Άγιος
Κοσμάς ο Αιτωλός: Τὰ πάντα μποροῦν
νὰ σᾶς τὰ πάρουν. Τὰ πάντα μπορεῖ νὰ σᾶς τὰ ζητήσουν
καὶ νὰ τὰ πάρουν. Δῶστε τα, μὴν φοβάστε. Μόνο Χριστὸς καὶ ψυχὴ, σᾶς χρειάζονται. Αὐτὰ μὴν τὰ
δώσετε. Ἀκόμη καὶ ὅλος ὁ κόσμος νὰ πέσῃ ἐπάνω σας
γιὰ νὰ σᾶς τὰ πάρῃ μὴν τὰ δώσετε, γιατί μόνο μὲ τὴν
θέλησή σας μποροῦν νὰ σᾶς τὰ πάρουν.
ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.
Σάββατο 23 Ιουνίου 2018
Παρασκευή 22 Ιουνίου 2018
Πέμπτη 21 Ιουνίου 2018
ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΚΟΥΤΛΟΥΜΟΥΣΙΟΥ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ
Εδώ και αρκετά χρόνια
οι ακτίνες του ηλίου φωτίζουν στην Ελλάδα έργα ανθρώπων που μόνο ντροπή μπορούν
να προκαλέσουν. Αυτό συνέβη και με την πρόσφατη συμφωνία, κατά την οποίαν ένα
κράτος άσχετο με την ιστορία και τη γλώσσα των Μακεδόνων βαπτίσθηκε Μακεδονία.
Μια
εξουσία ασθενική και εγκλωβισμένη, κάτι σαν εκτελεστές – με όλη την πολυσημία της λέξεως – ή
προσομοιωτές, παρά τις όποιες προθέσεις τους, με σειρά πολιτικών επιλογών που εκφράζουν χαμηλό δείκτη
διανοητικής και συναισθηματικής νοημοσύνης, επιχειρούν να μετατρέψουν
την Ελλάδα σε εικονική πραγματικότητα, δηλαδή προσομοίωση μιας Ελλάδας που ήταν
κάποτε, πετώντας στο καλάθι των αχρήστων
ιστορία, ιδέες, αγώνες, εθνική συνείδηση και πνευματική ταυτότητα, και
αναρτώντας στη θέση τους κάτι που μοιάζει
με όλα αυτά, ενώ στην πραγματικότητα είναι η σημαία μιας παγκόσμιας αγοράς.
Τέτοιοι άνθρωποι
μπορούν, αν θέλουν, να ισχυρίζονται ότι δεν εγκλωβίζονται στην ιστορία αλλά
ανήκουν στο μέλλον. Ακριβέστερα, είναι
εγκλωβισμένοι στην ηθελημένη άγνοια και αμνησία. Και δεν ανήκουν
στο μέλλον, διότι κανείς δεν ανήκει σε κάτι που δεν υπάρχει ακόμη, αλλά υπηρετούν, ως καλοί υποτακτικοί, τον σχεδιασμό ενός
μέλλοντος κατά τα συμφέροντα κάποιων – όχι πάντως των λαών.Γίνονται όμως ανεπίτρεπτα
κυνικοί και προκλητικοί, όταν φτύνουν κατά πρόσωπο τον πάσχοντα Ελληνικό λαό,
λέγοντας ότι αυτοί είναι οι πραγματικοί Έλληνες.
Η Ιερά
Μονή μας, ως καθίδρυμα δέκα αιώνων, με
παρουσία στην ιστορία και στον πολιτισμό, κομμάτι της Μακεδονίας και της
ευρύτερης Ελλάδος, δεν μπορεί να μην εκφράσει
βαθειά λύπη για το βαθύτατο πλήγμα της αξιοπρέπειας των Ελλήνων, αλλά ακόμη
περισσότερο για την προδοσία της αλήθειας.
Κανένα
επιχείρημα δεν φαίνεται να επηρεάζει τις αποφάσεις των κέντρων εξουσίας, αλλοδαπών και εγχωρίων. Το μόνο που
μένει είναι η προσευχή για τη φιλάνθρωπη παρέμβαση του Θεού. Όχι
ενός «από μηχανής Θεού». Αλλά του Θεού που ζει
εν μέσω ημών, εν μέσω των Ελλήνων και όλων των Ορθοδόξων, και
μοιράζεται και αγιάζει το ψωμί και τον κόπο τους. Με
Αυτόν μόνο προστάτη, οι Έλληνες μπορούν να πασχίσουν της ταλαιπώρου
πατρίδος να σώσουν τον στέφανον, την δε ενδημούσα
βλακεία να συνοδεύσουν στην τελευταία της κατοικία.
Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου
ΝΕΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ: Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ!
ΙΕΡΑ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ
ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 21η Ιουνίου
2018
ΝΕΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ: Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ
ΔΟΥΛΕΙΑ!
Η νέα «οργουελική
εποχή» αποτελεί πλέον μια χειροπιαστή πραγματικότητα. Είναι
γνωστό το κλασσικό «προφητικό» βιβλίο του μεγάλου βρετανού συγγραφέα, λογοτέχνη
και δημοσιογράφου Τζωρτζ Όργουελ, με τίτλο «1984 - Ο μεγάλος αδελφός» το
οποίο συνέγραψε το 1949, περιγράφοντας πριν από 69 χρόνια με καταπληκτικές
λεπτομέρειες, γεγονότα τα οποία ζούμε σήμερα.
Στο μυθιστόρημα του Όργουελ: τηλεοθόνες ελέγχουν την κάθε
κίνηση των πολιτών και ιδιαίτερα των μελών του «Κόμματος». Ασκείται ιδεολογική
χειραγώγηση, προπαγάνδα, ενώ τιμωρούνται με φυλάκιση όποιοι υποπέσουν σε
εγκλήματα σκέψης. Επικρατεί κρατική τρομοκρατία και συνεχόμενοι πόλεμοι, με
πρόσχημα την ασφάλεια των πολιτών. Κάποιοι θεώρησαν το βιβλίο αυτό ως νοσηρή
σύλληψη, ενός ευφάνταστου συγγραφέα. Όμως τα σύγχρονα γεγονότα δικαίωσαν απόλυτα
τον Όργουελ και πολλοί χαρακτηρίζουν την εποχή μας ως «οργουελική», δηλαδή συνώνυμη με την
ανελευθερία και την ηλεκτρονική σκλαβιά. Με το δέσιμο του συγχρόνου ανθρώπου με
τα αόρατα δεσμά της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης για την εύκολη ποδηγέτησή του
από τα αόρατα και ορατά παγκόσμια κέντρα εξουσίας, τα οποία εργάζονται
πυρετωδώς για την παγκόσμια ενοποίηση της ανθρωπότητος.
Η ραγδαία ανάπτυξη
της νέας ηλεκτρονικής τεχνολογίας και ιδιαίτερα της Πληροφορικής, σε συνδυασμό
με την κατάρρευση των κομμουνιστικών καθεστώτων στις αρχές της δεκαετίας του 90
στη Σοβιετική Ένωση και την υπόλοιπη Ανατολική Ευρώπη, δημιούργησε νέα δεδομένα
στην παγκόσμια κυριαρχία. Η απουσία του αντιπάλου δέους που ενσάρκωνε ο
κομμουνιστικός κίνδυνος, έδωσε το έναυσμα και τις κατάλληλες προϋποθέσεις στα
διεθνή σιωνιστικά κέντρα, τα οικονομικά λόμπυ των πολυεθνικών και τις λέσχες
επιλεγμένων ατόμων, όπως η Μπίλντερμπεργκ, που κυβερνούν αοράτως και εκ του
αφανούς την ανθρωπότητα, να προχωρήσουν με γοργούς ρυθμούς στην υλοποίηση των
προαιωνίων στόχων τους, την παγκόσμια διακυβέρνηση. Για να πραγματοποιηθεί όμως
αυτή προαπαιτείται πλήρης ηλεκτρονικός έλεγχος όλων των προσωπικών δεδομένων
όλων των πολιτών της ανθρωπότητος. Αυτός ο πλήρης ηλεκτρονικός έλεγχος,
που λέγεται και ηλεκτρονικό φακέλλωμα, μπορεί να επιτευχθεί άριστα με την
εισαγωγή και καθιέρωση των νέων ηλεκτρονικών καρτών, ή ταυτοτήτων. Μ’ άλλα λόγια
οι νέες ταυτότητες θα αποτελέσουν το «κλειδί» για την υλοποίηση αυτού του
οράματος, τον ακρογωνιαίο λίθο που θα στηρίξει το παγκόσμιο οικοδόμημα εξουσίας
και ελέγχου.
Σύμφωνα με
πληροφορίες από σύγχρονο ερευνητή του όλου θέματος,[1] η
ιστορία των νέων ταυτοτήτων αρχίζει το 1986, πριν από 32 χρόνια, με την θέσπιση
του νόμου
1599/1986, του γνωστού ως «νόμο Κουτσόγιωργα», επί κυβερνήσεως Ανδρέα
Παπανδρέου. Ο νόμος αυτός προέβλεπε την έκδοση νέου δελτίου ταυτότητος με την
καθιέρωση του Ενιαίου Κωδικού Αριθμού Μητρώου, (Ε.Κ.Α.Μ.). Αργότερα, το
1991, ο νόμος «Κουτσόγιωργα» τροποποιήθηκε με τον νόμο 1988/1991.
Και οι δύο αυτοί νόμοι τελικά δεν εφαρμόσθηκαν λόγω σθεναρής αντίστασης του
ελληνικού λαού και της Εκκλησίας. Το όλο ζήτημα επανήλθε το 1997 με την κύρωση
στης Συμφωνίας Σέγκεν και αργότερα, στη διάρκεια της δεκαετίας του 2000, άρχισε
να διαμορφώνεται η υποδομή για την θέσπιση της Κάρτας του Πολίτη με ενιαίο
κωδικό αριθμό και δυνατότητα ηλεκτρονικής αποθήκευσης και διασύνδεσης
προσωπικών δεδομένων του κατόχου της. Η Κάρτα του Πολίτη θεσπίστηκε με
τον νόμο
3839/2010, (νόμος Ραγκούση) και εξαγγέλθηκε επίσημα από τον τότε
πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου το 2011. Ένα βασικό στοιχείο που πρέπει να
τονίσουμε, διότι έχει μεγάλη σημασία και φανερώνει πολλά, είναι η αδιαφάνεια που
τηρείται από την πλευρά της κυβερνήσεως σε σχέση με τις τεχνικές προδιαγραφές
της κάρτας, που δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη επισήμως. Πάντως
σύμφωνα με τα ελάχιστα που έχουν ανακοινωθεί, η Κάρτα του Πολίτη, (που στις
ημέρες μας «βαφτίστηκε» πάλι «νέα ταυτότητα», ενώ στην ουσία δεν διαφέρει από
την παλαιά Κάρτα του Πολίτη), θα περιλαμβάνει τον Α.Μ.Κ.Α., τον Α.Φ.Μ. τον
Αριθμό Δημοτολογίου και τον Αριθμό Αστυνομικής Ταυτότητος. Θα φέρει επίσης ένα
«έξυπνο» μικροτσίπ, τεχνολογίας R.F.I.D., η παρουσία του οποίου εγείρει,
όπως είναι φυσικό, πολλά ερωτηματικά. Και τούτο διότι από τη στιγμή που η
ταυτότητα θα είναι εφοδιασμένη μ’ αυτό το μικροτσίπ, παύει πλέον να είναι ένα
τυπικό δελτίο ταυτότητος, που έχει σαν μοναδική αποστολή την ταυτοποίηση του
ατόμου και καθίσταται μια ταυτότητα με πολύ περισσότερες δυνατότητες. Ο κάτοχος
της ταυτότητας, όπως μας πληροφορούν οι ειδικοί, θα μπορεί να εντοπίζεται ανά
πάσα στιγμή και όπου και αν βρίσκεται, γι’ αυτό και οι ταυτότητες που
χρησιμοποιούν R.F.I.D. αποκαλούνται διεθνώς«ταυτότητες –καταδότες». Το πιο επικίνδυνο
στοιχείο στην όλη υπόθεση είναι, ότι τα πιο προηγμένα R.F.I.D. που
χρησιμοποιούνται, είναι επαναπρογραμματιζόμενα, έχουν δηλαδή την δυνατότητα
επανεγγραφής και προσθήκης, ή αφαιρέσεως δεδομένων. Επίσης η ταυτότητα, θα
μπορεί να παραχωρεί όλα τα στοιχεία και τις συναλλαγές, που μέσω αυτής
πραγματοποιούνται, στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων του συστήματος. Όλα αυτά τα
δεδομένα θα αποστέλλονται από το μικροτσίπ και θα καταγράφεται πληθώρα
πληροφοριών, που αφορούν την προσωπική ζωή και την δραστηριότητα των πολιτών,
παραβιάζοντας όμως έτσι κάθε έννοια απορρήτου και ιδιωτικότητος. Εν προκειμένω
τίθεται το καίριο ερώτημα: Ποιοι θα διαχειρίζονται όλες αυτές τις πληροφορίες;
Θα είναι πρόσωπα υψηλού κύρους και υπεράνω πάσης υποψίας, όπως ισχυρίζονται οι
θιασώτες της νέας ταυτότητας; Ας μην τρέφουμε αυταπάτες. Τέτοιου είδους άτομα
σπανίζουν σήμερα, ιδιαίτερα στην εποχή μας, όπου η διαφθορά κυριαρχεί στη
δημόσια ζωή, όπως αυτό περίτρανα διαπιστώνεται από πάμπολλα σκάνδαλα κρατικών
λειτουργών, που κάθε τόσο βγαίνουν στη δημοσιότητα. Άλλωστε αποτελεί καθημερινό
φαινόμενο η διαρροή και παράνομη διάθεση προσωπικών δεδομένων των πολιτών, που
πωλούνται σε τράπεζες, σε εταιρείες, σε ασφαλιστικά κέντρα, κ.λ.π. Καμιά
απολύτως εγγύηση δεν υπάρχει επίσης για την ασφάλεια των δεδομένων από τους
λεγόμενους χάκερς, καθώς έχει αποδειχθεί διεθνώς, ότι κανένας κωδικός, όσο
ασφαλής και αν είναι αυτός, δεν είναι ικανός να τους εμποδίσει να τον
«σπάσουν». Το ότι αυτό δεν είναι υπερβολή, αποδεικνύεται από το γεγονός ότι οι
χάκερς έχουν κατορθώσει να σπάσουν τους κωδικούς και έχουν μπεί στα αρχεία του
αμερικανικού πενταγώνου, της ΝΑΣΑ, του FBI κ.α.
Η Εκκλησία της
Ελλάδος οι κληρικοί και μοναχοί ο θεολογικός κόσμος και γενικά το Ορθόδοξο
πλήρωμα προέβαλαν σθεναρή αντίσταση, καθ’ όλη τη διάρκεια αυτών των ετών, στη
σχεδιαζόμενη επιβολή του ηλεκτρονικού φακελλώματος, που οδηγεί στην
αριθμοποίηση του ανθρωπίνου προσώπου και πρωτίστως την σύνδεση όλων αυτών με
την χρήση του δυσωνύμου αριθμού 666 στις νέες ταυτότητες. Μάλιστα η Ιερά Μητρόπολή
μας σε συνεργασία με την «Εστία Πατερικών Μελετών», διοργάνωσε στις 6 Οκτωβρίου
2012, στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας πολύ σημαντική Ημερίδα με θέμα: «Νέα
ταυτότητα, εισιτήριο χωρίς επιστροφή». Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος σε
ανακοίνωσή της σχετικά με το ζήτημα αυτό στις 17.11.2010 τόνιζε μεταξύ
άλλων: «Η
Εκκλησία είναι υποχρεωμένη να διαφυλάττει την ελευθερία του προσώπου και να
υπερασπίζεται την ακεραιότητα της πίστεως. Γι’ αυτό: α) Η «Κάρτα του Πολίτη»
δεν πρέπει να περιέχει κατ’ ουδένα τρόπο εμφανή, ή αφανή τον αριθμό 666. β)
Επίσης κατ’ ουδένα τρόπο πρέπει με αυτή να παραβιάζονται οι προσωπικές
ελευθερίες».
Βέβαια οι εκάστοτε
ελληνικές κυβερνήσεις, πιεζόμενες άνωθεν από τα αμερικανικά κέντρα εξουσίας,
διαφημίζουν και προπαγανδίζουν κατά κόρον την αναγκαιότητά τους, διότι μέσω
αυτών, όπως ισχυρίζονται, θα μπορέσουν να πατάξουν την τρομοκρατία, την
φοροδιαφυγή και την παράνομη μετανάστευση. Είναι αναγκαία, λένε, η στενή
παρακολούθηση των πολιτών για την προστασία τους και για την πρόληψη και
καταστολή της τρομοκρατίας από φανατικούς τζιχαντιστές και από πάσης φύσεως
εξτρεμιστές, οι οποίοι διαπράττουν φρικτά εγκλήματα, με στόχους αθώους πολίτες.
Προβάλλουν ακόμη το επιχείρημα ότι κανένας τίμιος και ηθικός άνθρωπος δεν έχει
να φοβηθεί τίποτε από τις νέες ταυτότητες, από την καταγραφή των προσωπικών του
δεδομένων, αφού δεν έχει τίποτε να κρύψει. Πολύ περισσότερο δεν έχει να φοβηθεί
τίποτε ο χριστιανός, η ζωή του οποίου είναι «πόλις επάνω όρους κειμένη». Η απάντησή
μας είναι ότι παρ’ ότι κανένας δεν είναι τέλειος και αναμάρτητος, παρά μόνον ο
Χριστός, ο λόγος για τον οποίο αρνούμαστε το ηλεκτρονικό μας φακέλλωμα και την
ηλεκτρονική μας παρακολούθηση δεν είναι επειδή έχουμε κάτι να κρύψουμε, αλλά
επειδή επιθυμούμε να διατηρήσουμε για τον εαυτό μας το δικαίωμα να ορίζουμε την
προσωπική μας ζωή και τις επιλογές μας και να μην γινόμαστε υποχείριο
στις επιθυμίες και στις επιβουλές των διεθνών κέντρων εξουσίας, που επιδιώκουν
την χειραγώγησή μας. Ας μην ξεχνούμε ότι αυτό που για μας θεωρείται ηθικό και
τίμιο, αυτό που για μας αποτελεί αξία και ιδανικό, δηλαδή η πίστη μας, η Ελλάδα
μας, η ελληνορθόδοξη παράδοσή μας, για την αντίθεη παγκόσμια ολιγαρχία, που
καθορίζει τις τύχες του κόσμου, είναι ακριβώς αυτό που πρέπει να αλλοιωθεί και
να εκλείψει. Μ’ άλλα λόγια εμείς οι Ορθόδοξοι πιστοί είμαστε οι «ασύμβατοι» με
το παγκόσμιο σύστημα εξουσίας.
Η σημερινή
συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ, έφερε και πάλι στο προσκήνιο την αλλαγή των
αστυνομικών ταυτοτήτων. Ήδη με την υπ’ αριθμ. 8200/0-297647/10-4-2018 κοινή υπουργική
απόφαση των αναπληρωτών υπουργών οικονομικών και εσωτερικών, η οποία
δημοσιεύτηκε στο Φ.Ε.Κ. 1476/Β΄/27-4-2018, καθιερώθηκε ο νέος τύπος
ταυτότητας και ορίστηκαν οι προθεσμίες αντικατάστασης των παλαιών. Το μόνο που
μένει είναι η τεχνική προετοιμασία των αρχών, για να αρχίσει η διαδικασία της
έκδοσής τους. Παραθέτουμε το σχετικό δημοσίευμα: «Η αντικατάσταση των ταυτοτήτων
με νέες βιομετρικές, όπως έγινε με τα διαβατήρια και τις άδειες οδήγησης,
αποτελεί συμβατική υποχρέωση της Ελλάδας. Αυτή τη φορά, οι αξιωματούχοι του
υπουργείου Προστασίας του Πολίτη δηλώνουν αποφασισμένοι να «τρέξουν» τη
διαδικασία αντικατάστασης παλαιών ταυτοτήτων με νέες, που θα πληρούν τις
σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας.…Σύμφωνα με τις προτάσεις των εμπειρογνωμόνων
της ΕΛ.ΑΣ., το νέο έγγραφο θα είναι πλαστικό και θα περιέχει μικροτσίπ με αποθηκευμένα
τα βιομετρικά στοιχεία του κατόχου. Σε κάθε νέα ταυτότητα θα εμφανίζεται η
φωτογραφία και το ονοματεπώνυμο του κατόχου, όχι όμως και το δακτυλικό του
αποτύπωμα….Ένας από τους λόγους της κυβερνητικής δυστοκίας, εξάλλου, φέρεται
πως ήταν ο φόβος για πιθανές αντιδράσεις της Εκκλησίας και βουλευτών στην
έκδοση ταυτοτήτων με ενσωματωμένο μικροτσίπ» (Πηγή: www.kathimerini.gr).
Τόσο από την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. της κοινής υπουργικής απόφασης, όσο και από
την παρά πάνω δημοσίευση προκύπτει, ότι οι νέες ταυτότητες θα είναι
ηλεκτρονικού τύπου, εφοδιασμένες με μικροτσίπ τεχνολογίας R.F.I.D., και
γενικά θα έχουν όλες τις τεχνικές προδιαγραφές της παλαιάς Κάρτας του Πολίτη.
Είναι προφανές ότι η συγκυβέρνηση θέλει να «περάσει» όσο πιο ανώδυνα γίνεται τη νέα
ταυτότητα, εν κρυπτώ και «από την πίσω πόρτα», για να αποφύγει όσο είναι δυνατό
τις αντιδράσεις του ελληνικού λαού και της Εκκλησίας. Δεν θέλει να
τεθεί το θέμα στη Βουλή και πολύ περισσότερο δεν θέλει να γίνει σχετικό
δημοψήφισμα, όπως θα έπρεπε βέβαια, μετά από τόσες και τόσο σφοδρές αντιδράσεις
του λαού σ’ όλα τα προηγούμενα χρόνια. Θέλει μ’ άλλα λόγια να επιβάλλει στο
λαό «με
το στανιό» και «με το ζόρι» ένα νομοθετικό μέτρο και ένα δημόσιο έγγραφο,
απέναντι στο οποίο ο ελληνικός λαός έχει σοβαρές επιφυλάξεις. Αυτές
είναι οι δημοκρατικές ευαισθησίες της κυβέρνησης, η οποία, κατά τα άλλα,
κόπτεται για την Δημοκρατία, την οποία υποτίθεται ότι σέβεται και υπηρετεί!!!
Βιάζεται να μας μαντρώσει στο ηλεκτρονικό «μαντρί» της Νέας Τάξεως Πραγμάτων,
διότι αυτό επιτάσσουν τα αφεντικά της, που εδρεύουν στην άλλη πλευρά του
Ατλαντικού.
Το όλο ζήτημα, από
όσα παρά πάνω, ακροθιγώς μόνο και πολύ συνοπτικά, αναφέραμε, δεν είναι μόνον
οικονομικό, πολιτικό και κοινωνικό. Είναι πρωτίστως θεολογικό, διότι αυτό που
διακυβεύεται είναι ακριβώς η ελευθερία του προσώπου, που είναι το
ύψιστο αγαθό του Θεού προς τον άνθρωπο, το κύριο συστατικό γνώρισμα της κατ’
εικόνα Θεού δημιουργίας Του. Το αυτεξούσιο του ανθρώπου στις επιλογές και στις
πράξεις του τον καθιστά υπεύθυνο της σωτηρίας του, ή της απωλείας του. Μέσα στο
σύγχρονο ηλεκτρονικό φακέλλωμα που επιχειρείται, ο άνθρωπος χάνει την
ιδιοπροσωπεία του, καθώς το σύστημα αναγνωρίζει μόνο αριθμούς και
στοιχεία, iban. Παύουμε να είμαστε ελεύθερες προσωπικότητες με ελεύθερη βούληση και
δράση και γινόμαστε αντικείμενα πληροφοριών και συλλογής δεδομένων. Γινόμαστε
άνθρωποι- μαριονέτες, που ποδηγετούνται και κατευθύνονται μέσω του παγκόσμιου
συστήματος ηλεκτρονικού ελέγχου από μια ολιγαρχία των ισχυρών της γης. Είναι
πολύ χαρακτηριστικό το σύνθημα των Βρετανών πολιτών το 2010 ενάντια στην
παραλαβή της Κάρτας του Πολίτη: «Δεν θα γίνουμε σφραγισμένα μοσχάρια στον σταύλο της
παγκοσμιοποίησης». Αυτόν ακριβώς τον σταυλισμό μας επιδιώκουν
σήμερα τα αόρατα σιωνιστικά κέντρα εξουσίας. Αφού μας εξανδραποδίσουν και μας
απονευρώσουν ψυχικά και σωματικά, στοχεύουν να μας μεταβάλλουν σε
μεταλλαγμένους ανθρώπους, άψυχους, απνευμάτιστους και ανερμάτιστους, χωρίς
πνοή, χωρίς θέληση, χωρίς ελπίδα και σκοπό, χωρίς να προσδοκούν και να βλέπουν
προς τον ουρανό. Ανθρώπους των οποίων η ζωή θα κυμαίνεται μεταξύ του ψυγείου
και της τηλεοράσεως.
Εν προκειμένω, και
επειδή τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά και άπτονται της ιδίας της σωτηρίας μας,
παρακαλούμε για μια ακόμη φορά την Διοικούσα Εκκλησία να δει το πρόβλημα με
σοβαρότητα και υπευθυνότητα στις πραγματικές του διαστάσεις, όπως άλλωστε το
είχε δει και στο παρελθόν με προηγούμενες ανακοινώσεις της. Να αφουγκραστεί την
αγωνία του πιστού λαού του Θεού. Να τον πληροφορήσει γύρω από τους κινδύνους
που συνεπάγεται η παραλαβή των νέων ταυτοτήτων και να συστήσει την άρνηση της
παραλαβής των. Να ζητήσει από την Πολιτεία, να σεβαστεί την επιλογή των πολιτών
εκείνων, που θα αρνηθούν να παραλάβουν την νέα ταυτότητα, επικαλούμενοι την
ελευθερία της θρησκευτικής των συνειδήσεως, η οποία άλλωστε είναι κατοχυρωμένη
από το Σύνταγμα της χώρας μας.
Θα κλείσουμε το
σύντομο αυτό σχόλιό μας με τα σοφά και θεοφώτιστα λόγια του αγίου Παϊσίου του
αγιορείτου, που αναφέρονται στο θέμα μας:«Το σφράγισμα είναι άρνηση. Ακόμη και η
ταυτότητα είναι άρνηση. Όταν έχουν πάνω στην ταυτότητα το σύμβολο του διαβόλου
666 και υπογράφω, άρα το αποδέχομαι αυτό το πράγμα. Είναι άρνηση, ξεκάθαρα
πράγματα. Αρνείσαι το άγιο βάπτισμα, βάζεις άλλη σφραγίδα, αρνείσαι τη σφραγίδα
του Χριστού και παίρνεις του διαβόλου».[2] «Η ταυτότητα δεν
είναι το σφράγισμα. Είναι η εισαγωγή του σφραγίσματος…αν πάρουν την ταυτότητα
αυτό θα είναι πτώση».[3]
Εκ του Γραφείου
επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών
[1] βλ. Αρχ. Αθανασίου
Αναστασίου, Η άρνηση της Κάρτας
του πολίτη ως ομολογία πίστεως, Σύναξη Ορθοδόξων Ρωμιών, Ιανουάριος
2016.
[2] Ιερομ. Ισαάκ, Βίος Γέροντος Παϊσίου του αγιορείτου,
Άγιον Όρος 2004, σελ. 301.
[3] Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου
Λόγοι Β΄, Πνευματική Αφύπνιση,
Εκδ. Ι. Ησυχαστηρίου «Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος», Σουρωτή Θεσσαλονίκης,
1999, σελ. 183-184).
Τετάρτη 20 Ιουνίου 2018
«ΔΩΣΤΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ ΑΡΧΕΣ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΔΥΝΑΤΕΙ. ΔΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ»
Τι χρειάζονται τα
παιδιά σήμερα;
«Δώστε στα παιδιά σας
αρχές γιατί το σημερινό σχολείο αδυνατεί. Δώστε τους Χριστό και πατρίδα».Μια
προτροπή στην ομιλία ενός μητροπολίτη. Και σκέφτομαι τώρα σαν εκπαιδευτικός.. Παλιά μας έλεγαν οι
γονείς μας και οι παππούδες μας:«Μάθε παιδί μου γράμματα, για να γίνεις καλός
άνθρωπος».Και μαθαίναμε. Γιατί στους γονείς μας χρωστούσαμε το ζην και στους
δασκάλους μας το ευ ζην. Το θυμήθηκα κι αυτό και γύρισα πάλι χρόνια πίσω. Οι
δάσκαλοι πάλευαν κάτω από μύριες δυσκολίες όχι να γίνουν πλούσιοι, αλλά να
πλουτίσουν εμάς σε σοφία, γνώση και αξίες! Δε θα ξεχάσω τον συντοπίτη δάσκαλο, το
Βασίλη Μπουρνάκη, που άκουγε τις θλιμμένες φωνές των παιδιών..»Τα κεραμίδια
στάζουν δάσκαλε. Η βροχή μπαίνει μέσα, κρυώνουμε»..
Στην προσπάθειά του να
ανέβει στη στέγη να τα φτιάξει γλιστρά και σκοτώνεται.. Και η γυναίκα του η
κυρία Ματίνα δασκάλα κι αυτή στο δημοτικό μας έλεγε..»Ο δάσκαλος πρέπει να
θυσιάζεται για τους μαθητές. Να έχετε Χριστό και αξίες πάντα».Αυτά τα λόγια
άφησαν αποτύπωμα στην ψυχή μας.. Είχαμε καλύτερη παιδεία. Μια παιδεία που
συνδύαζε τη γνώση η οποία όμως εξισώνονταν με την καλλιέργεια του χαρακτήρα. Με
τη διάπλαση της προσωπικότητας. Με την ψυχική καλλιέργεια.
Και σήμερα; Σήμερα που
έχουμε όλα τα μέσα στη διάθεσή μας, ποιό είναι τελικά το ζητούμενο; Μάλλον η
γνώση κάποιου αντικειμένου. Η εξειδίκευση. Αυτά που θα κάνουν το παιδί
μορφωμένο, επιστήμονα, αντάξιο των προσδοκιών των γονιών. Αυτό μετρά. Ένα
σύστημα που καλλιεργεί την παπαγαλία και όχι την κριτική σκέψη. Ένα σύστημα που
δίνει έτοιμες γνώσεις, άκοπα, με τόσα βοηθήματα, με την παραπαιδεία και στο
τέλος τι; Δε λέω. Και η κατάρτιση είναι καλή και η επιστημοσύνη. Αλλά η
σημερινή εκπαίδευση βάζει τον μαθητή σε ένα τρυπάκι. Να είναι άριστος, να μπει
στο πανεπιστήμιο, να κάνει και μεταπτυχιακά, και εράσμους και όλα αυτά τα καλά
και τα άγια, για να πετύχει μια καλύτερη θέση εργασίας, περισσότερα χρήματα
& υλικά αγαθά. Καλό αλλά όχι αρκετό. Γιατί η εκπαίδευση εστιάζει στον
πλουτισμό της τσέπης, και όχι της ψυχής και του πνεύματος. Είναι αποκαρδιωτικό
να βλέπουμε μορφωμένους και επιστήμονες να διακατέχονται από ένα πνεύμα
αλαζονείας, κολακείας διαφθοράς, μικροπρέπειας, επίδειξης και συναλλαγών
προκειμένου να προβληθούν.
Για ποια μόρφωση
μιλάμε; Για ποια πνευματική, ηθική, πολιτισμική ανέλιξη του ανθρώπου; Που είναι
εκείνοι φωτισμένοι δάσκαλοι να δώσουν αρχές και αξίες; Δεν τα ισοπεδώνω όλα. Υπάρχουν
και σήμερα άξιοι δάσκαλοι.. Δεν ξέρω όμως αν καταπίνονται από το σύστημα.. Υπάρχουν
και σήμερα δάσκαλοι πνευματικοί και σωστοί που προσπαθούν να προσφέρουν πολλά. Αυτή
είναι η σωστή εκπαίδευση. Αυτή που δίνει γνώσεις, αλλά παράλληλα διαπλάθει
ανθρώπους. Καλή η μόρφωση αλλά να μη γίνει παραμόρφωση. Και καλή είναι η
μόρφωση όταν αξιοποιείται για το καλό του συνόλου. Διότι λιγότερο επικίνδυνος
είναι ένας αγράμματος κακός, από έναν μορφωμένο κακό.. Και σαν δάσκαλοι κι
εμείς ας αφουγκραστούμε λίγο..
Τα παιδιά θέλουν να
ακούσουν κάτι άλλο από τα τετριμμένα. Διψά η ψυχή τους. Άς τα ακούσουμε. Μπορεί
να μη μας πουν ότι «τα κεραμίδια στάζουν» μας λένε όμως και το γράφουν και στα
θρανία «βαριέμαι»…Και ξέρετε τι σημαίνει αυτό, Έχουν πλήξη.. Θέλουν σίγουρα
κάτι άλλο που θα γεμίσει την ψυχή τους. Ας προσπαθήσουμε..
της Τρισεύγενης
Καπράνου
ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΘ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ
ΕΝΩΣΕΩΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ Ν.
ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΟΥ
Μετά από δυο
ακυρωτικές αποφάσεις : την 660 και την 926/ 2018 της ολομέλειας του Συμβουλίου
της Επικρατείας (ΣτΕ), οι οποίες αφορούν το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών (ΝΠΣ) για το
μάθημα των Θρησκευτικών (ΜτΘ) στα Δημοτικά -Γυμνάσια και στα Λύκεια
(αντίστοιχα), το ΝΠΣ στο ΜτΘ κρίθηκε τελεσίδικα και επισήμως πλέον
Αντισυνταγματικό.
Στην ενημερωτική ημερίδα που διοργάνωσε στις 10/6/18 η
Πανελλήνιος Ένωσις Θεολόγων (ΠΕΘ) στην Ακαδημία Αθηνών, με θέμα «Οι
αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας για τα Θρησκευτικά: Νέα δεδομένα –
προοπτικές», παρουσιάστηκαν και αναλύθηκαν διεξοδικά (οι αποφάσεις αυτές, 660
και 926) από πλειάδα ακαδημαϊκών - συνταγματολόγων και χαρακτηρίστηκαν ως
«μνημεία νομικής τεκμηρίωσης». Με αδιάσειστα νομικά επιχειρήματα διατυπώθηκε
ρητά και κατηγορηματικά ότι, σύμφωνα με το Ελληνικό Σύνταγμα, την ισχύουσα εκπαιδευτική
νομοθεσία, και το Διεθνές Δίκαιο, η επιβολή στην Εκπαίδευση του ΝΠΣ
των Θρησκευτικών -το 2016- είναι παράνομη και αντισυνταγματική. Παράλληλα
δικαιώθηκε η ΠΕΘ, η οποία από την αρχή της επιβολής των ΝΠΣ αγωνίστηκε
εναντίον τους με Θεολογικά και Παιδαγωγικά επιχειρήματα προς
κάθε κατεύθυνση.
Το παράρτημα της ΠΕΘ Κορινθίας, αισθάνεται δικαιολογημένα
ικανοποίηση, δικαίωση και ανακούφιση για την εξ’ αρχής δυναμική αντίδρασή του
και τον μετέπειτα συνεχή αγώνα του για την ενημέρωση των συναδέλφων
εκπαιδευτικών και της κοινής γνώμης, όσον αφορά τον Θεολογικά (πρωτίστως),
παιδαγωγικά (δευτερευόντως) και νομικά (τέλος), «απαράδεκτο και
επικίνδυνο», χαρακτήρα του ΝΠΣ στα Θρησκευτικά. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλους
τους συναδέλφους, τους φορείς, τους απλούς πολίτες και συνανθρώπους μας, που
μας εμψύχωσαν και μας ώθησαν να αγωνιστούμε για ένα συμβατό με την Ορθόδοξη
πίστη μας θρησκευτικό μάθημα στα σχολεία. Παράλληλα διαμηνύουμε προς κάθε
κατεύθυνση ότι ο αγώνας συνεχίζεται. Επίσης, καλούμε όλους τους συναδέλφους
θεολόγους, να σταθούν θαρραλέα απέναντι σε κάθε προσπάθεια υπονόμευσης
του έργου τους, απ΄όπου κι αν προέρχεται και να μη λυγίσουν σε θρασύδειλες
πιέσεις, κατά τη άσκηση του καθήκοντός τους.
Ως παράρτημα της ΠΕΘ Κορινθίας διοργανώσαμε κι εμείς ημερίδα στις 20/1/2018 στο
Δημοτικό Θέατρο Κορίνθου, με τίτλο «Γιατί λέμε ΟΧΙ στα νέα Θρησκευτικά» και
ομιλητές τον καθηγητή Παιδαγωγικής- Χριστιανικής παιδαγωγικής του ΑΠΘ και
πρόεδρο της ΠΕΘ κ. Ρεράκη Ηρακλή, τον δάσκαλο- θεολόγο και συγγραφέα Δημήτρη
Νατσιό και την καθηγήτρια Φιλοσοφίας του ΕΚΠΑ κα Μαντουβάλου
Μαρία. Σκοπός, η ενημέρωση των γονέων και της ευρύτερης κοινωνίας για την
προβληματική δομή, ύλη, μεθοδολογία και στοχοθεσία των νέων
«πολυθρησκειακών» Θρησκευτικών.
ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ:
Α. Να
αποδείξει ότι σέβεται τους πυλώνες της Ελληνικής Δημοκρατίας,
συμμορφούμενος άμεσα με τις αποφάσεις 660 και 926/18 του ΣτΕ.
B.Να επαναφέρει -το συντομότερο- το
αμέσως προηγούμενο, συμβατό με το Σύνταγμα και τους νόμους, Αναλυτικό Πρόγραμμα
Σπουδών και τα διδακτικά εγχειρίδια που το συνόδευαν στην Α΄θμια και Β΄θμια
Εκπαίδευση.
Γ. Να προχωρήσει σε
διάλογο συνεργασίας με την Εκκλησία της Ελλάδος την ΠΕΘ και την εκπαιδευτική
κοινότητα για την βελτίωση του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών (που ίσχυε πριν
το ΝΠΣ) , ως «τη μόνη νόμιμη και ρεαλιστική πρόταση». Πρόταση η οποία είχε
και την ομόφωνη γνώμη της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος (απόφαση
Μαρτίου του 2016), αλλά και των δυο τότε κοσμητόρων των Θεολογικών Σχολών,
όπως είπε και στην εισήγησή του ο πρώτος εισηγητής στην Ακαδημία Αθηνών
(10/6/18), Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, καλούμε όλους τους συνάδελφους εκπαιδευτικούς της
Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (με το νέο σχολικό έτος από το
Σεπτέμβριο του 2018), να αναλογιστούν τις ιστορικές ευθύνες που έχουν ως
Έλληνες πολίτες απέναντι στο λειτούργημά τους, στη δημοκρατία, στο Νόμο, στο
Σύνταγμα, μα πάνω απ΄όλα στο Θεό και να πράξουν κατά τη συνείδησή τους.
Τελειώνοντας θέλουμε να σας θυμίσουμε τα πιο επίκαιρα σήμερα -όσο ποτέ άλλοτε-
λόγια του μεγάλου λογοτέχνη, αγιογράφου και πατριώτη κυρ Φώτη Κόντογλου του
Κυδωνιέως (Ἀπὸ τὸ βιβλίο
του «Πονεμένη Ρωμιοσύνη», τῶν ἐκδόσεων «Ἀστήρ»:
«Ὅσοι ἀπομείναμε πιστοὶ στὴν παράδοση, ὅσοι
δὲν ἀρνηθήκαμε τὸ γάλα ποὺ βυζάξαμε, ἀγωνιζόμαστε,
ἄλλος ἐδῶ, ἄλλος ἐκεῖ, καταπάνω στὴν ψευτιά. Καταπάνω σ᾿ αὐτοὺς
ποὺ θέλουνε την Ἑλλάδα ἕνα κουφάρι χωρὶς ψυχή, ἕνα
λουλούδι χωρὶς μυρουδιά. Κουράγιο, ὁ καιρὸς θὰ δείξει
ποιὸς ἔχει δίκιο, ἂν καὶ δὲ χρειάζεται ὁλότελα
αὐτὴ ἡ ἀπόδειξη.»
ΚΌΡΙΝΘΟΣ 20 ΙΟΥΝΙΟΥ
2018
Για τη διοικούσα
επιτροπή του παραρτήματος ΠΕΘ Ν. Κορινθίας
Ο
πρόεδρος
Η γραμματέας
ΜΕΤΖΑΚΗΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΤΟΓΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
Τρίτη 19 Ιουνίου 2018
Η «ΕΣΧΑΤΗ ΠΛΑΝΗ» ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
Δύο χρόνια μετὰ τὴ
σύγκληση τῆς Μεγάλης Συνόδου στὴν Κρήτη καὶ ἀφοῦ ἔχουν γραφεῖ τόσα γι᾿ αὐτὴν
καὶ τὶς ἀποφάσεις της, ἦρθε νὰ ἀσχοληθεῖ μαζί της καὶ τὸ 8ο Διεθνὲς Συνέδριο
Ὀρθοδόξου Θεολογίας ποὺ πραγματοποιήθηκε ἀπὸ τὶς 21 μέχρι τὶς 24 Μαΐου 2018 στὴ Θεσσαλονίκη. Θέμα τοῦ
Συνεδρίου ἦταν ἀκριβῶς αὐτό: «Ἡ Ἁγία καὶ Μεγάλη Σύνοδος τῆς Ὀρθοδόξου
Ἐκκλησίας. Ἡ Ὀρθόδοξη Θεολογία τὸν 21ο αἰώνα». 120 ὁμιλητὲς ἀπὸ 15 χῶρες καὶ 25
Θεολογικὲς Σχολές, Ἰνστιτοῦτα καὶ Ἑρευνητικὰ Κέντρα παρουσίασαν τὶς εἰσηγήσεις
τους στὸ Συνέδριο αὐτό.
Εὔκολα διαφαίνεται ἡ
σκοπιμότητα συγκλήσεως τοῦ Συνεδρίου μὲ τέτοιο θέμα. Ὅμως ἕνα ζήτημα μᾶς ἔκανε
ἰδιαίτερη ἐντύπωση καὶ μᾶς προξένησε πολλὴ θλίψη. Τὸ εἴδαμε ἀρχικὰ στὴν
περιέχουσα σημαντικὰ στοιχεῖα εἰσήγηση τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Προύσης
κ. Ἐλπιδοφόρου, τὸ συναντήσαμε κατόπιν καὶ στὴν εἰσήγηση τοῦ καθηγητῆ κ.
Γρηγορίου Λαρεντζάκη. Καθὼς δὲν ἔχουν δημοσιευθεῖ ὅλες οἱ εἰσηγήσεις, δὲν
ἀποκλείεται νὰ ἔχουν ἀναφερθεῖ καὶ ἄλλοι σ᾿ αὐτό.
Πρόκειται γιὰ τὸν ὅρο «ἑτερόδοξοι», τὸν ὁποῖο καὶ οἱ δύο εἰσηγητὲς ἀντιδιαστέλλουν ἀπὸ τὸνὅρο «αἱρετικοί». Ὑποστηρίζουν δηλαδὴ ὅτι οἱ χριστιανικὲς ὁμολογίες,
μὲ τὶς ὁποῖες ἡ Ὀρθοδοξία βρίσκεται σὲ διάλογο,
δὲν εἶναι αἱρετικὲς ἀλλὰ ἁπλῶς ἑτερόδοξες.
Μάλιστα ὁ Σεβασμιώτατος προτείνει ὅτι σὲ μία μελλοντικὴ ἀνάλογη Σύνοδο ὀφείλουμε
«νὰ ἐπαναξιολογήσουμε τὴ χρήση τοῦ ὅρου “αἱρετικός”,
διακρίνοντάς τον ἀπὸ τὸν ἑτερόδοξο χριστιανὸ ἢ ἀπὸ τὸν ὁμόδοξο σχισματικό,
κάτι ποὺ θὰ μᾶς βοηθήσει νὰ κατανοήσουμε καλύτερα τὸ γράμμα καὶ τὸ πνεῦμα τῶν ἱερῶν κανόνων καὶ τῆς πράξεως τῆς Ἐκκλησίας».
Ἀλήθεια, θὰ παίζουμε
μὲ τὶς λέξεις; Ἑτερόδοξος εἶναι αὐτὸς ποὺ ἔχει διαφορετικὴ «δόξα», διαφορετικὸ
«δόγμα», ὅπως καὶ ὁ αἱρετικός. Ἑπομένως οἱ ὅροι “ἑτερόδοξοι” καὶ “αἱρετικοὶ”
εἶναι ταυτόσημοι· πῶς θὰ τοὺς διακρίνουμε ὡς κάτι διαφορετικό; Βέβαια γιὰ
λόγους ἐντυπώσεως χρησιμοποιεῖται κατὰ κόρον σήμερα ὁ ὅρος “ἑτερόδοξοι” γιὰ
τοὺς μὴ Ὀρθοδόξους Χριστιανοὺς, αὐτὸ ὅμως δὲν ἀλλάζει τὸ γεγονὸς ὅτι εἶναι
αἱρετικοί.
Γι᾿ αὐτὸ τὶς
“ἑτερόδοξες” ἢ “ἑτερόδοξες ἀδελφὲς ἐκκλησίες”, ὅπως ἀποκαλοῦνται στὶς παραπάνω
εἰσηγήσεις οἱ ποικίλες ὁμολογίες, ὁ μέγας σύγχρονος Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας ἅγιος
Ἰουστῖνος Πόποβιτς τὶς ὀνόμαζε μὲ ἀκρίβεια αἱρέσεις καὶ ψευδοεκκλησίες. Ἔγραφε:
«Ὁ Οἰκουμενισμὸς εἶναι κοινὸν ὄνομα διὰ τοὺς ψευδοχριστιανισμούς, διὰ τὰς ψευδοεκκλησίας
τῆς Δυτικῆς Εὐρώπης. Μέσα του εὑρίσκεται ἡ καρδία ὅλων τῶν εὐρωπαϊκῶν
οὑμανισμῶν, μὲ ἐπὶ κεφαλῆς τὸν Παπισμόν. Ὅλοι δὲ αὐτοὶ οἱ ψευδοχριστιανισμοί,
ὅλαι αἱ ψευδοεκκλησίαι δὲν εἶναι τίποτε ἄλλο παρὰ μία αἵρεσις παραπλεύρως εἰς
τὴν ἄλλην αἵρεσιν. Τὸ κοινὸν εὐαγγελικὸν ὄνομά των εἶναι ἡ παναίρεσις»
(Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία καὶ Οἰκουμενισμός, Θεσσαλονίκη 1974, σελ. 224).
Αὐτὴ εἶναι ἡ αἰώνια
ἀλήθεια τῆς Ὀρθοδοξίας· καὶ κανένας δὲν ἔχει τὸ δικαίωμα, ὅποια θέση κι ἂν
κατέχει, νὰ τὴν ἀλλάξει. Ἂν τὸ κάνει, κινδυνεύει νὰ βρεθεῖ στὸν χῶρο ποὺ
περιγράφουν αὐτοὶ οἱ ταυτόσημοι ὅροι “ἑτερόδοξοι” καὶ “αἱρετικοί”. Κι αὐτὸ θὰ
εἶναι ἡ «ἐσχάτη πλάνη» τῶν ἀμφίσημων θέσεων τῆς Μεγάλης Συνόδου, τὴν ὁποία μὲ
πάθος ὑπερασπίζονται.
Ορθόδοξο Περιοδικό “Ο ΣΩΤΗΡ”
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)