ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2018

Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΕΝΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΠΑ ΤΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ

Ανάλυση του ιστολογίου ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος ενώνει τους σχισματικούς και διασπά τους Ορθοδόξους

Η λεγόμενη «ενωτική σύνοδος» του Κιέβου που πραγματοποιήθηκε υπό την προεδρία του Μητροπολίτου Γαλλίας Εμμανουήλ
αποτελεί το προτελευταίο βήμα της διαδικασίας χορήγησης Αυτοκεφάλου από τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο στους σχισματικούς της Ουκρανίας. Απομένει και η επίδοση του Τόμου Αυτοκεφαλίας στον εκλεγέντα από την «ενωτική σύνοδο» προκαθήμενο της νέας Εκκλησίας στην οποία εντάχθηκαν οι σχισματικές ομάδες της Ουκρανίας.

Κι ενώ ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος και οι περί αυτόν Φαναριώτες διακηρύσσουν ότι ουδέν περισσότερο έπραξαν από το να χορηγήσουν αυτοκεφαλία σε μία ακόμη Εκκλησία όπως και σε άλλες στο παρελθόν, στην ουσία με τις ενέργειές τους δημιουργούν μέγα σχίσμα στην Ορθόδοξη Εκκλησία και πληγή της οποίας η επούλωση θα χρειαστεί πολλά χρόνια. Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος καταλύει κάθε έννοια συνοδικού συστήματος, υιοθετεί παπικού τύπου πρωτείο και κινείται αυτοβούλως και άνευ πανορθοδόξου συνοδικής αποφάσεως, καταπατά ιερούς κανόνες, επαναφέρει σχισματικούς στην «κανονικότητα» και αποσχίζει Ορθοδόξους αποστερώντας τους τίτλους και μητροπόλεις. Ακόμη χειρότερα εντάσσει στη δική του ποίμνη τους άρτι καθαιρεθέντες Μητροπολίτες της κανονικής Ουκρανικής Εκκλησίας και αγνοεί πλήρως τις αποφάσεις της μόνης κανονικής Εκκλησίας της Ουκρανίας υπό τον Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Ονούφριο. Πράττει όλα αυτά πιεζόμενος από τις ΗΠΑ ή άλλους πολιτικούς και εξωγενείς παράγοντες; Ή αυτοβούλως κινείται αποπειρόμενος να επιβάλλει πανορθοδόξως το πρωτείο του; Ή μήπως και τα δύο μαζί; Επιδεικτικά παραβλέπει και τους Μητροπολίτες πολλών άλλων Ορθοδόξων Πατριαρχείων και Αυτοκεφάλων Εκκλησιών που με αγωνία τονίζουν την επικίνδυνη για την ενότητα της Ορθοδόξίας πορεία που διαγράφεται με τις πρωτοβουλίες του.
Ήδη το σχίσμα μεταξύ των Ορθοδόξων Εκκλησιών είναι γεγονός με το Πατριαρχείο της Ρωσίας να έχει πλήρως διακόψει την κοινωνία με το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως. Και τα πράγματα θα χειροτερεύσουν. Αργά ή γρήγορα όλες οι Τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες θα αναγκαστούν να λάβουν επισήμως θέση για όσα έπραξε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος στην Ουκρανία. Άμεσα μάλιστα θα διαφανεί εντός της λειτουργικής πράξης ποια στάση θα τηρήσουν οι Ορθόδοξες Εκκλησίες. Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος βιάζεται να επιβάλλει πανορθοδόξως τις αποφάσεις του και στην πρώτη Θεία Λειτουργία μετά την «ενωτική σύνοδο» στο Φανάρι, στα Δίπτυχα μνημονεύτηκε ο εκλεγείς (σχισματικός) Μητροπολίτης Επιφάνιος ως προκαθήμενος της 15ης στη σειρά Ορθοδόξου Εκκλησίας (!) πριν ακόμη του επιδοθεί ο Τόμος Αυτοκεφαλίας. Τι θα πράξουν όμως οι άλλοι Προκαθήμενοι των υπολοίπων Εκκλησιών; Θα μνημονεύσουν τον Μητροπολίτη Επιφάνιο; Θα αγνοήσουν τον Μητροπολίτη Ονούφριο, τον μόνον κανονικό επικεφαλής Μητροπολίτη της Εκκλησίας της Ουκρανίας; Θα συνεχίσουν τη μνημόνευση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου; Ή θα ακολουθήσουν την στάση του Πατριαρχείου Μόσχας διακόπτοντας τη μνημόνευση του; Τα πράγματα είναι κρισιμότερα για τις ελληνόφωνες Ορθόδοξες Εκκλησίες και κυρίως την Εκκλησία της Ελλάδος. Προς το παρόν ουδέν σχόλιον έχει γίνει για τα τεκταινόμενα στην Ουκρανία. Ποια θα είναι η στάση του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου και της περί αυτόν Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος;
Η Γέννηση του Χριστού πλησιάζει αλλά οι εν Φαναρίω φρόντισαν φέτος να προσφέρουν αντί άλλου δώρου στο θείο βρέφος τον διχασμό, την διχόνοια και τη διάσπαση των Ορθοδόξων Εκκλησιών. Οι δήθεν κοπτόμενοι για την ένωση όλων των Χριστιανών και οικουμενιστικά κινούμενοι επί πολλά πλέον έτη, σχίζουν τώρα και την Ορθόδοξη Εκκλησία προσφέροντας καλές υπηρεσίες στους πολέμιους της Εκκλησίας του Χριστού.

ΟΥΚΡΑΝΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ: ΕΙΜΑΣΤΕ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ


Ο Μητροπολίτης Αντώνιος ξεκαθάρισε ότι η UOC-MP θα παραμείνει η μοναδική κανονική εκκλησία στην Ουκρανία, ενώ υποστήριξε ότι η «νέα εκκλησία» αφορά την ενοποίηση δύο διχαστικών κινημάτων.

Η Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία του Πατριαρχείου της Μόσχας (UOC-MP) θα παραμείνει η μοναδική κανονική εκκλησία στην Ουκρανία, όπως διαμήνυσε ο Μητροπολίτης Αντώνιος, αποδοκιμάζοντας την πρόθεση του Κιέβου να δημιουργήσει αυτοκέφαλη εκκλησία.
Μετά την έκτακτη σύνοδο της UOC-MP, o Μητροπολίτης σχολίασε τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από το ζήτημα της ουκρανικής εκκλησίας.
«Στην αποκαλούμενη "ενωτική σύνοδο", οι δύο μη-κανονικές δομές ενοποιήθηκαν. Ήταν μία ενοποίηση δύο διχαστικών κινημάτων και η απόφαση αυτή δεν έχει καμία σημασία για την Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία»
Και πρόσθεσε: «Υπάρχει μόνο μία κανονική εκκλησία στην Ουκρανία και αυτή είναι η Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία».
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την ανακοίνωση της συνόδου, η UOC-MP θα πρέπει να αφορίσει τους δύο επισκόπους, οι οποίοι συμμετείχαν στις πρόσφατες εργασίες της «ενωτικής συνόδου».

Υπενθυμίζεται ότι την Παρασκευή, διεξήχθη στην ουκρανική πρωτεύουσα η επονομαζόμενη «ενωτική σύνοδος», όπου η μη-κανονική εκκλησία εξέλεξε ως προκαθήμενο της «νέας εκκλησίας» τον Επιφάνιο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Πατριαρχείο της Μόσχας, σχολιάζοντας τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από την αυτοκεφαλία της μη-κανονικής Εκκλησίας της Ουκρανίας, έκανε λόγο για «νομιμοποίηση του σχίσματος».

Προειδοποίησε μάλιστα, για το ενδεχόμενο καταστροφικών συνεπειών, οι οποίες θα επηρεάσουν εκατομμύρια Χριστιανούς στην Ουκρανία και άλλες χώρες. Άλλωστε, το Πατριαρχείο της Μόσχας έχει ήδη διακόψει κάθε επικοινωνία με το Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης.


Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2018

ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ Ο ΚΑΥΣΟΚΑΛΥΒΙΤΗΣ: ΕΝΑΣ ΔΙΑΠΡΥΣΙΟΣ ΠΟΛΕΜΙΟΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 13η Δεκεμβρίου 2018

ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ Ο ΚΑΥΣΟΚΑΛΥΒΙΤΗΣ:
ΕΝΑΣ ΔΙΑΠΡΥΣΙΟΣ ΠΟΛΕΜΙΟΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ

Όπως είναι σε όλους γνωστό, οι θιασώτες του οικουμενισμού εδώ και πολλές δεκαετίες εργάσθηκαν και εργάζονται για την καθιέρωση και εμπέδωση της παναιρέσεως αυτής με πολλούς τρόπους και σε πολλά επίπεδα ταυτοχρόνως.

Αφού κατόρθωσαν μέσω της «Συνόδου» της Κρήτης να δώσουν  δογματική και συνοδική νομιμοποίηση στην παναίρεση, προσπάθησαν παράλληλα να την θεμελιώσουν και να την κατοχυρώσουν σε λόγους των αγίων της Εκκλησίας. Για να επιτύχουν το στόχο τους επεχείρησαν να διαστρεβλώσουν λόγους νεοφανών αγίων, οι οποίοι πρόσφατα έχουν αγιοκαταταχθεί και να τους παρουσιάσουν ως έχοντες δήθεν οικουμενιστικές ιδέες και αντιλήψεις και προωθούντες τον Οικουμενισμό.
Ωστόσο όλοι οι νεοφανείς άγιοι της Εκκλησίας μας, υπήρξαν φανερά και ξεκάθαρα αντίθετοι με τις γνωστές οικουμενιστικές θεωρίες, ιδιαιτέρως με την αναγνώριση και αποδοχή των ετεροδόξων αιρετικών  ως «Εκκλησιών», και κατ’ επέκταση με τις κακόδοξες αποφάσεις της «Συνόδου» της Κρήτης. Αυτό τουλάχιστον συνάγεται ξεκάθαρα από γραπτά κείμενα τους, είτε από σωζόμενες μαγνητοφωνημένες ομιλίες τους, είτε από προφορικές μαρτυρίες πνευματικών τέκνων τους, που επιζούν μέχρι σήμερα, είτε τέλος από βιογραφίες που συνέταξαν αξιόπιστα και υπεύθυνα πρόσωπα, τα οποία απέδωσαν, (κατά το δυνατόν), με πιστότητα και συνέπεια, την στάση που κράτησαν οι εν λόγω άγιοι απέναντι στους ετεροδόξους αιρετικούς, τους αλλοθρήσκους, και σε όσους προωθούν τον Οικουμενισμό. Για παράδειγμα οι άγιοι Νεκτάριος Πενταπόλεως, Ιουστίνος Πόποβιτς, Νικόλαος Αχρίδος, Ιωάννης Μαξίμοβιτς, Παΐσιος Αγιορείτης, Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης, Ιάκωβος Τσαλίκης, κ.α., εξέφρασαν με τον δικό τους ο καθένας τρόπο, ανάλογα με το μορφωτικό επίπεδο που είχαν, την ίδια αλήθεια. Ότι δηλαδή μόνον η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι η  Μια, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία και ότι εκτός Αυτής δεν υπάρχουν άλλες «Εκκλησίες», παρά μόνον αιρέσεις. Επίσης, ότι σε καμιά από τις θρησκείες του κόσμου δεν υπάρχει σωτηρία, αλλά όλες οδηγούν στην απώλεια.
Από του αγίους που έζησαν τις τελευταίες δεκαετίες, δύο κυρίως επικαλούνται οι οικουμενιστές, τον άγιο Παΐσιο τον Αγιορείτη και τον άγιο Πορφύριο τον Καυσοκαλυβίτη. Τον μεν πρώτο προκειμένου να στηρίξουν την οικουμενιστική τους ιδεολογία χωρίς να λαμβάνουν υπ’ όψιν τους γραπτά κείμενα  και επιστολές του, όπου ο άγιος εκφράζεται σαφέστατα κατά του Οικουμενισμού και προ παντός το γεγονός της αποτειχίσεώς του από τον τότε Οικουμενικό Πατριάρχη κυρό Αθηναγόρα, εξ’ αιτίας της άρσεως των αναθεμάτων. Επικαλούνται επίσης και τον άγιο Πορφύριο και μάλιστα την τελευταία προσευχή του, λίγο πριν από την προς Κύριον εκδημία του, κατά την οποία, σύμφωνα με μαρτυρίες πενυματικών του τέκνων, «ψέλιζε στα χείλη την Αρχιερατική Προσευχή του Ιησού Χριστού προς τους μαθητές, το ‘ίνα ώσιν έν’, αδιαλείπτως. Μ’ αυτή την ευχή πήγε στον αγαπημένο του Χριστό. Προσευχόταν για την ενότητα της Εκκλησίας, για την ενότητα όλου του κόσμου», (Ιερομ. Γεώργιος Καυσοκαλυβίτης, Ιερά Καλύβη Ζωοδόχου Πηγής, Ιεράς Σκήτης Αγίας Τριάδος Καυσοκαλυβίων Αγίου Όρους).
Με τον άγιο Πορφύριο και τις δήθεν οικουμενιστικές αντιλήψεις του, έχουμε ήδη ασχοληθεί σε παλαιότερη ανακοίνωσή μας με τίτλο: «Ο ‘Οικουμενισμός’ του άγιου Πορφυρίου και η εικόνα της ‘Παναγίας της Πατριώτισσας’»,(30.3.2017). Θεωρήσαμε ωστόσο σκόπιμο να επανέλθουμε στον άγιο Πορφύριο, παίρνοντας τώρα αφορμή από κάποια απομαγνητοφωνημένη ομιλία του, η οποία πρόσφατα έφθασε στο Γραφείο μας, διότι η οικουμενιστική προπαγάνδα και η προσπάθεια των οικουμενιστών να «καπελώσουν» τον άγιο Πορφύριο υπέρ του Οικουμενισμού, έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις με αποτέλεσμα να προκαλούν σύγχυση και αποπροσανατολισμό σε πολλούς. Είναι αλήθεια πως ο θεοφώτιστος αυτός άγιος ήταν ολιγογράμματος και ελάχιστα γνώριζε από ακαδημαϊκή Θεολογία, και από συστηματική Δογματική. Επίσης δεν είχε τη δυνατότητα συγγραφής και ο προφορικός του λόγος ήταν απλός. Όμως αυτό δε σημαίνει ότι δεν είχε αξιωθεί να λάβει θείο φωτισμό, ότι δεν καταλάβαινε με το δικό του απλοϊκό τρόπο τις μεγάλες αλήθειες της Ορθοδόξου πίστεώς μας, ή ότι δεν εξέφραζε με ακρίβεια την Ορθόδοξη πίστη. 
Μεταφέρουμε στη συνέχεια ορισμένα αποσπάσματα από την εν λόγω ομιλία του: «Αυτόν να πιστεύουμε... (σ.σ. εννοούσε το Χριστό). Λοιπόν, μέσα στη θρησκεία, λέει ότι: ‘Αυτός είναι’. Ο ιδρυτής της Ορθοδόξου πίστεως και ότι όλες οι άλλες θρησκείες, δεν είναι όσο είναι αυτή η θρησκεία. Μία θρησκεία μόνο είναι, η Ορθόδοξος χριστιανική Θρησκεία. Και το πνεύμα αυτό το Ορθόδοξον είναι το αληθές. Τα άλλα πνεύματα, είναι πνεύματα πλάνης και οι διδασκαλίες τους είναι μπερδεμένες. Εδώ στο σταυρό ο Θεός της Ορθοδόξου πίστεως είναι Θεός που αν το πούμε και ‘αγάπη’, όπως τον λέει η Γραφή, πάλι το ίδιο είπαμε. Ο Θεός λέγεται αγάπη».Εδώ δεν αφήνει κανένα περιθώριο ο άγιος για  να σκεπάσει η αγάπη  την αλήθεια. Ενώ από τη μια μεριά τονίζει ότι ο Θεός είναι αγάπη, από την άλλη δεν παραλείπει να διακηρύξει ξεκάθαρα την μοναδικότητα της Ορθοδόξου Εκκλησίας, ενώ παράλληλα αποφαίνεται πως οι άλλες θρησκευτικές πίστεις, αιρετικών και αλλοθρήσκων, είναι πνεύματα πλάνης, δηλαδή δαιμονικά κατασκευάσματα!
Παρά κάτω λέει: «Όλος ο κόσμος, εδώ στο τηλέφωνό μου, να έρθεις, από όλα τα Βασίλεια του κόσμου τηλεφωνούν. Τη νύχτα, ό,τι ώρα να ’ναι. Από όλα τα Βασίλεια. Από την Νότια Αφρική, Κεϊπτάουν, Γιοχάνεσμπουργκ, Αμερική, Καναδά... ξέρω κι εγώ; Από όλο τον κόσμο. Και να ακουστεί ότι είμαι κι εγώ, έχω ελεύθερο πνεύμα και παραδέχομαι όλες τις θρησκείες; Όχι! Δεν παραδέχομαι. Όποιος και αν έρθει να μου πει και ένας άγγελος να έρθει να μου πει: ‘Όχι’ θα του πω. Λες ψέματα. Δεν είσαι πνεύμα αγαθό. Είσαι πονηρό πνεύμα και λες αυτό! Έτσι θα του πω εγώ του αγγέλου. Δεν θα τον πιστέψω. Λάβετε τα μέτρα σας…Πρέπει έτσι να φυλάγεστε, επειδή έρχεστε σε μένα. Αν δεν ερχόσασταν, μπορούσατε να κάνετε ότι θέλετε. Δεν το θέλω, βέβαια, να προπαγανδίζετε στον έναν και στον άλλον και να λέτε... οι θρησκείες όλες, είναι μία. Δεν έχουν διαφορά. Του Θεού είναι όλες. Σε όποια θέλεις, πηγαίνεις. Και όποιο Θεό θέλεις προσκυνάς. Δεν... δεν... δεν τα θέλω εγώ αυτά. Δεν τα μπορώ. Είναι έτσι το πνεύμα μου. Εγώ έχω κάνει στην έρημο. Έχω αγωνιστεί. Έχω νηστείες, κακουχίες, αγρυπνίες, γυμνότητα, με παλιόρουχα... Και όλα αυτά, για την αγάπη του Χριστού. Και ζούσα μέσα σε αγίους ανθρώπους. Αλλά Ορθόδοξους Χριστιανούς. Κατάλαβες; Δεν μπορώ. Εγώ, έχω καταλάβει την Ορθοδοξία. Έτσι είναι!». Και παρά κάτω: «Και όλοι οι γκουρούδες και οι φακίροι και οι μάγοι και οι επαοιδοί, είναι του Θεού. Ναι, του Θεού είναι ως άνθρωποι, αλλά τα έργα τους, είναι του διαβόλου. Συγχώρα με που μιλάω έτσι».Φαίνεται ότι κάποιοι, προφανώς επηρεασμένοι από την οικουμενιστική ιδεολογία, προσπαθούσαν να παρασύρουν τον Γέροντα στην αντίληψη ότι όλες οι θρησκείες είναι το ίδιο και ότι στην σύγχρονη εποχή μας πρέπει να έχουμε «ελεύθερο πνεύμα» και να παραδεχόμαστε όλες τις θρησκείες. Μια τέτοια αντίληψη όμως ο άγιος την απορρίπτει κατηγορηματικά, έστω και αν έρθει και του την πει άγγελος από τον ουρανό. Επίσης απαγορεύει στα πνευματικά του παιδιά να «προπαγανδίζουν στον έναν και στον άλλον και να λένε... οι θρησκείες όλες, είναι μία. Δεν έχουν διαφορά. Του Θεού είναι όλες». 
Στη συνέχεια ο Γέροντας δίνει σαφή απάντηση σε όσους εκφράζονται με περιφρόνηση και συκοφαντούν ως φονταμενταλιστές και φανατικούς όλους εκείνους, οι οποίοι δεν συμμερίζονται την οικουμενιστική τους ιδεολογία: «Ο Σάϊ Μπάμπα, ο τάδε, ο τάδε... όλοι είναι καλοί. Κι ο Μωάμεθ καλός και ετούτος καλός κι εκείνος καλός. Κατάλαβες; Μα θα πεις θα τους μαχώμαστε; Μα ποιός τους μάχεται, βρε; Η θρησκεία μας, κανέναν δεν μάχεται. Δεν βλέπεις, που εμείς τόσο πολύ, έτσι ούτε πάμε να ψηφίσουμε, ούτε έχουμε κόμματα. Προσευχόμαστε για όλους»! Εδώ ο άγιος χρησιμοποιεί τη λέξη «καλός» με την έννοια ότι όλους αυτούς τους αγαπούμε και τους συμπαθούμε ως εικόνες του Θεού. Ο συνειδητός χριστιανός δεν μπορεί να μισεί τον αιρετικό, τον αλλόθρησκο, τον άπιστο, αλλά την πλάνη. Αγαπάμε τον πλανεμένο, μισούμε την πλάνη.  
Κλείνοντας καλούμε για μια ακόμη φορά όλους εκείνους οι οποίοι, επηρεασμένοι από την οικουμενιστική ιδεολογία, διακηρύσσουν ευκαίρως ακαίρως, γραπτώς και προφορικώς, δημοσίως και κατ’ ιδίαν, εν επιγνώσει, ή ανεπιγνώστως, ότι όλες οι θρησκείες είναι δήθεν το ίδιο και ότι σε όλες τις θρησκείες υπάρχει σωτηρία. Να καθρεφτίσουν τα λεγόμενα και γραφόμενά τους στο γνήσια Ορθόδοξο φρόνημα και στη διδασκαλία του αγίου Πορφυρίου, όπως αυτή συνάγεται από το παρά πάνω ηχογραφημένο ντοκουμέντο. Ιδιαιτέρως καλούμε όλους εκείνους, οι οποίοι με τόσο ζήλο πρωτοστάτησαν στην αγιοκατάταξη του αγίου, να ερευνήσουν τη συνείδησή τους, εάν και κατά πόσον ο άγιος συμφωνεί με τις πεποιθήσεις τους σχετικά με τις άλλες θρησκείες. Τέλος καλούμε τον πιστό λαό του Θεού να μελετά τα συναξάρια των αγίων μας και να δίδει ιδιαίτερη προσοχή και βαρύτητα σ’ εκείνα τα λεγόμενά τους, με τα οποία οι άγιοι εκφράζουν την Ορθόδοξη δογματική τους συνείδηση. Και τούτο διότι η «Νέα Εποχή του Υδροχόου», η οποία εκφράζει το πνεύμα του Οικουμενισμού, έχει διαβρώσει επικίνδυνα πολλούς «Ορθόδοξους» Πατριάρχες, Επίσκοπους, κληρικούς, μοναχούς, θεολόγους, και λαϊκούς, οι οποίοι διαδίδουν ότι και στις άλλες θρησκείες υπάρχει η σωτηρία.


Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών

ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Ο ΝΕΟΣ - Ο ΖΑΚΥΝΘΙΝΟΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΙΓΙΝΗΣ - ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟΝ - ΚΟΝΤΑΚΙΟΝ - ΚΑΘΙΣΜΑ - ΜΕΓΑΛΥΝΑΡΙΟΝ

Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2018

ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ: ΑΝ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ, Ο ΘΕΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΖΙ ΜΑΣ!


Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος: Αν επιδιώκουμε την ειρήνη, ο Θεός θα είναι μαζί μας!

ΔΟΞΑΣΜΕΝΟ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ!


Δοξασμένο το όνομά Σου, Κύριε Ιησού Χριστέ,
δώσε φως, δύναμη και ειρήνη σε όλο τον κόσμο. Αμήν!

ΚΥΡΙΕ, ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ, ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ!


ΚΥΡΙΕ, ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ, ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ!

Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2018

ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΟΤΑΝ ΕΜΕΙΣ ΑΝΑΘΕΤΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ Σ' ΑΥΤΟΝ, Ο ΘΕΟΣ ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΤΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΒΟΗΘΗΣΕΙ!


Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: Όταν εμείς αναθέτουμε τα πάντα σ' Αυτόν, ο Θεός υποχρεώνεται να μας βοηθήσει. 

ΚΥΡΙΕ, ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ, ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ!


ΚΥΡΙΕ, ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ, ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ!

ΑΓΙΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ - ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟΝ - ΚΟΝΤΑΚΙΟΝ - ΚΑΘΙΣΜΑ - ΟΙΚΟΣ - ΜΕΓΑΛΥΝΑΡΙΟΝ

Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2018

ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΗΣ ΚΡΟΣΤΑΝΔΗΣ: ΟΤΑΝ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣΑΙ ΣΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ, ΤΟΝ ΥΪΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ!


Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης: Όταν προσεύχεσαι στον Πατέρα, τον Υιό και το Άγιο Πνεύμα, μην έχεις την εντύπωσι ότι βρίσκεται έξω σου. Να Του μιλάς μέσα σου, σαν σε ένοικο της καρδιάς σου. Εκεί βρίσκεται ο Θεός για τους αληθινά πιστούς. «Ουκ οίδατε ότι ναός Θεού εστέ και το Πνεύματ του Θεού οικεί εν υμίν;» (Α’ Κορ. Γ’ 16).

Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2018

Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΦΡΑΙΜ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ


Ευχή Αγίου Εφραίμ του Σύρου

Κύριε καὶ Δέσποτα τῆς ζωῆς μου, 
πνεῦμα ἀργίας, περιεργείας, φιλαρχίας 
καὶ ἀργολογίας μή μοι δῷς.
Πνεῦμα δὲ σωφροσύνης, ταπεινοφροσύνης, 
ὑπομονῆς καὶ ἀγάπης, χάρισαί μοι τῷ σῷ δούλῳ.
Ναί, Κύριε Βασιλεῦ, δώρησαί μοι τοῦ ὁρᾶν τὰ ἐμὰ πταίσματα, 
καὶ μὴ κατακρίνειν τὸν ἀδελφόν μου, 
ὅτι εὐλογητὸς εἶ, εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.

ΓΕΡΩΝ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ: ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΑΡΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ!


Είπε γέρων της ερήμου: Όταν υπάρχει Χάρη του Θεού σε αυτό που κάνεις, να περιμένεις πόλεμο από τον πειρασμό που εξαγριώθηκε!


Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2018

ΙΕΡΟΚΗΡΥΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ: Ο ΟΥΡΑΝΟΣ ΧΑΙΡΕΤΑΙ, ΜΟΝΟ ΑΝ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΩΣΕΙΣ ΤΙΣ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΣΟΥ!


Ιεροκήρυξ Δημήτριος Παναγόπουλος: Δεν χαίρεται ο ουρανός, αν θρέψεις όλα τα ορφανά και όλους τους γέρους του κόσμου και κάνεις το μεγαλύτερο φιλανθρωπικό ίδρυμα. Ο ουρανός χαίρεται, μόνο αν μετανοήσεις και δώσεις τις αμαρτίες σου. Από κει και πέρα ότι καλό κάνουμε, έστω και ένα ποτήρι νερό να δώσουμε, θα έχουμε πολλαπλάσιο μισθό.

Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΠΛΑΪ ΣΟΥ ΚΑΙ ΣΕ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ!


Ακόμα και όταν δεν το καταλαβαίνεις ο Θεός είναι στο πλάϊ σου και σε προστατεύει! Ευχαρίστησέ Τον! 

Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2018

Η ΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ

Η  Κρίση της Ευρωπαϊκής Οικογένειας
Γράφει ο Πασσιάς Δημήτριος
Οικογένεια, η  πρώτη κοινωνική ομάδα, το πρώτο σχολείο της ζωής
   
Εξαρχής  θα ήθελα να τονίσω ότι το συγκεκριμένο άρθρο αποσκοπεί σε μία γενική καταγραφή και ανάλυση εκείνων των βασικών σημείων, τα οποία με βάση την προσωπική μου κρίση καθορίζουν την έννοια «Οικογένεια».  Επομένως, θα αναφερθώ με λιτό και κατανοητό τρόπο στην - διογκούμενη τα τελευταία έτη - κρίση της Ευρωπαϊκής οικογένειας συμπεριλαμβανομένης και της Ελληνικής.
  H Παγκόσμια Διακήρυξη Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων αναφέρει:
"Η οικογένεια είναι η φυσική και θεμελιώδης μονάδα της κοινωνίας και χρειάζεται  να προστατεύεται από την κοινωνία και το κράτος".
  Στις μέρες μας, παρατηρείται, σε μεγαλύτερο βαθμό στις ευρωπαϊκές  χώρες και λιγότερο ίσως στην Ελλάδα, ότι η οικογένεια διέρχεται μία κρίση. Οι νεότερες γενιές σταδιακά απομακρύνονται από την παραδοσιακή μορφή της οικογένειας, ενώ  έχουν εμφανιστεί ή τείνουν να εμφανιστούν εναλλακτικές μορφές της, που δεν σχετίζονται με την παραδοσιακή μορφή, όπως την γνώριζαν οι προηγούμενες γενιές.
   Άξιο αναφοράς και ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το σημερινό ευρωπαϊκό γίγνεσθαι στο θέμα της οικογένειας παρουσιάζει το γεγονός ότι πολλοί από τους μεγαλύτερους ηγέτες της Ευρώπης δηλώνουν άτεκνοι είτε από επιλογή είτε όχι. Αλλά ας δούμε πρώτα τα παρακάτω στοιχεία:
   Δεν έχουν παιδιά  o   πρόεδρος   της   Γαλλίας  Εμανουέλ  Μακρόν, η   Γερμανίδα καγκελάριος  Άνγκελα  Μέρκελ, η   πρωθυπουργός   της  Βρετανίας Τερέζα Μέι, ο  πρωθυπουργός  της  Ιταλίας  Πάολο Τζεντιλόνι, ο   πρωθυπουργός  της  Ολλανδίας  Μαρκ Ρούτε, ο   πρωθυπουργός   της  Σουηδίας  Στέφαν Λεβέν, ο   πρωθυπουργός του  Λουξεμβούργου  Σαβιέ Μπετέλ, ο πρόεδρος  της   Ευρωπαϊκής  Επιτροπής  Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, ο  πρόεδρος της Λετονίας Ραϊμόντς Βέγιονις, η πρόεδρος της  Λιθουανίας  Ντάλια Γκρυμπαουσίτε, ο πρόεδρος της Ρουμανίας Κλάους Γιοχάνις και πολλοί άλλοι σε καίριες πολιτικές θέσεις.
Και ο κατάλογος  συνεχίζεται...
   Αναρωτηθείτε λοιπόν κατά πόσο αυτοί οι ηγέτες και πολλοί άλλοι, οι οποίοι βρίσκονται σε κέντρα αποφάσεων βάζοντας κανόνες και ορίζοντας τις τύχες της Ευρώπης, αντιλαμβάνονται πραγματικά και ειλικρινά  τις ανάγκες και τις δυσκολίες μίας οικογένειας με παιδιά.
   Εάν σε αυτήν την πραγματικότητα, προσθέσουμε την οδυνηρή διαπίστωση πως η αναπαραγωγή δεν θεωρείται πλέον δημοφιλής από ένα μεγάλο ποσοστό των λεγόμενων ανεπτυγμένων ευρωπαϊκών κοινωνιών, η κρίση του θεσμού της οικογένειας στην ήπειρό μας θα βαθαίνει όλο και περισσότερο με την πάροδο του χρόνου.
   Είναι αλήθεια ότι  οι άνθρωποι παραιτούνται από μία βασική αποστολή του ανθρώπου,  που είναι η αναπαραγωγή, θέτοντας άλλες προτεραιότητες στη ζωή τους, όπως η επαγγελματική σταδιοδρομία. Μερικοί πιστεύουν άλλου είδους δράσεις, π.χ. ότι το περιβάλλον έχει μεγαλύτερη αξία από το ίδιο το ανθρώπινο είδος. Για άλλους το αυξανόμενο οικονομικό κόστος της ανατροφής και συντήρησης ενός παιδιού αποτελεί ένα επιπλέον βάρος.
   Θα πρέπει όμως να συλλογιστούμε  τα βαθύτερα αίτια αυτής της κρίσης και εντέλει να βρούμε απαντήσεις :
- Μήπως η Ευρώπη σήμερα έχει απομακρυνθεί από τον θεσμό της οικογένειας;                                                                                               
 - Μήπως  γνωρίζουμε  ένα νέο  «παγκοσμιοποιημένο  πολιτικό πολιτισμό», που διάκειται εχθρικά στην οικογένεια;   

-  Μήπως  η οικογένεια είναι θύμα του άκρατου υλισμού;
  Η οικογένεια καθημερινά πεθαίνει στη Ευρώπη. Το κράτος φαίνεται να αποτελεί απειλή. Από την ημέρα γέννησης το παιδί είναι τεκμήριο διαβίωσης.
   Το ίδιο συμβαίνει και στην Ελλάδα, όπου ο πληθυσμός της χώρας μειώνεται και γερνάει, ενώ η υπογεννητικότητα έχει σπάσει κάθε αρνητικό ρεκόρ.  Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά μετά τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο!
  Το οικογενειακό δίκαιο  στην Ελλάδα δέχτηκε  τόσες  εκτεταμένες αλλαγές στις δύο τελευταίες δεκαετίες όσο  κανένα άλλο πεδίο του δικαίου δεν έχει υποστεί. Έτσι,  για παράδειγμα, αντί του θρησκευτικού γάμου έχει καθιερωθεί ως εναλλακτική λύση ο πολιτικός  γάμος, που εφαρμόζεται από κάποιους ως λογική απόρροια της οικονομικής κρίσης και της λιτότητας. Επίσης, το εκσυγχρονισμένο διαζύγιο  και μαζί το συναινετικό διαζύγιο και πολλές άλλες παρεμβάσεις στο οικογενειακό δίκαιο προωθούν μία συνεχή απδόμηση του θεσμού της οικογένειας.
  Επί του πρακτέου, ποιά είναι η λύση; Πώς μπορούμε να αντισταθούμε στον μαρασμό και στον θρυμματισμό της οικογένειας;
    Προτείνονται από πολλούς διάφορα μέτρα για την στήριξη της οικογένειας, όπως στοχευμένη  δημοσιονομική πολιτική με επιδόματα και φορολογικές απαλλαγές, καθολική βρεφονηπιακή κάλυψη και πρόνοια, όπως και άλλα πολλά, τα οποία θα αντιμετωπίσουν την υπογεννητικότητα και θα μετριάσουν την δημογραφική γήρανση. Ακόμη, η  σωστή ενημέρωση και η ενθάρρυνση των νέων κρίνεται ως ιδιαίτερα ωφέλιμη, ώστε να τολμήσουν να δημιουργήσουν τη δική τους  οικογένεια. Θα πρέπει να γίνει κοινό κτήμα η άποψη ότι ο γάμος και η οικογένεια είναι θεσμοί υψίστης σημασίας για την κοινωνία και την πολιτεία, καθώς, όταν βρίσκονται  σε κίνδυνο και παρακμή, τότε υπονομεύεται  ο  ίδιος  ο πολιτισμός μας.
  Από την προϊστορική περίοδο η οικογένεια υπέστη πολλές αλλαγές στην λειτουργία της (μητριαρχική - πατριαρχική οικογένεια).   Ο Χριστιανισμός διακήρυξε την αρχή της ισότητας μεταξύ όλων των ανθρώπων και έκανε τη γυναίκα ισότιμη με τον άνδρα. Η βιομηχανική επανάσταση ώθησε τη γυναίκα να περάσει στην εργασία.  Ουδέποτε όμως επήλθαν τόσο εκτεταμένες και ριζικές αλλαγές στην δομή και λειτουργία της οικογένειας όσες σήμερα. Επειδή η μετάβαση σε αυτό το παγκοσμιοποιημένο  στάδιο έγινε χωρίς ομαλή μετάπτωση,  επέφερε μια κρίση στην ομαλότητα.
   Κρίση,  βέβαια, δεν  σημαίνει  και  καταστροφή, οπότε μένει να δούμε στο προσεχές μέλλον πόσο θα επηρεάσει την κοινωνία και τον πολιτισμό μας.

ΠΟΤΕ ΕΓΙΝΕ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΟΥ ΑΠΘ

Πότε ἔγινε ἡ πραγματικὴ καταστροφὴ τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ ΑΠΘ
Toῦ Βασίλειου Εὐσταθίου ,
Δρ. Φυσικοῦ, πτ. Θεολογίας (Τμ.Κοιν.Θ.ΕΚΠΑ)
    
Ὅταν μιὰ Σχολὴ ἰδρυμένη μὲ σκοπὸ νὰ διδάσκει Ὀρθόδοξη Θεολογία, σὲ συμφωνία μάλιστα καὶ μὲ τὸ ἰσχύον σύνταγμα, τουλάχιστον ὡς τώρα, ποὺ προβλέπει γιὰ τὴν «ἐπικρατοῦσα θρησκεία» (ἄρθρο 3), ποὺ εἶναι ἡ Ὀρθόδοξη, καὶ ἀνάλογη παιδεία πρὸς ἀνάπτυξη τῆς θρησκευτικῆς συνείδησης σύμφωνα μὲ αὐτή (ἄρθρο 16.2), ἀθετεῖ αὐτόν σὲ περιπτώσεις ὅπως:

Εἰσάγωντας ἐντὸς τῶν κόλπων της Εἰσαγωγικὴ Κατεύθυνση Μουσουλμανικῶν Σπουδῶν ἀπὸ 1η Σεπτεμβρίου 16 γιὰ νὰ τροφοδοτήσει τὰ σχολεία τῆς Θράκης μὲ δασκάλους τοῦ Ἰσλάμ, ποὺ ἡ κοινὴ λογικὴ ἀντιλαμβάνεται ὅτι ποιὸ ἀκατάλληλο μέρος γιὰ νὰ λυθεῖ αὐτὸ τὸ πρόβλημα τῶν μουσουλμάνων τῆς Θράκης ἀπὸ τὸ τόπο ποὺ διδάσκεται ὁ Χριστὸς δὲν ὑπήρχε κατὰ τὸ «τίς δὲ κοινωνία φωτὶ πρὸς σκότος;», Β Κορ. 6,14. Καὶ ὅμως κάποιοι τὸ θέλησαν καὶ τὸ τόλμησαν, πρώτα μέσα ἀπὸ τὴν ἴδια τὴν Σχολή, καὶ τελικὰ τὸ πετύχαν. Μάλιστα βρήκαν καὶ ἄλλοθι τοῦ «κατορθώματός» τους στὴ προτίμηση τῆς Σχολῆς ἀπὸ σχετικὰ μεγάλο ἀριθμὸ μαθητῶν, ποὺ προφανῶς εἶχαν βέβαια στὴν προτεραιότητά τους κίνητρα θρησκειολογικὰ ἤ ἐπαγγελματικὰ καὶ ὄχι τὴν Ὀρθόδοξη Θεολογία καὶ θὰ προτιμοῦσαν καὶ πάλι τὴν ΕΚΜΣ ὅπου καὶ ἄν βρισκόταν, ἤ στὴ Φιλοσοφικὴ ἤ σὲ ἄλλη Σχολὴ. 

(Ἀποφεύγοντας νὰ ποῦμε κάτι γιὰ τὸ συνέδριο γιὰ τὸν Πατριάρχη Ἀθηναγόρα, ποὺτουλάχιστον ἄσχετα μὲ τὶς ἐπιδιώξεις του ἤταν Πατριάρχης τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας)διοργανώνοντας «Διεθνή Επιστημονική Ημερίδα, αφιερωμένη στον Σεβ. Αρχιεπίσκοπο Καθολικών Κερκύρας, Ζακύνθου και Κεφαλληνίας και Αποστολικό Βικάριο Θεσσαλονίκης κ. Ιωάννη (Σπιτέρη), με αφορμή τη συμπλήρωση 50 ετών ιερατικής διακονίας» στὶς 25 Μαΐου 18. Πρόκειται λοιπὸν γιὰ ἀπόδοση τιμῆς σὲ αἱρετικὸ ἀρχιεπίσκοπο γιὰ τὰ 50 χρόνια ̍ιερατικής διακονίας̍ του στὴν Ἑλλάδα, κατὰ τὴν ὁποία εἶναι ἄγνωστο πόσες ψυχὲς Ἑλλήνων προσηλύτισε στὸν παπισμό! Βέβαια κάτι τέτοιο ἤταν ἀναμενόμενο τὴν στιγμὴ ποὺ εἶχε γίνει ἀρχὴ παλαιότερα. Ἔτσι λοιπὸν στὶς 21 Ἀπριλίου 15 ἡ Σχολὴ εἶχε διοργανώσει τὴν ἡμερίδα «Πρότυπα Θρησκευτικών Ηγετών στὸν 21ο αἰώνα» μὲ στόχο τὴν διεθνή προβολή καὶ ἀνάδειξη μαζὶ μὲ τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου καὶ τοῦ αἱρεσιάρχου πάπα Φραγκίσκου Α’. Ὀρθόδοξη Σχολὴ νὰ προβάλλει τὸν αἱρετικὸ θρησκευτικὸ ἡγέτη ὡς πρότυπο…! Ἀλλὰ βέβαια…ὅλοι ἀδέλφια εἴμαστε, τὶ μας χωρίζει;

Διοργανώνοντας τὸ 8ο Διεθνές Συνέδριο Ορθοδόξου Θεολογίας ὑπὸ τὴν αἰγίδα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου μὲ θέμα “Ἡ Ἁγία καὶ Μεγάλη Σύνοδος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας: Ἡ Ὀρθόδοξη Θεολογία στὸν 21ο αἰώνα”, ὄχι γιὰ νὰ ἐντοπιστοῦν τὰ προβλήματα στὴν διεξαγωγὴ καὶ στὶς  ἀποφάσεις της καὶ οἱ ἀποκλίσεις τους ἀπὸ τὴν Ὀρθόδοξη Συνοδικὴ καὶ Ἁγιοπατερικὴ Παράδοση, ἀλλὰ γιὰ νὰ ἀναδειχθεῖ αὐτὴ καὶ νὰ προβληθοῦν οἱ ἀποφάσεις της ὡς αὐθεντικὲς καὶ κατὰ συνέπεια ὡς κανόνας ζωῆς στὸν ὁποῖο ὅλοι θὰ πρέπει νὰ εὐθυγραμμιστοῦμε. Τὶ καὶ ἄν οἱ ἀντιδιαμετρικὰ ἀντίθετες σὲ πολλὰ σημεῖα τῶν προσυνοδικῶν κειμένων ἀποφάσεις τῆς ΙΣΙ τῆς Ἑλλάδος καὶ τοῦ Ἁγίου Ὄρους ἀγνοήθηκαν, ὁμότιμοι καθηγητὲς τῆς Σχολῆς ἀντιτάχθηκαν σφόδρα στὰ προσυνοδικὰ κείμενα καὶ ποτὲ δὲν δέχθηκαν τὶς ἀποφάσεις, τὸ ἴδιο καὶ ἡ ΙΜ Πειραιῶς ἐκφράζοντας τὶς θέσεις της σὲ ἡμερίδα λίγους μήνες πρὶν τῆς Συνόδου (πρόσφατα ἔκφρασε πάλι τὶς θέσεις της στὴ «Σύναξη γιά τήν Ὀρθοδοξία» στις 5η Ὀκτωβρίου 18), τέσσερις τοπικὲς Ἐκκλησίες δὲν συμμετεῖχαν καν, πολλοὶ ἱεράρχες ποὺ συμμετεῖχαν δὲν ὑπέγραψαν κάποια κείμενα; Ἄνευ καμιᾶς σημασίας ὅλα αὐτὰ γιὰ τὸ Συνέδριο τῆς Σχολῆς.

Γιὰ νὰ μὴν ἀναφερθοῦμε λεπτομερειακὰ στὶς προσωπικὲς ἀπροϋπόθετες  συμμετοχὲς πολλῶν καθηγητῶν σὲ διορθόδοξους καὶ διαχριστιανικοὺς διαλόγους χωρὶς κανένα ὀρθόδοξο ὄφελος ὡς τώρα καὶ χωρὶς καμιὰ προοπτικὴ ὅπως ἀποδεικνύεται τρανταχτά, μόνο γιὰ προσωπικὴ ἀνάδειξη καὶ δόξα. Καὶ γιὰ νὰ μὴν ἀναφερθοῦμε σὲ συμμετοχὲς ἀπὸ τὴ Σχολὴ σὲ συμπροσευχὲς ἤ στὴν καθιερωμένη παρουσία καθηγητῶν της σὲ οἰκουμενιστικὰ κέντρα ὅπως αὐτὸ τοῦ Bose.   
 Ὅταν λοιπὸν συμβαίνουν αὐτὰ σὲ μιὰ σχολή, εἰς βάρος τῆς ἀποστολῆς της νὰ διδάσκει τὴν Ὀρθόδοξη πίστη σὲ ὅποιον τὸ ζητά, πρωτίστως στὰ ἑλληνόπουλα, μήπως ἐπειδὴ ὑπάρχει καὶ Θεός, θὰ ἔπρεπε ὅλα νὰ τὰ περιμένουμε; Τουλάχιστον ὅσοι πιστεύουμε ὅτι ἡ Ὀρθόδοξη πίστη εἶναι ἀληθινὴ. Μήπως ὑπάρχει περίπτωση τὰ γεγονότα στὶς 6 Δεκέμβρη 18 νὰ  συνέβησαν στὴν Θεολογικὴ Σχολὴ καὶ ὄχι κάπου ἀλλοῦ ἐπειδὴ οἱ ἀντιεξουσιαστὲς εἶχαν θρησκευτικὰ κίνητρα; Ἡ ἐπέτειος τῆς δολοφονίας τοῦ δεκαπεντάχρονου δὲν ἔχει καθαρὰ πολιτικοκοινωνικὸ χαρακτήρα, ἀφοῦ σκοτώθηκε ἀπὸ ἀστυνομικὸ σὲ δρόμο τῶν ἐξαρχείων, καὶ κανένας ἱερέας δὲν ἐμπλέκεται, οὔτε σὲ καμιὰ Θεολογικὴ Σχολὴ ἤ σὲ κανένα ναό δὲν συνέβηκε; Μήπως ὅμως ὑπάρχει περίπτωση νὰ ἐνέπλεξαν στὴν κινητοποίησή τους καὶ νὰ κατευθύνθηκαν ἀπὸ μιὰ γενικὴ ἀποστροφὴ στὴν Ἐκκλησία, ἔστω καὶ ἀκαίρως; Ἀλλὰ τότε γιατὶ οἱ  ̍συντροφοί̍  τους στὰ παράλληλα ἐπεισόδια στὰ ἐξάρχεια δὲν ἐπιτέθηκαν, ἀντὶ γιὰ τὴν Θεολογικὴ Σχολὴ ποὺ εἶναι μακρυά, σὲ κάποιο ναὸ ἐκεῖ γύρω; Μήπως τελικὰ ὁ πραγματικὸς λόγος ποὺ βρέθηκαν ἐκεῖ δὲν προέρχεται ἀπὸ αὐτούς, ἀλλὰ αὐτοὶ βρέθηκαν ἐκεῖ κατὰ συγκυρία ἀπὸ τὴν πλευρά τους ἤ γιὰ κάποιον δευτερεύον ἐπουσιώδη λόγο, κατὰ τὸν ἴδιο τρόπο ποὺ θὰ μποροῦσαν νὰ ἔχουν βρεθεῖ καὶ σὲ ὁποιαδήποτε ἄλλη σχολὴ τοῦ Πανεπιστημίου καὶ νὰ κάνουν τὴν ̍δουλειά̍ τους; Γιατὶ καὶ στὴ Φιλοσοφικὴ ποὺ μπήκαν δὲν πειράξαν τίποτα αὐτὴ τὴ φορὰ παρὰ μόνο τὶς κλειδαριὲς ποὺ παραβιάσαν καὶ τοὺς καφέδες ποὺ ἤπιαν; Καὶ ἀκόμα γιατὶ ἔκαναν τέτοιες ἀνεπανάληπτες καταστροφὲς καὶ μόνο μετὰ ἀπὸ ὧρες τοὺς ἀντιλήφθηκε ἡ ἀστυνομία, ὥστε τότε καὶ μόνο νὰ ἔχει τὸ δικαίωμα νὰ παραβιάσει τὸ ἄσυλο;

   Μήπως ὁ Θεὸς τελικὰ τὸ ἐπέτρεψε νὰ γίνει ἐκεῖ τὸ ἐπερχόμενο κακὸ ἀντὶ ἀλλοῦ, χωρὶς νὰ ἀφυπνίσει, οὔτε τὴ διοίκηση τοῦ Πανεπιστημίου, οὔτε τὰ ὄργανα τῆς τάξης, ἤ νὰ τοὺς ἐξασφαλίσει τὰ μέσα, νὰ δράσουν πιὸ ἔγκαιρα; Ἄρα αὐτὸ σημαῖνει ὅτι, εἴτε ἡ Ὀρθοδοξία δὲν εἶναι ἡ μόνη ἀληθινὴ, ὥστε νὰ ὑπερασπιστεῖ τὴν Σχολή της ὁ Θεός, ἤ πλέον ἡ Σχολὴ δὲν ὑπηρετεῖ τὴν Ὀρθοδοξία γιὰ τὴν ὁποία τὴν ἔχει προορίσει καὶ τὴν ἔχει εὐλογήσει ὁ Θεὸς, καὶ αὐτὴ ὑπάρχει καὶ λειτουργεῖ στὸ Ὀρθόδοξο Ἔθνος μας, πράγμα ποὺ διασφαλίζεται καὶ ἀπὸ τὸ ἰσχύον σύνταγμα, ὅπως προαναφέραμε ἤδη. Γιὰ ὅσους λοιπὸν πιστεύουν ὅτι ἡ Ὀρθόδοξη πίστη εἶναι ἡ μόνη ἀληθινὴ καὶ μόνος βέβαιος δρόμος σωτηρίας, αὐτὸ ποὺ ἰσχύει εἶναι ὁπωσδήποτε ὅτι ἡ Σχολὴ ὑπηρετεῖ ἄλλους σκοποὺς ἀπὸ αὐτὸν γιὰ τὸν ὁποῖο ἰδρύθηκε, πράγμα τὸ ὁποῖο ἰδίως μετὰ τὴν Σύνοδο τῆς Κρήτης ἔχει γίνει πλέον ἄκρως ἐμφανές. Ὁ Θεὸς καταλαβαίνουμε ὅτι ἐπιτρέπει νὰ μὴν ἔχουμε μιὰ Ὀρθόδοξη Σχολὴ γιὰ τὶς πολλὲς ἁμαρτίες μας ὡς λαός, ὅμως αὐτὸ δὲν σημαῖνει ὅτι θὰ ἀφήσει ἄλλους νὰ σφετεριστοῦν ἕνα μέρος ποὺ ἔχει ὁριστεῖ στὴν ὑπηρεσία Του, οὔτε θὰ ἐπιτρέψει νὰ τὸ χρησιμοποιοῦν κατὰ βούληση σύμφωνα μὲ τὶς δικὲς τους ὀρέξεις καὶ σκοπιμότητες, ἐπαναπροσδιορίζοντας ἐκ νέου γι’ αὐτὸ ἕναν ἄλλο χαρακτήρα καὶ σκοπό του. Μήπως λοιπὸν αὐτὸ ποὺ συνέβη φέτος στὶς 6 Δεκέμβρη εἶναι ἕνα μήνυμα τοῦ Θεοῦ ποὺ προειδοποιεῖ γιὰ τὰ χειρότερα ποὺ μποροῦν νὰ ρθοῦν σύντομα στὴν Σχολή, ἄν οἱ ἰθύνοντες δὲν ἀλλάξουν γραμμὴ πλεύσης, γιατὶ προφανῶς αὐτὸ ποὺ κάνουν τώρα μόνο  σύμφωνο μὲ τὸ θέλημά τοῦ Θεοῦ δὲν εἶναι; Καὶ ὅποιος δὲν κάνει τὸ θέλημά Του στὸ τέλος ἀκούει τὸ «ἰδοὺ ἀφίεται ὑμῖν ὁ οἶκος ὑμῶν ἔρημος», Μτ. 23,38. Πάντως ἄν ὁ Θεὸς μας δίνει πρὸς τὸ παρὸν μόνο αὐτὸ τὸ δυνατὸ μήνυμα, αὐτὸ σημαῖνει ὅτι ὑπάρχει ἀκόμα χρόνος ἐπίγνωσης καὶ διόρθωσης πρὶν εἶναι πολὺ ἀργά.

ΗΡΑΚΛΗΣ ΡΕΡΑΚΗΣ: ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ Η ΟΥΔΕΤΕΡΟΘΡΗΣΚΙΑ

Αντισυνταγματική η ουδετεροθρησκία

Οι γόνιμες θρησκευτικές μεταρρυθμίσεις δεν είναι δυνατόν να γίνονται με πραξικοπήματα σε μια δημοκρατική χώρα. Είναι απαράδεκτο αυτό που επιδιώκει η κυβέρνηση και δεν πρόκειται για αναθεώρηση αλλά για ανατροπή

Ηρακλής Ρεράκης, Καθηγητής Παιδαγωγικής – Χριστιανικής Παιδαγωγικής της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ

Οι εκπρόσωποι της ηγεσίας της σημερινής κυβέρνησης, εισηγούμενοι την πρότασή τους για αναθεώρηση του Συντάγματος, απέδειξαν πως η κύρια αλλαγή που θέλουν να επιβάλουν στο Σύνταγμα είναι να προσδιοριστεί «ότι δεν είναι κρατική η θρησκεία», ότι δηλαδή στην Ελλάδα «υπάρχει η ουδετερότητα της θρησκείας», και εκεί να θεμελιώσουν τον χωρισμό Εκκλησίας - Πολιτείας. 

Πώς όμως είναι δυνατό να γίνει αποδεκτό από έναν λαό που στη συντριπτική του πλειονότητα είναι ορθόδοξος ότι υπάρχει αντικειμενική αναγκαιότητα αλλαγής του τρόπου λειτουργίας του κράτους, που πρέπει να αντιμετωπιστεί με αναθεώρηση του Συντάγματος; Αποδεικνύεται, επομένως, ότι ο λαός δεν έχει πρόβλημα με το ισχύον Σύνταγμα, αλλά ότι η κυβερνώσα παράταξη έχει πρόβλημα με το Σύνταγμα, το οποίο, μάλιστα, είναι υπαρξιακό - ιδεολογικό. Μάλιστα, ο γενικός εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ ομολόγησε τα εξής: Εάν αλλάξει το άρθρο 3, τότε «παύει να υπάρχει οποιοσδήποτε συσχετισμός ανάμεσα στο άρθρο 13 και στο άρθρο 16 που να δίνει ουσιαστικό περιεχόμενο στο μάθημα των Θρησκευτικών. Παύει να υπάρχει η σύγχυση που δίνει τη δυνατότητα στο Συμβούλιο της Επικρατείας αλλά και σε πολλούς άλλους να ερμηνεύουν τη θρησκευτική συνείδηση στο άρθρο 16 με όρους ομολογιακούς». 
Το μέλημα και το όραμά τους, επομένως, είναι ο αποχρωματισμός της θρησκευτικής συνείδησης των Ελλήνων, με άλλα λόγια, η συνταγματική κατάργηση της ορθόδοξης διδασκαλίας και η συνταγματική κατοχύρωση ενός ουδετερόθρησκου στην ουσία του πολυθρησκειακού κοκτέιλ ως θρησκευτικού μαθήματος στα σχολεία. Μέσα από αυτή την αλλαγή, όπως αναφέρουν κάποιοι ανώτατοι δικαστικοί λειτουργοί, ελπίζουν οι ριζοσπάστες των ελληνικών αξιών να αλλοιωθεί σταδιακά η συνταγματική ιστορία της χώρας με την εισαγωγή θεσμών ξένων και αντίθετων «προς την ιδιοσυστασία των Ελλήνων και την εμπεδωθείσα συνταγματική μας παράδοση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην περαιτέρω πορεία μας, στην εθνική μας ταυτότητα, στην παιδεία μας και στον πολιτισμό μας». 
Η έτερη εισηγήτρια της ίδιας παράταξης ισχυρίστηκε: «Το κράτος πρέπει να είναι ουδετερόθρησκο», το ίδιο αφήγημα δηλαδή που χρησιμοποιούσε και ο κ. Φίλης ως υπουργός Παιδείας, όταν επέβαλε το πολυθρησκειακό και ουδετερόθρησκο στη δομή του συνονθύλευμα στους ορθόδοξους μαθητές. Στην ουσία, οι κυβερνώντες παρέλαβαν μια Ελλάδα ένθεη, δεμένη ιστορικά με την Ορθόδοξη Εκκλησία της, και βάλθηκαν να παραδώσουν με τις νομοθετικές ρυθμίσεις τους, εν μέσω μάλιστα τόσων αντίξοων εθνικών δυσχερειών, μια Ελλάδα πνευματικά πτωχευμένη, ακρωτηριασμένη, τραυματισμένη, αποκομμένη από τα πιστεύματα που μέσω μαρτυρίων διατήρησε ως κόρη οφθαλμού ο λαός μας στο πέρασμα των αιώνων.
Μια Ελλάδα αγνώριστη σε σχέση με τη θρησκευτική, την ηθικοκοινωνική και την πολιτισμική κληρονομιά της, με μια διαστρεβλωμένη, αποκομμένη από τις πνευματικές της ρίζες και αξίες, θρησκευτικότητα. Ουσιαστικά, αυτά που παρατηρεί ο εχέφρων ελληνικός λαός να επιτελούνται τον τελευταίο καιρό μέσα από τη διαρκή περιφρόνηση του λόγου του Ευαγγελίου και με το ακατάπαυστο νομοθετικό γκρέμισμα των δομών που στήριζε πάντοτε η Ορθόδοξη Εκκλησία, δηλαδή των δομών της οικογένειας, της ορθόδοξης διδασκαλίας των μαθητών, της προσφοράς των ιερέων μας στον δημόσιο βίο, που υπηρετούν ως δημόσιοι λειτουργοί, αποδεικνύουν τον σκοπό που θέλουν να πετύχουν με τη συνταγματική αναθεώρηση των συγκεκριμένων σχετικών άρθρων, η οποία θα οδηγήσει στον χωρισμό Εκκλησίας - Πολιτείας. 
Ο ιδεολογικός στόχος τους ως ριζοσπάστες, όπως αυτοονομάζονται, είναι να σπάνε τις ρίζες και τις ιερές αρχές και αξίες του τόπου. Ο χωρισμός Εκκλησίας - Πολιτείας είναι ένα ιδεολογικό όραμα του κινήματός τους, που σημαίνει συνταγματικά κατοχυρωμένη απομάκρυνση όλων των χριστιανικών αρχών της χώρας κυρίως στο σχολείο, στην κοινωνία, στην οικογένεια και στον πολιτισμό. 
Η συνταγματική αλλαγή τούς ενδιαφέρει, διότι το Σύνταγμα βρήκαν έως τώρα εμπόδιο στην πραγμάτωση των ιδεοληπτικών σχεδίων τους. Εάν το κράτος ουδετεροποιηθεί χριστιανικά, δεν μπορεί να στηρίζει πλέον την ανάπτυξη της χριστιανικής θρησκευτικής συνειδήσεως των Ελλήνων, αλλά μόνο την ανάπτυξη μιας ουδέτερης ή «άθεης» θρησκευτικότητας. Ομως τέτοιας μορφής αναθεώρηση, που επιδιώκει να περάσει η σημερινή πολιτική ηγεσία άνευ αποχρώντος λόγου, αποτελεί ένα παραταξιακό της ιδεολόγημα. Η μέσω ενός μη λαϊκού αιτήματος συνταγματική επιβολή της ουδετεροθρησκίας στο κράτος σημαίνει, στην ουσία, ότι οι χριστιανοί πολίτες, που στη μεγάλη τους πλειονότητα είναι ορθόδοξοι χριστιανοί, αναγκάζονται να ζουν σε ένα άθεο κράτος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην καθημερινότητά τους. 
Αυτό, όσο και αν προσπαθεί με «έξυπνα» αφηγήματα η παράταξη των κυβερνώντων να το χρυσώσει, δεν σημαίνει απλώς κατάργηση της χριστιανικής ταυτότητας και της συνειδήσεως των Ελλήνων, αλλά πρωτίστως αποτελεί περιφρόνηση και απαξίωση της πνευματικής και της ψυχικής ζωής τους. Συνεπώς, είναι σαφές ότι για τη μεγάλη πλειονότητα των πολιτών οι γόνιμες θρησκευτικές μεταρρυθμίσεις δεν είναι δυνατό να γίνονται με πραξικοπήματα σε μια δημοκρατική χώρα και, φυσικά, θεωρεί ότι αυτό που επιδιώκει η κυβέρνηση είναι απαράδεκτο. Ετσι, το σχέδιο στο σύνολό του είναι αντιλαϊκό και, επομένως, δεν πρόκειται για συνταγματική αναθεώρηση, αλλά για συνταγματική ανατροπή που μόνο συντακτική και όχι αναθεωρητική Βουλή μπορεί να πράξει. Πολύ ενδιαφέρον έχουν όλα όσα είπε στην Πάτρα, κατά τον εορτασμό του Αποστόλου Ανδρέα (30/11/2018), ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας για το θέμα του χωρισμού Πολιτείας - Εκκλησίας που επιχειρείται διά της συνταγματικής αναθεώρησης: «Ολοι οφείλουμε να αναγνωρίσουμε το τι θετικά έχει συνεισφέρει για τον λαό μας και το έθνος μας η αγαστή συμπόρευση Εκκλησίας - Πολιτείας και λαού όλα αυτά τα χρόνια.
Μπορείς να αλλάζεις κατά το δοκούν και σύμφωνα με τις διατάξεις του Συντάγματος τις διατάξεις εκείνες οι οποίες έχουν κανονιστικό περιεχόμενο. Ομως δεν μπορείς να αλλάζεις διατάξεις οι οποίες αποτυπώνουν μία ιστορική αλήθεια, η οποία παραμένει πάντοτε, χωρίς να έχει τίποτε αλλάξει. Και κατά τούτο -και ακριβώς επειδή αυτή η αλήθεια ισχύει και σήμερα- δεν δικαιολογείται η αναθεώρησή τους. Και το λέω αυτό γιατί η αναγνώριση αυτού του ρόλου της Εκκλησίας στην πορεία του λαού μας και του έθνους μας δεν αφορά μόνο εκείνους που πιστεύουν, αλλά, επειδή συνιστά ιστορική αλήθεια, αφορά τους πάντες, γι' αυτό -το τονίζω- σε όλες τις αναθεωρήσεις των Συνταγμάτων, αλλά ακόμη και σε συντακτικές συνελεύσεις, το ζήτημα αυτό έχει ομολογηθεί από όλους εκείνους που θέσπισαν αναθεωρήσεις, ανεξάρτητα από το αν πίστευαν ή όχι. 
Εχω χρέος να αναδείξω τι είναι εκείνο το οποίο δεν μπορεί, με βάση τις διατάξεις των Συνταγμάτων και του ισχύοντος Συντάγματος, να αμφισβητήσει κανείς σήμερα. Το πρώτο είναι γνωστό, ποιος υπήρξε ο ρόλος της Εκκλησίας σε ό,τι αφορά και την έκρηξη της εθνεγερσίας και την περαιτέρω πορεία, γιατί ο ρόλος αυτός υπήρξε ενεργός, καθοριστικός και πριν από την έκρηξη της εθνεγερσίας, και κατά τη διάρκεια της εθνεγερσίας, και κατά τη δημιουργία και την πορεία του νεότερου ελληνικού κράτους. Η Εκκλησία υπήρξε πάντοτε παρούσα σε όλους τους μεγάλους εθνικούς αγώνες, υπό την ευρεία έννοια του ρόλου, που δεν περιλαμβάνουν μόνο την υπεράσπιση της πατρίδας αλλά και την υπεράσπιση της κοινωνίας μας». Με όλα τα παραπάνω είναι σαφές ότι ο βίαιος χωρισμός - διαζύγιο της Πολιτείας από την Εκκλησία αποτελεί ένα ιδεολογικό αφήγημα που είναι αντίθετο στη διαδικασία αναθεώρησης του Συντάγματος, αλλά προπαντός δεν εκφράζει κανέναν εθνικό ή θρησκευτικό σκοπό. 
Μάλιστα, όπως έχει ήδη ειπωθεί, «κανείς συνταγματικός νομοθέτης, όχι μόνο ο “αναθεωρητικός”, αλλά και αυτός ακόμη ο “συντακτικός”, δεν διανοήθηκε ποτέ να καταργήσει τη θρησκευτική ταυτότητα της Ελληνικής Πολιτείας». Επομένως, η ουδετεροθρησκία που προτείνεται αποτελεί κατ' ουσίαν χωρισμό Εκκλησίας και Πολιτείας, είναι εκ του πονηρού και σαφώς αντίθετη με την ιστορική και τη θρησκευτική συνείδηση και την κληρονομιά του ελληνικού λαού.

Εφημερίδα Ορθόδοξη Αλήθεια