ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Σάββατο 7 Ιουλίου 2018

ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ: ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΕΧΕΙ ΟΧΙ Η ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΛΛΑ Η ΕΝΤΑΣΗ!

Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης: Σημασία στην προσευχή έχει όχι η χρονική διάρκεια αλλά η ένταση. Να προσεύχεσθε έστω και πέντε λεπτά, αλλά δοσμένα στο Θεό με αγάπη και λαχτάρα. Μπορεί ένας μία ολόκληρη νύχτα να προσεύχεται κι αυτή η προσευχή των πέντε λεπτών να είναι ανώτερη. Μυστήριο είναι αυτό βέβαια, αλλά έτσι είναι.

ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ: ΠΡΟΣΕΧΕ ΤΙ ΛΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΕΞΟΜΟΛΟΓΕΙΣΑΙ!

Όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης: «Πρόσεχε τι λες στους πνευματικούς πού εξομολογείσαι. Γιατί δεν τα ξέρουν όλα. Πρέπει να είναι οι πνευματικοί πολύ σοφοί, διακριτικοί, και έμπειροι. Να έχουν πνεύμα Θεού, για να μπορούν να σου λύνουν τα διάφορα προβλήματα σου».

Εδώ θα πρέπει να διευκρινισθεί, ότι δεν εννοούσε για τα απλά και καθημερινά αμαρτήματα πού κάνουμε όλοι μας, αλλά για τις βαθύτερες έννοιες.

ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ: ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΓΕΓΟΝΑΣΙ. ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΠΟΣΟ ΕΝΤΟΝΑ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ!


ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ Η ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΣ- ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!

Αγία Κυριακή η Μεγαλομάρτυς

Η Αγία Κυριακή ήταν κόρη του Δωροθέου και της Ευσεβίας. Αυτοί ήταν άτεκνοι και παρακαλούσαν το Θεό να τους δώσει παιδί. Πράγματι, ο Θεός ευδόκησε, και το χριστιανικό αυτό ζευγάρι, απέκτησε παιδί. Γεννήθηκε ημέρα Κυριακή, γι' αυτό και της έδωσαν το όνομα Κυριακή.

Κατά το διωγμό του Διοκλητιανού, το έτος 282 μ.Χ., οι γονείς της συνελήφθησαν και μετά από ανάκριση βασανίστηκαν και αποκεφαλίστηκαν από το δούκα Ιούστο. Η δε Κυριακή παραπέμφθηκε στον Καίσαρα Μαξιμιανό, και από εκεί στον άρχοντα Βιθυνίας Ιλαριανό, ο οποίος της υπενθύμισε ότι η ομορφιά της είναι για απολαύσεις και όχι για βασανιστήρια. Τότε η παρθένος κόρη του απάντησε: «Ούτε στη νεότητα μου, ούτε στην ομορφιά μου δίνω την παραμικρή προσοχή. Και τα λαμπρότερα από τα επίγεια πράγματα είναι προσωρινά, όπως τα άνθη και κούφια, όπως οι σκιές. Σήμερα, έπαρχε, είμαι όμορφη, αύριο μια άσχημη γριά. Να κάνω, λοιπόν, κέντρο της ζωής μου την ομορφιά μου; Την αξία της, όμως, τη γνώρισα στις ρυτίδες, που την περιμένουν και στον τάφο που την καλεί. Νόμισες, λοιπόν, ότι θα κάνω την τερατώδη ανοησία, να χάσω την αιώνια λαμπρότητα για να μείνω λίγο περισσότερο στη γη; Γι' αυτό στο ξαναλέω, έπαρχε: είμαι και θα είμαι στη ζωή και στο θάνατο χριστιανή». Εξοργισμένος ο Ιλαριανός, σκληρά τη βασάνισε και διέταξε να την αποκεφαλίσουν. Αλλά πριν πέσει η σπάθη, προσευχόμενη παρέδωσε το πνεύμα της στον Κύριο. Η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη της Αγίας στις 7 Ιουλίου. 

https://www.saint.gr

Παρασκευή 6 Ιουλίου 2018

ΓΕΡΩΝ ΓΑΒΡΙΗΛ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ: ΚΡΑΤΑ ΛΙΓΟ ΑΓΑΠΗ!

Γέρων Γαβριήλ ο Αγιορείτης: Κράτα λίγο αγάπη, όλο και κάποιος θα περάσει που να την θέλει πραγματικά.

ΓΕΡΩΝ ΓΑΒΡΙΗΛ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ: ΟΤΑΝ Ο ΠΟΝΗΡΟΣ ΜΑΣ ΣΚΟΤΙΖΕΙ ΤΟΝ ΝΟΥ ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΕ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΤΑ ΛΑΘΗ!

Γέρων Γαβριήλ ο Αγιορείτης: Όταν ο πονηρός μας σκοτίζει τον νου, να σκεφτόμαστε των άλλων τα λάθη. Όταν το άγιο Πνεύμα μας φωτίζει τον νου, σκεφτόμαστε τα δικά μας λάθη. 

ΓΕΡΩΝ ΓΑΒΡΙΗΛ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ: ΚΙ ΑΝ ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΕΙΣ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΟΥ, Ο ΘΕΟΣ ΑΚΟΥΕΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΣΟΥ!


Γέρων Γαβριήλ ο Αγιορείτης: Κι αν δεν βρίσκεις λόγια για την προσευχή σου, ο Θεός ακούει την ψυχή σου.

ΓΕΡΩΝ ΓΑΒΡΙΗΛ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ: Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ, ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΕΡΝΑΜΕ ΧΡΟΝΟ ΜΑΖΙ ΤΟΥ!

Γέρων Γαβριήλ ο Αγιορείτης: Ο καλύτερος τρόπος να γνωρίσουμε τον Θεό, είναι να περνάμε χρόνο μαζί Του.

Πέμπτη 5 Ιουλίου 2018

ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΟΣ Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ!


ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΟΤΙ ΚΑΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΑΠΟ ΑΓΑΠΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΘΕΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ!


ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΦΟΒΑΣΤΕ ΤΙΠΟΤΑ!


Τρίτη 3 Ιουλίου 2018

ΙΕΡΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜOΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ: ΖΟΥΜΕ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ


Αθήνα, 2 Ιουλίου 2018
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ζούμε στο θέατρο του παραλόγου. 
Ζήσαμε την υπόθεση περί του ονόματος της Μακεδονίας. 
Ζήσαμε το Gay Pride. 
Και σήμερα νιώθουμε αγανακτισμένοι. 
Γιατί άραγε; 
Μήπως δεν θα έπρεπε να το περιμέναμε; Μα όταν ψηφίζαμε εμείς οι χριστιανοί ανθρώπους, οι οποίοι είχαν δηλώσει πως είναι άθεοι, τι θα έπρεπε να περιμένουμε; 
Τραγελαφικό! Ένα ορθόδοξο κράτος και να έχει άθεους κυβερνώντες! 
Και σήμερα απ’ αυτούς, οι οποίοι δεν έχουν Θεό, να σεβαστούν τον δικό μας Θεό; 
Απ’ αυτούς οι οποίοι έχουν δείξει στο παρελθόν ποια σχέση είχαν με τα ανατολικά κράτη να σεβαστούν την ιστορία μας; 

Ποιοι; Αυτοί οι οποίοι θεωρούν ότι πρέπει να βρούμε τη χρυσή τομή για την αγαθή συνύπαρξη των γειτονικών λαών ονοματίζοντας την σφαγή στη Σμύρνη συνωστισμό; 
Το γνωρίζαμε. Αν το γνωρίζαμε και το πράξαμε ενσυνείδητα, τότε το λάθος είναι δικό μας και η ευθύνη είναι δική μας, για αυτά τα οποία εισπράττουμε σήμερα. 
Όσον αφορά τις προγραμματικές δηλώσεις και τα ψέματα τα οποία ειπώθηκαν για την υφαρπαγή των ψήφων του λαού, είναι κάτι το οποίο μπορεί κανείς να τιμωρήσει δια της ψήφου, όταν έλθει η ώρα. 
Όταν όμως στο όνομα, δεν ξέρουμε και εμείς ποιανού συμφέροντος, ξεπουλιέται η πατρίδα, τότε δεν ξέρουμε ποιον να κατηγορήσουμε και ποιος θα πληρώσει για αυτό το ξεπούλημα. Το βέβαιο είναι πως δεν πρέπει και δεν μας επιτρέπεται να σιωπήσουμε. 
Βλέπουμε γύρω μας την αποχαύνωση του ελληνικού λαού, ο όποιος κοιτάζει μόνο την ευμάρεια και την καλοπέραση του και έχει γίνει για πρώτη φορά στη ζωή του ο επαναστάτης της πολυθρόνας και του καφενείου. Και απορούμε. 
Δεν ανεχόμεθα τα Gay Pride και τη φωταγώγηση της Βουλής στα χρώματα τους. Σεβόμαστε την ιδιαιτερότητα του καθενός, αλλά μέσα στην Ορθόδοξη χώρα μας θεωρούμε πως, δεν έχει το δικαίωμα να μας προσβάλει κανείς. Δεν δικαιούται να θίγει τα πιστεύω της πλειοψηφίας δημόσια, περιφέροντας εικόνες των Αγίων στα απόκρυφα του μέρη και να μην αντιδρά κανείς. Όχι κύριοι, μια τέτοια Ελευθερία μας προβληματίζει και θεωρούμε πως προβληματίζει κάθε σώφρονα άνθρωπο. 
Η σιωπή είναι συνενοχή και κρυφή αποδοχή. Για το λόγο αυτό επικρίνουμε όλους όσοι εκπροσωπούν τον ελληνικό λαό στο ελληνικό κοινοβούλιο και δεν αντιδρούν σε όσα συμβαίνουν στην ελληνική κοινωνία. Σ’ αυτήν την κοινωνία που μαστίζεται από την φτώχεια, σ’ αυτήν την κοινωνία όπου οι άνθρωποι αυτοκτονούν δίπλα μας και εμείς σφυρίζουμε αδιάφοροι, έρχεται να προστεθεί και η συμφωνία για τα Σκόπια. Μια συμφωνία που όλοι την ονομάζουν εθνική προδοσία, εκτός από την πλειοψηφία της Βουλής. 
Η κοινωνία είναι ένα καζάνι που βράζει. Βράζει αλλά δεν έχει ξεχειλίσει ακόμα. Μέσα σ’ αυτήν την κοινωνία ένας Κληρικός στην Ρόδο εξέφρασε αυτό το οποίο οι περισσότεροι Έλληνες θέλουν να πουν. Αυτό για το οποίο ελέγχεται ο Κληρικός αυτός είναι πιθανόν το έντονο της φωνής και οι ατυχείς εκφράσεις. Θα ήταν ατόπημα η οποιαδήποτε διοικητική πράξη εναντίον αυτού του Κληρικού. 
Επειδή το μέλλον είναι άδηλο και επειδή φημολογείται χωρισμός Εκκλησίας και Κράτους, θέλουμε να καταστήσουμε σαφές πως ο Ορθόδοξος Ιερός Κλήρος της Ελλάδος συμπλέει με τον λαό, συμπάσχει μαζί του, δεν θα φεισθεί θυσιών και δεν θα προδώσει την αποστολή του. Πάνω απ’ όλα προέχει η πίστη στον Θεό και η ακεραιότητα της πατρίδος.

ΕΚ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ- syndesmosklchi

Κυριακή 1 Ιουλίου 2018

ΓΕΡΩΝ ΙΩΣΗΦ Ο ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΣ: ΤΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΔΕ ΘΑ ΤΙΣ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ!


ΓΕΡΩΝ ΙΩΣΗΦ Ο ΒΑΤΟΠΕΔΙΝΟΣ: ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕ ΤΗΝ ΠΛΑΣΗ ΜΕ ΕΝΑ ΝΕΥΜΑ, ΕΙΠΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΑΜΕ ΑΝΘΡΩΠΟ, ΜΕ ΕΙΚΟΝΑ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΝΑ ΠΟΡΕΥΕΤΑΙ, ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ!


Σάββατο 30 Ιουνίου 2018

ΠΕΘ: ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΕΙΣ ΧΕΙΡΑΣ ΑΛΛΟΤΡΙΩΝ»!


Αθήνα, 30 Ιουνίου 2018
Αριθμ. Πρωτ. 75
Δελτίο Τύπου


Λέμε ΟΧΙ στην παράδοση του ονόματος της Μακεδονίας 
«εις χείρας αλλοτρίων»!

Οι εξελίξεις οι σχετικές με την παράδοση ουσιαστικά του ονόματος της Μακεδονίας «εἰς χεῖρας ἀλλοτρίων τοῦ διαρπάσαι... καὶ βεβηλώσουσιν αὐτό» (Ιεζ. 7,21)

αλλά και οι δηλώσεις ανώτερων κυβερνητικών αξιωματούχων αναφορικά και με άλλα θέματα της εξωτερικής πολιτικής της Ελλάδας (βλ. θέματα με Αλβανία, Θράκη, Αιγαίο, Κύπρο),  δεν αφήνουν περιθώρια σιωπής και απραξίας σε οποιονδήποτε υγιώς σκεπτόμενο Έλληνα, που έχει γαλουχηθεί στα νάματα του ελληνορθόδοξου πολιτισμού κι έχει μάθει να υπερασπίζεται πάντοτε την Πατρίδα του, τον Πολιτισμό του, την Ιστορία του, την Πίστη του και την Αλήθεια του.

Η λεγόμενη Συμφωνία των Πρεσπών, που υπογράφτηκε σε ειδική τελετή η οποία πραγματοποιήθηκε στο χωριό Ψαράδες της Μεγάλης Πρέσπας στις 17 Ιουνίου 2018 από τον Υπουργό Εξωτερικών της κυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κ. Νίκο Κοτζιά και τον Υπουργό Εξωτερικών των Σκοπίων κ. Νικόλα Ντιμιτρόφ, με την παρουσία των δύο Πρωθυπουργών, της Ελλάδας κ. Αλέξη Τσίπρα και των Σκοπίων κ. Ζόραν Ζάεφ και κάτω από το βλέμμα του ειδικού διαμεσολαβητή για το θέμα κ. Μάθιου Νίμιτς έχει χαρακτηριστεί ως επαίσχυντη, κατάπτυστη και επιβλαβής έναντι των ελληνικών συμφερόντων. Και τούτο, διότι με αυτήν η Ελλάδα κυριολεκτικά αμαχητί και σε καιρό ειρήνης, παρέδωσε στα Σκόπια «μακεδονική» ταυτότητα, γλώσσα, όνομα και εθνότητα, παίρνοντας ως αντάλλαγμα την υπόσχεση ότι η γειτονική χώρα θα άρει τις αλυτρωτικές της διατάξεις από το Σύνταγμά της. Πολύ χαρακτηριστικά, με ένα tweet του, ο Επίτροπος της ΕΕ, αρμόδιος για τη Διεύρυνση, Γιοχάνες Χαν, σχολιάζοντας τη συμφωνία τόνισε: «Υπεγράφη, σφραγίστηκε, παραδόθηκε!».
Παραδόθηκε!!! Πράγματι, παραδόθηκε ένα κομμάτι της πατρίδας μας, για το οποίο, κατά τον Μακεδονικό Αγώνα, αγωνίστηκαν, έχυσαν το αίμα τους και θυσίασαν ακόμη και τη ζωή τους Έλληνες αγωνιστές, λαϊκοί και κληρικοί, όπως ο Παύλος Μελάς, ο Καπετάν Άγρας, οι Μητροπολίτες Γρεβενών Αιμιλιανός και Κορυτσάς Φώτιος και άλλοι πολλοί.
Επίσης, «στο Ηρώο του Μακεδονικού Αγώνα η Εκκλησία έχει πρωτεύουσα θέση», καθώς μεγάλες εκκλησιαστικές μορφές, όπως ο Μητροπολίτης Καστορίας Γερμανός Καραβαγγέλης, ο Μητροπολίτης Βοδενών Στέφανος, ο Μητροπολίτης Πελαγονίας Ιωακείμ Φορόπουλος και  ο Άγιος Μητροπολίτης Χρυσόστομος Δράμας (μετέπειτα Σμύρνης), διαδραμάτισαν πρωταγωνιστικό ρόλο και έβαλαν τη σφραγίδα τους στην απελευθέρωση της Μακεδονίας από τον τουρκικό ζυγό και τον βουλγαρικό επεκτατισμό.
Πρόσφατα, μάλιστα, η Ιερά Επιστασία του Αγίου όρους εξέδωσε Ανακοίνωση, στην οποία πολύ εύστοχα μεταξύ άλλων υπογραμμίζει, σχετικά με τη Συμφωνία των Πρεσπών, ότι: «δεν είναι δυνατόν, η επίλυσις αυτού του μείζονος εθνικού προβλήματος να επιχειρήται με προχείρους, αδιαφανείς και συνοπτικάς διαδικασίας, με την υιοθέτησιν θέσεων αντιθέτων προς την επιστημονικήν αλήθειαν, την ιστορικήν πραγματικότητα και την ιστορικήν μνήμην, με τρόπον ο οποίος προσβάλλει την εθνικήν συνείδησιν του ελληνικού λαού. Δεν είναι δυνατόν να υιοθετώνται υπό της Ελληνικής Πολιτείας δεσμευτικαί διεθνείς συμφωνίαι, αι οποίαι, όπως αποδεικνύουν και αι συνεχιζόμεναι και κλιμακούμεναι λαϊκαί αντιδράσεις, δεν είναι αποδεκταί υπό της συντριπτικής πλειοψηφίας του λαού μας…  
Το Άγιον Όρος, ως εν ανεκτίμητον πνευματικόν και ιστορικόν κέντρον της Μακεδονίας και της πατρίδος μας, ένθα από αρχής της συστάσεως αυτού συνυπάρχουν ειρηνικώς Ορθόδοξοι διαφορετικής γλώσσης και εθνοφυλετικής καταγωγής, θεωρεί ως περιφρόνησιν της ιστορίας και της αληθείας και ως προδοσίαν της εθνικής συνειδήσεως του Ελληνισμού, την αναγνώρισιν «μακεδονικής γλώσσης» και «μακεδονικής εθνικότητος» υπό της Ελληνικής Πολιτείας.»

Με βάση τα παραπάνω, «τοῖς κείνων ῥήμασι πειθόμενη» και συναισθανόμενη τη δική της ευθύνη, η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων ενώνει τη φωνή της με τη φωνή όλων των όπου γης Ελλήνων, οι οποίοι με κάθε τρόπο διατρανώνουν την κάθετη αντίθεσή τους στην εκχώρηση για οποιονδήποτε λόγο, του ονόματος και της εθνότητας της Μακεδονίας στο σλαβικό κρατικό μόρφωμα των Σκοπίων και δηλώνει ότι:
1.            Καταγγέλλει, ως μια νέα εθνική ταπείνωση, τη Συμφωνία των Πρεσπών.
2.            Απορρίπτει, οποιαδήποτε χρήση του ονόματος της Μακεδονίας ή παράγωγού του για την ονομασία του σλαβικής προέλευσης Κράτους των Σκοπίων.
3.            Συντάσσεται με την απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, για το θέμα της ονομασίας των Σκοπίων,σύμφωνα με την οποία δεν γίνεται δεκτή καμία αναφορά του όρου «Μακεδονία», ως συστατικού ονόματος άλλου Κράτους.
4.            Ζητάει την προκήρυξη δημοψηφίσματος, ώστε να εκφραστεί η βούληση του Ελληνικού λαού για ένα τόσο σοβαρό και μείζονος  εθνικής σημασίας ζήτημα.
5.            Συμμετέχει ενεργά μαζί με τα άλλα ορθόδοξα Σωματεία των Αθηνών στην οργάνωση και διεξαγωγή κάθε εκδήλωσης που εκφράζει το περί δικαίου αίσθημα του ελληνικού λαού για το συγκεκριμένο θέμα.
6.            Καλεί σύσσωμο τον ελληνικό λαό σε πνευματική νίψη, σε ικετήρια προσευχή προς τον Πανάγαθο Θεό και σε δυναμική εγρήγορση και κινητοποίηση για την προάσπιση των δικαίων του Ελληνισμού και των Οσίων και Ιερών του Γένους μας υπέρ των οποίων μυριάδες Ελλήνων μέχρι σήμερον μαρτύρησαν, προσφέροντας κάθε αγαθό και προπάντων τη ζωή και το τίμιο αίμα τους.

Το ΔΣ της ΠΕΘ

Υποσημείωση:

1.  «καὶ παραδώσω αὐτὰ εἰς χεῖρας ἀλλοτρίων τοῦ διαρπάσαι αὐτὰ... καὶ βεβηλώσουσιν αὐτά.» (Ιεζ. 7,21), που σημαίνει : «Θα παραδώσω αυτά στα χέρια ξένων ανθρώπων προς διαρπαγή, λάφυρα στους διεφθαρμένους ανθρώπους του κόσμου, οι οποίοι και θα τα βεβηλώσουν.»

Παρασκευή 29 Ιουνίου 2018

ΜΗΤΡΟΠ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΠΕΙΡΑΙΩΣ: »ΑΛΛΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΤΟ ΕΘΝΟΣ»


Για τον διαχωρισμό Κράτους – Εκκλησίας που εξετάζει η Κυβέρνηση μέσω συνταγματικής αναθεώρησης μίλησε την Τετάρτη 27 Ιουνίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1.

»Το θέμα αυτό το οποίο τίθεται ευκαίρως ακαίρως ως δήθεν προοδευτικό πρόταγμα είναι λελυμένο εδώ και 130 χρόνια από την ελληνική πολιτεία. Είμαστε ένα ορθόδοξο έθνος, κατά μεγάλη πλειοψηφία, αλλά έχουμε δημιουργήσει ένα ουδετερόθρησκο κράτος, όπως προβλέπει άλλωστε και το άρθρο 13 του Συντάγματος» αναφέρει μεταξύ άλλων ο Σεβασμιώτατος.

Σε άλλο σημείο ο Μητροπολίτης Πειραιώς τόνισε: ‘‘Στην πολιτεία μας επικρατεί το ουδετερόθρησκο κράτος, και βέβαια συστατικό της ρωμιοσύνης είναι η Ορθοδοξία. Υπάρχει μία σκοπιμότητα, υπάρχει μία ιδεοληψία η οποία λέει ότι η πίστη είναι ιδιωτική υπόθεση, αλλά όπως σας είπα αυτό δεν μπορεί να συμβεί στην Ελλάδα. Δεν μπορεί ποτέ να αποκοπεί η Ορθοδοξία από την Ρωμιοσύνη, από το ελληνικό Έθνος, όχι από το ελληνικό Κράτος είναι κάτι διαφορετικό, άλλο το Κράτος και άλλο το Έθνος».

»Η Εκκλησία δεν είναι ενωμένη με το κράτος, υπάρχουν διακριτότατοι ρόλοι με το Σύνταγμα του 1975. Aπόδειξις πληρεστάτη το πως νομοθετεί το κράτος εναντίον του δόγματος και του ήθους της Εκκλησίας. Η Εκκλησία λοιπόν παρότι είναι η τροφός και η μάνα του γένους, γιατί αν δεν είμαστε σήμερα το υπόλοιπο της ευρωπαϊκής Τουρκίας το οφείλουμε στην μητέρα μας, την Εκκλησία, η οποία διάκράτησε την ιδιοπροσωπία μας στα 400 χρόνια της δουλείας, τότε όποιος εξισλαμίζετο, εκτουρκίζετο» πρόσθεσε ο Σεβασμιώτατος.

»Παραταύτα λοιπόν η Εκκλησία δεν απολαμβάνει ειδικών προνομίων. Όπως η εκκλησία είναι νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, ως προς τις νομικές τις σχέσεις, έτσι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου είναι οι ισραηλιτικές κοινότητες, το κεντρικό ισραηλιτικό συμβούλιο και δημόσιες υπηρεσίες είναι οι τρεις μουφτείες της Ξάνθης. Μερικοί λένε για την μισθοδοσία του κλήρου. Είναι ένα άλλο μύθευμα αυτό για την δήθεν μη φορολόγηση της Eκκλησίας που και αυτό είναι ψεύδος, όπως ο Mακαριώτατος και Ιερά Σύνοδος πλειστάκις έχει κοινοποιήσει στον κόσμο το πόσο φορολογείται η Εκκλησία όπως όλα τα νομικά πρόσωπα» συμπλήρωσε ο Σεβασμιώτατος.

Για την μισθοδοσία του κλήρου ο Σεβασμιώτατος δήλωσε: »Επειδή κάποιοι λένε ότι «εγώ είμαι άθεος γιατί να φορολογούμαι για να πληρώνονται οι ιερείς;» Δεν φορολογείσαι για να πληρώνονται οι ιερείς. Φορολογείσαι για να μπορεί το κράτος να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του, μία εκ των οποίων είναι και η μισθοδοσία του κλήρου, για την περιουσία που διήρπασε από το 1833 μέχρι το 1952 και αποτελεί το 96% της περιουσίας της Εκκλησίας. 

Γι’ αυτό λοιπόν αποζημιώνεται η Εκκλησία με αυτήν την ελαχιστότατη μισθοδοσία, γι’ αυτά τα δισεκατομμύρια που θα έπρεπε να πάρει ως αποζημίωση για τα εκατομμύρια στρέμματα τα οποία πήρε από την Εκκλησία το Κράτος».

»Αν θελήσουν να κάνουν την Εκκλησία ιδιωτικού δικαίου, δηλαδή σωματείο ή ένωση προσώπων, για λόγους ισότητας του Συντάγματος πρέπει να συμπαρασυρθούν και οι ισραηλιτικές κοινότητες και οι μουσουλμανικές μουφτείες. Αλλά τότε κοιτάξτε τι θα γίνει. Στις μουσουλμανικές μουφτείες σήμερα η ελληνική Πολιτεία επειδή είναι δικαιοδοτικά όργανα της και απονέμουν δικαίο σε Έλληνες μουσουλμάνους πολίτες, διορίζει τους μουφτήδες. Εάν τις μεταβάλλει σε ιδιωτικού δικαίου τότε οι μουφτήδες δεν θα διορίζονται από την Ελληνική Πολιτεία αλλά θα επιλέγονται από την μουσουλμανική μειονότητα, δηλαδή από το τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής και την ‘Αγκυρα. Και σε λίγους μήνες θα δείτε την Δυτική Θράκη να «Κοσοβοποιείται»» – υπογράμμισε κλείνοντας ο Σεβασμιώτατος.

Αθανάσιος Θανόπουλος