Γράφει ο Φώτης Μιχαήλ,
ιατρός
Η
λεγομένη ‘’Αγία και μεγάλη σύνοδος’’ της Κρήτης, ως εκκλησιαστικό ιστορικό
γεγονός, αποτελεί πλέον παρελθόν. Δεν αποτελούν, όμως, παρελθόν τα αποτελέσματα
και οι συνέπειές της.
Ήδη, τα πορίσματα και
οι αποφάσεις της ‘’συνόδου’’ άρχισαν να μπαίνουν σε εφαρμογή. Μια εφαρμογή, που
ξαναφέρνει ζωηρά στο προσκήνιο την προαιώνια διελκυστίνδα
φιλενωτικοί-ανθενωτικοί, οικουμενιστές-παραδοσιακοί.
Έτσι, το μεν ακατήχητο
μέρος του λαού μας, έχει περιπέσει σε πρωτοφανή σύγχυση, ο δε έντιμος κλήρος
και οι περί αυτόν πιστοί βρίσκονται σε κατάσταση πνευματικής ετοιμότητας και
έντονου προβληματισμού.
Τα γεγονότα, τα
μετασυνοδικά, μιλάνε από μόνα τους:
α) Αγιορείτες μοναχοί,
αλλά και παππάδες Ιερών Μητροπόλεων, συκοφαντούνται, διώκονται και
τρομοκρατούνται, για τον αγώνα τους τον αντιαιρετικό, για την καταπολέμηση
κυρίως της παναίρεσης του οικουμενισμού, για το Πατερικό τους φρόνημα. (1,2)
β) Πατριάρχες,
αρχιεπίσκοποι και μητροπολίτες, απροκάλυπτα πλέον, θαυμάζουν και επαινούν την
διοργάνωση από αιρετικούς, χριστιανικού τάχα συνεδρίου στην ‘’μεικτή μοναστική
κοινότητα’’ του Μποζέ. (3,4)
γ) Έλληνες
μητροπολίτες δηλώνουν περιχαρείς και ανερυθρίαστα, ότι ‘’επιτέλους λύθηκε το
πρόβλημα των μεικτών γάμων και έτσι οι χριστιανοί(;) θα μπορούν να παντρεύονται
ελεύθερα μεταξύ τους’’. (5)
δ) Μητροπολίτες της
Εκκλησίας της Ελλάδος καμαρώνουν ‘’συνοδικώς’’ για το έργο του ‘’παγκοσμίου
συμβουλίου εκκλησιών’’, την ‘’κουρελού του διαβόλου’’, όπως έλεγε ο Άγιος
γέροντάς μας Παΐσιος. (6)
ε) Καρδινάλιοι και
πάστορες την πρώτη της Ινδίκτου, σύμφωνα με ανάρτηση του επισήμου ιστολογίου
του Πατριαρχείου μας, ‘’εκκλησιάζονται’’ και ‘’συμπροσεύχονται’’ μέσα στον
Πατριαρχικό μας Ιερό Ναό, σε ώρα Εσπερινού και Θείας Λειτουργίας, λες και
κατέχουν Αποστολική διαδοχή, λες και φέρουν Ιεροσύνη, λες και μετανόησαν για
τις πλάνες τους και ζήτησαν με συντριβή να γυρίσουν πίσω στην Μία, Αγία,
Καθολική και Αποστολική Εκκλησία. (7)
στ) Πατριάρχες και
επίσκοποι, ‘’συνοδική αποφάσει’’, αναγνωρίζοντας εκκλησιαστικότητα σε
αμετανόητους αιρετικούς, αποκαλούν τους παπικούς, τους προτεστάντες και τους
μονοφυσίτες ‘’αδελφές εκκλησίες’’ και συμπροσεύχονται μαζί τους. (7,8)
ζ) Επίσκοποι του Πατριαρχικού
Θρόνου, παραθεωρώντας αποφάσεις Συνόδων και περιφρονώντας σχετικές διδασκαλίες
των Αγίων μας, δηλώνουν ότι ‘’οι Ορθόδοξοι και οι ρωμαιοκαθολικοί είμαστε οι
δύο πνεύμονες της Μίας Εκκλησίας’’. (9)
η) Ο πάπας, ο
μεγαλύτερος εχθρός της Ορθοδοξίας μας κατά τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό και όχι
μόνον, εκφράζει δημοσίως την ευαρέσκειά του για τα αποτελέσματα της ‘’αγίας και
μεγάλης συνόδου’’, και οι περισσότεροι από τους δικούς μας πνευματικούς ταγούς
δέχονται τους επαίνους αυτούς, χωρίς ίχνος προβληματισμού. (10,11)
Πάντως -σε αντίθεση με
την πλειονότητα της εκκλησιαστικής μας διοίκησης- είναι ολοφάνερο, ότι ο
φιλότιμος κλήρος και ο πιστός λαός, μαθαίνοντας μέσω υπευθύνων δημοσιευμάτων το
τί αποφασίστηκε στην ‘’σύνοδο’’ της Κρήτης, έχουν περιέλθει σε μια κατάσταση
αφόρητης συνειδησιακής κρίσεως και συγχρόνως καλής ανησυχίας.
Η συνειδησιακή αυτή
κρίση -κατά το βιβλικό ‘’οργίζεσθε και μη αμαρτάνετε’’- γέννησε πολύ γρήγορα
και τον θυμό. Απέναντι, δηλαδή, στις επιθέσεις των αιρετικών, όπως διδάσκει και
ο Μέγας Βασίλειος, διέγειρε το ‘’νεύρο της ψυχής’’.
Ενεργοποίησε δυναμικά
το πατροπαράδοτο ομολογιακό φρόνημα του πληρώματος της Εκκλησίας, υψώνοντας
έτσι, θεοφρούρητα αναχώματα απέναντι στις διαθέσεις των οικουμενιστών.
Από την άλλη μεριά, η
καλή ανησυχία, όπως συνήθιζε να την ονομάζει ο άγιος γέροντάς μας Παΐσιος,
αναδεικνύεται στις ημέρες μας ως η πνευματική εκείνη δύναμη, η οποία κατορθώνει
ταυτόχρονα τρία πράγματα:
Πρώτον, με την Χάρι
του Τριαδικού μας Θεού, διατηρεί ανόθευτη και ακεραία την εκκλησιολογική και
δογματική συνείδηση στις ψυχές του πιστού μας λαού και του έντιμου κλήρου.
Δεύτερον, εκφραζόμενη
καθημερινά με έμπρακτη ομολογία Πίστεως, βάζει φρένο στα σχέδια κάποιων
οικουμενιστών επισκόπων μας, οι οποίοι δεν υπακούουν πια στο Πνεύμα το Άγιον,
αλλά στα ‘’πρωτεία’’ και στα κελεύσματα του περιβόητου ’’παγκοσμίου συμβουλίου
εκκλησιών’’.
Και τρίτον, η καλή
αυτή ανησυχία του πληρώματος της Εκκλησίας, ξυπνάει, στις καρδιές των καλών μας
παραδοσιακών Επισκόπων, την μνήμη της Αρχιερατικής τους Υπόσχεσης. Τους ελέγχει
και τους προβληματίζει σοβαρά για την μέχρι τούδε ανοχή και σιωπή τους. Οι
Αρχιερείς μας, στην πλειονότητά τους, δεν είναι οικουμενιστές. Απλώς,
παγιδεύτηκαν. Θαμπώθηκαν από το οικουμενιστικώς νοούμενον ‘’φιλαδέλφως’’ και
υπέγραψαν αποφάσεις, για τις οποίες, το ποίμνιό τους και προπαντός η
θριαμβεύουσα Εκκλησία, θλίβονται και θρηνούν.
Άλλο πράγμα, όμως, το
‘’φιλαδέλφως’’ των Φράγκων και άλλο το ‘’αγιοπνευματικώς’’ και ‘’θεαρέστως’’
των Αγίων Πατέρων μας.
Μετασυνοδικώς, απλοί
παπάδες, ταπεινοί μοναχοί και πιστός λαός, ‘’προσκαρτερούντες τη προσευχή’’,
ελπίζουμε στο Έλεος του φιλανθρώπου Θεού, να μας απαλλάξει σύντομα από τους
νεοφανείς ψευτοποιμένες και να φωτίσει τους πραγματικούς μας ποιμένες, να
πράξουν απλά και μόνον το Αρχιερατικό τους καθήκον. Να υπακούσουν, δηλαδή, στο
Πνεύμα το Άγιον, το οποίον και τους ανέδειξε Αρχιερείς.
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ:
(1)
yiorgosthalassis.blogspot.com/2016/06/blog-post_1.html
(2) aktines.blogspot.gr/2016/09/blog-post_50.html
(3) entoytwnika1.blogspot.gr/2016/09/bose.html
(4) fanarion.blogspot.gr/2016/09/24-bose.html
(5)trelogiannis.blogspot.gr/2016/07/blog-post_22.html?showComment=1467658350254
(6)https://www.pemptousia.gr/2016/06/to-episimo-kimeno-tis-agias-ke-megalis-sinodou-gia-tis-schesis-
me-ton-lipo-christianiko-kosmo/
(7) www.ec-patr.org/news.php?lang=gr&mo=9&ye=2016
(8) opaidagogos.blogspot.gr/2016/09/blog-post_57.html
(9) http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2016/09/blog-post_85.html
(10)www.candianews.gr/2016/06/19/to-minyma-tou-papa-gia-ti-synodo-tis-kritis-ikona/
(11) aktines.blogspot.gr/2016/07/blog-post_748.html