Γέρων
Θαδδαίος της Βιτόβνιτσα: Δεν μπορούμε να επιτύχουμε τη σωτηρία με κανέναν τρόπο
πέρα από τη μεταμόρφωση του νου μας, τη μεταμόρφωσή του σε κάτι διαφορετικό από
αυτό που ήταν. Ο νους μας θεώνεται από μία ιδιάζουσα ενέργεια της χάριτος του
Θεού. Γίνεται απαθής και άγιος. Ένας θεωμένος νους ζει ακατάπαυστα με τη μνήμη
του Θεού.
ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.
Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2019
Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2019
ΑΓΙΟΣ ΓΑΒΡΙΗΛ Ο ΔΙΑ ΧΡΙΣΤΟΝ ΣΑΛΟΣ: ΜΑΚΑΡΙ ΟΛΟΙ ΝΑ ΑΞΙΩΘΟΥΝ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ!
Άγιος
Γαβριήλ ο δια Χριστόν Σαλός: Μακάρι όλοι να αξιωθούν της σωτηρίας
– Πάτερ
όλοι θα σωθούν;
– Όχι,
παιδί μου. Ούτε ο Κύριος θα σε ελεήσει ούτε εγώ, αν εσύ δεν θέλεις να ελεηθείς.
Όποιος φροντίζει για τη σωτηρία της ψυχής του θα μπορεί να βοηθάει με λόγια και
με έργα τον άλλον.
– Μακάρι
όλοι να αξιωθούν της σωτηρίας και να μη κριθούν άξιοι τιμωρίας, παρακαλούσε με
δάκρυα τον Δημιουργό.
– Ποιοι θα
σωθούν; ρώτησε κάποιος διάκος.
– «Και
έσεσθε μισούμενοι υπό πάντων διά το όνομά Μου. Ο δε υπομείνας εις τέλος, ούτος
σωθήσεται» (Μαρκ. 13:13). Ιδού ο Θεός! Ισχυρός και μέγας, για τον οποίο δεν
γνωρίζουμε ούτε την αρχή ούτε το τέλος Του. Η σοφία Του είναι ανεξερεύνητη και
η καλοσύνη Του κρυφή. Η ιστορία επαναλαμβάνεται. Ο Κάιν πάντα σκοτώνει τον Αβελ
και ο δρόμος του τελευταίου κατευθύνεται προς την ευλογημένη αιωνιότητα.
Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2019
ΗΡΑΚΛΗΣ ΡΕΡΑΚΗΣ: ΤΟ ΣΤΕ ΕΠΑΝΕΦΕΡΕ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΤΗ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ
Το ΣτΕ επανέφερε τα
Θρησκευτικά στη Συνταγματική τους
κανονικότητα
Ηρακλής Ρεράκης,
Καθηγητής
του Αριστοτελείου
Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Οι ιστορικές αποφάσεις
(1749 και 1750/ 20 Σεπτεμβρίου 2019) του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) ακυρώνουν
τα νέα πολυθρησκειακά Θρησκευτικά Φίλη – Γαβρόγλου και επαναφέρουν το μάθημα
των Θρησκευτικών στη συνταγματική νομιμότητα, μετά από την τριετή περιπέτεια
που πέρασε.
Το περασμένο έτος, η
Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ) είχε συγκρουστεί με το Υπουργείο Παιδείας (επί
κ. Γαβρόγλου), διότι τα μέλη της, αν και απειλούμενα πειθαρχικά από το
Υπουργείο, δεν δέχονταν να εφαρμόσουν τα ακυρωμένα, ως αντισυνταγματικά, από
τις αποφάσεις του ΣτΕ (2018) Προγράμματα Φίλη.
Και αυτό, διότι το
Υπουργείο ισχυριζόταν, ψευδώς, ότι τα νέα Προγράμματα Γαβρόγλου ήταν
αναμορφωμένα, ενώ η ΠΕΘ διαπίστωνε ότι ήταν τα ίδια με εκείνα του Φίλη.
Επιπρόσθετα, ο τότε
και νυν Γ. Γραμματέας Θρησκευμάτων και πολλοί άλλοι, επέμεναν ότι οι δάσκαλοι
και οι Θεολόγοι είναι υποχρεωμένοι να εφαρμόσουν τα Προγράμματα Γαβρόγλου, έως
ότου βγουν οι νέες αποφάσεις του ΣτΕ.
Ίσως, ήλπιζαν ότι το
ΣτΕ, σε μια νέα σύνθεσή του, θα ανέτρεπε τις αποφάσεις του ΣτΕ του 2018. Όμως,
αυτό δεν έγινε, διότι οι αποφάσεις του ΣτΕ, για τα ίδια Προγράμματα που είχαν
ακυρωθεί πριν ένα χρόνο, δεν θα μπορούσαν να αλλάξουν.
Το ΣτΕ, ως γνωστό,
έχει κριτήρια καθορισμένα, σταθερά και αμετακίνητα:
Ελέγχει, με βάση το
Σύνταγμα και την υπάρχουσα νομολογία, αν μια απόφαση ή διοικητική πράξη, που
ζητά κάποιος να ακυρωθεί, είναι αντισυνταγματική ή όχι.
Το ΣτΕ, λοιπόν, στις
20 Σεπτεμβρίου 2019, επανέλαβε σχεδόν τις προηγούμενες αποφάσεις, που είχε
λάβει το 2018 για τα Προγράμματα Φίλη του Μαθήματος των Θρησκευτικών και
ακύρωσε και τα Προγράμματα Γαβρόγλου.
Έτσι, οι ακυρωτικές αποφάσεις
του ΣτΕ, είναι πλέον αμετάκλητες και άμεσα εφαρμοστέες.
Μερικές από αυτές
αναφέρονται παρακάτω, προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν παρεξηγήσεις,
παρερμηνείες και εσκεμμένες παραποιήσεις τους:
α) Ως ανάπτυξη της
«εθνικής συνειδήσεως νοείται ευλόγως, η ανάπτυξη της ελληνικής -και όχι άλλης-
εθνικής συνειδήσεως». Ως «ανάπτυξη δε της “θρησκευτικής” συνείδησης νοείται η
ανάπτυξη ορθόδοξης χριστιανικής συνειδήσεως, ενόψει του ότι η θρησκεία της
Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού, χαρακτηριζόμενη ως «επικρατούσα
θρησκεία στην Ελλάδα», αναγνωρίζεται από τον συνταγματικό νομοθέτη, ως η
θρησκεία της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού».
β) «Στην ανάπτυξη
θρησκευτικής συνειδήσεως των ελληνοπαίδων, σύμφωνα με τις αρχές της ορθόδοξης
χριστιανικής διδασκαλίας, αποβλέπουν και οι γονείς τους, αντλώντας, από την
διάταξη του άρθρου (13) του Συντάγματος, το δικαίωμα, που κατοχυρώνεται ευθέως
και από το άρθρο (2) του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της Συμβάσεως της ΕΣΔΑ,
να «εξασφαλίζουν» την μόρφωση και εκπαίδευση των τέκνων τους, σύμφωνα με τις
δικές τους θρησκευτικές πεποιθήσεις».
γ) «Ως “ανάπτυξη” της
ορθόδοξης χριστιανικής θρησκευτικής συνειδήσεως νοείται η εμπέδωση και ενίσχυση
της συγκεκριμένης αυτής θρησκευτικής συνειδήσεως των μαθητών, με τη διδασκαλία
των δογμάτων, ηθικών αξιών και παραδόσεων της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας
του Χριστού, ως εκ τούτου δε, αφορά αποκλειστικά στους μαθητές, οι οποίοι,
ανήκοντες στην κατά τα άνω πλειοψηφία του ελληνικού λαού, ασπάζονται το
ορθόδοξο χριστιανικό δόγμα. Το κυριότερο μέσο, με το οποίο -εκτός των άλλων
(προσευχή, εκκλησιασμός)- υπηρετείται ο ανωτέρω συνταγματικός σκοπός είναι η
διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών».
δ) Η «ανάπτυξη της
θρησκευτικής συνειδήσεως αποτελεί συνταγματική υποχρέωση του Κράτους, επιτελείται
δε, κυρίως, με τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών, το οποίο, για να
υπηρετεί τον εν λόγω σκοπό, πρέπει να διδάσκεται, επί ικανό αριθμό ωρών
διδασκαλίας εβδομαδιαίως, να μην υποβαθμίζεται, κατά την διδασκαλία και την
εξέταση, σε σχέση με άλλα μαθήματα και να περιλαμβάνει, οπωσδήποτε, με σαφήνεια
και πληρότητα, τα δόγματα, τις ηθικές αξίες και τις παραδόσεις της Ανατολικής
Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού, χωρίς να προκαλεί σύγχυση με τη διδασκαλία
άλλων δογμάτων και θρησκειών.
ε) «Κατά την διάταξη
του άρθρου 16 παρ. 2 του Συντάγματος, ο κοινός νομοθέτης είναι ελεύθερος να
διαμορφώνει το πρόγραμμα της σχολικής εκπαιδεύσεως των ελλήνων μαθητών, υπό τον
όρο ότι το περιεχόμενο των διδασκόμενων μαθημάτων οδηγεί στην επίτευξη των
σκοπών, στους οποίους ο συνταγματικός νομοθέτης αποβλέπει, αναγνωρίζοντας την
παιδεία ως βασική αποστολή του Κράτους. Στους σκοπούς αυτούς ο συνταγματικός
νομοθέτης ρητώς συγκαταλέγει την ανάπτυξη -και όχι διαμόρφωση – της
θρησκευτικής συνειδήσεως των μαθητών, οι οποίοι εισέρχονται στον σχολικό βίο με
ήδη διαμορφωμένη συνείδηση περί του θείου, απότοκη των βιωμάτων τους από το
οικογενειακό περιβάλλον, όπως αυτά αναπτύσσονται σε συνθήκες πλήρους
θρησκευτικής ελευθερίας προστατευόμενης από το άρθρο 13, παρ. 1 του
Συντάγματος».
ζ) «Κατά την διάταξη
του άρθρου 16, παρ. 2 του Συντάγματος, το σχολικό πρόγραμμα πρέπει να
περιλαμβάνει μάθημα, στο οποίο οι μαθητές ασκούνται στην κατανόηση και εμπέδωση
των θρησκευτικών δογμάτων, τα οποία ήδη πρεσβεύουν, υπό την προϋπόθεση ότι δεν
έχει μορφή κατηχήσεως σ’ αυτά, ώστε να μην διακυβεύεται η διάπλαση ελεύθερης
προσωπικότητας που, επίσης αναγνωρίζεται, κατά την ίδια διάταξη, ως σκοπός της
παιδείας. Έτσι, κατά την διάταξη αυτή, στο σχολικό πρόγραμμα, που καταρτίζει ο
κοινός νομοθέτης, πρέπει να περιλαμβάνεται η διδασκαλία της Ανατολικής
Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού, ως θρησκεύματος της μεγάλης πλειοψηφίας του
ελληνικού λαού».
η) Επειδή, περαιτέρω,
ο νομοθέτης -για ετερόδοξους ή αλλόθρησκους μαθητές -ιδίως τους μαθητές του
καθολικού δόγματος ή της εβραϊκής θρησκείας ή της μουσουλμανικής μειονότητας
της Δυτικής Θράκης- έχει ρητώς προβλέψει δυνατότητα διδασκαλίας του οικείου
δόγματος ή θρησκείας, σύμφωνα με την συνταγματική αρχή της ισότητας, το Κράτος
δεν μπορεί, ρυθμίζοντας το περιεχόμενο του μαθήματος των θρησκευτικών, να
στερήσει από τους μαθητές, που ασπάζονται ορισμένο δόγμα ή θρησκεία, το
δικαίωμα το οποίο αναγνωρίζει σε μαθητές που ανήκουν σε άλλα δόγματα ή
θρησκείες, να διδάσκοντα, αποκλειστικά, τα δόγματα της πίστεώς τους».
θ) «Στις ανωτέρω
υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεις αντίκεινται ρυθμίσεις νόμων ή κανονιστικών
διοικητικών πράξεων, με τις οποίες, μέσω κυρίως των Προγραμμάτων διδασκαλίας
του μαθήματος των Θρησκευτικών, για τους αποτελούντες την πλειοψηφία του
ελληνικού λαού μαθητές, δεν υπηρετείται ο συνταγματικός σκοπός, η ανάπτυξη
δηλαδή, της ορθόδοξης χριστιανικής συνειδήσεως».
ι) «Το μάθημα, μέσω
του οποίου πραγματώνεται, ως σκοπός της παιδείας, η “ανάπτυξη της θρησκευτικής
συνειδήσεως”, απευθύνεται αποκλειστικά στους μαθητές που ασπάζονται το ορθόδοξο
χριστιανικό δόγμα και όχι στους ετερόδοξους, αλλόθρησκους ή άθεους μαθητές.
Τούτο, δε, ενόψει και του ότι οι τελευταίοι έχουν δικαίωμα (άρθρ. 13 του
Συντάγματος) πλήρους απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών, χωρίς καμία
δυσμενή συνέπεια, εφ' όσον οι γονείς τους, ή οι ίδιοι, αν είναι ενήλικοι,
υποβάλουν δήλωση ότι δεν επιθυμούν, για λόγους θρησκευτικής συνειδήσεως, να
παρακολουθήσουν τα τέκνα τους τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών, που
έχει το προεκτεθέν περιεχόμενο».
ια) «Η δήλωση αυτή,
που θα μπορούσε να έχει το εξής περιεχόμενο: «Λόγοι θρησκευτικής συνείδησης δεν
επιτρέπουν τη συμμετοχή (μου ή του παιδιού μου) στο μάθημα των θρησκευτικών»,
δεν παραβιάζει τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 13 του Συντάγματος, εφ' όσον γίνεται
χάριν απαλλαγής των μαθητών αυτών από την, επιβαλλόμενη κατ’ αρχήν από το
Σύνταγμα και το νόμο, υποχρέωση παρακολουθήσεως του μαθήματος αυτού».
ιβ) «Για τους μαθητές
που απαλλάσσονται από τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών και
προκειμένου να αποτραπεί η δημιουργία “ελεύθερης ώρας” και, εντεύθεν, ο
κίνδυνος απομακρύνσεως των μαθητών από το ανωτέρω, συνταγματικώς επιβαλλόμενο,
μάθημα, χωρίς αποχρώντα λόγο, η Πολιτεία οφείλει να προβλέψει τη διδασκαλία
ισότιμου μαθήματος, συναφούς, κατά την αντίληψή της, περιεχομένου (π.χ.
μαθήματος ηθικής), εφόσον βεβαίως συγκεντρώνεται ικανός αριθμός μαθητών, κατά
την αντίληψη πάντοτε της Πολιτείας».
ιγ) «Εφόσον
διασφαλίζεται η συνταγματική υποχρέωση του Κράτους, για την ανάπτυξη της ορθόδοξης
χριστιανικής συνειδήσεως των μαθητών εκείνων, οι οποίοι, ανήκοντες στην
πλειοψηφία του ελληνικού λαού, ασπάζονται το ορθόδοξο χριστιανικό δόγμα, δεν
εμποδίζεται η Πολιτεία να περιλαμβάνει στα σχολικά προγράμματα και εκπαίδευση
«θρησκειολογικού» χαρακτήρα, με πληροφορίες και γνώσεις και για άλλες, πέραν
της Ορθοδοξίας, θρησκείες και δόγματα».
Ορθόδοξη Αλήθεια,
25-09-2019
Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2019
ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΗΓΕΤΕΣ, Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ
ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΗΓΕΤΕΣ,
Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
ΚΑΙ Ο ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ
Βλέποντας τον από
Ανατολάς κίνδυνο για την Θράκη, μετέβη στην Κομοτηνή για να στηρίξη
εκχριστιανισθέντες Μουσουλμάνους. Ήθελε να παραμείνη μαζί τους για ενα διάστημα
για να βοηθήση.
Στα θέματα της
Πατρίδος δεν ήθελε οι Χριστιανοί να είναι αδιάφοροι. Πολύ λυπόταν που έβλεπε
πνευματικούς ανθρώπους να επιζητούν να βολευθούν οι ίδιοι και να μην
ενδιαφέρωνται για την Πατρίδα. Ο καημός του και η απορία του ήταν πως οι
υπεύθυνοι δεν αντιλαμβάνονται που οδηγούμαστε. Ο ίδιος από παλαιά διέβλεπε την
σημερινή κατάσταση και ανησυχούσε, αλλά δεν διέσπειρε τις ανησυχίες του στον
κόσμο. Έλεγε: «Από το κακό που επικρατεί σήμερα θα βγει μεγάλο καλό».
Λυπόταν για την
πνευματική κατάπτωση των πολιτών. Μιλούσε αυστηρά γι΄ αυτούς που ψήφιζαν
αντιχριστιανικούς νόμους. Λυπήθηκε για την αλλαγή της γλώσσας και είπε: «Η
επόμενη γενεά θα φέρει Γερμανούς να μας μάθουν την γλώσσα μας, και τα παιδιά
μας θα μας φτύνουν». Έγραφε σε επιστολή του: «Αυτοί που κατάργησαν τα Αρχαία
πάλι θα τα ξαναφέρουν».
Δημοσίευσε ένα σύντομο
κείμενο υποστηρίζοντας τον αγνότατο πατριώτη και ευλαβέστατο ήρωα Μακρυγιάννη
από τις εναντίον του άδικες και ψευδείς κατηγορίες. Πέρα από την αποκατάσταση
της αληθείας, υπήρχε τότε, όπως και σήμερα, επιτακτική ανάγκη προβολής ενός
ιδανικού προτύπου προς μίμηση για τους πολιτικούς ηγέτες, αλλά και για
υποβοήθηση του λαού να απόκτηση ορθά πολιτικά κριτήρια στην επιλογή των
κυβερνητών του Έθνους μας.
Κάποιος Πρωθυπουργός,
του οποίου κατέκρινε δημοσίως ενέργειες επιζήμιες για το Έθνος και την
Εκκλησία, ζήτησε να τον συνάντηση στην Σουρωτή. Ο Γέροντας απάντησε: «Ας έρθη,
θα του τα ψάλω και μπροστά του». Είχε το ψυχικό σθένος αυτός ο πτωχός καλυβίτης
να υψώνη την φωνή του άφοβα μπροστά στους ισχυρούς της ημέρας.
Όταν κάποιος πρόεδρος
της Δημοκρατίας επισκέφθηκε το Άγιον Όρος, ο Γέροντας συνέστησε στα μοναστήρια
να μην τον δεχθούν, γιατί είχε υπογράψει τον νόμο περί των αμβλώσεων.
Από Υπουργό που
θέλησε να βοηθήση γνωστό του Μοναστήρι δεν δέχθηκε τίποτε, γιατί άνηκε σε κόμμα
που είχε υπογράψει αντιχριστιανικούς νόμους.
Ο Γέροντας ήταν
άνθρωπος της ειρήνης και της ενότητος. Δεν άνηκε σε κανένα κόμμα. Ήταν υπεράνω
κομμάτων. Απέρριπτε άθεα πολιτικά κόμματα και πολιτικούς που είχαν σχέση με την
Μασωνία, για την αθεΐα τους και την πολεμική τους προς την Εκκλησία. Έλεγε: «Τι
να το κάνω το δεξί ή το αριστερό χέρι, αν δεν κάνη σταυρό;», απορρίπτοντας έτσι
τους άθεους πολιτικούς ανεξάρτητα από την πολιτική τους τοποθέτηση. Κάποια
κόμματα, γνωρίζοντας την επιρροή του στον λαό, ζήτησαν να τον προσεταιρισθούν
χάριν ψηφοθηρίας, αλλά ματαίως.
Τον επισκέπτονταν
πολιτικά πρόσωπα, βουλευτές, υπουργοί, γερουσιαστές από τις Η.Π.Α. και ο
βασιλιάς Κωνσταντίνος του έστελνε κάρτες. Από κανέναν όμως δεν ζήτησε τίποτε
για τον εαυτό του ή για γνωστά του μοναστήρια. Μόνο ζητούσε να ενεργούν για το
καλό της Πατρίδος και της Εκκλησίας.
Ακόμη βοήθησε πολλούς
κρατικούς υπαλλήλους με τις συμβουλές του να είναι τίμιοι και ευσυνείδητοι στην
εργασία τους. Εκτιμούσε τους καλούς παιδαγωγούς για το ουσιαστικό έργο που
προσφέρουν, και τους ευλαβείς στρατιωτικούς, που έχουν ιδανικά.
Πολλούς νέους
αναρχικούς τους έπεισε να υπηρετήσουν στρατιώτες.
Γενικώς συμβούλευε
όλους να έχουν σεβασμό και αγάπη προς την Πατρίδα, να ενεργούν για το κοινό
καλό ευσυνείδητα και να μην παρασύρωνται από το γενικό πνεύμα της αδιαφορίας,
της ισοπεδώσεως των πάντων, του βολέματος και της καταχρήσεως.
Κυρίως όμως ο
Γέροντας βοήθησε την Πατρίδα αφανώς με την προσευχή του. Αυτό φαίνεται από το
τυπικό που αναφέρθηκε, αλλά και από το ποίημα που έστειλε στην μητέρα του. Στο
τέλος γράφει ότι γίνεται καλόγηρος, για να προσεύχεται «και για όλη την
Πολιτεία». Έδινε πρώτος το παράδειγμα και παρακινούσε, λέγοντας: «Να κάνουμε
προσευχή ο Θεός να φωτίζη τους υπευθύνους που έχουν θέσεις μεγάλες στην
Πολιτεία, γιατί αυτοί μπορούν να κάνουν μεγάλο καλό».
Όταν υπήρχε ένταση
στις Ελληνοτουρκικές σχέσεις, έλεγε: «Πολλά σύννεφα μαζεύτηκαν. Αν μπορέσουμε
να τα διώξουμε» (με την προσευχή).
Σε παρόμοια περίπτωση
έκανε Θεία Λειτουργία στο Καλύβι του. Στους Μακαρισμούς δεν έψαλλε ό,τι
προέβλεπε το τυπικό, αλλά από τον κανόνα του οσίου Νικολάου του Κατασκεπηνού,
γιατί ήταν κατάλληλο για την περίπτωση αυτή: «Αθέων Αγαρηνών τα βέλη σύντριψον
Δέσποινα, και πάσαν επιβουλήν δαιμόνων ματαίωσον, λαόν χριστεπώνυμον σκέπων και
φυλάττων, ίνα πόθω σε δοξάζωμεν».
Πηγή: Ιερομονάχου Ισαάκ, Βίος Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου, Έκδοσις Ιεράς Καλύβης Αναστάσεως, Καψάλα, Άγιον Όρος 2004, Μέρος Β΄, Γ΄Κεφάλαιο, § ϛ΄ Υπέρ του γένους και της Πατρίδος, σελ.: 700-703.
Πηγή: Ιερομονάχου Ισαάκ, Βίος Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου, Έκδοσις Ιεράς Καλύβης Αναστάσεως, Καψάλα, Άγιον Όρος 2004, Μέρος Β΄, Γ΄Κεφάλαιο, § ϛ΄ Υπέρ του γένους και της Πατρίδος, σελ.: 700-703.
ΓΕΡΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΑΡΙΖΟΝΑΣ: ΜΗΝ ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΣΑΣ ΝΑ ΠΑΡΑΔΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΣΑ ΣΑΣ ΛΕΝΕ!
Γέρων
Εφραίμ Αριζόνας: Μην αφήνετε την λογική σας να παραδίνεται σε όσα σας λένε. Πού
είναι μωρέ η λεβεντιά εκείνων που δεν επέπτρεπαν σε κανέναν να τους μειώσει;
Πού είναι εκείνα τα λεβεντόπαιδα που έδωσαν το αίμα τους για όλους εμάς; Αυτή η
γη ποτίστηκε με αίμα. Είναι μεγάλο κρίμα να την κυβερνάνε ξένοι και ανάξιοι…
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)