Άγιος Πορφύριος ο
Καυσοκαλυβίτης: Όταν είναι σκοτάδι στο δωμάτιο, τι κάνεις; Πολεμάς να το
διώξεις; Διώχνεται το σκοτάδι; Ανάβεις το φως και φεύγει το σκοτάδι. Ή ψυχή έχει έναν ανθώνα κι έναν άγκαθώνα. Μην καταγίνεσαι να ξεριζώνεις τ' αγκάθια,
μόνο να ποτίζεις τον ανθώνα• όλο το νερό να το κατευθύνεις εκεί και τ' αγκάθια
θα ξεραθούν.
ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.
Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2019
ΟΣΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ: ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΟΛΕΜΑΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ
Άγιος
Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης: Δεν πρέπει να πολεμάτε τα παιδιά σας, αλλά το
σατανά που πολεμά τα παιδιά σας. Να τους λέτε λίγα λόγια και να κάνετε πολλή
προσευχή. Η προσευχή κάνει θαύματα. Δεν πρέπει η μητέρα να αρκείται στο αισθητό
χάδι στο παιδί της, αλλά να ασκείται στο πνευματικό χάδι της προσευχής. Η
σωτηρία του παιδιού σας περνάει μέσα από τον εξαγιασμό το δικό σας. Ο
αγιασμός δεν είναι ακατόρθωτο πράγμα, είναι μάλιστα εύκολος, φθάνει εσείς να
αποκτήσετε ταπείνωση και αγάπη. Αν θέλεις μπορείς να αγιάσεις και μέσα στην
Ομόνοια.
ΟΣΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ: Η ΔΥΝΑΜΙΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ!
Άγιος
Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης: Η δύναμις της προσευχής: Ο άνθρωπος, χωρίς την χάρη
του Χριστού, δεν μπορεί να κάνει τίποτε. Όταν θέλει όμως ο άνθρωπος, πολλά
μπορεί να κάνει με την προσευχή του. Είναι δύσκολο, αλλά είναι και εύκολο. Με
ένα μικρό σπινθήρα μπορεί να κάνει θαύματα, διότι ο Κύριος το είπε: Αυτοί πού
πιστεύουν, νεκρούς θα αναστήσουν, ασθένειες θα θεραπεύσουν και ό,τι θελήσουν
και το ζητήσουν από τον Κύριο θα γίνεται.
Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2019
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΑΓΚΑΡΗΣ, ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΗΣ ΠΕΘ: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ
Η Πανελλήνια Ένωση
Θεολόγων ζητεί από το υπουργείο Παιδείας να αποσύρει άμεσα τα αντισυνταγματικά
Προγράμματα Σπουδών Γαβρόγλου.
Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Τσαγκάρη, γενικό γραμματέα της Πανελλήνιας
Ένωσης Θεολόγων (ΠΕΘ), μετά και τις σημερινές αποφάσεις του ΣτΕ (1749 και 1750
/ 2019), το υπουργείο Παιδείας οφείλει να προχωρήσει σε αυτό που δεν έκανε από
την αρχή της σχολικής χρονιάς:
«Στην άμεση απόσυρση
των παράνομων-αντισυνταγματικών, αντιπαιδαγωγικών και αντιχριστιανικών
Θρησκευτικών (Προγραμμάτων Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών και των
βιβλίων-φακέλων του μαθήματος) που εισήγαγε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία
(Φίλης-Γαβρόγλου) στα σχολεία με σκοπό την πνευματική διάβρωση και προσηλυτισμό
των ορθόδοξων μαθητών στην πολυθρησκεία. Η επιστροφή του σχολείου στην ορθόδοξη
κανονικότητα μετά και τις αποφάσεις του ΣτΕ είναι πλέον μονόδρομος για το
υπουργείο Παιδείας και νομίζω και παλλαϊκή απαίτηση. Το υπουργείο Παιδείας,
όπως έσπευσε άμεσα να εφαρμόσει την απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής Προστασίας
Προσωπικών Δεδομένων για την αναγραφή του θρησκεύματος και της ιθαγένειας στους
τίτλους σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οφείλει το ίδιο να πράξει για
την απόφαση του ανωτάτου δικαστηρίου της χώρας του ΣτΕ για το μάθημα των
Θρησκευτικών. Αυτό είναι το δίκαιο και αυτό πρέπει να γίνει άμεσα πράξη».
http://thriskeftika.blogspot.com
ΠΕΘ: ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Αθήνα 20 Σεπτεμβρίου
2019
Αριθμ. Πρωτ. 60
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ιστορικές αποφάσεις
της Ολομελείας του Συμβουλίου
της Επικρατείας για το
μάθημα των Θρησκευτικών
Με τις υπ' αρ. 1749
και 1750 του 2019 ιστορικές αποφάσεις της Ολομελείας του Συμβουλίου της
Επικρατείας κρίθηκε αντισυνταγματική -μετά την απόφαση Φίλη- και η υπουργική
απόφαση Γαβρόγλου για το μάθημα των Θρησκευτικών.
Τα επίδικα νέα Προγράμματα Σπουδών, σύμφωνα με το ΣτΕ, «όπως προκύπτει
από τους σκοπούς και το περιεχόμενό τους, δεν αποβλέπουν στην ανάπτυξη της
θρησκευτικής συνείδησης των Ορθόδοξων μαθητών, διότι τα μεν προγράμματα του
Δημοτικού και του Γυμνασίου δεν περιέχουν ολοκληρωμένη -και διακριτή έναντι
άλλων δογμάτων και θρησκειών- διδασκαλία των δογμάτων, ηθικών αξιών και παραδόσεων
της ορθόδοξης εκκλησίας, το δε πρόγραμμα του Λυκείου είναι αποσυνδεδεμένο από
τη διδασκαλία αυτή».
Αντιθέτως, δίδεται
ιδιαίτερη έμφαση είτε στην προβολή στοιχείων κοινών με τη διδασκαλία άλλων
δογμάτων και θρησκειών (Δημοτικό-Γυμνάσιο) είτε στη διδασκαλία διαφόρων ηθικών
και κοινωνικών ζητημάτων, τα οποία είτε είναι αντικείμενο κυρίως άλλων
μαθημάτων (Δημοτικό-Γυμνάσιο) είτε είναι άσχετα ή και αντίθετα με την ορθόδοξη
χριστιανική διδασκαλία (Λύκειο). Κατόπιν τούτων, κρίθηκε από την Ολομέλεια του ΣτΕ
ότι τα επίδικα Προγράμματα Σπουδών έρχονται σε αντίθεση με τα άρθρα 16 παρ.2
και 13 παρ.1 του Συντάγματος, με το άρθρο 2 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου
της ΕΣΔΑ και με την αρχή της ισότητας (άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος, άρθρα 14
και 9 της ΕΣΔΑ).
Οι αποφάσεις
αυτές έρχονται να δικαιώσουν τις σχετικές προσφυγές αλλά και εν γένει
τις καταγγελίες της Πανελληνίου Ενώσεων Θεολόγων, Μητροπολιτών αλλά και
πλήθους γονέων και μαθητών για το θέμα. Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας
οφείλει να αποκαταστήσει τη νομιμότητα και να διασφαλίσει τα δικαιώματα γονέων
και μαθητών. Τα βιβλία - φάκελοι του Μαθήματος Θρησκευτικών που έχουν ήδη
μοιραστεί στα σχολεία είναι επικίνδυνα για τον ψυχικό κόσμο των μαθητών, ιδίως
των μικρών ηλικιών και ως εκ τούτου πρέπει να αποσυρθούν άμεσα. Η
αποχριστιανοποίηση της κοινωνίας μας, σε συνδυασμό με την κατάλυση του αξιακού
συστήματος ηθικών κανόνων που συνοδεύουν την Ορθόδοξη Πίστη μας έχει
οδηγήσει πλήθος νέων Ελλήνων στο Μηδενισμό, στον ατομικισμό και σε ένα τρόπο
ζωής χωρίς νόημα και ελπίδα ή στη χρήση ουσιών, τη δε χώρα μας αντιμέτωπη με
φρικτά περιστατικά και εγκλήματα που έως πρότινος ήταν αδιανόητα.
Η αποκατάσταση του
μαθήματος των Θρησκευτικών, ώστε να αποκτήσει εκ νέου ορθόδοξο χριστιανικό
χαρακτήρα, είναι παλλαϊκή απαίτηση. Ηπρόσφατη λαϊκή εντολή που έλαβε η
Κυβέρνηση υπήρξε καταδικαστική για τους υπαιτίους της Υπουργικής Απόφασης
Γαβρόγλου και ανοίγει τον δρόμο για να επανέλθουν οι νέοι μας σε μια υγιή
παιδεία που θα τους προσφέρει τα δοκιμασμένα πνευματικά πρότυπα της πλούσιας
πολιτισμικής και θρησκευτικής μας κληρονομιάς. Γι αυτό η ακυρωτική απόφαση του
ΣτΕ απελευθερώνει το μάθημα των Θρησκευτικών από τις πολυθρησκειακές και
ουδετρόθρησκες ιδεοληψίες Φίλη – Γαβρόγλου και είναι πολύ σαφής για το τι είναι
ανάγκη να γίνει άμεσα από το Υπουργείο Παιδείας.
Αναμένουμε την Υπουργό
Παιδείας να σεβαστεί τη συνταγματική τάξη και τις αποφάσεις του ανωτάτου
Δικαστηρίου, όπως έχει άλλωστε διακηρύξει και υποσχεθεί, και να αποσύρει
πάραυτα τα ακυρωθέντα Προγράμματα και τους Φακέλους τους, βάζοντας σε ισχύ το
προηγούμενο Αναλυτικό Πρόγραμμα και τα βιβλία 2003-2006 μέχρι να συγγραφούν
νέα.
ΣΤΕ: ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ - ΤΕΛΟΣ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ
Η Ολομέλεια του
Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε αντισυνταγματικές και αντίθετες στην
Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) τις αποφάσεις του τέως
υπουργού Παιδείας Κωνσταντίνου Γαβρόγλου με τις οποίες καθορίσθηκαν τα
προγράμματα σπουδών του μαθήματος των θρησκευτικών του Δημοτικού, του Γυμνασίου
και του Λυκείου.
Ειδικότερα, σύμφωνα με
σημερινή ανακοίνωση του ΣτΕ, με τις υπ΄ αριθμ. 1749 - 1752/2019 αποφάσεις της
Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (προεδρεύων ο αντιπρόεδρος Αθανάσιος
Ράντος και εισηγήτρια η Σύμβουλος Επικρατείας Παρασκευή Μπραΐμη) ακυρώθηκαν οι
101470/Δ2/16.6.2017 και 99058/Δ2/13.6.2017 αποφάσεις του υπουργού Παιδείας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα
με την ανακοίνωση του ΣτΕ, ακυρώθηκαν οι 101470/Δ2/16.6.2017 και
99058/Δ2/13.6.2017 αποφάσεις του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,
με τις οποίες καθορίστηκαν τα προγράμματα σπουδών του μαθήματος των
θρησκευτικών αφενός του δημοτικού και του γυμνασίου και αφετέρου του λυκείου.
Ειδικότερα, σε σχέση
με τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, η Ολομέλεια του Δικαστηρίου
έκρινε, κατά πλειοψηφία, ότι πρέπει να επιδιώκεται η ανάπτυξη της ορθόδοξης
χριστιανικής συνείδησης και ότι το μάθημα αυτό απευθύνεται αποκλειστικά στους
ορθόδοξους χριστιανούς μαθητές.
Εξάλλου, σύμφωνα με το
ΣτΕ, οι ετερόδοξοι, αλλόθρησκοι ή άθεοι μαθητές έχουν δικαίωμα πλήρους
απαλλαγής από το μάθημα με την υποβολή σχετικής δήλωσης, η οποία θα μπορούσε να
γίνει με μόνη την επίκληση λόγων θρησκευτικής συνείδησης. Η δε Πολιτεία
οφείλει, εφόσον συγκεντρώνεται ικανός αριθμός μαθητών που απαλλάσσονται, να
προβλέψει τη διδασκαλία ισότιμου μαθήματος προκειμένου να αποτραπεί ο κίνδυνος
«ελεύθερης ώρας». Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, τα επίδικα προγράμματα
σπουδών, όπως προκύπτει από τους σκοπούς και το περιεχόμενό τους, δεν
αποβλέπουν στην ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των ορθόδοξων μαθητών,
διότι τα μεν προγράμματα του δημοτικού και του γυμνασίου δεν περιέχουν
ολοκληρωμένη -και διακριτή έναντι άλλων δογμάτων και θρησκειών- διδασκαλία των
δογμάτων, ηθικών αξιών και παραδόσεων της ορθόδοξης εκκλησίας, το δε πρόγραμμα
του λυκείου είναι αποσυνδεδεμένο από τη διδασκαλία αυτή.
Αντιθέτως, δίδεται
ιδιαίτερη έμφαση είτε στην προβολή στοιχείων κοινών με τη διδασκαλία άλλων
δογμάτων και θρησκειών (δημοτικό-γυμνάσιο) είτε στη διδασκαλία διαφόρων ηθικών
και κοινωνικών ζητημάτων, τα οποία είτε είναι αντικείμενο κυρίως άλλων
μαθημάτων (δημοτικό-γυμνάσιο) είτε είναι άσχετα ή και αντίθετα με την ορθόδοξη
χριστιανική διδασκαλία (λύκειο).
Τελικά, κρίθηκε ότι τα
επίδικα προγράμματα σπουδών έρχονται σε αντίθεση με τα άρθρα 16 παρ.2 και 13
παρ.1 του Συντάγματος, με το άρθρο 2 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ
και με την Αρχή της Ισότητας (άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος, άρθρα 14 και 9
της ΕΣΔΑ).
ΟΣΙΟΣ ΙΣΑΑΚ Ο ΣΥΡΟΣ: ΝΑ ΦΥΛΑΣ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΟΥ ΝΑ ΜΗ ΛΕΕΙ ΑΠΡΟΣΕΚΤΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΤΤΑ ΛΟΓΙΑ!
Άγιος Ισαάκ ο Σύρος: Νά φυλᾶς τή γλώσσα σου
νά μή λέει ἀπρόσεκτα καί περιττά λόγια. Γιατί ἀπό τήν πολυλογία προέρχεται ἡ
ἁμαρτία. Οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας ἀσκοῦσαν πολύ τή σιωπή, γιά νά μπορέσουν
νά πλησιάσουν τόν Θεό καί νά ἑνωθοῦν μαζί Του. Μόνο ὅταν προσέχουμε τή
γλώσσα, εἶναι δυνατό νά ἔρθει στήν ψυχή μας ἡ κατάνυξη. Ὁ μακάριος ἅγιος
Ἰωάννης τῆς Κλίμακος εἶπε, ὅτι τό καθαρό στόμα καθαρίζει καί τήν καρδιά. Καί
στήν καθαρή καρδιά κατοικεῖ ὁ ἅγιος Θεός. Ἄν ὅμως σέ νικήσει ἡ γλώσσα σου,
πίστεψέ με, δέν πρόκειται νά προκόψεις ποτέ στήν ἀρετή καί ἡ ψυχή σου θά
εἶναι ἄδεια, σάν τό στάχυ πού δέν ἔχει καρπό.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)