ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Σάββατο 20 Ιουλίου 2019

ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ ΚΑΙ Η ΝΕΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

Τα Θρησκευτικά Γαβρόγλου και η νέα κυβέρνηση
του Ιωάννη Τάτση, Θεολόγου

Η κυβερνητική αλλαγή που ακολούθησε τις εθνικές εκλογές έφερε και το τέλος της θητείας του Κώστα Γαβρόγλου στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Παραμένουν όμως σε ισχύ πολλές προβληματικές αποφάσεις του απελθόντος Υπουργού. Η νέα Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως αλλά και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός ήδη εξήγγειλαν σημαντικές αλλαγές στο χώρο της παιδείας όπως την κατάργηση του ασύλου στα πανεπιστήμια και την ακύρωση των σχεδίων ίδρυσης τέταρτης Νομικής Σχολής.
Κατά την τελετή παράδοσης – παραλαβής του Υπουργείου Παιδείας η νέα Υπουργός έκανε μία δήλωση με νόημα, συνδέοντας τα θέματα του χαρτοφυλακίου «Θρησκευμάτων» με τις επιταγές του Συντάγματος. Είπε μεταξύ άλλων ότι «ο Συνταγματικός νομοθέτης προβλέπει, μεταξύ των βασικών αποστολών του Κράτους, την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης». Και πρόσθεσε με νόημα ότι «σκοπεύουμε να υπηρετήσουμε όλες αυτές τις επιταγές». Κατά την προηγούμενη περίοδο ως επικεφαλής του Τομέα Παιδείας της Ν.Δ. η Νίκη Κεραμέως είχε δηλώσει ότι οι αποφάσεις του ΣτΕ που ακυρώνουν τα «νέα Θρησκευτικά» της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ θα πρέπει να εφαρμοστούν. Συνδυαζόμενες οι παραπάνω δηλώσεις και εν αναμονή των προγραμματικών δηλώσεων της νέας κυβέρνησης, έχει δημιουργηθεί μία νέα δυναμική επίλυσης του ζητήματος των Θρησκευτικών στη βάση των επιταγών του Συντάγματος, όπως αυτές ερμηνεύθηκαν με τις αποφάσεις 660/2018 και 926/2018 της Ολομέλειας του ΣτΕ. Ως γνωστόν αναμένεται και νέα απόφαση του ΣτΕ για την οποία υπήρξε από την πλευρά του Υπουργείου διαρροή ότι θα δημοσιοποιούνταν τον περασμένο Μάιο, ωστόσο ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί. Σε κάθε περίπτωση οι ήδη υπάρχουσες δύο τελεσίδικες αποφάσεις δεσμεύουν τη Διοίκηση και εν προκειμένω το Υπουργείο Παιδείας και η νέα Υπουργός, η οποία, ειρήσθω εν παρόδω, είναι δικηγόρος, φαίνεται να το αντιλαμβάνεται πλήρως.
Τα Θρησκευτικά αποτελούν για τη νέα κυβέρνηση ένα ακόμη ζήτημα στο οποίο ο απελθών Υπουργός κ. Γαβρόγλου επέδειξε αδιαλλαξία παρακάμπτοντας τεχνηέντως τις δικαστικές αποφάσεις και πετυχαίνοντας η Διοικούσα Εκκλησία να συρθεί σε έναν ανούσιο διάλογο για πράγματα που ήδη είχαν αποσαφηνιστεί από τη Δικαιοσύνη. Στην πρόθεσή της να επιλύσει το όλο ζήτημα η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Διοικούσα Εκκλησία, όταν αυτή εκφράζεται μέσω της αρχιεπισκοπικής αυλής, δεν είναι με το μέρος της συνταγματικής νομιμότητας και της ορθόδοξης θεολογίας αλλά υιοθετεί μάλλον την «αριστερίστικη» νεο-θεολογία αυτών που σχεδίασαν τα «νέα Θρησκευτικά» και πέτυχαν τη γενικευμένη εφαρμογή τους μέσω της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, η οποία πρόθυμα υπηρέτησε το στόχο της μετατροπής του μαθήματος των Θρησκευτικών σε πολυθρησκειακό και συγκρητιστικό για ευνόητους λόγους.
Ως γνωστόν, το περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών όπως και των άλλων μαθημάτων καθορίζεται με Υπουργικές Αποφάσεις. Επομένως η εφαρμογή στην πράξη των αποφάσεων του ΣτΕ δεν απαιτεί κανενός είδους νομοθετική εργασία στη Βουλή αλλά μία νέα Υπουργική Απόφαση με την οποία θα ακυρώνεται η Υ.Α. Γαβρόγλου, λόγω και των όσων αναφέρονται στις αποφάσεις του ΣτΕ και θα επανέρχεται το μάθημα στην προ Φίλη και Γαβρόγλου κατάσταση. Πρακτικά οι «Φάκελοι Μαθήματος» θα πρέπει να τεθούν εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας, παρόλο που ο Κώστας Γαβρόλγου έσπευσε να τους αποστείλει στα σχολεία για να προκαταλάβει τις εξελίξεις. Στους διδάσκοντες μπορεί να δοθεί εντολή χρήσης των βιβλίων που υπήρχαν πριν τους Φακέλους και τα οποία είναι αναρτημένα στο Ψηφιακό Σχολείο. Σε εύλογο χρόνο, μετά την εκτύπωσή τους, τα βιβλία αυτά μπορούν να αποσταλούν στα σχολεία για χρήση από εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Είναι σαφές ότι η νέα κυβέρνηση δεν μπορεί να συνεχίσει να «υπηρετεί» τα Θρησκευτικά Φίλη-Γαβρόγλου που φέρουν την υπογραφή Γιαγκάζογλου και της ομάδας του. Εάν δεν προχωρήσει άμεσα η απαραίτητη αλλαγή, μέσα σε λίγο χρόνο τα στελέχη της νέας κυβέρνησης θα ακούσουν το Νίκο Φίλη να καυχιέται ότι μπορεί ο ίδιος να απομακρύνθηκε από το Υπουργείο, μπορεί το κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ να έφυγε από την κυβέρνηση, όμως τα «νέα Θρησκευτικά» που εκείνοι έφεραν, έμειναν για πάντα στα ελληνικά σχολεία!

Ορθόδοξος Τύπος, 19.07.2019

ΟΣΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ: Η ΨΥΧΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΚΗΠΟΣ ΧΩΡΙΣΜΕΝΟΣ ΣΕ ΔΥΟ ΜΕΡΗ!

Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης: Η ψυχή είναι ένας κήπος χωρισμένος σε δύο μέρη. Στον μισό φυτρώνουν αγκάθια, στον άλλο μισό λουλούδια· και έχουμε μια δεξαμενή νερού (τις δυνάμεις της ψυχής) με δύο βρύσες και δύο αυλάκια. Η μία κατευθύνει το νερό στα αγκάθια και η άλλη στα λουλούδια. Κάθε φορά μόνο μια βρύση μπορώ ν’ ανοίξω. Αφήνω απότιστα τα αγκάθια και μαραίνονται, ποτίζω τα λουλούδια και ανθίζουν.

ΓΕΡΩΝ ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΣΤΑΥΡΟΒΟΥΝΙΩΤΗΣ: ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΚΑΤΑΚΡΙΝΕΙ, ΒΡΗΚΕ ΗΔΗ ΣΥΝΤΟΜΟ ΔΡΟΜΟ, ΠΟΥ ΒΓΑΖΕΙ ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ!


Γέρων Γερμανός Σταυροβουνιώτης: Αὐτός, πού ποτέ δέν κατακρίνει, οὐτε μέ τά λόγια του, οὒτε μέ τούς λογισμούς του, βρῆκε ἤδη σύντομο δρόμο, πού βγάζει κατευθεῖαν στόν Παράδεισο.

ΓΕΡΩΝ ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΣΤΑΥΡΟΒΟΥΝΙΩΤΗΣ: ΑΥΤΟΣ, ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΥΝΑΤΗ ΠΙΣΤΗ ΣΤΟΝ ΘΕΟ, ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ!


Γέρων Γερμανός Σταυροβουνιώτης: Αυτός, που έχει δυνατή πίστη στον Θεό, αισθάνεται σε κάθε βήμα της ζωής του την παρουσία του Χριστού, και νοιώθει απέραντη χαρά και ειρήνη μέσα στην ψυχή του. Αντίθετα ο ολιγόπιστος μεμψιμοιρεί, λυπάται για τα γήινα, γογγύζει εύκολα, ταράσσεται, γεμίζει άγχος.

ΟΣΙΟΣ ΔΩΡΟΘΕΟΣ: ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ!


Αββάς Δωρόθεος: Πρῶτα-πρῶτα, παιδί μου, δέν γνωρίζουμε τόν τρόπο πού οἰκονομεῖ ὁ Θεός τή ζωή μας καί ὀφείλουμε νά Τοῦ παραδίνουμε τόν ἑαυτό μας νά τόν κυβερνήσει —πράγμα πού ὀφείλουμε ἀκριβῶς νά κάνουμε καί σ᾽ αὐτήν τήν περίσταση. Γιατί θά δυσκολευτεῖς, ἄν θελήσεις νά κρίνεις μέ ἀνθρώπινα κριτήρια ὅσα σοῦ συμβαίνουν ἀντί ν᾽ ἀφήσεις στό Θεό κάθε μέριμνά σου.

ΑΒΒΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ: ΚΑΜΙΑ ΑΡΕΤΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΘΕΙ, ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΕΞΟΥΘΕΝΩΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ!


Αββάς Θεόδωρος: Καμιά αρετή δεν μπορεί να συγκριθεί με το να μην εξουθενώνουμε τους άλλους.

Π. ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ: ΟΣΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΚΑΝΑ ΕΓΩ, ΟΛΑ ΑΠΕΤΥΧΑΝ!

Αρχιμ. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος: Όσα προγράμματα έκανα εγώ, όλα απέτυχαν, γι’ αυτό αφήνω το πρόγραμμα της ζωής μου να το κάνη ο Θεός.

Π. ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ο ΠΟΝΟΣ ΤΑΠΕΙΝΩΝΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ!


Αρχιμ. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος: Ο πόνος ταπεινώνει τον άνθρωπο και όσο αυτός ταπεινώνεται, τόσο πλησιάζει τον Θεό.

ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ Ο ΘΕΣΒΙΤΗΣ

ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ Ο ΘΕΣΒΙΤΗΣ

Μέσα στη χορεία των Προφητών της Παλαιάς Διαθήκης ξεχωριστή είναι η θέση του προφήτη Ηλία. Στην Καινή Διαθήκη το όνομα του προφήτη Ηλία αναφέρεται πολλές φορές από τον ίδιο τον Ιησού Χριστό. Ο Ζαχαρίας, ο πατέρας του Προδρόμου, είπε πως ο Ιωάννης θα ερχόταν «ἐν πνεύματι καὶ δυνάμει Ἠλίου» (Λουκ., κεφ. α, στ. 17), θα είχε δηλαδή τα γνωρίσματα και το ζήλο του προφήτη Ηλία, θα ήταν ο ίδιος ο προφήτης Ηλίας, όπως ο λαός τον περίμενε να ξανάρθει. Ο Ιησούς Χριστός, όταν έδωσε μαρτυρία για τον πρόδρομο Ιωάννη κι έπλεξε το εγκώμιο του, είπε πως αυτός ήταν ο Ηλίας «Αν θέλετε, να το παραδεχθείτε, αυτός είναι ο Ηλίας, που έμελλε να έλθει».

Το πιο σπουδαίο είναι ότι οι μαθητές επάνω στο βουνό, κατά τη θεία Μεταμόρφωση, είδαν τους δυο Προφήτες, τον Μωϋσή και τον Ηλία, να συνομιλούν με τον Ιησού Χριστό. Όλα αυτά φανερώνουν την ξεχωριστή θέση του προφήτη Ηλία ανάμεσα στους Προφήτες και μέσα στη συνείδηση του λαού. Ακόμα και στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού, ακούοντας τη διδασκαλία και βλέποντας τα θαύματά του, έβλεπαν τον προφήτη Ηλία, που είχε ξανάρθει. Ο Ιησούς Χριστός ρώτησε· «Τίνα με λέγουσιν οἱ ἄνθρωποι εἶναι;». Κι οι μαθητές είπαν: «Ἰωάννην τὸν βαφτιστήν, ἄλλοι δὲ Ἠλίαν....».

Ο προφήτης Ηλίας έζησε τον 9 π.Χ. αιώνα και ήταν γιος του Σωβάκ και καταγόταν από τη Θέσβη (γι' αυτό και ονομάστηκε Θεσβίτης), το σημερινό El Istib, της περιοχής Γαλαάδ και άνηκε στην φυλή του Ααρών. Όταν γεννήθηκε, ο πατέρας του είδε μία θεία οπτασία: Δύο άνδρες λευκοφορεμένοι τον ονόμαζαν Ηλία, τον σπαργάνωναν με φωτιά και του έδιναν φλόγα να φάει. Τότε ο πατέρας του, πήγε στα Ιεροσόλυμα και αφού περιέγραψε την οπτασία στους ιερείς, εκείνοι του είπαν ερμηνεύοντας την οπτασία, ότι ο γιος του θα γίνει προφήτης και θα κρίνει το Ισραήλ με δίκοπο μαχαίρι και φωτιά.

Ο Προφήτης Ηλίας άσκησε το προφητικό του χάρισμα επί 25 έτη στα χρόνια του βασιλέα Αχαάβ, που βασίλεψε στα 873 - 854 π.Χ. Ο Αχαάβ και μάλιστα η γυναίκα του Ιεζάβελ ήσαν άνθρωποι ασεβείς κι εναντίον τους ήταν ο πόλεμος του προφήτη Ηλία. Η Ιεζάβελ, που δεν ήταν ισραηλίτισσα και γινόταν αιτία να νοθεύεται η πίστη από ειδωλολατρικά έθιμα, αυτή λοιπόν κυνήγησε πολύ τον προφήτη Ηλία, γι’ αυτό κι εκείνος αναγκαζόταν διαρκώς να φεύγει και να κρύβεται. Η Ιεζάβελ κυνηγούσε τον προφήτη Ηλία, όπως η Ηρωδιάδα τον Ιωάννη τον Πρόδρομο.

Πρώτο μεγάλο σημείο, που έδωσε ο προφήτης Ηλίας, ήταν που προσευχήθηκε και δεν έβρεξε για τριάμισι χρόνια. Σ’ αυτό το διάστημα ο Προφήτης κρυβόταν σε μια σπηλιά σ’ ένα χείμαρρο πέρ’ από τον Ιορδάνη. Εκεί υπήρχε λίγο νερό κι ένας κόρακας του πήγαινε τροφή κάθε πρωί. Όταν στέρεψε το νερό, έφυγε ο Προφήτης και πήγε στα Σάρεπτα της Σιδωνίας· όλα αυτά με εντολή του Θεού. Εκεί φιλοξενήθηκε σε μια χήρα γυναίκα, που είχε λίγο αλεύρι και λίγο λάδι, κι όμως έτρωγαν όλο τον καιρό και δεν έλειψαν. Η χήρα γυναίκα είχε ένα παιδί κι έτυχε να αρρωστήσει και να πεθάνει. Τότε ο Προφήτης προσευχήθηκε κι ανάστησε το παιδί.

Δεύτερο μεγάλο σημείο, που έδειξε ο Προφήτης Ηλίας, ήταν που προσευχήθηκε κι ήλθε φωτιά από τον ουρανό. Με προσταγή του βασιλέα Αχαάβ, μαζεύτηκαν τετρακόσιοι ειδωλολάτρες ψευτοιερείς, που τους προστάτευε η Ιεζάβελ. Τότε ο προφήτης Ηλίας τους προκάλεσε σ’ ένα διαγωνισμό. Του είπε κι έβαλαν πάνω στο θυσιαστήριο τα ξύλα και το σφάγιο για θυσία, και άρχισαν να τρέχουν γύρω και να φωνάζουν όλη την ήμερα τον ψεύτικο θεό Βάαλ, για να ρίξει φωτιά· «και ουκ ην φωνή και ουκ ην ακρόασις». Τότε ο Προφήτης τους είπε· «Κάνετε πέρα! Τώρα θα κάνω εγώ τη θυσία μου». Έκανε δικό του θυσιαστήριο, έβαλε κι έβρεξαν καλά τρείς φορές τα ξύλα με νερό κι ύστερα προσευχήθηκε. Έπεσε τότε φωτιά από τον ουρανό κι αναποδογύρισε κι έκαψε ολόκληρο το θυσιαστήριο.

Ύστερα απ’ αυτό το σημείο, ο λαός έπιασε τους τετρακόσιους ψευτοϊερείς κι ο προφήτης Ηλίας τους τιμώρησε αυστηρά. Η Ιεζάβελ, αγριεμένη, κυνήγησε τον Προφήτη κι εκείνος έφυγε ψηλά στο Χωρήβ, εκεί που πριν πεντακόσια χρόνια ο Μωϋσής άκουσε τη φωνή του Θεού κι είδε τη βάτο να φλέγεται και να μην καίγεται. Εκεί ο προφήτης Ηλίας κρυβόταν σε μια σπηλιά κι ο Θεός τον δίδαξε ένα σπουδαίο μάθημα. Του είπε· «Ανέβα ψηλά στην κορυφή, και θα δεις το Θεό. Θα περάσει δυνατός αέρας· θα γίνει σεισμός· θα δεις φωτιά και θα περάσει ένα ανάλαφρο και δροσερό αεράκι. Ο Θεός δεν θα είναι ούτε στη θύελλα ούτε στο σεισμό ούτε στη φωτιά, αλλά στο ανάλαφρο αεράκι».

Άλλα θαυμαστά σημεία του πορφήτη Ηλία ήταν ότι διέσχισε τον Ιορδάνη ποταμό με την μυλωτή του και τέλος ότι αντί να πεθάνει ανελήφθη με άρμα πυρός στον ουρανό.

Να σημειώσουμε, ότι ο προφήτης Ηλίας, μετά από οκτώ ή δέκα χρόνια από την ανάληψη του, απέστειλε γράμματα (ίσως δι’ Αγγέλου) στον βασιλέα Iωράμ, προβλέποντας τον θάνατο του επειδή απομακρύνθηκε από την λατρεία του αληθινού Θεού: «καὶ ἦλθεν αὐτῷ ἐν γραφῇ παρὰ ᾿Ηλιοὺ τοῦ προφήτου λέγων· τάδε λέγει Κύριος Θεὸς Δαυὶδ τοῦ πατρός σου· ἀνθ' ὧν οὐκ ἐπορεύθης ἐν ὁδῷ ᾿Ιωσαφὰτ τοῦ πατρός σου καὶ ἐν ὁδοῖς ᾿Ασὰ βασιλέως ᾿Ιούδα» (Παραλειπομένων Β’, κεφ. 21, στίχος 12).

Το δε βιβλίο Σοφία Σειράχ αναφέρει ότι: «ΚΑΙ ἀνέστη ᾿Ηλίας προφήτης ὡς πῦρ, καὶ ὁ λόγος αὐτοῦ ὡς λαμπὰς ἐκαίετο.... ὡς ἐδοξάσθης, ᾿Ηλία, ἐν τοῖς θαυμασίοις σου· καὶ τίς ὅμοιός σοι καυχᾶσθαι; ὁ ἐγείρας νεκρὸν ἐκ θανάτου καὶ ἐξ ᾅδου ἐν λόγῳ ῾Υψίστου· ὁ καταγαγὼν βασιλεῖς εἰς ἀπώλειαν καὶ δεδοξασμένους ἀπὸ κλίνης αὐτῶν· ὁ ἀκούων ἐν Σινᾷ ἐλεγμὸν καὶ ἐν Χωρὴβ κρίματα ἐκδικήσεως· ὁ χρίων βασιλεῖς εἰς ἀνταπόδομα καὶ προφήτας διαδόχους μετ᾿ αὐτόν· ὁ ἀναληφθεὶς ἐν λαίλαπι πυρὸς ἐν ἅρματι ἵππων πυρίνων.... μακάριοι οἱ ἰδόντες σε καὶ οἱ ἐν ἀγαπήσει κεκοσμημένοι, καὶ γὰρ ἡμεῖς ζωῇ ζησόμεθα.» (Σοφία (Σειράχ, μη΄, 1<-11>).

ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ Ο ΘΕΣΒΙΤΗΣ