ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2016

ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ! ΜΟΝΟ ΠΙΣΤΕΥΕ!


Μη φοβάσαι μόνο πίστευε!
Όλα είναι δυνατά σ' αυτόν που πιστεύει!

ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΠΑΨΑ ΣΕ ΣΕΝΑ ΝΑ ΕΛΠΙΖΩ!


Χριστέ μου ποτέ δεν έπαψα σε Σένα να ελπίζω!

ΚΥΡΙΑΚΗ, ΗΜΕΡΑ ΚΥΡΙΟΥ!


Κυριακή, ημέρα Κυρίου!

Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2016

ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ: ΤΑ ΚΑΚΑ ΔΕΝ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΠΙΑ ΝΤΡΟΠΗ Σ' ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΤΑ ΔΙΑΠΡΑΤΤΟΥΝ!


Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος: Για τούτο, πάνω απ’ όλα πρέπει πιο πολύ να κλαίμε: Για το ότι, επειδή οι κακοί στην εποχή μας έγιναν πολλοί, τα κακά δεν προκαλούν πια ντροπή σ’ εκείνους που τα διαπράττουν!

ΟΣΙΟΣ ΗΣΥΧΙΟΣ: ΑΦΗΣΕ ΜΕ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ!


Όσιος Ησύχιος: Άφησε με εμπιστοσύνη το παρελθόν στο έλεος του Θεού, το παρόν στην αγάπη του και το μέλλον στην Πρόνοιά του!

ΟΣΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ: ΔΙΑΡΚΩΣ ΝΑ ΑΤΕΝΙΖΕΤΕ ΠΡΟΣ ΤΑ ΑΝΩ, ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ!


Όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης: Διαρκώς ν' ατενίζετε προς τα άνω, προς τον Χριστό, να εξοικειώνεστε με τον Χριστό, να εργάζεστε με τον Χριστό, να ζείτε με τον Χριστό, ν' αναπνέετε με τον Χριστό, να πονάτε με τον Χριστό, να χαίρεστε με τον Χριστό. Να είναι το πάν για σας ο Χριστός. Η ψυχή σας να ζητάει, να φωνάζει τον Νυμφίο της: “Σε, Νυμφίε μου, ποθώ…”. Ο Χριστός είναι ο Νυμφίος. Είναι ο Πατέρας, είναι το πάν.

ΟΣΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ: ΜΑΘΕΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΟΥΝ ΤΟ ΧΡΙΣΤΟ!


Όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης: Σ’ όλα τα θέματα να μάθουν τα παιδιά να ζητάνε τη βοήθεια του Θεού.

ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΟΥΝ, ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΦΤΑΙΝΕ ΕΞΟΦΛΟΥΝ!


Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: Αυτοί που παιδεύονται και δεν φταίνε, αποταμιεύουν. Αυτοί που φταίνε, εξοφλούν.

ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: "ΜΑΚΑΡΙΟΙ ΟΙ ΚΑΘΑΡΟΙ ΤΗ ΚΑΡΔΙΑ ΟΤΙ ΑΥΤΟΙ ΤΟΝ ΘΕΟ ΟΨΟΝΤΑΙ"


Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: Θα εύχομαι και εγώ για σας, όπως και εσείς για μένα, να βοηθήσουν ο Χριστός και η Παναγία, να καθαριστούν οι καρδιές μας για να δουν τον Θεό. "Μακάριοι οι καθαροί τη καρδία ότι αυτοί τον Θεό όψονται". Αμήν!

Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2016

Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΣΤΑΤΕΣ, ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΗΝ ΝΟΘΕΥΣΟΥΝ

Άρθρο του δασκάλου Σάββα Ηλιάδη
(Φώτης Κόντογλου, «Μυστικά Άνθη»)

Έχω τη γνώμη πως όποιος παίρνει το Χριστιανισμό σαν ένα ηθικό σύστημα, τον κατεβάζει στις ανθρώπινες και κοσμικές σκοπιμότητες, για να τον κάνει πιο βολικόν, επειδή δεν έχει μέσα του τη φωτιά, που τον κάνει να πετά στον υπερφυσικό κόσμο, που μας αποκάλυψε ο Κύριος κι οι άγιοί του. 

Και γι` αυτό ο τέτοιος άνθρωπος  είναι ψυχρός, ακατάνυκτος και άπιστος στα μεγαλεία του Θεού και ξεπέφτει σε  άδειες γενικότητες και ηθικολογίες. Εμάς, οι τέτοιοι «φιλελεύθεροι» χριστιανοί, μας λένε μισαλλόδοξους, φανατικούς, παλιοημερολογίτες.
Εκείνοι είναι όλο αγάπη και γι` αυτό ζητάνε, τάχα το αδέλφωμά μας με τους αιρετικούς, ενώ η αλήθεια είναι πως το θέλουνε για να γίνουμε ευρωπαϊκοί, μοντέρνοι χριστιανοί.
Γι` αυτό ποτέ δε μιλάνε για την ένωσή μας με τους ετεροδόξους της Ανατολής, που τους περιφρονούμε. Λοιπόν, αυτοί δεν είναι μισαλλόδοξοι σαν τον άγιο Βασίλειο, σαν τον Αθανάσιο, σαν τον Φώτιο, σαν τον Συμεών τον νέον Θεολόγο, σαν τον Μάρκο τον Ευγενικό. Μάλιστα, τούτοι οι νέοι κήρυκες, νοιώθουνε μέσα τους περισσότερη αγάπη κι από το Θεό, που καταδίκασε τον Εωσφόρο και τον Ιούδα και γι` αυτό μιλάνε με συμπάθεια γι` αυτούς και για κείνους που παραμορφώσανε τη χριστιανική θρησκεία και την κάνανε ένα κοσμικό σύστημα. Αυτοί μυρίζουνε από μακριά τη μούχλα, που μυρίζουνε τα ορθολογιστικά εκτρώματα της χριστιανικής θρησκείας, που φωλιάζουνε στις παγωμένες και σκοτεινές σπηλιές της Δύσης.
Επήρα δυο γράμματα από κάποιους τέτοιους, που υποπτεύουμαι πως είναι ξενοφώτιστοι χριστιανοί Έλληνες. Κατά τα συνηθισμένα τους μιλούνε με γλυκό ύφος. Ο ένας επιστολογράφος βάζει, αντί για υπογραφή τις λέξεις: «ένας χριστιανός». Φαίνεται πως θα `ναι από κείνους τους Έλληνες, που δεν τους ικανοποιεί μήτε ο Χρυσόστομος μήτε ο Βασίλειος μήτε ο Αθανάσιος μήτε ο Δαμασκηνός μήτε όλοι οι Πατέρες, που στερεώσανε την Εκκλησία με τη διδαχή τους και με την αγιασμένη ζωή τους και γι` αυτό γίνουνται οπαδοί σε μια από τις ασήμαντες αιρέσεις που ήρθανε απ` έξω, μαζί με τ` άλλα  καλά του μοντέρνου πολιτισμού. Κι όπως όλα αυτά τα αγαθά είναι βολικά και ευκολύνουνε τη ζωή, έτσι κι αυτές οι καινούριες ερμηνείες της χριστιανικής θρησκείας είναι πολύ βολικές, κι επειδή είναι βολικές, τραβάνε στα δίχτυα τους όσους μπορούνε να ξεγελάσουνε.
«Τι τα θέλετε όλα αυτά τα περιττά πράγματα, λένε αυτοί οι καινούριοι απόστολοι, λειτουργίες, μυστήρια, νηστείες, προσευχές, αγρυπνίες, παπάδες, μνημόσυνα, Παναγίες, αγίους, θαύματα και τ` άλλα; Αυτά τα κάνανε οι άνθρωποι και νοθέψανε τη διδασκαλία του Χριστού. Πάρε το Ευαγγέλιο, διάβασέ το και νοιώσε το κατά το κέφι σου, βαλ` το πάλι στην τσέπη σου ή στο ράφι, όπως βάζεις το ρομάντζο που διαβάζεις, πες κι ένα τραγουδάκι και τελείωσε. Ο Θεός όλους θα τους συγχωρέσει. Έτσι κι εσύ, δεν είναι ανάγκη μήτε να τον παρακαλέσεις με δάκρυα μήτε να νηστεύσεις μήτε να` χεις τον φόβο του, νοιώθοντας πως είσαι αμαρτωλός. Μη σε νοιάζει! Ό,τι και να κάνεις απ` αυτά που τα λένε αμαρτίες οι φανατικοί ορθόδοξοι, όλα είναι συγχωρεμένα. Κανένας δεν θα κολαστεί, γιατί ο Θεός είναι φιλάνθρωπος».
Βλέπεις πόσο εύκολη, πόσο βολικιά, πόσο αστενοχώρητη είναι η θρησκεία του Χριστού και δεν το ξέραμε;
«Μα, μας έχουνε τρομοκρατήσει, βρε αδερφέ, αυτοί οι παπάδες κι οι θεοφοβούμενοι! Ορίστε, πάλι η Ευρώπη τα `βαλε τα πράγματα στη σωστή θέση τους! Γλέντησε τη ζωή σου, κάνε και τις παρατιμονιές σου σαν άνθρωπος κι ο Θεός θα σε συγχωρέσει, δεν είναι Αρβανίτης. Ακούς εκεί πως πρέπει να κλαις και να θλίβεσαι, για να σε λυπηθεί ο Θεός! Τι χρειάζουνται οι εκκλησιές, οι παπάδες, τα εικονίσματα, οι ψαλτάδες, όλα αυτά τα αδιαφόρετα πράγματα; Ο Χριστός είπε να μην πειράξεις κανέναν, τίποτ` άλλο! Αλλά, για να τομοκρατήσουνε τον κόσμο, βάλανε στο στόμα του Χριστού ένα σωρό φοβέρες, όπως τούτες εδώ: «Μακάριοι οι πενθούντες, μακάριοι οι δεδιωγμέμοι. Στενή και τεθλιμμένη η οδός. Εισέλθετε διά της στενής πύλης, ότι πλατεία η πύλη και ευρύχωρος η οδός η απάγουσα εις την απώλειαν. Έσεσθε μισούμενοι υπό πάντων διά το όνομά μου. Ει τις έρχεται προς με και ου μισεί τον πατέρα αυτού και την μητέρα και τη γυναίκα και τα τέκνα και τους αδελφούς και τας αδελφάς, έτι δε και την εαυτού ψυχήν, ου δύναταί μου μαθητής είναι». Είναι δυνατόν να είπε τέτοια πράγματα ο Χριστός; Κι ακόμα, τι δεν βάλανε στο στόμα του, σαν και τα παρακάτω: «Πας ο ποιών την αμαρτίαν δούλος εστι της αμαρτίας. Όσοι ήλθον προ εμού, κλέπται εισί και λησταί. Ει ο κόσμος υμάς μισεί, γινώσκετε ότι εμέ πρώτον υμών μεμίσηκεν. Εν τω κόσμω θλίψιν έξετε». Κι ένα σωρό άλλα τέτοια φοβερά κι απάνθρωπα, που μας τρομοκρατούνε».
Τέτοιος «χριστιανός» είναι κι αυτός  που βάζει για υπογραφή στο γράμμα του: «ένας χριστιανός». Μου γράφει, λοιπόν: «Επιθυμώ να πιστεύσητε ενσυνειδήτως ότι τα όσα γράφω δεν προέρχονται από θρησκευτικήν μισαλλοδοξίαν, αλλά αποβλέπουν εις το να σας κατατοπίσουν ότι, όταν κανείς δεν ακολουθεί την γραφικήν και υγιαίνουσαν διδασκαλίαν, αλλ` ακολουθεί τας παραδόσεις (όχι τας αποστολικάς τοιαύτας) και τας διδασκαλίας και τα εντάλματα των ατελών ανθρώπων, καταλήγει σε παραμύθια».
Παραμύθια λέγει ο επιστολογράφος τα θαύματα και τα φανερώματα των αγίων, όπως φανερωθήκανε ολοζώντανα οι δύο άγιοι στη Μυτιλήνη, που έγραψα με συντομία την ιστορία τους και που τους είδανε και τους βλέπουνε, στον ύπνο ή στον ξύπνο τους, παραπάνω κι από εκατό άνθρωποι.
Γι` αυτό γράφει και παρακάτω: «Πάσα προσπάθεια τείνουσα να ανυψώσει ή να αποδώσει τιμήν εις πλάσμα, δέον να απορρίπτεται, ως αντιτιθεμένη εις την Α΄ και Β΄ εντολήν». Μ` αυτά θέλει να πει πως δεν πρέπει να τιμούμε τους αγίους, όπως αυτούς που ανέφερα, που σφαχτήκανε για τα` όνομα του Χριστού. Κι από όσα γράφει παρακάτω, φανερώνει πως, κατά βάθος, δεν πιστεύει στην αιώνια ζωή. Και μ` όλα ταύτα, γράφει πως είναι «ένας χριστιανός». Τέτοιοι ξενοφώτιστοι «χριστιανοί» Έλληνες υπάρχουνε, αλλοίμονο! Χριστιανοί, χωρίς μυστήρια, χωρίς αγίους, χωρίς μέλλουσα ζωή, χωρίς πίστη και χωρίς Χριστό, γιατί μήτε και στο Χριστό μπορεί να πιστεύει ένας τέτοιος άνθρωπος, αλλά φοβάται να το πει. Η απιστία του στα άλλα, φανερώνει τι είδους πίστη μπορεί να έχει και στον Χριστό. Και όμως, όπως είδες, γράφει πως «ακολουθεί την υγιαίνουσαν γραφικήν διδασκαλίαν, και όχι τα εντάλματα ατελών ανθρώπων», δηλαδή: των αγίων.
Αυτοί λοιπόν είναι οι Έλληνες που αρνηθήκανε την Ορθόδοξη Εκκλησία μας, που είναι η Μία, Αγία και Αποστολική Εκκλησία, που τη θεμελίωσε ο ίδιος ο Χριστός, όπου ευδόκησε να κηρυχθεί στον κόσμο η διδασκαλία του με την ελληνική γλώσσα, αυτοί λοιπόν οι Έλληνες δεν την βρήκανε σωστή τούτη τη διδασκαλία που κηρύχτηκε από τους μεγάλους στύλους της Εκκλησίας και πήγανε κι ανακαλύψανε πως οι αληθινοί διδάσκαλοι του Ευαγγελίου είναι κάποιος αλλόγλωσσος ιεροκήρυκας ή καμιά υστερική γυναίκα, που διαβάσανε το Ευαγγέλιο από τρίτη μετάφραση και κατασκευάσανε ένα καινούριο σύστημα με τα` όνομα: «Ευαγγελική Εκκλησία» και μ` ένα πλήθος άλλα ονόματα.
Τούτοι οι νεοφώτιστοι ήρθανε στην Ελλάδα, που στάθηκε το προζύμι της Χριστιανικής Εκκλησίας, για να διδάξουνε στους Έλληνες τον «σωστό» Χριστιανισμό, τον μοντέρνο, έναν Χριστιανισμό παγωμένον από την απιστία, από τον ορθολογισμό κι από το πρακτικό πνεύμα.
Αλλά η θρησκεία του Χριστού είναι φωτιά, όπως είπε ο ίδιος κι όσοι τη διδάσκουνε κι όσοι τη δέχουνται στις ζεστές καρδιές τους, είναι «τω πνεύματι ζέοντες», όπως γράφει ο ευαγγελιστής Λουκάς στις Πράξεις των Αποστόλων, δηλαδή βράζουν οι ψυχές τους από τη φλόγα της πίστης κι από τον αγιασμένον ενθουσιασμό και την αγαλλίαση που χαρίζει στον άνθρωπο η πίστη.

Ηλιάδης Σάββας
Δάσκαλος
Κιλκίς, 17-10-2016

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΡΑΚΟΒΑΛΗΣ: ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΟΣ;

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Γράφει ο Κωνσταντίνος Χολέβας.

Η Εκκλησία της Ελλάδος όρισε ήδη τριμελή Επιτροπή Μητροπολιτών, η οποία θα εξηγήσει στο Υπουργείο Παιδείας  τα προβλήματα που θα προκαλέσει το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα Θρησκευτικά. Η Ιερά Σύνοδος δικαιούται να έχει λόγο επί της ύλης του μαθήματος. Δεν έχει δίκαιο ο Υπουργός Παιδείας ο οποίος θεωρεί αποκλειστικά αρμόδιο το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας της Ελλάδος, που είναι και νόμος του Ελληνικού Κράτους (Ν. 590/1977), προβλέπει ότι η Διαρκής Ιερά Σύνοδος: «Παρακολουθεί το δογματικόν περιεχόμενον τών δια τα Σχολεία της Στοιχειώδους και Μέσης Εκπαιδεύσεως προοριζομένων διδακτικών βιβλίων του μαθήματος των Θρησκευτικών».
Δεν διαφωνώ να δίδεται στους μαθητές κάποια ενημέρωση για  άλλα δόγματα και άλλες θρησκείες που έχουν μεγάλο αριθμό πιστών, αλλά αυτό δεν πρέπει να γίνεται εις βάρος της Ορθόδοξης Χριστιανικής διδασκαλίας. Ήδη στα υπάρχοντα σχολικά εγχειρίδια υπάρχουν κεφάλαια γνωριμίας με τα άλλα θρησκεύματα, η δε ύλη της Β΄ Λυκείου αναφέρεται κυρίως στις άλλες θρησκείες. Η Εκκλησία της Ελλάδος με ομόφωνη απόφαση της Ιεράς Συνόδου της  Ιεραρχίας τον Μάρτιο του 2016 πρότεινε σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου να αφιερώνεται το 80% της ύλης στην Ορθόδοξη Χριστιανική αγωγή και το 20% στα άλλα δόγματα και θρησκεύματα, με ποσότητα ύλης και μεθοδολογία, που θα αντιστοιχεί στο πνευματικό τους επίπεδο και δεν θα τους προξενεί σύγχυση. Τα κεφάλαια για τα θρησκεύματα να τίθενται, σε ξεχωριστές ενότητες, στο τέλος του βιβλίου και να μην κατατάσσεται ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός σαν  ένας διδάσκαλος ισότιμος με μία δεκάδα άλλων σοφών, διδασκάλων ή ιδρυτών θρησκειών.
Η  θεμελιώδης διαφωνία μας ως Ορθοδόξων Χριστιανών έναντι του νέου Προγράμματος Σπουδών είναι ότι υποβαθμίζεται, συρρικνώνεται και διαστρεβλώνεται η Ορθόδοξη Χριστιανική διδασκαλία. Επίσης αντί να γίνεται σαφής διάκριση μεταξύ της Ορθοδόξου διδασκαλίας και των άλλων θρησκειών, το νέο Πρόγραμμα τα παρουσιάζει όλα μαζί συγκεχυμένα και ισοπεδωμένα στις ίδιες ενότητες. Αυτό στην επιστημονική ορολογία λέγεται θρησκευτικός συγκρητισμός. Οι σχεδιαστές του Προγράμματος δίνουν την εντύπωση ότι έβαλαν σε ένα μίξερ την Ορθοδοξία, τις άλλες Χριστιανικές Ομολογίες και τα γνωστά θρησκεύματα και κατασκεύασαν ένα πολυθρησκειακό συνονθύλευμα, καλλιεργώντας τον σχετικισμό και υπονομεύοντας την Ορθόδοξη Χριστιανική ταυτότητα του λαού μας. Ουσιαστικά οι μαθητές δεν βοηθούνται να αποκτήσουν έναν αξιακό κώδικα, αλλά καλούνται να διαμορφώσουν την «ατομική τους θρησκεία» από πολύ μικρή ηλικία.
Στο Πρόγραμμα Σπουδών συνεξετάζεται η Αγία Γραφή μαζί με τα ιερά βιβλία των θρησκειών, δηλ. η αλήθεια του Θεού μαζί με τις μαγείες, τους μύθους και τις δεισιδαιμονίες γεγονός που προσβάλει κάθε Ορθόδοξο Χριστιανό. Οι Άγιοι αναφέρονται στην ίδια κατηγορία με τους ασκούμενους στη γιόγκα και το διαλογισμό, ενώ η μετάνοια, η νηστεία, η άσκηση της Σαρακοστής θεωρούνται κοινοί τόποι με τη νηστεία, το διαλογισμό και τη γιόγκα του Ινδουισμού και του Βουδισμού.
Παραθέτω ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα:
Στη Γ΄ Δημοτικού, πριν καν το μικρό παιδί διδαχθεί τα βασικά περί Θεανθρώπου Ιησού Χριστού και Ορθοδοξίας, καλείται να ζωγραφίσει τα Μάνταλα (σύμβολο του Ινδουισμού) ακούγοντας την αντίστοιχη (ινδουιστική) μουσική!
Στη Δ΄ Δημοτικού υπό τον τίτλο «Χριστιανοί Άγιοι και ιερά πρόσωπα άλλων θρησκειών»  δίδεται μία εσφαλμένη ερμηνεία της αγιότητος, ενώ η Αγία Λυδία η Φιλιππησία παρουσιάζεται ως πρόσωπο αντίστοιχο και ισότιμο με τον Βούδα, τον Κομφούκιο και τον Λάο Τσε!
Στην ΣT΄ Δημοτικού, στη γνωριμία με τις «Ισλαμικές κοινότητες της Ελλάδας» τα Ελληνόπουλα καλούνται να αναγνωρίσουν «Μνημεία, δρόμους και περιοχές» με Ισλαμική σφραγίδα στην πατρίδα μας, αποσιωπώντας το γεγονός ότι τα τζαμιά είναι κατάλοιπα της Οθωμανικής τυραννίας στην πατρίδα μας.
Στη Θεματική Ενότητα  της Α΄ Γυμνασίου: «Μονοθεϊστικές θρησκείες Ιουδαϊσμός και Ισλάμ»  οι μαθητές διδάσκονται ότι η Σαρία είναι «Νόμος του Θεού στην ανθρωπότητα»!
Στην Γ΄ Γυμνασίου υπό τον τίτλο «Σύγχρονες θρησκευτικές μορφές στην Ορθοδοξία και στον κόσμο»  αναμειγνύεται ο Άγιος Πορφύριος με πολιτικούς  όπως ο Μαχάτμα Γκάντι.
Σε καμμία τάξη του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου δεν διδάσκονται τα βασικά κεφάλαια της Παλαιάς Διαθήκης. Η Καινή Διαθήκη, δηλαδή η ζωή και η διδασκαλία του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, ενώ καλυπτε μέχρι σήμερα ολόκληρη την ύλη της Β΄ Γυμνασίου, συρρικνώνεται σε λίγες ενότητες.
Υπενθυμίζω τέλος ότι μάθημα Θρησκευτικών διδάσκεται στα δημόσια σχολεία όλων των χωρών μελών της Ευρ. Ενώσεως – πλην της Γαλλίας. Προτείνω, λοιπόν, να ακολουθήσουμε το πρότυπο της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Ισπανίας και άλλων χωρών, όπου δίδεται στους γονείς η επιλογή: Ή να παρακολουθούν τα παιδιά τους ένα μάθημα ομολογιακό βασισμένο στην επικρατούσα Χριστιανική Ομολογία ή να παρακολουθούν ένα εναλλακτικό μάθημα Ηθικής. Η λύση για την Ελλάδα θα είναι η υποχρεωτική διδασκαλία  ενός μαθήματος Ορθοδόξου Χριστιανικής αγωγής για την πλειοψηφία των μαθητών, και η παρακολούθηση  ενός μαθήματος Ηθικής ή Θρησκειολογίας από όσους απαλλάσσονται (αλλόθρησκοι, ετερόδοξοι, άθεοι κ.λπ.).
Οι αγωνιστές του 1821, οι οποίοι ελευθέρωσαν την πατρίδα μας, δεν έχυσαν το αίμα τους για μία ουδετερόθρησκη Ελλάδα, αλλά για μία Ελλάδα  με Ελληνορθόδοξη Παιδεία. Η  διδασκαλία του Ευγγελίου και των Πατέρων στα σχολεία καλλιεργεί στους νέους μας την αληθινή σχέση με τον Θεό καθώς και την αγάπη, την αλληλεγγύη, την ειρήνη, και τον σεβασμό προς κάθε συνάνθρωπο.

Άρθρο στην εφημερίδα ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΛΗΘΕΙΑ, Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2016

Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ ΑΠΑΝΤΩΝΤΑΣ Σ' ΕΝΑΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ!

Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς

«Ἐὰν ἡ διαπαιδαγώγηση χωριστεῖ ἀπὸ τὴν ἐπιστήμη τοῦ Χριστοῦ, δὲν χάνεται ἡ ἐπιστήμη τοῦ Χριστοῦ, ἀλλὰ ἡ διαπαιδαγώγηση, καὶ οἱ πραγματικοὶ ἄνθρωποι»

 Σ΄ ἕναν καθηγητὴ γιὰ τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν 

Θυμώνετε μὲ κάποιους φίλους σας, οἱ ὁποῖοι δυσαρεστοῦνται μὲ τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν στὰ σχολεῖα. Ἔχετε δίκαιο. Ὁ θυμὸς σας εἶναι δίκαιος θυμός. Τέτοιος θυμὸς ἔχει ἀξία μπροστὰ στὸν Θεό. Ὅμως δὲν ὠφελεῖ μόνο ὁ θυμός, οὔτε μόνον ἡ πειθώ. Πρέπει καὶ νὰ προσεύχεστε γιὰ ἐκείνους, οἱ ὁποῖοι κατὰ τὴν ἀφροσύνη τους ξεσηκώνονται ἐναντίον τοῦ νόμου τοῦ Θεοῦ στὰ σχολεῖα. Νὰ τοὺς ἀνοίξει ὁ Θεὸς τὰ μάτια, ὥστε νὰ δοῦν ὅτι κόβουν τὸ κλαδὶ πάνω στὸ ὁποῖο κάθονται. Διότι ὅλη ἡ διαπαιδαγώγηση τῆς χριστιανικῆς νεολαίας βασίζεται πάνω στὸν ἀταλάντευτο βράχο τῆς ἐπιστήμης τοῦ Χριστοῦ. Σ΄ ἐκεῖνον βασιστήκαμε καθ΄ ὅλη τὴ χιλιετία τῆς βαπτισμένης ἱστορίας μας, σ΄ ἐκεῖνον πρέπει νὰ βασιστοῦμε καὶ σήμερα καὶ αὔριο καὶ... εἰς τοὺς αἰῶνες. Τέτοια διαπαιδαγώγηση δὲν μᾶς ντρόπιασε στὸ παρελθόν, δὲν θὰ τὸ κάνει οὔτε στὸ μέλλον. Μᾶς ἔδωσε ἀνθρώπους πρώτης τάξεως, οἱ ὁποῖοι εἶναι τὸ κόσμημα τῆς ἱστορίας μας, ὅπως εἶναι τὰ ἀστέρια κόσμημα τοῦ οὐράνιου θόλου. Καὶ μᾶς ἔδωσε πελώριο ἀριθμὸ τέτοιων ἀνδρῶν καὶ γυναικῶν, ἀστεριῶν στὸν θόλο τῆς λαϊκῆς ἱστορίας μας.

Καὶ τί ἄλλο μπορεῖ νὰ εἶναι στόχος στὴ διαπαιδαγώγηση παρὰ νὰ δώσει ἀνθρώπους πραγματικούς; Ἡ ἐπιστήμη τῆς παιδαγωγίας καὶ σέ μᾶς καὶ σ΄ ὅλους τούς βαπτισμένους λαοὺς ἀπαραίτητα πρέπει νὰ συμβαδίζει μὲ τὴν ἐπιστήμη τοῦ Χριστοῦ. Ἐὰν ἡ διαπαιδαγώγηση χωριστεῖ ἀπὸ τὴν ἐπιστήμη τοῦ Χριστοῦ, δὲν χάνεται ἡ ἐπιστήμη τοῦ Χριστοῦ, ἀλλὰ χάνεται ἡ διαπαιδαγώγηση, καὶ χάνονται οἱ πραγματικοὶ ἄνθρωποι. Ἐὰν ὅμως χαθεῖ ἡ διαπαιδαγώγηση στὸ σχολεῖο, τὸ σχολεῖο γίνεται ἐπικίνδυνο γιὰ τοὺς ἀνθρώπους καὶ γιὰ τοὺς λαούς. Διότι ὁ ἄνθρωπος ἐκπαιδευμένος μέν, ἀλλὰ χωρὶς χαρακτήρα, εἶναι πολὺ πιὸ ἐπικίνδυνος γιὰ τὸν ἑαυτό του καὶ γιὰ τοὺς ἄλλους, ἀπ΄ ὅτι ὁ ἄνθρωπος ἀπαίδευτος καὶ χωρὶς χαρακτήρα.

Ὁ δεύτερος εἶναι χωρὶς χαρακτήρα κατ΄ ἀδυναμία, ἐνῶ ὁ πρῶτος κατὰ τὴν πίστη. Ἡ σχισμὴ στὴν πίστη ἑνὸς ἀνθρώπου προκαλεῖ ἀναπόφευκτα καὶ τὴ σχισμὴ στὸν χαρακτήρα. Τοῦτο τὸ μαρτυρεῖ τόσο ἡ βιβλικὴ ἱστορία ὅσο καὶ ἡ γενικὴ ἱστορία, τῶν βαπτισμένων λαῶν. Ὅποιος βασιλιὰς τοῦ Ἰσραὴλ ἀπομακρυνόταν ἀπὸ τὸν Θεό, ἀπομακρυνόταν καὶ ἀπὸ τὸ ἦθος. Διότι, ἡ πίστη εἶναι δεμένη μὲ τὴν ἠθική, ὅπως ἕνα ποτάμι εἶναι δεμένο μὲ τὴν πηγή του, καὶ τὸ φῶς μὲ ἥλιο. «Ἐγὼ εἰμὶ ἡ ὁδὸς» (Ἰωάν. 14,6), εἶπε ὁ Χριστός, καί: «Σὺ ἂν ἤτησας αὐτόν, καὶ ἔδωκεν ἂν σοι ὕδωρ ζῶν» (Ἰωάν. 4,10), καί: «Ἐγὼ εἰμὶ τὸ φῶς τοῦ κόσμου» (Ἰωάν. 8, 12). Ποῦ θὰ πᾶμε τὰ παιδιὰ ἔξω ἀπὸ αὐτὴν τὴν Ὁδό, παρὰ μόνο στὴν κατάρρευση; Μὲ τί θὰ ποτίσουμε τὶς διψασμένες τους ψυχές; Μὲ τὴ γήινη λάσπη, ποὺ πίνουν καὶ τὰ βόδια, ἢ μὲ τὸ ζωοφόρο ὕδωρ; Μὲ τί θὰ τὰ φωτίσουμε; Μόνο μὲ τὶς ἀπατηλὲς ἀκτίνες ἢ μὲ τὸ Φῶς Του;

Ἀλλά, λένε, τὰ θρησκευτικὰ δὲν εἶναι γιὰ τὴ δική μας μοντέρνα ἐποχή. Δὲν ξέρω· τὸ μόνο ποὺ βλέπω, εἶναι ὅτι καὶ στὴ δική μας μοντέρνα ἐποχὴ κάλλιστοι ἄνθρωποι εἶναι ἐκεῖνοι ποὺ κρατιοῦνται ἀπὸ τὴν πίστη τοῦ Θεοῦ καὶ τὸν νόμο Του. Οὔτε ξέρω ποιὰ ἄλλη ἐπιστήμη θὰ μποροῦσε νὰ ἀντικαταστήσει τὴν ἐπιστήμη τοῦ Χριστοῦ στὴ διαπαιδαγώγηση τῆς νεολαίας. Ἰδού, δὲν ὑπάρχει καμία ἄλλη ἐπιστήμη γιὰ τὸν ἄνθρωπο, γιὰ τὸ νόημα τῆς ἀνθρώπινης ζωῆς καὶ γιὰ τὸ πῶς πρέπει νὰ εἶναι ὁ πραγματικὸς ἄνθρωπος, ἐκτὸς ἀπὸ τὴ θρησκευτικὴ ἐπιστήμη.

Κι ἔτσι, κανένας δὲν μπορεῖ νὰ τοποθετήσει ἄλλο θεμέλιο διαπαιδαγώγησης, οὔτε στὴν ἐποχή μας οὔτε χιλιάδες χρόνια ὕστερα ἀπό μᾶς, πέρα ἀπὸ Ἐκεῖνον, ποὺ εἶναι τὸ ζωντανὸ θεμέλιο, τὸ ὁποῖο τοποθέτησε ὁ Ἴδιος, λέγοντας: «ὅτι χωρὶς ἐμοῦ οὐ δύνασθε ποιεῖν οὐδὲν» (Ἰωάν. 15,5).

Εἰρήνη σὲ σᾶς καὶ εὐλογία ἀπὸ τὸν Θεὸ


Ἱεραποστολικὲς Ἐπιστολὲς Β΄, Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς

Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2016

ΓΕΡΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΗΣ: ΟΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ!

Έχετε ένα πρόβλημα; 
«Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με».

Έχετε έναν πειρασμό με τον άλλον, με τον γείτονα σας, με τους φίλους σας...;
«Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με».
Η ευχή θα σας δώσει τη λύση του προβλήματος και θα σας βγάλει από το αδιέξοδο που βρίσκεστε...
Το κομποσκοινάκι λοιπόν, «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με»...

Όλοι οι Άγιοι Πατέρες φωνάζουν ότι την πρώτη θέση στη ζωή του κάθε χριστιανού την κατέχει η προσευχή. Θέλεις να κάνεις κατάσταση; Προσευχήσου. Θέλεις να σωθείς; Προσευχήσου.

«Όλες οι προσευχές καλές και άγιες είναι, αλλά η νοερά προσευχή, είναι η βασίλισσα αυτών». 
«Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με».

Απ’ αυτήν τη μικρούλα αλλά παντοδύναμη προσευχή, ξεκίνησαν οι Άγιοι Πατέρες και έγιναν φωστήρες της εκκλησίας. 

Λέγε συνεχώς όσο μπορείς περισσότερες φορές την ημέρα και τη νύχτα αυτή την ευχούλα και αυτή θα σε διδάξει αυτά που θέλεις, αυτά που δεν γνωρίζεις...

ΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΑΙΣ ΨΥΧΑΙΣ ΗΜΩΝ…ΠΑΡΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΑΙΤΗΣΩΜΕΘΑ - ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ "ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ";

Τα συμφέροντα ταις ψυχαίς ημών.
Τα καλά και συμφέροντα πού ζητούμε από τον Κύριο, δεν είναι εκείνα που οι κοσμικοί άνθρωποι ονομάζουν «καλά και συμφέροντα». Διότι «για τούς πιστούς είναι άλλος ο χαρακτήρας των συμφερόντων, όχι αυτός πού νομίζει ο πολύς κόσμος». 
Ο χριστιανός γνωρίζει ότι υπάρχει ψυχή και άλλη ζωή, και βλέπει τα πάντα με το πρίσμα της αιωνιότητος.
Ωστόσο, επειδή οι χριστιανοί πολλές φορές δεν γνωρίζουμε το συμφέρον τής ψυχής μας, παρακαλούμε τον Χριστό να μας δίνη ό,τι Εκείνος κρίνει ως συμφέρον.
Λέγει ο ιερός Χρυσόστομος: «Δεν γνωρίζεις εσύ εκείνα που σε συμφέρουν, όπως τα γνωρίζει ό Θεός πολύ καλά. Πολλές φορές ζητάς βλαβερά και επικίνδυνα πράγματα, ο Θεός όμως που ενδιαφέρεται περισσότερο για την σωτηρία σου δεν προσέχει την αίτηση, αλλά σε κάθε περίπτωση φροντίζει για το συμφέρον σου».
Έτσι ο πιστός δεν θλίβεται εάν δεν λάβει εκείνο που ζήτησε, διότι πιστεύει ότι ο Κύριος είναι ο βάθει σοφίας φιλανθρώπως πάντα οικονόμων και το συμφέρον πάσιν απονέμων.
Και είτε λάβει απάντηση στο αίτημα του είτε όχι, ευχαριστεί και δοξολογεί την αγάπη Του.
Εάν δεν λαμβάνουμε από τον Θεό ό,τι ζητούμε, είναι επειδή ζητούμε λίθο και όχι τον Αρτο της ζωής. «Ας είναι πνευματικά όλα τα αιτήματα σου, και θα λάβεις οπωσδήποτε», τονίζει ο ιερός Χρυσόστομος. 
Ο ίδιος ο Κύριος μας προτρέπει να μην ζητούμε ασήμαντα πράγματα, διότι, όπως μας διαβεβαίωσε, ενός έστι χρεία. Κι εμείς στην θεία Λειτουργία ζητούμε από τον θεό τον ουράνιο Αρτο, τον Χριστό. Αυτός είναι το Έν το οποίο μας συμφέρει: Μας φέρει όλους μαζί κοντά στον ουράνιο Πατέρα.

Ιερομονάχου Γρηγορίου, «Η Θ.Λειτουργία», Αγιο Όρος, 2006

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΡΕΒΕΖΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ: Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ

Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ
 ΑΝΕΦΕΡΕ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
ΣΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ «Τ.Φ.»

Η κεφαλή της Εκκλησίας του Νομού Πρέβεζας, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Χρυσόστομος αποδέχθηκε ευγενικά το αίτημά μας για μια συνέντευξη που αφορά τις πρόσφατες εξελίξεις στο θέμα των αλλαγών του βιβλίου το θρησκευτικών και του διαχωρισμού Κράτους Εκκλησίας, μία συνέντευξη που αναμφίβολα προκαλεί το ενδιαφέρον. 
Ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος διαθέτει το χάρισμα του καθαρού και δυνατού λόγου και συνάμα η παρουσία του συνδυάζεται με την ταπεινότητα και την απλότητα.
Κληθείς να σχολιάσει τα τεκταινόμενα στην Εκπαίδευση και πιο συγκεκριμένα τις αλλαγές που πρότεινε το Υπουργείο Παιδείας στο μάθημα των θρησκευτικών και την μετατροπή του σε «θρησκειολογία», ο σεβ. Μητροπολίτης Χρυσόστομος ανέφερε χαρακτηριστικά «Η προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να αλλάξει το βιβλίο των Θρησκευτικών έτσι όπως μέχρι πρότινος διδάσκονταν και να το αντικαταστήσουν στην ουσία με ένα θρησκειολογικό μάθημα είναι απαράδεκτη! 
Είναι μια προσπάθεια που έγινε χωρίς τη συναίνεση της Εκκλησίας, ή τουλάχιστον κάποια πρόσωπα που υπήρξαν και υποτίθεται ότι εκπροσωπούσαν την Εκκλησία, δεν είχαν ενημερώσει ούτε τον Αρχιεπίσκοπο αλλά ούτε και τα αρμόδια Όργανα για το τι προέβλεπαν επακριβώς αυτά τα καινούρια ‘προγράμματα’.
Κάποιοι από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής επικαλούνται το επιχείρημα ότι η Εκκλησία είχε ενημερωθεί για τα νέα προγράμματα, παρά ταύτα δεν ήταν ενημερωμένη για το τι προέβλεπαν. Πρόκειται για προγράμματα επικίνδυνα και απαράδεκτα! Ο ισχυρισμός ότι μέχρι πρότινος το μάθημα των Θρησκευτικών ήταν κατηχητικό, είναι παντελώς εσφαλμένος και αποτελεί μια προσπάθεια διαστρέβλωσης, προκειμένου να δικαιολογήσουν κάποιοι του Ινστιτούτου και τουΥπουργείου, την προσπάθειά τους να αλλάξουν το μάθημα των Θρησκευτικών».
Ο σεβ. Μητροπολίτης Χρυσόστομος απαντώντας σε ερώτηση για τον πως θα χαρακτήριζε το νέο μάθημα των θρησκευτικών, ανέφερε οτι «Πρόκειται για μία κοινωνιολογική και φιλοσοφική προσέγγιση των διαφόρων θρησκευμάτων. Δεν δίνει καμία κατεύθυνση στους μαθητές προς την Ορθοδοξία, διότι διδάσκει λίγο από όλα. Ένα παιδάκι του Δημοτικού, 10 ετών, όταν ταυτόχρονα διδάσκεται ελάχιστα στοιχεία περί Ιησού Χριστού, λίγο περί βούδα, λίγο περί Ινδουισμού, λίγο περί Βραχμανισμού, λίγο περί Μουσουλμανισμού, ποια κριτική σκέψη διαθέτει ουτοσώστε να ξεχωρίσει όλα αυτά μέσα στο μυαλό του; 
Σαφώς και πρέπει να διδάσκονται και άλλα θρησκεύματα και περισσότερα στοιχεία, αλλά σε μεγαλύτερες τάξεις όπως του Λυκείου, όταν πια ένας έφηβος είναι πολύ πιο ώριμος και ελεύθερος να επιλέξει αυτό που θέλει. Η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν ήρθε να καταπιέσει κανέναν, όποιος θέλει μπαίνει και όποιος θέλει αποχωρεί. Δεν υπάρχει κανένας εξαναγκασμός, ούτε πειθαναγκασμός. Επαναλαμβάνω ότι το επιχείρημα της κατήχησης μέσα στα Σχολεία είναι μια διαστρέβλωση προκειμένου να δικαιολογήσουν την τροποποίηση του μαθήματος κατά πως θέλουν».
Ο Μητροπολίτης παρέθεσε συγκεκριμένα παραδείγματα του νέου «βιβλίου» λέγοντας χαρακτηριστικά «Στην Τρίτη Δημοτικού, δηλαδή για ένα παιδί 7 χρονών, στο μάθημα των Θρησκευτικών υπάρχει ενότητα «Μέρες γεμάτες χαρά και σημασίες- Θρησκευτικές γιορτές». Μαθαίνει λοιπόν με τίτλο «Χαιρόμαστε Γιορτάζοντας» την Ρος Ασανά που είναι η Εβραϊκή Πρωτοχρονιά, την Ιντλ Αφιρτ των Μουσουλμάνων και τις δικές μας εορτές.
Ακολουθεί στη συνέχεια αναφορά στα 99 ονόματα για τον Αλλάχ των Μουσουλμάνων, και για τα ονόματα του θεού των Εβραίων που είναι ο Γιαχβέ κ.α..
Στη συνέχεια παρατίθενται στον ίδιο θεματικό κύκλο, σύμβολα του Θεού στον Χριστιανισμό, Ιχθύς – Άμπελος δηλαδή τα πρωτοχριστιανικά. Ταυτόχρονα λίγο πιο κάτω ακολουθεί η ημισέληνος, το γινγκ γιανγκ που ασφαλώς δεν εκπροσωπούν ιδιαίτερα το τελευταίο κανένα σύμβολο του Θεού. Παρακάτω, στην ίδια τάξη, με τίτλο «Η γιορτή των Χριστιανών» ακολουθεί ταυτόχρονα το ‘Σάββατο των Εβραίων’, τι σημαίνει το Σάββατο, η Συναγωγή, το Ρα και η Παρασκευή των Μουσουλμάνων, το κάλεσμα σε προσευχή του μουεζίνη από το Μιναρέ, νίψεις προσώπου-χεριών- ποδιών… Σας λέει κάτι από όλα τα παραπάνω πως πρόκειται για μάθημα Ορθόδοξο ή υπάρχουν έστω κάποια στοιχεία;
Στη συνέχεια παραθέτουν ένα απόσπασμα από την Υπαπαντή του Χριστού και παράλληλα δίνεται στον μαθητή η ‘σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα του παιδιού (;). Δηλαδή παίρνουν αφορμή από την υποδοχή του βρέφους Ιησού από τον Συμεών και το επεκτείνουν σε μια άλλη αναφορά που δεν έχει καμία σχέση συνδέοντάς το με τον Θεό και την Υπαπαντή!
Σε άλλη θεματική ενότητα, «Ποιος είναι ο Χριστός». Λένε συγκεκριμένα ότι ‘ήρθε σαν ξένος, είναι ο Μεσσίας που όλοι προσδοκούν, είναι ένας δάσκαλος! Είναι ένας φέρελπις σοφός και κατατρεγμένος μετανάστης και δάσκαλος!!!’ αυτά τα αναφέρει το βιβλίο για να δικαιολογήσει το σημερινό προσφυγικό ρεύμα! 
Στην Τετάρτη Δημοτικό, ένα παιδί 9 ετών μαθαίνει περί προσευχής στη Βίβλο, στην Καινή Διαθήκη, στο Ισλάμ, στον Ιουδαϊσμό, καθώς παραθέτουν δίπλα και μία Ινδιάνικη προσευχή…
Σε άλλη θεματική ενότητα με τίτλο «Σπουδαία παιδιά», για να δείτε την ισοπέδωση που έχει γίνει… αναφέρουν τον Ισαάκ, τον Μωϋσή, τον Δαυίδ και παραπέμπουν στον «Διψασμένο Κότσυφα- λαϊκό παραμύθι από το Μπαγκλαντές» και τον ‘Φαντασμένο’ της Ζωρζ Σαρή… Επομένως το βάρος πέφτει στο παιδί και όχι στην θεολογία, δεν αναφέρουν τι είναι ο Χριστός ή ποια η σπουδαιότητα του Μωυσή, αλλά πως οι διάφορες θρησκευτικές παραδόσεις αντιμετωπίζουν το παιδί.
Στην ίδια τάξη, άλλη ενότητα, «Χριστιανοί Άγιοι και ιερά πρόσωπα άλλων θρησκειών», παρατίθεται «Ο Άγιος Φραγκίσκος της Ασίζης με τα ζώα», «Η αγια Φελισια στους Φιλίππους» , «Ο Μωάμεθ ο απεσταλμένος του Αλλάχ», «Ο ραβίνος Ελεάζαρ» , ο Βούδας κτλ.
Επικαλούμαι ξανά την ηλικία των παιδιών και ποια κριτική ικανότητα έχουν να ξεχωρίσουν αν θέλετε ποια είναι η θρησκεία των πατέρων τους, η πίστη των πατέρων τους και έρχονται όλα αυτά πια να γίνουν μια μίξη, ένα κράμα.
Στην Πέμπτη Δημοτικού στην ενότητα «Μαθητές και Δάσκαλοι», ο Χριστός παρουσιάζεται σαν δάσκαλος που δίδασκε παντού! 
Άλλο θέμα «Χριστός Ανέστη» την παρουσιάζουν ως μία «καλή είδηση»! Ο απόστολος Παύλος έλεγε πως «Ει δε Χριστός ουκ εγήγερται ματαία η πίστις υμών», δηλαδή εάν δεν αναστήθηκε ο Χριστός είναι μάταια η πίστη. Η Ανάσταση εμφανίζεται αποθρησκευτικοποιημένη τελείως, όπως δηλαδή λαμβάνουμε μια καλή είδηση, έτσι και η Ανάσταση του Χριστού.
Στην Δευτέρα Γυμνασίου, στο Κεφάλαιο «Ποιος είναι ο Θεός των Χριστιανών» παραθέτουν γνώμες των ανθρώπων για τον Ιησού Χριστό, όπως των ακόλουθων: Πιλάτος, Νικόδημος, Πασκάλ, Γκάντι, Λιβαδίτης κ.α..
Μετά από όλα αυτά ακολουθεί «Ο Ιησούς στην Καινή Διαθήκη», «Ο Ιησούς στο Κοράνιο», «Ο Ιησούς της Μαρίας», «Ο εσχατολογικός Προφήτης, θαυματουργός» κτλ κτλ, δεν θέλω να επεκταθώ παραπάνω, αντιλαμβάνεσθε τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα και για αυτό η Εκκλησία αντέδρασε. Περιμένουμε και ελπίζουμε ότι το Υπουργείο θα αλλάξει ρότα» ανέφερε ο σεβασμιότητας.
Σε ερώτηση μας εάν υπήρξε καθυστέρηση της αντίδρασης της Εκκλησίας, ο κ. Χρυσόστομος υπογράμμισε «Θεωρητικά θα έπρεπε να είχε αντιδράσει πιο νωρίς. Όμως κάποιοι άνθρωποι διαβεβαίωναν τον Αρχιεπίσκοπο ότι όλα βαίνουν καλώς! Βεβαίως αυτοί οι άνθρωποι στην ουσία πρόδωσαν τον Αρχιεπίσκοπο. Κακώς είχαν εξουσιοδοτηθεί εν λευκώ και όταν ο Αρχιεπίσκοπος πληροφορήθηκε ποιο ήταν το ακριβές περιεχόμενο των προγραμμάτων, τότε αντέδρασε. Πιστεύω ότι η Εκκλησία θα έπρεπε να είχε πάρει θέση πολύ νωρίτερα, εν πάσει περιπτώσει έστω και αργότερα έπρεπε να γίνει αυτό».
Όσον αφορά τις ακραίες συμπεριφορές Μητροπολιτών απέναντι στον Υπουργό Παιδείας, ο Μητροπολίτης επισήμανε «Δεν μπορώ να υιοθετήσω ύβρεις καθώς δεν είναι επιχείρημα από καμία πλευρά. Δεν αγωνιζόμαστε εναντίον συγκεκριμένου προσώπου, ο αγώνας είναι εναντίον των αντιλήψεων του συγκεκριμένου προσώπου. Η Εκκλησία έχει επιχειρήματα και σοβαρό ‘οπλοστάσιο’ για να αντιμετωπίζει καταστάσεις».
Όσον αφορά το δημοσίευμα της Εφημερίδας «Η Αυγή» που κατηγορούσε τον Αρχιεπίσκοπο για μεσαιωνικές πρακτικές, ο Μητροπολίτης τόνισε «Ποιες είναι οι μεσαιωνικές απόψεις; Μήπως να αντιστρέψουμε το ερώτημα, πως οι απόψεις της Αυγής ή ορισμένων που γράφουν στην «Αυγή», είναι παρωχημένες και απηχούν την αριστερά του 1917; Εάν λοιπόν απηχούν το 1917, τότε και εμείς είμαστε στον μεσαίωνα» σημείωσε για να προσθέσει πως «Δεν υπάρχει έχθρα απέναντι στην ιδεολογία, δεν είναι όλη η αριστερά έτσι! Είναι η ομάδα εκείνη που εμπνέεται από αυτόν τον άθεο διαφωτισμό και μια μερίδα ίσως του φιλελευθερισμού που εμπνέεται από όλες εκείνες τις ιδέες και προσπαθεί να πολεμήσει την θρησκεία. Προσφάτως δημοσιεύθηκε ένα άρθρο που ύψωνε τείχη μεταξύ  Εκκλησίας και Επιστήμης».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, πρόσθεσε πως  «Δεν θέλω να πιστέψω πως υπάρχει στόχευση από την Κυβέρνηση ενάντια στην Εκκλησία. Θα επαναλάβω αυτά που είπε ο Αρχιεπίσκοπος στην εισήγησή του. Τι σημαίνει διαχωρισμός Κράτους-Εκκλησίας; Σήμερα είναι διακριτοί οι ρόλοι μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας, ο ένας δεν παρεμβαίνει στον άλλον. Άρα όταν λέμε χωρισμό, εννοούμε χωρισμό από την ίδια την Κοινωνία! Θέλουν ένα ουδετερόθρησκο κράτος. Τι σημαίνει; Να μην ανεβεί ο Μητροπολίτης στην εξέδρα των επισήμων, να μην ανεβεί! Να κατέβουν οι εικόνες από τα Δικαστήρια. Αυτό σημαίνει ότι θα αλλάξει την πίστη των ανθρώπων. Εγώ παρατηρώ και έχω γνωστούς στην Τήνο, την κοσμοπλημμύρα που υπάρχει αλλά και σε άλλες πόλεις που υπάρχουν προσκυνήματα όπου οι άνθρωποι πηγαίνουν και μάλιστα νέοι άνθρωποι. Αυτά είναι τεχνάσματα και δημιουργήματα κάποιων αρρωστημένων εγκεφάλων που θεωρούν ότι με αυτόν τον τρόπο θα χτυπήσουν την Εκκλησία. Η Εκκλησία είναι το πρόβλημα; Η κρίση ή η ηθική κρίση δεν μας απασχολεί; Εάν υπάρχουν άνθρωποι που πεινάνε; Να είστε βέβαιοι πως εάν δεν υπήρχε η Εκκλησία να στηρίξει όλο αυτό το κοινωνικό έργο, θα είχαμε πολλές άλλες εκρήξεις άλλου είδους» σημείωσε ο σεβασμιώτατος.
Κλείνοντας, ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος ανέφερε «Το αν χρειαστεί η Εκκλησία να αντιδράσει με άλλους τρόπους, θα το κάνει. Όμως δεν είναι κάτι που εγώ μπορώ να προβλέψω. Η Εκκλησία και ο Αρχιεπίσκοπος προσπαθούν με χαμηλούς τόνους και με το διάλογο να κερδίσει πράγματα. Εάν το οποιοδήποτε Υπουργείο είναι αμετάπειστο, τότε η Εκκλησία θα αποφασίσει με ποιο τρόπο θα αντιδράσει. 
Η συμφωνία που έγινε μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας υπό την παρουσία του Πρωθυπουργού, του Υπουργού Παιδείας και της κυβερνητικής εκπροσώπου, ήταν να παραμείνουν και να δοθούν τα παλιά βιβλία και ταυτόχρονα τα προγράμματα αυτά που δεν έχουν τυπωθεί σε βιβλία, παραμένουν στο διαδίκτυο ως δυνατότητα που μπορεί να προσφύγει ο εκπαιδευτικός. Είμαστε σε ένα στάδιο αναμονής και περιμένουμε να δούμε τι σημαίνει αξιολόγηση. Ήδη μετά από απόφαση της Ιεραρχίας, συγκροτήθηκε τριμελής Επιτροπή εξ Αρχιερέων, η οποία θα είναι έτοιμη μαζί με το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσουν σε επεξεργασία».

Άρης Τσελίκος

topikifoni.gr 17/10/2016

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΣΙΑΤΙΣΤΗΣ ΠΑΥΛΟΣ: ΑΓΙΟΤΗΤΑ, ΕΝΑΣ ΛΗΣΜΟΝΗΜΕΝΟΣ ΣΤΟΧΟΣ!

O AΓΓΕΛΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ: «ΑΓΝΗ ΠΑΡΘΕΝΕ ΔΕΣΠΟΙΝΑ»



Τον αγγελικό αυτό ύμνο »Αγνή Παρθένε» έγραψε ο Άγιος Νεκτάριος όταν ήταν Διευθυντής Στη Ριζάρειο Σχολή.
Αλλά αυτός ο ύμνος είναι εκτός τυπικού. Δηλαδή δεν ψάλλεται σε κάποια ακολουθία.
Μερικοί όμως ψάλτες τον ψάλλουν τον 15 Αύγουστο ανήμερα την ώρα που ο ιερέας διανέμει το αντίδωρο στους πιστούς.
Παρακάτω, τον ακούμε σε μελοποίηση και ψαλμωδία από τους πατέρες της Ιεράς Μονής Σίμωνος Πέτρας, του Αγίου Όρους.

ΑΓΙΟΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ: ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟ

Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2016

ΣΤΡΩΝΟΥΝ ΧΑΛΙ ΠΑΝΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΑΧΤΑΡΜΑ ΜΕ ΠΡΟΣΧΗΜΑ «Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΡΟΣ ΕΝΑ ΚΟΙΝΟ ΟΡΑΜΑ»

Διορθόδοξη Διαβούλευση της Επιτροπής για την Πίστη και την Τάξη σε επίπεδοΠαγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών έλαβε χώρα τις προηγούμενες μέρες στην Κύπρο. 
Από 3 έως 13 Οκτωβρίου το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών (ΠΣΕ) πραγματοποίησε Διορθόδοξη Διαβούλευση για να συζητήσουν το κείμενο της Επιτροπής Πίστις και Τάξις: «Η Εκκλησία προς ένα κοινό όραμα». Το συνέδριο συγκλήθηκε στο Παραλίμνι ύστερα από πρόσκληση της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Κύπρου. της οποίας ο Αρχιεπίσκοπος όπως όλοι θυμόμαστε έβαζε την υπογραφή του στα κείμενα της Πανορθόδοξης στη θέση όσων Μητροπολιτών δεν είχαν υπογράψει για τον έναν ή τον άλλο λόγο! 
Το κείμενο προετοιμάστηκε από τους θεολόγους και τους εκπροσώπους της Επιτροπής Πίστης και Τάξης για μια περίοδο 20 ετών, και εκδόθηκε το 2012.
Η Διορθόδοξη Διαβούλευση συγκλήθηκε για να αναθεωρήσει το κείμενο μαζί με τις απόψεις και τα σχόλια που έγιναν από εκκλησίες-μέλη του ΠΣΕ . Όπως αναφέρουν πηγές του ΠΣΕ, το ίδιο το κείμενο επικεντρώνεται κυρίως στην ενότητα, το ρόλο και την αποστολή της Εκκλησίας, ενώ παράλληλα αναδεικνύει Εκκλησιολογικά προβλήματα τα οποία είναι οι λόγοι για τις διαιρέσεις μεταξύ των Χριστιανικών Εκκλησιών.

Τα αποτελέσματα των θεολογικών συζητήσεων συνοψίστηκαν σε χωριστό έγγραφο, το οποίο θα παρουσιαστεί σύντομα στην Επιτροπή «Πίστις και Τάξις» του ΠΣΕ.