ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2019

ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΠΕΘ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΝΩΣΙΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ                                    
Αθήνα, 6 Σεπτεμβρίου 2019
Χαλκοκονδύλη 37 – 104 32 ΑΘΗΝΑ                                            
Αρ. Πρωτ.:  52
Τηλ. 210 5224180 FAX 2105224420
Email: petheol@gmail.com
Ιστοχώρος: petheol.gr

Προς: κ. Κωνσταντίνο Μενουδάκο
Επιτ. Πρόεδρο του ΣτΕ
Πρόεδρο της Αρχής Προστασίας
Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα

Κοιν.: κ. Νίκη Κεραμέως
Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

Αξιότιμε κ. Πρόεδρε,

Όπως διαβάσαμε στον τύπο, εξεδώσατε απόφαση με την οποία ισχυρίζεστε ότι δεν θα πρέπει να δηλώνεται το θρήσκευμα να παίρνουν απαλλαγές οι μαθητές, ούτε να αναγράφεται το θρήσκευμα και η υπηκοότης στα απολυτήρια των μαθητών. Οφείλουμε να σημειώσουμε, ωστόσο, ότι η απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Χανίων 115/2012 που είναι υποχρεωτικά εφαρμοστέα, συγκρούεται άμεσα με το σκεπτικό της απόφασης της Ανεξάρτητης Αρχής που υπηρετείτε, διότι κρίνει το θέμα εντελώς διαφορετικά, καθώς υποχρεώνει όλους τους μαθητές να δηλώνουν το θρήσκευμά τους και ορίζει και την διαδικασία χορήγησης των απαλλαγών(1).
Υπ’ όψη ότι η ως άνω απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Χανίων έχει ισχύ απόφασης Συμβουλίου της Επικρατείας. 
Σας ενημερώνουμε επίσης, ότι εκτός από την προειρημένη απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Χανίων, υπάρχει και η Απόφαση 660/2018 του Συμβουλίου της Επικρατείας για το Πρόγραμμα Σπουδών του πρώην Υπουργού Παιδείας  κ. Ν. Φίλη για το μάθημα των Θρησκευτικών, η οποία κρίνει ότι οι ετερόδοξοι, αλλόθρησκοι ή άθεοι μαθητές έχουν δικαίωμα πλήρους απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών «χωρίς καμμία δυσμενή συνέπεια, εφ’ όσον οι γονείς τους υποβάλουν αξιόπιστη δήλωση ότι δεν επιθυμούν, για λόγους θρησκευτικής συνειδήσεως, ήτοι διότι είναι ετερόδοξοι, αλλόθρησκοι ή άθεοι, να παρακολουθήσουν τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών».
Σημειώνουμε τα ανωτέρω, θεωρώντας βάσιμη την ανάγκη για διορθωτική έκδοση της απόφασής σας. Στην περίπτωση που η εν λόγω  απόφασή σας έχει υπόψη της τα ανωτέρω δεδομένα, αποτελεί παράλειψη, εν προκειμένω, ο ερμηνευτικός παραγκωνισμός τους που επισημαίνουμε, κάτι που δεν είναι ασυνάρτητο ως προς το άρθρ. 42 παρ. 1 του Ποινικού Κώδικα.
Υπ’ όψη ότι το προαναφερόμενο άρθρ. 10 του  Συντάγματος σας υποχρεώνει να μας στείλετε σύντομα την απάντησή σας, προκειμένου να προχωρήσουμε, αν χρειαστεί, στις κατά νόμον περαιτέρω ενέργειες μας.

Μετά τιμής
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
            Ο Πρόεδρος                                                  Ο Γεν.  Γραμματέας
       Ηρακλής Ρεράκης                                          Παναγιώτης Τσαγκάρης
Καθηγητής Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ                      Υπ. Δρ. Θεολογίας

1.       Η Απόφαση 115/2012 του Διοικητικού Εφετείου Χανίων που αφορούσε στο ζήτημα της απαλλαγής μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών τόνιζε ότι «οι άθρησκοι, οι αλλόθρησκοι και οι ετερόδοξοι μαθητές έχουν δικαίωμα απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών, αλλά μόνον όταν συντρέχουν στο πρόσωπό τους λόγοι θρησκευτικής συνείδησης, τους οποίους οφείλουν να επικαλούνται οι ίδιοι ή οι γονείς τους (ότι δηλαδή είναι άθεοι, αλλόθρησκοι ή ετερόδοξοι)» συνεπώς τεκμηριωμένα θα πρέπει να υπάρξει αιτιολόγηση του λόγου απαλλαγής. Επιπλέον, σύμφωνα με την ίδια απόφαση «οι διευθυντές των σχολικών μονάδων, οφείλουν να ελέγχουν τη συνδρομή των νομίμων προϋποθέσεων (λόγων) απαλλαγής, ότι δηλαδή πρόκειται για άθεο ή αλλόδοξο ή ετερόθρησκο μαθητή, προκειμένου να διαπιστωθεί η τήρηση του προεκτεθέντος συνταγματικού κανόνα του ειδικού σκοπού του μαθήματος των Θρησκευτικών, που πραγματώνεται με την υποχρεωτική παρακολούθηση από τους Ορθόδοξους μαθητές και για να τηρηθεί ο συνταγματικός κανόνας του άρθρου 13 παρ. 1 του ισχύοντος Συντάγματος, ώστε να διευκολυνθεί ο άθρησκος, αλλόθρησκος ή ετερόδοξος μαθητής, στην άσκηση του δικαιώματός του να απολαύσει “ανεμπόδιστα” την ελευθερία της θρησκευτικής του συνείδησης. Απορρίπτεται η χρήση του δικαιώματος της απαλλαγής με το πρόσχημα ότι υπάρχουν λόγοι συνείδησης».

ΠΡΟΣΕΧΕ ΤΙ ΣΠΕΡΝΕΙΣ ΤΩΡΑ!


Πρόσεχε τι σπέρνεις τώρα...
Αν σπείρεις εντιμότητα, θα θερίσεις εμπιστοσύνη.
Αν σπείρεις καλοσύνη, θα θερίσεις φίλους.
Αν σπείρεις ταπεινοφροσύνη, θα θερίσεις μεγαλείο.
Αν σπείρεις επιμονή, θα θερίσεις νίκη.
Αν σπείρεις στοχασμό, θα θερίσεις αρμονία.
Αν σπείρεις σκληρή δουλειά, θα θερίσεις επιτυχία.
Αν σπείρεις συγχώρηση, θα θερίσεις συμφιλίωση.
Αν σπείρεις ειλικρίνεια, θα θερίσεις καλές σχέσεις.
Αν σπείρεις υπομονή, θα θερίσεις βελτίωση.

Αν σπείρεις πίστη, θα θερίσεις θαύματα.
Αν σπείρεις ανεντιμότητα, θα θερίσεις δυσπιστία.
Αν σπείρεις εγωισμό, θα θερίσεις μοναξιά.
Αν σπείρεις περηφάνια, θα θερίσεις καταστροφή.
Αν σπείρεις ζήλια, θα θερίσεις ταλαιπωρία.
Αν σπείρεις οκνηρία, θα θερίσεις στασιμότητα.
Αν σπείρεις πικρία, θα θερίσεις απομόνωση.
Αν σπείρεις πλεονεξία, θα θερίσεις απώλεια.
Αν σπείρεις κακολογία, θα θερίσεις εχθρούς.
Αν σπείρεις στενοχώριες, θα θερίσεις ρυτίδες.
Αν σπείρεις αμαρτίες, θα θερίσεις ενοχές.
Πρόσεχε, λοιπόν, τί σπέρνεις τώρα.
Αυτό θα καθορίσει τί θα θερίσεις αύριο!

Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΜΕ ΤΑ ΨΩΜΙΑ


Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΜΕ ΤΑ ΨΩΜΙΑ

Ένας πλούσιος αγρότης, του οποίου τα ψωμιά ήταν γεμάτα αποθέματα σιτηρών, εν αναμονή των αυξήσεων των τιμών συχνά έλεγε τη συνηθισμένη προσευχή για τους φτωχούς που ήταν σε ανάγκη. Η Προσευχή, πάντα έλεγε το αίτημα αυτό: "Θεέ, θυμήσου τους φτωχούς και τους πεινασμένους και εκπληρωσε τις ανάγκες τους!" Ο ίδιος ο αγρότης δεν βοηθούσε κανέναν και μόνο περίμενε ότι ο Θεός θα έκανε όλα αυτά.
Κάποτε, όταν ο αγρότης ξεκίνησε την προσευχή του «για τους φτωχούς και τους πεινασμένους», ο γιος του είπε στον πατέρα του: «Μπορώ να πάρω τα μισά από τα ψωμιά που βρίσκονται στα κάδους σου;» Ο πατέρας εξέφρασε έκπληξη για το αίτημα αυτό: «Τι είναι για εσένα ; Τι θα κάνεις με αυτά ; "Ο γιος είπε:" Θα απαντήσω στην προσευχή σου! "

ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ


Κορόιδευε ένας άθεος έναν ἱεροκήρυκα μιά μέρα, λέγοντάς του:
—Μας μιλᾶτε κάθε τόσο γιά φορτίο ἁμαρτιῶν καί τά παρόμοια. Πιστέψτε με, ὅμως, ὅτι προσωπικά δέν νοιώθω κανένα τέτοιο βάρος. Ἀλήθεια, πόσο ζυγίζει ἡ ἁμαρτία;
Ὁ ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ πολύ ψύχραιμα, ἀπάντησε τότε:
—Δέν μου λέτε, ἄν βάλετε πάνω σ’ ἕνα νεκρό μιά πέτρα ἑκατό κιλῶν, θά τή νοιώση;
—Ὄχι, ἀπάντησε ἀπορημένος ὁ ἄθεος, γιατί εἶναι νεκρός.
—Τό ἴδιο συμβαίνει καί μέ σᾶς, κατέληξε ὁ ἱεροκήρυκας. Ἔξω ἀπό τή Χάρι τοῦ Θεοῦ ὁ ἄνθρωπος εἶναι “νεκρός στίς παραβάσεις καί τά παραπτώματα”(Ἐφ 2, 1). Γι’ αὐτό δέν νοιώθετε τό βάρος τῆς ἁμαρτίας.

ΓΕΡΟΝΤΙΚΟ: ΕΝΑΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ ΡΩΤΗΣΕ ΤΟΝ ΑΒΒΑ ΜΙΩΣ!


Ένας στρατιώτης ρώτησε τον αββά Μιώς, αν άραγε ο Θεός δέχεται τη μετάνοια του αμαρτωλού. Και ο αββάς, αφού τον δίδαξε με πολλούς λόγους, είπε: 

- Πες μου, αγαπητέ, αν σχισθεί το χιτώνιό σου, το πετάς;
Όχι, απάντησε εκείνος. Το ράβω και το χρησιμοποιώ πάλι. 
- Αν λοιπόν εσύ λυπάσαι το ρούχο σου, τού είπε τότε ο γέροντας, δεν θα λυπηθεί ο Θεός το δικό του πλάσμα;

Από το Γεροντικό

ΓΕΡΟΝΤΙΚΟ: ΚΑΠΟΤΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΥΝΗΓΟΣ ΑΓΡΙΩΝ ΘΗΡΙΩΝ ΕΙΔΕ ΤΟΝ ΜΕΓΑ ΑΝΤΩΝΙΟ ΝΑ ΧΑΡΙΕΝΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΔΕΛΦΟΥΣ!


Κάποιος κυνηγός, όταν είδε τον Αντώνιο να αστειεύεται με τους αδελφούς, σκανδαλίστηκε. Θέλοντας εκείνος να τον διδάξει, λέγει: -«Βάλε μια σαΐτα στο τόξο σου και τέντωσέ το». Εκείνος το έκαμε. Του λέγει: -«Τέντωσέ το πιο πολύ». Το τέντωσε. Και πάλι του λέγει: -«Ακόμη πιο πολύ». Τότε, του απαντά ο κυνηγός: -«Αν το τεντώσω υπερβολικά, θα σπάσει το τόξο». Και ο γέροντας τον διδάσκει νηφάλια: -«Έτσι και στο έργο του Θεού. Αν τεντώσουμε υπερβολικά τη συμπεριφορά μας απέναντι στους αδελφούς, θα σπάσουν και αυτοί. Πρέπει λοιπόν κάποιες φορές να συγκαταβαίνουμε στους αδελφούς!». Ο κυνηγός ωφελήθηκε πολύ. Όμως, για να διαλέγεται κάποιος όπως ο Όσιος Αντώνιος, χρειάζεται σταθερή πίστη, πνευματικό βάθος, διάκριση και θείος φωτισμός.

Από το Γεροντικό

Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2019

ΟΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΕΚΕΙ ΕΙΝΑΙ ΑΓΑΠΗ, ΕΙΡΗΝΗ, ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ!


Όπου είναι ο Θεός εκεί είναι αγάπη, ειρήνη, δικαιοσύνη!

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΓΟΝΑΤΙΖΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΝ ΘΕΟ!


Ο άνθρωπος που γονατίζει μπροστά στο Θεό μπορεί να μείνει όρθιος μπροστά σε οτιδήποτε και σε οποιονδήποτε!

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ!

ΚΑΝΕΝΑΝ ΔΕΝ ΑΦΗΝΕΙ Ο ΘΕΟΣ, ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΑΦΗΝΟΥΜΕ!


Κανέναν δεν αφήνει ο Θεός εμείς τον αφήνουμε!


ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΜΕΤΑΝΟΙΩΣΑ ΕΠΕΙΔΗ ΣΙΩΠΗΣΑ!


Πολλές φορές μετάνιωσα επειδή μίλησα, όμως ποτέ δεν μετάνιωσα επειδή σιώπησα. Η σιωπή είναι μεγάλη αρετή!

ΚΥΡΙΑΚΗ ΗΜΕΡΑ ΘΕΟΥ!


ΚΥΡΙΑΚΗ ΗΜΕΡΑ ΘΕΟΥ!