ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Κυριακή 16 Ιουλίου 2017

Γ. ΚΡΙΠΠΑΣ: ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΑΒΑΣΙΜΕΣ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΠΟΥ ΔΙΑΤΥΠΩΝΕΙ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΥΔΡΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΙΝΗΣ Κ. ΕΦΡΑΙΜ

Διαμαρτυρία του κ. Γ. Κρίππα προς την Ιερά Σύνοδο για διατύπωση απόψεων επιστημονικά αβασίμων από τον Μητροπολίτη Ύδρας 
Αθήνα 9 Ιουνίου 2017
Σεβαστήν
Ιεράν Σύνοδον της Εκκλησίας της Ελλάδος

Ενταύθα
ΘΕΜΑ: Διαμαρτυρία δια διατύπωση απόψεων επιστημονικώς αβασίμων υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης κ.κ. Εφραίμ αφορωσών προτάσεις του επί της ύλης του μαθήματος των Θρησκευτικών δημοσιευόμενες εις το περιοδικόν ΕΚΚΛΗΣΙΑ τεύχος Μαρτίου 2017
Μακαριώτατε
Σεβασμιώτατοι,
Λαμβάνω την τιμήν να σας αναφέρω τα κάτωθι επί του ως άνω θέματος αφού πρώτον προβώ εις τις εξής αναγκαίες διευκρινίσεις/επεξηγήσεις:

1) Οι κατωτέρω παρατηρήσεις μου αφορούν ειδικώς και μόνον τις περί ου λόγος απόψεις του Σεβασμιωτάτου αποκλειστικώς από πλευράς αυστηρώς επιστημονικής και όχι την τιμήν και τη υπόληψη του την οποίαν σέβομαι δεόντως και αυτήν και το έργον που επιτελεί.
2) Επί του μαθήματος των Θρησκευτικών (από πλευράς αυστηρώς επιστημονικής) είμαι ήδη αρμόδιος, να ομιλήσω, ως προκύπτει (μεταξύ άλλων) και εκ των εξής δεδομένων: α) Το σύγγραμμα μου υπό τον τίτλον «ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΣΤΙΣ ΧΩΡΕΣ-ΜΕΛΗ ΤΗΕ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΕΩΣ» (εκτάσεως 164 σελίδων) αναφερόμενο μεταξύ άλλων και εις το καθεστώς του μαθήματος των Θρησκευτικών εις τις ευρωπαϊκές χώρες με παράθεση πλήθους αλλοδαπών πηγών (υπ' όψιν ότι ομιλώ την αγγλικήν, την γαλλικήν, την γερμανικήν και την ιταλικήν) έχει εκδοθεί από την Αποστολικήν Διακονίαν, η δε Ιερά Σύνοδος μου έχει απονείμει τον Χρυσούν Σταυρόν του Αποστόλου Παύλου, β) Η μονογραφία μου «Η ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΙΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΠΑΡ' ΗΜΙΝ ΚΑΙ ΕΝ ΤΗ ΑΛΛΟΔΑΠΉ» έχει δημοσιευθεί εις πρώτην έκδοση το έτος 2001, εις δευτέραν έκδοση το έτος 2008 και εις τρίτην έκδοση το έτος 2012. γ) Επί του εν λόγω θέματος έχω κληθεί πολλές φορές να δώσω διαλέξεις και ομιλίες και εις την Ελλάδα και εις την Κύπρον. γ) Τις εν λόγω απόψεις μου μέχρι σήμερον ουδείς τις αντέκρουσε, ούτε απέδειξε ότι είναι επιστημονικώς αβάσιμες (πράγμα που εάν έπραττε, θα ώφειλε, να παραθέσει επιστημονικά δεδομένα εξ ίσου έγκυρα με τα ιδικά μου, τα οποία συνελέγησαν εξ επιτόπιου εξονυχιστικής ερεύνης μου εις τις πλέον έγκυρες πηγές των υπ' όψιν ευρωπαϊκών χωρών).

3) Εν όψει των ανωτέρω (υποθέτω αρκετών, δια να μου επιτρέπεται, να ομιλήσω ως ειδικός επί του υπό έρευναν θέματος) επιτρέψατε μου, να εκθέσω τα κάτωθι προς ειδικοτέραν και εις βάθος ενημέρωση σας:
1. Η νομιμότης και η συνταγματικότης της προτεινομένης νέας ύλης του μαθήματος των Θρησκευτικών έχει εγκύρως αμφισβητηθεί ενώπιον του Συμβουλίου Επικρατείας, η δε απόφαση του δεν έχει ακόμη εκδοθεί και αναμένεται. Επ' αυτού του σημείου ο Σεβασμιώτατος Ύδρας Σπετσών και Αιγίνης δεν αναφέρει τίποτε, πράγμα που σημαίνει, ότι εάν του Συμβούλιο Επικρατείας θεωρήσει την νέαν ύλη του μαθήματος των Θρησκευτικών ως αντισυνταγματικήν, η ύλη που προτείνει ο Σεβασμιώτατος, δεν επιτρέπεται, να εισαχθεί εις τα σχολεία, εκτός και αν προχωρήσουμε εις πραξικόπημα ανατροπής της συνταγματικής τάξεως και του σεβασμού της δικαιοσύνης, πράγμα που, υποθέτω, απεύχεται
2. Ο Σεβασμιώτατος αγνοεί (ή αν το γνωρίζει, το αποσιωπά απαραδέκτως), ότι ήδη το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων δι' ad hocαποφάσεως του έχει καταδικάσει την εις τα σχολεία εισαγωγή ύλης μαθήματος των Θρησκευτικών πολυθρησκευτική ως η εν Ελλάδι προωθούμενη. Πρόκειται περί της αποφάσεως του εν λόγω Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου της 2.7.2007 υπόθεση Folgero κατά Νορβηγίας, προσφυγή Νο 15472/02. Η εν λόγω απόφαση (δημοσιευομένη εις ελληνική μετάφραση εις το έγκυρο νομικό περιοδικό «ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ», 2009 σελ. 257 επ.) καταδικάζει την Νορβηγία, διότι εισήγαγε εις τα σχολεία ύλην μαθήματος των Θρησκευτικών πολυθρησκευτική και ειδικώς την καταδικάζει, δια παράβαση του άρθρου 2 του 1°" Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Συμβάσεως Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (το οποίο επιβάλλει εις τα ευρωπαϊκά κράτη την υποχρέωση, να διδάσκουν μάθημα Θρησκευτικών σύμφωνον προς τις θρησκευτικές και φιλοσοφικές πεποιθήσεις της πλειοψηφίας των γονέων). Και τούτο διότι δημιουργείται τεράστια σύγχυση σε δύο καίρια σημεία: α) Διότι οι μαθηταί που δεν ανήκουν εις την θρησκεία, η ύλη της οποίας διδάσκεται εις μίαν δεδομένην στιγμή της ώρας του μαθήματος έχουν δικαίωμα απαλλαγής κατά τον χρόνον αυτόν. ΑΡΑ ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΌΜΕΝΟΝ ΥΠΌ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΟΤΙ ΤΟ ΠΡΟΩΘΟΥΜΕΝΟ ΠΟΛΥΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ, ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΠΟΨΗ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ.   β) Διότι κατά τις εξετάσεις ο απαλλαγείς από την συμμετοχήν εις μάθημα την ύλης θρησκείας εις την οποίαν δεν ανήκει δεν μπορεί, να βρει άκρη, ως προς το ποίαν ύλη θα διαβάσει και περιπίπτει εις σύγχυση. Υπ' όψιν δε ότι η εν λόγω απόφαση εις τους προσφεύγοντας γονείς επιδικάζει τεράστιο ποσόν αποζημιώσεως και εις βάρος του κράτους της Νορβηγίας, ήτοι εβδομήντα χιλιάδες ΕΥΡΩ (€ 70.000).
Την ως άνω απόφαση του Ευρωπ. Δικαστηρίου σας την υποβάλλω εις ελληνικήν μετάφραση δημοσιευομένην ήδη εις πολύ έγκριτο νομικό περιοδικό της Ελλάδος (ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ, τόμος έτους 2009).
3. Ο Σεβασμιώτατος προωθών τις απόψεις του αναφέρεται και εις την Γερμανία. Επί του προκειμένου θεωρώ υποχρέωση μου, να πληροφορήσω την Σεβαστήν Ιεράν Σύνοδον, ότι το άρθρον 7 παράγραφος 3 του γερμανικού Συνάγματος αναφέρει, ότι η ύλη του μαθήματος των Θρησκευτικών καθορίζεται εν συμφωνία με την Εκκλησία (επί λέξει «wird der Religionsunterricht in Übereinstimmung mit den Grundsätzen der Religionsgemeinschaften erteilt»). Και επειδή αναφέρεται εις την Ευρώπη πρέπει, επίσης να πληροφορήσω την Σεβαστήν Ιεράν Σύνοδον, ότι τοιούτο μάθημα (ως το υπό του Σεβασμιωτάτου προτεινόμενο, δηλ. πολυθρησκευτικό), προετάθη από κάποιο Ινστιτούτο και εις το Υπουργείο Παιδείας της Αγγλίας, Το Υπουργείο Παιδείας όμως της Αγγλίας το απέρριψε μετά βδελυγμίας χαρακτηρίζοντας το ως «κοκταίηλ φρούτων». Τοδεδομένο αυτό αναφέρεται εις το σύγγραμμα των τριών πανεπιστημιακώνκαθηγητών Lopez Muniz, De Goof και Lauwers υπό τον τίτλον «Religious education in Public Schools»: , 2010 σελίς 158 και έχει επί λέξει ως εξής: «Christianity still remained the predominant faith underpinning British society, and that the multifaith approach to religious education was insufficient reflection of this. They argued that the multi-faith approach was superficial in nature, that it involved a trivialisation of the study of religion, and was being tauqht was little more than a "fruit cocktail of world faiths"».

4) Ο Σεβασμιώτατος προτείνει το «πολυθρησκευτικό μάθημα, διότι (ως ισχυρίζεται) πρέπει, να μάθει κανείς, να σέβεται την θρησκεία του άλλου. Ως γνωστόν (και κατά τους κανόνες της αριστοτελικής λογικής: μείζων πρόταση - ελάσσων πρόταση - συμπέρασμα) δια να καταλήξουμε εις την άποψη αυτήν, πρέπει πρώτα να αποδειχθεί, ότι η μη διδασκαλία των λοιπών (μειονοτικών) θρησκειών σημαίνει μη σεβασμόν των θρησκειών αυτών και κάτι τέτοιο δεν προκύπτει από πουθενά. Ομοίως δεν προκύπτουν από πουθενά (και δεν αιτιολογούνται ουδ' επ' ελάχιστον κατά την αριστοτελικήν λογικήν) όλες οι λοιπές απόψεις του Σεβασμιωτάτου, ότι δήθεν εάν δεν μετατρέψουμε την ύλη του μαθήματος των Θρησκευτικών σε πολυθρησκευτική δεν σεβόμεθα τους αλλοδαπούς, δεν σεβόμεθα την ετερότητα, ότι ότι «ο πλανήτης έχει γίνει ένα χωριό» ότι άλλως επιφέρουμε «φονταμενταλιστικές ακραίες ιδέες» κ.τ.τ Όλα αυτά αναφέρονται αποσπασματικώς χωρίς καμμία επιστημονική αιτιολόγηση. Και αν η αναμενόμενη απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας δεν αποδεχθεί τις απόψεις του Σεβασμιωτάτου, τι θα είπωμεν; Ότι οι δικασταί το Συμβουλίου Επικρατείας είναι ρατσισταί, φονταμενταλισταί και τα τούτοις όμοια; Είναι δυνατόν η Σεβαστή Ιερά Σύνοδος, να υιοθετήσει τέτοιες απόψεις;

5) Ο Σεβασμιώτατος πάντως εις ορισμένο σημείο φαίνεται, να αποδέχεται το επικίνδυνο της πολυθρησκευτικής ύλης του μαθήματος των Θρησκευτικών", τουλάχιστον δια τους πιο μικρούς μαθητάς και ζητεί τα στοιχεία της ύλης αυτής εις την πρωτοβάθμια εκπαίδευση να ελαχιστοποιηθούν, ώστε να αποκλεισθεί ο κίνδυνος της θρησκευτικής συγχύσεως και του συνκριτισμού. Άρα υπό ορισμένες προϋποθέσεις αυτοαναιρείται. Πράγμα που γεννά σωρεία ερωτημάτων: Π.χ, εδώ δεν έχουμε παραβίαση του ρατσισμού και του σεβασμού της ετερότητος; Ενώ σε άλλους χώρους έχουμε; και πως δικαιολογείται η τοιαύτη διαφοροποίηση;

6) Τέλος ο Σεβασμιώτατος (εις την σελίδα 196 του περ. ΕΚΚΛΗΣΙΑ) φαίνεται, να αποδέχεται την εις τα σχολεία εισαγωγήν του θέματος «έμφυλες ταυτότητες» (αν κατάλαβα καλά, διότι οι εν λόγω απόψεις του είναι κάπως ασαφείς). Το θέμα αυτό απαιτεί λίαν εξονυχιστικήν επισημονικήν έρευναν, εις την  οποίαν προέβην (υπ' όψιν ότι τυγχάνω αριστούχος διδάκτωρ πανεπιστημίου με θητείαν εις πανεπιστήμια Ελλάδος και του εξωτερικού, τυγχάνω συγγραφεύς διακοσίων περίπου έργων επιστημονικών που έχουν μάλιστα βραβευθεί από την Ακαδημίαν Αθηνών δύο φορές). Την ερευνά μου αυτήν σας την υποβάλλω συνημμένως, δια της οποίας και αποδεικνύεται, ότι η εις τα σχολεία εισαγωγή τοιαύτης ύλης είναι επιστημονικώς απαράδεκτη και λίαν επικίνδυνη, ως δέχονται οι διαπρεπέστεροι και κορυφαίοι επιστήμονες της Ελλάδος και του εξωτερικού, τις απόψεις των οποίων αναπαράγω επί λέξει.

7) Τελειώνοντας επαναλαμβάνω και πάλιν ότι οι ως άνω απόψεις μου είναι καθαρά επιστημονικές και εις καμμίαν περίπτωση προσωπικές, σέβομαι δε δεόντως και εις τον ύψιστον βαθμόν το κύρος, την προσωπικότητα, την τιμήν και την υπόληψιν του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Υδρας Σπετσών και Αιγίνης ευχόμενος επιτυχίες εις το βαρύ έργον του.

Ασπαζόμενος την Σεπτήν Υμών Δεξιάν διατελώ

Μετά βαθύτατου σεβασμού

Σάββατο 15 Ιουλίου 2017

ΝΕΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΑΛΛΑΓΕΣ

Νέα Θρησκευτικά και απαλλαγές
του Ιωάννη Τάτση, Θεολόγου

Πολύς ο λόγος τον τελευταίο καιρό για το περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών. Την ίδια όμως στιγμή ετοιμάζεται αλλαγή του καθεστώτος των απαλλαγών από το μάθημα. Ως γνωστόν μετά από τη μεγάλη αναστάτωση που δημιούργησαν οι εγκύκλιοι Στυλιανίδη το 2008 για το θέμα

και τις πολλαπλές ανεπαρκείς παρεμβάσεις προς επίλυσή του, ακολούθησε η τελεσίδικη δικαστική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Χανίων το 2012 και το Υπουργείο οδηγήθηκε επιτέλους στην έκδοση της εγκυκλίου Λοβέρδου το 2015 η οποία είναι σε ισχύ μέχρι σήμερα. Με την εγκύκλιο αυτή το θέμα ρυθμίστηκε σε ικανοποιητικό βαθμό, οι απαλλαγές επανήλθαν στην προ του 2008 κατάσταση και χορηγούνται μόνο σε αλλόθρησκους και ετερόδοξους μαθητές. Ωστόσο κάποιοι ανακινούν εκ νέου το θέμα με αφορμή την εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών για τα Θρησκευτικά. Ισχυρίζονται ότι με την εφαρμογή των νέων αυτών Προγραμμάτων το δικαίωμα της απαλλαγής θα πρέπει να επανεξεταστεί καθώς τα νέα Θρησκευτικά είναι για όλους τους μαθητές και επομένως δεν υπάρχει λόγος απαλλαγής από αυτά για κανέναν μαθητή. Δεν τολμούν βέβαια να μιλήσουν για κατάργηση του δικαιώματος απαλλαγής καθώς τέτοια ρύθμιση θα απορριφθεί άμεσα στα δικαστήρια όπου θα προσφύγουν ομάδες γονέων με πρώτους και πιθανότερους του Μάρτυρες του Ιεχωβά οι οποίοι διαχρονικά είναι εκείνοι που επιτακτικά ζητούν απαλλαγή των παιδιών τους από τα Θρησκευτικά, μολονότι υπάρχουν και στην περίπτωση αυτή εξαιρέσεις!

Επίσημη πληροφόρηση για την επικείμενη αλλαγή δεν υπάρχει. Πιθανότατα η απαλλαγή από τα Θρησκευτικά δεν θα χορηγείται πλέον από τον Διευθυντή του σχολείου αλλά από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης ή την Περιφερειακή Διεύθυνση ενώ δεν αποκλείεται όλες οι σχετικές αιτήσεις να εξετάζονται από επιτροπή που θα συσταθεί για το σκοπό αυτό κεντρικά στο Υπουργείο Παιδείας. Ερωτηματικά δημιουργούνται στην περίπτωση αυτή για το χρόνο που θα χρειάζεται μια τέτοια επιτροπή για να απαντήσει εγκαίρως θετικά ή αρνητικά στο σύνολο των αιτήσεων.

Οι "εκσυγχρονιστές" του θρησκευτικού μαθήματος, θεολόγοι, νομίζουν ότι και με τις παραπάνω σχεδιαζόμενες ρυθμίσεις θα καταφέρουν να μειώσουν τις απαλλαγές και έπειτα να πανηγυρίσουν γιατί τάχα πέτυχαν το στόχο τους που ήταν ένα μάθημα Θρησκευτικών για όλους τους μαθητές των σχολείων ανεξαρτήτως θρησκεύματος! Ωστόσο η ανακίνηση του όλου ζητήματος πιθανότατα θα οδηγήσει στα εξής αποτελέσματα:

1. Οι αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές που ζητούσαν απαλλαγή θα συνεχίσουν να το κάνουν και ουδείς μπορεί να τους εμποδίσει αφού το δικαίωμα τους αυτό κατοχυρώνεται νομικά και ισχύει στην πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών. Σημειωτέον ότι πολλοί μαθητές ετερόδοξοι (καθολικοί, προτεστάντες κ.α.) ή αλλόθρησκοι (μουσουλμάνοι - στην συντριπτική τους πλειονότητα οι εξ Αλβανίας καταγόμενοι μαθητές με μουσουλμάνους γονείς) δεν κάνουν χρήση του δικαιώματος της απαλλαγής και διδάσκονται κανονικά το μάθημα, μάλιστα δε από θεολόγους που κάποιοι εύκολα θα χαρακτήριζαν "ακραίους" ή "φανατικούς" Ορθόδοξους.

2. Οι άθεοι και αδιάφοροι για την πίστη γονείς θα επιδιώξουν μέσω των αλλαγών, εάν αυτές δρομολογηθούν, να επιτύχουν λεκτικές διατυπώσεις στις νέες διατάξεις ώστε να μπορούν και εκείνοι να λαμβάνουν απαλλαγή. Το έχουν πράξει στο παρελθόν και ανά πάσα στιγμή είναι έτοιμοι για παρόμοιες διεκδικήσεις.

3. Η σημαντικότερη παράμετρος που οι "εκσυγχρονιστές" θεολόγοι κάνουν πως δεν βλέπουν είναι το αίτημα Ορθοδόξων γονέων να απαλλαγούν τα παιδιά τους από τα νέα Θρησκευτικά επειδή αυτά δεν καλλιεργούν τη θρησκευτική, ορθόδοξη χριστιανική, συνείδηση των παιδιών τους αλλά αποδομούν την πίστη τους μέσω του πανθρησκειακού περιεχομένου τους που οδηγεί σε σύγχυση. Τέτοιες κινήσεις ήδη υπάρχουν και εάν ξεκινήσουν είναι δυνατόν να πάρουν τη μορφή καταιγίδας. Μέχρι στιγμής δεν έχουν εκδηλωθεί στην πράξη επειδή οι παραδοσιακοί θεολόγοι "συγκρατούν" τους γονείς και επειδή πιστεύεται ότι στις περισσότερες περιπτώσεις οι θεολόγοι συνεχίζουν να διδάσκουν ορθόδοξα χριστιανικά Θρησκευτικά παρά τις αντίθετες οδηγίες του ΙΕΠ και του Υπουργείου Παιδείας. Εάν ωστόσο διαπιστωθεί ότι στα σχολεία μετά την αποστολή των Φακέλων Μαθήματος και την απόσυρση των παλαιών βιβλίων αλλά και σύμφωνα με τις οδηγίες των Προγραμμάτων Σπουδών έχει αρχίσει να διδάσκεται ένα μάθημα που  αφορά τις θρησκείες και μάλιστα με τρόπο συγκρητιστικό και δεν υπάρχει πλέον ορθόδοξη πατερική προοπτική και περιεχόμενο στα διδασκόμενα, τότε είναι βέβαιο ότι οι αιτήσεις απαλλαγής ορθοδόξων μαθητών θα υπάρξουν. Και είναι να μην γίνει η αρχή...
Εάν κάποιοι πιστεύουν ότι με ευκολία μπορούν να απορρίψουν τις αιτήσεις απαλλαγής ορθοδόξων γονέων από τα "ανορθόδοξα" Θρησκευτικά τη στιγμή που γίνονται δεκτές οι αιτήσεις απαλλαγής κάθε ετερόδοξου και αλλόθρησκου μαθητή, κάνουν μεγάλο λάθος. Προσφυγή στη δικαιοσύνη με παρουσίαση του περιεχομένου των νέων Θρησκευτικών είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε δικαίωση των γονέων αυτών. Κάποιοι θεολόγοι, και οι πολιτικοί τους προϊστάμενοι που με ευκολία υιοθετούν τις θέσεις τους, παραβλέπουν την απλή αλήθεια ότι η θρησκευτική συνείδηση φυτεύεται στα παιδιά από τους γονείς και η πολιτεία οφείλει, κατά τη συνταγματική επιταγή, να την καλλιεργεί. Εάν αντί της καλλιέργειας η θρησκευτική συνείδηση των μαθητών δηλητηριάζεται ή αλλοιώνεται τότε ο γονέας έχει δικαίωμα όχι μόνο να προστατέψει το παιδί του από την αλλοίωση αυτή αλλά και να απαιτήσει περαιτέρω από την πολιτεία και τους διορισμένους θεολόγους καθηγητές την συμμόρφωση με τις συνταγματικές και λοιπές νομικές διατάξεις.
Ας αφήσουν λοιπόν οι "εκσυγχρονιστές" θεολόγοι κατά μέρος τα σχέδιά τους για ρυθμίσεις στο καθεστώς των απαλλαγών από τα Θρησκευτικά. Με τις πρωτοβουλίες τους όλα τα τελευταία χρόνια αντί της αναβάθμισης του θρησκευτικού μαθήματος που επαγγέλλονται οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην πλήρη κατάργησή του.

Ορθόδοξος Τύπος, 14.07.2017

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΛΕΞΙΔΑ: "ΜΕ ΕΣΩΣΕ Η ΠΑΝΑΓΙΑ - ΤΗΝ ΕΙΔΑ ΟΛΟΖΩΝΤΑΝΗ"

Συγκλονίζει η αρχιλοχίας Βασιλική Πλεξίδα, η οποία είναι η μόνη που κατάφερε να βγει ζωντανή από το δυστύχημα με το ελικόπτερο Χίου, όπου
έχασαν τη ζωή τους τέσσερις αξιωματικοί του Στρατού Ξηράς. Η Αρχιλοχίας βρέθηκε σήμερα στην Παναγιά Ακρωτηριανή στη Σέριφο. Συγκινημένη, μίλησε για την μοιραία μέρα και εξήγησε πώς την έσωσε η Παναγία.  

"Με το που αντιλήφθηκα το πρώτο χτύπημα ασυναίσθητα έκανα το σταυρό μου και ζήτησα από την Παναγία να με βοηθήσει. Κατευθείαν κατέβηκε, την είδα ολοζώντανη, με ξερίζωσε με το πάτωμα και το κάθισμα μαζί, την ένιωσα την εξύψωση προς τα πάνω και με τοποθέτησε τέρμα πίσω, αριστερά από το ελικόπτερο με μισογυρισμένη την πλάτη για να μην θυμάμαι καμία εικόνα" είπε.


Η Βασιλική Πλεξίδα αφιέρωσε στην Παναγία ένα καντήλι, στο οποίο είναι δεμένο ένα ομοίωμα ελικοπτέρου. Μαζί με αυτό, αφιέρωσε επιπλέον το κομποσκοίνι της και τη φόρμα που φορούσε εκείνη την ημέρα, για να την ευχαριστήσει που είναι ζωντανή.

Παρασκευή 14 Ιουλίου 2017

ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ


Όσιος Νικόδημος ο Αγιορείτης
ο σοφός διδάσκαλος της εκκλησίας
 
Ο Όσιος Νικόδημος γεννήθηκε στη Νάξο το έτος 1749 μ.Χ. από γονείς ευσεβείς και ενάρετους, τον Αντώνιο και Αναστασία Καλλιβούρση (η οποία εμόνασε στην Ιερά Μονή Χρυσοστόμου Νάξου, με το όνομα Αγάθη). Το κατά κόσμον όνομά του ήταν Νικόλαος και από μικρός έδειχνε ότι ήταν άνθρωπος μεγάλης αρετής και φοβερής ευφυΐας. Τα πρώτα του γράμματα τα έμαθε στη Νάξο και έπειτα στη σχολή της ίδιας πόλης επέκτεινε τις γνώσεις του, με δάσκαλο τον αδελφό του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, Αρχιμανδρίτη Χρύσανθο. Κατόπιν 16 χρόνων πήγε στην Ελληνική σχολή της Σμύρνης, όπου κοντά σε φημισμένους διδασκάλους έλαβε ανώτερη παιδεία και αρετή.
 
Μετά από ορισμένες περιπέτειες, το 1775 μ.Χ. πήγε στο Άγιον Όρος. Εκεί, στη Μονή του Άγιου Διονυσίου εκάρη μοναχός με το όνομα Νικόδημος. Οι Πατέρες της Μονής, που διέκριναν τα μεγάλα φυσικά και επίκτητα χαρίσματα του Νικόδημου, τον διόρισαν αναγνώστη και γραμματέα της Μονής. Στη Μονή αυτή ο Νικόδημος, υπήρξε υπόδειγμα διακονίας και πράξεων αρετής. Έπειτα αποσύρθηκε σε κάποιο κελί, όπου με ασκητικό τρόπο, επιδόθηκε στη μελέτη και συγγραφή πολλών οικοδομητικών, θεολογικών και αγιολογικών βιβλίων. Μεταξύ αυτών είναι ο «Συναξαριστής», το «Εορτοδρόμιον», η «Νέα Κλίμακα», ο «Αόρατος Πόλεμος» και άλλα πολλά.
 
Τελικά μετά από διάφορες περιπέτειες, που υπέστη στη βραχύχρονη ζωή του, απεβίωσε από ημιπληγία, σε ηλικία 60 χρονών, τις πρώτες ορθρινές ώρες της 14ης Ιουλίου του έτους 1809 μ.Χ. στο κελλί των Σκουρταίων, στις Καρυές του Αγίου Όρους. Τα τελευταία του λόγια ήταν η απάντηση που έδωσε στους μαθητές του όταν τον ρώτησαν αν ησυχάζει: «Τον Χριστό έβαλα μέσα μου και πως να μη ησυχάσω;». Ενταφιάστηκε στο Λαυριωτικό Κελί των Σκουρταίων στις Καρυαίς του Άγιου Όρους, αφήνοντας πίσω του ένα τεράστιο πνευματικό συγγραφικό έργο, που σήμερα αποτελεί κεφάλαιο για τον λαό της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Η Κάρα του Αγίου Νικοδήμου βρίσκεται στο Κελλί των Σκουρταίων Αγίου Όρους. Μέρος της Κάρας του Αγίου βρίσκεται στην ομώνυμη Μονή Πενταλόφου Κιλκίς. Η Ορθόδοξη Εκκλησία επάξια από το έτος 1955 μ.Χ. τον κατέταξε στο Αγιολόγιο της και εορτάζει τη μνήμη του στις 14 Ιουλίου.
 

ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ: Ο ΣΟΦΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ!


Πέμπτη 13 Ιουλίου 2017

ΑΡΧΙΣΤΡΑΤΗΓΕ ΓΑΒΡΙΗΛ ΣΩΣΕ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ!


ΣΥΝΑΞΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ ΓΑΒΡΙΗΛ


Σύναξη του Αρχαγγέλου Γαβριήλ

Πως η Εκκλησία υμνεί τον αρχάγγελο Γαβριήλ σ' αυτή τη γιορτή του:

«Θρόνω παριστάμενος τῆς τρισηλίου Θεότητας καὶ πλουσίως λαμπόμενος, ταὶς θείαις λαμπρότησι, ταὶς ἐκπεμπομέναις, ἀπαύστως ἐκεῖθεν, τοὺς ἐπὶ γῆς χαρμονικῶς, χοροστατοῦντας καὶ εὐφημούντας σέ, παθῶν ἀχλύος λύτρωσαι, καὶ καταλάμπρυνον, Γαβριὴλ Ἀρχιστράτηγε, πρεσβευτὰ φωτισμῶ τῶν ψυχῶν ἠμῶν.

Τῶν ἀσωμάτων λειτουργῶν ὡς πρωτεύων, τὸ πρὸ αἰώνων ὁρισθὲν ὄντως μέγα, σὺ Γαβριὴλ πεπίστευσαι μυστήριον, τόκον τὸν ἀπόρρητον, τῆς ἁγίας Παρθένου, Χαῖρε, προσφωνῶν αὕτη, ἡ κεχαριτωμένη. Χρεωστικῶς σὲ ὅθεν οἱ πιστοί, ἐν εὐφροσύνῃ ἀεὶ μακαρίζαμεν».

Για ποιον λόγο γίνεται μνεία την Συνάξεως του Αρχαγγέλου Γαβριήλ, δεν γνωρίζουμε. Ίσως να συνδέεται με κάποια ευεργεσία του Αρχαγγέλου που ποίησε αυτή την ημέρα στους Χριστιανούς ή να συνδέεται με το γεγονός ότι η Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως ήθελε να δείξει με αυτή την εορτή την αφοσίωση της στον Αρχάγγελο Γαβριήλ και αυτό ίσως να έγινε περί τον 9ο μ.Χ. αιώνα.

https://www.saint.gr

Τετάρτη 12 Ιουλίου 2017

ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ


ΟΙ ΠΡΕΣΒΕΙΕΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΠΑΪΣΙΟΥ


ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ