ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.
Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2017
Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ ΙΕΡΕΜΙΑΣ: ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΛΑΣΦΗΜΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ «Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ»
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ
ΒΛΑΣΦΗΜΟ ΕΡΓΟ «Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ»
Δέν
προλάβαμε νά ἀναπνεύσουμε ἀπό τό ψηφισθέν αἰσχρό νομοθέτημα περί ἀλλαγῆς τοῦ
φύλου, ἀπό τήν ἡλικία μάλιστα τῶν 15 ἐτῶν, καί ἰδού μιά νέα βλασφημία,
μεμιγμένη μέ αἰσχρότητα, παίζεται στήν πατρίδα μας ὡς θεατρικό ἔργο.
Ἡ
παράσταση φέρει τόν προκλητικό τίτλο «Ἡ ὥρα τοῦ διαβόλου». Ἡ παράσταση αὐτή
ὑβρίζει μέ χυδαιότητα τά θεῖα πρόσωπα τῆς πίστεώς μας, τόν Κύριο ἡμῶν Ἰησοῦ
Χριστό καί τήν Πάναγνο Αὐτοῦ Μητέρα, τήν Ὑπεραγία Θεοτόκο, τήν Παναγία μας.
Στήν νέα αὐτή βλασφημία κατά τῆς πίστεώς μας δέν πρέπει νά μείνουμε ἀδιάφοροι,
ὅπως δέν θά μέναμε βέβαια ἀδιάφοροι, ἄν ἔβριζαν ἐμᾶς ἤ οἰκεῖα μας ἀγαπητά
πρόσωπα. Ἀλλά ἀσυγκρίτως ἀνώτερος ἀπό τά ἰδικά μας ἁμαρτωλά πρόσωπα εἶναι ὁ
Θεός μας, εἶναι ἡ πίστη μας, τήν ὁποία πρέπει νά ὁμολογοῦμε, ὅταν προσβάλλεται.
Ἡ σιωπή καί ἡ ἀπάθειά μας, ὅταν ὑβρίζεται ἡ πίστη μας, δείχνει τήν ἀδιαφορία
μας, δείχνει ὅτι δέν ἔχει μιλήσει δυνατά στήν καρδιά μας ἡ ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ.
Ὅπως
ἐνόησα τό βλάσφημο αὐτό ἔργο, ὁ συνθέτης του θέλει νά δώσει σ᾽ αὐτό καί
φιλοσοφικό ἐπικάλυμμα, διά νά ἐντυπωσιάσει τάχα. Κατά βάθος στό ἔργο του ὁ
συνθέτης ἀμφισβητεῖ τό καλό, ὅπως καί τό κακό, καί δέχεται ὅτι τό καλό ἔχει
μέσα του κακό, ὅπως καί τό κακό ἔχει μέσα του τό καλό. Δηλαδή δέν ὑπάρχει καλό
ἤ κακό. Αὐτό ὅμως ἀντιτίθεται σφόδρα πρός τήν διδασκαλία τῆς Ἁγίας Γραφῆς καί
τῆς Ἐκκλησίας, ἡ ὁποία παρουσιάζει κεχωρισμένα τό καλό καί τό κακό, λέγοντάς
μας νά ἀποφεύγουμε τό κακό καί νά πράττουμε τό καλό. Τό ἔργο συγχέει αὐτά τά
δύο καί ἐνθυμούμεθα ἐδῶ τόν λόγον τοῦ προφήτου Ἠσαΐου, ὁ ὁποῖος λέγει «οὐαί οἱ λέγοντες
τό πονηρόν καλόν καί τό καλόν πονηρόν, οἱ τιθέντες τό σκότος φῶς καί τό φῶς
σκότος» (Ἠσ. 5,20). Ἡ Ἐκκλησία τόν πεπτωκότα κακό ἄνθρωπο μέ τά ἱερά της
Μυστήρια τόν κάνει ὄχι ἁπλῶς καλό, ἀλλά ἅγιο. Ἡ Ἐκκλησία μας ἔχει ἁγίους καί
πρώτιστα πάντων τήν Ὑπεραγία Θεοτόκο, τήν Παναγία. Ἐπειδή ὅμως βάση τοῦ ἔργου
εἶναι, ὅπως εἴπαμε, ὅτι δέν ὑπάρχει καλό ἤ κακό, ὁ συνθέτης τοῦ ἔργου
παρουσιάζει τόν διάβολο νά μιγνύεται σαρκικά μέ τήν Μαρία, ὅπως τήν λέει
(πρόκειται ἀσφαλῶς γιά τήν Παναγία μας). Τό καταλαβαίνετε τώρα, ὦ χριστιανοί,
ὅτι τό ἔργο εἶναι καί βλάσφημο καί αἰσχρό συνάμα. Ἐδῶ βλέπουμε ὅτι ὁ συγγραφέας
κινεῖται στό παλαιό ἁμάρτημα πού ἐπέφερε τόν κατακλυσμό. Στήν μίξη δηλαδή τῶν
καλῶν καί τῶν κακῶν, τῆς καλῆς γενεᾶς μέ τήν κακή γενεά (βλ. Γεν. 6,1). Γι᾽ αὐτό
τό ἁμάρτημα εἶπε ὁ Θεός, «οὐ μή καταμείνῃ τό πνεῦμά μου ἐν τοῖς ἀνθρώποις
τούτοις, διά τό εἶναι αὐτούς σάρκας» (Γεν. 6,3). Καί ἦλθε ὁ κατακλυσμός. Ναί! Ὁ
κατακλυσμός, γιά τόν ὁποῖο ὁμιλοῦν καί ἐξωβιβλικά κείμενα, ἔγινε γιά τήν μίξη
τῆς καλῆς γενεᾶς μέ τήν κακή γενεά, τοῦ καλοῦ καί τοῦ κακοῦ, ὅπως τό θέλει τό
βλάσφημο ἔργο, τό ὁποῖο παίζεται στήν ἁγιασμένη πατρίδα μας.
Ἐμεῖς,
ὡς τοπική Ἐκκλησία Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως, κλῆρος καί λαός, ἐκφράζουμε τόν
πόνο μας καί τήν ἀγανάκτησή μας πρός τό ἔργο αὐτό. Ἀκόμη δέ ἐκφράζουμε καί τόν
φόβο μας, μή μᾶς ἐγκαταλείψει ἡ Χάρη τοῦ Θεοῦ γι᾽ αὐτά τά ἄνομα καί αἰσχρά πού
συμβαίνουν στήν ὀρθόδοξη χώρα μας, μέχρι σημείου ἡ ἀνηθικότητα νά θεσπίζεται ὡς
νόμος καί νά κυβερνᾶ, καί μέχρι σημείου – ὅπως τό κάνει καί τό αἰσχρό ἔργο πού
παίζεται – νά συμπλέκουν τήν αἰσχρότητα μέ τά Τίμια καί Ἁγιασμένα Πρόσωπα τοῦ
Χριστοῦ καί τῆς Παναγίας μας, χωρίς μάλιστα νά ἀκούεται καί ἡ ἔντονη
διαμαρτυρία τῶν χριστιανῶν, κληρικῶν καί λαϊκῶν.
† Ὁ Μητροπολίτης Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως Ἰερεμίας
Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2017
Η ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΙΡΑΝΟΥ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΔΕΧΘΗΚΕ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Του Αλέξανδρου Καλαφάτη
Ο ιρανικής καταγωγής
συγγραφέας Saeed Aghajan είναι ένας άνθρωπος κυνηγημένος μέσα στην ίδια του τη
γειτονιά, στο κέντρο της Αθήνας. Όσο παράξενο και αν ακούγεται για την εποχή
μας, ο λόγος είναι ότι αλλαξοπίστησε.
Το «Έθνος
Σαββατοκύριακο» συνάντησε τον Saeed την περασμένη Τετάρτη στην πλατεία
Συντάγματος. Μιλούσε φαρσί (περσική γλώσσα) και ελάχιστα ελληνικά. Με τη
βοήθεια μεταφραστή βρήκε το θάρρος να αφηγηθεί την ιστορία του: «Μεγάλωσα στο
Ιράν. Σε έναν τόπο όπου κυριαρχεί το Ισλάμ. Από μικρός είχα μεγάλη αγάπη για τα
βιβλία. Άρχισα να διαβάζω Λένιν, Μαρξ, και τόσα άλλα αναγνώσματα. Είχα επιρροές
από τον πατέρα μου, ο οποίος ήταν κομμουνιστής. Το ίδιο μου άρεσε και η
ιστορία. Σε νεαρή ηλικία αντιλήφθηκα ότι στο όνομα του Ισλάμ έχουν γίνει
πόλεμοι, κάποιοι εκ των οποίων σε βάρος της πατρίδας μου. Αν και μουσουλμάνος
τότε ο ίδιος άρχισα να αμφισβητώ τα δόγματα από τα 24 μου χρόνια. Αρχικά έγινα
αθεϊστής. Μετά άρχισα να γράφω βιβλία στο Ιράν, στα οποία ασκούσα κριτική στο
Ισλάμ. Γρήγορα μπήκα στο στόχαστρο. Το καθεστώς συνέλαβε το 2010 τη γυναίκα μου
με αιτία ένα βιβλίο μου με τίτλο 'Από την Ανατολή στη Δύση”».
Η στροφή του Saeed
στον Χριστιανισμό έγινε στην Αγγλία, όπου είχε πάει να ζήσει ήδη από το 2008
για να αποφύγει τις διώξεις στην πατρίδα του. Εκεί, όπως λέει, ήρθε σε επαφή με
χριστιανικές κοινότητες που του έδειξαν αγάπη και καλοσύνη. «Πολλοί μου έλεγαν
ότι έγινα χριστιανός για να πάρω άσυλο. Αυτό δεν ήταν αλήθεια. Το αντίθετο
έγινε. Πρώτα έγινα Χριστιανός και μετά ζήτησα άσυλο. Η πίστη δεν έχει καμία
σχέση με την οποιαδήποτε ιδιοτέλεια. Στην Αγγλία συνάντησα Χριστιανούς που μου
έδειξαν ότι στη ζωή μπορείς να βρεις ένα 'κέντρο', που για εμένα είναι πλέον ο
Θεός».
Στην Αθήνα μετακόμισε
αρκετά χρόνια αργότερα όταν και άρχισαν για εκείνον τα προβλήματα. Το χειμώνα
του 2015 δέχθηκε άγρια επίθεση από περίπου 15 άτομα στην περιοχή του
Μεταξουργείου. Τα χτυπήματα σε βάρος του ήταν τόσο δυνατά που χρειάστηκε να
υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση στην κοιλιακή χώρα. Πριν λίγους μήνες ο
Ιρανός συγγραφέας κατήγγειλε στην Αστυνομία ότι Ιρανοί και Αφγανοί που ξέρουν
ότι ασπάζεται την ορθόδοξη χριστιανική πίστη απειλούν ότι θα τον σκοτώσουν.
Μετά από ενδελεχή έρευνα του Τμήματος Αντιμετώπισης Ρατσιστικής Βίας της
Ασφάλειας Αττικής ταυτοποιήθηκαν δύο Αφγανοί, οι οποίοι ζουν σε κατάληψη στο
κέντρο της Αθήνας, σε βάρος των οποίων σχηματίστηκε δικογραφία για απειλή κατά
ζωής με την επιβαρυντική περίπτωση του αντιρατσιστικού νόμου. Ο Saeed
δηλώνει στο «Έθνος» ότι φοβάται για τη ζωή του, καθώς τα άτομα που του
επιτίθενται πιστεύουν ότι αν σκοτώσουν κάποιον που αλλαξοπίστησε θα πάνε στο
παράδεισο: «Το 2015 προσπάθησε να με σκοτώσει μία ομάδα με το όνομα 'Φωτιά'. Τα
μέλη της είναι μουσουλμάνοι που κυνηγούν αυτούς που πρόδωσαν το Ισλάμ. Αφού το
έκαναν μία φορά πιστεύω ότι θα το επαναλάβουν. Οι άνθρωποι αυτοί κυκλοφορούν
ελεύθεροι, συνεπώς είναι λογικό να φοβάμαι. Δεν είναι κάτι απλό. Παρακολουθούν
τι γράφω στο Facebook και καμιά φορά μπορεί να τους συναντήσω στο δρόμο. Είναι
φανατισμένοι. Στην πατρίδα μου δεν μπορώ να γυρίσω. Βρίσκομαι στην μαύρη λίστα.
Στην Ελλάδα έχω πάρει προσωρινή άδεια παραμονής και το επόμενο διάστημα θα
ήθελα να βαφτιστώ. Η αλήθεια πάντως είναι ότι η εκκλησία με αντιμετωπίζει
διστακτικά και χωρίς διάθεση για βοήθεια γιατί ξέρει ότι ήμουν μουσουλμάνος.
Εγώ τους λέω να με εμπιστευτούν. Είμαι Χριστιανός...».
ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ: «ΑΘΕΟΣ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ, ΕΓΚΛΗΜΑ ΕΝΩΠΙΟΝ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΩΝ Η ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΑΛΛΑΓΗΣ ΦΥΛΟΥ ΑΠΟ ΤΑ 15»
Αποσπάσματα
δηλώσεων Μητροπολίτου Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα στο τηλεοπτικό κανάλι« Ρωσσία 24.
Ο νόμος
για τη νομιμοποίηση αλλαγής φύλου από την ηλικία των 15 ετών που εγκρίθηκε από
το Ελληνικό κοινοβούλιο είναι «έγκλημα
ενώπιον Θεού και ανθρώπων» και θα δούμε πολλές διαμαρτυρίες
πιστών, δήλωσε ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων, επικεφαλής του Τμήματος
Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων (DECR) του Πατριαρχείου Μόσχας.
Οι ενέργειες του Πρωθυπουργού της Ελλάδος Αλέξη Τσίπρα σύμφωνα
με τον εκπρόσωπο της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, έρχονται σε αντίθεση με
τη γνώμη της πλειοψηφίας των Ελλήνων και με τις αρχές της θρησκευτικής
παράδοσης που χαρακτηρίζει επί αιώνες τον Ελληνικό λαό.
«Ο κ. Τσίπρας, παρά το γεγονός ότι είναι
Πρωθυπουργός ενός Ορθόδοξου κράτους, δεν κρύβει τις αθεϊστικές του
πεποιθήσεις και το ότι για αυτόν η θρησκεία δεν σημαίνει απολύτως
τίποτα», δήλωσε ο Ιεράρχης.
***
Μετάφραση
Φαίη για το
ιστολόγιο ΑΒΕΡΩΦ
Πηγές: RUSSIA NEWS TODAY και ria.ru
Η ΕΥΘΑΝΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είναι αποφασισμένη να εφαρμόσει μέχρι
κεραίας το σχέδιο της μετατροπής της Ελλάδας σε νεοταξική χωματερή. Δυστυχώς,
αυτό συμβαίνει δίχως να καταγράφεται ούτε ένα ίχνος αντίστασης από τους φορείς
που θα έπρεπε από καιρό να έχουν υψώσει το ανάστημά τους απέναντι στα
απάνθρωπα, αντιχριστιανικά, ανθελληνικά και αντιφυσικά νομοθετήματα που φέρνουν
προς ψήφιση οι υπουργοί του κυβερνητικού συνασπισμού.
Μετά την
επίθεση στο ίδιο το πρόσωπο, στην ταυτότητα του ανθρώπου διά της νομοθεσίας περί
αλλαγής φύλου, οι υπηρέτες όλων των ιδεολογημάτων του ζόφου ανοίγουν το
κεφάλαιο της ευθανασίας! Δηλαδή επιτίθενται στην ανθρώπινη ζωή! Η πατρίδα μας
θα γίνει ένας τόπος όπου θα έχει θεσμοθετηθεί και θα ενθαρρύνεται η αυτοκτονία
και -φυσικά- μαζί με τις αυτοκτονίες θα προκύψει και μια σειρά από καλά
σκηνοθετημένους φόνους.
Το θέμα άνοιξε ο υπουργός Δικαιοσύνης Σταύρος Κοντονής με την
απάντηση που έδωσε σε ερώτηση του βουλευτή του Ποταμιού Γιώργου Αμυρά αναφορικά
με το «δικαίωμα» στον θάνατο. Ο κ. Κοντονής ουσιαστικά απάντησε ότι θα γίνει
ένα σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα και η ευθανασία θα αποτελεί ένα από τα προς
συζήτηση θέματα.
Το σκηνικό θυμίζει πολύ όλα όσα έχουμε ζήσει πρόσφατα και
παραπέμπει, ασφαλώς, σε όλα όσα πρόκειται να αποφασιστούν από τη Βουλή και θα
γίνουν νόμοι του κράτους. Στην αρχή υπάρχει μια αόριστη δήλωση για κάθε
ανάλογης σημασίας και χροιάς ζήτημα από την κυβέρνηση, έπειτα ακούγονται λίγοι
και... συγκρατημένοι ψίθυροι δυσφορίας από την αντιπολίτευση, η κοινωνία
διαφωνεί, αλλά αυτή η διαφωνία της δεν εκφράζεται δυναμικά από κάποιον φορέα
και η συλλογική κατρακύλα συνεχίζεται ορμητικά!
Η πατρίδα και το έθνος μας περνούν πολύ πικρούς, δύσκολους και
σκοτεινούς καιρούς. Αυτοί που κρατούν στα χέρια τους τα κλειδιά του κράτους
μεριμνούν για τον θάνατο, όχι για τη ζωή.
Μόνες έγνοιες
τους, τα αποτεφρωτήρια νεκρών, η ευθανασία, η αλλαγή φύλου στα 15 έτη και όλα
δείχνουν ότι έπονται οι γάμοι ομοφυλοφίλων και οι υιοθεσίες από ομόφυλα
ζευγάρια.
Επελαύνουσα παρακμή...
dimokratianews,20.10.2017
Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2017
ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΒΙΤΑΛΗΣ: ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΟΣ ΚΛΗΡΟ ΚΑΙ ΛΑΟ: «ΜΗ ΓΙΝΟΥΜΕ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΜΑΣ»
Του Γιώργου Θεοχάρη
Ηχηρό μήνυμα προς τον λαό από τον φωτισμένο και χαρισματούχο γέροντα Νεκτάριο Βιτάλη στο ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ. Συγκλονίζουν τα λόγια του, μιλάει η γεμάτη αγάπη καρδιά του, και σκορπίζουν αγαλλίαση και ελπίδα τα μηνύματα του Ευαγγελίου που εκπέμπει. «Δίχως την Ορθοδοξία δεν κάνουμε τίποτα. Να μην είμαστε προδότες στο θρησκεία μας, την πίστη μας».
Ηχηρό μήνυμα προς τον λαό από τον φωτισμένο και χαρισματούχο γέροντα Νεκτάριο Βιτάλη στο ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ. Συγκλονίζουν τα λόγια του, μιλάει η γεμάτη αγάπη καρδιά του, και σκορπίζουν αγαλλίαση και ελπίδα τα μηνύματα του Ευαγγελίου που εκπέμπει. «Δίχως την Ορθοδοξία δεν κάνουμε τίποτα. Να μην είμαστε προδότες στο θρησκεία μας, την πίστη μας».
Ο Γέροντας Νεκτάριος
Βιτάλης μέσα από το ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ στέλνει μήνυμα αγάπης σε όλο τον κόσμο και
τα λόγια ψυχής του συγκινούν. Από το κρεβάτι του πόνου όπου βρίσκεται, στο
κελλί του, δίπλα ακριβώς από τον Ιερό Ναό του Αγίου Νεκταρίου στη Καμάριζα Λαυρίου
Αττικής, ο Γέροντας μιλά με τη δύναμη της καρδιάς. Τα λόγια του βγαίνουν τόσο
δυνατά και πρέπει να γίνουν βίωμα για όλους μας.
Ο Γέροντας Νεκτάριος λέει χαρακτηριστικά:
Ο Γέροντας Νεκτάριος λέει χαρακτηριστικά:
«Πρέπει όλοι μας να
διαδίδουμε την Ορθοδοξία. Δίχως την Ορθοδοξία δεν κάνουμε τίποτα. Να μην
είμαστε προδότες στο θρησκεία μας, την πίστη μας. Ο Άγιος Νεκτάριος είναι το
παράδειγμα σε όλο τον κόσμο, πρέπει να τον μιμηθούμε. Η αγάπη είναι μεγάλο
πράγμα. Ο Θεός δε διώχνει κανέναν. Η Παναγία μας μεσιτεύει προς τον Θεό. Είναι
στο πλευρό μας και μας καθοδηγεί. Εμείς όμως δεν τους αγαπάμε πραγματικά, το
Θεό μας, την παναγία τους Αγίους μας. Στη πραγματικότητα δεν κάνουμε τίποτα.
Χρειάζεται υπομονή και προσευχή.
Κι εγώ πολλές φορές
έχω φτάσει στο τέλος της ζωής μου, αλλά όμως με γυρίζει πίσω ο Θεός. Για ποιο
λόγο άραγε; Να μετανοήσω; Από το κρεβάτι που βρίσκομαι θέλω να στηρίξω τα
αδέλφια μου. Έχουμε ανάγκη να στηριχθούμε από το Θεό, από τον Χριστό μας και
την Παναγία. Η Παναγία μας αγρυπνεί για την Ελλάδα μας και όλα τα έθνη. Όταν
θελήσουμε να το κάνουμε θα έχουμε τη βασιλεία του Θεού.
Όλοι οι άνθρωποι
έχουμε τα ελαττώματά μας. Δε μας διώχνει ο Χριστός από κοντά του. Ελάτε όλοι
μαζί να παρακαλέσουμε τη μεσίτρια του κόσμου, τη Βασίλισσα τον Ουρανών, να μας
βοηθήσει στις δύσκολες στιγμές της ζωής μας.
Όπως έλεγε ο Απόστολος
Παύλος: «Γρηγορείτε και προσεύχεστε.
Επισκέπτεστε τους
ασθενείς». Δεν ξέρω πότε θα με πάρει ο Κύριος αλλά αφήνω την ευχή της ιερωσύνης
μου ούτως ώστε να μας δώσει το θείο φωτισμό με τα ουράνια μεγαλεία. Η Χάρις του
Θεού να είναι κοντά σας».
ΤΡΙΚΑΛΑ: ΓΟΝΕΙΣ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΥΣ ΦΑΚΕΛΟΥΣ/ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Εμείς, χριστιανοί
ορθόδοξοι γονείς και κηδεμόνες παιδιών που είναι μαθητές στην Πρωτοβάθμια και
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση του Νομού Τρικάλων δηλώνουμε ότι επιστρέφουμε τους
φακέλους/βιβλία του μαθήματος των Θρησκευτικών γιατί μέσω των Νέων Προγραμμάτων
Σπουδών και την προπαγάνδα που γίνεται υπέρ των άλλων θρησκειών υποτιμούν τη
νοημοσύνη της θρησκευτικής πλειοψηφίας του Ελληνικού λαού και των παιδιών, τα
οποία στοχεύουν να τα χρησιμοποιήσουν σαν άβουλα όντα, στο σχέδιο αποδόμησης
της Ελληνικής κοινωνίας και της παιδείας ειδικότερα.
Ο Άγιος Γέροντας
Παΐσιος, ο Αγιορείτης έλεγε: «Πρέπει να ομολογούμε με παρρησία το «πιστεύω»
μας, γιατί φέρουμε ευθύνη, αν δεν μιλήσουμε …»
Παρατηρώντας
προσεκτικά κανείς τα βιβλία μπορεί να διαπιστώσει τον ύπουλο και μεθοδευμένο
τρόπο με τον οποίο προσπαθούν να προσεγγίσουν τα παιδιά μας ....
α. Με υλικὸ απὸ διδασκαλίες
πολλών θρησκειών που παρουσιάζονται με αντιπαιδαγωγικὸ τρόπο
δημιουργώντας παιδαγωγικὴ καὶ γνωσιολογικὴσύγχυση.
β. Με τη μονόπλευρη
παρουσίαση άλλων θρησκειών, αποκρύπτοντας επιμελημένα διδασκαλίες τους ποὺ ωθούν
σε φανατισμό, ρατσισμὸ καὶ μίσος . Αντί να γίνεται σαφής διάκριση
μεταξύ της ορθοδόξου διδασκαλίας και των άλλων θρησκειών, το Νέο Πρόγραμμα τα
παρουσιάζει όλα μαζί συγκεχυμένα και ισοπεδωμένα. Οι άγιοι της Εκκλησίας
αναμειγνύονται με πολιτικά πρόσωπα, η ορθόδοξη νηστεία με τη γιόγκα κ.λπ.
Καταπατώντας το Σύνταγμα, τον ισχύοντα εκπαιδευτικό νόμο, την ελληνική
νομολογία και το ευρωπαϊκό δίκαιο (απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των
Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της 20ής Ιουλ. 2007
-υπόθεση Folgero κατά Νορβηγίας- η οποία καταδικάζει τη
Νορβηγία, διότι εισήγαγε στα δημόσια σχολεία ύλη μαθήματος θρησκευτικών, όμοια
με την του Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας, δηλαδή ύλη πολυθρησκευτική) .
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
1. Η Ελληνική Πολιτεία
με βάση τη Συνταγματική αρχή της ισονομίας να σεβαστεί το δικαίωμα των
Ορθοδόξων μαθητών να διδάσκονται την πίστη των πατέρων τους, όπως λαμβάνει
πρόνοια για τους Μουσουλμάνους, Εβραίους και Ρωμαιοκαθολικούς (βάσει του άρθ.
68 του Ν. 4235/2014 και του άρθ. 55 Ν. 4386/2016).
2. Να αποσυρθούν τα
Νέα Προγράμματα Σπουδών στα θρησκευτικά μαζί με τα τωρινά βιβλία/φακέλους και
να επανέλθει ο Ορθόδοξος και ομολογιακός χαρακτήρας του μαθήματος.
Ακολουθούν υπογραφές γονέων – κηδεμόνων
ΑΡΧΙΜ. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ Γ. ΜΥΡΟΥ: ΤΑ ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΑΠΑΞΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΠΛΑΝΗΣ
Τα νέα βιβλία των
Θρησκευτικών απαξιώνουν την αλήθεια
και προετοιμάζουν για
την αποδοχή της πλάνης.
Είναι
γενικά αποδεκτό ότι η παιδεία έχει άμεση σχέση με την αλήθεια, καθόσον είναι
ταγμένη να ικανοποιή μία βαθύτατη επιθυμία του ανθρώπου, αυτήν της αναζήτησης
της αλήθειας. Αυτή η τόσο κοινότοπη και καθολική αλήθεια περιφρονείται
προκλητικά από τους εμπνευστές, τους συγγραφείς και τους έχοντες την πολιτική
βούληση για την επιβολή της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών μέσω των
νέων βιβλίων.
Το συμπέρασμα αυτό συνάγεται από ικανά σημεία του περιεχομένου του συνόλου των
βιβλίων. Αρκούν κάποιες χαρακτηριστικές επισημάνσεις.
Ας λάβουμε ως παράδειγμα από το βιβλίο (φάκελο) των Θρησκευτικών της Β΄
Γυμνασίου τη θεματική ενότητα, που αναφέρεται στην ταυτότητα του Προσώπου του
Ιησού Χριστού με γενικό τίτλο, «Ποιός είναι ο Θεός των χριστιανών; «Τίνα με
λέγουσι οι άνθρωποι είναι;». Ακόμη και αυτός ο τίτλος απομακρύνει από τον
προσανατολισμό να αναζητηθή ο μόνος αληθινός Θεός, και παραπέμπει στην αντίληψη
ότι ο Θεός των Χριστιανών είναι ένας από τους πολλούς θεούς των διαφόρων
Θρησκειών.
Η ταυτότητα του Ιησού Χριστού, όπως αυτή συμπεραίνεται στην Εκκλησία από το πώς
ο ίδιος αυτοαποκαλύπτεται με τις θεοφάνειες και από το πώς μαρτυρούν γι’ αυτόν
αυθεντικοί και έγκυροι αυτόπτες μάρτυρες, τον εμφανίζει ως τέλειο Θεό, και
μάλιστα τον μόνο αληθινό Θεό, ο οποίος έγινε και τέλειος άνθρωπος, όμοιος κατά
πάντα με εμάς, εκτός από την αμαρτία.
Στην αναφερθείσα θεματική ενότητα προτάσσεται μία εισαγωγή με σειρά ερωτημάτων
για τον Ιησού Χριστό, τα οποία πρόκειται να απαντηθούν στην ανάπτυξη που
ακολουθεί. Οι συγγραφείς ξεκινούν την ανάπτυξη με την παράθεση της γνώμης
διαφόρων προσώπων για τον Ιησού Χριστό, συνεχίζουν με κείμενα από την Παλαιά
και την Καινή Διαθήκη, από αρχαίους έλληνες συγγραφείς και από μουσουλμανικά
βιβλία.
Επιλέγονται με εντελώς υποκειμενικά κριτήρια πέντε επώνυμα πρόσωπα της εποχής
του Χριστού και πέντε της δικής μας εποχής.
Από την εποχή του Χριστού προβάλλονται οι γνώμες του Νικοδήμου, κρυφού μαθητού
του Χριστού, του Πιλάτου, ρωμαίου πολιτικού διοικητού, ο οποίος, παρ̉ όλον ότι
αναγνώρισε την αθωότητα του Χριστού, τον καταδίκασε σε θάνατο, του λατίνου
ιστορικού Τάκιτου, του Ιουδαίου ιστορικού Ιώσηπου, οι οποίοι είναι εντελώς
αδιάφοροι για το ποιος πράγματι υπήρξε ο Ιησούς, αλλά απλώς καταγράφουν την
παρουσία του στην εποχή τους, και του ειδωλολάτρη φιλοσόφου Κέλσου, σφοδρού
πολέμιου του Ιησού Χριστού, φθάνοντας στο σημείο να τον χαρακτηρίση ως μάγο και
απατεώνα.
Από τους συγχρόνους μάρτυρες, που προβάλλονται, οι δύο είναι αλλόθρησκοι, ο
ινδουιστής Μαχάτμα Γκάντι, και ο εβραίος και επίσημος σιωνιστής για ένα
διάστημα, Μάρτιν Μπούμπερ, ο ένας ετερόδοξος, ο Πασκάλ Μπρυκνέρ, υποστηρικτής
των βομβαρδισμών του ΝΑΤΟ εναντίον της Σερβίας το 1999, και δύο βαπτισμένοι
Ορθόδοξοι, ο Τάσος Λειβαδίτης, ποιητής με έντονη πολιτική δραστηριότητα στον
χώρο της Αριστεράς, και ο Νίκος Καζαντζάκης, ο συγγραφέας του βιβλίου «Ο
τελευταίος πειρασμός», με το οποίο βλασφημείται ακατανόμαστα το όνομα και το
Πρόσωπο του Ιησού Χριστού.
Αν είναι δυνατόν με αυτή τη σύνθεση των μαρτύρων να οδηγηθή κάποιος στην
αλήθεια για την ταυτότητα του Προσώπου του Ιησού Χριστού! Πόσο μάλλον όταν η
Ορθόδοξη Παράδοση θέλει τους αυθεντικούς και έγκυρους μάρτυρες με κάθαρση,
φωτισμό και θέωση.
Τα κείμενα της Αγίας Γραφής, ακόμη και αυτό της ομολογίας του αποστόλου Πέτρου
για τον Ιησού Χριστό, «Συ ει ο Χριστός, ο υιός του Θεού του ζώντος» (Μτθ.
16,16), που παρατίθενται, από μόνα τους, χωρίς την ερμηνεία των θεοπνεύστων
Πατέρων της Εκκλησίας, δεν μπορούν να εκφράσουν ολοκληρωμένη την αλήθεια για το
Πρόσωπο του Ιησού Χριστού. Αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι αυτά τα
ίδια κείμενα είναι αποδεκτά από διάφορες προτεσταντογενείς αιρέσεις, όπως αυτή
των Μαρτύρων του Ιεχωβά, η οποία αποδεδειγμένα έχει πλανεμένη αντίληψη για το
Πρόσωπο του Χριστού. Επομένως η απλή παράθεσή τους δεν σημαίνει ότι με αυτά
μαρτυρείται η πραγματική ταυτότητα του Κυρίου, όταν μάλιστα παράλληλα
παρατίθενται κείμενα των Μωαμεθανών, χωρίς κανένα σχολιασμό διακρίσεως.
Τα κείμενα από το Κοράνιο και τις Χαντίθ, όχι μόνον δεν διαφωτίζουν το ζήτημα
της πραγματικής ταυτότητας του Ιησού Χριστού, αλλά το συσκοτίζουν περισσότερο.
Είναι απαραίτητο επίσης να επισημάνουμε ότι σε όλες τις μαρτυρίες των παραπάνω
προσώπων δεν γίνεται καμία αναφορά στο αρχικό και ουσιαστικό ερώτημα, «Ποιος
είναι ο Θεός των χριστιανών;», δηλαδή, ποια είναι η ταυτότητα του Ιησού
Χριστού, εάν είναι ή δεν είναι ο μόνος αληθινός Θεός. Όλες οι αναφορές είναι
σχετικές με την ηθική διδασκαλία του Ιησού Χριστού. Κι αυτή τη διδασκαλία οι
συγγραφείς του βιβλίου δεν την προβάλλουν στο πνευματικό πλαίσιο του ήθους, που
δίδαξε και παρέδωσε ο Χριστός, το οποίο έχει άμεση σχέση με τις δογματικές
αλήθειες που αποκάλυψε ο ίδιος. Αντίθετα τη χρησιμοποιούν αποσπασματικά στο
πλαίσιο της επικρατούσας κοσμικής ηθικής φιλοσοφίας. Στην πραγματικότητα
υποτάσσουν την ηθική διδασκαλία του Χριστού στην θεωρούμενη από τον κόσμο
αναντίρρητη αρχή της λεγομένης «πολιτικής ορθότητας» (politicalcorrectness), δηλαδή της απολυτοποίησης, της θρησκειοποίησης της
πολιτικής φιλοσοφίας και της σχετικοποίησης της αποκεκαλυμμένης
χριστιανικής αλήθειας.
Η δουλική υποταγή των συγγραφέων των νέων βιβλίων των Θρησκευτικών στην
«πολιτική ορθότητα» γίνεται κατάδηλη και από δύο ακόμη σοβαρές λεπτομέρειες,
που ανιχνεύονται σε διάφορα σημεία των βιβλίων. Οι εν λόγω συγγραφείς
αποφεύγουν με επιμέλεια να χρησιμοποιήσουν τη λέξη αμαρτία, επειδή προφανώς δεν
είναι συμβατή με την «πολιτική ορθότητα». Σε κάθε περίπτωση την αντικαθιστούν
με τη λέξη «λάθος». Και όταν ελάχιστες φορές αναγκάζονται να την παραθέσουν τη
θέτουν μέσα σε εισαγωγικά. Όμως, εκτός από του ότι υποτιμούν τη θεόπνευστη γραπτή
και προφορική Ιερή Παράδοση, η οποία έχει καθιερώσει τον όρο αμαρτία, αλλοιώνουν και το
περιεχόμενο της πραγματικής της έννοιας, η οποία παραπέμπει στην αποξένωση του
ανθρώπου από τον αληθινό Θεό και στην τελική αστοχία για τη σωτηρία, και όχι
απλώς σε ένα ανθρώπινο λάθος, που αφορά προσωρινά μόνον τον ίδιο και κάποιους
συνανθρώπους του.
Επίσης έχουν οι ίδιοι εξαλείψει τελείως στα κείμενα των βιβλίων έναν άλλον όρο,
ο οποίος αφειδώλευτα χρησιμοποιείται στην Ιερή Παράδοση της Εκκλησίας, αλλά και
στην ευρύτερη Γραμματεία, τον όρο αίρεση.
Έφθασαν στο σημείο να χαρακτηρίζουν τις γνωστές σε όλους μας αιρέσεις των
Μαρτύρων του Ιεχωβά και των Πεντηκοστιανών ως «θρησκευτικές κοινότητες»! Ο όρος
αυτός είναι αδόκιμος για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις, διότι ούτε την ιστορία,
ούτε την ταυτότητά τους εκφράζει. Οι ομάδες αυτές ούτε από κάποια θρησκεία
προήλθαν, ούτε τα δόγματά τους έχουν σχέση με τα δόγματα κάποιας από τις
γνωστές θρησκείες. Προήλθαν από διαδοχικές αποσχίσεις από την Εκκλησία και τα
δόγματά τους είναι τα δόγματα της Εκκλησίας διαστρεβλωμένα. Γι̉ αυτό δεν
υπάρχει καλύτερος και εκφραστικώτερος όρος από τον όρο αίρεση, που σημαίνει επιλογή
της διεστραμμένης χριστιανικής αλήθειας.
Τέλος εκείνο, που ύπουλα και στοχευμένα αδικεί την αλήθεια, είναι η παράλληλη
παράθεση προσώπων, συμβόλων, βιβλίων, εικόνων, προσευχών, εορτών, δογμάτων,
ηθών και εθίμων της Ορθοδοξίας, των αιρέσεων και των θρησκειών, χωρίς καμία
διάκριση ανάμεσα στην αλήθεια και στην πλάνη, και χωρίς καμία ενθάρρυνση προς τους
μαθητές να αναζητήσουν την αλήθεια. Αντίθετα, σύμφωνα με το γενικό πνεύμα της
αλληλοκατανόησης, οι μαθηταί προσανατολίζονται να κατανοήσουν και να αποδεχθούν
το «διαφορετικό», ανεξάρτητα εάν αυτό είναι αληθινό ή ψεύτικο.
Διερωτάται κάποιος, εάν οι υποστηρικταί των ως άνω βιβλίων θα αποδέχονταν να
διδαχθή στα δημόσια σχολεία μία θεματική ενότητα στην Κοινωνική και Πολιτική
Αγωγή με θέμα τα καθεστώτα διακυβέρνησης των κοινωνιών, στην οποία θα είχαν
παρατεθή δίπλα δίπλα τα γνωστά καθεστώτα, Δημοκρατία, Βασιλεία, Απολυταρχία,
Δικτατορία, Φασισμός, με θετικά μόνον χαρακτηριστικά για το καθένα, χωρίς καμία
πρόθεση να διακριθή η αλήθεια, αλλά με γενική καλλιέργεια των μαθητών να
συνηθίσουν να κάνουν αποδεκτό το «διαφορετικό»!
Αυτή η βασική φιλοσοφία του συγκρητισμού, που αποτελεί το υπόβαθρο της
συγγραφής των νέων βιβλίων (φακέλων) των Θρησκευτικών, όχι μόνον απαξιώνει την
αλήθεια, βασική και απαραίτητη παράμετρο της αληθινής παιδείας, αλλά συγχρόνως
προετοιμάζει τις ανυποψίαστες παιδικές συνειδήσεις να αποδεχθούν στη δεδομένη
στιγμή την πλάνη, με όλες τις τραγικές της συνέπειες.
Αν είναι δυνατόν αυτή η παιδεία να γίνη αποδεκτή από ένα συνειδητοποιημένο
ορθόδοξο χριστιανό! Ποιος από τους αγίους πατέρες της Εκκλησίας, τους
παλαιοτέρους και τους νεωτέρους, θα την αποδεχόταν; Ποιος θα την επικροτούσε;
Ουδείς! Ποιος δεν θα την αντέκρουε με όλη τη δύναμη της ψυχής του; Όλοι θα την
πολεμούσαν ως ασύμβατη προς την εν Χριστώ φιλοσοφία.
Ας αναλογισθούμε όλοι μας με υπευθυνότητα, ποιοί είμαστε, ποιες είναι οι ρίζες
μας, ποιος ο προορισμός μας, και με αυτές τις προϋποθέσεις να αγωνισθούμε για
την παιδεία που αρμόζει σε παιδιά βαπτισμένα Ορθόδοξα, απογόνους των αγίων και
των μαρτύρων.
Παλαιογράτσανο
20-10-2017
Αρχιμ.
Αυγουστίνος Γ. Μύρου, Δρ Θ.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)