ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Τρίτη 3 Ιουλίου 2018

ΙΕΡΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜOΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ: ΖΟΥΜΕ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ


Αθήνα, 2 Ιουλίου 2018
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ζούμε στο θέατρο του παραλόγου. 
Ζήσαμε την υπόθεση περί του ονόματος της Μακεδονίας. 
Ζήσαμε το Gay Pride. 
Και σήμερα νιώθουμε αγανακτισμένοι. 
Γιατί άραγε; 
Μήπως δεν θα έπρεπε να το περιμέναμε; Μα όταν ψηφίζαμε εμείς οι χριστιανοί ανθρώπους, οι οποίοι είχαν δηλώσει πως είναι άθεοι, τι θα έπρεπε να περιμένουμε; 
Τραγελαφικό! Ένα ορθόδοξο κράτος και να έχει άθεους κυβερνώντες! 
Και σήμερα απ’ αυτούς, οι οποίοι δεν έχουν Θεό, να σεβαστούν τον δικό μας Θεό; 
Απ’ αυτούς οι οποίοι έχουν δείξει στο παρελθόν ποια σχέση είχαν με τα ανατολικά κράτη να σεβαστούν την ιστορία μας; 

Ποιοι; Αυτοί οι οποίοι θεωρούν ότι πρέπει να βρούμε τη χρυσή τομή για την αγαθή συνύπαρξη των γειτονικών λαών ονοματίζοντας την σφαγή στη Σμύρνη συνωστισμό; 
Το γνωρίζαμε. Αν το γνωρίζαμε και το πράξαμε ενσυνείδητα, τότε το λάθος είναι δικό μας και η ευθύνη είναι δική μας, για αυτά τα οποία εισπράττουμε σήμερα. 
Όσον αφορά τις προγραμματικές δηλώσεις και τα ψέματα τα οποία ειπώθηκαν για την υφαρπαγή των ψήφων του λαού, είναι κάτι το οποίο μπορεί κανείς να τιμωρήσει δια της ψήφου, όταν έλθει η ώρα. 
Όταν όμως στο όνομα, δεν ξέρουμε και εμείς ποιανού συμφέροντος, ξεπουλιέται η πατρίδα, τότε δεν ξέρουμε ποιον να κατηγορήσουμε και ποιος θα πληρώσει για αυτό το ξεπούλημα. Το βέβαιο είναι πως δεν πρέπει και δεν μας επιτρέπεται να σιωπήσουμε. 
Βλέπουμε γύρω μας την αποχαύνωση του ελληνικού λαού, ο όποιος κοιτάζει μόνο την ευμάρεια και την καλοπέραση του και έχει γίνει για πρώτη φορά στη ζωή του ο επαναστάτης της πολυθρόνας και του καφενείου. Και απορούμε. 
Δεν ανεχόμεθα τα Gay Pride και τη φωταγώγηση της Βουλής στα χρώματα τους. Σεβόμαστε την ιδιαιτερότητα του καθενός, αλλά μέσα στην Ορθόδοξη χώρα μας θεωρούμε πως, δεν έχει το δικαίωμα να μας προσβάλει κανείς. Δεν δικαιούται να θίγει τα πιστεύω της πλειοψηφίας δημόσια, περιφέροντας εικόνες των Αγίων στα απόκρυφα του μέρη και να μην αντιδρά κανείς. Όχι κύριοι, μια τέτοια Ελευθερία μας προβληματίζει και θεωρούμε πως προβληματίζει κάθε σώφρονα άνθρωπο. 
Η σιωπή είναι συνενοχή και κρυφή αποδοχή. Για το λόγο αυτό επικρίνουμε όλους όσοι εκπροσωπούν τον ελληνικό λαό στο ελληνικό κοινοβούλιο και δεν αντιδρούν σε όσα συμβαίνουν στην ελληνική κοινωνία. Σ’ αυτήν την κοινωνία που μαστίζεται από την φτώχεια, σ’ αυτήν την κοινωνία όπου οι άνθρωποι αυτοκτονούν δίπλα μας και εμείς σφυρίζουμε αδιάφοροι, έρχεται να προστεθεί και η συμφωνία για τα Σκόπια. Μια συμφωνία που όλοι την ονομάζουν εθνική προδοσία, εκτός από την πλειοψηφία της Βουλής. 
Η κοινωνία είναι ένα καζάνι που βράζει. Βράζει αλλά δεν έχει ξεχειλίσει ακόμα. Μέσα σ’ αυτήν την κοινωνία ένας Κληρικός στην Ρόδο εξέφρασε αυτό το οποίο οι περισσότεροι Έλληνες θέλουν να πουν. Αυτό για το οποίο ελέγχεται ο Κληρικός αυτός είναι πιθανόν το έντονο της φωνής και οι ατυχείς εκφράσεις. Θα ήταν ατόπημα η οποιαδήποτε διοικητική πράξη εναντίον αυτού του Κληρικού. 
Επειδή το μέλλον είναι άδηλο και επειδή φημολογείται χωρισμός Εκκλησίας και Κράτους, θέλουμε να καταστήσουμε σαφές πως ο Ορθόδοξος Ιερός Κλήρος της Ελλάδος συμπλέει με τον λαό, συμπάσχει μαζί του, δεν θα φεισθεί θυσιών και δεν θα προδώσει την αποστολή του. Πάνω απ’ όλα προέχει η πίστη στον Θεό και η ακεραιότητα της πατρίδος.

ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ- syndesmosklchi

Σάββατο 30 Ιουνίου 2018

ΠΕΘ: ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΕΙΣ ΧΕΙΡΑΣ ΑΛΛΟΤΡΙΩΝ»!


Αθήνα, 30 Ιουνίου 2018
Αριθμ. Πρωτ. 75
Δελτίο Τύπου


Λέμε ΟΧΙ στην παράδοση του ονόματος της Μακεδονίας 
«εις χείρας αλλοτρίων»!

Οι εξελίξεις οι σχετικές με την παράδοση ουσιαστικά του ονόματος της Μακεδονίας «εἰς χεῖρας ἀλλοτρίων τοῦ διαρπάσαι... καὶ βεβηλώσουσιν αὐτό» (Ιεζ. 7,21)

αλλά και οι δηλώσεις ανώτερων κυβερνητικών αξιωματούχων αναφορικά και με άλλα θέματα της εξωτερικής πολιτικής της Ελλάδας (βλ. θέματα με Αλβανία, Θράκη, Αιγαίο, Κύπρο),  δεν αφήνουν περιθώρια σιωπής και απραξίας σε οποιονδήποτε υγιώς σκεπτόμενο Έλληνα, που έχει γαλουχηθεί στα νάματα του ελληνορθόδοξου πολιτισμού κι έχει μάθει να υπερασπίζεται πάντοτε την Πατρίδα του, τον Πολιτισμό του, την Ιστορία του, την Πίστη του και την Αλήθεια του.

Η λεγόμενη Συμφωνία των Πρεσπών, που υπογράφτηκε σε ειδική τελετή η οποία πραγματοποιήθηκε στο χωριό Ψαράδες της Μεγάλης Πρέσπας στις 17 Ιουνίου 2018 από τον Υπουργό Εξωτερικών της κυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κ. Νίκο Κοτζιά και τον Υπουργό Εξωτερικών των Σκοπίων κ. Νικόλα Ντιμιτρόφ, με την παρουσία των δύο Πρωθυπουργών, της Ελλάδας κ. Αλέξη Τσίπρα και των Σκοπίων κ. Ζόραν Ζάεφ και κάτω από το βλέμμα του ειδικού διαμεσολαβητή για το θέμα κ. Μάθιου Νίμιτς έχει χαρακτηριστεί ως επαίσχυντη, κατάπτυστη και επιβλαβής έναντι των ελληνικών συμφερόντων. Και τούτο, διότι με αυτήν η Ελλάδα κυριολεκτικά αμαχητί και σε καιρό ειρήνης, παρέδωσε στα Σκόπια «μακεδονική» ταυτότητα, γλώσσα, όνομα και εθνότητα, παίρνοντας ως αντάλλαγμα την υπόσχεση ότι η γειτονική χώρα θα άρει τις αλυτρωτικές της διατάξεις από το Σύνταγμά της. Πολύ χαρακτηριστικά, με ένα tweet του, ο Επίτροπος της ΕΕ, αρμόδιος για τη Διεύρυνση, Γιοχάνες Χαν, σχολιάζοντας τη συμφωνία τόνισε: «Υπεγράφη, σφραγίστηκε, παραδόθηκε!».
Παραδόθηκε!!! Πράγματι, παραδόθηκε ένα κομμάτι της πατρίδας μας, για το οποίο, κατά τον Μακεδονικό Αγώνα, αγωνίστηκαν, έχυσαν το αίμα τους και θυσίασαν ακόμη και τη ζωή τους Έλληνες αγωνιστές, λαϊκοί και κληρικοί, όπως ο Παύλος Μελάς, ο Καπετάν Άγρας, οι Μητροπολίτες Γρεβενών Αιμιλιανός και Κορυτσάς Φώτιος και άλλοι πολλοί.
Επίσης, «στο Ηρώο του Μακεδονικού Αγώνα η Εκκλησία έχει πρωτεύουσα θέση», καθώς μεγάλες εκκλησιαστικές μορφές, όπως ο Μητροπολίτης Καστορίας Γερμανός Καραβαγγέλης, ο Μητροπολίτης Βοδενών Στέφανος, ο Μητροπολίτης Πελαγονίας Ιωακείμ Φορόπουλος και  ο Άγιος Μητροπολίτης Χρυσόστομος Δράμας (μετέπειτα Σμύρνης), διαδραμάτισαν πρωταγωνιστικό ρόλο και έβαλαν τη σφραγίδα τους στην απελευθέρωση της Μακεδονίας από τον τουρκικό ζυγό και τον βουλγαρικό επεκτατισμό.
Πρόσφατα, μάλιστα, η Ιερά Επιστασία του Αγίου όρους εξέδωσε Ανακοίνωση, στην οποία πολύ εύστοχα μεταξύ άλλων υπογραμμίζει, σχετικά με τη Συμφωνία των Πρεσπών, ότι: «δεν είναι δυνατόν, η επίλυσις αυτού του μείζονος εθνικού προβλήματος να επιχειρήται με προχείρους, αδιαφανείς και συνοπτικάς διαδικασίας, με την υιοθέτησιν θέσεων αντιθέτων προς την επιστημονικήν αλήθειαν, την ιστορικήν πραγματικότητα και την ιστορικήν μνήμην, με τρόπον ο οποίος προσβάλλει την εθνικήν συνείδησιν του ελληνικού λαού. Δεν είναι δυνατόν να υιοθετώνται υπό της Ελληνικής Πολιτείας δεσμευτικαί διεθνείς συμφωνίαι, αι οποίαι, όπως αποδεικνύουν και αι συνεχιζόμεναι και κλιμακούμεναι λαϊκαί αντιδράσεις, δεν είναι αποδεκταί υπό της συντριπτικής πλειοψηφίας του λαού μας…  
Το Άγιον Όρος, ως εν ανεκτίμητον πνευματικόν και ιστορικόν κέντρον της Μακεδονίας και της πατρίδος μας, ένθα από αρχής της συστάσεως αυτού συνυπάρχουν ειρηνικώς Ορθόδοξοι διαφορετικής γλώσσης και εθνοφυλετικής καταγωγής, θεωρεί ως περιφρόνησιν της ιστορίας και της αληθείας και ως προδοσίαν της εθνικής συνειδήσεως του Ελληνισμού, την αναγνώρισιν «μακεδονικής γλώσσης» και «μακεδονικής εθνικότητος» υπό της Ελληνικής Πολιτείας.»

Με βάση τα παραπάνω, «τοῖς κείνων ῥήμασι πειθόμενη» και συναισθανόμενη τη δική της ευθύνη, η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων ενώνει τη φωνή της με τη φωνή όλων των όπου γης Ελλήνων, οι οποίοι με κάθε τρόπο διατρανώνουν την κάθετη αντίθεσή τους στην εκχώρηση για οποιονδήποτε λόγο, του ονόματος και της εθνότητας της Μακεδονίας στο σλαβικό κρατικό μόρφωμα των Σκοπίων και δηλώνει ότι:
1.            Καταγγέλλει, ως μια νέα εθνική ταπείνωση, τη Συμφωνία των Πρεσπών.
2.            Απορρίπτει, οποιαδήποτε χρήση του ονόματος της Μακεδονίας ή παράγωγού του για την ονομασία του σλαβικής προέλευσης Κράτους των Σκοπίων.
3.            Συντάσσεται με την απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, για το θέμα της ονομασίας των Σκοπίων,σύμφωνα με την οποία δεν γίνεται δεκτή καμία αναφορά του όρου «Μακεδονία», ως συστατικού ονόματος άλλου Κράτους.
4.            Ζητάει την προκήρυξη δημοψηφίσματος, ώστε να εκφραστεί η βούληση του Ελληνικού λαού για ένα τόσο σοβαρό και μείζονος  εθνικής σημασίας ζήτημα.
5.            Συμμετέχει ενεργά μαζί με τα άλλα ορθόδοξα Σωματεία των Αθηνών στην οργάνωση και διεξαγωγή κάθε εκδήλωσης που εκφράζει το περί δικαίου αίσθημα του ελληνικού λαού για το συγκεκριμένο θέμα.
6.            Καλεί σύσσωμο τον ελληνικό λαό σε πνευματική νίψη, σε ικετήρια προσευχή προς τον Πανάγαθο Θεό και σε δυναμική εγρήγορση και κινητοποίηση για την προάσπιση των δικαίων του Ελληνισμού και των Οσίων και Ιερών του Γένους μας υπέρ των οποίων μυριάδες Ελλήνων μέχρι σήμερον μαρτύρησαν, προσφέροντας κάθε αγαθό και προπάντων τη ζωή και το τίμιο αίμα τους.

Το ΔΣ της ΠΕΘ

Υποσημείωση:

1.  «καὶ παραδώσω αὐτὰ εἰς χεῖρας ἀλλοτρίων τοῦ διαρπάσαι αὐτὰ... καὶ βεβηλώσουσιν αὐτά.» (Ιεζ. 7,21), που σημαίνει : «Θα παραδώσω αυτά στα χέρια ξένων ανθρώπων προς διαρπαγή, λάφυρα στους διεφθαρμένους ανθρώπους του κόσμου, οι οποίοι και θα τα βεβηλώσουν.»

Παρασκευή 29 Ιουνίου 2018

ΜΗΤΡΟΠ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΠΕΙΡΑΙΩΣ: »ΑΛΛΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΤΟ ΕΘΝΟΣ»


Για τον διαχωρισμό Κράτους – Εκκλησίας που εξετάζει η Κυβέρνηση μέσω συνταγματικής αναθεώρησης μίλησε την Τετάρτη 27 Ιουνίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1.

»Το θέμα αυτό το οποίο τίθεται ευκαίρως ακαίρως ως δήθεν προοδευτικό πρόταγμα είναι λελυμένο εδώ και 130 χρόνια από την ελληνική πολιτεία. Είμαστε ένα ορθόδοξο έθνος, κατά μεγάλη πλειοψηφία, αλλά έχουμε δημιουργήσει ένα ουδετερόθρησκο κράτος, όπως προβλέπει άλλωστε και το άρθρο 13 του Συντάγματος» αναφέρει μεταξύ άλλων ο Σεβασμιώτατος.

Σε άλλο σημείο ο Μητροπολίτης Πειραιώς τόνισε: ‘‘Στην πολιτεία μας επικρατεί το ουδετερόθρησκο κράτος, και βέβαια συστατικό της ρωμιοσύνης είναι η Ορθοδοξία. Υπάρχει μία σκοπιμότητα, υπάρχει μία ιδεοληψία η οποία λέει ότι η πίστη είναι ιδιωτική υπόθεση, αλλά όπως σας είπα αυτό δεν μπορεί να συμβεί στην Ελλάδα. Δεν μπορεί ποτέ να αποκοπεί η Ορθοδοξία από την Ρωμιοσύνη, από το ελληνικό Έθνος, όχι από το ελληνικό Κράτος είναι κάτι διαφορετικό, άλλο το Κράτος και άλλο το Έθνος».

»Η Εκκλησία δεν είναι ενωμένη με το κράτος, υπάρχουν διακριτότατοι ρόλοι με το Σύνταγμα του 1975. Aπόδειξις πληρεστάτη το πως νομοθετεί το κράτος εναντίον του δόγματος και του ήθους της Εκκλησίας. Η Εκκλησία λοιπόν παρότι είναι η τροφός και η μάνα του γένους, γιατί αν δεν είμαστε σήμερα το υπόλοιπο της ευρωπαϊκής Τουρκίας το οφείλουμε στην μητέρα μας, την Εκκλησία, η οποία διάκράτησε την ιδιοπροσωπία μας στα 400 χρόνια της δουλείας, τότε όποιος εξισλαμίζετο, εκτουρκίζετο» πρόσθεσε ο Σεβασμιώτατος.

»Παραταύτα λοιπόν η Εκκλησία δεν απολαμβάνει ειδικών προνομίων. Όπως η εκκλησία είναι νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, ως προς τις νομικές τις σχέσεις, έτσι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου είναι οι ισραηλιτικές κοινότητες, το κεντρικό ισραηλιτικό συμβούλιο και δημόσιες υπηρεσίες είναι οι τρεις μουφτείες της Ξάνθης. Μερικοί λένε για την μισθοδοσία του κλήρου. Είναι ένα άλλο μύθευμα αυτό για την δήθεν μη φορολόγηση της Eκκλησίας που και αυτό είναι ψεύδος, όπως ο Mακαριώτατος και Ιερά Σύνοδος πλειστάκις έχει κοινοποιήσει στον κόσμο το πόσο φορολογείται η Εκκλησία όπως όλα τα νομικά πρόσωπα» συμπλήρωσε ο Σεβασμιώτατος.

Για την μισθοδοσία του κλήρου ο Σεβασμιώτατος δήλωσε: »Επειδή κάποιοι λένε ότι «εγώ είμαι άθεος γιατί να φορολογούμαι για να πληρώνονται οι ιερείς;» Δεν φορολογείσαι για να πληρώνονται οι ιερείς. Φορολογείσαι για να μπορεί το κράτος να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του, μία εκ των οποίων είναι και η μισθοδοσία του κλήρου, για την περιουσία που διήρπασε από το 1833 μέχρι το 1952 και αποτελεί το 96% της περιουσίας της Εκκλησίας. 

Γι’ αυτό λοιπόν αποζημιώνεται η Εκκλησία με αυτήν την ελαχιστότατη μισθοδοσία, γι’ αυτά τα δισεκατομμύρια που θα έπρεπε να πάρει ως αποζημίωση για τα εκατομμύρια στρέμματα τα οποία πήρε από την Εκκλησία το Κράτος».

»Αν θελήσουν να κάνουν την Εκκλησία ιδιωτικού δικαίου, δηλαδή σωματείο ή ένωση προσώπων, για λόγους ισότητας του Συντάγματος πρέπει να συμπαρασυρθούν και οι ισραηλιτικές κοινότητες και οι μουσουλμανικές μουφτείες. Αλλά τότε κοιτάξτε τι θα γίνει. Στις μουσουλμανικές μουφτείες σήμερα η ελληνική Πολιτεία επειδή είναι δικαιοδοτικά όργανα της και απονέμουν δικαίο σε Έλληνες μουσουλμάνους πολίτες, διορίζει τους μουφτήδες. Εάν τις μεταβάλλει σε ιδιωτικού δικαίου τότε οι μουφτήδες δεν θα διορίζονται από την Ελληνική Πολιτεία αλλά θα επιλέγονται από την μουσουλμανική μειονότητα, δηλαδή από το τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής και την ‘Αγκυρα. Και σε λίγους μήνες θα δείτε την Δυτική Θράκη να «Κοσοβοποιείται»» – υπογράμμισε κλείνοντας ο Σεβασμιώτατος.

Αθανάσιος Θανόπουλος

Πέμπτη 28 Ιουνίου 2018

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ: ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ- ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΘΝΙΚΗ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 28η Ιουνίου 2018
ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ: ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΘΝΙΚΗ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ.
  

Εισήλθαμε προφανέστατα σε μια νέα φάση εθνικών περιπετειών με την υπογραφή συμφωνίας μεταξύ της κυβέρνησης και του κρατιδίου των Σκοπίων στις 17 Ιουνίου 2018. Μιας συμφωνίας που θα παραμείνει στην ελληνική ιστορία ως συμφωνία στρατηγικής ήττας και εθνικής ταπείνωσης, που θα μας στιγματίζει για πάντα.

 Πρόκειται για ένα γεγονός κατ’ εξοχήν συνταρακτικό, που προκάλεσε την κάθετη αντίθεση του πολιτικού συστήματος, ενώ βύθισε στο πένθος και την οδύνη τον ελληνικό λαό και τον όπου γης Ελληνισμό. Σύσσωμο το Έθνος, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, αντέδρασε αυθόρμητα και δυναμικά με αγνό πατριωτισμό. Πλήθη λαού με επί κεφαλής ιεράρχες της Δυτικής Μακεδονίας, άνδρες, γυναίκες και παιδιά, βγήκαν στους δρόμους, για να βροντοφωνάξουν ένα μεγάλο ΟΧΙ (!) στο ξεπούλημα της Μακεδονίας, αψηφώντας τα ΜΑΤ, τα χημικά και τα ρόπαλα των αστυνομικών. Οι καμπάνες των γύρω χωριών στις Πρέσπες κτυπούσαν πένθιμα την αποφράδα ημέρα της συμφωνίας, ενώ λίγα χιλιόμετρα μακριά, στο Πισοδέρι, οι αστυνομικές δυνάμεις χτυπούσαν με πρωτοφανή μανία τους διαμαρτυρόμενους πατριώτες, πολλούς από αυτούς τραυμάτισαν σοβαρά και τους έστειλαν στα νοσοκομεία. Γύρω από το γεγονός αυτό (που κάποιοι το χαρακτήρισαν Μεγάλη Παρασκευή στην οποία σταυρώθηκε για μια ακόμη φορά η Μακεδονία), ομίλησαν και έγραψαν πλείστοι όσοι δημοσιογράφοι, ιστορικοί, εκπαιδευτικοί, πολιτικοί, γεωπολιτικοί αναλυτές, βουλευτές, Μητροπολίτες, το Άγιον Όρος, Σύλλογοι, Σωματεία και άλλοι ειδικοί και αρμόδιοι. Βουΐζει το διαδίκτυο από μια πληθώρα άρθρων και δημοσιεύσεων, τηλεοπτικών εκπομπών και συνεντεύξεων, που περιγράφουν με τα μελανότερα χρώματα, όψεις και πλευρές αυτής της συμφωνίας με βάση το περιεχόμενό των άρθρων της, τις προεκτάσεις της και τις μελλοντικές ολέθριες συνέπειες για την πατρίδα μας, εφ όσον τεθεί σε εφαρμογή η συμφωνία αυτή. 

Συνοψίζοντας τα σπουδαιότερα από όλα αυτά τα δημοσιεύματα, θα μπορούσαμε μεταξύ άλλων να καταλήξουμε περίπου στα παρά κάτω συμπεράσματα και εκτιμήσεις:
1) Η παρούσα συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ προτού ακόμη προχωρήσει σε οποιαδήποτε συμφωνία με την γείτονα χώρα είχε την ευκαιρία να ακούσει την φωνή της συντριπτικής πλειοψηφίας του ελληνικού λαού. Πραγματοποιήθηκαν δύο μεγαλειώδη συλλαλητήρια στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη με συνολικό αριθμό συμμετεχόντων πάνω από ενάμυσι εκατομμύριο Ελλήνων. Επίσης πραγματοποιήθηκαν πολλά άλλα σε μικρότερες πόλεις της Ελλάδος. Και όμως! Η συγκυβέρνηση αγνόησε, εκώφευσε και καταφρόνησε τη φωνή του λαού. Αυτές είναι δυστυχώς οι δημοκρατικές ευαισθησίες των κυβερνώντων μας! Τόσο πολύ πιστεύουν στους δημοκρατικούς θεσμούς!
2) Για πρώτη φορά στην ιστορία μας, παραδώσαμε το όνομα της Μακεδονίας μας στο γειτονικό κρατίδιο υπό την ονομασία «Βόρεια Μακεδονία» και σαν μα μην έφτανε αυτό, επί πλέον αναγνωρίσαμε σ’ αυτό μακεδονική ιθαγένεια και γλώσσα. Η αναγνώριση αυτή σημαίνει πρακτικά ότι αποδεχόμαστε ότι ο σλαβικός λαός που ήρθε και εγκαταστάθηκε τον 7ο αιώνα βορείως των συνόρων μας, είναι λαός μακεδονικός και η  σλαβοβουλγαρική γλώσσα που ομιλεί, είναι μακεδονική, παραχαράσσοντας όμως την ιστορία μας. Έτσι επιβεβαιώνουμε το ιδεολόγημα του «Μακεδονισμού» των Σκοπιανών το οποίο συνδέεται με την βουλγαρική εξέγερση του Ίλιντεν το 1903, όταν ετέθη για πρώτη φορά το όραμα της μεγάλης Μακεδονίας, που φθάνει μέχρι το Αιγαίο.
3) Παραδίδοντας τα τιμαλφή του έθνους μας, όνομα, γλώσσα, εθνότητα, ακυρώσαμε τους αγώνες και τις θυσίες των προγόνων μας για την απελευθέρωση της Μακεδονίας. Τα άγια χώματα της Μακεδονίας μας είναι ποτισμένα με το αίμα και τις θυσίες των προγόνων μας, Μακεδονομάχων και των ελλήνων στρατιωτών, που έχυσαν το αίμα τους κατά τους νικηφόρους βαλκανικούς αγώνες και ιδιαίτερα κατά την κρίσιμη, αλλά και νικηφόρα μάχη του Κιλκίς, (19-21 Ιουνίου 1913), χάρις στην οποία απελευθερώθηκε οριστικά πλέον η Μακεδονία από τους βουλγαροσκοπιανούς κομιτατζήδες και από τους τούρκους κατακτητές. Θα τρίζουν τα κόκκαλα των Μακεδονομάχων, Παύλου Μελά, Γερμανού Καραβαγγέλη, καπετάν Κώττα και άλλων, που έπεσαν ηρωϊκά για την ελευθερία της Μακεδονίας μας.
4) Παραδώσαμε τα τιμαλφή του έθνους μας, όνομα, γλώσσα, εθνότητα, ωσάν να προηγήθηκε κάποια νέα στρατιωτική αναμέτρηση μεταξύ της Ελλάδος και της γείτονος χώρας, στην οποία η Ελλάδα, ηττημένη από τους σκοπιανούς, υποχρεώθηκε σε ταπεινωτική συνθηκολόγηση και αναγκάσθηκε να δεχθεί τους όρους, που μας επέβαλαν οι γείτονες. Διερωτάται κανείς: Η διπλωματική αυτή ήττα οφείλεται απλώς και μόνον στο ότι σήμερα δεν έχουμε μεγάλους, ευφυείς και ικανούς διπλωμάτες, όπως ο Ελευθέριος Βενιζέλος και οΊωνας Δραγούμης, ή μήπως και σε άλλους λόγους; Η αιτία της ήττας πιστεύουμε, ότι δεν οφείλεται μόνον στην έλλειψη ικανών διπλωματών, αλλά στο γεγονός ότι ο εθνομηδενισμός, η αθεΐα, και η απουσία αγνού πατριωτισμού και ηρωϊκού φρονήματος έχει δυστυχώς διαποτίσει όλο τον πολιτικό κόσμο της χώρας και όλες τις πολιτικές παρατάξεις. Από πολιτικούς που δεν διαπνέονται από πίστη και αγάπη στον Θεό και την πατρίδα, που έπαυσαν να διαπνέονται από υψηλές αξίες και ιδανικά, τι να περιμένεις; Από πολιτικούς που μετέβαλλαν την πατρίδα μας σε Σόδομα και Γόμορρα, μπορεί κανείς να περιμένει κάποια πράξη μεγάλη και υψηλή, γενναία και ηρωϊκή;  Ασφαλώς όχι.
5) Τους προσφέρουμε ένταξη στο Ν.Α.Τ.Ο., στην Ε.Ε., και πρόσβαση στον Θερμαϊκό με«πρακτική εφαρμογή του Δικαίου της Θάλασσας» (άρθρο 13 της Συμφωνίας), χωρίς ουσιαστικά ανάλογα ανταλλάγματα. Γιατί άραγε; Όπως προσφυώς έγραψε πρόσφατα η εφημερίδα «Εστία», (18.6.2018): Ο Τσίπρας«παρέδωσε όνομα, παρέλαβε …γραβάτα»! Οι ενταξιακές διαπραγματεύσεις με την Ε.Ε. και η πρόσκληση συμμετοχής στο Ν.Α.Τ.Ο. θα προχωρήσουν χωρίς να ρωτηθούν, ούτε ο ελληνικός λαός, ούτε το ελληνικό Κοινοβούλιο, που θα κληθεί απλώς να επικυρώσει, κατόπιν εορτή, όλα όσα θα έχουν δρομολογηθεί. Όπως απέδειξαν τα πράγματα, η συμφωνία έγινε κάτω από την ασφυκτική πίεση των Αμερικανών, του Ν.Α.Τ.Ο. και των Γερμανών. Απόδειξη τούτου είναι ότι πρώτοι αυτοί πανηγύρισαν για την προδοτική αυτή συμφωνία και απεφάνθησαν ότι ο θλιβερός Πρωθυπουργός κ. Τσίπρας δικαιούται να λάβη το βραβείον Νόμπελ ειρήνης!
6) Ο διάσημος μουσικοσυνθέτης Μίκης Θεοδωράκης, που ήταν και ο κεντρικός ομιλητής του μεγάλου συλλαλητηρίου των Αθηνών για την Μακεδονία στις 4.2.2018, έδωσε μια πολύ σημαντική γενική εκτίμηση της συμφωνίας. Στις 12 Ιουνίου 2018 δήλωσε: «Η χώρα μας σύρθηκε σε μια πράξη ιστορικής ήττας και εθνικής μειοδοσίας με απρόβλεπτες επιπτώσεις σε βάρος της χώρας και του λαού μας. Συνάμα ποδοπατήθηκε η θέληση της συντριπτικής πλειοψηφίας του ελληνικού λαού. Ύστερα από αυτό το μεγάλο «Ναι» του κ. Τσίπρα εκείνο που πονάει πιο πολύ δεν είναι μόνο οι κίνδυνοι που ανοίγονται μπροστά μας, αλλά προ παντός η μεγάλη Ντροπή που θα μας στιγματίζει για πάντα».

7) Όπως έχει επισημανθεί από τους ειδικούς, η υπογραφείσα συμφωνία, εκτός των άλλων, περιέχει μια μεγάλη και κραυγαλέα αντίφαση. Ενώ από τη μια μεριά καταδικάζει τον αλυτρωτισμό, (άρθρο 8), και επιβάλλει και στις δύο χώρες, να μην προβαίνουν σε ενέργειες «αλυτρωτισμού», ή ορθότερα επεκτατισμού, από την άλλη καλλιεργεί και υποθάλπει τον σκοπιανό επεκτατισμό, με την παρά πάνω τριπλή αναγνώριση, (όνομα, γλώσσα, εθνότητα).
8) Όπως παρατηρεί σύγχρονος στρατιωτικός αναλυτής, (ο κ. Σάββας Καλεντερίδης),η αναγνώριση από την Ελλάδα της «μακεδονικής γλώσσας» και της «μακεδονικής εθνότητας», θα έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία από το πουθενά, μιας δεύτερης σλαβομακεδονικής μειονότητας στη χώρα μας, που θα ονομάζεται από εδώ και στο εξής «Μακεδονική». Ο σλαβικής προελεύσεωςπολιτικός φορέας, ο οποίος στις ευρωεκλογές του 2009 κατήλθε με την ονομασία «Ευρωπαϊκή Ελεύθερη Συμμαχία - Ουράνιο Τόξο» και έλαβε στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας 4.530 ψήφους, (0,09%), χαρακτηρίζει ως θετικό το γεγονός ότι «για πρώτη φορά η Ελλάδα αναγνωρίζει την μακεδονική γλώσσα και την μακεδονική ταυτότητα» στη «Δημοκρατία της Μακεδονίας». Δεν πρόλαβαν να περάσουν 24 ώρες από την υπογραφή της συμφωνίας των Πρεσπών και το «Ουράνιο Τόξο» ζητά αναγνώριση «εθνικής μακεδονικής μειονότητας» στην Ελλάδα! Πέραν αυτών όπως επισημαίνουν οι ειδικοί και σαν συνέπεια όσων παρά πάνω αναφέραμε, θα έχουμε σταδιακή απαγόρευση του ονόματος «Μακεδονία» σε λιμάνια, αεροδρόμια, αλλά και για εμπορικές χρήσεις.

9) Ο ίδιος στρατιωτικός αναλυτής, σε άλλη συνάφεια, πολύ εύστοχα παρατηρεί: Κατ’ αρχάς, η Ελλάδα, προτού υπογράψει οποιαδήποτε συμφωνία, έπρεπε να αναζητήσει και να βρει την απάντηση στο εξής ερώτημα: Γιατί οι Σκοπιανοί και όλοι εκείνοι που βρίσκονται από πίσω τους, επιμένουν σε κάτι που και οι ίδιοι γνωρίζουν ότι δεν τους ανήκει; Γιατί επιμένουν στο όνομα Μακεδονία, τη μακεδονική γλώσσα και ταυτότητα, τη στιγμή που γνωρίζουν ότι η περιοχή τους δεν είναι Μακεδονία, ότι η γλώσσα τους είναι η βουλγαρική και ότι οι ίδιοι είναι σλαβοβούλγαροι; Η απάντηση είναι απλή. Γιατί θέλουν να διεκδικήσουν τις περιοχές, που διεκδικούσαν στη διάρκεια του Μακεδονικού Αγώνα, στις οποίες κατοικούσαν πληθυσμοί που μιλούσαν την ίδια γλώσσα μαζί τους. Πρόκειται για περιοχές των νομών Φλώρινας, Κοζάνης, Πέλλας, Ημαθίας, Πιερίας, Θεσσαλονίκης, Κιλκίς, Σερρών και Δράμας, όπου υπάρχουν χωριά των οποίων οι κάτοικοι μιλούν τη γλώσσα, που η ελληνική κυβέρνηση, με την υπογραφή της συμφωνίας, αναγνωρίζει ως «μακεδονική». Αλλά το κακό δεν σταματάει μέχρις εδώ. Η ελληνική επικύρωση μακεδονικής γλώσσας και μακεδονικής εθνότητας ανοίγει το δρόμο για την ίδρυση «Στέγης Μακεδονικού πολιτισμού» σε διάφορες πόλεις της Μακεδονίας και στη Θεσσαλονίκη. Ταυτόχρονα τους δίνουμε λόγο στα εμπορικά σήματα και επωνυμίες, λόγο στα σχολικά εγχειρίδιά μας και στο περιεχόμενό τους. Επί πλέον αυτοπεριορίζουμε τον δημόσιο λόγο και τις πολιτιστικές εκδηλώσεις μας ακόμα και με την απλή υπόνοια ότι αναμοχλεύουν εχθρότητα.
10) Τέλος δεν είναι άνευ σημασίας η πρωτοφανής έκπτωση της τοπικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, η οποία, ενέδωσε στα δόλια σχέδια του Τίτο, γενόμενη όργανο και φορέας του σκοπιανού εθνικισμού. Το 1967, πραξικοπηματικώ τω τρόπω και έχοντας την κάλυψη της άθεης κυβέρνησης του Βελιγραδίου, αποσχίστηκε από το Πατριαρχείο της Σερβίας και ανακήρυξε την αυτονομία της, δημιουργώντας την «Ορθόδοξη Εκκλησία της Μακεδονίας»! Φυσικά καμιά Ορθόδοξη Εκκλησία δεν την αναγνώρισε και παραμένει μέχρι τώρα σχισματική. Μάλιστα τελευταία η σχισματική αυτή Εκκλησία, υπέβαλε αίτημα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και όχι στο Πατριαρχείο της Σερβίας, για να αρθεί το σχίσμα και να αναγνωρισθεί ως«Αρχιεπισκοπή Αχρίδος και πάσης Μακεδονίας»!


Κλείνοντας την μικρή αναφορά μας, με πολλή πικρία και λύπη εκφράζουμε, μαζί με τα εκατομμύρια των Ελλήνων συμπατριωτών μας, την αντίθεσή μας για τη συμφωνία αυτή, η οποία αποτελεί πραγματική ταφόπετρα για την Μακεδονία μας. Και όχι μόνον αυτό, αλλά δημιουργεί προηγούμενο και για άλλες διεκδικούμενες περιοχές από τους αδηφάγους γείτονές μας, όπως η Δυτική Θράκη, η Ήπειρος, το Αιγαίο, η Κύπρος κλπ. Δηλώνουμε ότι θα αγωνιστούμε με κάθε νόμιμο μέσο, να μην εφαρμοστεί στην πράξη και να μην κυρωθεί η συμφωνία. Παράλληλα καλούμε τη σεπτή Ιεραρχία της Εκκλησίας μας, να αναλάβει ρόλο εθναρχικό, διότι ήδη έχει καταδικάσει ουσιαστικά την συμφωνία, μη αποδεχομένη την πλαστή ονομασία «Μακεδονία» στο ψευδεπίγραφο κρατίδιο. Τέλος θα θέλαμε να απευθυνθούμε και προς τον σκοπιανό λαό, ο οποίος στην πλειοψηφία του είναι Ορθόδοξος, (παρ’ ότι η εκκλησιαστική του ηγεσία τον απέκοψε από την κοινωνία με την Ορθόδοξη Εκκλησία), να αποβάλλει τους ανιστόρητους αλυτρωτισμούς και επεκτατισμούς και τις ανόητες μεγαλοστομίες. Να χαμηλώσει τους εθνικιστικούς τόνους, οι οποίοι, όχι μόνον δεν θα τον ωφελήσει ως λαό και κράτος, αλλά μάλλον θα τον βλάψει. Να καλλιεργήσει κλίμα καλής γειτονίας με την πολιτισμένη, δημοκρατική και φιλόξενη χώρα μας και να είναι σίγουρος ότι μόνο κέρδος θα έχει από αυτή την τακτική. Αντίθετα, αν εμμένει στα εθνικιστικά του παραληρήματα, θα σπέρνει συνεχώς ανέμους και θα θερίζει θύελλες!

Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών