ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2019

Ο ΙΣΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ


Την Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2019 συνήλθε σε τακτική συνεδρίαση το Διοικητικό Συμβούλιο του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος με θέματα ημερησίας διάταξης:
1) Την απόφαση του Σ.τ.Ε. για το μάθημα των Θρησκευτικών.
2) Την συζητούμενη συνέχιση του διαλόγου μεταξύ Εκκλησίας- Πολιτείας.
3) Το θέμα των οργανικών θέσεων των εφημερίων και των κενών οργανικών εφημεριακών θέσεων.

4) Άλλα θέματα.
Το Δ.Σ. ύστερα από γόνιμη και εκτενή διαλογική συζήτηση αποφάσισε τα ακόλουθα:
1) Η απόφαση 1749-1752/2019 της ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας είναι μία πραγματικότητα η οποία πρέπει να ληφθεί υπόψιν από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ώστε σε συνεργασία με την Εκκλησία και φυσικά με τους Θεολόγους Καθηγητές να διαμορφωθεί ένα νέο πρόγραμμα σπουδών σύμφωνο με τις ανωτέρω αποφάσεις και τις επιταγές του Συντάγματος και τις σύγχρονες ανάγκες τις Εκπαίδευσης. Ο Ιερός Σύνδεσμος Κληρικών Ελλάδος υποστήριξε και υποστηρίζει με συνέπεια τον ομολογιακό χαρακτήρα του μαθήματος (την προτεραιότητα στην Ορθόδοξη Χριστιανική Παράδοση) και υπενθυμίζει ενδεικτικά την από 22/02/2013 επιστολή του προς τον τότε πρωθυπουργό για το μάθημα των Θρησκευτικών και το από 9/12/2015 δελτίο τύπου του Δ.Σ. του Ι.Σ.Κ.Ε. στο οποίο αναφέρονται τα ακόλουθα:
«Το Δ. Σ. απέστειλε επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νικόλαο Φίλη, στον οποίο εκφράζεται ο προβληματισμός του Ι. Σ. Κ. Ε. για το μάθημα των θρησκευτικών και τα όσα έχουν ειπωθεί για το μείζον αυτό ζήτημα το τελευταίο διάστημα.
Με σοβαρή και συστηματική επιχειρηματολογία υποστηρίζεται ότι το μάθημα των Θρησκευτικών δεν είναι προαιρετικό αλλά υποχρεωτικό και ασφαλώς ομολογιακής κατεύθυνσης για τους Ορθοδόξους μαθητές διότι το Σύνταγμα επιβάλλει θετικά την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνειδήσεως μέσω του εκπαιδευτικού συστήματος. Η απαγόρευση ή νόθευση του μαθήματος των θρησκευτικών, θα σήμαινε καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των παιδιών μας, καθότι η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων, επιθυμούν την διδασκαλία των Θρησκευτικών, ενός μαθήματος που οδηγεί τον διδασκόμενο στην ελεύθερη και πέρα από φανατισμούς ανάπτυξη της προσωπικότητας και της θρησκευτικής του συνείδησης, που τόσο ανάγκη έχουν τα παιδιά μας στην σημερινή δύσκολη εποχή που ζούμε.
Η Ορθόδοξη Χριστιανική αγωγή σε όλες τις βαθμίδες του σχολείου είναι, μέσα από το μάθημα των θρησκευτικών, η καλύτερη μέθοδος για να δώσουμε στα παιδιά μας ελπίδα και αισιοδοξία και να τα απομακρύνουμε από απάνθρωπους ολοκληρωτισμούς, από ρατσιστικές ιδέες που οδηγούν σε ακραίες συμπεριφορές και πράξεις.
Γίνεται επίσης εκτενής και εμπεριστατωμένη αναφορά στη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών στις Ευρωπαϊκές χώρες και η επιστολή καταλήγει με προτάσεις του Ι. Σ. Κ. Ε. προς τον κ. Υπουργό για ένα πραγματικό και φυσικά εποικοδομητικό διάλογο, για την συγγραφή νέων βιβλίων του μαθήματος των Θρησκευτικών, για όλες τις βαθμίδες, με καθαρά παιδαγωγικά και θεολογικά κριτήρια, σύμφωνα με το αναθεωρημένο Πρόγραμμα του 2003-2006, υπό την αιγίδα του Υπουργείου, με τη συμμετοχή του ΙΕΠ, της αρμόδιας Συνοδικής Επιτροπής της Εκκλησίας της Ελλάδος, όπως ορίζει ο Καταστατικός της χάρτης, του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος, των Θεολογικών Σχολών και της Πανελλήνιας Ενώσεως Θεολόγων».
2) Ο Ι.Σ.Κ.Ε. παρακολουθεί με ενδιαφέρον τις συζητήσεις για την «άμεση επαναλειτουργία της επιτροπής διαλόγου μεταξύ Εκκλησίας – Πολιτείας» και αναμένει τις προτάσεις για τη θεματολογία και την σύνθεση της επιτροπής, έχοντας ήδη αποκομίσει χρήσιμες εμπειρίες από την πρόσφατη συμμετοχή του σε ανάλογη επιτροπή.
3) Μεταξύ των προτεραιοτήτων του Ι.Σ.Κ.Ε. παραμένει το θέμα των οργανικών εφημεριακών θέσεων και των υπαρχουσών κενών εφημεριακών θέσεων, με ιδιαίτερη ευαισθησία στις ακριτικές, παραμεθόριες και νησιωτικές Μητροπόλεις.
4) Για όλα τα ανωτέρω το Δ.Σ. θα ζητήσει άμεσα συνάντηση με την Διαρκή Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος και τα αρμόδια Υπουργεία.
5) Το Δ.Σ. ομοφώνως αποφάσισε να ανακηρύξει ως επίτιμα μέλη του Ι.Σ.Κ.Ε. τους κάτωθι: α) τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεο, β) τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιο, γ) τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριο, δ) τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομο και ε) τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Παροναξίας κ. Καλλίνικο σύμφωνα με το Καταστατικό του.

Εκ του Γραφείου Τύπου

Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2019

«Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΠΑΝΤΟΔΥΝΑΜΟΥ ΘΕΟΥ». Η ΠΑΓΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ ΔΙΑ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ


«Η Εκκλησία του Παντοδύναμου Θεού».
Η παγίδευση των πιστών δια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Ιωάννης Μηλιώνης, εκπαιδευτικός, μέλος της Π.Ε.Γ.

Από δεκαετίας και πλέον το διαδίκτυο (Internet) και ειδικά τα «Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης» (Social Media) δέχονται ένα καταιγισμό «θρησκευτικής» παραπληροφόρησης.
Και δεν αναφέρομαι μόνο στις εκατοντάδες ιστοσελίδες που κρυπτόμενες πίσω από τη δυνατότητα μυστικότητας του διαδικτύου διακινούν ένα ετερόκλητο «φιλοσοφικό», «θρησκευτικό» ή υλικό «εσωτερικής ανάπτυξης».
Στο διαδίκτυο κανείς δεν μπορεί να ανακαλύψει «ποιος είσαι» αν -όπως λέγεται χαριτολογώντας- είσαι σκύλος1 ή άνθρωπος, πολύ δε μάλλον να ξεχωρίσει αν το μπέρδεμα που διακινείς έχει σχέση με κάποια «γνωστή θρησκεία» ή είναι το «απαύγασμα» της ταραγμένης ή διεστραμμένης προσωπικότητάς σου.
Το διαδίκτυο είναι μία τεράστια χοάνη που ανακατεύει και «σερβίρει» τα πάντα υπό τον μανδύα της αληθοφάνειας κι αλίμονο σε όποιον αποίμαντο πιστό θελήσει να ενημερωθεί για θέματα εκκλησιαστικά ή ακόμη και θρησκευτικά, θρησκειολογικά, μεταφυσικά ή και αποκρυφιστικά από το διαδίκτυο.
Κάτι παρόμοιο ή και χειρότερο συμβαίνει με τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, ειδικά με το Facebook το επικρατέστερο από αυτά.
Τυπικά, το Facebook είναι «ένας δημοφιλής ελεύθερος ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης» που «επιτρέπει στους εγγεγραμμένους χρήστες να δημιουργούν προφίλ, να ανεβάζουν φωτογραφίες και βίντεο, να στέλνουν μηνύματα και να διατηρούν επαφή με τους φίλους, τις οικογένειές τους και τους συναδέλφους τους».
Ουσιαστικά, είναι ένας ελεύθερος ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης που ο καθένας μπορεί να εγγραφεί, να δημιουργήσει αναρίθμητα προφίλ και να διακινήσει τα πάντα: φιλικές επικοινωνίες, ερωτικές παρενοχλήσεις ή προώθηση προιόντων και υπηρεσιών, τουτέστιν από τις πιο σκοτεινές προσωπικές του επιδιώξεις μέχρι τις αγνότερες και ειλικρινέστερές του διαθέσεις.
Και φυσικά, η ανειλικρίνεια παίζει πρωτεύοντα ρόλο σ’ όλα αυτά καθώς ο άνθρωπος -κι ειδικά ο άνθρωπος ο εκτός Εκκλησίας- ασκεί την ανειλικρίνεια ως αναπόσπαστο μέρος της προσωπικότητάς του, συχνά χωρίς καν να αντιλαμβάνεται ότι μετέρχεται την άχαρη, φθοροποιό και καταστροφική αυτή δευτέρα φύση.
Μέσα στο κυκεώνα αυτό του Facebook, κινούνται και ποικίλα πρόσωπα και ομάδες -με πρόσωπο ή προσωπείο- που διακινούν τα θρησκευτικά τους πιστεύω, πολλά με σημαντική εξάπλωση, με μικρούς ή μεγάλους αριθμούς «φίλων» (friends), «μελών» (members), «ακολούθων» (followers) ή προτιμήσεων (likes).
Μέσα σε όλα τα παραπάνω και η «Εκκλησία του Παντοδύναμου Θεού» (The Church of Almighty God)2 η οποία στην βασική Ελληνική ιστοσελίδα της, μεταξύ άλλων διακηρύττει: «Αγαπητοί αδελφοί και αδελφές, τώρα, στους έσχατους καιρούς, είναι η πιο κρίσιμη στιγμή να καλωσορίσουμε τον ερχομό του Κυρίου. Πως πρέπει να το κάνουμε; Πως μπορούμε να εισέλθουμε στη βασιλεία των ουρανών και να αποκτήσουμε αιώνια ζωή; Ο Κύριος Ιησούς είπε: «Αιτείτε, και θέλει σας δοθή• ζητείτε, και θέλετε ευρεί, κρούετε, και θέλει σας ανοιχθή» (Μτ 7:7). Τα μυστήρια της βασιλείας αποκαλύπτονται εδώ για να σου καταδείξουν το μονοπάτι της βασιλείας. Ας το εξερευνήσουμε κι ας συναναστραφούμε μαζί» 3.
Ωραία και θεάρεστα ακούγονται όλα αυτά στον ανυποψίαστο αναγνώστη και πέραν από τα ορθογραφικά λάθη και τη χρήση μετάφρασης στο παραπάνω κείμενο, δεν βλέπει πιθανώς κα-ποια κακοδοξία ή παραποίηση της Αγίας Γραφής στα συγκεκριμένα χωρία, σε αντίθεση με την παραποίηση των κειμένων της Γραφής, που αποτελεί κανόνα π.χ. στη διαβόητη κακόδοξη «γραφή» της «Εταιρίας «Σκοπιά»», των «Μαρτύρων του Ιεχωβά», τη «Μετάφραση Νέου Κόσμου».
Επιφανειακά λοιπόν δε φαίνεται κάτι το κακόδοξο στην συγκεκριμένη «Ομολογία»• τότε, που είναι το πρόβλημα; θα ερωτήσει κανείς.
Το πρόβλημα ξεκινάει από το γεγονός ότι ο βασικός τίτλος της εν λόγω ιστοσελίδας τους εξαγγέλλει ότι «Ο Χριστός των εσχάτων ημερών εμφανίστηκε στην Κίνα» κι ότι «Η Κρίση ξεκινά από τον Οίκο του Θεού».
Άρα, βρισκόμαστε ήδη, αδελφοί, προ του Κυρίου και της Δευτέρας Παρουσίας Του; Αυτό μας λέγει, τουλάχιστον η επίσημή τους ιστοσελίδα. Και πως έγινε αυτό χωρίς να το αντιληφθούμε; Εν κρυπτώ και παραβύστω;
Το υπόλοιπο της ιστοσελίδας γέμει: εικόνων Χριστιανικών -Δυτικής τεχνοτροπίας-, διαφόρων Ευαγγελικών ρήσεων -εν μεταφράσει-, απεικονίσεων του Κυρίου ημών -ως ξανθού, γαλανομάτη και μειδιώντος-, δεκάδων βιβλίων δικής τους έκδοσης, βιντεοταινιών και ύμνων, καθώς και φωτογραφιών συνάξεων οπαδών, συχνά ασιατικής προέλευσης.

Άλλο κύριο χαρακτηριστικό της ιστοσελίδας είναι η συχνή αναγραφή της λέξης «ΕΝΣΑΡΚΩΣΗ» με κεφαλαία και εντός πλαισίου και η καταγγελία κατά του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας (ΚΚΚ) για την απηνή δίωξη της «Εκκλησίας» τους.
Αλλά, ας έλθουμε στην ουσία του θέματος. Κατά την «Διαδικτυακή Εγκυκλοπαίδεια» (Wikipedia): «Η «Εκκλησία του Παντοδύναμου Θεού» ή «Αστραπή από Ανατολών» (Eastern Lightning), κατά άλλη ονομασία, είναι ένα νέο θρησκευτικό κίνημα που ιδρύθηκε στην Κίνα το 1991 και αριθμεί τρία έως τέσσερα εκατομμύρια μέλη κατά τις εκτιμήσεις των κυβερνητικών πηγών της Κίνας, αν και μελετητές θεωρούν τα στοιχεία αυτά διογκωμένα.
Το όνομα «Αστραπή από Ανατολών» προέρχεται από την Καινή Διαθήκη: «ώσπερ γαρ η αστραπή εξέρχεται από ανατολών και φαίνεται έως δυσμών, ούτως έσται και η παρουσία του υιού του ανθρώπου» 4.
Η βασική διδασκαλία του κινήματος είναι ότι ο Ιησούς Χριστός επέστρεψε στη γη στις μέρες μας ως ενσαρκωμένος Παντοδύναμος Θεός, αυτή τη φορά όχι ως άνδρας, αλλά ως μία γυναίκα Κινέζα 5.
Το κίνημα χαρακτηρίζεται από τις κινεζικές αρχές ως xie jiao -όρος που μεταφράζεται ως «κακή λατρεία», αλλά που χρησιμοποιείται ακόμη από την εποχή της δυναστεία των Μίνγκ ως χαρακτηρισμός της «ετεροδιδασκαλίας»- και κατηγορείται για διάφορα εγκλήματα 6…
Οι χριστιανικές ομολογίες δεν το αναγνωρίζουν ενώ τα διεθνή μέσα ενημέρωσης χαρακτηρίζουν το κίνημα ως λατρεία (cult) και μάλιστα ως «τρομοκρατική οργάνωση».
Οι ίδιοι αρνούνται όλες τις κατηγορίες και υπάρχουν μελετητές που κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ορισμένες κατηγορίες που έχουν διερευνηθεί μέχρι στιγμής είναι πράγματι ψευδείς ή υπερβολικές».
Τι συμβαίνει λοιπόν στην πραγματικότητα; Έχουμε εδώ μια ακόμη «χριστιανική» ομολογία την οποία η «κακή» Κυβέρνηση της Κίνας προσπαθεί να διαβάλει;
Ιστορικά, η «Εκκλησία του Παντοδύναμου Θεού» ιδρύθηκε από τον Ζάο Γουέισαν (Zhao Weishan) τη δεκαετία του 1990 (1991;), ως η «Αστραπή από Ανατολών», με βασική πίστη αναφερόμενη σε μια μυστηριώδη γυναίκα που φέρεται να είναι η μετενσάρκωση του Χριστού. Άρθρο του 2001 στην ασιατική έκδοση των Times7 αναφέρει ότι η γυναίκα αυτή ήταν η Γιάγκ Σανμπίν (Yang Xiangbin), ερωμένη του Ζάο. Τη θέση αυτή –της μετενσάρκωσης του Χριστού– διεκδίκησε αργότερα άλλη γυναίκα, η Λού Γεντσόν (Lu Yingchun) 8. Το 1995 ο Ζάο εγκατέλειψε την Κίνα για τις Η.Π.Α. και η κινεζική κυβέρνηση έθεσε εκτός νόμου τη σέκτα.

Το πρώτο που θα πρέπει να αξιολογήσουμε εδώ είναι η κατ’ αρχάς αντίχριστη διδασκαλία ότι ο Κύριός μας είναι ήδη εδώ, σωματικώς˙ ότι η Δευτέρα Παρουσία Του έχει ήδη συντελεστεί, χωρίς να αντιληφθούν «τον υιόν του ανθρώπου ερχόμενον επί των νεφελών του ουρανού μετά δυνάμεως και δόξης πολλής».
Το δεύτερο είναι ότι ο «Κύριος που ενσαρκώθηκε» δεν έχει την γνωστή Θεανδρική μορφή Του,αλλά τη μορφή μιάς κινέζας γυναίκας άρα στην προκειμένη περίπτωση έχουμε αποδοχή του «δόγματος της μετενσάρκωσης».
Αλλά, ακόμη κι αν παραθεωρήσουμε τη δογματική διδασκαλία της οργάνωσης κι αν δεχθούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα από τους Νόμους των ανθρώπων να πιστεύει όπου θέλει, παραμένει το στοιχείο της ανειλικρίνειας και της προσπάθειας παγίδευσης ανύποπτων πολιτών.
Η οργάνωση/σέκτα «Εκκλησία του Παντοδύναμου Θεού» στη χώρα μας δεν παρουσιάζει το πραγματικό της πρόσωπο. Δεν ομολογεί ευθαρσώς την πίστη της ότι ο «Χριστός» ήλθε και σήμερα αποτελεί ενσάρκωση μιάς κινέζας γυναίκας, ώστε ο καθένας ελεύθερα να αποφασίσει εάν θα ενταχθεί ή όχι. Αντιθέτως -και ειδικά στο Facebook- χρησιμοποιεί δεκάδες εικονικά προφίλ (fake profiles) που δήθεν ανήκουν σε πραγματικά πρόσωπα και τα οποία αναρτούν εικόνες Αγίων και της Υπεραγίας Θεοτόκου και προσκαλούν ανυποψίαστους, Ορθόδοξους πιστούς να γίνουν «φίλοι» (friends), «μέλη» (members), να τους «ακολουθούν» (followers) ή να τους προτιμούν (likes).
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν στο Facebook εκατοντάδες παγιδευμένοι Ορθόδοξοι πιστοί που νομίζουν τις ιστοσελίδες αυτές ως Ορθόδοξες, Εκκλησιαστικές.
Η κακόδοξη αυτή οργάνωση κυκλοφορεί στην Ελλάδα και με πολλά άλλα διαφορετικά ονόματα· κάποια από αυτά είναι: «Η καλή γη της Χαναάν», «Ευαγγέλιο του ερχομού της Βασιλείας», «Αστραπή της Ανατολής», «Θεού κατοικητήριο. Αιώνια Πόλη», «Μήτηρ Των Εκκλησιών» κ. α.
Κατωτέρω, ως δείγμα, μία από τις εκατοντάδες σελίδες τους στο Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100014103999626
Μήπως είναι καιρός να απασχολήσει το θέμα την Ι. Σύνοδο;

Παραπομπές:
1 «Στό Internet κανείς δέν ξέρει ἄν εἶσαι σκύλος». Κλασική χιουμοριστική «ἀτάκα» τοῦ διαδικτύου.
https://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Lightning
https://el.kingdomsalvation.org/
4 Ματθ. ΚΔ΄ 27.
5 Οἱ ὑπογραμμίσεις, δικές μας.
http://archive.is/VnXke
http://archive.is/g81dj
https://wrldrels.org/2017/10/16/lu-yingchun-zhang-fan-group/


Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2019

ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΗΣ ΚΡΟΣΤΑΝΔΗΣ: Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΜΑΣ ΚΙ ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΘΕ ΜΑΣ ΛΕΞΗ!


Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης: Ο Θεός είναι μαζί μας. Ο Θεός είναι μέσα μας κι ακούει κάθε μας λέξη, διαβάζει κάθε μας σκέψη και κάθε επιθυμία, βλέπει κάθε μας δάκρυ!
«Ἡ ἐν Χριστῷ ζωή μου» Τ. α΄ σελ, 175

ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ: ΚΑΘΕ ΤΟΠΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟΠΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ!


Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος: Κάθε τόπος μπορεί να γίνει τόπος Ανάστασης. Φτάνει να ζεις την ταπείνωση του Χριστού.

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ!


Ο δρόμος για τη Βασιλεία του Θεού είναι δύσκολος. Θα πέσεις, θα κάνεις λάθη, αλλά ποτέ μην αφήσεις το χέρι του Θεού. Μην εγκαταλείψεις τον αγώνα σου.

ΚΥΡΙΕ ΜΟΥ, ΣΩΣΕ ΜΕ!


Κύριε Ιησού Χριστέ, σώσε με, βοήθησέ με, βοήθησέ με, σώσε με. 
Ω Θεέ μου, βοήθησέ με, προστάτεψέ με!

Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2019

ΓΕΡΩΝ ΘΑΔΔΑΙΟΣ ΤΗΣ ΒΙΤΟΒΝΙΤΣΑ: ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΑΣ ΕΠΑΙΝΟΥΝ!


Γέρων Θαδδαίος της Βιτόβνιτσα: Όταν οι άνθρωποι μας επαινούν πρέπει να έχουμε ξεκάθαρη γνώμη ότι δεν αξίζουμε τον έπαινο και τα ωραία λόγια. Αντίθετα καλό είναι απέναντι σέ όλους να μειώνουμε τον εαυτό μας όπως το λέει ό Άγιος Ισαάκ ό Σύρος: ''Υποτιμά τον εαυτό σου και θα νιώσεις την δόξα του Θεού μέσα σου''.

ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ΟΤΙ ΠΕΡΝΟΥΜΕ ΔΥΣΚΟΛΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ ΚΑΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΟΛΛΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ!


Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: Μην ξεχνάτε ότι περνούμε δύσκολους καιρούς και χρειάζεται πολλή προσευχή. Να θυμάστε την μεγάλη ανάγκη που έχει ο κόσμος σήμερα και την μεγάλη απαίτηση που έχει ο Θεός από μας για προσευχή. Να εύχεστε για την γενική εξωφρενική κατάσταση όλου του κόσμου, να λυπηθεί ο Χριστός τα πλάσματά Του, γιατί βαδίζουν στην καταστροφή. Να επέμβει θεϊκά στην εξωφρενική εποχή που ζούμε, γιατί ο κόσμος οδηγείται στην σύγχυση, στην τρέλα και στο αδιέξοδο.

ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΝΑ ΜΑΘΗ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΧΑΙΡΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΔΙΝΗ!


Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: Να μάθη κανείς να χαίρεται με το να δίνη. Όταν χαίρεται με το να δίνη, είναι τοποθετημένος σωστά, είναι δικτυωμένος με τον Χριστό. Έχει την θεία Χάρη. Όταν δίνη ή προσφέρη κάτι, η χαρά που νοιώθει έχει θείο οξυγόνο. Όταν χαίρεται με το να λαμβάνη ή να θυσιάζωνται οι άλλοι γι' αυτόν, αυτή η χαρά έχει μπόχα, ασφυξία. Τέτοιοι άνθρωποι που δίνονται, χωρίς να υπολογίζουν τον εαυτό τους, θα μας κρίνουν μεθαύριο. Τι χαρά νιώθουν αυτοί οι άνθρωποι! Αυτούς τους προστατεύει ο Χριστός.

ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΝΑ ΚΑΝΗΣ ΚΑΤΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΠΟΥ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙ!


Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: Να κάνης κάτι πνευματικό που σε ευχαριστεί, και θα σού έρθη η όρεξη και για τα άλλα. Να απλώσης μπροστά σου την πνευματική τράπεζα και να βρής τί τραβά η όρεξή σου. Θέλεις να διαβάσης λίγο; Θέλεις να κάνης ένα κομποσχοίνι; Θέλεις να κάνης μια Παράκληση; Θέλεις να διαβάσης Ψαλτήρι ή να κάνης λίγες μετάνοιες; Αν δεν έχης όρεξη για τίποτε, έ, τότε θέλεις βρεγμένη σανίδα.