ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2018

ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ: "ΜΗΝ ΠΑΡΑΧΑΡΑΣΣΕΤΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ, Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ, ΛΑΜΠΕΙ ΑΠΟ ΕΛΛΑΔΑ ΚΙ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ"



Τραγούδι – Μακεδονία – Υπάρχει μία περιοχή – Μακεδονικό

Στίχοι-μουσική: Μαριγώ Μπούρη
Ενορχήστρωση: Ερμής Κοντούδης
Επεξεργασία video: Κωνσταντίνος Χασάπης

Τραγουδούν: Στέφανος Λούντζης, Κωνσταντίνος Χασάπης, Αθανάσιος Αρβανίτης, Αθανάσιος Μπαλάφας, Αντώνιος Ροκκάς, Χρήστος Κοκονέτσης, Ναμπίχα Χαντάντ, Ιωάννα Δεικτάκη, Λυδία Αβαγιανού.



ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ: «ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΘΕΜΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ»

Μετά από πολύ καιρό ήρθε στην επικαιρότητα ξανά το θέμα της ονομασίας του κρατιδίου των Σκοπίων, με διαλόγους που έχει ξεκινήσει η Ελληνική Κυβέρνηση.
Χθες, Τετάρτη 17 Ιανουαρίου ο Παναγιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος, απέστειλε σύμφωνα με πληροφορίες της Romfea.gr επίστολή σε Μητροπολίτες.
Στην επιστολή του ενημερώνει τους Ιεράρχες ότι την Κυριακή 21 Ιανουαρίου θα τελεστεί πάνδημος και αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου, προσκαλώντας τους να συμμετάσχουν σε αυτή.
Με τον τρόπο αυτό ο Παναγιώτατος θέλει να στείλει ένα μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση, σχετικά με το όνομα της ελληνικότατης Μακεδονίας, παρόλο που συλλείτουργα γίνονται κάθε εβδομάδα.
Ας θυμηθούμε όμως τι είχε κάνει και πως αντέδρασε ο Προκάτοχός του, μακαριστός Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Παντελημών Χρυσοφάκης για το Μακεδονικό Ζήτημα.
Ο  αείμνηστος αυτός πατριώτης Ιεράρχης έλεγε χαρακτηριστά: «Συνήγειρε καί συνεκάλεσεν ἡμᾶς ἐπί τό αὐτό τό ὑπέρτατο ἐθνικόν ἡμῶν θέμα, ὡς τυγχάνει ἡ φιλτάτη Μακεδονία ἡμῶν. Δι’ ἡμᾶς τούς Ἑλληνας, καί δή τούς οἰκούντας ἐν Μακεδονίᾳ, δέν ὐπάρχει θέμα Μακεδονικόν· ὐπάρχει μόνον διά τούς ἐχθρούς τῆς πατρίδος ἡμῶν, καί εἰς τούς ὁποίους λέγομεν ὅτι: Ἡ Μακεδονία ἦτο, εἶναι καί θά παραμείνη Ἑλληνική!»


ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΔΕΙΧΝΕΙ ΕΝΑΝ ΙΕΡΑΡΧΗ ΠΑΤΡΙΩΤΗ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΔΗΘΕΝ....ΤΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΕ!

ΠΕΘ: «Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ» - ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΥΣΣΩΜΟΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ!

Αθήνα, 17 Ιανουαρίου 2018
Αριθμ. Πρωτ.  13
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Η Μακεδονία είναι μία και Ελληνική»
Συμμετέχουμε σύσσωμοι και ενεργά σε κάθε εκδήλωση
για τη Μακεδονία!

Εκτός από τα αναρίθμητα ιστορικά στοιχεία που αποδεικνύουν την ελληνικότητα της Μακεδονίας, η θεμελίωση του ονόματος της Μακεδονίας  στηρίζεται, μέσα από τα κείμενα της Αγίας Γραφής, όπου αδιαμφισβήτητα επιβεβαιώνεται και αναδεικνύεται τόσο η ελληνική όσο και η χριστιανική ταυτότητα της Μακεδονίας.

Η Παλαιά Διαθήκη γενικότερα δεν διαφοροποιεί τους Μακεδόνες από τους Έλληνες, γιατί και οι Μακεδόνες ήταν Έλληνες, (Α΄ Μακ. 1,1.3.7.10). Επίσης, το Ταλμούδ διηγείται τη φιλική συνάντηση του Μεγάλου Αλεξάνδρου, κατά τη είσοδό του στην Ιερουσαλήμ το 333 π. Χ., με τον αρχιερέα Σίμωνα τον Δίκαιο, ο οποίος τον αποκαλεί «Αλέξανδρο τον Μακεδόνα, Βασιλέα της Ελλάδας».

Αναφορά στη Μακεδονία και στους Μακεδόνες γίνεται και στην Καινή Διαθήκη, όπου μαρτυρείται με ξεκάθαρο τρόπο η ελληνικότητα της Μακεδονίας. 
Ο Απόστολος Παύλος στη δεύτερη περιοδεία του το 50 μ. Χ. βρέθηκε στην Τρωάδα, όπου σε όραμα τού φανερώθηκε «ανήρ Μακεδών τις ην εστώς και παρακαλών αυτόν και λέγων.  διαβάς εις Μακεδονίαν βοήθησον ημίν» (Πρξ. 16, 9). Μαζί με τη συνοδεία του πήραν το πλοίο από την Τροία με προορισμό τη Σαμοθράκη. Από εκεί βγήκαν στο λιμάνι της Νεάπολης -σημερινή Καβάλα. Κατόπιν συνέχισαν πεζοί στους Φιλίππους. Στους Φιλίππους ίδρυσε την πρώτη χριστιανική Εκκλησία στην Μακεδονία και βάπτισε τη Λυδία, η οποία είναι η πρώτη χριστιανή επί ευρωπαϊκού εδάφους. Στη συνέχεια μετέβη στη Θεσσαλονίκη και στη Βέροια.
Η αδιάλειπτη μνεία που γίνεται από τον Απόστολο Παύλο και από τους Πατέρες της Εκκλησίας (Θεοδώρητος, Χρυσόστομος, κ.ά.) για τη Μακεδονία μαρτυρεί τη σπουδαιότητά της για τον Απόστολο.
Οι ιστορικές μαρτυρίες -που αναφέρονται στα χριστιανικά κείμενα- αποτελούν ακλόνητα και αποστομωτικά επιχειρήματα που αποδεικνύουν ότι η ήδη ιστορικά γνωστή ελληνική Μακεδονία υπήρξε η πρώτη χριστιανική  περιοχή της Ευρώπης, κάτοικοί της αποτέλεσαν τους πρώτους ευρωπαίους Χριστιανούς και οι πόλεις της ήσαν οι πρώτες εκχριστιανισθείσες πόλεις της ευρωπαϊκής ηπείρου.

Ο εκχριστιανισμός της Μακεδονίας αποτελεί ισχυρή -και μια ακόμη- ιστορική απόδειξη, η οποία διαψεύδει απόλυτα τους αβάσιμους και ανιστόρητους ισχυρισμούς που προβάλλονται ως επιχειρήματα από τους σημερινούς διεκδικητές του ονόματος της Μακεδονίας και των υποστηρικτών τους.
Τα στοιχεία που αναφέρονται στις Πράξεις των Αποστόλων αποδομούν τις θέσεις των Σκοπίων, οι οποίοι προφασίζονται ότι έχουν ιστορική σχέση με τη Μακεδονία. Οι νεωτερικές αυτές θέσεις είναι μεθοδευμένες και κατασκευασμένες για να εξυπηρετήσουν ως υπάκουοι των ποικίλων συμφερόντων των ισχυρών, εφόσον το νεόδμητο κράτος των Σκοπίων δεν έχει καμιά σχέση με την Μακεδονία και την ιστορική της συνέχεια.

Τα αποδεικτικά στοιχεία που αναδύονται από τα ιερά κείμενα της Αγίας Γραφής διακηρύττουν περίτρανα την ελληνικότητα της Μακεδονίας και για τον λόγο αυτό ως Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων:
1. Συντασσόμαστε με την απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, για το θέμα της ονομασίας της FYROM, σύμφωνα με την οποία δεν γίνεται δεκτή καμία αναφορά του όρου «Μακεδονία» ως συστατικού ονόματος άλλου Κράτους.
2. Απορρίπτουμε, οποιαδήποτε χρήση του ονόματος της Μακεδονίας ή παραγώγου του για την ονομασία του σλαβικής προέλευσης Κράτους των Σκοπίων.
3. Συμμετέχουμε σύσσωμοι και ενεργά σε κάθε εκδήλωση που εκφράζει το περί δικαίου αίσθημα του ελληνικού λαού για το συγκεκριμένο θέμα και αποτυπώνει τη βούλησή του να αγωνιστεί δυναμικά και έως εσχάτων για τα δίκαια της πατρίδας του, υπέρ των οποίων μαρτύρησαν, προσφέροντας κάθε αγαθό και προπάντων τη ζωή και το τίμιο αίμα τους οι πρόγονοι του.

Το Διοικητικό Συμβούλιο

Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2018

ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ- ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!

Άγιος Αθανάσιος ο Μέγας 

Ο Μέγας Αθανάσιος γεννήθηκε το 295 μ.Χ. από φτωχούς αλλά ενάρετους γονείς, γεγονός που του στέρησε τη δυνατότητα για ανώτερες σπουδές. Όμως ο πανάγαθος Θεός τον προίκισε με πλούσια πνευματικά προσόντα. Λαμβάνει τη στοιχειώδη εκπαίδευση και στη συνέχεια μελετά μόνος του για να φθάσει σε υψηλότατα επίπεδα γνώσης και σοφίας.

Από πολύ νέος έδειξε την κλίση του προς την Εκκλησία. 25 ετών χειροτονείται διάκονος από τον πατριάρχη Αλεξανδρείας Αλέξανδρο, τον οποίο ακολουθεί στην Α΄ Οικουμενική Σύνοδο το 325 μ.Χ., στη Νίκαια της Βιθυνίας. Αναδεικνύεται πρωτεργάτης στην καταδίκη της αιρετικής διδασκαλίας του Αρείου.

Το 328 μ.Χ. και σε ηλικία 33 ετών εκλέγεται πανηγυρικά πατριάρχης Αλεξανδρείας. Από τη θέση αυτή αντιμετωπίζει ένα φοβερό πόλεμο εκ μέρους των αιρετικών οπαδών του Αρείου. Όμως ο άγιος, χάρη στην μεγάλη πνευματικότητά του και τη ζέουσα πίστη στο Θεό, κατορθώνει να βγει νικητής απ’ όλες αυτές τις δοκιμασίες ακόμη και από τις πέντε εξορίες που του επιβλήθηκαν, καθώς ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος ο Β΄ ήταν οπαδός του Αρειανισμού. Εκοιμήθη εν ειρήνη το 373 μ.Χ.

Η Εκκλησία θέλησε να αδελφώσει την μνήμη των δύο Μεγάλων Πατέρων αυτής και Αρχιεπισκόπων Αλεξανδρείας, του Μεγάλου Αθανασίου, πρωταγωνιστή κατά του Αρειανισμού, και του Αγίου Κυρίλλου, πρωταγωνιστή κατά του Νεστοριανισμού και όρισε το συνεορτασμό τους στις 18 Ιανουαρίου. Η Σύναξη των Αγίων Αθανασίου και Κυρίλλου ετελείτο στη Μεγάλη Εκκλησία. 

http://www.saint.gr

ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ- ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!


Τετάρτη 17 Ιανουαρίου 2018

ΜΕΓΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ: Η ΤΑΠΕΙΝΟΦΡΟΣΥΝΗ!


Άγιος Αντώνιος: Είδα όλες τις παγίδες του διαβόλου απλωμένες πάνω στη γη και στενάζοντας είπα:
Ποιος άραγε μπορεί να τις προσπεράσει αυτές;
Και άκουσα μια φωνή να μου λέει: Η ταπεινοφροσύνη!

ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ

Άγιος Αντώνιος ο Μέγας 

Ο Μέγας Αντώνιος γεννήθηκε το 251 μ.Χ. στην Άνω Αίγυπτο από πλούσιους και ενάρετους γονείς, τους οποίους έχασε σε νεαρή ηλικία. Συγκεντρώνει όμως την προσοχή του στην μυστική θεωρία των μοναχών της ερήμου και στην φροντίδα της μικρής αδελφής του. 

Γρήγορα αποφασίζει να εγκαταλείψει τα εγκόσμια και αναχωρεί για την έρημο, αφού πρώτα τακτοποίησε την μικρότερη αδελφή του και μοίρασε την μεγάλη πατρική περιουσία στους φτωχούς της περιοχής του.

Στην έρημο παίδευσε την ψυχή του και τιθάσευσε τα πάθη του φθάνοντας στα ανώτατα όρια της άσκησης ώστε η ψυχή του αγίου μπορούσε να εξέρχεται του σώματός του ενώ βρισκόταν ακόμη εν ζωή. Γίνεται το πρότυπο των ασκητών. Πολλοί εξ αυτών έφθαναν στην έρημο για να τον ακούσουν και να τον συμβουλευθούν. Παρέδωσε την μακάρια ψυχή του στον μισθαποδότη Θεό σε ηλικία 105 ετών. 

Αν και, όπως λέγει ο Μέγας Αθανάσιος, μία από τις τελευταίες επιθυμίες του Οσίου Αντωνίου ήταν να μείνει κρυφός ο τόπος της ταφής του, οι μοναχοί που μόναζαν κοντά του έλεγαν ότι κατείχαν το ιερό λείψανό του, το οποίο επί Ιουστινιανού (561 μ.Χ.), κατατέθηκε στην Εκκλησία του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου στην Αλεξάνδρεια και από εκεί αργότερα, το 635 μ.Χ., μεταφέρθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Τη μνήμη του Αγίου τιμά η Ορθόδοξη Εκκλησία στις 17 Ιανουαρίου. 

http://www.saint.gr

Τρίτη 16 Ιανουαρίου 2018

ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΕΠΙ ΧΡΟΝΙΑ

Τα Σκόπια ξεκίνησαν να έχουν ψευτο-«Μακεδονική» συνείδηση από την εποχή που ιδρύθηκε η μεγάλη Γιουγκοσλαβία, μετά από μια προπαγάνδα που ενορχηστρώθηκε από τον Γιόσιπ Μπροζ Τίτο.

Στην Ενωμένη Γιουγκοσλαβία, όμως, όλα τα χρόνια μέχρι και τη διάλυσή της η περιοχή των Σκοπίων ουδέποτε αναγνωρίστηκε ως «Μακεδονία», αντιθέτως λεγόταν «Vardaska».


Και οι αποδείξεις είναι ουκ ολίγες, και για του λόγου το αληθές παρακάτω θα σας παραθέσουμε μερικές εξ αυτών:






Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΥΠΟ ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ

Η Μακεδονία υπό το φως της Αγίας Γραφής.
Υπνχος Νικόλαος Παπανικολόπουλος:
Αγία Γραφή και Μακεδονία.

(Α') Στην ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ αναγνωρίζεται ο Μέγας Αλέξανδρος ως «Βασιλιάς των Ελλήνων»
Α΄ ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ   (Κεφ. Α’ στιχ. 1 – 10)

«Και εγένετο μετά το πατάξαι Αλέξανδρον τον Φίλιππον τον Μακεδόνα, oς εξήλθεν εκ της γης Χεττειείμ, και επάταξε τον Δαρείον βασιλέα Περσών και Μηδων και εβασίλευεν αντ’ αυτού πρότερος επί την Ελλάδα… Και εβασίλευεν Αλέξανδρος έτη δώδεκα και απέθανε… Και εξήλθεν εξ αυτών ρίζα αμαρτωλός Αντίοχος Επιφανής, υιός Αντιόχου βασιλέως ος ην όμηρος εν τη Ρώμη και εβασίλευεν εν έτει εκατοστώ και τριακοστώ και εβδόμω βασιλείας Ελλήνων».

«Ο Αλέξανδρος, ο υιός του Φιλίππου, ο Μακεδών, έπειτα από την νίκη του εναντίον των Περσών…και έγινε βασιλεύς αντί εκείνου στις χώρες αυτές, αφού προηγουμένως είχε γίνει βασιλεύς ολοκλήρου της Ελλάδος.

Και βασίλευσε ο Αλέξανδρος δώδεκα έτη και μετά πέθανε… Από αυτούς βγήκε μία ρίζα αμαρτωλή, ο Αντίοχος ο Επιφανής, υιός του βασιλέως Αντιόχου, ο οποίος ήταν προηγουμένως όμηρος στη Ρώμη και αυτός έγινε βασιλεύς κατά το εκατοστό τριακοστό έβδομο έτος της βασιλείας των Ελλήνων Σελευκιδών».

 (Β) Στην ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ γίνεται αναφορά περιοχών μεταξύ των οποίων και της Ελληνικής Μακεδονίας στις οποίες περιόδευσε ο Απόστολος Παύλος και έγραψε στην ελληνική και όχι στην… σκοπιανή γλώσσα !!!

ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ (Κεφ. Ιστ στιχ. 9)
« Και όραμα δια της νυκτός ώφθη τω Παύλω, ανήρ τις ην Μακεδών εστώς, παρακαλών αυτόν και λέγων, διαβάς εις Μακεδονίαν βοήθησον ημίν ».

Είναι χαρακτηριστικό το κείμενο αυτό, όπου ο μαθητής και συνοδοιπόρος του Αποστόλου Παύλου, Ευαγγελιστής Λουκάς, αναφέρει ότι στο όραμα που είδε ο Απόστολος Παύλος ένας άνδρας Μακεδόνας στεκόταν όρθιος, και τον παρακαλούσε λέγοντάς του : «Πέρασε στη Μακεδονία και βοήθησέ μας»

Είναι καταγεγραμμένα τα επόμενα Βήματα του Αποστόλου Παύλου, στο Βιβλίο των Πράξεων των Απόστολων, γύρω στο 50 μ.Χ, τα οποία ακολουθούν και σήμερα πλήθη προσκυνητών, από τα Ιεροσόλυμα στα παράλια της Μικράς Ασίας (Τρωάδα), και συνέχεια στη Σαμοθράκη (Παλαιόπολη), την Καβάλα (Νεάπολη) και τους Φιλίππους (Κρηνίδες), την Αμφίπολη, την Απολλωνία, τη Θεσσαλονίκη, τη Βέροια, την Αθήνα, τη Πρέβεζα και την Κόρινθο.

Και μόνο το γεγονός ότι, στην Παλαιά Διαθήκη (Α΄ ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ) αναγνωρίζεται ο Μέγας Αλέξανδρος ως «Βασιλιάς των Ελλήνων» και στην Καινή Διαθήκη (ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ) γίνεται αναφορά για την περιοδεία του Αποστόλου Παύλου στην Ελληνική Μακεδονία, αρκούν για την απόδειξη της ελληνικότητας της Μακεδονίας και του Μέγα Αλέξανδρου.

Η Αγία Γραφή (τα σαράντα εννέα (49) βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης και τα είκοσι επτά (27) της Καινής Διαθήκης), είναι θεόπνευστος, άρα και αλάθητος. Περιέχει την υπό του Θεού αποκαλυφθείσα στους ανθρώπους αλήθεια. Στη σύνταξη και διατύπωση των νοημάτων και των λόγων της Αγίας Γραφής συνεργάστηκε ο Θείος παράγοντας, δηλαδή το Άγιο Πνεύμα, εξασφαλίζοντας το αλάθητo της και ο ανθρώπινος παράγοντας, για τη διατύπωση των θείων αληθειών, μέσα από το ιδιαίτερο γλωσσικό ιδίωμα, το ύφος και τη λογοτεχνική ικανότητα των συγγραφέων .

Ο Ιερός Χρυσόστομος, ο μεγάλος μεταλλωρύχος της Αγίας Γραφής, έχει πει μεταξύ άλλων: «Και σε μία συλλαβή και σ’ ένα μικρό γράμμα της Γραφής, αν σκαλίσεις θα βρεις κρυμμένους στο βάθος θησαυρούς».

Πιστεύουμε ή δεν πιστεύουμε στην Αγία Γραφή;

ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Υποναύαρχος Λ.Σ (ε.α)

Δευτέρα 15 Ιανουαρίου 2018

ΓΕΡΩΝ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΒΙΤΑΛΗΣ: ΕΘΝΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ

Ο ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΨΑΛΛΕΙ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΥΜΝΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ

ΕΛΛΗΝΑΣ, ΟΠΩΣ ΒΟΥΛΓΑΡΟΣ ΚΑΙ ΡΟΥΜΑΝΟΣ: ΕΝΑΣ ΣΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΣΤΕΡΕΙΤΑΙ ΒΑΣΙΚΑ ΑΓΑΘΑ

Στην τρίτη θέση της σχετικής λίστας των χωρών της ΕΕ η Ελλάδα με ποσοστό 32%, πίσω μόνο από Ρουμανία και Βουλγαρία, σύμφωνα με έρευνα της Eurostat

Μπορεί το αφήγημα περί «success story» της ελληνικής οικονομίας να την θέλει να περνά από την περίοδο της ύφεσης σε αυτήν της ανάπτυξης, ωστόσο αυτό ουδόλως αποτυπώνεται στην οικονομική κατάσταση των πολιτών.
 
Τα στατιστικά στοιχεία της Eurostat προκαλούν θλίψη, καθώς η Ελλάδα κατέχει «περίοπτη» θέση στην κατάταξη με τους Ευρωπαίους πολίτες, που στερούνται τα περισσότερα κοινωνικά και υλικά αγαθά.

Ένας στους τρεις Έλληνες ή το 32%, το 2016, δεν είχε τη δυνατότητα να απολαύσει βασικά υλικά, αλλά και κοινωνικά αγαθά, γεγονός που κατατάσσει την Ελλάδα στην τρίτη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών. 
Στην κορυφή της Ευρώπης βρίσκεται η Ρουμανία και η Βουλγαρία, με τις στερήσεις να αφορούν σχεδόν έναν στους δύο πολίτες.

Τι σημαίνει όμως αυτό; Ο,τι δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά πέντε από τα παρακάτω:

- Να αντιμετωπίσουν έκτακτα έξοδα
- Να κάνουν μία εβδομάδα διακοπές
- Να μην καθυστερούν την πληρωμή υποθηκών, ενοικίων, λογαριασμών κοινής ωφέλειας ή δόσεων από αγορά καταναλωτικών προϊόντων
- Να έχουν ένα γεύμα με κρέας, κοτόπουλο, ψάρι ή λαχανικά κάθε δεύτερη μέρα
- Να έχουν θέρμανση στο σπίτι
- Να διατηρούν αυτοκίνητο ή βαν για προσωπική τους χρήση
- Να αντικαταστήσουν έπιπλα στο σπίτι τους, αν έχουν φθαρεί
- Να ανανεώσουν τα φθαρμένα ρούχα τους
- Να έχουν δύο ζευγάρια παπούτσια που ταιριάζουν τέλεια στα πόδια τους
- Να ξοδεύουν λίγα χρήματα για τον εαυτό τους κάθε εβδομάδα
- Να έχουν τακτικές δραστηριότητες αναψυχής
- Να βγαίνουν μια φορά το μήνα με την οικογένεια ή με φίλους για ποτό ή φαγητό
- Να έχουν σύνδεση στο Διαδίκτυο

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το 2016 το 16% του πληθυσμού της ΕΕ (75.000.000 άτομα) υπέστη υλική και κοινωνική στέρηση.

Το 2016, το υψηλότερο ποσοστό υλικών και κοινωνικής στέρησης, το οποίο ισχύει για το ήμισυ περίπου του πληθυσμού, καταγράφηκε στη Ρουμανία (50%) και στη Βουλγαρία (48%), ακολουθούμενες από χώρες στις οποίες επλήγη ένα στα τρία άτομα: Ελλάδα (36%), Ουγγαρία (32%) και Λιθουανία (29%).



Αντίθετα, τα σκανδιναβικά κράτη μέλη και το Λουξεμβούργο ανέφεραν τα χαμηλότερα μερίδια υλικής και κοινωνικής στέρησης: 3% στη Σουηδία, 4% στη Φινλανδία, 5% στο Λουξεμβούργο και 6% στη Δανία.
Σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ, το ποσοστό υλικής και κοινωνικής στέρησης είναι υψηλότερο μεταξύ των ατόμων με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο (δευτεροβάθμιας ή χαμηλότερης) εκπαίδευσης.

Ένα στα τέσσερα άτομα (25%) με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο στην ΕΕ πάσχει από υλική και κοινωνική στέρηση, ενώ το ποσοστό αυτό μειώνεται σε ένα στα επτά επτά (14%) για τα άτομα με ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και επιπλέον σε ένα στα 20 (5% ) μεταξύ των ατόμων με ανώτερη (τριτοβάθμια) εκπαίδευση.

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΤΗ ΒΕΡΟΙΑ

Ομιλία με θέμα «Τα Νέα Θρησκευτικά στο Νέο Σχολείο» πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 14 Ιανουαρίου, στην κατάμεστη αίθουσα του Χώρου Τεχνών Δήμου Βέροιας.
Η εκδήλωση που διοργανώθηκε από την Ιερά Μητρόπολη Βεροίας, Ναούσης & Καμπανίας και την Ένωση Γονέων & Κηδεμόνων Α’ βαθμιας Εκπαίδευσης Βέροιας, σε συνεργασία με την Ένωση Θεολόγων Νομού Ημαθίας, την Ενωμένη Ρωμιοσύνη, τον Σύλλογο Πολυτέκνων Βέροιας, με την στήριξη Μορφωτικών, Πολιτιστικών & Αθλητικών Συλλόγων του Ν. Ημαθίας, είχε ως σκοπό να συζητηθούν και να αποφασιστούν τρόποι δράσης και υπεράσπισης της Ελληνικής και ορθόδοξης παιδείας, της πίστης και της πατρίδας των παιδιών μας.

Την εκδήλωση παρουσίασε και συντόνισε το μέλος της Ένωσης Γονέων & Κηδεμόνων Α’ βαθμιας Εκπαίδευσης Βέροιας, Δέσποινα Σαρηγιαννίδου.

«Πρόκειται για μία σύναξη προβληματισμού και διαμαρτυρίας για την κατάσταση στον χώρο της παιδείας, προκειμένου να ακτινογραφήσουμε τα προβλήματα και να καταλήξουμε σε συμπεράσματα. Σύμφωνα με το ιερό δικαίωμα που έχουμε ως γονείς και Έλληνες πολίτες, να συζητήσουμε τις εξελίξεις που αφορούν τις αντισυνταγματικές και σκόπιμες αποφάσεις της κυβέρνησης να μεταλλάξει το μάθημα των θρησκευτικών σε μάθημα προπαγάνδας από θρησκευτικές κλείσεις των μαθητών, με σκοπό να τα απομακρύνει από την Ελληνορθόδοξη παράδοση. Το μάθημα αυτό δεν έχει καμία σχέση με την Ελληνορθόδοξη πίστη, αλλά ούτε και με τον Ελληνικό μας πολιτισμό… Τα παιδιά μας είναι το παρόν και μέλλον των Ελλήνων… Εμείς ως Έλληνες, Ορθόδοξοι πολίτες ήρθε η ώρα να δράσουμε συντονισμένα και να πάρουμε την ευθύνη στα χέρια μας. Ήρθε η ώρα των γονέων…», είπε μεταξύ άλλων.

Την εκδήλωση ευλόγησε ο Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης & Καμπανίας κ. Παντελεήμον ο οποίος χαιρέτησε την εκδήλωση και μίλησε για το μείζον και σοβαρό θέμα των θρησκευτικών, λέγοντας πως δεν πρέπει να γίνονται αλλαγές σκόπιμα. «Η Εκκλησία αντιδρά γιατί έχει χρέος και ευθύνη στον λαό του Θεού, στην πατρίδα, στους μαθητές. Επιδιώκει να ευαισθητοποιήσει τους πάντες και να ακουστεί από το Υπουργείο Παιδείας και να αποσύρουν τις αλλαγές…» Κλείνοντας μίλησε συγκινημένος για ακόμη ένα κρίσιμο θέμα. Για το θέμα της ονομασίας της Μακεδονίας. «Η Εκκλησία και ο λαός του Θεού καλούμαστε να υπερασπιστούμε ένα εθνικό κι εκκλησιαστικό θέμα, που αφορά την ταυτότητά μας, την ιστορία μας, την πατρίδα και την ύπαρξή μας. Να διακηρύξουμε ότι δεν είναι δυνατόν να παραχωρήσουμε το όνομα Μακεδονία, γιατί η Μακεδονία είναι μία και είναι Ελληνική, είναι ορθόδοξη και δική μας!»

Στην συνέχεια χαιρετισμό απεύθυνε ο Πρόεδρος της Ένωσης Γονέων & Κηδεμόνων Α’ βαθμιας Εκπαίδευσης Βέροιας, Κωνσταντίνος Δούκας. Ο κ. Δούκας είπε η ότι ομιλία έχει ως στόχο την ενημέρωση των γονέων. Μίλησε για τους στόχους της Ένωσης και παρουσίασε το ΔΣ της, το οποίο αποτελείτε από τους Γαβρά Μερόπη, Καραλή Καλούδα, Σαρηγιαννίδου Δέσποινα, Μαργαρίτη Δέσποινα, Τσέγκου Βάγια και Ελευθεριάδη Βασίλη.

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Θεολόγων Ημαθίας, Ευθύμης Χωματάς, στην συνέχεια είπε «Η κυβέρνηση επιδιώκει τον αφελληνισμό των παιδιών μας… Τα νέα προγράμματα σπουδών φέρνουν τη σύγχυση στα παιδιά, τους δασκάλους και τους Θεολόγους… Τα παιδιά ανήκουν στους γονείς τους. Αυτοί πρέπει να αντιδράσουν. Είναι η ώρα των γονέων. Είναι ώρα εγρήγορσης, καιρός Ελληνορθόδοξης αφύπνισης… Εάν δεχθούμε την πανθρησκεία οδηγούμαστε στην αθεΐα. Εκεί οδηγούνται τα παιδιά μας…».

Στη συνέχεια ο εκπρόσωπος της Ενωμένης Ρωμιοσύνης Βέροιας, Ιωάννης Κοτσάμπασης απηύθυνε σύντομο χαιρετισμό, μιλώντας για τους σκοπούς της Ενωμένης Ρωμιοσύνης και για τον κοινό αγώνα των επιθέσεων που δέχεται η ορθοδοξία.

Επίσης ανέφερε ότι επρόκειτο να πραγματοποιηθούν σύντομα δύο εκδηλώσεις που διοργανώνει η Ενωμένη Ρωμιοσύνη. Στην πρώτη θα μιλήσει η Μαρία Μαντουβάλου, Καθηγήτρια Φιλοσοφικής Πανεπιστημίου Αθηνών με θέμα «Η παιδεία των τριών Ιεραρχών και η παιδεία στην Ελλάδα σήμερα, ενώ στην δεύτερη ο π. Επιφάνειος Χατζηγιάνγκος Αρχιμανδρίτης Ιεράς Μητροπόλεως Φλωρίνης, που ως Φυσικός θα αναπτύξει το θέμα «Η παρουσία του Θεού μέσα στο σύμπαν».

Ο Θεόφιλος Παπαδόπουλος εκ μέρους της συντονιστικής επιτροπής για το συλλαλητήριο για την Μακεδονία ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους ότι το συλλαλητήριο θα πραγματοποιηθεί στις 21 Ιανουαρίου 2018 και ώρα 14.00, στον Λευκό Πύργο. Τέλος, απηύθυνε κάλεσμα σε γονείς, μαθητές και σχολεία να παρευρεθούν όλοι κρατώντας ελληνικές σημαίες και λάβαρα της Μακεδονίας.

Τον λόγο πήρε ο πρώτος ομιλητής, ο Ηρακλής Ρεράκης, Καθηγητής Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ Τμήματος Ποιμαντικής & Κοινωνικής Θεολογίας, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα «Η θεολογικοπνευματική διάσταση των αλλαγών της πολιτείας στην παιδεία και στην κοινωνία». Ο κ. Ρεράκης είπε «Δηλώνουμε την αντίθεσή μας στα νέα πολυθρησκειακά προγράμματα σπουδών. Είμαστε αντίθετοι στην διάδοση της πολυθρησκείας και πολυθεΐας στην Ελλάδα, μέσω του σχολείου και των νέων φακέλων Θρησκευτικών. Απαιτούμε νέα προγράμματα σπουδών και νέα βιβλία που απηχούν την εκκλησιαστική μας διδασκαλία… Το μάθημα των Θρησκευτικών δεν είναι ορθόδοξο. Δεν είναι κατάλληλο για τους μαθητές. Γιατί προκαλεί θρησκευτική σύγχυση, μολύνει και διαστρεβλώνεται η χριστιανική συνείδηση των παιδιών μας. Ξεριζώνεται η χριστιανική τους πίστη... Πρόκειται για μεθοδευμένη αλλοίωση μέσω της παραπλάνησης…. Η κυβέρνηση χρησιμοποιεί ένα τέχνασμα. Να υπάρχει μία θρησκεία για όλους τους μαθητές, δηλαδή για κανέναν μαθητή. Επιθυμεί την κατάργηση του χριστιανισμού και όλων των θρησκειών...». (Δείτε ένα απόσπασμα από την ομιλία του στο βίντεο).

Την σκυτάλη πήρε η Σχολική Χορωδίας της Ένωσης Α’ θμιας Εκπαίδευσης Δήμου Βέροιας, υπό τη διεύθυνση της Ελένης Αναγνώστου. Συνόδεψε ο Βαρύτονος – Σολίστ, Γιώργος Κυρόπουλος.

Ακολούθησε ο Θεολόγος Μέσης Εκπαίδευσης Λάρισας, Θεόδωρος Κουτσιώρας, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα «Φάκελοι θρησκευτικών Δημοτικού – Γυμνασίου – Λυκείου. Τι δεν γνωρίζουμε». Ο κ. Κουτσιώρας είπε «Η κυβέρνηση άλλαξε το βιβλίο των Θρησκευτικών, χωρίς να ενημερώσει τον Ελληνικό λαό. Άλλαξε τον ορθόδοξο χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, παραβιάζοντας το Σύνταγμα και τους κείμενους νόμους. Η άθεη κυβέρνηση προσπαθεί να ξεριζώσει από τα Ελληνόπουλα τα ορθόδοξα βιώματά τους, με πρόσχημα ότι διδάσκει ορθοδοξία… Οι χιλιάδες επιστροφές βιβλίων στις Διευθύνσεις και το Υπουργείο, ως πρώτο βήμα αντίστασης γονιών είναι ανεπανάληπτο φαινόμενο. Οι φάκελοι Θρησκευτικών απαξιώνουν την ορθόδοξη πίστη, αποχαρακτηρίζουν τις αιρέσεις εξισώνουν την αποκάλυψη του Ιησού με παγανιστικές και θρησκευτικές αντιλήψεις. Ανακατεύουν την αλήθεια με το ψέμα και προωθούν την παγκοσμιοποίηση και τον οικουμενισμό. Προκαλώντας σύγχυση στους ανυποψίαστους ορθόδοξους μαθητές… οφείλουμε να γίνουμε ασπίδα των παιδιών μας. Διεκδικούμε το αυτονόητο. Διεκδικούμε το αναφαίρετο δικαίωμα να διδάσκονται τα παιδιά μας την πίστη των πατέρων μας, των Αγίων μας. Να διδάσκονται ανόθευτα τη διδασκαλία του Χριστού μας». Στο τέλος, ανέφερε ενδεικτικά παραδείγματα από τα βιβλία του δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. (Δείτε ένα απόσπασμα από την ομιλία του στο βίντεο).

Έπειτα απαντήθηκαν ερωτήματα του κοινού.

Κλείνοντας, η κα Σαρηγιαννίδου διάβασε το ψήφισμα την Ένωσης Γονέων & Κηδεμόνων Α’ βαθμιας Εκπαίδευσης Βέροιας για το μάθημα των Θρησκευτικών, όπου εγκρίθηκε από όλους.


Ακούστε το ψήφισμα:



Δείτε και άλλες φωτογραφίες στο pliroforiodotis.gr

Κυριακή 14 Ιανουαρίου 2018

ΔΙΑΒΟΛΙΚΟΤΕΡΟΙ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ!

Διαβολικότεροι τοῦ Διαβόλου!
τοῦ ἀρχ/του Δανιήλ Ἀεράκη

Ὁ Διάβολος δὲν τολμᾶ νὰ ἀσεβἠση στὸ πρόσωπο τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Τρέμει μπροστὰ στὸ Θεανδρικὸ Του πρόσωπο (Λουκ. η' 28). Ἀσεβῆ ὅμως ἄτομα τολμοῦν καὶ γράφουν καὶ λένε ἀκατονόμαστα γιὰ τὸν Ἀναμάρτητο Κύριο καὶ γιὰ τὴν Ἀειπάρθενο Παναγία.
-         Αὐτὸ δὲ πού συνέβη τὸ μῆνα Ὀκτώβριο σὲ θέατρο τῆς Θεσσαλονίκης, ξεπέρασε σὲ βλάσφημη χυδαιότητα καὶ τὸν Ν. Καζαντζάκη καὶ τὸν Μ. Ἀνδρουλάκη. Συγγραφέας τοῦ φρικώδους ἔργου εἶναι κάποιος (πεθαμένος πλέον) Πορτογάλος σατανιστής, ὁ Φερνάνδος Πεσσόα. Τίτλος τοῦ ἔργου: «Ἡ ὥρα τοῦ Διαβόλου»!

-         Ὁ πρωταγωνιστὴς ὑποδύεται τὸ Διάβολο καὶ μιά γυναίκα, ποῦ ἔχει τὸ ὄνομα «Μαρία». Me τὸ ὄνομα αὐτὸ, ὁ ἀπαίσιος Πεσσόα, ὑποστηρίζει, ὅτι παρουσιάζει τὴν... Παναγία! Ὁ Διάβολος στὸ ἔργο λέει ότι εἶναι ἀδελφὸς τοῦ Χριστοῦ! Ἀκούγεται τὸ «Πάτερ ἠμῶν», ἀλλὰ σὲ πρῶτο πρόσωπο καὶ ἀπευθύνεται στὸ Διάβολο! Ἡ «Μαρία» γονατίζει καὶ φιλάει τὸ χέρι τοῦ Διαβόλου! Καὶ ὕστερα μιὰ ὁλόγυμνη γυναίκα στὴ σκηνὴ περιμένει τὸ Διάβολο νὰ τὴν... βιάση! Καὶ στὸ πρόσωπο τῆς γυναίκας αὐτῆς ὁ ἀκόλαστος συγγραφέας ὑπονοεῖ τὴν Παρθένο Κόρη, τὴν Θεοτόκο Μαρία!
-         Ποιὸς διαμαρτυρήθηκε γιὰ τὴ φρικτὴ αὐτὴ βεβήλωσι; Σχεδὸν κανείς. Κάποιοι λίγοι, πού συνάχθηκαν ἔξω ἀπὸ τὸ θέατρο καὶ φώναζαν, συνελήφθησαν ἀπὸ τὴν ἀστυνομία, μὲ τὸ αἰτιολογικό ὅτι «ἡ τέχνη εἶναι ἐλεύθερη»! Ἡ τέχνη μπορεῖ νὰ εἶναι ἐλεύθερη, ἀλλὰ ἡ πρόστυχη ἀσέβεια δὲν εἶναι τέχνη, καὶ ἑπομένως δὲν εἶναι ἐλεύθερη. Ὁ ὑπόνομος δὲν ξεχύνεται στοὺς δρόμους ἀκάλυπτος!
-         Ἂν σὲ θέατρο παρουσίαζαν ὁλόγυμνο τὸν κ. Τσίπρα ἢ τὸν κ. Παυλόπουλο, θὰ τοὺς ἄφηναν, διότι «ἡ τέχνη εἶναι ἐλεύθερη»; Ἀμέσως θὰ τοὺς συνελάμβαναν. Μεγάλος ὁ πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας καὶ ὁ πρωθυπουργός! Μικρὸς ὁ Χριστός; Μικρὴ ἡ Παναγία;

-         Ἀλλὰ γιατί μᾶς ἐκπλήσσει ὁ Πεσσόα, ὅταν χιλιάδες Ἕλληνες, κάθε λεπτὸ, βλασφημοῦν τὴν Παναγία καὶ σκέπτονται βρωμερὰ σὰν τὸν Πεσσόα; Ὁ βλάσφημος καταντᾶ πεσῶν σὰν τὸν Πεσσόα!

ΠΑΙΔΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΕΩΣ ΚΑΙ 3 ΕΤΩΝ ΣΤΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ ΘΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝ ΤΟ ΦΥΛΟ ΤΟΥΣ

Τα νηπιαγωγεία στη Βρετανία ενθαρρύνουν τα παιδιά να αμφισβητούν το φύλο τους διαβάζοντας ιστορίες που προκαλούν τα στερεότυπα των ανδρών και των γυναικών.

Τα βιβλία, συμπεριλαμβανομένων χαρακτήρων που πιστεύουν ότι είναι λάθος φύλο, θα αναγνωσθούν σε παιδιά τόσο μικρά όσο και τριών ετών καθώς η ομάδα ενσωμάτωσης των ΛΟΑΤ ”Educate and Celebrate” τα έβαλε σε λίστες ανάγνωσης νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου, μεταδίδει η Daily Mail.
Το Educate and Celebrate, το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το Βρετανικό Υπουργείο Παιδείας, υποστήριξε δεκάδες σχολεία για την υιοθέτηση τουαλετών και στολών ουδέτερου φύλου. Οι ιστορίες ενθαρρύνουν τα κορίτσια να εξετάσουν μια καριέρα ως πυροσβέστες και τα αγόρια να μαγειρεύουν δείπνο για τις οικογένειές τους.
Ένα βιβλίο απ’ αυτά μιλάει για ένα αρκουδάκι που ονομάζεται Thomas, το οποίο λέει «στην καρδιά μου, πάντα γνωρίζω ότι είμαι κορίτσι αρκουδάκι», σύμφωνα με την The Sunday Times.

Ένα άλλο στον κατάλογο είναι ένα βιβλίο με εικόνες που ονομάζεται ”Είσαι αγόρι ή είσαι κορίτσι;”.
Ο κύριος χαρακτήρας της ιστορίας, o Tiny, αμφισβητεί την ταυτότητα του φύλου του και θέματα συζήτησης αναφέρονται στο πίσω μέρος του βιβλίου, όπως: “Έχει σημασία αν ο Tiny είναι αγόρι ή κορίτσι; Θα έπρεπε να επιτραπεί στον Tiny να παίζει ποδόσφαιρο και να ντύνεται σα νεράϊδα;”
Ο πρόεδρος του οργανισμού ”Εκστρατεία για την πραγματική εκπαίδευση”, Chris McGovern, χαρακτήρισε την κίνηση λάθος.
«Δεν αμφισβητώ τις προθέσεις των ανθρώπων που χρησιμοποιούν και προωθούν αυτό το υλικό, αλλά είναι λανθασμένες», είπε. «Προκαλούν ενήλικες νευρώσεις για το φύλο σε παιδιά που δεν ενδιαφέρονται για το φύλο. Τα παιδιά δεν έχουν θέματα σχετικά με το φύλο τους σε 99,9% των περιπτώσεων. Οι ενήλικες πρέπει να σταματήσουν να σκέπτονται ότι τα παιδιά βλέπουν τον κόσμο με όπως αυτοί. Δεν τον βλέπουν έτσι. Μπορούν να παίξουν ότι είναι γκόμπλιν τη μια μέρα, ένας δράκος την επόμενη. Δεν βλέπουν τον κόσμο με τον τρόπο που τον βλέπουν οι ενήλικες κάνουν και το να προκαλείς ενήλικες νευρώσεις σχετικά με το φύλο στα παιδιά είναι καταστροφικό και σκληρό».
Έχει επίσης καταρτιστεί ένας κατάλογος ανάγνωσης για τους μεγαλύτερους μαθητές έως την ηλικία των 11 ετών, συμπεριλαμβανομένων της μικρής νουβέλας Gracefully Grayson, της οποίας ο κεντρικός χαρακτήρας είναι «ένα κορίτσι εσωτερικά, κολλημένο στο σώμα λάθος φύλου».
Επίσης εμφανίζεται στον κατάλογο και ο George, για ένα αγόρι που «ξέρει ότι δεν είναι αγόρι», το οποίο εμφανίζεται δίπλα στο βιβλίο ”Τζέιμι: Η ιστορία μιας τρανσέξουαλ σταχτοπούτας”.

Το offtherecord  στο Facebook

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΔΑΠΕΡΓΟΛΑΣ: ΓΙΑ ΕΝΑ «ΠΟΥΚΑΜΙΣΟ ΑΔΕΙΑΝΟ»

Του Νεκτάριου Δαπέργολα
Διδάκτορος Ιστορίας
       
Έξαρση της…καζαντζακολαγνείας πάλι εσχάτως, με αφορμή την πρόσφατη συμπλήρωση 60 χρόνων από τον θάνατό του, αλλά φυσικά και την μόλις εμφανισθείσα νέα ταινία του Γιάννη Σμαραγδή. Του γνωστού δηλαδή ατάλαντου «δημιουργού», που εδώ και χρόνια επιμένει να βασανίζει ειδεχθώς τη δύσμοιρη Έβδομη Τέχνη. Και αυτή τη φορά, μετά τις πρωτοφανώς εκείνες άτεχνες ταινίες για τις - σημαντικές πράγματι - μορφές των Ελ Γκρέκο και Ιωάννη Βαρβάκη, σειρά έχει μία άλλη μορφή (άκρως θλιβερή αυτή τη φορά): εκείνη του Νίκου Καζαντζάκη. 


     Και την αποκαλούμε θλιβερή, γιατί θα μας επιτρέψουν βεβαίως τα πολυπληθή λιβανιστήρια της καθ’ ημάς νεοελληνέζικης πνευματικής χωματερής που στέκουν έκθαμβα μπροστά στον…«οικουμενικό Έλληνα» και τον «κορυφαίο μας συγγραφέα και στοχαστή» (μέχρι για «τον σπουδαιότερο μετά τον Όμηρο», έφτασε στο απίστευτο σημείο να γράψει πρόσφατα κάποιος σε γνωστή αθηνοφυλλάδα) να υπάρχουμε και μερικοί που δεν τον θεωρούμε τίποτε περισσότερο από ένα…κοινό ντενεκέ (που ναι μεν γυαλίζει, ουδεμία ωστόσο σχέση έχει με τον χρυσό). Ένας άνθρωπος που η αναμφίβολη ευφυΐα και η τεράστια κοσμική παιδεία του, αξεδιάλυτα όμως με την απροσμέτρητη έπαρση ενός υπερτροφικού εγωκεντρισμού, τον οδήγησαν δυστυχώς σε ένα συνεχή κατήφορο τερατώδους παραμόρφωσης (προς πλήρη μάλλον επίρρωση της γνωστής πλατωνικής ρήσης ότι «πάσα επιστήμη, χωριζομένη αρετής, πανουργία, ου σοφία φαίνεται»). Ένα τραγικό πλάσμα με συνεχή τρικυμία εν κρανίω, ένα απερινόητα αλλοπρόσαλλο ον, ένας εξεζητημένος επαΐων της πλέον φτιασιδωμένης και υπερτιμημένης, αλλά απολύτως κούφιας και βερμπαλιστικής τελικά υπαρξιστικής αμπελοφιλοσοφίας.

       Ο Καζαντζάκης «έπαιξε με όλα, με βουδισμούς, με νιτσεϊσμούς, με χριστιανισμούς, με ό,τι θέλεις», έγραφε με ειλικρινή πόνο ο σπουδαίος μας (και επί σειρά ετών φίλος του) Φώτης Κόντογλου, μαζί με τη διαπίστωση ότι «τα γραφόμενά του είναι κούφια κι ολοένα γίνονται χειρότερα». Καθόλου τυχαία και η αποστροφή που αισθανόταν, όποτε άκουγε γι’ αυτόν, ο Άγιος Παΐσιος, φτάνοντας στο σημείο να ξύνει το χαραγμένο σε βράχο του Σινά όνομά του, για να το εξαφανίσει (θεωρώντας παράταιρο να βρίσκεται το «βδέλυγμα της αθεΐας εν τόπω αγίω»), ή να συμμετέχει προς έκπληξιν πολλών στο μεγάλο συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης κατά της βέβηλης ταινίας του Σκορτσέζε. Καθόλου τυχαία και η έντονη δυσφορία που προκαλούσε η μορφή και τα γραπτά του και σε άλλους σημαντικούς αυθεντικά ορθόδοξους αγωνιστές (κληρικούς και λαϊκούς) της Εκκλησίας μας. Καθόλου τυχαία όμως και η αποδοχή του από άλλους ιεράρχες πλανεμένους, ενώ ο διαβόητος οικουμενιστής Αθηναγόρας έφτανε να δηλώνει ότι «τα βιβλία του Καζαντζάκη κοσμούν την Πατριαρχική βιβλιοθήκη».

       Από την τραγική «Ασκητική» ως τον ψυχοδιαστροφικά βλάσφημο «Τελευταίο Πειρασμό» και από τον αποτρόπαια πλανεμένο «Φτωχούλη του Θεού» ως τα στερνά γραπτά του και το εωσφορικά εφιαλτικό επίγραμμα του τάφου του, βλέπει κανείς στον Καζαντζάκη μια πορεία ενίοτε παλινδρομήσεων, αλλά γενικά σταθερής και συνεχούς κατάδυσης μέσα σε ολοένα και πιο ερεβώδεις σκιές, βλέπει κανείς ένα «πλανών και πλανώμενο» καταραμένο πνεύμα, που κι όταν κάποτε έδειξε επιφανειακά να πλησιάζει προς το φως, δεν μπόρεσε (και δεν θέλησε) ποτέ του πραγματικά να το αγγίξει. Είχε τη μόρφωση, είχε τις προϋποθέσεις, είχε και τις ευκαιρίες, αλλά η επιλογή του ήταν αυτή: «ουκ ηβουλήθη συνιέναι». Αντίθετα, εκείνο που επέλεξε ήταν να βουλιάξει μέσα στους πλέον σκοτεινούς και δύσοσμους βάλτους της πλάνης, της βλασφημίας και του δαιμονισμού. Αν και φυσικά δεν είναι καθόλου υπερβολή να πει κανείς ότι αυτός πήγε κι ακόμη πιο πέρα, γιατί όσα σκέφτηκε κι έγραψε για τον Χριστό το σκοτισμένο και άρρωστο αυτό μυαλό είναι σίγουρο πως ούτε οι δαίμονες μπορούν να τα διανοηθούν ή τολμούν να τα εκφράσουν.

      Αποδείχτηκε έτσι ο Καζαντζάκης ένας μέγας «υιός της απωλείας», που πλην του εαυτού του όμως και πολλούς ακόμη παρέσυρε σ’ αυτή την οδό και χιλιάδες ανθρώπους έβλαψε πνευματικά με τα τόσο προβεβλημένα και πολυδιαβασμένα γραπτά του. Αποδείχτηκε ένα θλιβερό κύμβαλο αλαλάζον πένθιμα κι ένα τραγικό «πουκάμισο αδειανό», που εξαιτίας μάλιστα όλου του συνονθυλεύματος των πεποιθήσεών του, θα μπορούσε δικαιωματικά να θεωρηθεί και εκ των σκαπανέων και προφητών της Νέας Εποχής, ως μέγας μυστικιστικός homo universalis της διαπλανητικής συγκρητιστικής πολτοποίησης του παντός, ένας αυθεντικός συνοδοιπόρος του Χόμπαρντ, της Μπέιλι και της Μπλαβάτσκι, ένας σκοτεινός μύστης που μέσα από την ξεκάθαρα θεοσοφική και μασονική του σκέψη λάτρεψε κι υπηρέτησε αναφανδόν ένα ζοφερό «Θεό» μέσα στο όραμα της παγκόσμιας Πανθρησκείας, ένα «ανήσυχο πνεύμα» και ένας δήθεν «αμφισβητίας» (ο οποίος βέβαια τόσο αμφισβητίας ήταν, που αν ζούσε σήμερα θα ήταν από τους βασικούς πνευματικούς ινστρούχτορες για όλη τη γνωστή νεοταξίτικη πολυπολιτισμική και πολυθρησκειακή ατζέντα).

     Δικαίως λοιπόν αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια είδωλο κάθε φανατικού οικουμενιστή, κάθε μεταπατερικού ψευδοθεολογούντος και κάθε επιφανειακού ψευδοφιλολογούντος, κάθε θολοκουλτουριάρη αθεϊστή, κάθε μπερδεμένου αγνωστικιστή, κάθε βλακωδώς βαυκαλιζόμενου ως «πολίτη του κόσμου», κάθε εκκλησιομάχου γραικύλου, κάθε ψευτοπροοδευτικού της κακιάς ώρας και κάθε άλλου αφελληνισμένου φελλού. Αφελληνισμένου, γιατί ούτως ή άλλως κι ετούτος ο δήθεν «κορυφαίος» και «οικουμενικός Έλληνας», πέραν της ρηχής επιφάνειας κάποιων τύπων, δεν είχε στην πραγματικότητα καμία ουσιαστική και ζωντανή σχέση κι επαφή με την αυθεντική Ελλάδα της αείποτε ζώσας και ζήδωρης ελληνορθόδοξης διαχρονίας. Δικαίως επίσης οι ύμνοι της αναγνώρισης κλιμακώνονται ολοένα και περισσότερο σε μια εποχή τεχνητής συγκρητιστικής σύγχυσης που ταιριάζει ζηλευτά στη ζοφερά ταραγμένη του σκέψη. Είναι και αυτό απλούστατα άλλο ένα από τα πολύ φυσιολογικά «σημεία των καιρών»…

Σάββατο 13 Ιανουαρίου 2018

ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΡΕΠΤΟ ΝΑ ΤΙΜΑΤΑΙ Ο Ν.ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ;

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 7η Δεκεμβρίου 2017

ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΡΕΠΤΟ ΝΑ ΤΙΜΑΤΑΙ Ο Ν. ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ;
   
Ζώντας σε καιρούς αποκαλυπτικούς, βιώνουμε μια πρωτοφανή παραδοξότητα. Oι ευγενείς ανθρώπινες ενασχολήσεις να υπηρετούν το σύγχρονο κακό. Να προάγουν την πλάνη και να γίνονται δίαυλοι, μέσω των οποίων ο μέσος άνθρωπος να οδηγείται μακριά από το Σωτήρα Χριστό και την Εκκλησία Του και να μυείται στα φοβερά διδάγματα και τις πρακτικές της «Νέας Εποχής» και του διεθνούς σκηνικού του αποκρυφισμού, δηλαδή της δαιμονολατρίας. Μια από τις ευγενείς αυτές ανθρώπινες ενασχολήσεις, η οποία χρησιμοποιείται για το σκοπό αυτό, είναι και η λογοτεχνία, και δη όταν γίνεται δημόσιο θέαμα, δια της «Έβδομης Τέχνης», δηλαδή του κινηματογράφου. Το πλέον τραγικό είναι, όταν, αυτής της δόλιας πρακτικής, γίνονται συνήγοροι και εκκλησιαστικά πρόσωπα, και ιδίως μεγαλόσχημοι κληρικοί, οι οποίοι γίνονται (εκόντες – άκοντες) χειροκροτητές σαθρών και το χειρότερο βλάσφημων συγγραφέων, λογοτεχνών και κινηματογραφικών παραγωγών.

   Αφορμή για το παρόν σχόλιό μας πήραμε από πρόσφατη εκδήλωση των Ελλήνων της Αλεξάνδρειας, στις 17 Νοεμβρίου, για τον γνωστό κρητικό συγγραφέα Ν. Καζαντζάκη, στην οποία πήρε μέρος και μίλησε και ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Αλεξανδρείας κ. Θεόδωρος. Άλλωστε η φετινή χρονιά είναι αφιερωμένη στα 60 χρόνια από το θάνατο του λογοτέχνη και για το λόγο αυτό γυρίστηκε ταινία η ζωή του και γίνονται διάφορες εκδηλώσεις. Η συμμετοχή του Πατριάρχη Αλεξανδρείας και η ομιλία του στην εκδήλωση αυτή έλαβε μεγάλη δημοσιότητα και προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση και πικρία στον πιστό λαό, διότι ο συγκεκριμένος συγγραφέας, πέρα από τις αντιφατικές και αλλοπρόσαλλες δοξασίες του, υπήρξε ένας σφοδρός πολέμιος της πίστεως της Εκκλησίας στο Πρόσωπο του Χριστού. Υπήρξε ο εισηγητής ενός«Χριστού», που είναι πιστό αντίγραφο των θεοσοφικών και νεοεποχίτικων«Χριστών» -  «Αντιχρίστων», οι οποίοι «ενσαρκώνουν» τα διδάγματα της«Νέας Εποχής». Ενός «Χριστού» ολότελα απογυμνωμένου από τη Θεότητά Του.

   Δυστυχώς ο Ν. Καζαντζάκης, ένας όντως οξυδερκής άνθρωπος και δυνατό μυαλό, με το έργο του υπήρξε ένας από τους προωθητές του «πνεύματος» της «Νέας Υδροχοϊκής Εποχής». Ένας τραγικός άνθρωπος, ο οποίος δε γνώρισε ποτέ στη ζωή του την ηρεμία και τη γαλήνη, βιώνοντας μια αδιάκοπη ταραχή και ανασφάλεια, προϊόν της εσωτερικής του κενότητας, την οποία μάταια προσπαθούσε να γεμίσει με δοξασίες του θεοσοφικού κινήματος, του ανατολικού μυστικισμού και του αποκρυφισμού. Τα έργα του είναι ο αψευδής μάρτυρας της εναγώνιας προσπάθειάς του, να δημιουργήσει μια δικής του εμπνεύσεως θρησκευτική πίστη, δομημένη με αποκρυφιστικά στοιχεία και ορθολογική φαινομενολογία, αρνούμενος την παραδεδομένη πίστη της Εκκλησίας.

   Δεν αρκέστηκε ο Μακαριώτατος στην παρουσία του στην εκδήλωση, αλλά μίλησε κιόλας, εκθειάζοντας τον Καζαντζάκη. Παρουσίασε μια στρεβλή εικόνα για κείνον, αφήνοντας κατά μέρος το αντιχριστιανικό του πρόσωπο. Είπε χαρακτηριστικά: «Ο Καζαντζάκης ήταν ένας ταξιδευτής σ’ όλη του τη ζωή. Γι’ αυτό και αισθανόταν τον εαυτό του σαν ένα πουλί, που δεν τον χωράει η γη, γιατί ήθελε να πετάξει, να γνωρίσει λαούς, να γνωρίσει θρησκείες…». Πράγματι ο Καζαντζάκης το 1922 επισκέφτηκε τη Βιέννη, όπου ήρθε σε επαφή με το έργο του Σίγκμουντ Φρόυντ και τις βουδιστικές γραφές, όπου και διαμόρφωσε τις δοξασίες του και τα πιστεύω του. Μπορούμε επομένως να εκθειάζουμε έναν άνθρωπο ο οποίος, ενώ γεννήθηκε σε ορθόδοξη χώρα, από ορθοδόξους γονείς, διδάχτηκε την ορθόδοξη πίστη στο σχολείο, συναναστράφηκε με ορθοδόξους συγγενείς και φίλους του και στο τέλος αρνήθηκε την Ορθοδοξία, ή τουλάχιστον την αμφισβήτησε και γι’ αυτό ψάχνει να βρει την αλήθεια και τις απαντήσεις στις ανησυχίες του σε άλλες θρησκείες; Ο Καζαντζάκης υπήρξε ένας αμφισβητίας της Ορθοδοξίας και αναζητητής της αλήθειας εκτός αυτής!

  Αλλά δεν είναι μόνον η αμφισβήτηση της Ορθοδοξίας και οι θρησκευτικές αναζητήσεις του κρητικού λογοτέχνη, αλλά οι ύβρεις του κατά της Εκκλησίας και των θείων και ιερών προσώπων της Πίστεώς μας. Ο ταλαίπωρος εκείνος άνθρωπος, μέσα στον στροβιλισμό των εσωτερικών του συμπλεγμάτων, ξεσπούσε συχνά σε απίστευτες βλασφημίες κατά της Εκκλησίας μας, μιμούμενος ή και ξεπερνώντας τους γνωστούς διάσημους εχθρούς του χριστιανισμού. Κύριος στόχος του υπήρξε η απαξίωση και ο υποβιβασμός του Χριστού σε έναν σημαντικό άνθρωπο. Η απογύμνωσή Του από την Θεανθρώπινη υπόστασή Του και τον υποβιβασμό του όχι απλά σε έναν έστω ενάρετο σημαντικό άνθρωπο, αλλά σε εμπαθή. Σε άνθρωπο, ο οποίος διακατέχονταν από τα πλέον ταπεινά πάθη και αδυναμίες. Στο πλέον βλάσφημο έργο του «Ο Τελευταίος Πειρασμός», φτάνει στην έσχατη κατάντια να παρουσιάζει το Χριστό επάνω στο σταυρό, να διακατέχεται από αισχρούς λογισμούς και να παραδέχεται την ήττα του! Βεβαίως εδώ θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως αυτή τη προσπάθεια του Ν. Καζαντζάκη δεν είναι δική του επινόηση, αλλά πανάρχαια απόπειρα να αναιρεθεί ο Θεανθρώπινος χαρακτήρας του Χριστού και να πάψει έτσι να είναι ο σωτήρας του κόσμου. Ο Καζαντζάκης στρατεύτηκε σε αυτή την αναποτελεσματική προσπάθεια και χρησιμοποιώντας το λογοτεχνικό του ταλέντο, αποπειράθηκε να παρουσιάσει έναν άλλο «Χριστό», από τον Χριστό της Εκκλησίας, έναν«Χριστό» άνθρωπο, ανίκανο να σταθεί εμπόδιο στις επιδιώξεις των σκοτεινών κύκλων, οι οποίοι εργάζονταν (από τότε) για την εγκαθίδρυση της«Νέας Εποχής», την εποχή η οποία στόχο έχει να σβήσει από τη μνήμη των ανθρώπων τον Θεάνθρωπο Χριστό της Εκκλησίας. Να δεχτεί τον αντί Αυτού, τον ερχόμενο Αντίχριστο, το «Χριστό» της «Νέας Εποχής». Άλλωστε, όπως είναι γνωστό, τη «Νέα Εποχή» εγκαινίασε και προώθησε το παγκόσμιο θεοσοφικό κίνημα και ο Καζαντζάκης υπήρξε αποδέκτης και φορές των θεοσοφικών αρχών και δοξασιών. Ολόκληρο το έργο του είναι εμπνευσμένο από τη Θεοσοφία.

   Η Εκκλησία δεν έμεινε απαθής μπροστά στα βλάσφημα έργα του. Υπενθυμίζουμε ότι το 1928 εκδηλώθηκε η πρώτη αντίδραση για εκείνον, όταν ο Μητροπολίτης Σύρου Αθανάσιος έφερε στην Ιερά Σύνοδο καταγγελία για το βλάσφημο βιβλίο του «Ασκητική». Το 1930 παραπέμφθηκε σε δίκη για αθεϊσμό, του εν λόγω βιβλίο του, αλλά «αόρατοι παράγοντες» φρόντισαν να μη γίνει ποτέ αυτή η δίκη. Τη δεκαετία του 1950 εγέρθηκε νέα σφοδρή αντίδραση από μέρους της Εκκλησίας για το πλέον βλάσφημο έργο του «Ο Τελευταίος Πειρασμός». Οι καθηγητές Π. Μπρατσιώτης και Ν. Λούβαρης το θεώρησαν ως «ως εμπνεόμενο από τις Φροϋδικές θεωρίες και εκείνες του ιστορικού υλισμού. Η θεανδρική μορφή του Κυρίου κακοποιείται κατά τρόπον βλάσφημον». Το Βατικανό το 1954 εκδίδει καταδίκη και το εντάσσει στον «Κατάλογο των απαγορευμένων βιβλίων». Ο Μητροπολίτης Κασσανδρείας Καλλίνικος εισηγείται στην Ιερά Σύνοδο την επίσημη καταδίκη, θεωρώντας «πως ο Καζαντζάκης προσεγγίζει τη ζωή και τα πάθη του Χριστού κατά τρόπο δοκητικό πέρα από κάθε ιστορική και δογματική βάση, υποβαθμίζοντας τον θεανθρωπικό χαρακτήρα του».Ο καθηγητής Ν. Λούβαρης, σχολίαζοντας τον «Τελευταίο Πειρασμό», χαρακτήρισε τον Καζαντζάκη «ανίδεο θρησκευτικά». Η τέχνη για τον Kαζαντζάκη, κατά τον Λούβαρη, ήταν «μέσο μηδενιστικών προταγμάτων». Ο Κασσανδρείας Καλλίνικος στο μεταξύ υπέβαλε νέα εισήγηση, ασχολούμενος με το άλλο έργο του: «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται». Πολλοί Ιεράρχες πίεζαν για να εκδοθεί αφοριστική απόφαση για τον βλάσφημο λογοτέχνη. Αλλά αυτή προσέκρουε στον Οικουμενικό Πατριάρχη Αθηναγόρα, ο οποίος τον προστάτευε και του έδινε «εκκλησιαστική ασυλία», αρνούμενος κάθε καταδίκη του, με το αιτιολογικό ότι καταγόταν από επαρχία του Οικουμενικού Θρόνου! Ο ίδιος ο Καζαντζάκης δεν έμεινε απλά απαθής στις απειλές περί αφορισμού του, αλλά αντιδρούσε με ιδιαίτερη θρασύτητα, διαμηνύοντας στους Ιεράρχες: «Μου δώσατε μια κατάρα, Άγιοι Πατέρες, σας δίνω μια ευχή: Σας εύχομαι να 'ναι η συνείδησή σας τόσο καθαρή όσο η δική μου και να 'στε τόσο ηθικοί και θρήσκοι όσο είμαι εγώ»! 

   Σε διαδικτυακό δημοσίευμα αναφέρεται επίσης πως, «ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας, γεννημένος στα κρητικά χώματα, ανατράφηκε σαν παιδί με πολλές αναμνήσεις από αυτά που άφησε σαν παρακαταθήκη ο Κρητικός αυτός συγγραφέας, που κατάφερε μέσα από τα έργα του που μεταφράστηκαν σε πολλές γλώσσες του κόσμου να αναδείξει με γλαφυρό τρόπο τη φιλοσοφία της τοπικής κρητικής κοινωνίας, ακόμη και κάποια αρνητική της πλευρά, δίνοντάς της μία άλλη όψη, με την ωραία πένα του» (Ιστ.news247 )! Αλλά «ωραία πένα» είχαν και πολλοί αιρετικοί και χριστιανομάχοι του παρελθόντος, όμως η Εκκλησία μας τους έδωσε τις απαντήσεις που τους έπρεπε.

    Επίσης ο Μακαριώτατος θέλησε να παρουσιάσει τον υβριστή του Χριστού Καζαντζάκη ως …ευσεβή προσκυνητή του Αγίου Όρους: «Ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας δε λησμόνησε να αναφέρει τη συνάντηση του Νίκου Καζαντζάκη με μεγάλους ασκητές στο Άγιον Όρος, όπου γονάτισε κοντά τους, εκεί όπου σχηματοποίησε και την ιδέα του ότι «ο άνθρωπος είναι μία χούφτα από χώμα, γεμάτος από Θεό…»! Μόνο που παραβλέπει ο Μακαριώτατος πως μια μεγάλη μερίδα «προσκυνητών» του Αγίου Όρους είναι αγνωστικιστές και αλλόθρησκοι, οι οποίοι μεταβαίνουν στον Άθωνα για τουριστικούς λόγους. Προφανέστατα και η επίσκεψη του κρητικού λογοτέχνη ανήκε σε αυτή την κατηγορία. Επίσης η ανωτέρω φράση του Καζαντζάκη, τι άλλο μπορεί να σημαίνει, εκτός από τη θεοσοφική αντίληψη περί ανθρώπου;

   Το ανωτέρω διαδικτυακό δημοσίευμα συνεχίζει:«Παίρνοντας αφορμή και από τα πρόσφατα Καβάφεια και την επιρροή του Κωνσταντίνου Καβάφη στην Αλεξάνδρεια αλλά και τα όσα ακούστηκαν για τις περιγραφές του Νίκου Καζαντζάκη για την Αίγυπτο, ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας πρότεινε να γίνει στο μέλλον μία ημερίδα που να αναφερθεί από κοινού στο έργο των αυτών μεγάλων της ελληνικής λογοτεχνίας, καθώς και οι δύο “αισθάνονται το χώμα όπου μυρίζει τη μυρωδιά της θνησιμότητας και μέσα τους να ανθίζει πάντα μία ελπίδα που είναι η αθανασία…”, όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο ίδιος ο Αλεξανδρινός Προκαθήμενος» (Όπου ανωτ.)! Ζητά λοιπόν ο Μακαριώτατος να τιμηθεί το συγγραφικό έργο, τόσο του γνωστού για την προσωπική του ζωή Καβάφη, όσο και του βλάσφημου Καζαντζάκη! Και πάλι ρωτάμε με έκπληξη για το λόγιό του: «αισθάνονται το χώμα όπου μυρίζει τη μυρωδιά της θνησιμότητας και μέσα τους να ανθίζει πάντα μία ελπίδα που είναι η αθανασία…». Έχει καμιά σχέση αυτή η θέση με την χριστιανική ανθρωπολογία και σωτηριολογία; Για «αθανασία της ψυχής» διδάσκουν όλες οι θρησκείες και φιλοσοφίες, αλλά αυτών οι αντιλήψεις είναι διαμετρικά αντίθετες με την χριστιανική διδασκαλία. Λυπούμαστε, αλλά η παραπάνω θέση είναι ταυτόσημη με την θεοσοφική ανθρωπολογία! Αλλά για ποια «αθανασία» του έργου του Καζαντζάκη μπορούμε να μιλάμε, αφού ο ίδιος παράγγειλε να γραφεί στον τάφο του το γνωστό απόφθεγμα, το οποίο συνοψίζει το πιστεύω του και το μηδενιστικό υπαρξιακό του κενό: «ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΛΕΥΤΕΡΟΣ»;

Ο αγωνιστής θεολόγος κ. Α. Κυριακού, σχολιάζοντας την επίσκεψη και ομιλία του Μακαριωτάτου Πατριάρχου στην εκδήλωση αυτή, παραθέτει ένα μικρό απόσπασμα ενός από τους πλέον εμβριθείς μελετητές του Καζαντζάκη, του Ι. Κορδορούμπα: «Απ’ τους κρατήρες που προκαλεί η απιστία του [Καζαντζάκη] εκτινάσσεται με δύναμη η καυστική λάβα των φρικτών του βλασφημιών κατά του προσώπου του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και της πανάγνου και αειπαρθένου Μητρός του, που όμοιές των μόνο ο Σατανάς θα μπορούσε να εμπνευσθεί». 

  Δεν θέλουμε να επεκταθούμε περισσότερο, άλλωστε οι αναγνώστες μας και γενικά ο πιστός λαός μας γνωρίζει τι εστί Καζαντζάκης και πόσο μεγάλη ζημία προκάλεσε στην Εκκλησία μας. Απλά θέλουμε να εκφράσουμε τη λύπη μας για τα εκκλησιαστικά πρόσωπα, τα οποία παραβλέπουν το βλάσφημο και αντίχριστο έργο του και τον εκθειάζουν και τον τιμούν δημόσια. Λυπούμαστε ιδιαιτέρως για τη συμμετοχή και την ομιλία του Μακαριωτάτου Πατριάρχου Αλεξανδρείας, ο οποίος, τιμώντας τον άνθρωπο Καζαντζάκη, τίμησε και το βλάσφημο έργο του. Προσπαθούμε να διαγνώσουμε την «αναγκαιότητα» της πατριαρχικής αυτής συμμετοχής και δε μπορούμε να τη βρούμε. Σε καμιά περίπτωση δε θεωρούμε επιτρεπτό να τιμώνται πρόσωπα σαν τον υβριστή του Κυρίου μας και άλλων ιερών προσώπων της πίστης μας Ν. Καζαντζάκη. Ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός είχε πει πως όποιος μας βρίζει προσωπικά έχουμε χρέος να τον συγχωρούμε, «αν όμως, όπως είπε, βρίζει το Χριστό και την Παναγία μου δεν θέλω ούτε να τον βλέπω!».Κλείνουμε, με τη βαθειά ανησυχία μας, για τα νέα ήθη, τα οποία εισήλθαν στην Εκκλησία μας και τα οποία στόχο έχουν να αλλοιώσουν το φρόνημά της, το οποίο είναι διαμετρικά αντίθετο με το φρόνημα του κόσμου.  

Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και Παραθρησκειών