ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2016

ΤΑ ΕΞΑΠΤΕΡΥΓΑ ΤΟΥ ΦΑΝΑΡΙΟΥ ΖΗΤΟΥΝ ΑΚΟΙΝΩΝΗΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΚΡΙΤΕΣ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Φωτιά έχει πάρει το εκκλησιαστικό τοπίο σε προσκήνιο και παρασκήνιο μετά τις επαναλαμβανόμενα συγκλίνουσες πληροφορίες των τελευταίων ημερών σύμφωνα με τις οποίες το Φανάρι επεξεργάζεται ακόμη και «ακοινωνησία» για τους επικριτές της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Κρήτης.
Τα πυρά των «προθύμων Ιεροεξεταστών» του περιβάλλοντος του Φαναρίου συγκεντρώνουν οι Μητροπολίτες Σεραφείμ Πειραιώς, Αμβρόσιος Καλαβρύτων, ο πρωτοπρ. π. Θεόδωρος Ζήσης και όσοι βρέθηκαν στο πρόσφατο ταξείδι στη Γεωργία…
Το μένος των σταυρωτήδων εναντίον όλων αυτών, που καταθέτουν μια άλλη άποψη για τα δρώμενα εντός της Ορθοδοξίας είναι άνευ προηγουμένου. Τους κατηγορούν ευθέως ότι δεν περιφρουρούν με τις δηλώσεις τους τα αποτελέσματα της Πανορθόδοξης Συνόδου και πως αντιθέτως είναι υπεύθυνοι για το ότι δυσφημείται παγσκοσμίως η Ορθοδοξία.
Ειδικά πάντως για τους προαναφερθέντες Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος η κατάσταση είναι περίπλοκη καθώς οι απαιτήσεις των εξαπτέρυγων του Φαναρίου που προφανώς εξυπηρετούν αλλότριους σκοπούς μπορεί να δημιουργήσουν νέα σοβαρή ένταση μεταξύ Αθήνας και Φαναρίου μετά την πρόσφατη για τις Νέες Χώρες η οποία.. υποτίθεται πως εκτονώθηκε με τις δηλώσεις Βαρθολομαίου στην Κρήτη.

Στο ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ το έχουμε ξαναγράψει πως το περιβάλλον Βαρθολομαίου κυριολεκτικά τον παίρνει στον λαιμό του με απρόβλεπετες συνέπειες… Δήθεν εκκλησιαστικοί κοντυλοφόροι και Μητροπολίτες χωρίς ποίμνιο έχουν στήσει «παραμάγαζα» στο Φανάρι και ραδιουργούν εις βάρος της ενότητας της Ορθοδοξίαςζητώντας «αποκεφαλισμούς.

ΑΓΓΛΙΚΑΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ: ΘΕΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ ΓΙΑ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΥΣ ΜΕ ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΠΙΣΚΟΠΟ!

Μια ανώτερη επίσκοπος της Αγγλικανικής «εκκλησίας» έχει οριστεί να χοροστατήσει σε Θεία Ευχαριστία για την κοινότητα των ομοφυλοφίλων τον Ιανουάριο για να «προσφέρει έναν ασφαλή χώρο» για γκέι προσκυνητές

Η αιδεσιμότατη Rachel Treweek, Επίσκοπος του Gloucester, θα γιορτάσει την ειδική τελετή για το δίκτυο ΛΟΑΤ (Λεσβίες, Ομοφυλόφιλοι, Αμφιφυλόφιλοι και Transgender). Είναι η πρώτη φορά που ένας ανώτερος επίσκοπος θα χοροστατήσει σε κοινωνία ΛΟΑΤ κάτι πυο ήδη έχει προκαλέσει αντιδράσεις σε Αγγλικανικούς κύκλους.

ΑΓΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Η ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΑ

Η Αγία Αικατερίνη, τη μνήμη της οποίας τιμά σήμερα 25 Νοεμβρίου η Εκκλησία, καταγόταν από οικογένεια ευγενών της Αλεξάνδρειας, «θυγάτηρ βασιλίσκου τινός ονομαζομένου Kώνστου», και μαρτύρησε στις αρχές του 4ου αιώνα μ.Χ. (304 μ.Χ.) Ήταν ευφυέστατη και φιλομαθής.
Η Αγία Αικατερίνη ήδη σε ηλικία δέκα οκτώ χρονών κατείχε τις γνώσεις της ελληνικής, ρωμαικής και λατινικής φιλολογίας και φιλοσοφίας, δηλαδή γνώριζε τα έργα του Oμήρου, του λατίνου ποιητή Bιργίλιου, του Aσκληπιού, του Iπποκράτη και Γαληνού των ιατρών, του Aριστοτέλη και του Πλάτωνα, του Φιλιστίωνα και του Eυσέβιου των φιλοσόφων, του Iαννή και Iαμβρή των μεγάλων μάγων, του Διονυσίου και της Σιβύλλης και άλλων. Ήταν όμως και άρτια καταρτισμένη στα δόγματα της χριστιανικής πίστης.
Σύμφωνα με τους θρύλους (παράδοση) και τα Συναξάρια της Αγίας Αικατερίνης, όταν πληροφορήθηκε ο Αυτοκράτορας Μαξιμίνος όσα διαδίδονταν περί των ιδεών της και του τρόπου της ζωής της Αγίας, ανέθεσε σε περίφημους ρήτορες, να συζητήσουν μαζί της προκειμένου να της αποδείξουν το αβάσιμο και στρεβλό των ιδεών της.
Το αποτέλεσμα όμως ήταν το ακριβώς αντίθετο. Η Αικατερίνη κατάφερε να τους κάνει να ασπασθούν τον Χριστιανισμό. Όταν ο Αυτοκράτορας έμαθε το αποτέλεσμα οργίσθηκε τόσο που διέταξε την θανατική καταδίκη όλων στη πυρά στο μέσον της πόλης, την δε Αικατερίνη την υπέβαλε σε μαρτύρια μέχρι θανάτου.
Κατά την παράδοση το σώμα της Αγίας μεταφέρθηκε υπό «πτερύγων αγγέλων» στο όρος Σινά, όπου και κτίσθηκε η γνωστή ιερή Μονή της Αγίας Αικατερίνης του Σινά.
Σύμβολά της στην αγιογραφία είναι ο ακιδοφόρος τροχός και η αιμοσταγής μάχαιρα (όργανα του βασανισμού της), ο κλάδος φοίνικα, ο ιερός κάλαμος και βιβλία (σύμβολα της πνευματικότητάς της) και το όρος Σινά (ως μέρος της ταφής της).
Η Αγία Αικατερίνη είναι πολιούχος αγία της πόλης της Κατερίνης. Η πρωτεύουσα της Πιερίας ονομάστηκε αρχικά Αικατερίνη από το όνομα της αγίας.

Τα Ιερά Λείψανα της Αγίας βρίσκονται αδιάφθορα στην Ιερά Μονή Σινά. Δάκτυλος της Αγίας βρίσκεται στη Συλλογή των Ανακτόρων του Μπάκινγχαμ Λονδίνου. Αποτμήματα του Ιερού Λειψάνου της Αγίας βρίσκονται στη Μονή Χιλανδαρίου Αγίου Όρους, στον ομώνυμο Ναό Ν. Λιοσίων Αττικής, στη Μονή Κύκκου Κύπρου και στη Λαύρα Αγίου Αλεξάνδρου Νέβσκι Αγίας Πετρουπόλεως.




Πηγή: dogma.gr

Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2016

ΠΡΩΤΟΠΡ. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ: ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ (ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ)



Ομιλία του π. Θεοδώρου Ζήση
που εκφωνήθηκε την Κυριακή 9-10-2016,
στο "Αρχονταρίκι" του Ι.Ν. αγ. Αντωνίου Θεσσαλονίκης.

ΓΕΡΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΑΡΙΖΟΝΑΣ: ΛΕΓΕ ΤΗΝ ΕΥΧΗ!


Γέρων Εφραίμ Αριζόνας: Λέγε τὴν εὐχή: ἁγιάζει τὸ στόμα, ἁγιάζει ὁ ἀέρας, ἁγιάζει ὁ τόπος ποὺ λέγεται, Οἱ δαίμονες βάζουν χίλια ἐμπόδια διὰ νὰ μὴν προσευχηθεῖ ὁ ἄνθρωπος, ἐπειδὴ ὅλες οἱ παγίδες , ὅλα τὰ δίκτυα τῶν δαιμόνων καταστρέφονται διὰ τῆς προσευχῆς. Ἄπειρες φορὲς οἱδαίμονες διὰ στόματος δαιμονισμένων ὁμολόγησαν ὅτι καίονται ἀπὸ τὴν ἐνέργεια τῆς εὐχῆς.

ΟΣΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ: ΓΙΑΤΙ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΕΡΧΕΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΤΟ ΔΩΡΟ ΣΟΥ ΑΠ' ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ;


Όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης: Αν σε καλέσει ο πρόεδρος της Δημοκρατίας ή ο βασιλιάς και σε φωνάξει για να σου δώσει το δώρο του, εσύ θα του γυρίσεις την πλάτη και θα του πεις: "δεν το θέλω"; Γιατί τη στιγμή της Θείας Κοινωνίας δεν προσέρχεσαι να πάρεις το δώρο σου απ' τον Χριστό, που εκείνη τη στιγμή θυσιάζεται για σένα από την πολλή Του αγάπη, αλλά γυρνάς την πλάτη σου και κουβεντιάζεις. και ποιο είναι το δώρο που σου προσφέρει; Ο εαυτός Του.

Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2016

ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΔΕΟΣ Η «ΓΛΥΚΙΑ ΟΣΜΗ» ΠΟΥ ΑΝΑΒΛΥΖΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΟΥ ΤΑΦΟΥ ΣΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ

του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου

Δέος προκαλεί το γλυκό «άρωμα» που αναδίδεδται μέσα από τον Πανάγιο Τάφο στην Ιερουσαλήμ αφού μετά από αιώνες το άνοιγμα της πλάκας από Έλληνες επιστήμονες προκαλεσε φήμες για «ανεξήγητα φαινόμενα».
Πιο συγκεκριμένα όταν η ομάδα των επιστημόνων που ανέλαβαν τις εργασίες αποκατάστασης απέκτησε πρόσβαση στον χώρο όπου πιστεύεται ότι εναποτέθηκε το σώμα του Ιησού Χριστού μετά τη μαρτυρική του σταύρωση, υπήρξαν αναφορές για  μια «γλυκιά ευωδία» που αναδιδόταν από το εσωτερικό του Τάφου.
Αμέσως μετά ακολούθησαν και νέες αναφορές για «ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές» στα όργανα μέτρησης που χρησιμοποιούσε η ερευνητική ομάδα.
Όπως αναφέρει το aleteia.org, οι συσκευές εμφάνισαν δυσλειτουργία, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις έπαθαν μόνιμη βλάβη όταν τοποθετήθηκαν κάθετα στο σημείο όπου πιστεύεται ότι βρισκόταν το σώμα του Ιησού.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Φυσική όταν μια συσκευή περνά κάθετα από ένα ηλεκτρομαγνητικό επαγωγγικό πεδίο τότε δέχεται την υψηλότερη ένταση.
Η Marie-Armelle Beaulieu, αρχισυντάκτρια του περιοδικού Terre Sainte, της επετράπη να επισκεφθεί τον Πανάγιο Τάφο για να εξετάσει τις αναφορές αυτές. Η ίδια επισημαίνει ότι δεν βίωσε καμία τέτοια εμπειρία και επιχειρεί να εμφανίσει την πλειοψηφία των ανθρώπων που μύρισαν αυτή τη «γλυκιά οσμή» ότι έχουν «αυθυποβάλει» τον εαυτό τους επειδή το είχαν διαβάσει πιο πριν για άλλους επισκέπτες ή για ιστορικές αναφορές όπως την τελευταία φορά που άνοιξε ο τάφος από τον Νικόλαο Κομνηνό, το 1809.
Παρόλα αυτά η Beaulieu για τις ηλεκτρονικές παρεμβολές δεν είχε κάποια απόδειξη ότι δεν συμβαίνουν, αντίθετα αανφέρει ότι το φαινόμενο επιβεβαιώθηκε από έναν από τους επιστήμονες που είχαν πρόσβαση στον Πανάγιο Τάφο.

Η ερευνητική ομάδα δοκίμασε μεγάλη έκπληξη όταν άνοιξε την πλάκα, αφού  ο τάφος βρισκόταν πολύ χαμηλότερα απ' ό,τι είχαν υπολογίσει οι συσκευές μέτρησης, κάτι που επιβεβαιώνει τη δυσλειτουργία λόγω της μη αξιόπιστης μέτρησης. Εμείς θα προσθέσουμε ότι δεν είναι σωστό να ανκατεύεται η Πίστη με την Επιστήμη. Είναι δύο δρόμοι απαραίτητοι στην ζωή του Ανθρώπου. Είναι το παπούτσι για το κάθε πόδι. Με ένα παπούτσι δεν θα πας μακριά.

ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΠΙΕΖΑΝ ΤΟΥΣ ΘΕΟΛΟΓΟΥΣ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Μέχρι την τελευταία στιγμή πίεζαν τους θεολόγους
να υποστηρίξουν το νέο πρόγραμμα σπουδών
Ανδρέας Λουδάρος

Μέχρι και την τελευταία στιγμή η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας πίεζε ασφυκτικά τους θεολόγους, όπως μαρτυρούν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, προκειμένου να υλοποιήσουν στο ακέραιο το νέο πρόγραμμα σπουδών.

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του orthodoxia.info στις 3 Οκτωβρίου 3 μόλις ημέρες πριν τη συνεδρίαση της ΙΣΙ για το θέμα, ένας εκ των θερμών υποστηρικτών του νέου προγράμματος σπουδών, ο σύμβουλος κ. Άγγελος Βαλιανάτος, κάλεσε όλους τους θεολόγους της περιοχής Β’ Αθηνών στο 5ο Λύκειο Αμαρουσίου προκειμένου να τους ενημερώσει σχετικά με τις διαδικασίες.
«Αυτό που θέλουμε να πετύχουμε με το νέο πρόγραμμα, είναι να μην κάνετε πλέον κατήχηση» φέρεται να είπε στους θεολόγους ο κ. Βαλιανάτος ο οποίος υπεραμύνθηκε της πολυπολιτισμικής τάξης ενώ φέρεται να ενημέρωσε τους εκπαιδευτικούς πως το πρόγραμμα σπουδών επιβλήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση από την οποία όπως αναφέρθηκε έχουν εισπραχθεί χρήματα μέσω ΕΣΠΑ.
Εκείνες τις ημέρες οι θεολόγοι μέσω της ΠΕΘ είχαν ήδη αρχίσει να συζητούν για προσφυγές στη Δικαιοσύνη. Η αναφορά του κ. Βαλιανάτου πως είναι υποχρεωμένοι να τηρήσουν το νέο πρόγραμμα προκάλεσε έντονο προβληματισμό στους θεολόγους, ορισμένοι εκ των οποίων έκαναν λόγο για έμμεση απειλή από την πλευρά του εκπροσώπου του υπουργείου αφού όπως υποστηρίζουν αναφέρθηκε η φράση πως κανείς νομικός δεν μπορεί να αλλάξει την κατάσταση,
Το τελευταίο διάστημα πολλοί θεολόγοι ανά την Ελλάδα οι οποίοι αναμένουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις εξελίξεις στον διάλογο Εκκλησίας – Υπουργείου με αφορμή την αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας, ελπίζοντας πως μια πιο νηφάλια και επιστημονική προσέγγιση του ζητήματος θα βοηθήσει να «θεραπευθούν» οι προβληματικές γύρω από νέο πρόγραμμα σπουδών το οποίο πολλοί εξ αυτών θεωρούν εντελώς ξένο τόσο προς το Σύνταγμα όσο και προς την ουσία του μαθήματος των θρησκευτικών.

ΣΕ ΚΛΙΜΑ ΕΝΤΑΣΗΣ Η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΙΣΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Σε κλίμα έντασης η συνεδρίαση της ΙΣΙ για την Σύνοδο της Κρήτης
Ανδρέας Λουδάρος

Σε εξαιρετικά έντονο κλίμα πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας σήμερα το πρωί όπου συζητήθηκαν τα θέματα της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Κρήτης.

Η συζήτηση που ξεκίνησε μετά την εισήγηση του μητροπολίτη Σερρών κ. Θεολόγου, επικεντρώθηκε στο θέμα της αλλαγής στάσης της Εκκλησίας της Ελλάδος όσον αφορά την περιβόητη πλέον αναφορά σε άλλες «Εκκλησίες» του έκτου κειμένου της Συνόδου της Κρήτης.
Ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος ενημερώνοντας το Σώμα της Ιεραρχίας, αναφέρθηκε στις έντονες πιέσεις που δέχθηκε η Εκκλησία της Ελλάδος, αναφερόμενος χωρίς όμως να τον κατονομάσει, στον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου Χρυσόστομο ο οποίος είχε χαρακτηρίσει την στάση της Εκκλησίας της Ελλάδος αρνητική και πως θέτει σε ομηρία την Αγια και Μεγάλη Σύνοδο.
«Δείξαμε σύνεση και υπομονή» είπε ο Αρχιεπίσκοπος ο οποίος υποστήριξε ότι οι ζυμώσεις που θα γίνουν σε βάθος χρόνου θα επιφέρουν τις απαραίτητες αλλαγές. «Πολλά δογματικά ζητήματα στην εκκλησιαστική ιστορία κράτησαν χρόνια» είπε ο Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας προς του μητροπολίτες, υποστηρίζοντας ότι στην πορεία κάποια θα βελτιωθούν και κάποια θα ανακληθούν.
«Οι αποφάσεις αυτές δεν είναι δικαστικές… έχει πορεία, θα γίνουν ζυμώσεις» φέρεται να είπε ο Αρχιεπίσκοπος.

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΙΜΕΣ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Την άποψη πως τα κείμενα και οι αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης δεν μπορούν να τεθούν υπό αμφισβήτηση, ούτε καν σε συζήτηση, εξέφρασαν οι μητροπολίτες Θεσσαλονίκης Άνθιμος και Περιστερίου Χρυσόστομος.
Μάλιστα ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης ζήτησε από τον Αρχιεπίσκοπο να κλείσει την συνεδρίαση μετά το τέλος της εισήγησης του μητροπολίτη Σερρών αφού ο ίδιος έκρινε ότι δεν υπήρχε λόγος συζήτησης.
Ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε, και η συζήτηση προχώρησε κανονικά με τον μητροπολίτη Ναύπακτου να αναδεικνύεται σε κυρίαρχο πρόσωπο της συνεδρίασης, μιας και ήταν αυτός που εξέφρασε τις περισσότερες επιφυλάξεις.

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΩΡΙΜΟ

Η βασική θέση του μητροπολίτη Ναυπάκτου ήταν πως το κείμενο στο οποίο γίνεται αναφορά σε άλλες Εκκλησίες δεν ήταν ώριμο. Μάλιστα επικαλέστηκε τις επιφυλάξεις που εξέφρασαν και οι Εκκλησίες Σερβίας και Ρουμανίας αλλά και αυτές που δεν συμμετείχαν.
Κατά τη διάρκεια της παρέμβασης του μητροπολίτη Ναυπάκτου, υπήρξαν έντονες αντιδράσεις εντός της αίθουσας. Ο μητροπολίτης ζήτησε από τον Αρχιεπίσκοπο να τηρήσει τον κανονισμό ενώ απευθυνόμενος προς τους μητροπολίτες που του ζητούσαν να αλλάξει τη στάση του, είπε «Αν θέλετε να με εκφοβίσετε, δεν θα το κατορθώσετε».
Ο μητροπολίτης Ναυπάκτου υπεραμύνθηκε της στάσης του να μην θέσει εν τέλι την υπογραφή του κάτω από το κείμενο αυτό επιμένοντας πως η φράση περί αποδοχής της ιστορικής ονομασίας των άλλων Εκκλησιών δεν έχει νόημα αφού όπως υποστήριξε δεν γίνεται να υπάρχει ονομασία χωρίς ύπαρξη.
Ο ίδιος τόνισε πως ο τρόπος με τον οποίο έχουν γίνει κάποιες αναφορές στο κείμενο και ιδιαίτερα ο όρος «ετερόδοξες Εκκλησίες» ομοιάζουν με την καταδικασμένη ομολογία του Λουκάρεως τονίζοντας πως ο όρος ετερόδοξοι αφορά σε πλανεμένους οι οποίοι δεν μπορεί να αποτελούν Εκκλησία.
Τόνισε δε πως η αποδοχή από πλευράς Ορθοδόξου Εκκλησίας της ύπαρξης άλλων εκκλησιών προσομοιάζει με την θεωρία περί αόρατης και ορατής Εκκλησίας, θεωρία την οποία έχουν αναπτύξει οι Προτεστάντες.
Ο μητροπολίτης Ιερόθεος ζήτησε να υπάρξει μελέτη επί των κειμένων ώστε σε μελλοντική Σύνοδο να υπάρξουν σχετικές βελτιώσεις.

Ο ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ

Στα επιχειρήματα του μητροπολίτη Ναυπάκτου απάντησαν τόσο ο μητροπολίτης Χαλκίδος Χρυσόστομος όσο και ο Καστορίας Σεραφείμ.
Ο μητροπολίτης Χαλκίδος θέλοντας να τονίσει πως η χρήση του όρου «Εκκλησία» δεν αποδίδει και την αντίστοιχη αναγνώριση, μίλησε για την φράση που υπάρχει στην Αγία Γραφή όπου γίνεται αναφορά σε αυτούς που διδάσκουν «έτερο Ευαγγέλιο», τονίζοντας πως δεν σημαίνει πως η αναφορά σε άλλα «Ευαγγέλια» δεν σημαίνει πως είναι αποδεκτά ως τέτοια.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο μητροπολίτης Καστορίας. Ο μητροπολίτης Σεραφείμ ανέγνωσε αποσπάσματα από κείμενο του καθηγητή Τσελεγγίδη, ενός εκ των μεγαλύτερων αντιρρησιών της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Κρήτης, ο οποίος χρησιμοποιεί τους όρους Καθολική και προτεσταντική Εκκλησία.
Οι μητροπολίτες τόνισαν πως η χρήση του όρου είναι τεχνική (technicus terminus) και πως δεν σημαίνει αποδοχή. Ωστόσο ο μητροπολίτης Ναυπάκτου θεωρεί πως δεν είναι δυνατόν να χρησιμοποιούνται τεχνικοί όροι σε συνοδικά κείμενα τέτοιας βαρύτητας.
Η ΙΣΙ θα συνεχίσει και άυριο

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ!


Ο ΥΜΝΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

1 Ἐὰν ταῖς γλώσσαις τῶν ἀνθρώπων λαλῶ καὶ τῶν ἀγγέλων, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, γέγονα χαλκὸς ἠχῶν ἢ κύμβαλον ἀλαλάζον. 
2 καὶ ἐὰν ἔχω προφητείαν καὶ εἰδῶ τὰ μυστήρια πάντα καὶ πᾶσαν τὴν γνῶσιν, καὶ ἐὰν ἔχω πᾶσαν τὴν πίστιν, ὥστε ὄρη μεθιστάνειν, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, οὐδέν εἰμι. 
3 καὶ ἐὰν ψωμίσω πάντα τὰ ὑπάρχοντά μου, καὶ ἐὰν παραδῶ τὸ σῶμά μου ἵνα καυθήσωμαι, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, οὐδὲν ὠφελοῦμαι. 
4 ῾Η ἀγάπη μακροθυμεῖ, χρηστεύεται, ἡ ἀγάπη οὐ ζηλοῖ, ἡ ἀγάπη οὐ περπερεύεται, οὐ φυσιοῦται, 
5 οὐκ ἀσχημονεῖ, οὐ ζητεῖ τὰ ἑαυτῆς, οὐ παροξύνεται, οὐ λογίζεται τὸ κακόν, 
6 οὐ χαίρει ἐπὶ τῇ ἀδικίᾳ, συγχαίρει δὲ τῇ ἀληθείᾳ· 
7 πάντα στέγει, πάντα πιστεύει, πάντα ἐλπίζει, πάντα ὑπομένει. 
8 ἡ ἀγάπη οὐδέποτε ἐκπίπτει. εἴτε δὲ προφητεῖαι, καταργηθήσονται· εἴτε γλῶσσαι, παύσονται· εἴτε γνῶσις, καταργηθήσεται. 
9 ἐκ μέρους δὲ γινώσκομεν καὶ ἐκ μέρους προφητεύομεν· 
10 ὅταν δὲ ἔλθῃ τὸ τέλειον, τότε τὸ ἐκ μέρους καταργηθήσεται. 
11 ὅτε ἤμην νήπιος, ὡς νήπιος ἐλάλουν, ὡς νήπιος ἐφρόνουν, ὡς νήπιος ἐλογιζόμην· ὅτε δὲ γέγονα ἀνήρ, κατήργηκα τὰ τοῦ νηπίου. 
12 βλέπομεν γὰρ ἄρτι δι᾿ ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι, τότε δὲ πρόσωπον πρὸς πρόσωπον· ἄρτι γινώσκω ἐκ μέρους, τότε δὲ ἐπιγνώσομαι καθὼς καὶ ἐπεγνώσθην. 
13 νυνὶ δὲ μένει πίστις, ἐλπίς, ἀγάπη, τὰ τρία ταῦτα· μείζων δὲ τούτων ἡ ἀγάπη.   

Α' Κορινθίους κεφ. 13