ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2016

ΘΑΥΜΑΣΤΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ

Nέο θαύμα εμφάνισης της Παναγιάς μας, σε φιλοξενούμενο, στην Ιερά Μονή Βατοπαιδίου, Αγίου όρους 27-10-2014.

Ο Κ. Παναγιώτης είχε πάει στο Άγιον όρος και φιλοξενήθηκε από τους πατέρες της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου! Στις 26-10-2014 ζήτησε από τους πατέρες εκεί επίμονα να εξομολογηθεί.. οι πατέρες του είπαν πως την επομένη, ημέρα το πρωί της Δευτέρας θα μπορούσε να πάει!!
Στις 27-10-2014 ώρα 4:00 το πρωί που είχε ξεκινήσει ο όρθρος κατέβηκε κάτω στον Ναό και αφού προσκύνησε, πήγε να καθήσει.. ο ναός μέσα είχε κόσμο, στο στασίδι που πήγε, κάθησε ο ίδιος και δίπλα του είχε κάποιον άλλον κύριο και παραδίπλα ήταν άδειο.
Περίμενε υπομονετικά, αλλά η ώρα περνούσε και ακόμα δεν είχε φανεί ο μοναχός που θα τον πήγαινε στον πνευματικό.! Κάποια στιγμή κατά τις 16:20 γυρίζει και βλέπει παρά δίπλα του στο κενό στασίδι μια μοναχή!!, Τον πλησίασε η μοναχή και του είπε: «περιμένετε όλα καλά θα πάνε θα εξομολογηθείτε μην ανησυχείτε περιμένετε λίγο».
Σκέφθηκε πως μάλλον τα μεγάλα μοναστήρια έχουν κάποια μοναχή εκεί να βοηθάει μέσα στον ναό.. Πέρασε λίγη ώρα και ανυπόμονος όπως ήταν σκέφτηκε να φύγει για να βρει κάποιον να τον πάει να εξομολογηθεί.. ήταν 16:45 πάνω που ετοιμαζόταν να φύγει..
Κάνει ένα βήμα, και βλέπει πάλι την μοναχή να ξαναέρχεται, και να τον πιάνει από τον ώμο και να τον σπρώχνει ελαφρά πίσω στο στασίδι του.. Και να του λέει: «Σας είπα κάντε υπομονή περιμένετε.. τώρα τελειώνει ο εξάψαλμος και θα έρθει ο μοναχός να σας πάει στον πνευματικό να εξομολογηθείτε»
Πράγματι μετά από 2 λεπτά ήρθε ο μοναχός να τον συνοδεύσει στον πνευματικό.. ο Κ. Παναγιώτης δεν είπε τίποτα στον μοναχό που τον συνόδευε γιατί δεν ήταν υποψιασμένος!!.. Πράγματι έφθασε και στον πνευματικό.. αφού μίλησαν λίγο.. του λέει ο Κ. Παναγιώτης..
-Ευτυχώς που έχετε και αυτή την μοναχή εδώ και με ενθάρρυνε να κάνω υπομονή και περίμενα… Ποιά μοναχή ευλογημένε; Δεν έχουμε μοναχές εδώ..! Είναι Άγιον Όρος εδώ!! δεν επιτρέπονται ούτε γυναίκες, ούτε μοναχές!!
– Μα πως αφού μίλησα μαζί της δυο φορές..!
-Μίλαγες με την Παναγιά μας και δεν το κατάλαβες παιδί μου !!
Τον ρώτησε ο πνευματικός να του την περιγράψει.. και ο Κ. Παναγιώτης του είπε: Ήταν ψηλή, η ηλικία της γύρω στα 30 με 35 και πολύ όμορφη!!


 Πηγή: vimaorthodoxias.gr

ΕΤΣΙ ΣΩΘΗΚΕ Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΒΑΠΤΙΣΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΦΑΓΗ ΤΟΥ ΗΡΩΔΗ

Ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος και Βαπτιστής ήταν τότε περίπου δύο ετών, αλλά σώθηκε εκ θαύματος.
Η μητέρα του Ελισάβετ τον πήρε στην αγκαλιά της και έτρεξε να κρυφτεί. Ανέβηκε στο βουνό. Πάνω στην μεγάλη της αγωνία έβγαλε κραυγή και είπε: «Όρος Θεού! Δέξου τη μάνα και το παιδί». Ευθύς το βουνό κόπηκε στην μέση. Μάνα και παιδί πέρασαν απέναντι!
«Η δε Ελισάβετ λαβούσα τον Ιωάννη πέτρα παρεκάλει. Δέξαι μητέρα μετά τέκνον, Λίθος μητέραν συν τέκνον δέχεται» (Όρθρος ΚΘ Δεκεμβρίου).
Εν τω μεταξύ ο Ηρώδης έψαχνε για τον Ιωάννη. Έστειλε στρατιώτες στον Ζαχαρία, τον πατέρα του Ιωάννη.
-Πού έκρυψες το παιδί σου; του είπαν.
-Εγώ είμαι λειτουργός του Υψίστου, δεν γνωρίζω πού είναι τώρα ο υιός μου, απάντησε.
Οι στρατιώτες μετέφεραν τα νέα στον Ηρώδη. Ο Ηρώδης θύμωσε. Έδωσε εντολή να σφάξουν τον πατέρα του Προδρόμου. Και τον έσφαξαν μεταξύ του ναού και του θυσιαστηρίου (Μτ.23:35).

ΠΗΓΗ: dogma.gr

ΤΟ ΝΕΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΩΝ

Το νέο μάθημα των Θρησκευτικών και η ευθύνη των θεολόγων
του Ιωάννη Τάτση, Θεολόγου

Το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε την γενικευμένη εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών για τα Θρησκευτικά στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας. Πρόκειται για τα Προγράμματα Σπουδών που είχαν ξεσηκώσει τα προηγούμενα χρόνια θύελλα αντιδράσεων
και έχουν απορριφθεί από την Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, το Άγιον Όρος, καθηγητές των Θεολογικών Σχολών, παιδαγωγούς, κληρικούς, μοναχούς και θεολόγους που διδάσκουν στις τάξεις. Παρά την μεγάλη αντίδραση το Υπουργείο προχώρησε στην αλλαγή του μαθήματος, έστειλε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως τα νέα Προγράμματα Σπουδών και προγραμματίζει τις απαραίτητες επιμορφώσεις για το νέο μάθημα εντός του φθινοπώρου. Ο διάλογος με την Εκκλησία και τους θεολόγους που είχε υποσχεθεί ο Υπουργός Παιδείας ολοκληρώθηκε εσπευσμένα και ο μόνος καρπός του ήταν η διαπίστωση ότι υπάρχει διαφωνία για το περιεχόμενο του μαθήματος.
Η εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών δεν συνοδεύτηκε, προς το παρόν, με αλλαγή των σχολικών βιβλίων που ωστόσο σχεδιάζεται να γίνει άμεσα. Αντί για νέα σχολικά βιβλία αναρτήθηκε επίσημα στο διαδίκτυο βοηθητικό υλικό πολλών κειμένων, βίντεο, ηχητικών αρχείων και εικόνων. Από όλο αυτό το υλικό οι διδάσκοντες καλούνται να επιλέξουν τα απαραίτητα εργαλεία που θα χρησιμοποιήσουν για τη διδασκαλία τους που δεν θα βασίζεται πλέον στα παλιά βιβλία αλλά στα νέα Προγράμματα Σπουδών.
Εάν τα Προγράμματα Σπουδών δημιούργησαν πλήθος αντιδράσεων λόγω της πολυθρησκευτικής σύγχυσης, της άμβλυνσης του ορθοδόξου αισθητηρίου, της εγκατάλειψης μεθοδικής διδασκαλίας της Αγίας Γραφής και της προώθησης του οικουμενισμού που επιχειρούν, το βοηθητικό υλικό που τώρα συνοδεύει τα προγράμματα αυτά περιέχει χειρότερες εκπλήξεις. Λόγω του μεγάλου όγκου του δεν έχει ακόμη μελετηθεί αναλυτικά αλλά και μια μόνο απλή ματιά αρκεί για να αντιληφθεί κάποιος σε ποια διδακτικά εργαλεία δομούν το νέο μάθημα των Θρησκευτικών οι σχεδιαστές του. Δίπλα στα κείμενα των αγίων παρατίθενται οι διδασκαλίες των ηγετών των άλλων θρησκειών. Μαζί με τους ύμνους της Εκκλησίας λαϊκά άσματα και μοντέρνα ξένη μουσική, χρήσιμα δήθεν για τη διδασκαλία της αξίας της αγάπης και της επικοινωνίας! Όλες οι «μεγάλες στιγμές» του οικουμενισμού αποτελούν υλικό για χρήση κατά τη διδασκαλία και μάλιστα σε μορφή βίντεο: η άρση των αναθεμάτων, η συμπροσευχή στην Ασσίζη, συναντήσεις του Πατριάρχη Βαρθολομαίου με τον Πάπα, τον Αρμένιο «Πατριάρχη», Αγγλικανούς, Προτεστάντες και κάθε λογής αλλόθρησκους. Άλλωστε η διαθρησκειακή και διαχριστιανική επικοινωνία κατέχει εξέχουσα θέση σε όλο το νέο μάθημα των Θρησκευτικών. Ακόμη και η προσφάτως συγκληθείσα Σύνοδος της Κρήτης δεν λείπει από το υλικό αυτό. Στο διαδίκτυο δημοσιεύονται αποσπάσματα αυτού του υλικού προκαλώντας θυμηδία, πικρία, απογοήτευση και τελικά θυμό –«θυμόν τον δικαιότατον» - για όσους σχεδίασαν το νέο μάθημα των Θρησκευτικών, μάλλον δε την απαξίωσή του, τον ξεπεσμό του που αργά ή γρήγορα θα οδηγήσει στην κατάργησή του. Η μεθοδική διδασκαλία της Αγίας Γραφής και της εκκλησιαστικής ιστορίας, της ορθόδοξης λατρείας και ηθικής αλλά και η επιστημονική προσέγγιση των θρησκειών μέσα από το πρίσμα της ορθόδοξης θεολογίας όπως διδάσκονταν μέχρι σήμερα εγκαταλείπεται και το θρησκευτικό μάθημα οδηγείται σε ένα νέο πεδίο όπου δεσπόζει η σύγχυση, ο θρησκευτικός συγκρητισμός, η απουσία σοβαρού επιστημονικού και χαρισματικού λόγου, η έλλειψη παιδαγωγικού σχεδιασμού, η μετατροπή του σχολικού μαθήματος σε αφηρημένη συζήτηση και προσέγγιση κάποιων θεμάτων μέσα από κείμενα και οπτικοακουστικό υλικό αμφιβόλου ποιότητος και εν πολλοίς παντελώς ξένου προς την ορθόδοξη παράδοση μας. Ο πολυδιαφημιζόμενος δήθεν εκσυγχρονισμός του μαθήματος των Θρησκευτικών είναι ήδη παρών και ανοίγει το δρόμο για την σταδιακή πλήρη επιστημονική και παιδαγωγική του έκπτωση και τελικά την κατάργησή του.
Απέναντι στη θλιβερή αυτή πραγματικότητα και έχοντας γνώση των ανθρώπων που προώθησαν όλο τον προηγούμενο καιρό αυτή την αλλαγή και των μεθόδων που ακολούθησαν, είναι απαραίτητο να υπάρξει αντίσταση. Όσοι διδάσκουν το μάθημα έχουν προς το παρόν στα χέρια τους τα μέχρι σήμερα διδασκόμενα σχολικά βιβλία τα οποία έχουν μαζί τους και οι μαθητές τους. Επειδή τα προσεχή σχολικά έτη αναμένεται η αντικατάσταση των βιβλίων αυτών κρίνεται πλέον επιτακτική η ανάγκη προμήθειας αντιτύπων της Καινής Διαθήκης τα οποία θα υπάρχουν στις σχολικές μονάδες ως εργαλεία για τη διδασκαλία του θρησκευτικού μαθήματος. Για τον εφοδιασμό των σχολείων με τέτοια αντίτυπα είναι αναγκαία η κινητοποίηση και των κατά τόπους ιερών Μητροπόλεων. Σε κάθε περίπτωση η δημιουργία φωτοτυπημένων φυλλαδίων με επιλεγμένα αγιογραφικά και πατερικά κείμενα αλλά και αποσπάσματα των σχολικών βιβλίων μπορεί να αποτελέσει εργαλείο για όσους θεολόγους θα αρνηθούν να συναινέσουν στην πλήρη υποβάθμιση του θρησκευτικού μαθήματος και τον θρησκευτικό αποπροσανατολισμό των μαθητών τους.
Τα πράγματα δεν είναι εύκολα. Η αμηχανία και η αγωνία των θεολόγων που εκδηλώνεται ήδη στις μεταξύ τους συζητήσεις για το που πορεύεται το μάθημά μας πρέπει να μετατραπεί σε πρωτοβουλία ευθύνης. Κανείς δεν αγνοεί το «πειθαρχείν δει Θεώ μάλλον ή ανθρώποις» ούτε κανείς είναι άβουλο στρατιωτάκι που εκτελεί εντολές. Η ευθύνη της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών που μας ανέθεσε η ίδια η πολιτεία δεν ταυτίζεται με την τυφλή εφαρμογή στην πράξη εντολών και οδηγιών με συγκεχυμένο περιεχόμενο και ασαφή προσανατολισμό.
Η εκπαίδευση γνωρίζει τα τελευταία χρόνια μεγάλες αλλαγές όχι μόνο στο περιεχόμενο της παρεχόμενης παιδείας αλλά και στον τρόπο που λειτουργούν όσοι την υπηρετούν. Η μαζική αντίσταση σε άνωθεν εντολές μπορεί να τις ανατρέψει. Το προηγούμενο διάστημα οι διαμαρτυρίες των εκπαιδευτικών ματαίωσαν την αξιολόγηση τους που είχε σχεδιαστεί με τρόπο λανθασμένο. Παρόμοια αντίδραση οδήγησε στην επαναπρόσληψη εκπαιδευτικών των επαγγελματικών λυκείων που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα και οδηγούνταν προς την απόλυση. Επομένως εάν τώρα οι δάσκαλοι και θεολόγοι αντισταθούν στο νέο μάθημα των Θρησκευτικών που μια ολιγομελής ομάδα σχεδίασε, μπορούν να πετύχουν την διάσωση του χριστιανικού μαθήματος των Θρησκευτικών για το καλό των μαθητών μας.

Ορθόδοξος Τύπος, 23-09-2016 

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2016

ΠΑΙΔΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΤΥΠΑ, ΧΩΡΙΣ ΕΘΝΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Γράφει ο Κωνσταντίνος Χολέβας

Το νέο σχολείο όπως το προαναγγέλλει ο κ. Φίλης και το σχεδιάζει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) θα ομοιάζει περισσότερο με ΙΕΚ επαγγελματικής καταρτίσεως και θα απέχει παρασάγγας από την ουσιαστική Παιδεία. Με αλλοίωση του Ορθοδόξου χαρακτήρος των Θρησκευτικών, με υποβάθμιση των Αρχαίων Ελληνικών, με διαγραφή της Ποντιακής Γενοκτονίας από την ύλη της Γ΄ Λυκείου, με επανασυγγραφή των βιβλίων Ιστορίας υπό εμφυλιοπολεμικό και διχαστικό πρίσμα, τα παιδιά μας δεν θα έχουν πρότυπα ούτε θα αποκτήσουν εθνική ταυτότητα.
Θυμίζω ότι βάσει του άρθρου 16, παρ. 2 του Συντάγματος ένας εκ των θεμελιωδών σκοπών της Παιδείας είναι η ανάπτυξη εθνικής και θρησκευτικής συνειδήσεως. Θυμίζω επίσης ότι με βάση τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας του 1995 και 1998 και του Διοικητικού Εφετείου Χανίων (2012) το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει να διδάσκεται με βάση την Ορθόδοξη Χριστιανική διδασκαλία. Διαβάζω με ενδιαφέρον ότι το 92% των γυμνασίων στη Γαλλία αποφάσισε από φέτος να διδάσκει Αρχαία Ελληνικά. Και υπενθυμίζω στους σχεδιαστές των εκσυγχρονιστικών πειραματισμών ότι σύσσωμος ο λαός μας αντέδρασε στην διαστροφή της Ιστορίας μας από το βιβλίο του «συνωστισμού».
Στην εποχή της οικονομικής κρίσης, η οποία κατά βάθος είναι πνευματική και ηθική κρίση, η ανθρωπιστική παιδεία είναι απαραίτητο στοιχείο για τη διάπλαση προσωπικοτήτων, για την καλλιέργεια ήθους, για τη δια-μόρφωση υπευθύνων και δημοκρατικών πολιτών. Τα Ορθόδοξα Θρησκευτικά, τα Αρχαία Ελληνικά κείμενα, η διδασκαλία των κλασσικών της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, η προβολή των ηρώων του Έθνους ως προτύπων, θα μπορούσαν να συντελέσουν στην καταπολέμηση της εθνικής καταθλίψεως, στην καλλιέργεια της ελπίδας στην ψυχή των παιδιών μας, στην αποφυγή των πάσης φύσεως ακροτήτων.
Το μάθημα των Θρησκευτικών υφίσταται τριπλή υποβάθμιση. Πρώτον καθιερώνεται με ΦΕΚ μία πολυθρησκειακή αλλοίωση του περιεχομένου του μαθήματος. Το νέο αυτό περιεχόμενο, που υποβαθμίζει την Ορθόδοξη Χριστιανική παράδοση του λαού μας, έχει απορριφθεί από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, από την Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους, από επιστημονικά συνέδρια και από την Πανελλήνιο Ένωση Θεολόγων. Δεύτερον καταργούνται τα ισχύοντα σχολικά βιβλία του μαθήματος χωρίς να έχουν τυπωθεί καινούργια. Η νέα ύλη των Θρησκευτικών υπάρχει σε τίτλους και μόνο στο διαδίκτυο, με αποτέλεσμα να μειώνεται το κύρος και του μαθήματος και του διδάσκοντος. Τρίτον το μάθημα πλέον δεν θα εξετάζεται στις εξετάσεις του Ιουνίου, όσον αφορά τουλάχιστον στα Γυμνάσια. Άρα δίδεται το μήνυμα στους μαθητές ότι υπάρχουν μαθήματα α΄, β΄ και γ΄ κατηγορίας. Με τις νέες αποφάσεις τον Ιούνιο θα γίνονται γραπτές εξετάσεις μόνο στα Νέα Ελληνικά, στα Μαθηματικά, στη Φυσική και στην Ιστορία.
Ούτε τα Αρχαία Ελληνικά θα εξετάζονται στις γραπτές εξετάσεις του Γυμνασίου, ενώ ταυτοχρόνως μειώθηκαν οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος στη Μέση Εκπαίδευση. Η ρίζα της γλώσσας μας, τα κείμενα που βοηθούν τα παιδιά μας να ετυμολογούν, να κατανοούν και να μιλούν καλύτερα τα Νέα Ελληνικά, η κλασσική περίοδος της ενιαίας ελληνικής, το μάθημα που αποτελεί ένα από τα θεμέλια του ευρωπαϊκού πολιτισμού καταδιώκεται και υποτιμάται στα ελληνικά σχολεία. Η Πανελλήνιος Ένωσις Φιλολόγων και διεθνείς Οργανισμοί Κλασσικών Σπουδών έχουν εκφράσει τη διαμαρτυρία τους. Είμαι βέβαιος ότι η διαμαρτυρία θα γενικευθεί, διότι η γλώσσα μας είναι άρρηκτα δεμένη με τη διαχρονική συνέχεια του Ελληνισμού και με την εθνική μας ταυτότητα.
Η Ιστορία κινδυνεύει διττώς: Πρώτον, η απάλειψη των κεφαλαίων για την Ποντιακή Γενοκτονία προκαλεί ανησυχία μήπως οδηγηθούμε σε νέα βιβλία χειρότερα από το αποσυρθέν της κ. Ρεπούση. Δεύτερον, η εξαγγελία του Υπουργού ότι πρέπει να διδαχθεί εκτενώς ο Εμφύλιος, προφανώς με μονόπλευρη και ιδεοληπτική ερμηνεία, δημιουργεί ερωτηματικά για το μέλλον του μαθήματος. Θα ενώνει ή θα διχάζει; Θα συντελεί στην ανάπτυξη υγιούς και αφανάτιστης εθνικής συνειδήσεως ή θα προκαλεί πολιτικές διαμάχες μέσα στην τάξη; Θα προβάλλει τους ήρωες και τους δημιουργικούς ηγέτες του Ελληνισμού από την Αρχαιότητα μέχρι σήμερα ή θα ανταποκρίνεται στην ιδεολογική τοποθέτηση ορισμένων συμβούλων του Υπουργείου, ότι δεν τους ενδιαφέρει η διαμόρφωση εθνικής συνειδήσεως μέσω του μαθήματος;
Η μετάλλαξη των Θρησκευτικών πρέπει να προβληματίσει κάθε σοβαρό και υπεύθυνο άνθρωπο. Η Παλαιά Διαθήκη, που είναι η κοινή θρησκευτική παράδοση Χριστιανισμού και Ιουδαϊσμού, διδασκόταν μέχρι τώρα σε όλη τη διάρκεια της Α΄ Γυμνασίου. Τώρα καταργείται και στη θέση της εισέρχονται αναφορές σε διάφορα άλλα θρησκεύματα. Η Καινή Διαθήκη, το ιερό βιβλίο όλων των Χριστιανών του κόσμου, η διδασκαλία του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, κάλυπτε όλα τα κεφάλαια της Β΄ Γυμνασίου μέχρι σήμερα. Με τη νέα ύλη συρρικνώνεται αδικαιολόγητα. Στη Γ΄ Γυμνασίου εμφανίζεται μία ενὀτητα που παρουσιάζει μαζί τον Άγιο Πορφύριο, τη μητέρα Τερέζα, τον Γκάντι και τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ. Το ίδιο είναι η αγιότητα των Ορθοδόξων Αγίων με τον πολιτικό ειρηνισμό του Γκάντι; Φοβούμαι ότι τα μεταλλαγμένα Θρησκευτικά θα οδηγήσουν τους μαθητές στη σύγχυση, στον σχετικισμό και στον συγκρητισμό.
Οι σχεδιαστές του πολυθρησκειακού προγράμματος ισχυρίζονται ότι με τη νέα μορφή των Θρησκευτικών θα περιορισθούν (ή θα καταργηθούν;) οι απαλλαγές από το μάθημα. Προσωπικά προβλέπω ότι θα αυξηθούν. Άλλωστε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων έκρινε το 2007 (υπόθεση Νορβηγίας) ότι και από ένα πολυθρησκειακό μάθημα επιτρέπονται οι απαλλαγές.

Άρθρο στην εφημερίδα ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΛΗΘΕΙΑ, Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2016

ΤΙΣ ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ Κ.Κ. Ν. ΦΙΛΗ ΚΑΙ ΣΤ. ΓΙΑΓΚΑΖΟΓΛΟΥ, ΑΝΑΜΕΝΕΙ Η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΘΕΟΛΟΓΩΝ (ΠΕΘ)

Αθήνα, 22 Σεπτεμβρίου 2016
Αριθμ. Πρωτ. 121
Δελτίο τύπου
Τις παραιτήσεις των κ.κ. Ν. Φίλη και Στ. Γιαγκάζογλου,
αναμένει η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ),
ζητώντας την άμεση απόσυρση των νέων Προγραμμάτων Σπουδών
για το μάθημα των Θρησκευτικών.

Οι Θεολόγοι καθηγητές έχουν νόμιμο δικαίωμα
και συνειδησιακή υποχρέωση να μην εφαρμόσουν
τα νέα αντισυνταγματικά, αντιπαιδαγωγικά και αντορθόδοξα
Προγράμματα Σπουδών.


Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ) συμφωνεί απόλυτα με τις δηλώσεις (20/9/2016) του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, ότι τα νέα Προγράμματα Σπουδών για το μάθημα των Θρησκευτικών (ΦΕΚ υπ. αριθ. 143575/Δ2 ΥΑ 13.09.2016), που βεβιασμένα επιβάλλει στα σχολεία ο Υπουργός Παιδείας κ. Ν. Φίλης, «είναι απαράδεκτα, είναι επικίνδυνα, είναι πράγματα που δεν θα αποδώσουν καρπούς, αλλά μεγάλη ζημιά στην παιδεία, γενικότερα στην κοινωνία μας, και ρήξη μέσα στην Εκκλησία στις σχέσεις με την πολιτεία».
Η ΠΕΘ εκφράζει την πλήρη αντίθεσή της στην εφαρμογή αυτών των πνευματοκτόνων Προγραμμάτων για τρεις πολύ συγκεκριμένους λόγους :

1) Είναι αντισυνταγματικά, διότι, έτσι όπως τα κατάντησαν ο κ. Φίλης και οι περί αυτόν υπεύθυνοι Θεολόγοι του ΙΕΠ και του Θεολογικού Συνδέσμου «Καιρός», δεν αναπτύσσουν την ορθόδοξη χριστιανική συνείδηση των μαθητών, με αποτέλεσμα να διαπράττονται από όλους αυτούς τους εμπνευστές και εφαρμοστές, σύμφωνα με γνωμοδοτήσεις έγκριτων νομικών, δύο αδικήματα:

α) Το αδίκημα της συνταγματικής ανισονομίας, αφού το νέο πολυθρησκειακό ή, όπως το ονομάζει ο κ. Φίλης, Θρησκειολογικό Πρόγραμμα των Θρησκευτικών επιβάλλεται, ρατσιστικά, μόνον στους Ορθόδοξους μαθητές. Έτσι, οι Εβραίοι, οι Μουσουλμάνοι και οι Ρωμαιοκαθολικοί Έλληνες μαθητές απολαμβάνουν -και πολύ σωστά- από το Υπουργείο Παιδείας το δικαίωμα να διδάσκονται αποκλειστικά τη δική τους πίστη, από διδάσκοντες και ύλη, που οι θρησκευτικές τους κοινότητες επιλέγουν και εγκρίνουν. Αντίθετα, με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών, που αυταρχικά επιβάλλει ο κ. Φίλης, οι Ορθόδοξοι μαθητές δεν διδάσκονται πλέον τη δική τους πίστη, αλλά ένα πολτοποιημένο μείγμα Χριστιανισμού- θρησκειών, κάτι που ολοφάνερα αντίκειται στο Σύνταγμα, στον εκπαιδευτικό Νόμο και στην ισχύουσα νομολογία

β) Το αδίκημα του Προσηλυτισμού, όπως εγκύρως έχει αποδειχθεί, καθώς οδηγούν με μαεστρία, σε άλλους πνευματικούς δρόμους, ανήλικα ορθόδοξα παιδιά που δεν είναι σε θέση να αμυνθούν πνευματικά.

2) Είναι αντιπαιδαγωγικά, διότι :

α) Η διδακτέα ύλη που προσφέρουν, δεν ανταποκρίνεται στο πνευματικό επίπεδο των μαθητών.
β) Με το πολυθρησκειακό τους περιεχόμενο προξενούν θρησκευτική σύγχυση στους μαθητές.

3) Είναι αντορθόδοξα, διότι:

α) Έχουν αφαιρεθεί, εσκεμμένα, από τη διδακτέα ύλη αυτών των Προγραμμάτων, τα βασικότερα θέματα διδασκαλίας της ορθόδοξης πίστης (από την Αγία Γραφή, την πατερική και αγιολογική παράδοση, το δόγμα, τη λατρεία, τη θεολογία, την ιστορία της Εκκλησίας κ.ά.).

β) Σε όλες σχεδόν τις διδακτικές ενότητες των Προγραμμάτων υπάρχει παράλληλη απλή παράθεση σε βάρος πάντα, της ορθόδοξης πίστης, θεμάτων και στοιχείων, που αφορούν στην Ορθοδοξία, στις χριστιανικές ομολογίες και στις θρησκείες.

Ως εκ τούτου, η ΠΕΘ δηλώνει ότι:

α) Οι Θεολόγοι καθηγητές, ως υπάλληλοι του κράτους, σύμφωνα με έγκυρες γνωμοδοτήσεις, έγκριτων νομικών, έχουν καθήκον άμα δε και δικαίωμα να τηρούν το Σύνταγμα και να μην εφαρμόζουν προδήλως (ολοφάνερα) αντισυνταγματικές και παράνομες αποφάσεις της διοίκησης (ν. 3528/2007, αρθρ. 24 και 25 παρ. 3 εδάφιο 1ον και Ποινικός Κώδικας, άρθρ. 21).

β) Ζητάει από τον Πρωθυπουργό της Ελλάδος, κ. Αλέξη Τσίπρα, την άμεση απόσυρση των νέων Προγραμμάτων Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών. Αναμένει επίσης, την παραίτηση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, διότι πιστεύει ότι ο κ. Νίκος Φίλης θα κατανοήσει ότι δεν μπορεί πλέον, να υπηρετήσει προς όφελος κανενός, το «θεσμικό του ρόλο», καθώς λειτουργεί αποδιοργανωτικά στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας και διχάζει με τον λόγο και τις αποφάσεις του, την ελληνική κοινωνία.

γ) Καταγγέλλει τον κ. Σταύρο Γιαγκάζογλου, Σύμβουλο του κ. Φίλη, που ήταν ο εμπνευστής και συντονιστής των νέων αυτών Προγραμμάτων, ως υπεύθυνο ηθικό αυτουργό για όλες αυτές τις εξελίξεις και την αναστάτωση που έχει δημιουργήθει, στο χώρο της Παιδείας και της Εκκλησίας, δεν τον αναγνωρίζει πλέον ως Σύμβουλο, με θετικές προθέσεις και ενέργειες για το μάθημα των Θρησκευτικών, αλλά ως αποδομητή των Θρησκευτικών και αναμένει την υποβολή της παραίτησης του, λόγω ευθιξίας, από τη συγκεκριμένη θέση ευθύνης για το μάθημα των Θρησκευτικών.

δ) Είναι έτοιμη να συντονιστεί με τις αποφάσεις της Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος του Οκτωβρίου 2016, για έναν από κοινού αγώνα υπερασπίσεως των αληθειών της Ορθόδοξης Εκκλησίας από τις παράνομες αντιστυνταγματικές, αντορθόδοξες, αντιπαιδαγωγικές και καταχρηστικές αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας.

ε) Καλεί τον Ορθόδοξο Χριστιανικό λαό να αφυπνιστεί και να αντιδράσει δυναμικά έναντι όλων αυτών που επιβουλεύονται την ορθόδοξη πνευματική καλλιέργεια και ανάπτυξη των βαπτισμένων παιδιών του, αντιστεκόμενος έτσι, στο σχέδιο της πνευματικής τους γενοκτονίας και της ένταξή τους, σε μια μελλοντική εκκοσμικευμένη και ομογενοποιημένη πανθρησκεία.


Το ΔΣ της ΠΕΘ

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΑΤΡΩΝ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ: ΓΙΑΤΙ ΕΝΟΧΛΕΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΩΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΝΟΧΛΟΥΝ ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΙΣΤΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΠΟΥ ΤΥΓΧΑΝΟΥΝ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗΣ;

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
 Ἐν Πάτραις τῇ 21ῃ Σεπτεμβρίου 2016

 Πρὸς
Τόν Ἐξοχώτατον Πρωθυπουργόν τῆς Ἑλλάδος
Κύριον Ἀλέξιον Τσίπραν
Εἰς Ἀθήνας

Κύριε Πρωθυπουργέ,
Χαίρετε ἐν Κυρίῳ πάντοτε.
   Σᾶς γράφω μὲ πολὺ πόνο ψυχῆς τὶς γραμμὲς αὐτὲς θέλοντας νὰ ἐκφράσω τὴν προσωπική μου δυσαρέσκεια, ὡς Ἕλλην Ὀρθόδοξος Ἱεράρχης, ὅσο καὶ τὴν δυσαρέσκεια τοῦ Ἱεροῦ Κλήρου καὶ τοῦ πιστοῦ Λαοῦ τῆς Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας τῶν Πατρῶν, σχετικῶς μὲ τὴν ὅλη στάση καὶ συμπεριφορὰ τοῦ Ὑπουργοῦ Παιδείας, Ἔρευνας καί Θρησκευμάτων κ. Φίλη, ἔναντι τῆς Ἐκκλησίας, τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν καὶ τῆς Προσευχῆς.
   Ἡ ἐπιστολή μας αὐτή εἶναι συνέχεια, τῶν ὅσων κατά καιρούς, ἐν συνειδήσει εὐθύνης ἔχομεν εἴπει καί ἔχομε γράψει περί τοῦ ἐν λόγῳ θέματος.

    Στὶς δύσκολες ὧρες καὶ καταστάσεις ποὺ βιώνει ὁ Ἑλληνικὸς Λαός, κ. Πρωθυπουργέ, ἀγωνιστήκαμε καὶ ἀγωνιζόμαστε θυσιαστικῶς, ὅπως καί Σεῖς, γιὰ νὰ ξεπεραστῇ ἡ κρίση καὶ νὰ σταθῆ ὁ τόπος μας στὰ πόδια του.
     Συμμεριζόμαστε τὸν ἀγῶνα καὶ τὴν ἀγωνία Σας γιὰ τὸ καλό τῆς Πατρίδος μας καὶ κάνομε κατάθεση ψυχῆς γιὰ νὰ βοηθήσωμε τούς ἀνθρώπους ὄχι μόνο ὡς πρὸς τὴν ἀντιμετώπιση τῶν ὑλικῶν ἀναγκῶν, ἀλλὰ κυρίως γιὰ νὰ εὕρουν πνευματικὸν ἐπιστηριγμό, δύναμη ψυχῆς καὶ ἐλπίδα προκειμένου νὰ προχωρήσουν στὴ ζωή.
   Πιστεύω ὅτι καὶ Σεῖς προσωπικὰ γνωρίζετε, ἀλλὰ καὶ κοινὸς τόπος εἶναι πλέον, ὅτι ἡ Ἐκκλησία ἦτο καί εἶναι ἡ ἀπαντοχὴ καὶ παρηγοριά τοῦ Λαοῦ, ὄχι μόνο τῶν Ὀρθοδόξων, ἀλλὰ καὶ ὅλων τῶν ἀδελφῶν μας ποὺ βρίσκονται στὴν χώρα μας, ἀφοῦ ὅλους τούς ἀγκαλιάζομε ὡς τέκνα τοῦ Θεοῦ.
    Ὅμως, ἐνῶ μὲ αἴσθημα εὐθύνης ἔναντι Θεοῦ καὶ ἀνθρώπων πορευόμεθα μιμούμενοι τὸν Σωτῆρα μας, δυστυχῶς λυπούμεθα καὶ ἀπογοητευόμεθα, διότι ὁ Ὑπουργὸς κ. Νικόλαος Φίλης, πολλάκις μὲ τα λεγόμενά του παρέσχε πράγματα, ὅμως μὲ τὶς τελευταῖες τοποθετήσεις του ἔναντι τῆς Ἁγίας μας Ἐκκλησίας, τῆς τροφοῦ καί σώτειρας τοῦ Γένους, ὑπερέβη τὰ ὅρια καὶ προὐκάλεσε τὴν ἀγανάκτησή μας. (Βλέπετε δηλώσεις του στὸν τηλεοπτικὸ σταθμὸ KONTRA, περί τῆς συμβολῆς, ὡς εἶπε, τῆς Ἐκκλησίας στὴν ἠθικὴ ἔκπτωση τῆς κοινωνίας. Σὲ συζήτηση στὸν ἐν λόγῳ σταθμὸ διερωτήθη «ποῦ ἦταν ἡ Ἐκκλησία στὴ Χούντα καὶ στὴν Κατοχή;»). Γιατί ἀπομειώνεται καὶ διαγράφεται ἡ προσφορὰ τῆς Ἐκκλησίας στοὺς Ἐθνικοὺς Ἀγῶνες κ. Πρωθυπουργὲ ἀπὸ τὸν κ. Φίλη; Γιατί τόσο μένος κ. Πρωθυπουργὲ ἐναντίον τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας; Τί κακὸν ἔπραξε ἡ Ὀρθόδοξη πίστη; Γιατί τόσο μῖσος ἐναντίον τοῦ προσώπου τοῦ Κυρίου μας καὶ τῆς διδασκαλίας τοῦ Ἁγίου Εὐαγγελίου, ποὺ στήριξε καὶ στηρίζει τὸν Λαό μας; Γιατί ἐνοχλεῖ τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν ὡς διδασκαλία περί τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ δὲν ἐνοχλοῦν τὰ ἄλλα πιστεύματα καὶ θρησκεῖες ποὺ τυγχάνουν δυστυχῶς ἰδιαίτερης καὶ προνομιακῆς μεταχείρισης;
    Ὁ Μακαριώτατος Ἀρχιεπίσκοπος μας κ. Πρωθυπουργέ, μέ τήν συνετή καί πατρική φωνή του καί τήν εὐθυκρισία του, ἐξέφρασε τόν πόνο ὅλων μας, μέσα ἀπό τήν τοποθέτησή του, σχετικά μέ τά συγκεκριμένα ζητήματα.
    Κύριε Πρωθυπουργὲ, δυστυχῶς φαίνεται ὅτι ἐξυφαίνεται ἢ μᾶλλον ἐξυφάνθη καὶ ἐφαρμόζεται ἕνα σχέδιο ἀλλοτριώσεως τῆς πνευματικῆς ζωῆς τῆς Πατρίδος μας. Αὐτὴ ἡ τακτική, νὰ εἶστε βέβαιος, ὅτι θὰ ἔχῃ καταστροφικὲς συνέπειες γιὰ τὸ μέλλον τῆς Πατρίδος μας. Ἂν ἐμεῖς οἱ ἴδιοι δὲν σεβόμεθα τὸν ἑαυτό μας καὶ τὰ καθ’ ἠμᾶς, τότε πῶς ἔχομε ἀπαίτηση νὰ μᾶς ὑπολογίζουν καὶ νὰ μᾶς σέβωνται οἱ ἄλλοι;  Μὴ συνδέσετε τὴν θητεία Σας, ὡς Πρωθυπουργὸς τῆς Χώρας, μὲ αὐτὸ τὸ ἔγκλημα. Ἡ ἱστορία οὐδέποτε χαρίζεται καὶ σπάνια συγκαταβαίνει, ὡς ἔχει εὐστόχως εἰπωθεῖ. Ὅλοι μας γράφομε ἱστορία καὶ μακάρι νὰ ἀφήσωμε βήματα καὶ πατήματα εὐεργετικὰ γιὰ τὸν ἄνθρωπο καὶ τὸν κόσμο μας.
    Αὐτὸς ὁ Λαὸς κ. Πρωθυπουργὲ εἶναι εὐσεβής, ἀγαπάει τὶς ρίζες του, τὴν ἱστορία του καὶ τὴν πνευματική του πορεία καί εἶναι συνδεδεμένος μέ τίς Παραδόσεις καί τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Εἶναι πρόκληση καὶ ὕβρις ἡ στάση τοῦ Ὑπουργοῦ Παιδείας ἔναντι τῶν Ἱερῶν καὶ τῶν Ὁσίων μας. Μπορεῖ νὰ ἔχῃ τὶς ὅποιες θέσεις του καὶ ἀντιλήψεις καὶ τὴν δική του ἰδεολογία, ἀλλὰ δὲν μπορεῖ νὰ προκαλῆ τό αἴσθημα τοῦ εὐσεβοῦς καί φιλοπάτριδος Λαοῦ μας.
    Κύριε Πρωθυπουργέ, γιά ὅποιον ἀγῶνα γιὰ τὸ καλὸ τῆς Πατρίδος μας, σᾶς συνοδεύουν οἱ προσευχές μας καί ἔχετε τὴν ὑποστήριξή μας. Ὅμως Σᾶς παρακαλοῦμε, νά ἀνακαλέσατε τάχιστα στὴν τάξη τὸν κ. Φίλη, ἐὰν ἀγαπᾶτε εἰλικρινὰ τὸν Ἑλληνικὸ Λαό, ὁ ὁποῖος ὑπάρχει καί ζεῖ γιατί κάποιοι θυσιάστηκαν γιὰ αὐτὰ ποὺ περιφρονεῖ ὁ κ. Ὑπουργός.
    Στὸ ὄνομα λοιπὸν αὐτῶν τῶν Μαρτύρων καὶ τῶν αἱμάτων τους μέ τά ὁποῖα πότισαν τὰ βουνὰ καὶ τὰ χώματα τῆς Πατρίδος μας, Σᾶς διαβεβαιοῦμε ὅτι θὰ ἀγωνιστοῦμε μέ σύνεση καί σταθερότητα στίς πνευματικές μας ἀρχές, ὥστε οἱ ὅποιοι ὑβρισταὶ καὶ ἐπιλήσμονες αὐτοῦ του χρέους, νά μή προκαλέσουν ἄλλο κακό στόν τόπο μας. Καὶ θὰ τὸ κάνωμε ὄχι μόνοι μας, ἀλλὰ μαζὶ μὲ τὸν Λαὸ ποὺ ὑποφέρει ὑλικὰ καὶ τώρα βασανίζεται ἀπό κάποιους πνευματικά, ἀφοῦ τὸν ἀδικοῦν καταφανῶς μὴ σεβόμενοι τὰ ἐσώψυχά του καὶ τὶς ἰδιαίτερες πνευματικὲς καὶ πολιτιστικὲς πτυχὲς τῆς ζωῆς του καὶ τῆς πορείας του στὸν χρόνο καὶ τὴν ἱστορία.
    Ὥς ἀκροτελεύτιον λόγο Σᾶς ὑπενθυμίζω κ. Πρωθυπουργέ τά λόγια τοῦ Μεγάλου πατρός τῆς Ἁγίας μας Ἐκκλησίας Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου: «Πόσοι ἐπολέμησαν τήν Ἐκκλησίαν, καί οἱ πολεμήσαντες ἀπώλοντο, αὕτη δέ ὑπέρ τόν οὐρανόν ἀναβέβηκε. Τοιοῦτον ἔχει μέγεθος ἡ Ἐκκλησία, πολεμουμένη νικᾷ, ὑβριζομένη, λαμπροτέρα καθίσταται…».
Μετά τιμῆς καί εὐχῶν ἐν Κυρίῳ
γιά τήν ἐπιτυχία στό ἔργο Σας

O MHTΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ Ο ΠΑΤΡΩΝ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ


ΦΡΕΝΟ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ

Γράφει ο Φώτης Μιχαήλ, ιατρός

Η λεγομένη ‘’Αγία και μεγάλη σύνοδος’’ της Κρήτης, ως εκκλησιαστικό ιστορικό γεγονός, αποτελεί πλέον παρελθόν. Δεν αποτελούν, όμως, παρελθόν τα αποτελέσματα και οι συνέπειές της.
Ήδη, τα πορίσματα και οι αποφάσεις της ‘’συνόδου’’ άρχισαν να μπαίνουν σε εφαρμογή. Μια εφαρμογή, που ξαναφέρνει ζωηρά στο προσκήνιο την προαιώνια διελκυστίνδα φιλενωτικοί-ανθενωτικοί, οικουμενιστές-παραδοσιακοί.

Έτσι, το μεν ακατήχητο μέρος του λαού μας, έχει περιπέσει σε πρωτοφανή σύγχυση, ο δε έντιμος κλήρος και οι περί αυτόν πιστοί βρίσκονται σε κατάσταση πνευματικής ετοιμότητας και έντονου προβληματισμού.

Τα γεγονότα, τα μετασυνοδικά, μιλάνε από μόνα τους:

α) Αγιορείτες μοναχοί, αλλά και παππάδες Ιερών Μητροπόλεων, συκοφαντούνται, διώκονται και τρομοκρατούνται, για τον αγώνα τους τον αντιαιρετικό, για την καταπολέμηση κυρίως της παναίρεσης του οικουμενισμού, για το Πατερικό τους φρόνημα. (1,2)

β) Πατριάρχες, αρχιεπίσκοποι και μητροπολίτες, απροκάλυπτα πλέον, θαυμάζουν και επαινούν την διοργάνωση από αιρετικούς, χριστιανικού τάχα συνεδρίου στην ‘’μεικτή μοναστική κοινότητα’’ του Μποζέ. (3,4)

γ) Έλληνες μητροπολίτες δηλώνουν περιχαρείς και ανερυθρίαστα, ότι ‘’επιτέλους λύθηκε το πρόβλημα των μεικτών γάμων και έτσι οι χριστιανοί(;) θα μπορούν να παντρεύονται ελεύθερα μεταξύ τους’’. (5)

δ) Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος καμαρώνουν ‘’συνοδικώς’’ για το έργο του ‘’παγκοσμίου συμβουλίου εκκλησιών’’, την ‘’κουρελού του διαβόλου’’, όπως έλεγε ο Άγιος γέροντάς μας Παΐσιος. (6)

ε) Καρδινάλιοι και πάστορες την πρώτη της Ινδίκτου, σύμφωνα με ανάρτηση του επισήμου ιστολογίου του Πατριαρχείου μας, ‘’εκκλησιάζονται’’ και ‘’συμπροσεύχονται’’ μέσα στον Πατριαρχικό μας Ιερό Ναό, σε ώρα Εσπερινού και Θείας Λειτουργίας, λες και κατέχουν Αποστολική διαδοχή, λες και φέρουν Ιεροσύνη, λες και μετανόησαν για τις πλάνες τους και ζήτησαν με συντριβή να γυρίσουν πίσω στην Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία. (7)

στ) Πατριάρχες και επίσκοποι, ‘’συνοδική αποφάσει’’, αναγνωρίζοντας εκκλησιαστικότητα σε αμετανόητους αιρετικούς, αποκαλούν τους παπικούς, τους προτεστάντες και τους μονοφυσίτες ‘’αδελφές εκκλησίες’’ και συμπροσεύχονται μαζί τους. (7,8)

ζ) Επίσκοποι του Πατριαρχικού Θρόνου, παραθεωρώντας αποφάσεις Συνόδων και περιφρονώντας σχετικές διδασκαλίες των Αγίων μας, δηλώνουν ότι ‘’οι Ορθόδοξοι και οι ρωμαιοκαθολικοί είμαστε οι δύο πνεύμονες της Μίας Εκκλησίας’’. (9)

η) Ο πάπας, ο μεγαλύτερος εχθρός της Ορθοδοξίας μας κατά τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό και όχι μόνον, εκφράζει δημοσίως την ευαρέσκειά του για τα αποτελέσματα της ‘’αγίας και μεγάλης συνόδου’’, και οι περισσότεροι από τους δικούς μας πνευματικούς ταγούς δέχονται τους επαίνους αυτούς, χωρίς ίχνος προβληματισμού. (10,11)

Πάντως -σε αντίθεση με την πλειονότητα της εκκλησιαστικής μας διοίκησης- είναι ολοφάνερο, ότι ο φιλότιμος κλήρος και ο πιστός λαός, μαθαίνοντας μέσω υπευθύνων δημοσιευμάτων το τί αποφασίστηκε στην ‘’σύνοδο’’ της Κρήτης, έχουν περιέλθει σε μια κατάσταση αφόρητης συνειδησιακής κρίσεως και συγχρόνως καλής ανησυχίας.

Η συνειδησιακή αυτή κρίση -κατά το βιβλικό ‘’οργίζεσθε και μη αμαρτάνετε’’- γέννησε πολύ γρήγορα και τον θυμό. Απέναντι, δηλαδή, στις επιθέσεις των αιρετικών, όπως διδάσκει και ο Μέγας Βασίλειος, διέγειρε το ‘’νεύρο της ψυχής’’.

Ενεργοποίησε δυναμικά το πατροπαράδοτο ομολογιακό φρόνημα του πληρώματος της Εκκλησίας, υψώνοντας έτσι, θεοφρούρητα αναχώματα απέναντι στις διαθέσεις των οικουμενιστών.

Από την άλλη μεριά, η καλή ανησυχία, όπως συνήθιζε να την ονομάζει ο άγιος γέροντάς μας Παΐσιος, αναδεικνύεται στις ημέρες μας ως η πνευματική εκείνη δύναμη, η οποία κατορθώνει ταυτόχρονα τρία πράγματα:

Πρώτον, με την Χάρι του Τριαδικού μας Θεού, διατηρεί ανόθευτη και ακεραία την εκκλησιολογική και δογματική συνείδηση στις ψυχές του πιστού μας λαού και του έντιμου κλήρου.

Δεύτερον, εκφραζόμενη καθημερινά με έμπρακτη ομολογία Πίστεως, βάζει φρένο στα σχέδια κάποιων οικουμενιστών επισκόπων μας, οι οποίοι δεν υπακούουν πια στο Πνεύμα το Άγιον, αλλά στα ‘’πρωτεία’’ και στα κελεύσματα του περιβόητου ’’παγκοσμίου συμβουλίου εκκλησιών’’.

Και τρίτον, η καλή αυτή ανησυχία του πληρώματος της Εκκλησίας, ξυπνάει, στις καρδιές των καλών μας παραδοσιακών Επισκόπων, την μνήμη της Αρχιερατικής τους Υπόσχεσης. Τους ελέγχει και τους προβληματίζει σοβαρά για την μέχρι τούδε ανοχή και σιωπή τους. Οι Αρχιερείς μας, στην πλειονότητά τους, δεν είναι οικουμενιστές. Απλώς, παγιδεύτηκαν. Θαμπώθηκαν από το οικουμενιστικώς νοούμενον ‘’φιλαδέλφως’’ και υπέγραψαν αποφάσεις, για τις οποίες, το ποίμνιό τους και προπαντός η θριαμβεύουσα Εκκλησία, θλίβονται και θρηνούν.
Άλλο πράγμα, όμως, το ‘’φιλαδέλφως’’ των Φράγκων και άλλο το ‘’αγιοπνευματικώς’’ και ‘’θεαρέστως’’ των Αγίων Πατέρων μας.

Μετασυνοδικώς, απλοί παπάδες, ταπεινοί μοναχοί και πιστός λαός, ‘’προσκαρτερούντες τη προσευχή’’, ελπίζουμε στο Έλεος του φιλανθρώπου Θεού, να μας απαλλάξει σύντομα από τους νεοφανείς ψευτοποιμένες και να φωτίσει τους πραγματικούς μας ποιμένες, να πράξουν απλά και μόνον το Αρχιερατικό τους καθήκον. Να υπακούσουν, δηλαδή, στο Πνεύμα το Άγιον, το οποίον και τους ανέδειξε Αρχιερείς.

21.9.2016

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ:

(1) yiorgosthalassis.blogspot.com/2016/06/blog-post_1.html
(2) aktines.blogspot.gr/2016/09/blog-post_50.html
(3) entoytwnika1.blogspot.gr/2016/09/bose.html
(4) fanarion.blogspot.gr/2016/09/24-bose.html
(5)trelogiannis.blogspot.gr/2016/07/blog-post_22.html?showComment=1467658350254
(6)https://www.pemptousia.gr/2016/06/to-episimo-kimeno-tis-agias-ke-megalis-sinodou-gia-tis-schesis-
me-ton-lipo-christianiko-kosmo/
(7) www.ec-patr.org/news.php?lang=gr&mo=9&ye=2016
(8) opaidagogos.blogspot.gr/2016/09/blog-post_57.html
(9) http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2016/09/blog-post_85.html
(10)www.candianews.gr/2016/06/19/to-minyma-tou-papa-gia-ti-synodo-tis-kritis-ikona/
(11) aktines.blogspot.gr/2016/07/blog-post_748.html 

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΠΕΘ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΣΠΑΛΙΩΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2016

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ: Ο Κ. ΦΙΛΗΣ…ΠΑΣΧΕΙ ΑΠΟ «ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ» ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Λάβρος εμφανίστηκε στον Alpha 989 ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ εναντίον του Πρωθυπουργού, του Πάνου Καμμένου και του Νίκου Φίλη για το μάθημα των θρησκευτικών:

«Να αναλάβει τις ευθύνες του ο πρωθυπουργός και να μην «παίζει κρυφτούλι» με τον κ. Φίλη. Και όχι μόνο ο Αλέξης Τσίπρας και ο Πάνος Καμμένος. Πρόταγμα του κόμματος των ΑΝΕΛ είναι η διατήρηση της ορθόδοξης ιδιοπροσωπίας του λαού μας. Πώς θα διατηρηθεί η ιδιοπροσωπία του λαού; Κάνοντας «σούπα» το μάθημα των θρησκευτικών; Κρύπτεται ο Πάνος Καμμένος» είπε χαρακτηριστικά ο Μητροπολίτης Πειραιώς και πρόσθεσε «δεν μπορεί η Εκκλησία να παραδίδεται βορά στην ιδεοληψία του κάθε κυρίου Φίλη. Δεν είναι η πατρίδα ιδιοκτησία του κ. Φίλη ούτε του πρωθυπουργού ούτε κανενός».
«Ο Αρχιεπίσκοπος αντιδρά πολύ σωστά. Είναι και θέμα Δημοκρατίας. Είναι ένα πρόβλημα βαθιάς νομικής τάξεως και οι μη νομικοί δεν το κατανοούν πλήρως. Μιλάμε για μία στυγνή παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Ο κ. Φίλης με τρόπο απαράδεκτο καταφέρεται εναντίον της Εκκλησίας γιατί δεν έχει επιχειρήματα. Πάσχει από «θρησκευτικό ρατσισμό» σε βάρος της ορθοδόξου Εκκλησίας»
Τόνισε πως «η Εκκλησία έχει έναν μόνο δρόμο, να κηρύξει αυτή εν διωγμό από την κυβέρνηση της Ελλάδος. Να προσφύγει στο δικαστήριο Ευρωπαϊκό Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και να καταγγείλει την κατάσταση του θρησκευτικού ρατσισμού σε βάρος της, παγκοσμίως». 
Συγκεκριμένα για τον Νίκο Φίλη ο κος Σεραφείμ είπε πως «ο ίδιος άνθρωπος ψήφισε νόμο στη Βουλή, όπου στο άρθρο 55 και την παράγραφο 5 λέει τα εξής: για τις ανάγκες των μαθητών του εβραϊκού δόγματος είναι δυνατή η πρόσληψη εκπαιδευτικού εκτός των πινάκων αναπληρωτών εκπαιδευτικών για την διαδικασία της διδασκαλίας των θρησκευτικών του ρωμαιοκαθολικού δόγματος και της εβραϊκής θρησκείας, με απόφαση του υπουργού Παιδείας. Ο κ. Φίλης διαπράττει «έγκλημα καθοσιώσεως» σε βάρος της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Ο κόσμος δεν γνωρίζει το ζήτημα. Γνωρίζει ότι είναι μία πλουραλιστική προσπάθεια του κ. Φίλη για να αναστοχαστεί επάνω στο θέμα των θρησκευτικών. Το θέμα δυστυχώς για τον κ. Φίλη είναι θέμα παραβιάσεως της αρχής της ισονομίας της χώρας μας, παραβιάσεως της συνταγματικής ισότητας και είναι θέμα παραβιάσεως της Δημοκρατίας μας.
Τη στιγμή που ο κ. Φίλης θέλει να αναστοχαστεί επάνω στο μάθημα των ορθοδόξων ελληνοπαίδων, την ίδια στιγμή αναγνωρίζει το δικαίωμα στο Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο, στη Ρωμαιοκαθολική Ιεραρχία της Ελλάδας και στις Μουσουλμανικές Μουφτείες, όχι μόνο να επιλέγουν το περιεχόμενο του μαθήματος αλλά να διορίζουν και τους καθηγητές τους. Γεννάται τεράστιο θέμα Δημοκρατίας.
Η Εκκλησία θεωρείται «παρίας» του κοινωνικού συστήματος. Τίθεται η Εκκλησία σε ήσσονα μοίρα από το Ισλάμ, τον Ιουδαϊσμό και ότι είμεθα υποκείμενα του κάθε κυρίου Φίλη. Δεν μπορεί να έχει άλλα μέτρα και άλλα σταθμά για τους Έλληνες Μουσουλμάνους και τους Έλληνες Εβραίους.
Γιατί δεν τολμά να αναστοχαστεί ο κ. Φίλης και για το μάθημα των Μουσουλμάνων Ελληνοπαίδων, να διδάσκονται και αυτοί το Κοράνιο και το Ευαγγέλιο.
Γιατί δεν τολμά να αναστοχαστεί για το μάθημα των Εβραίων ελληνοπαίδων, να διδάσκονται μαζί με την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη.
Γιατί δεν τολμά να αναστοχαστεί για το μάθημα των Ρωμαιοκαθολικών παιδιών να διδάσκονται μαζί με το Πρώτιο Δόγμα και την Ορθόδοξη θέση που λέει ότι όλο αυτό στηρίζεται σε πλαστογραφημένα κείμενα. Μόνο οι ορθόδοξοι έχουν ανάγκη αναστοχασμού; Είναι θέμα Δημοκρατίας και ισονομίας.
Το θέμα έχει λυθεί με δύο αποφάσεις του ΣτΕ και με μία απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Χανίων. Έχει υποχρέωση η Ελληνική Πολιτεία βάσει του Συντάγματος να διδάσκει το ομολογιακό μάθημα στα ορθόδοξα παιδιά, όπως διδάσκει το ομολογιακό μάθημα στα μουσουλμανάκια, στα εβραιόπαιδα και στα παιδιά της ρωμαιοκαθολικής κοινότητας. Δεν μπορεί η Εκκλησία να παραδίδεται «βορά» στην ιδεοληψία του κάθε κυρίου Φίλη. Δεν είναι η πατρίδα ιδιοκτησία του κ. Φίλη ούτε του πρωθυπουργού ούτε κανενός. Ένα ψευδές αυτό που ακούγεται ότι δήθεν η Εκκλησία έχει συμπράξει. Η Εκκλησία όρισε μία επιτροπή, έγινε μόνο μία συνάντηση και μετά ήρθε η απάντηση που εξαγγέλλουν καθημερινώς από τα ΜΜΕ».

Αναφερόμενος στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο ο κος Σεραφείμ είπε πως «ο Μακαριότατος έχει από πολλού χρόνου κινητοποιηθεί για το θέμα αυτό. Στη Σύνοδο έχει τεθεί το θέμα που παρουσιάζω στην επιστολή μου στον πρωθυπουργό. Η επιστολή μου είναι ευγενής, κοσμία. Ο Αρχιεπίσκοπος κουράζεται για να υπάρξει σύγκλιση των θέσεων».

ΕΝΑ... ΓΕΜΙΣΜΑ!

Θά σού τό πώ, παιδί μου, γιά νά ένισχυθείς στήν πίστη ότι ό Κύριος δέν έγκαταλείπει τούς δικούς του, όταν αύτοί μέ απόλυτη έμπιστοσύνη στή στοργική Πρόνοιά Του άφήνουν τούς έαυτούς τους καί τις οίκογένειές τους στά χέρια Του...

Μέ τούτα τά λόγια άρχισε ό πατήρ 'Ιωάννης νά διηγείται σέ πνευματικό του παιδί τό περιστατικό έκείνο άπό τήν ιερατική του ζωή καί διακονία, όταν νέος άκόμα άρχιμανδρίτης γυρνούσε τά χωριά τού θεσσαλικού κάμπου ώς ιεροκήρυκας τής Μητροπόλεως.
-Πάνε χρόνια τώρα, άλλά τό γεγονός έκείνο δέν είναι δυνατόν νά σβήσει μέσα μου. Είναι κάτι πού θά τό θυμούμαι σ’ όλη μου τή ζωή.

Κι άρχισε νά διηγείται:

-Ήταν Κυριακή, Νοέμβρης μήνας, άν θυμάμαι καλά. Άπό τή Μητρόπολη μ’ έστειλαν νά λειτουργήσω σ’ ένα ήμιορεινό χωριό, κάπου στούς πρόποδες τού Κισσάβου. Ήξερα ότι έκεί εφημέριος είναι ένας πολύ εύσεβής ίερεύς, ό π. ’Εμμανουήλ. Τόν έβλεπα κάπου - κάπου στις ιερατικές μας συνάξεις. Διακρινόταν γιά τή σεμνότητα καί εύλάβειά του. Ήταν καί πολύτεκνος οικογενειάρχης. Πέντε παιδιά είχε. 

Έφτασα σχεδόν άχάραγα άκόμη στό χωριό. Ό ναός άνοιχτός. Ό π. ’Εμμανουήλ άναβε τά καντήλια. Πώς έκανε πού μέ είδε! «Καλώς ήλθες, πάτερ μου, στό χωριό μας. Σήμερα θά ’χουμε πατριαρχική λειτουργία μέ τήν παρουσία σου»! Τό ’λεγε, καί τό πρόσωπό του φωτιζόταν. Τί άνθρωπος!
Λειτουργήσαμε μαζί. Τόσο πού εύχαριστήθηκα! Συνδύαζε ό ίερεύς αύτός τήν άπλότητα μέ κάποια - πώς νά τό πώ; - έπισημότητα στή λειτουργία του. Μεγάλα πράγματα...
Όταν άπολύσαμε, μού λέει μέ τό φωτεινό του πρόσωπο:
-Πάτερ μου, δέν θά φύγεις. Σήμερα θά φάμε μαζί στό σπίτι.
Ήδη ή πρεσβυτέρα πήγε νά έτοιμάσει τό τραπέζι.
Δέν μπορούσα νά άρνηθώ. Καί μόνο ό τρόπος του μέ σκλάβωνε.
Πήγα στό σπίτι του. Όλα πρόδιδαν έσχατη φτώχεια. Δύο καμαρούλες όλο κι όλο, κι ένα καθιστικό, πού ήταν καί κουζίνα καί τραπεζαρία μαζί.

Τά παπαδοπαίδια - πέντε, όπως σού είπα - όλα τους χαριτωμένα, γελαστά, πρόθυμα. Τό μεγαλύτερο ώς δεκάξι -δεκαεφτά χρονών. Τό μικρότερο στήν αγκαλιά τής μάννας. Τά δύο άγοράκια, άφού πήραν τήν εύχή μου καί ζήτησαν τήν άδεια άπό τόν πατέρα τους, βγήκαν έξω στήν αύλή νά παίξουν. Ή μία άπό τις κόρες έψησε τόν καφέ καί τόν έφερε σεβαστικά, νά πιούμε μέ τόν παπα-Μανώλη. Έπειτα εύγενικά άποσύρθηκε στό διπλανό δωμάτιο. Ή άλλη, μικρότερη, έτρεχε πίσω άπό τή μαμά.

-Πάτερ Ιωάννη, μού λέει ό παπα-Μανώλης, όπως βλέπεις, φτώχεια μεγάλη έχουμε. Αλλά δόξα τω Θεώ. Τίποτε δέν μάς λείπει. Όλα μάς τά δίνει ό άγαθός Θεός. Μέρα - νύχτα Τόν ευχαριστούμε καί Τόν δοξάζουμε. Τί νά σού πω; Έγώ, πάτερ μου, συγκινούμαι πολύ μέ τις εύεργεσίες τού Θεού στό σπίτι μας. Έχουμε τέτοια χαρά έδώ μέσα, ένα γέμισμα νιώθουμε, δέν μπορώ νά σού τό έξηγήσω.

-Ή χάρις είναι, πάτερ μου, ή χάρις τού Θεού. Αύτή δίνει αύτό τό γέμισμα πού λές.

-Ναι, πάτερ. Αύτό είναι. Όπως τό είπες. Η χάρις.

Μού ’πε καί άλλα γιά τήν ιερατική του διακονία στό χωριό, μέχρι πού έφτασε ή ώρα γιά τό φαγητό. Ή πρεσβυτέρα φώναξε τά παιδιά καί όλοι βρεθήκαμε γύρω άπό τό τραπέζι.
Έμεινα έμβρόντητος. Στό τραπέζι ύπήρχε μία ψωμιέρα στό κέντρο μέ μιά λειτουργιά άπό τήν έκκλησία, καί στόν καθένα μπροστά ένα πιάτο μ’ ένα κεφτεδάκι μέσα. Τό δικό μου πιάτο είχε δύο. Τίποτε άλλο.

Τό μικρότερο άγόρι είπε τό «Πάτερ ημών»; «Τόν άρτον ήμών τόν έπιούσιον δός ήμίν σήμερον...». Έγώ εύλόγησα. Καθίσαμε.
Φάγαμε. Τί γεύμα ήταν έκείνο! Τί άπόλαυση! Δέν μπορώ νά σού πώ, παιδί μου. Άπόλαυση. Χαρά! Χορτασμός. Χορτασμός; Ξέρεις τί χορτασμός; Σά νά είχα φάει διπλή μερίδα άπ’ ό,τι συνήθως τρώμε. Κι όχι μόνο χορτασμός. Ένα... - πώς νά σού πώ; - ένα γέμισμα! Αύτό. Αύτό πού είπε ό π. ’Εμμανουήλ πρίν. Γέμισμα. Εύφροσύνη. Ηδονή. Συγκίνηση. Πώς νά σού τό περιγράφω, δέν ξέρω!

Έκανα τήν εύχαριστία στό τέλος. «Εύλόγησον τά περισσεύματα τής παρούσης τραπέζης...» - λίγα ψίχουλα ήταν - «καί πλήθυνον αύτά έν τώ οϊκω τούτω καί εις τόν κόσμον σου άπαντα». Καί καθώς τά παιδιά μέ κοίταζαν πού έλεγα τήν προσευχή, τά μάτια τους είχαν μιά τέτοια λάμψη, ζωηράδα, χαρά... Τί νά σού πώ, παιδί μου. Ένα... γέμισμα!