ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2019

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ: ΜΗΝ ΑΦΗΣΕΙΣ ΝΑ ΣΕ ΝΙΚΗΣΕΙ ΤΟ ΚΑΚΟ, ΑΛΛΑ ΝΑ ΝΙΚΑΣ ΤΟ ΚΑΚΟ ΜΕ ΤΟ ΑΓΑΘΟ!


ΜΗ ΝΙΚΙΕΣΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΚΟ,
ΑΛΛΑ ΝΙΚΑ ΤΟ ΚΑΚΟ ΜΕ ΤΟ ΑΓΑΘΟ
(Προς Ρωμαίους 12,9-21)

9 ῾Η ἀγάπη ἀνυπόκριτος. ἀποστυγοῦντες τὸ πονηρόν, κολλώμενοι τῷ ἀγαθῷ, 
10 τῇ φιλαδελφίᾳ εἰς ἀλλήλους φιλόστοργοι, τῇ τιμῇ ἀλλήλους προηγούμενοι, 
11 τῇ σπουδῇ μὴ ὀκνηροί, τῷ πνεύματι ζέοντες, τῷ Κυρίῳ δουλεύοντες, 
12 τῇ ἐλπίδι χαίροντες, τῇ θλίψει ὑπομένοντες, τῇ προσευχῇ προσκαρτεροῦντες, 
13 ταῖς χρείαις τῶν ἁγίων κοινωνοῦντες, τὴν φιλοξενίαν διώκοντες. 
14 εὐλογεῖτε τοὺς διώκοντας ὑμᾶς, εὐλογεῖτε καὶ μὴ καταρᾶσθε. 
15 χαίρειν μετὰ χαιρόντων καὶ κλαίειν μετὰ κλαιόντων. 
16 τὸ αὐτὸ εἰς ἀλλήλους φρονοῦντες. μὴ τὰ ὑψηλὰ φρονοῦντες, ἀλλὰ τοῖς ταπεινοῖς συναπαγόμενοι. μὴ γίνεσθε φρόνιμοι παρ᾿ ἑαυτοῖς. 
17 μηδενὶ κακὸν ἀντὶ κακοῦ ἀποδιδόντες. προνοούμενοι καλὰ ἐνώπιον πάντων ἀνθρώπων· 
18 εἰ δυνατόν, τὸ ἐξ ὑμῶν μετὰ πάντων ἀνθρώπων εἰρηνεύοντες. 
19 μὴ ἑαυτοὺς ἐκδικοῦντες, ἀγαπητοί, ἀλλὰ δότε τόπον τῇ ὀργῇ· γέγραπται γάρ· ἐμοὶ ἐκδίκησις, ἐγὼ ἀνταποδώσω, λέγει Κύριος. 
20 ἐὰν οὖν πεινᾷ ὁ ἐχθρός σου, ψώμιζε αὐτόν, ἐὰν διψᾷ, πότιζε αὐτόν· τοῦτο γὰρ ποιῶν ἄνθρακας πυρὸς σωρεύσεις ἐπὶ τὴν κεφαλὴν αὐτοῦ. 
21 μὴ νικῶ ὑπὸ τοῦ κακοῦ, ἀλλὰ νίκα ἐν τῷ ἀγαθῷ τὸ κακόν. 

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
9 Η αγάπη ας είναι ανυπόκριτη. Να απεχθάνεστε το κακό και να προσκολλάστε στο αγαθό. 
10 Ως προς τη φιλαδελφία να είστε φιλόστοργοι ο ένας προς τον άλλο. Ως προς την εκτίμηση να προηγείται ο ένας του άλλου. 
11 Ως προς το ζήλο να μην είστε οκνηροί, ως προς το πνεύμα να βράζετε, στον Κύριο να υπηρετείτε ως δούλοι. 
12 Στην ελπίδα να χαίρετε, στη θλίψη να υπομένετε, στην προσευχή να επιμένετε καρτερικά. 
13 Στις ανάγκες των αγίων να συμμετέχετε, τη φιλοξενία να επιδιώκετε. 
14 Ευλογείτε όσους σας καταδιώκουν, ευλογείτε και μην καταριέστε. 
15 Να χαίρετε με όσους χαίρονται, να κλαίτε με όσους κλαίνε. 
16 Το ίδιο πράγμα να φρονείτε μεταξύ σας. να μην υψηλοφρονείτε, αλλά με τους ταπεινούς να συγκαταβαίνετε. Μη θεωρείτε τους εαυτούς σας φρόνιμους. 
17 Σε κανέναν να μην ανταποδίδετε κακό αντί κακού. Να προνοείτε τα καλά μπροστά σε όλους τους ανθρώπους. 
18 Αν είναι δυνατό, όσο εξαρτάται από εσάς, να ειρηνεύετε με όλους τους ανθρώπους. 
19 Να μην εκδικείστε τους εαυτούς σας, αγαπητοί, αλλά δώστε τόπο στην οργή, γιατί είναι γραμμένο: Σ’ εμένα ανήκει η εκδίκηση, εγώ θα ανταποδώσω, λέει ο Κύριος. 
20 Αλλά αν πεινά ο εχθρός σου, δώσε του να φάει. Αν διψά, δώσε του να πιει. Γιατί κάνοντας αυτό θα μαζέψεις πυρωμένα κάρβουνα πάνω στο κεφάλι του. 
21 Μη νικιέσαι από το κακό, αλλά νίκα το κακό με το αγαθό.

Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2019

ΓΕΡΩΝ ΣΩΦΡΟΝΙΟΣ ΣΑΧΑΡΩΦ: Η ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ!


Γέρων Σωφρόνιος Σαχάρωφ: Η απελπισία είναι η απώλεια της συνειδήσεως ότι ο Θεός θέλει να μας δώσει την αιώνια ζωή. Ο κόσμος ζει στην απελπισία. Οι άνθρωποι έχουν καταδικάσει οι ίδιοι τον εαυτό τους στο θάνατο. Πρέπει να παλέψουμε σώμα προς σώμα με την ακηδία.

ΟΣΙΟΣ ΙΣΑΑΚ Ο ΣΥΡΟΣ: ΟΠΩΣ ΤΟ ΛΑΔΙ ΣΥΝΤΗΡΕΙ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΛΥΧΝΑΡΙΟΥ, ΕΤΣΙ ΚΑΙ Η ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ ΤΡΕΦΕΙ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΗΝ ΑΛΗΘΙΝΗ ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ!


Άγιος Ισαάκ ο Σύρος: Όπως το λάδι συντηρεί το φως του λυχναριού, έτσι και η ελεημοσύνη τρέφει στην ψυχή, την αληθινή γνώση του Θεού. Το κλειδί της καρδιάς για την απόκτηση των θείων χαρισμάτων δίνεται μέσω της αγάπης προς τον πλησίον.

Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2019

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ: ΠΟΤΕ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΝΥΠΑΚΟΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥΣ ΗΓΕΤΕΣ;



Μιλά ο πρώην Μητροπολίτης Φλωρίνης, μακαριστός Επίσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης.
Ο μακαριστός Επίσκοπος με την γλαφυρότητα και ζωντάνια που πάντοτε τον διέκρινε, μέσα από παραδείγματα των βίων των Αγίων (5 Οσιοπαρθενομάρτυρες, Όσ. Θεόδωρος ο Στουδίτης και Μάξιμος ο Ομολογητής, Αγ. Μάρκος ο Ευγενικός) απαντάει στα φλέγοντα πνευματικά ζητήματα:

Σε ποιες περιπτώσεις οι Χριστιανοί επιτρέπεται (ή επιβάλλεται) να κάνουν ανυπακοή πρός τους Εκκλησιαστικούς τους Ηγέτες;
Αυτοί (Πνευματικοί, Επίσκοποι, Πατριάρχες, Σύνοδοι) είναι δυνατόν να υποπέσουν σε βαριά πνευματικά σφάλματα;
Πώς συμπεριφέρθηκαν οι Άγιοι σε τέτοιες καταστάσεις; Θα έπρατταν κατά τον ίδιον τρόπο σήμερα;
Με ποιες προϋποθέσεις μπορεί να γίνει αποδεκτή η «ένωση των Εκκλησιών»;
Εμείς τι κάνουμε σήμερα; Πώς σκεφτόμαστε; Ποιο πνεύμα θα ακολουθήσουμε;

ΣΤΕ: «ΟΧΙ» ΣΤΗΝ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΛΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ


Με παρεμπίπτουσα απόφασή της στην υπόθεση σχετικά με την αναγραφή του θρησκεύματος στα απολυτήρια μαθητών, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε επί αιτημάτων αφαίρεσης θρησκευτικών συμβόλων από τη δικαστική αίθουσα.
Συγκεκριμένα, οι αιτούντες (Ένωση Αθέων κλπ.) ζήτησαν να αφαιρεθεί η θρησκευτική εικόνα που είναι αναρτημένη στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δικαστηρίου. Με την αίτηση υποστήριξαν ότι οι αιτήσεις ακυρώσεως που υπέβαλαν αποτελούν ειδικότερες εκφάνσεις του γενικότερου αιτήματος θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους, συνεπώς ζητούν την απόσυρση της θρησκευτικής εικόνας στο πλαίσιο του δικαιώματός τους για δίκαιη δίκη, σύμφωνα με το άρθρο 6 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για την προστασία των δικαιωμάτων του ανθρώπου και των θεμελιωδών ελευθεριών (ΕΣΔΑ), σε συνδυασμό με το άρθρο 14 αυτής για την απαγόρευση διακρίσεων λόγω θρησκευτικών πεποιθήσεων.
Όπως αναφέρεται στην αίτηση, η δίκαιη δίκη προϋποθέτει την αμεροληψία και ανεξαρτησία του Δικαστηρίου όχι μόνον ως προς το ενδιάθετο φρόνημα των Δικαστών, αλλά και ως προς τα εξωτερικά στοιχεία της επιβαλλόμενης θρησκευτικής ουδετερότητας της αίθουσας, εντός της οποίας θα εκδικαστεί η υπόθεσή τους.
Μεταξύ άλλων, η Ολομέλεια αναφέρει στην απόφασή της ότι η περιεχόμενη στο άρθρο 3 παρ. 1 του Συντάγματος αναφορά ότι «επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Aνατoλικής Oρθόδoξης Eκκλησίας τoυ Xριστoύ» αποτελεί διαπίστωση του πραγματικού γεγονότος ότι την θρησκεία αυτήν πρεσβεύει η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού, ενώ δεν στερείται η αναφορά αυτή και ορισμένων κανονιστικών συνεπειών, όπως είναι η καθιέρωση χριστιανικών εορτών ως υποχρεωτικών αργιών σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, στον δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα.
Στο πλαίσιο αυτό, συνεχίζει η απόφαση, «ακολουθούνται εθιμικά ορισμένες πρακτικές σύμφωνα με την ορθόδοξη παράδοση.
Πράγματι, ήδη από την ίδρυση του νέου ελληνικού κράτους, αναρτώνται θρησκευτικές εικόνες ή σύμβολα στις αίθουσες των δικαστηρίων, όπως και σε άλλα δημόσια κτίρια (λ.χ. στις αίθουσες των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), η πρακτική δε αυτή ακολουθείται παγίως και κατά τρόπο ομοιόμορφο από όλα τα δικαστήρια».
Το Δικαστήριο επισημαίνει ότι οι αιτούντες δεν επικαλούνται, ούτε αποδεικνύουν οποιαδήποτε βλάβη που τυχόν υφίστανται από την τήρηση της παραπάνω πρακτικής, όπως, για παράδειγμα, επιρροή του θρησκευτικού συμβόλου στο φρόνημα των μελών της συνθέσεως που θα εκδικάσει την υπόθεσή τους, ή στην άσκηση των δικαιωμάτων τους στο ακροατήριο ή στον τρόπο διεξαγωγής της διαδικασίας, ούτε, άλλωστε, επικαλούνται ότι η διενέργεια διαδικαστικών πράξεων σε δικαστικές αίθουσες με αναρτημένα θρησκευτικά σύμβολα έχει επιδράσει, κατά τρόπο αντίθετο προς τη δικαστική αμεροληψία, στο περιεχόμενο απόφασης του δικαστηρίου, η οποία αφορά σε αντικείμενο ίδιο ή παρεμφερές με αυτό των εν λόγω αιτήσεων ακυρώσεως.
Απόρριψη της αίτησης με μειοψηφία τριών Συμβούλων
Με τα δεδομένα αυτά, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε ότι το αίτημα αφαίρεσης της θρησκευτικής εικόνας από την αίθουσα συνεδριάσεων του Δικαστηρίου, ενόψει της εκδίκασης των συγκεκριμένων υποθέσεων, πρέπει να απορριφθεί.
Ειδικότερα, το Δικαστήριο σημείωσε ότι δεν συντρέχει περίπτωση παραβίασης του άρθρου 6 παρ. 1 της ΕΣΔΑ από μόνη την διατήρηση, κατά την επίμαχη συνεδρίαση, της παραπάνω μακροχρόνιας πρακτικής, η οποία εμπίπτει κατ' αρχήν στο περιθώριο εκτίμησης του ελληνικού κράτους, ενόψει και της συνταγματικής πρόβλεψης περί επικρατούσας θρησκείας.
Το Δικαστήριο επεσήμανε ότι εναπόκειται στον νομοθέτη να αποφασίσει εάν θα διακόψει, κατά τρόπο γενικό και ενιαίο, τη μακροχρόνια αυτή πρακτική που ακολουθείται εθιμικά.
Κατά τη μειοψηφούσε γνώμη, των Συμβούλων Θ. Αραβάνη, Ο. Παπαδοπούλου και Α. Γαλενιανού - Χαλκιαδάκη το αίτημα πρέπει να γίνει δεκτό, διότι η εκδίκαση υποθέσεων με αντικείμενο την απάλειψη του θρησκεύματος από το απολυτήριο και τα πιστοποιητικά σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εντός δικαστικής αίθουσας στην οποία είναι αναρτημένα θρησκευτικά σύμβολα, και μάλιστα του επίδικου θρησκεύματος, παραβιάζει το άρθρο 13 του Συντάγματος και τα άρθρα 6 παρ. 1 και 9 παρ. 1 της ΕΣΔΑ.

Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2019

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΝΕΟΙ ΑΓΙΟΡΕΙΤΕΣ ΑΓΙΟΙ: ΔΑΝΙΗΛ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΗΣ, ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΣΙΜΩΝΟΠΕΤΡΙΤΗΣ, ΙΩΣΗΦ Ο ΗΣΥΧΑΣΤΗΣ ΚΑΙ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΗΣ!



Από αριστερά, οι Άγιοι, Δανιήλ Κατουνακιώτης, Ιερώνυμος Σιμωνοπετρίτης, Ιωσήφ Ησυχαστής και Εφραίμ Κατουνακιώτης.

Τέσσερις Αγιορείτες Γέροντες θα κατακτούν στις δέλτους των Αγίων!

Η Εκκλησία πανηγυρίζει, το Άγιον Όρος αγάλλεται, η οικουμένη δοξολογεί!
Σημερινοί ησυχαστές, σπηλαιώτες, ερημίτες, κελλιώτες και σκητιώτες εμφορούνται και αυτοί αίγλη Αγιότητας!
Κοινόβια του Άθωνα, έχουν πλέον τις βάσεις τους, τα αγκωνάρια και τα θεμέλια τους με διαπίστευση επίσημης Αγιότητας.
Μοναστήρια της Ελληνικής Επικράτειας, της Κύπρου και της Οικουμένης συμπάσχουν ανάλογης ευλογίας, προγονικής Αγιότητας!
Αρχιερείς, Αρχιμανδρίτες, Ιερομόναχοι, Ιερείς, Μοναχοί, Μοναχές και λαϊκοί αντικρίζουν τους γέροντες τους, τους πνευματικούς τους και καθοδηγητές τους εις Χριστόν να υψώνονται εις “τάξιν” Αγίου!
Η αγγελία της επίσημης ανάδειξης, της ήδη εγνωσμένης από το σώμα της Εκκλησίας Αγιότητάς τους, μοιάζει να αποτελεί το διακεκριμένο τελικό «πιστοποιητικό» της αληθούς εν Χριστώ βιοτής τους!
Ζωής εν Αληθεία. Κατάφορτης πνευματικών κόπων και καρπών!

Επείνασαν και εδίψασαν ολοκληρωτικά για τον Χριστόν και χόρτασαν και ξεδίψασαν αιωνίως! Μετεβλήθησαν, μάλιστα, και οι ίδιοι άρτοι και ύδατα ζωής για τον κόσμο!
Επείνασαν και εδίψασαν σωματικά, νηστεύοντες -ευκαίρως ακαίρως και καθ’ υπερβολήν- για να αποκτήσουν και να διατηρήσουν την Θεία Χάρη!
Εδόθησαν σε έρωτα θείο, μανικό, πάνυ ακριβό και ανεπανάληπτο!
Επείνασαν και εδίψασαν για να χορταίνουμε και να ξεδιψάμε και εμείς, διαβάζοντας, αναλογιζόμενοι και ενστερνιζόμενοι τον διά Χριστόν βίο και πολιτεία τους! Την εν Χριστώ κακοπάθειά τους που τους εξήγαγε εις Θεία αναψυχή και Αγιότητα!

Βίοι, πέρα για πέρα, συγκλονιστικοί και συνάμα καρποφόροι Αγιότητας και ομολογίας Χάριτος και μέθεξης Θεού!

Αληθή και γνήσια παιδιά και τέκνα της Υπεραγίας Θεοτόκου!

Ευλαβείς τρόφιμοι του κήπου και του περιβολιού Της, που η ίδια και ο Υιός της, τους ανέδειξαν σε Γέροντες, Αγίους και Ομολογητές των ευλογιών της Θείας Χάριτος που αξιώθηκαν!
Και μάλιστα σε μια εποχή που το Άγιον Όρος έμοιαζε να καταρρέει, να βρίσκεται σε πλήρη αποσύνθεση -και δεν αναφερόμαστε στα κτίρια του- ενώ ακόμη εκκλησιαστικοί και παρεκκλησιαστικοί παράγοντες προέβλεπαν το τέλος του, απαξιώνοντάς το!

Ο ίδιος όμως ο Άθωνας, δηλαδή η Υπεραγία Θεοτοκός, κατεργαζόταν εν σιωπή, πτωχεία, υπομονή και κακοπάθεια την λαμπρή αναγέννησή του, μέσα σε πέπλο μυστηρίου.
Και όχι, βεβαίως, προς ιδίαν αίγλη, αλλά για να βρει στην έσχατη και πλήρη πνευματική του απόγνωση και εξαθλίωση του ο κόσμος απάγκιο, καταφυγή, σκέπη και παραμυθία!

Εφαλτήριο πνευματικής προσδοκίας, δηλαδή ζωή περίσσια και αειφόρο!

Οι νέοι Άγιοι μας, αλλά παλιοί μας “γνώριμοι”, Δανιήλ Κατουνακιώτης, Ιωσήφ Ησυχαστής, Ιερώνυμος Σιμωνοπετρίτης και Εφραίμ Κατουνακιώτης, ας δεχτούν για μια ακόμη φορά τις ικεσίες μας, για να πρεσβεύουν για μας ενώπιον του θρόνου του Θεο, όπως επίσης και τις ευχαριστίες μας για την αναγέννηση του Κήπου της Θεοτόκου, που μαζί με τους λοιπούς κοπιάσαντες στον τόπο αυτό τον μετέτρεψαν σε Κήπο Θείας Χάριτος!
Η ομαδική αγιοκαταταξή τους το φανερώνει. Άλλωστε δεν πέρασαν πολλά χρόνια από την αναγραφή και των Αγίων Παϊσίου και Πορφυρίου στις δέλτους των Αγίων!
 

ΟΣΙΟΣ ΕΦΡΑΙΜ Ο ΣΥΡΟΣ: ΑΝ ΣΥΝΑΨΕΙΣ ΦΙΛΙΑ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ!


ΑΓΙΟΣ ΣΥΜΕΩΝ Ο ΝΕΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ: ΠΕΣ ΜΟΥ, ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ Ή ΕΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΗ!


Άγιος Συμεὼν ο Νέος Θεολόγος: Πες μου τι είναι μεγαλύτερο στον ουρανό ή επάνω στη γη, από το να γίνει κανείς υϊός του Θεού και κληρονόμος του και συγκληρονόμος του Χριστού: Ασφαλώς τίποτε.

Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2019

ΑΓΙΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΕΝ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ

Άγιος Γεράσιμος ο Νέος Ασκητής της Κεφαλλονιάς 

Ο Όσιος Γεράσιμος γεννήθηκε το 1509 μ.Χ. στα Τρίκαλα της Κορινθίας. Καταγόταν από την επίσημη οικογένεια των Νοταράδων και ήταν γιος του Δημητρίου και της Καλής. Από μικρός έλαβε χριστιανική και αρχοντική ανατροφή και διακρινόταν στο σχολείο για την ευστροφία και την ευφυΐα του μυαλού του. Ευγενική ψυχή ο Γεράσιμος, συμπαθούσε τους φτωχούς συμμαθητές του και τους βοηθούσε με κάθε τρόπο. 

Όταν έφτασε σε ώριμη ηλικία, περιηγήθηκε διάφορα μέρη, όπως την Ζάκυνθο, την Κωνσταντινούπολη και τα γύρω απ' αύτη, το Άγιον Όρος, διάφορες Μονές της Ανατολής για να μείνει στην Ιερουσαλήμ. Εκεί υπηρέτησε σαν νεωκόρος για ένα χρόνο στον Ναό της Αναστάσεως και χειροτονήθηκε Διάκονος και αργότερα Πρεσβύτερος, από τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων Γερμανό. Κατόπιν έφυγε και από 'κει και κατέληξε στην τοποθεσία Ομαλά της Κεφαλονιάς, όπου έκτισε γυναικείο Μοναστήρι και το ονόμασε Νέα Ιερουσαλήμ. 

Στη Μονή αυτή λοιπόν, αφού έζησε ασκητικά και ανέπτυξε μεγάλες αρετές, βοηθώντας πνευματικά και υλικά τους κατοίκους της Κεφαλονιάς, απεβίωσε ειρηνικά στις 15 Αυγούστου του 1579 μ.Χ., σε ηλικία περίπου 70 ετών. Η ανακομιδή των Ιερών λειψάνων του έγινε το 1580-81 μ.Χ. Το Λείψανο του Αγίου βρίσκεται αδιάφθορο στην ομώνυμη Μονή Ομαλών Κεφαλληνίας.

Ο Όσιος Γεράσιμος απεβίωσε την 15η Αυγούστου του έτους 1579 μ.Χ., αλλά επειδή την ήμερα αυτή πανηγυρίζετε η μνήμη της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, τελείται η γιορτή του την 20ή Οκτωβρίου, τότε που έγινε η ανακομιδή του θαυματουργού λειψάνου του. Την ήμερα αυτή όμως, αναγράφηκε η μνήμη της κοιμήσεως του και γίνεται στην Κεφαλονιά μεγάλο πανηγύρι. Η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη του Αγίου και στις 16 Αυγούστου. 

https://www.saint.gr

ΑΓΙΟΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ

Άγιος Αρτέμιος ο Μεγαλομάρτυρας 

Ο Άγιος Αρτέμιος ήταν διακεκριμένος πολιτικός του Βυζαντίου και ευσεβέστατος χριστιανός. Ο Μέγας Κωνσταντίνος, εκτιμώντας τα ηθικά και πολιτικά του χαρίσματα, του έδωσε το αξίωμα του πατρικίου και τον διόρισε Δούκα και Αυγουστάλιο της Αλεξανδρείας.

Το 357 μ.Χ. πηγαίνει στην Πάτρα, κατ' εντολή του Αυτοκράτορα Κωνσταντίου, γιου του Μεγάλου Κωνσταντίνου, για να παραλάβει τα σεπτά λείψανα του Αγίου Ανδρέα και να τα ανακομίσει στον νεόκτιστο Ναό των Αγίων αποστόλων στην Κωνσταντινούπολη (3 Μαρτίου 357 μ.Χ.).
Κατά την διαμονή του στην Πάτρα και με την επίβλεψη του κατασκεύασε υδραγωγείο. Στρατοπεδευμένος στην περιοχή της Μονής Γηροκομείου ελεούσε και βοηθούσε πλήθος αναξιοπαθούντων και κυρίως γερόντων, γεγονός που δικαιολογεί την τοπωνυμία Γηροκομείο.

Όταν, το 363 μ.Χ., ο Αρτέμιος άκουσε ότι ο Ιουλιανός ο Παραβάτης βασάνιζε τους χριστιανούς στην Αντιόχεια, ήλθαν στα χείλη του τα λόγια του ψαλμωδού Δαβίδ προς το Θεό: «Κύριε, πνεύματι ἡγεμονικῷ στήριξόν με» (Ψαλμός Ν' (50), στ. 14). Κύριε, στήριξε με με σκέψεις σταθερές και θέληση ισχυρή, που να κυριαρχεί μέσα μου και να με κατευθύνει στην υπεράσπιση του αγαθού με θάρρος.
Πράγματι, ο Αρτέμιος, με τη δύναμη που του έδωσε ο Θεός, πήγε αμέσως στην Αντιόχεια και με παρρησία ήλεγξε ευθέως τον Ιουλιανό για τις παρανομίες του κατά των χριστιανών. Ο Ιουλιανός, που δεν περίμενε τέτοια στάση από αξιωματούχο, τον συνέλαβε και τον μαστίγωσε αλύπητα. Έπειτα του έσπασε τα κόκαλα με πέτρες, και τελικά τον αποκεφάλισε. Το Ιερό λείψανο του Αρτεμίου παρέλαβε κάποια διακόνισσα, η Αρίστη, που το μετέφερε στην Κωνσταντινούπολη, στο ναό του προφήτου Προδρόμου. Η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη του Αγίου Αρτεμίου στις 20 Οκτωβρίου.
 

https://www.saint.gr