ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2022

ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΕΝΟΣ ΝΕΑΡΟΥ ΜΕ ΕΝΑΝ ΙΕΡΕΑ

Ένας νεαρός είπε στον ιερέα:

-Πάτερ, εγώ δεν θα ξαναέλθω στην εκκλησία. 
Ο ιερέας τον ρώτησε ποιος είναι ο λόγος. 
Ο νεαρός του απάντησε: 
Εδώ βλέπω μία γυναίκα που κουτσομπολεύει μίαν άλλη, ο διπλανός μου κοιμήθηκε, ο άλλος δεν διαβάζει καλά και οι ψάλτες μαλώνουν καμιά φορά. Την ώρα της Λειτουργίας κάποιος άλλος ασχολείται με το κινητό του, για να μην πω για την εγωιστική τους συμπεριφορά όταν φεύγουν από τον ναό... 
Του λέει ο ιερέας: 
-Έχεις δίκιο. Πριν όμως εγκαταλείψεις οριστικά την εκκλησία, κάνε μου σε παρακαλώ μία χάρη. Πάρε αυτό το ξέχειλο καντήλι και κάνε τον κύκλο του ναού τρεις φορές χωρίς να χύσεις ούτε μία σταγόνα λάδι. Μετά μπορείς να φύγεις. 
«Μόνο αυτό;» Εντάξει, είπε ο νεαρός. 
Έκανε τους τρεις γύρους όπως ζήτησε ο ιερέας. 
Αφού τελείωσε είπε: 
-Πάτερ, το έκανα. 
Ο ιερέας τον ρώτησε: 
-Όταν έκανες τον γύρω του ναού, πρόσεξες κάποιο άτομο να κουτσομπολεύει κάποιον; 
-Όχι. 
-Είδες κάποιον να ασχολείται με το κινητό του; 
-Όχι. 
-Ξέρεις γιατί; Ήσουν συγκεντρωμένος στο καντήλι για να μην χύσεις το λάδι. Έτσι λοιπόν είναι και στην ζωή μας.
Όταν οι καρδιές μας συγκεντρώνονται στον Χριστό, δεν έχουμε χρόνο να κοιτάξουμε τα λάθη των άλλων. 
Αυτοί που εγκαταλείπουν την Εκκλησία εξαιτίας των συναμαρτωλών αδελφών τους, με βεβαιότητα δεν μπήκαν σε αυτήν για τον Χριστό.
Ο καθένας μας κουβαλάει το δικό του Σταυρό...'' 

ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΕΝ ΟΛΥΜΠΩ: "ΤΟ ΜΑΚΑΡΙΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ".

Το μακάριο τέλος του Αγίου Διονυσίου εν Ολύμπω.

Στην Ιερά Μονή Αγίας Τριάδος στη Σουρβιά του Πηλίου βρισκόταν ο Άγιος Διονύσιος, προκειμένου να δει και να οικοδομήσει τους μοναχούς της, όταν κατά τρόπο αποκαλυπτικό έλαβε την πληροφορία από την Υπεραγία Θεοτόκο ότι πλησιάζει το επίγειο τέλος του.

Ζήτησε λοιπόν από τους μοναχούς της Αγίας τριάδος να τον μεταφέρουν στο μοναστήρι του Ολύμπου όπου επιθυμούσε να κλείσει τα μάτια του και να ενταφιαστεί.

Φτάνοντας στον Όλυμπο προτίμησε να εγκατασταθεί σε σπήλαιο αρκετά μακριά απο το κοινόβιο,για να έχει αδιάσπαστο τον νού του προς τον Θεό, τις τελευταίες ώρες της επίγειας ζωής του.

Εκεί τον επισκέφτηκαν ο ηγούμενος και οι παλαιότεροι μοναχοί για να τον δουν και να τον συμβουλευτούν . Ο Άγιος τους νουθέτησε πνευματικά και τους προέτρεψε να επιστρέψουν στο μοναστήρι.

Κοντά του κράτησε μόνο δύο μονάχους. Με αυτούς ύστερα από τρεις μέρες πήγε στην αποκαλούμενη από τον ίδιο περιοχή «όρος των ελαιών»  η οποία ήταν πιο ησυχαστική, εκεί έμεινε μερικές ημέρες κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες γιατί ήταν χειμώνας. Οι δύο μοναχοί όταν θέλησαν να ανάψουν φωτιά για να ζεστάνουν λίγο το ταλαιπωρημένο σώμα του Αγίου από τις ασθένειες, στον κυριολεκτικά κατεψυγμένο Όλυμπο, εκείνος αρνήθηκε την περίθαλψη και ανάπαυση του σώματός του.

Όταν όμως η υγεία του επιδεινώθηκε, οι δύο αδελφοί επέμειναν και μεταφέρθηκε όχι στο κοινόβιο όπως ήθελαν αλλά στο σπήλαιο του Αγίου Λαζάρου , το οποίο βρίσκεται κοντά στο μοναστήρι και του διασφάλιζε το ησυχαστικότερον, όπως ο ίδιος επιθυμούσε.

Εκεί λοιπόν στις 23 Ιανουαρίου στα μέσα του 16ου αιώνος παρέδωσε την άγια ψυχή του στον Θεό, οι μοναχοί ενταφίασαν το τίμιο σκήνωμα του στο νάρθηκα του καθολικού της Αγίας τριάδος. Όταν μετά από χρόνια άνοιξαν τον τάφο ένιωσαν να διαχέεται από τα λείψανα του άρρητη ευωδία ενώ μαρτυρούνται και πολλά θαύματα που τελέστηκαν με την επίκληση του ονόματος του.

Στην νέα Ιερά Μονή του Αγίου οι ευλαβείς χριστιανοί επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να ασπαστούν τεμάχια ιερών λειψάνων του και να ζητήσουν την ευλογία και χάρη του.

ΑΓΙΟΙ ΚΛΗΜΗΣ ΑΓΚΥΡΑΣ ΚΑΙ ΑΓΑΘΑΓΓΕΛΟΣ

                                 Άγιοι Κλήμης Επίσκοπος Αγκύρας και Αγαθάγγελος
 
Ο πατέρας του Κλήμη ήταν ειδωλολάτρης. Πέθανε, όμως, νωρίς και η ανατροφή του Κλήμη έγινε με όλη τη χριστιανική επιμέλεια, από την ευσεβέστατη μητέρα του Ευφροσύνη.

Όταν μεγάλωσε, η παιδεία του, η φιλανθρωπία του και οι άλλες φημισμένες αρετές του τον ανέδειξαν επίσκοπο της πατρίδας του Άγκυρας. Το μεγάλο αξίωμα δεν τον έκανε να πέσει στη μεγάλη παγίδα της αλαζονείας, Αντίθετα, ανέπτυξε περισσότερο την ενεργητικότητα του, για να ανταποκριθεί στις πνευματικές και υλικές ανάγκες του ποιμνίου του. Εκείνο, όμως, που πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα στον επίσκοπο Κλήμη, είναι ότι φρόντιζε πατρικά για τα ορφανά και τους φτωχούς. Παρηγορούσε τους πάσχοντες, με ιδιαίτερη προσοχή έπαιρνε στην Εκκλησία παιδιά εγκαταλελειμμένα και έκθετα, φροντίζοντας όχι μόνο για τη συντήρηση τους, αλλά και για την κατήχηση και βάπτιση τους. Όλα αυτά μας δίνουν το δικαιωμα να πούμε ότι η πίστη του ήταν ζωντανή, με έργα.
Ο Θεός, όμως, θέλησε να δοκιμάσει τον Κλήμη και από το καμίνι του μαρτυρίου. Επί βασιλείας Διοκλητιανού (284 - 305 μ.Χ.), λοιπόν, μεταφέρετε στη Νικομήδεια, όπου βασανίζεται φρικτά και τα υπομένει όλα καρτερικότατα, μέχρι που τον αποκεφαλίζουν, επισφραγίζοντας, έτσι, με το μαρτύριο τη μεγάλη και ζωντανή του πίστη. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την μεταφορά του στη Νικομήδεια, αποβιβάστηκε στη Ρόδο όπου ο τότε Επίσκοπος Φωτεινός τέλεσε τη Θεία Λειτουργία με όλους τους μάρτυρες, οπότε και έγιναν σημεία θαυμαστά.
Ο δε Αγαθάγγελος καταγόταν από τη Ρώμη και έγινε χριστιανός από τον Άγιο Κλήμεντα, τον όποιο ακολούθησε. Συμμερίστηκε μάλιστα τις περιπέτειες του και τα βασανιστήρια του, και πέθανε μαζί του με αποκεφαλισμό.
Η Σύναξή τους τελείται στο Μαρτύριο, το οποίο βρίσκεται στην περιοχή Ευδοξίου, πέραν του Ανάπλου και στην Εκκλησία της Αγίας Ειρήνης, της παλαιάς και της νέας.
Ναό του Αγίου Κλήμεντος ανήγειρε ο αυτοκράτορας Βασίλειος Β’ (976 - 1025 μ.Χ.) στα ανάκτορα, εντός του οποίου φυλασσόταν η κάρα του Αγίου με άλλα ιερά λείψανα. Από τις αρχές του 10ου αιώνα μ.Χ. η σύναξη των Αγίων άρχισε να τελείται στη μονή του Πατριάρχη Ευθυμίου (907 - 912 μ.Χ.), που βρισκόταν στην περιοχή των Υψωμαθείων Κωνσταντινουπόλεως, στην οποία, το έτος 907 μ.Χ., ο Μητροπολίτης Αγκύρας Γαβριήλ δώρισε το ωμοφόριό του Αγίου Κλήμεντος και λείψανα του Αγίου Αγαθαγγέλου. Η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη των Αγίων στις 23 Ιανουαρίου.
 
http://www.saint.gr

ΟΣΙΟΣ ΣΑΛΑΜΑΝΗΣ Ο ΗΣΥΧΑΣΤΗΣ

                Όσιος Σαλαμάνης ο Ησυχαστής
 
Ο Όσιος Σαλαμάνης καταγόταν από μια κωμόπολη, που ήταν χτισμένη στη δυτική όχθη του ποταμού Ευφράτη και ονομαζόταν Καπερσανά. 
Επειδή αγάπησε την ερημική ζωή, ακολούθησε την οδό της μοναχικής πολιτείας και έστησε το κελί του κοντά στον ποταμό Ευφράτη.

Ο Επίσκοπος της πόλεως, που πληροφορήθηκε την αρετή του Οσίου, πήγε ο ίδιος να τον συναντήσει, για να τον πείσει να δεχθεί την ιεροσύνη, αλλά εκείνος αρνήθηκε και αρκέσθηκε στην ησυχία, την προσευχή και την μελέτη του θείου λόγου. Έτσι παρηγορούσε κατά Θεόν και οδηγούσε τις ψυχές των ανθρώπων στον Χριστό.
Στο Συναξάρι αναφέρεται ότι μια φορά πήγαν εκεί οι άνθρωποι από την κωμόπολη της καταγωγής του, που τον ήθελαν κοντά τους και χωρίς εκείνος να αντισταθεί ή να συγκατατεθεί, τον ήραν και τον έφεραν στην κωμόπολή τους, όπου έκτισαν ένα κελί και τον έκλεισαν εκεί. Και στο κελί αυτό ο Όσιος διέμενε με ησυχία και προσευχή. Ύστερα όμως από λίγες ημέρες έφθασαν εκεί νύχτα άνθρωποι από την αντίπερα κωμόπολη, που πήραν τον Όσιο και τον μετέφεραν στην δική τους κωμόπολη. Εκείνος ούτε αντίρρηση έφερε, ούτε κατέβαλε προσπάθεια να μην τον πάρουν, ούτε, πάλι, έδωσε την συγκατάθεσή του για την πράξη αυτή.

Έτσι, λοιπόν, ο Όσιος Σαλαμάνης κατέστησε τον εαυτό του τελείως νεκρό στην παρούσα ζωή και αγωνιζόταν μόνο να τηρήσει το θέλημα του Θεού, ο Οποίος τόσο αγάπησε τον άνθρωπο και παρέδωκε τον εαυτό Του για τη σωτηρία του. Έτσι έζησε θεοφιλώς ο Όσιος Σαλαμάνης και κοιμήθηκε με ειρήνη. Η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη του Οσίου στις 23 Ιανουαρίου.
 
http://www.saint.gr

Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2022

ΙΕΡΟΚΗΡΥΞ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ: "ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΘΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ".

Θεία Κοινωνία σημαίνει Θεία επικοινωνία. Κανείς δεν είναι άξιος να Κοινωνήσει το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, αλλά Κοινωνεί κατά χάρην, για να γίνει άξιος.

Δημήτριος Παναγόπουλος  Ιεροκήρυξ


ΓΕΡΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΑΡΙΖΟΝΑΣ: "Η ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ".

Γέρων Εφραίμ Αριζόνας: Ο Χριστός, μας επρόσταξε να συγχωρώμεν τους εχθρούς μας εβδομηκοντάκις επτά της ημέρας, πόσον μάλλον Αυτός, η άβυσσος της συγχωρήσεως!

Εάν ηδύνασο να μετρήσης τας σταγόνας της βροχής και τους κόκκους της άμμου, τότε θα ηδύνασο να μετρήσης μικρόν την άπειρον ευσπλαχνίαν ενός απείρου Θεού.

Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΕΥΜΕΝΙΟΥ ΣΑΡΙΔΑΚΗ ΜΕ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΟΡΦΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟ

 Μου έλεγε κάποιος:

"Πιστεύω, αλλά πιστεύω λίγο".

Του λέω:

-Άκουσε, μου έλεγε ένας γέροντας που γνώρισα στην Αθήνα, ο γερό Ευμένιος ο λεπρός,

"Να λες γιε μου στην προσευχή σου, Χριστέ μου εγώ θέλω ν' αλλάξω αλλά δεν αλλάζω γιατί σε θέλω λίγο".

Τι ωραία που μιλούσε!

"Βοήθα με να σε θέλω πιο πολύ Χριστέ μου" έλεγε ο γέροντας Ευμένιος.

Αυτός είναι ερωτικός διάλογος. Μόνο ένας ερωτευμένος μιλά έτσι. 

Βοήθα με, σε θέλω λίγο. Βοήθα με να σε θέλω πιο πολύ και ο Κύριος θ' αρχίσει να σου δίνει. Αν έχεις ανάγκη από πίστη θα σου δίνει πίστη. Αν έχεις ανάγκη από πραότητα θα σου δίνει πραότητα. Στον καθένα από εμάς δίνει ό,τι έχουμε ανάγκη. Έτσι κερδίζεται η ζωή. Η ζωή η αιώνιος.

Του Πανιερωτάτου Μόρφου π. Νεοφύτου

Π. ΕΥΣΕΒΙΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗΣ: "Η ΓΕΦΥΡΑ ΤΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΑΣ".

"Όποιος αγωνίζεται κατά της αμαρτίας, γράφει τις ωραιότερες σελίδες στο βιβλίο του Θεού. Γιατί όλα γράφονται εκεί.
Όσοι έφυγαν με αρετή, τους έτυχε μεγάλη υποδοχή στον ουρανό. Μόνιμος υπάλληλος, σου λέει, στο Δημόσιο. Τί είναι αυτό μπροστά στην αιωνιότητα; Έχουμε εξασφαλίσει θέση μονιμότητας Εκεί; Όλο και να προσθέτουμε ένα κομμάτι στη γέφυρα της αγιότητος που θα μας οδηγήσει στον ουρανό».

π. Ευσεβίου Γιαννακάκη (✞ 19-06)

ΑΓΙΟΣ ΙΩΣΗΦ Ο ΗΓΙΑΣΜΕΝΟΣ, Ο ΣΑΜΑΚΟΣ


Όσιος Ιωσήφ ο Ηγιασμένος, ο Σαμάκος
 
Ο Όσιος Ιωσήφ ήταν γέννημα και θρέμμα της Κρήτης, από ένα χωριό που ονομαζόταν Κεράμων (σημερινό Αζωκέραμο Σητείας) το 1440 μ.Χ.. Οι ευσεβείς γονείς του, όταν ήλθε σε κατάλληλη ηλικία τον παρέδωσαν σ' έναν δάσκαλο, σεβάσμιο πνευματικό πατέρα, που κατοικούσε στο μονύδριο του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου, του Δερματάνου όπως πολλοί το ήξεραν. Αυτό βρισκόταν κοντά στη θάλασσα, στον Χάνδακα (Ηράκλειο).

Εκεί ο Ιωσήφ έμαθε τη θεία θεωρία και καλλιγραφούσε. Όταν πέθαναν οι γονείς του, μοίρασε τη μεγάλη κληρονομιά του στους φτωχούς και επιδόθηκε περισσότερο στους πνευματικούς αγώνες. Αργότερα ο Θεός τον αξίωσε να γίνει ιερέας και να πάει να προσκυνήσει στους Αγίους Τόπους. Κατόπιν επέστρεψε στο μονύδριό του και έζησε ζωή αγία με αγάπη και ελεημοσύνες προς τους συνανθρώπους του.

Πέθανε πάνω από 70 χρονών στις 22 Ιανουαρίου του 1511 μ.Χ. και ενταφιάσθηκε στην μονή του. Με την ανακομιδή των λειψάνων του διαπιστώθηκε η αγιότητά του, διότι το ιερό λείψανο βρέθηκε ακέραιο και εξέπεμπε ευωδία. Το ιερό σκήνωμά του κατατέθηκε στο καθολικό της μονής. Η συνεχής θεραπεία πλήθους ασθενών, τυφλών και δαιμονισμένων και μετά την κοίμησή του, καθιέρωσε ευρύτατα την φήμη του ως θαυματουργού.

Το 1669 μ.Χ. οι Οθωμανοί κυρίευσαν το Χάνδακα (Ηράκλειο) και ο ευλαβής κληρικός Αντώνιος Αρμάκης, μετέφερε το ιερό λείψανο στη Ζάκυνθο, όπου στις 29 Αυγούστου 1669 μ.Χ. το κατέθεσε στη μονή του Αγίου Ιωάννου του Μαντινειού στα Ξεροβούνια. Εκεί παρέμεινε ως το 1915 μ.Χ., οπότε τοποθετήθηκε στον ενοριακό ναό του Παντοκράτορος Γαϊτανίου Ζακύνθου. Η Ορθόδοξη Εκκλησία τιμά τη μνήμη του Οσίου στις 22 Ιανουαρίου.
 
http://www.saint.gr

Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2022

ΓΕΡΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΑΡΙΖΟΝΑΣ: "ΟΤΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ Ο ΘΕΟΣ....".

«Ό,τι δημιούργησε ο Θεός, το έκανε για να ευχαριστήσει τον άνθρωπο. Όλα τα δημιουργήματα πάνω στη γη, τα έκανε ο Θεός, από αγάπη προς τον άνθρωπο. Ο Θεός δεν ζητάει πολλά πράγματα από τον άνθρωπο, για να τον σώσει. Θέλει μόνο να μετανοήσουμε και να Τον αγαπήσουμε... Τίποτα άλλο! Ο Θεός μετράει τον κόπο που κάνει ο καθένας μας. Και όσο πιο πολύ αγωνίζεται και κοπιάζει κανείς, τόσο περισσότερη Χάρη του δίνει ο Θεός».

Γέροντας Εφραίμ της Αριζόνας (1928-2019✞)