ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Σάββατο 24 Μαρτίου 2018

ΠΕΘ: «ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΛΟΝΙΖΕΙ ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΑΛΛΟΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ»

Δελτίο Τύπου της ΠΕΘ
Αθήνα 23 Μαρτίου 2018
Απόφαση Συμβουλίου της Επικρατείας:
«Το νέο Πρόγραμμα κλονίζει τη θρησκευτική χριστιανική συνείδηση αλλοιώνοντας τον ορθόδοξο χαρακτήρα»

Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων με υπευθυνότητα, συνέπεια και σεβασμό προς τις αποφάσεις της δικαιοσύνης και ιδιαίτερα του Ανωτάτου Οργάνου της αλλά και προς την ελληνική κοινωνία, τους γονείς, τους μαθητές και τις μαθήτριες του ελληνικού σχολείου, χαιρετίζει την απόφαση υπ΄ αρθμ. 660/2018 του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου -του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ)- με την οποία ακυρώνεται το ισχύον Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών Δημοτικού και Γυμνασίου ως αντισυνταγματικό και αντίθετο προς τις διεθνείς συμβάσεις και την Ευρωπαϊκή και Ελληνική νομοθεσία.
Η απόφαση του ΣτΕ λαμβάνει υπόψη τα δομικά στοιχεία λειτουργίας ενός Προγράμματος του μαθήματος των Θρησκευτικών στο ελληνικό σχολείο, που αφορούν στην ορθόδοξη ταυτότητα της πλειονότητας του μαθητικού πληθυσμού του ελληνικού σχολείου, στην επικρατούσα ορθόδοξη θρησκευτική πίστη, στο συνταγματικό και νομικό πλαίσιο της χώρας, στις διεθνείς συμβάσεις για τα  δικαιώματα των γονέων ως προς το  θρησκευτικό προσανατολισμό και προσδιορισμό των τέκνων τους, στο πνευματικό επίπεδο των μαθητών, στο κοινωνικό και πολιτισμικό πλαίσιο στο οποίο εντάσσονται οι μαθητές.
Η ιστορική απόφαση του ΣτΕ αποτελεί μια νέα ευκαιρία ανάδειξης των παραδοσιακών θεμελιωδών αρχών της ελληνικής κοινωνίας, μέσω των οποίων οφείλει η ελληνική Πολιτεία να αντιμετωπίζει τα θέματα της ελληνικής παιδείας και ειδικά τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, προκειμένου το μάθημα να διατηρεί τις διαχρονικές του δομές, πιστά προσηλωμένο στις ρίζες της ορθόδοξης πίστεως και παραδόσεως.
Προς την κατεύθυνση αυτή η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων με πνεύμα σύμπνοιας συνεχίζει τις προσπάθειές της, προκειμένου να διαφυλάσσεται τόσο ο ορθόδοξος χριστιανικός προσανατολισμός του μαθήματος των Θρησκευτικών όσο και η επιστημονική του συνάφεια με τις σπουδές των Θεολόγων εκπαιδευτικών και των δασκάλων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που διδάσκουν το μάθημα στο ελληνικό σχολείο.
Για τον σκοπό αυτό η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, παρακολουθώντας τις εξελίξεις, θα τοποθετείται επί όλων των σχετικών με το μάθημα ζητημάτων. Παράλληλα καλεί όλους ανεξαιρέτως τους εκπαιδευτικούς του ελληνικού σχολείου οι οποίοι οφείλουν να διδάσκουν το μάθημα με βάση την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ, σε μια κοινή προσπάθεια πολύπλευρης βελτίωσης του μαθήματος.
Αναμένει δε την άμεση συμμόρφωση του Υπουργείου Παιδείας προς την Ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ, δεσμευόμενη για κάθε περαιτέρω ενέργεια, που θα συμβάλει στη χριστιανική και πνευματική ανάπτυξη όλων των μαθητών και μαθητριών του ελληνικού σχολείου.

Το Διοικητικό Συμβούλιο

Παρασκευή 23 Μαρτίου 2018

ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΑΣΤΟΛΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΤΕ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΛΕΙ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΕΑΝ Ο ΚΩΣΤΑΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣΤΕ

Πειραιώς Σεραφείμ: «Φέρονται με μίσος στην Ορθοδοξία»
Ο δυναμικός μητροπολίτης μιλά για την απόφαση του ΣτΕ 
και προαναγγέλλει ακύρωση και των διατάξεων Γαβρόγλου
Συνέντευξη στον Αντ. Τριανταφύλλου

Tο «γάντι» πετά στον Κώστα Γαβρόγλου ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, προαναγγέλλοντας ακύρωση και των δικών του υπουργικών αποφάσεων για τη διδασκαλία των Θρησκευτικών. 
Ο δυναμικός μητροπολίτης, που πρωτοστάτησε στον δικαστικό αγώνα κατά του τρόπου διδασκαλίας του μαθήματος, σε συνέντευξή του στη «δημοκρατία»υποστηρίζει ότι «η απόφαση του ΣτΕ είναι θέμα δημοκρατίας, ισονομίας και συνταγματικής τάξης, και όλα τα υπόλοιπα που ακούγονται περί αναχρονισμών και σκοταδισμού είναι υπεκφυγές».

Επίσης, δίνει το στίγμα της πολιτικής που πρέπει να ακολουθήσει η Ιερά Σύνοδος, λέγοντας ότι «η Εκκλησία πρέπει να συγγράφει η ίδια το μάθημα των Θρησκευτικών και βέβαια να επιλέγει η ίδια τους καθηγητές θεολόγους που θα διδάσκουν τα μαθήματα αυτά στα παιδιά μας».

Νιώθετε δικαιωμένος μετά την απόφαση του ΣτΕ, που ακύρωσε την υπουργική απόφαση του Νίκου Φίλη για τη διδασκαλία των Θρησκευτικών; 

Εγώ, ως πρόσωπο, δεν θεωρώ ότι πέτυχα κάτι για να νιώθω δικαιωμένος. Έκανα το καθήκον μου. Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο. Κυρίως προσπάθησα να υπερασπιστώ την ισονομία, τη δημοκρατική τάξη και τη συνταγματική πρόβλεψη. Δηλαδή, ως Ελλην πολίτης υπερασπίστηκα το Σύνταγμά μας, όπως προβλέπει στο άρθρο 120 το ίδιο το Σύνταγμα. Τι λέει το Σύνταγμά μας; Ότι όλοι οι Έλληνες είναι ίσοι απέναντι του Νόμου, απέναντι της Πολιτείας και, επειδή παραβίασε η Πολιτεία αυτή την ισότητα, καταστρατηγώντας τη δημοκρατική ισονομία, γι' αυτό και απευθυνθήκαμε, μαζί με την Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, την Εστία Πατερικών Μελετών και κάποιους άλλους ανησυχούντες γονείς, στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο για να αποκατασταθεί η τρωθείσα έννομη τάξη και κυρίως για να αποκατασταθεί η συνταγματική πρόβλεψη για τη διακράτηση της πνευματικής ιδιοπροσωπίας των ορθόδοξων Ελλήνων. 

Την ίδια στιγμή που οι αγαπητοί κύριοι Φίλης και Γαβρόγλου -και η κυβέρνηση βέβαια- νομοθετούν με τον τρόπο που νομοθετούν για το μάθημα των Θρησκευτικών των ορθόδοξων Ελληνοπαίδων, την ίδια στιγμή αναγνωρίζουν το έννομο δικαίωμα των Ρωμαιοκαθολικών, των μουσουλμάνων και των Εβραίων Ελληνοπαίδων να απολαμβάνουν ένα ομολογιακό μάθημα το οποίο συντάσσουν οι θρησκευτικές ηγεσίες τους, το ΚΙΣ, η Ρωμαιοκαθολική Ιεραρχία και οι μουσουλμανικές μουφτείες, με καθηγητές και δασκάλους που επιλέγουν προσεκτικά. Το ερώτημα που τίθεται είναι γιατί η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν απολαμβάνει αυτή την αναγνώριση και την τιμή. Απάντηση σε αυτό έδωσε η πολύ σπουδαία απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, που επιλύει συνταγματικά και νομικά θέματα γύρω από το μάθημα των Θρησκευτικών. Γιατί δεν μπορεί η ίδια η Πολιτεία να μεταχειρίζεται διαφορετικά τους πολίτες της όταν ανήκουν στις μειοψηφίες, και με διακρίσεις εις βάρος τους τους πολίτες όταν ανήκουν στην πλειοψηφία. Χρησιμοποιούν αυτόν τον αφοριστικό, χυδαίο, απαράδεκτο και υβριστικό προσδιορισμό για να καλύψουν τη δημοκρατική ασυνέπειά τους. Γιατί άλλη μεταχείριση στους Εβραίους, Ρωμαιοκαθολικούς και τους μουσουλμάνους Έλληνες, και άλλη στους ορθοδόξους; Γιατί θα πρέπει τα ορθόδοξα παιδιά να διδάσκονται με τη μέθοδο του σχετικού γραμματισμού, που είναι μια αλλοπρόσαλλη μέθοδος; Επέρχεται μοιραία και αναπόδραστα μια σύγχυση, την οποία επιδιώκουν ασφαλώς όλοι αυτοί που συνέταξαν αυτά τα άθλια προγράμματα για να οδηγηθεί το παιδί στην εκκοσμίκευση, στον συγκρητισμό και στην αθεΐα. Άλλωστε, αυτό το επεσήμανε και ο μακαριότατος Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος στην περιώνυμη επιστολή του προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα. 

Εδώ λοιπόν είναι θέμα δημοκρατίας, ισονομίας και συνταγματικής τάξης. Αυτά επισημείωσε η απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, και όλα τα υπόλοιπα που ακούγονται περί αναχρονισμών, σκοταδισμού είναι υπεκφυγές για να μην αναγκαστούν να συγκρουστούν με την αδυσώπητη αλήθεια, που είναι ότι καταστρατηγούν τα δικαιώματα των ορθόδοξων Ελλήνων και φέρονται στην Ορθόδοξη Εκκλησία με εμπάθεια, μίσος και κακότητα.

Ο κ. Γαβρόγλου υποστήριξε ότι η απόφαση του ΣτΕ δεν έχει καμιά πρακτική επίπτωση στη συνέχιση της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών... 

Ο κ. Γαβρόγλου -λυπούμαι που το λέω- δεν είναι νομικός και δεν γνωρίζει το Διοικητικό Δίκαιο ή, αν το γνωρίζει, προσπαθεί να θολώσει τα πράγματα. Τον ενημερώνω ότι έχουμε προσφύγει και εναντίον των δικών του αποφάσεων, και ότι εντός των επόμενων ημερών θα καταθέσουμε επίσης προσφυγές στην Επιτροπή Αναστολών και την Επιτροπή Συμμόρφωσης του ΣτΕ, διότι, επειδή είναι ομοειδείς οι καταργηθείσες αποφάσεις Φίλη και οι δικές τους, θα εκπέσουν και αυτές σε λίγο χρονικό διάστημα. Αυτό που θα πρέπει ο δημοκράτης κ. Γαβρόγλου να απαντήσει είναι το γιατί άλλη μεταχείριση για τους ορθοδόξους και άλλη για τους ρωμαιοκαθολικούς, τους Εβραίους και τους μουσουλμάνους. 
Ας τολμήσει ο πολύ δημοκράτης κ. Γαβρόγλου, ο οποίος έχει αυτή την παρρησία και τη δύναμη, να κάνει το ίδιο για τους μουσουλμάνους ή για τους ρωμαιοκαθολικούς και τους Εβραίους. Τον προκαλώ δημόσια και περιμένω την απάντησή του. Γιατί τα περί σκοταδισμού και λοιπά είναι εξόχως υβριστικά και απαράδεκτα για έναν επιστήμονα και πανεπιστημιακό, όπως είναι ο κ. Γαβρόγλου.

Η απόφαση του ΣτΕ πυροδότησε πάλι τη συζήτηση για τον χωρισμό κράτους - Εκκλησίας. Ποιο είναι το σχόλιό σας;

Αυτό είναι ακόμα ένα μεγάλο παραμύθι και ένα μεγάλο ψέμα που λέγεται. Βέβαια, οι δημοσιολογούντες έχουν μια περιουσία οι περισσότεροι, το θράσος της άγνοιας, και χωρίς να ξέρουν τα πράγματα ομιλούν ως ex cathedra, ως Πάπες.
Ο χωρισμός ο πολυθρύλητος έχει γίνει με το Σύνταγμα του 1975. Η Εκκλησία έχει την ίδια νομική θέση που έχουν οι εβραϊκές κοινότητες και οι τρεις μουσουλμανικές μουφτείες της Θράκης, δηλαδή ΝΠΔΔ. Η χώρα μας δεν είναι θεοκρατική, δεν είχε ποτέ θεοκρατικό καθεστώς, ούτε η Ορθόδοξη Εκκλησία επέβαλε στους άλλους τις απόψεις της. 
Τι επιζητούν, λοιπόν, οι δημοσιολογούντες; Να πάψει να είναι η Εκκλησία ΝΠΔΔ; Διότι μόνο αυτό υπάρχει στην περίφημη έννοια του χωρισμού. Να γίνει ένωση προσώπων ή σωματείο και να παραμείνουν οι εβραϊκές κοινότητες ΝΠΔΔ και οι μουσουλμανικές μουφτείες δημόσιες υπηρεσίες; Ιδού, λοιπόν, το δίλημμα το μεγάλο. Γι' αυτό κυβερνήσεις που λένε πομφόλυγες κατά καιρούς, όταν δουν τα πράγματα εκ του σύνεγγυς, ανακρούουν πρύμναν, διότι η πραγματικότητα είναι αδήριτη και τα ονειροπολήματα δεν οδηγούν στην πραγματικότητα. Είναι απλώς εξαρτήματα του θράσους της άγνοιας ή της συγκάλυψης.

«Η Εκκλησία πρέπει να γράφει τα Θρησκευτικά»

Η Εκκλησία της Ελλάδος ποιον δρόμο πρέπει να ακολουθήσει;

Η Εκκλησία πρέπει να διεκδικήσει αυτό που απολαμβάνουν οι άλλες θρησκευτικές κοινότητες και ενότητες στη χώρα: Να συγγράφει η ίδια η Εκκλησία τα βιβλία του μαθήματος των Θρησκευτικών που διδάσκονται στη δημόσια εκπαίδευση -δεν είναι κάποια προνομιακή πράξη- και βέβαια να επιλέγει η ίδια τους καθηγητές θεολόγους. Αυτά πρέπει να ζητήσει η Εκκλησία, τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο απ' ό,τι συμβαίνει και ισχύει με το νομικό πλαίσιο που υφίσταται στη χώρα για τους μουσουλμάνους, τους Εβραίους και τους ρωμαιοκαθολικούς. Αυτό ζητούμε. Εδώ, τα πράγματα συντρίβονται και όλη η δήθεν ευπρέπεια των δημοσιολογούντων καταλύεται, γιατί είναι συγκλονιστικό το ερώτημα, που αποδεικνύει δυστυχώς εμπάθεια και κακότητα μόνο έναντι της Ορθοδόξου Εκκλησίας.


ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΚΕΠΕ ΗΜΑΣ!


ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ!


ΤΗ ΥΠΕΡΜΑΧΩ ΣΤΡΑΤΗΓΩ ΤΑ ΝΙΚΗΤΗΡΙΑ!


Πέμπτη 22 Μαρτίου 2018

ΚΑΝΑΔΑΣ. Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ!... Ο ΚΑΝΑΔΑΣ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ‘’ΚΥΡΙΟΣ’’, ‘’ΚΥΡΙΑ’’, ‘’ΠΑΤΕΡΑΣ’’ ΚΑΙ ‘’ΜΗΤΕΡΑ’’.

ΚΑΝΑΔΑΣ
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ!….
Ο Καναδάς καταργεί τις λέξεις  ‘’κύριος’’, ‘’κυρία’’,
‘’πατέρας’’ και ‘’μητέρα’’.
Μετάφραση: Ευάγγελος Νιάνιος

Η καναδική διοίκηση θα αντικαταστήσει τους τίτλους "πατέρας" και "μητέρα" με τον όρο "γονέα" στα επίσημα έγγραφα και θα αποφεύγει να χρησιμοποιεί τις λέξεις "κύριος" ή "κυρία" εκτός αν το ζητήσει το ενδιαφερόμενο πρόσωπο. "Η καναδική κυβέρνηση αποφάσισε να χρησιμοποιεί το ουδέτερο φύλο σε όλες τα έγγραφά της", δήλωσε ο Μαθιέ Φιγιόν, διευθυντής επικοινωνίας του Υπουργού Οικογένειας Ζαν-Υβ Ντυκλό.

Η Υπηρεσία Καναδά, ο οργανισμός που είναι υπεύθυνος για τις ομοσπονδιακές υπηρεσίες στους πολίτες, "αποφάσισε να αναθεωρήσει όλες τις μορφές εγγράφων (γιατί) δεν είναι προσαρμοσμένες στις σημερινές πραγματικότητες", δήλωσε ο Φιγιόν. Η απόφαση αυτή ελήφθη ειδικότερα μετά από την περιπέτεια, για την οποία ενημερώθηκε ο υπουργός Ντυκλό τον Ιανουάριο, ενός  ζευγαριού ομοφυλοφίλων από την Νέα Σκωτία (Ανατολικός Καναδάς) που επιθυμούσε να εκδώσει κάρτα κοινωνικής ασφάλισης για το παιδί τους και βρέθηκε αντιμέτωπο με το ερώτημα "ποιος είναι ο πατέρας, ποια είναι η μητέρα; ", δήλωσε ο εκπρόσωπος. «Από σήμερα, θα ρωτούμε τα ονόματα των γονέων».
Ωστόσο, η επικαιροποίηση όλων των ηλεκτρονικών εντύπων δεν ολοκληρώθηκε επειδή απαιτεί ένα σημαντικό έργο κωδικοποίησης. Στην επιστολική αλληλογραφία, η καναδική κυβέρνηση θα αποφεύγει στο εξής να ξεκινάει με το "Monsieur" ή το "Madame". "Δεν θα υπάρχει κανένα φύλο, στέλνουμε το γράμμα στο όνομα του προσώπου απλά", είπε ο Φιγιόν. Στο τηλέφωνο, ο ομοσπονδιακός υπάλληλος θα ξεκινάει ρωτώντας τον άνθρωπο: "Πώς θέλετε να σας τηλεφωνούν σήμερα;" Μερικοί θα πουν τον κ. X, κα X, ή απλώς το πρώτο τους όνομα ... ", εξήγησε εκπρόσωπος του υπουργού.
Αυτό το βήμα ευθυγραμμίζεται με άλλες πολιτικές της φιλελεύθερης κυβέρνησης του Ζουστίν Τρυντώ που έχει θέσει την καταπολέμηση της ισότητας των φύλων προτεραιότητα, τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο.

(LeFigaro, ηλεκτρονική έκδοση 22-3-18, ανταπόκριση του Γαλλικού Πρακτορείου. Μετάφραση: Ευάγγελος Νιάνιος)

ΧΑΡΑΜΠΟΣ ΜΗΝΑΟΓΛΟΥ: ΦΙΛΗΣ - ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ - ΒΟΥΤΣΗΣ Ο ΧΟΝΤΡΟΣ - Ο ΚΑΚΟΣ - ΚΑΙ Ο ΑΣΧΗΜΟΣ


Γράφει ο Χαράλαμπος Μηνάογλου

Μέρες που είναι, που οι Έλληνες, σε αντίθεση με τους ανθέλληνες που μας κυβερνούν, εορτάζουμε την 25η Μαρτίου, οι τρεις ανωτέρω πολιτικές καρικατούρες τοποθετήθηκαν απέναντι στην απόφαση του ΣΤΕ για τα Θρησκευτικά. Και το πρώτο που μας ήρθε στο μυαλό ακούγοντάς τις δηλώσεις τους ήταν "καλά, αν τις είχε κάνει κανένας δεξιός, δεν θα ούρλιαζαν για εκτροπή, για ακύρωση της ανεξαρτησίας της δικαιοσύνης" και άλλα τέτοια ωραία και αριστερα; Ο Φίλης τώρα κατάλαβε ότι το Σύνταγμα, το οποίο έχει ορκιστεί να φυλάει έχει αναφορά στην Αγία Τριάδα. Δεν μας έκανε εντύπωση· η χαμηλή νοημοσύνη του νομίζω ότι ήταν το πραγματικό αίτιο, ώστε να νομοθετήσει κάτι τόσο κραυγαλέα αντισυνταγματικό. Αλλά ως ανόητος ο Φίλης δεν έχει το ακαταλόγηστο. Δεν μπορεί να σχολιάζει και μάλιστα με τόσο απαξιωτικό τρόπο τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης. Αλλά ακόμη και αν δεχθούμε ότι ως πολιτικός σαλτιπάγκος μπορεί να λέει και μία κουβέντα παραπάνω, το ίδιο θα πούμε και για τον ταβερνιάρη Βούτση; Μα, ο άνθρωπος αυτός είναι ο πρόεδρος της Βουλής! Είναι δυνατόν σε μία έστω αντιπροσωπευτική δημοκρατία να εκστομίζει τέτοιες προσβολές κατά της δικαιοσύνης ο κατεξοχήν πολιτικός θεματοφύλακας της νομιμότητας, δηλαδή ο πρόεδρος της Βουλής; Την νομιμότητα την θυμάται μόνο όταν αρχίζουν οι φάπες από την ΧΑ, και αρχίζουν όλοι μαζί τα "Φρουρά-Φρουρά". Αλλά και ο πατήρ του ληστού και ταβερνιάρης πρόεδρος της Βουλής ας πούμε ότι ως αριστερός γελωτοποιός προβαίνει σε αυτό το ατόπημα. Το πιο ανησυχητικό είναι ότι και ο τρίτος της παρέας καταφέρθηκε απαξιωτικά κατά της δικαιοσύνης και με σταλινικό τρόπο έδειξε ότι δεν πρόκειται να εφαρμόσει την απόφασή της. Και λέω ότι η συνειδητή κατάλυση του πολιτεύματος από τον Γαβρόγλου είναι φαινόμενο ανησυχητικό, αν όχι επικίνδυνο, καθώς ο τελευταίος δεν εντάσσεται στην λογική των κλόουν της αριστεράς, όπως οι δύο άλλοι. Ο Γαβρόγλου είναι ένας καθαρός φιλελές αστός, ο οποίος λόγω καταγωγής δεν μπόρεσε να σταδιοδρομήσει σε ΠΑΣΟΚ-ΝΔ και έτσι βρέθηκε στον ΣΥΡΙΖΑ. Όταν, λοιπόν, και αυτός, από τον οποίον κανένας δεν περιμένει να ταΐσει σανό τα γίδια του ΣΥΡΙΖΑ προβαίνει στην υιοθέτηση σταλινικής ρητορικής κατά της δικαιοσύνης, θα πρέπει νομίζω να αρχίσουμε να φοβόμαστε την ολοκληρωτική εκτροπή. Δηλαδή ο ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται ότι όχι μόνο μεταφορικά, αλλά και κυριολεκτικά, οδηγείται στην επιβολή κομματικής δικτατορίας, όπου οι δικαστές θα πρέπει -όπως και κάθε άλλη εξουσία και κάθε πολίτης- να συμφωνούν με την πεφωτισμένη ηγεσία. 
Και για να γυρίσουμε εκεί από όπου ξεκινήσαμε: Χοντροφίλη, θα ήσουν ο μισός από ό,τι είσαι, εάν ο Κολοκοτρώνης, ο Μακρυγιάννης και οι λοιποί θρησκόληπτοι δεν έπαιρναν τα όπλα πρώτα υπέρ πίστεως και μετά υπέρ πατρίδος! Κατάλαβες; Θα ήσουν μισός από τους φόρους που θα έπρεπε να πληρώνεις για να ζεις στην Τουρκοκρατία! 
Αλλά να μου πεις: τι λέω; Κοτσάμπασης τουρκοπροσκυνημένος, όπως είσαι σήμερα μνημονιακός γερμανοτσολιάς, δεν θα σουνα;
Πού να καταλάβεις υπάνθρωπε από Χριστό και ελευθερία;

ΥΓ. Όπως έχουμε ξαναγράψει, το θέμα το Θρησκευτικών είναι καθαρά ένα πρόβλημα της Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος. Αυτή ενέκρινε τα κριθέντα ως αντισυνταγματικά θρησκευτικά, καθώς οι περισσότεροι από τα μέλη της ουδεμία σχέση έχουν με την Εκκλησία του Χριστού. Εάν πραγματικά η Σύνοδος δεν ήθελε τα αντίχριστα θρησκευτικά, αυτά ποτέ δεν θα είχαν εφαρμοστεί και δεν χρειαζόταν καμία δικαστική απόφαση για αυτό. Με ένα ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟΝ θα υποδείκνυε στους ορθοδόξους γονείς να ζητήσουν την απαλλαγή των παιδιών τους από τα άθεα Θρησκευτικά. Μόλις το ποσοστό των αιτήσεων απαλλαγής θα πλησίαζε το 20% και όχι παραπάνω -ρωτήστε τους εκπαιδευτικούς που γνωρίζετε να σας επιβεβαιώσουν ότι το ποσοστό αυτό θα απαιτείτο-, το υπουργείο, για να μπορέσουν να λειτουργήσουν τα σχολεία, θα ακύρωνε αμέσως τα νέα προγράμματα. Οπότε, και σήμερα, όσο η Σύνοδος θέλει τα άθεα Θρησκευτικά και δεν κάνει τα ανωτέρω, καμία αλλαγή δεν θα επέλθει από την απόφαση της δικαιοσύνης, που ο ΣΥΡΙΖΑ με την ανοχή της Συνόδου δεν θα εφαρμόσει ποτέ. 

Α ΛΑ ΚΑΡΤ. ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ ΒΕΒΑΙΑ ΚΑΤΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΜΙΑ ΚΑΠΩΣ ΙΔΙΟΜΟΡΦΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΠΕΡΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ.

Α λα καρτ
Α. Παπαγιάννης, ιατρός

Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για το προωθούμενο ‘νέο’ μάθημα των Θρησκευτικών στην εκπαίδευση δεν ήταν βέβαια αυτό που περίμεναν οι κυβερνητικοί εισηγητές του.

Με ψήφους 20:5 το ΣτΕ έκρινε αντισυνταγματικό το πρόγραμμα αυτό, και οι πάτρωνές του (υπουργείο παιδείας και κυβερνών κόμμα) ξύνισαν τα μούτρα και έσπευσαν να προβούν σε δηλώσεις περί ακραίων στοιχείων, σκοταδισμού και οπισθοδρόμησης.
Δεν περιμέναμε βέβαια κάτι διαφορετικό από ανθρώπους που έχουν μια κάπως ιδιόμορφη αντίληψη περί δικαιοσύνης (το λέω όσο γίνεται πιο ανώδυνα). Διότι είναι σαφές ότι η εκτελεστική εξουσία σέβεται τη δικαιοσύνη όσο η τελευταία δεν μπαίνει εμπόδιο στις επιδιώξεις της. Τότε η δικαιοσύνη είναι ‘ανεξάρτητη’ και αξιοσέβαστη. Σε αντίθετη περίπτωση καταφεύγει στη γνωστή τακτική της υβριστικής απαξίωσης: όποιος δεν ακολουθεί τη γραμμή μας είναι ακραίος, ρατσιστής, σκοταδιστής και άλλα συναφή. Κάτι τέτοιο δεν γίνεται και στα γήπεδα; Αν ο διαιτητής ευνοεί την ομάδα ‘μας’, είναι άξιος και δίκαιος. Αν σφυρίζει εναντίον μας (κατά τη γνώμη μας), είναι ‘πουλημένος’. Διαλέγετε και παίρνετε.



ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΠΟΚΗΣ: TO ΕΘΝΟΣ, Η ΠΑΤΡΙΔΑ, Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ, Η ΕΛΛΑΔΑ, ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΥΒΡΗ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ, ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΑΠΕΙΛΗ

To Έθνος, η Πατρίδα, η Θρησκεία, η Ελλάδα, 
δεν αποτελούν ύβρη και κυρίως, δεν αποτελούν απειλή
Του Δημήτρη Γ. Απόκη

Το τελευταίο διάστημα με αφορμή την έξαρση της έντασης γύρω από σοβαρά εθνικά θέματα, παρατηρείται μια οργανωμένη επίθεση από διάφορους κύκλους, εναντίον βασικών πυλώνων της χώρας, που είναι το έθνος και η θρησκεία.

Σε αυτή την επίθεση, δυστυχώς, συμμετέχει και η σημερινή ελληνική κυβέρνηση, η οποία έχει ανοίξει πόλεμο με την Εκκλησία και τα θρησκευτικά πιστεύω των Ελλήνων, αλλά και όσων τολμούν να διακηρύξουν ότι πάνω από όλα είναι Έλληνες, και πάνω από όλα βάζουν την πατρίδα, το εθνικό συμφέρον, και το Ελληνικό έθνος.
Τελευταίο σοβαρό επεισόδιο, σε αυτή την εκστρατεία εξαφάνισης και σπίλωσης αυτών των βασικών συστατικών του DNA, της Ελλάδας, η σφοδρή επίθεση του Υπουργείου Παιδείας και στελεχών του κυβερνώντος κόμματος εναντίον του Συμβουλίου Επικρατείας, και της απόφασής του, να κηρύξει αντισυνταγματικές τις αλλαγές του νόμου Φίλη, στο μάθημα των Θρησκευτικών. Η επίθεση αυτή έρχεται να προστεθεί στους προκλητικά υβριστικούς χαρακτηρισμούς, στο υψηλότερο επίπεδο, από την κυβέρνηση εναντίον, των εκατοντάδων χιλιάδων Ελλήνων που κατέβηκαν στους δρόμους για τα συλλαλητήρια γύρω από την υποτιθέμενη διαπραγμάτευση για την ονομασία των Σκοπίων, και την άρνησή τους να αποδεχθούν την παραχώρηση του όρου, Μακεδονία, στα Σκόπια.
Για πάρα πολύ καιρό, στα κείμενά μου, ασχολούμαι και κάνω σφοδρή κριτική στη στρεβλή παγκοσμιοποίηση, που έχει ως αποκλειστικό στόχο, να ισοπεδώσει και να εξαφανίσει, την ιστορία των εθνών, τις παραδόσεις, τη θρησκεία, και οτιδήποτε συνδέεται με τις έννοιες, πατρίδα, έθνος-κράτος, εθνική κυριαρχία, και εθνικό συμφέρον. Και αυτό για να μπορέσει να επικρατήσει μια λογική στρογγυλοποίησης των πάντων, η οποία θα καταστήσει εύκολη την επικράτηση των συμφερόντων αυτών που νοιάζονται μόνο για το κέρδος και τη διατήρηση του συστήματος της στρεβλής παγκοσμιοποίησης.
Είναι πλέον ξεκάθαρο, ότι η λογική αυτή, ο ιός αυτός, έχει πλήξει ή τουλάχιστον προσπαθεί να πλήξει και την Ελλάδα, με αποτέλεσμα να απειλείται η ίδια η επιβίωση του Ελληνικού Έθνους. Και στην Ελλάδα πλέον, έχουμε σύγκρουση, μεταξύ της στρεβλής παγκοσμιοποίησης και του Ελληνικού έθνους-κράτους.
Σε μια στιγμή που το σύνολο το έθνους θα έπρεπε να είναι ενωμένο σαν γροθιά απέναντι σε αυτούς που αμφισβητούν και απειλούν την εδαφική ακεραιότητα και τα εθνικά συμφέροντα της πατρίδας, η κυβέρνηση της χώρας, επιλέγει την επίθεση, την σπίλωση, και τις απειλές, εναντίον των βασικών πυλώνων της χώρας, του έθνους και της δημοκρατίας, που είναι η Ορθοδοξία, η δικαιοσύνη και το Σύνταγμα, μόνο και μόνο επειδή δεν συμφωνούν με τον πολιτικό σχεδιασμό της και τις ιδεοληψίες της.
Ουδείς στη μέχρι σήμερα ιστορία, της χώρας και του έθνους δεν είχε αποτολμήσει κάτι τέτοιο, και μάλιστα σε εθνικά κρίσιμη στιγμή. Ακόμα και σε στιγμές σφοδρής εσωτερικής σύγκρουσης κανείς δεν είχε τολμήσει να επιτεθεί και να αμφισβητήσει την Ορθοδοξία, την δικαιοσύνη, το έθνος, την ίδια την Ελλάδα. Και όμως σήμερα αυτό έγινε και συνεχίζει να γίνεται.
Όποιος τολμήσει να πει ότι είναι Έλληνας, Χριστιανός Ορθόδοξος, και υπερασπιστεί τις αξίες και παραδόσεις του έθνους, αυτόματα δέχεται σφοδρή επίθεση ως ακροδεξιός, εθνικιστής, ρατσιστής και πατριδοκάπηλος. Η υπεράσπιση της πατρίδας, η πίστη στις αξίες και τις παραδόσεις της, η περηφάνεια του να είσαι Έλληνας, αντιμετωπίζεται ως ύβρις και κυρίως ως απειλή.
Μόνο αυτό δεν είναι. Το αντίθετο. Η υπεράσπιση, των εθνικών αξιών, της Ορθοδοξίας, των παραδόσεων, και της ιστορίας, είναι η μοναδική ασπίδα και ελπίδα για την αντιμετώπιση κάθε είδους απειλής, και ο μόνος δρόμος για την επιβίωση της πατρίδας.
Δεν είναι δυνατόν χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Γαλλία, η Μεγάλη Βρετανία, η Ρωσία, και τόσες άλλες, να έχουν βασίσει τα Συντάγματα τους και τα συστήματα τους πάνω στις αξίες της Ελληνικής Δημοκρατίας, στον Ελληνικό πολιτισμό, και σήμερα η ηγεσία της χώρας που έδωσε στον κόσμο αυτές τις αξίες και αυτές τις ιδέες, να τις πυροβολεί και να τις απειλεί.
Υπάρχουν και όρια στο πολιτικό συμφέρον. Είναι καιρός όλοι και κυρίως η αντιπολίτευση, να το ξεκαθαρίσουν αυτό, με απόλυτη σαφήνεια και δυναμικότητα. Διότι από ένα σημείο και μετά η παθητικότητα, καθίσταται συνυπευθυνότητα.
Η Ελλάδα δεν είναι ντροπή.

* Ο Δημήτρης Απόκης, είναι Διεθνολόγος και Δημοσιογράφος, Απόφοιτος του The Paul H. Nitze, School of Advanced International Studies, The Johns Hopkins University, μέλος του The International Institute of Strategic Studies, και διετέλεσε επί σειρά ετών διαπιστευμένος ανταποκριτής στο Λευκό Οίκο, το Στέητ Ντιπάρτμεντ, και το Πεντάγωνο, στην Ουάσιγκτον.

ΒΙΑΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΣΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Βιαστικές παρερμηνείες της απόφασης του ΣτΕ
για τα Θρησκευτικά
του Ιωάννη Τάτση, Θεολόγου

Ενώ ακόμη δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα το πλήρες κείμενο της απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά, πολλοί σπεύδουν να την ερμηνεύσουν μολονότι δεν την έχουν διαβάσει!
Κάποιοι εξ αυτών, του Υπουργού Παιδείας μη εξαιρουμένου, αναφέρουν ότι η απόφαση του ΣτΕ ακυρώνει τις Υπουργικές Αποφάσεις (Υ.Α.) Φίλη για τα Θρησκευτικά ενώ σήμερα στα σχολεία εφαρμόζονται οι Υ.Α. Γαβρόγλου που αντικατέστησαν εκείνες του Νίκου Φίλη. Επομένως, καταλήγουν, καμία υποχρέωση δεν δημιουργεί προς το Υπουργείο η ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ (sic)! Τραγελαφικό ότι την παραπάνω συλλογιστική υιοθέτησε με δήλωση του και ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος!
Δεν θα απαντήσουμε αναλυτικά στην παραπάνω λανθασμένη ερμηνεία της απόφασης του ΣτΕ. Θα διατυπώσουμε την άποψή μας όταν τη μελετήσουμε στο σύνολό της. Απλώς, για να μην επαναλαμβάνεται η ίδια "καραμέλα", μέχρι την μελέτη όλης της απόφασης και την ερμηνεία της από νομικούς, μεταξύ αυτών και από τους νομικούς συμβούλους του Υπουργείου Παιδείας που πιστεύουμε ότι θα κάνουν το χρέος τους υποδεικνύοντας στον Υπουργό τι είναι δέον να πράξει, σημειώνουμε επιγραμματικά τα εξής:

1. Οι Υ.Α. Γαβρόγλου ελάχιστα διαφέρουν από τις Υ.Α. Φίλη. Πρόκειται για την ίδια προσπάθεια «εκσυγχρονισμού» του μαθήματος των Θρησκευτικών με την ίδια ακριβώς προσέγγιση του περιεχομένου του μαθήματος. Ακόμη και ο κ. Γαβρόγλου στις πολλές του συνεντεύξεις των τελευταίων ημερών τονίζει ότι πρόκειται για κοινή προσπάθεια με συνέχεια, που ξεκίνησε από τον Νίκο Φίλη και συνεχίστηκε με τον ίδιο! Μικροαλλαγές κατά την διαδικασία έκδοσης νέων ΦΕΚ δεν αλλάζουν την ουσία των Υ.Α.

2. Απλή παράθεση δίπλα – δίπλα των Υ.Α. Φίλη και Γαβρόγλου αναδεικνύει τις ελάχιστες και όχι επί της ουσίας διαφορές τους και την πλήρη τους ομοιότητα ως προς το περιεχόμενο και τον προσανατολισμό του «νέου» μαθήματος των Θρησκευτικών.

3. Το ΣτΕ ακυρώνει τις Υ.Α. Φίλη αλλά προφανώς στηρίζεται σε ένα σκεπτικό (δεν το έχουμε ακόμη διαβάσει) το οποίο αναφέρεται σε όλο τον προσανατολισμό που πρέπει να έχει το μάθημα των Θρησκευτικών ώστε να είναι σύμφωνο με το Σύνταγμα.

4. Προσπάθεια παράκαμψης της απόφασης του ΣτΕ από το Υπουργείο Παιδείας δεν θα μείνει αναπάντητη. Υπάρχουν νόμοι και διατάξεις που καθορίζουν τι δέον γενέσθαι όταν η Διοίκηση, εν προκειμένω το Υπουργείο Παιδείας, δεν εφαρμόζει τις αποφάσεις του Ανωτάτου Δικαστηρίου κατά παρέκκλιση των προβλέψεων και αυτού του Συντάγματος. Οι νομικοί που αγωνίστηκαν για να φτάσουμε ως εδώ δεν θα παραδώσουν τώρα τα όπλα. Ας μην αναλύσουμε όμως περισσότερο το ζήτημα προσδοκώντας αλλαγή στάσης του Υπουργείου και εφαρμογή της νομιμότητας αμέσως μόλις μελετηθεί στο σύνολό της η απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ.