.
https://www.saint.gr
ΑΝΑΚΟΜΙΔΗ ΙΕΡΩΝ ΛΕΙΨΑΝΩΝ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΤΟΥ ΣΑΡΩΦ
Σχετικά με τα Λείψανα του Αγίου Σεραφείμ επικρατούν δύο απόψεις. Σύμφωνα με την πρώτη βρέθηκαν στο Μουσείο Αθεΐας της Αγίας Πετρουπόλεως (Ναός Παναγίας του Καζάν), μετά την κατάρρευση του Μαρξιστικού καθεστώτος (1989 μ.Χ.). Σύμφωνα με την δεύτερη, τα Λείψανα του Αγίου Σεραφείμ δεν κατασχέθηκαν ποτέ από τους Μπολσεβίκους, διότι είχαν κρυφτεί από πιστούς της Εκκλησίας των Κατακομβών. Ακόμη, μεταξύ των Κατακομβιτών πιστών κυκλοφορεί και προφητεία του Αγίου, σύμφωνα με την οποία τα Λείψανά του δεν θα βγουν από την Ρωσία, «ἄχρι τῆς Δευτέρας Παρουσίας».
Δευτέρα 18 Ιουλίου 2022
ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΝΑ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣΘΕ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΞΗ Ο ΘΕΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ!
-Γέροντα, αυτό το
διάστημα που τα πράγματα είναι δύσκολα για την Ελλάδα, κάνω πολύ κομποσχοίνι,
αλλά σκέφτομαι και ότι η σωτηρία της Ελλάδας δεν κρέμεται από το κομποσχοίνι
μου.
–Δεν είναι ότι η
σωτηρία της Ελλάδας κρεμάστηκε από το κομποσχοίνι σου, αλλά το να σκέφτεσαι
συνέχεια την δυσκολία που περνάει η Ελλάδα σημαίνει ότι πονάς την πατρίδα και
ζητάς την επέμβαση του Θεού, ο Οποίος είναι ο μόνος που μπορεί να βοηθήση.
Να προσεύχεσθε να αναδείξη ο Θεός πνευματικούς ανθρώπους, Μακκαβαίους, γιατί υπάρχει
μεγάλη ανάγκη. Ήρθε ο καιρός να πολεμήση το καλό με το κακό, γιατί την
παρανομία την έχουν κάνει νόμο και την αμαρτία μόδα. Όταν όμως δείτε συμφορές
στην Ελλάδα, το κράτος να βγάζη παλαβούς νόμους και να υπάρχη γενική αστάθεια,
μη φοβηθήτε, θα βοηθήση ο Θεός.
Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης
ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΤΩΡΑ ΜΙΑ ΜΠΟΡΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ!
Μερικοί συνδυάζουν με αυτήν την επέμβαση του Χριστού την Δευτέρα Παρουσία. Εγώ δεν μπορώ να το πω. Ο λογισμός μου λεει ότι δεν θα είναι η Δευτέρα Παρουσία του Χριστού, όταν έρθει ως Κριτής, αλλά μια επέμβαση του Χριστού, γιατί είναι τόσα γεγονότα που δεν έχουν γίνει ακόμη. Θα επέμβη ο Χριστός, θα δώση μια σφαλιάρα σε όλο αυτό το σύστημα, θα πατάξη όλο το κακό και θα το βγάλη σε καλό τελικά.
Θα γεμίσουν οι δρόμοι προσκυνητάρια. Εξω τα λεωφορεία θα έχουν εικόνες. Θα πιστέψουν όλοι οι άνθρωποι. Θα σε τραβάν, για να τους πεις για το Χριστό! Έτσι θα κηρυχθή το Ευαγγέλιο σε ολόκληρη την οικουμένη και τότε ο Χριστός θα έρθη ως Κριτής να κρίνη τον κόσμο. Άλλο Κρίση, άλλο μια επέμβαση του Χριστού, για να βοηθήση το πλάσμα Του….
Γέροντος Παΐσίου Αγιορείτου – ΛΟΓΟΙ Β’ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΗΣΗ
ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΜΗ ΣΤΕΝΟΧΩΡΙΕΣΤΕ, Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΧΑΘΕΙ!
Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: Μη
στενοχωριέστε, η Ελλάδα δεν πρόκειται να χαθεί, διότι είναι το προπύργιο της
Ορθοδοξίας. Αν ήταν στα χέρια των πολιτικών, θα είχε σβήσει. Ευτυχώς που είναι
στα χέρια του Θεού, ο Οποίος την προστατεύει σκανδαλωδώς. Κάθε φορά που
κινδυνεύει να χαθεί, κάτι κάνει την τελευταία στιγμή και τη σώζει. Και τώρα θα
υπάρχει αναμπουμπούλα, γιατί ο διάβολος οργώνει. Αλλά μην ανησυχείτε. Τελικά θα
σπείρει και θα θερίσει ο Χριστός. Ο Καλός Θεός δεν επιτρέπει να γίνει κάτι
κακό, αν μετά από αυτό δεν πρόκειται να βγει κάτι καλύτερο. Θα περάσουμε γερό
τράνταγμα, αλλά θα επακολουθήσει η δόξα της Ελλάδας και η λάμψη της Ορθοδοξίας.
(Βιβλίο: «Ο Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης», του Ι.Η. «Ευαγγελιστής Ιωάννης ο
Θεολόγος», σελ. 474-476)
ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ: "ΜΗ ΛΥΠΑΣΑΙ ΚΑΙ ΜΗΝ ΠΙΚΡΑΙΝΕΣΑΙ, Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ".
Ρίξε μία ματιά και στον κήπο που ήταν ο Χριστός σου και που τον αποστρεφόταν η ανθρωπότητα λέγοντας: «Πατέρα, αν είναι δυνατό, ας παρέλθει το ποτήριο αυτό από εμένα». Αλλά αμέσως διέταξε να βάλει την ψυχή του σε μοναξιά και με ένα θέλημα απλό και ελεύθερο έλεγε με πολύ βαθειά ταπείνωση: «αλλά όχι όπως θέλω εγώ, αλλά όπως Εσύ»
Όταν βρίσκεσαι σε κάποια δυσκολία, μην υποχωρήσεις καθόλου, αν δεν υψώσεις πρώτα τα μάτια σου στο Χριστό, Τρέξε σε προσευχή και δείξε υπομονή στην ταπείνωση, μέχρις ότου νικήσεις την θέλησή σου και θελήσεις να γίνει σε σένα το θέλημα του Θεού.
Και αφού αναχωρήσεις από την προσευχή, συγκεντρώνοντας μόνον τον καρπόν αυτόν, να σταθείς χαρούμενος. Αλλά αν δεν έφθασε σ' αυτό η ψυχή σου, ακόμη παραμένει νηστική και χωρίς την τροφή της. Αγωνίζου ώστε να μην κατοικήσει στην ψυχή σου μόνον ο Θεός.
Μη λυπάσαι και μην πικραίνεσαι για κανένα πράγμα, ούτε να παρατηρείς τις πονηριές και τα κακά παραδείγματα των άλλων, αλλά ας είσαι σαν ένα μικρό παιδί, που δεν υποφέρει από καμμία από τις πικρίες αυτές, αλλά τα ξεπερνά όλα χωρίς καμμία βλάβη.
ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ: "Η ΕΙΡΗΝΗ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ".
Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης
Κυριακή 17 Ιουλίου 2022
ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ: "ΤΙ ΦΟΒΑΣΑΙ; ΕΔΩ Η ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ ΕΔΕΡΝΕ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ".
ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ - 17 ΙΟΥΛΙΟΥ
- Γέροντα, όταν ακούω για τον αντίχριστο, νιώθω έναν φόβο μέσα μου.
- Τί φοβάσαι; Πιο φοβερός θα είναι από τον διάβολο; Αυτός είναι άνθρωπος. Εδώ η Αγία Μαρίνα έδερνε τον διάβολο και η Αγία Ιουστίνα τόσους δαίμονες διέλυσε. Στο κάτω-κάτω εμείς δεν ήρθαμε να βολευτούμε σ' αυτόν τον κόσμο.
(Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου, Λόγοι Β', Πνευματική Αφύπνιση, σελ. 176-177)














