ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2022

ΟΣΙΟΣ ΦΙΛΩΝ Ο ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΣ

 Όσιος Φίλων ο Θαυματουργός,
Επίσκοπος Καρπασίας της Κύπρου
 
Τον Όσιο Φίλωνα, απλό ακόμα διάκονο, εκτίμησε πολύ ο Άγιος Επιφάνιος και τον ανέδειξε επίσκοπο Καλπασίου (Καρπασία) στην Κύπρο το 401 μ.Χ. Κατά δε τον Σουίδα, ο επίσκοπος αυτός έγραψε υπομνήματα στην Πεντάτευχο και στο Άσμα Ασμάτων.

Πολύ συγκινητική μέσα στην απλότητα της είναι και μια προσευχή του Οσίου, όπως μας την παρουσιάζει ο συναξαριστής: «Κύριε Ἰησοῦ Χριστὲ ὁ Θεός μου, ὅπου διὰ τὴν σωτηρίαν τῶν ἀνθρώπων ἐκατέβης εἰς τὴν γῆν, καὶ ἐφόρησας τὴν σάρκα τοῦ δούλου σου, καὶ ἔπαθες τόσους πειρασμοὺς ἀπὸ τὸν κόσμον, ὅπου ἐσταυρώθης, ἐτάφης καὶ ἀνέστης, ἔσωσας τὸν ἄνθρωπον, ἔτσι οἰκονόμησον καὶ τώρα, διὰ νὰ σωθοῦν καὶ ἐτοῦτοι οἱ πεπλανημένοι ἄνθρωποι, ὅπου τοὺς ἐπλάνεσεν ὁ διάβολος». Η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη του Οσίου στις 24 Ιανουαρίου.
 
http://www.saint.gr

Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2022

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΕΦΡΑΙΜ ΣΚΗΤΗΣ ΑΓΙΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ: "ΔΙΔΑΧΕΣ".

Σε κάθε Θεία Λειτουργία, η Παναγία γονατίζει και μετά δακρύων ικετεύει το Χριστό και Υιό Της, υπέρ σωτηρίας των ανθρώπων που εκκλησιάζονται, όλου του κόσμου και των κεκοιμημένων μας (σεσωσμένοι και μη), ώστε να σωθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι! 

Αυτό γίνεται κάθε μέρα και είναι ένα ιδιαίτερο διακόνημα της Παναγίας, το πιο σημαντικό. Αυτή είναι η τέλεια αγάπη της Παναγίας!

Πώς θα διακρίνουμε έναν άγγελο από έναν δαίμονα; Ο διάβολος ως άγγελος, δεν μπορεί να λευκάνει το φως του και να το εξισώσει, με το Άκτιστο λευκό φωτισμό - καρπός του Αγίου Πνεύματος - που εκπέμπει ο πραγματικός άγγελος. 

Ο διάβολος στερούμενος τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος, είναι νοητός σκότος και αναγκάζεται να προσλάβει μια κτιστή φωτοχυσία, για να ξεγελάσει τον άνθρωπο. Γι' αυτό όταν μετασχηματίζεται σε άγγελο, ο φωτισμός του δεν είναι λευκός, αλλά κίτρινος. Το κίτρινο όμως φως του διαβόλου, μεταδίδει ταραχή, δυσοσμία (έντονη οσμή θειαφιού, βρωμάει όπως το κλούβιο αβγό χιλιοπλάσιες φορές!) και αυξάνει ο φόβος γεωμετρικά. 

Αντίθετα το λευκό Φως του αγγέλου μεταδίδει ειρήνη, ευωδία και απέραντη γαλήνη και χαρά. Εάν κάποιος φοβηθεί επειδή πρώτη φορά έχει μια τέτοια εμπειρία οράσεως, αυτόματα και αμέσως ο φόβος του φεύγει, με το να πει ο άγγελος: ''μην φοβάσαι''. 

Οι μάγοι χρησιμοποιώντας τις ηλεκτρομαγνητικές ιδιότητες και ενέργειες, στέλνουν τα μάγια σε συγκεκριμένους ανθρώπους. Όταν όμως υπάρχουν αντίρροπες δυνάμεις από την άλλη πλευρά (προσευχή - μετάνοια), τα μάγια ''καταστρέφονται'' και γυρίζουν πίσω στο μάγο και του κάνουν κακό!

Η προσευχή είναι μια μονομαχία με τον διάβολο, από την οποία πρέπει να βγούμε νικητές. Γιατί ο εχθρός θα αρχίσει να με βομβαρδίζει με λογισμούς, για να έχουμε ρεμβασμους και να μην είμαστε προσηλωμένοι στην προσευχή. Τότε η προσευχή μας είναι ευάρεστη. Για να πετύχουμε την αμετεώριστη προσευχή, πρέπει να χύσουμε αίμα και είναι το δυσκολότερο και ιερότερο έργο επί της γης. 

Μέτρο της πνευματικής καταστάσεως του ανθρώπου είναι, το πως και πόσο προσεύχεται. 

Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα Αγίου Όρους.

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΟΡΦΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟΣ: "ΤΟ ΤΡΙΣΑΓΙΟ".

Με το Τρισάγιο ξεκινά η επίγεια ζωή μας και με το Τρισάγιο τελειώνει… Το Τρισάγιο θα ακούν οι δίκαιοι στην Ουράνιο Λειτουργία από τους Αγγέλους συμμετέχοντας όλοι μαζί με τελετάρχη τον Μέγα Αρχιερέα, τον Βασιλέα των βασιλευόντων, τον Κύριο των κυριευόντων, Ιησού Χριστό! Γι’ αυτό να αγαπήσουμε την Αγία Τριάδα! Αυτή μας εδημιούργησε! Αυτή μας έφερε στη ζωή και όποτε θέλει αυτή μας μετακομίζει εις την αιώνια ζωή! Κανείς δεν πεθαίνει! Παρά μόνον ο αμετανόητος, ο αξομολόγητος άνθρωπος! Αυτός πεθαίνει! Γιατί πεθαίνει πρώτα η ψυχή του και ύστερα το σώμα του... Ο άνθρωπος που μετανοεί, που εξομολογείται, που κοινωνά Σώμα και Αίμα Χριστού «εἱς ἄφεσιν ἀμαρτιῶν καὶ ζωὴν αἰώνιον» μετέχει της αθανάτου ζωής του Τριαδικού Θεού! 

- Απόσπασμα κηρύγματος Πανιερωτάτου Μητροπολίτου μας Μόρφου κ. Νεοφύτου την 04.12.2018

ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΕΝΟΣ ΝΕΑΡΟΥ ΜΕ ΕΝΑΝ ΙΕΡΕΑ

Ένας νεαρός είπε στον ιερέα:

-Πάτερ, εγώ δεν θα ξαναέλθω στην εκκλησία. 
Ο ιερέας τον ρώτησε ποιος είναι ο λόγος. 
Ο νεαρός του απάντησε: 
Εδώ βλέπω μία γυναίκα που κουτσομπολεύει μίαν άλλη, ο διπλανός μου κοιμήθηκε, ο άλλος δεν διαβάζει καλά και οι ψάλτες μαλώνουν καμιά φορά. Την ώρα της Λειτουργίας κάποιος άλλος ασχολείται με το κινητό του, για να μην πω για την εγωιστική τους συμπεριφορά όταν φεύγουν από τον ναό... 
Του λέει ο ιερέας: 
-Έχεις δίκιο. Πριν όμως εγκαταλείψεις οριστικά την εκκλησία, κάνε μου σε παρακαλώ μία χάρη. Πάρε αυτό το ξέχειλο καντήλι και κάνε τον κύκλο του ναού τρεις φορές χωρίς να χύσεις ούτε μία σταγόνα λάδι. Μετά μπορείς να φύγεις. 
«Μόνο αυτό;» Εντάξει, είπε ο νεαρός. 
Έκανε τους τρεις γύρους όπως ζήτησε ο ιερέας. 
Αφού τελείωσε είπε: 
-Πάτερ, το έκανα. 
Ο ιερέας τον ρώτησε: 
-Όταν έκανες τον γύρω του ναού, πρόσεξες κάποιο άτομο να κουτσομπολεύει κάποιον; 
-Όχι. 
-Είδες κάποιον να ασχολείται με το κινητό του; 
-Όχι. 
-Ξέρεις γιατί; Ήσουν συγκεντρωμένος στο καντήλι για να μην χύσεις το λάδι. Έτσι λοιπόν είναι και στην ζωή μας.
Όταν οι καρδιές μας συγκεντρώνονται στον Χριστό, δεν έχουμε χρόνο να κοιτάξουμε τα λάθη των άλλων. 
Αυτοί που εγκαταλείπουν την Εκκλησία εξαιτίας των συναμαρτωλών αδελφών τους, με βεβαιότητα δεν μπήκαν σε αυτήν για τον Χριστό.
Ο καθένας μας κουβαλάει το δικό του Σταυρό...'' 

ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΕΝ ΟΛΥΜΠΩ: "ΤΟ ΜΑΚΑΡΙΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ".

Το μακάριο τέλος του Αγίου Διονυσίου εν Ολύμπω.

Στην Ιερά Μονή Αγίας Τριάδος στη Σουρβιά του Πηλίου βρισκόταν ο Άγιος Διονύσιος, προκειμένου να δει και να οικοδομήσει τους μοναχούς της, όταν κατά τρόπο αποκαλυπτικό έλαβε την πληροφορία από την Υπεραγία Θεοτόκο ότι πλησιάζει το επίγειο τέλος του.

Ζήτησε λοιπόν από τους μοναχούς της Αγίας τριάδος να τον μεταφέρουν στο μοναστήρι του Ολύμπου όπου επιθυμούσε να κλείσει τα μάτια του και να ενταφιαστεί.

Φτάνοντας στον Όλυμπο προτίμησε να εγκατασταθεί σε σπήλαιο αρκετά μακριά απο το κοινόβιο,για να έχει αδιάσπαστο τον νού του προς τον Θεό, τις τελευταίες ώρες της επίγειας ζωής του.

Εκεί τον επισκέφτηκαν ο ηγούμενος και οι παλαιότεροι μοναχοί για να τον δουν και να τον συμβουλευτούν . Ο Άγιος τους νουθέτησε πνευματικά και τους προέτρεψε να επιστρέψουν στο μοναστήρι.

Κοντά του κράτησε μόνο δύο μονάχους. Με αυτούς ύστερα από τρεις μέρες πήγε στην αποκαλούμενη από τον ίδιο περιοχή «όρος των ελαιών»  η οποία ήταν πιο ησυχαστική, εκεί έμεινε μερικές ημέρες κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες γιατί ήταν χειμώνας. Οι δύο μοναχοί όταν θέλησαν να ανάψουν φωτιά για να ζεστάνουν λίγο το ταλαιπωρημένο σώμα του Αγίου από τις ασθένειες, στον κυριολεκτικά κατεψυγμένο Όλυμπο, εκείνος αρνήθηκε την περίθαλψη και ανάπαυση του σώματός του.

Όταν όμως η υγεία του επιδεινώθηκε, οι δύο αδελφοί επέμειναν και μεταφέρθηκε όχι στο κοινόβιο όπως ήθελαν αλλά στο σπήλαιο του Αγίου Λαζάρου , το οποίο βρίσκεται κοντά στο μοναστήρι και του διασφάλιζε το ησυχαστικότερον, όπως ο ίδιος επιθυμούσε.

Εκεί λοιπόν στις 23 Ιανουαρίου στα μέσα του 16ου αιώνος παρέδωσε την άγια ψυχή του στον Θεό, οι μοναχοί ενταφίασαν το τίμιο σκήνωμα του στο νάρθηκα του καθολικού της Αγίας τριάδος. Όταν μετά από χρόνια άνοιξαν τον τάφο ένιωσαν να διαχέεται από τα λείψανα του άρρητη ευωδία ενώ μαρτυρούνται και πολλά θαύματα που τελέστηκαν με την επίκληση του ονόματος του.

Στην νέα Ιερά Μονή του Αγίου οι ευλαβείς χριστιανοί επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να ασπαστούν τεμάχια ιερών λειψάνων του και να ζητήσουν την ευλογία και χάρη του.

ΑΓΙΟΙ ΚΛΗΜΗΣ ΑΓΚΥΡΑΣ ΚΑΙ ΑΓΑΘΑΓΓΕΛΟΣ

                                 Άγιοι Κλήμης Επίσκοπος Αγκύρας και Αγαθάγγελος
 
Ο πατέρας του Κλήμη ήταν ειδωλολάτρης. Πέθανε, όμως, νωρίς και η ανατροφή του Κλήμη έγινε με όλη τη χριστιανική επιμέλεια, από την ευσεβέστατη μητέρα του Ευφροσύνη.

Όταν μεγάλωσε, η παιδεία του, η φιλανθρωπία του και οι άλλες φημισμένες αρετές του τον ανέδειξαν επίσκοπο της πατρίδας του Άγκυρας. Το μεγάλο αξίωμα δεν τον έκανε να πέσει στη μεγάλη παγίδα της αλαζονείας, Αντίθετα, ανέπτυξε περισσότερο την ενεργητικότητα του, για να ανταποκριθεί στις πνευματικές και υλικές ανάγκες του ποιμνίου του. Εκείνο, όμως, που πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα στον επίσκοπο Κλήμη, είναι ότι φρόντιζε πατρικά για τα ορφανά και τους φτωχούς. Παρηγορούσε τους πάσχοντες, με ιδιαίτερη προσοχή έπαιρνε στην Εκκλησία παιδιά εγκαταλελειμμένα και έκθετα, φροντίζοντας όχι μόνο για τη συντήρηση τους, αλλά και για την κατήχηση και βάπτιση τους. Όλα αυτά μας δίνουν το δικαιωμα να πούμε ότι η πίστη του ήταν ζωντανή, με έργα.
Ο Θεός, όμως, θέλησε να δοκιμάσει τον Κλήμη και από το καμίνι του μαρτυρίου. Επί βασιλείας Διοκλητιανού (284 - 305 μ.Χ.), λοιπόν, μεταφέρετε στη Νικομήδεια, όπου βασανίζεται φρικτά και τα υπομένει όλα καρτερικότατα, μέχρι που τον αποκεφαλίζουν, επισφραγίζοντας, έτσι, με το μαρτύριο τη μεγάλη και ζωντανή του πίστη. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την μεταφορά του στη Νικομήδεια, αποβιβάστηκε στη Ρόδο όπου ο τότε Επίσκοπος Φωτεινός τέλεσε τη Θεία Λειτουργία με όλους τους μάρτυρες, οπότε και έγιναν σημεία θαυμαστά.
Ο δε Αγαθάγγελος καταγόταν από τη Ρώμη και έγινε χριστιανός από τον Άγιο Κλήμεντα, τον όποιο ακολούθησε. Συμμερίστηκε μάλιστα τις περιπέτειες του και τα βασανιστήρια του, και πέθανε μαζί του με αποκεφαλισμό.
Η Σύναξή τους τελείται στο Μαρτύριο, το οποίο βρίσκεται στην περιοχή Ευδοξίου, πέραν του Ανάπλου και στην Εκκλησία της Αγίας Ειρήνης, της παλαιάς και της νέας.
Ναό του Αγίου Κλήμεντος ανήγειρε ο αυτοκράτορας Βασίλειος Β’ (976 - 1025 μ.Χ.) στα ανάκτορα, εντός του οποίου φυλασσόταν η κάρα του Αγίου με άλλα ιερά λείψανα. Από τις αρχές του 10ου αιώνα μ.Χ. η σύναξη των Αγίων άρχισε να τελείται στη μονή του Πατριάρχη Ευθυμίου (907 - 912 μ.Χ.), που βρισκόταν στην περιοχή των Υψωμαθείων Κωνσταντινουπόλεως, στην οποία, το έτος 907 μ.Χ., ο Μητροπολίτης Αγκύρας Γαβριήλ δώρισε το ωμοφόριό του Αγίου Κλήμεντος και λείψανα του Αγίου Αγαθαγγέλου. Η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη των Αγίων στις 23 Ιανουαρίου.
 
http://www.saint.gr

ΟΣΙΟΣ ΣΑΛΑΜΑΝΗΣ Ο ΗΣΥΧΑΣΤΗΣ

                Όσιος Σαλαμάνης ο Ησυχαστής
 
Ο Όσιος Σαλαμάνης καταγόταν από μια κωμόπολη, που ήταν χτισμένη στη δυτική όχθη του ποταμού Ευφράτη και ονομαζόταν Καπερσανά. 
Επειδή αγάπησε την ερημική ζωή, ακολούθησε την οδό της μοναχικής πολιτείας και έστησε το κελί του κοντά στον ποταμό Ευφράτη.

Ο Επίσκοπος της πόλεως, που πληροφορήθηκε την αρετή του Οσίου, πήγε ο ίδιος να τον συναντήσει, για να τον πείσει να δεχθεί την ιεροσύνη, αλλά εκείνος αρνήθηκε και αρκέσθηκε στην ησυχία, την προσευχή και την μελέτη του θείου λόγου. Έτσι παρηγορούσε κατά Θεόν και οδηγούσε τις ψυχές των ανθρώπων στον Χριστό.
Στο Συναξάρι αναφέρεται ότι μια φορά πήγαν εκεί οι άνθρωποι από την κωμόπολη της καταγωγής του, που τον ήθελαν κοντά τους και χωρίς εκείνος να αντισταθεί ή να συγκατατεθεί, τον ήραν και τον έφεραν στην κωμόπολή τους, όπου έκτισαν ένα κελί και τον έκλεισαν εκεί. Και στο κελί αυτό ο Όσιος διέμενε με ησυχία και προσευχή. Ύστερα όμως από λίγες ημέρες έφθασαν εκεί νύχτα άνθρωποι από την αντίπερα κωμόπολη, που πήραν τον Όσιο και τον μετέφεραν στην δική τους κωμόπολη. Εκείνος ούτε αντίρρηση έφερε, ούτε κατέβαλε προσπάθεια να μην τον πάρουν, ούτε, πάλι, έδωσε την συγκατάθεσή του για την πράξη αυτή.

Έτσι, λοιπόν, ο Όσιος Σαλαμάνης κατέστησε τον εαυτό του τελείως νεκρό στην παρούσα ζωή και αγωνιζόταν μόνο να τηρήσει το θέλημα του Θεού, ο Οποίος τόσο αγάπησε τον άνθρωπο και παρέδωκε τον εαυτό Του για τη σωτηρία του. Έτσι έζησε θεοφιλώς ο Όσιος Σαλαμάνης και κοιμήθηκε με ειρήνη. Η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη του Οσίου στις 23 Ιανουαρίου.
 
http://www.saint.gr

Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2022

ΙΕΡΟΚΗΡΥΞ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ: "ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΘΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ".

Θεία Κοινωνία σημαίνει Θεία επικοινωνία. Κανείς δεν είναι άξιος να Κοινωνήσει το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, αλλά Κοινωνεί κατά χάρην, για να γίνει άξιος.

Δημήτριος Παναγόπουλος  Ιεροκήρυξ


ΓΕΡΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΑΡΙΖΟΝΑΣ: "Η ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ".

Γέρων Εφραίμ Αριζόνας: Ο Χριστός, μας επρόσταξε να συγχωρώμεν τους εχθρούς μας εβδομηκοντάκις επτά της ημέρας, πόσον μάλλον Αυτός, η άβυσσος της συγχωρήσεως!

Εάν ηδύνασο να μετρήσης τας σταγόνας της βροχής και τους κόκκους της άμμου, τότε θα ηδύνασο να μετρήσης μικρόν την άπειρον ευσπλαχνίαν ενός απείρου Θεού.

Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΕΥΜΕΝΙΟΥ ΣΑΡΙΔΑΚΗ ΜΕ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΟΡΦΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟ

 Μου έλεγε κάποιος:

"Πιστεύω, αλλά πιστεύω λίγο".

Του λέω:

-Άκουσε, μου έλεγε ένας γέροντας που γνώρισα στην Αθήνα, ο γερό Ευμένιος ο λεπρός,

"Να λες γιε μου στην προσευχή σου, Χριστέ μου εγώ θέλω ν' αλλάξω αλλά δεν αλλάζω γιατί σε θέλω λίγο".

Τι ωραία που μιλούσε!

"Βοήθα με να σε θέλω πιο πολύ Χριστέ μου" έλεγε ο γέροντας Ευμένιος.

Αυτός είναι ερωτικός διάλογος. Μόνο ένας ερωτευμένος μιλά έτσι. 

Βοήθα με, σε θέλω λίγο. Βοήθα με να σε θέλω πιο πολύ και ο Κύριος θ' αρχίσει να σου δίνει. Αν έχεις ανάγκη από πίστη θα σου δίνει πίστη. Αν έχεις ανάγκη από πραότητα θα σου δίνει πραότητα. Στον καθένα από εμάς δίνει ό,τι έχουμε ανάγκη. Έτσι κερδίζεται η ζωή. Η ζωή η αιώνιος.

Του Πανιερωτάτου Μόρφου π. Νεοφύτου

Π. ΕΥΣΕΒΙΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗΣ: "Η ΓΕΦΥΡΑ ΤΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΑΣ".

"Όποιος αγωνίζεται κατά της αμαρτίας, γράφει τις ωραιότερες σελίδες στο βιβλίο του Θεού. Γιατί όλα γράφονται εκεί.
Όσοι έφυγαν με αρετή, τους έτυχε μεγάλη υποδοχή στον ουρανό. Μόνιμος υπάλληλος, σου λέει, στο Δημόσιο. Τί είναι αυτό μπροστά στην αιωνιότητα; Έχουμε εξασφαλίσει θέση μονιμότητας Εκεί; Όλο και να προσθέτουμε ένα κομμάτι στη γέφυρα της αγιότητος που θα μας οδηγήσει στον ουρανό».

π. Ευσεβίου Γιαννακάκη (✞ 19-06)

ΑΓΙΟΣ ΙΩΣΗΦ Ο ΗΓΙΑΣΜΕΝΟΣ, Ο ΣΑΜΑΚΟΣ


Όσιος Ιωσήφ ο Ηγιασμένος, ο Σαμάκος
 
Ο Όσιος Ιωσήφ ήταν γέννημα και θρέμμα της Κρήτης, από ένα χωριό που ονομαζόταν Κεράμων (σημερινό Αζωκέραμο Σητείας) το 1440 μ.Χ.. Οι ευσεβείς γονείς του, όταν ήλθε σε κατάλληλη ηλικία τον παρέδωσαν σ' έναν δάσκαλο, σεβάσμιο πνευματικό πατέρα, που κατοικούσε στο μονύδριο του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου, του Δερματάνου όπως πολλοί το ήξεραν. Αυτό βρισκόταν κοντά στη θάλασσα, στον Χάνδακα (Ηράκλειο).

Εκεί ο Ιωσήφ έμαθε τη θεία θεωρία και καλλιγραφούσε. Όταν πέθαναν οι γονείς του, μοίρασε τη μεγάλη κληρονομιά του στους φτωχούς και επιδόθηκε περισσότερο στους πνευματικούς αγώνες. Αργότερα ο Θεός τον αξίωσε να γίνει ιερέας και να πάει να προσκυνήσει στους Αγίους Τόπους. Κατόπιν επέστρεψε στο μονύδριό του και έζησε ζωή αγία με αγάπη και ελεημοσύνες προς τους συνανθρώπους του.

Πέθανε πάνω από 70 χρονών στις 22 Ιανουαρίου του 1511 μ.Χ. και ενταφιάσθηκε στην μονή του. Με την ανακομιδή των λειψάνων του διαπιστώθηκε η αγιότητά του, διότι το ιερό λείψανο βρέθηκε ακέραιο και εξέπεμπε ευωδία. Το ιερό σκήνωμά του κατατέθηκε στο καθολικό της μονής. Η συνεχής θεραπεία πλήθους ασθενών, τυφλών και δαιμονισμένων και μετά την κοίμησή του, καθιέρωσε ευρύτατα την φήμη του ως θαυματουργού.

Το 1669 μ.Χ. οι Οθωμανοί κυρίευσαν το Χάνδακα (Ηράκλειο) και ο ευλαβής κληρικός Αντώνιος Αρμάκης, μετέφερε το ιερό λείψανο στη Ζάκυνθο, όπου στις 29 Αυγούστου 1669 μ.Χ. το κατέθεσε στη μονή του Αγίου Ιωάννου του Μαντινειού στα Ξεροβούνια. Εκεί παρέμεινε ως το 1915 μ.Χ., οπότε τοποθετήθηκε στον ενοριακό ναό του Παντοκράτορος Γαϊτανίου Ζακύνθου. Η Ορθόδοξη Εκκλησία τιμά τη μνήμη του Οσίου στις 22 Ιανουαρίου.
 
http://www.saint.gr

Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2022

ΓΕΡΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΑΡΙΖΟΝΑΣ: "ΟΤΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ Ο ΘΕΟΣ....".

«Ό,τι δημιούργησε ο Θεός, το έκανε για να ευχαριστήσει τον άνθρωπο. Όλα τα δημιουργήματα πάνω στη γη, τα έκανε ο Θεός, από αγάπη προς τον άνθρωπο. Ο Θεός δεν ζητάει πολλά πράγματα από τον άνθρωπο, για να τον σώσει. Θέλει μόνο να μετανοήσουμε και να Τον αγαπήσουμε... Τίποτα άλλο! Ο Θεός μετράει τον κόπο που κάνει ο καθένας μας. Και όσο πιο πολύ αγωνίζεται και κοπιάζει κανείς, τόσο περισσότερη Χάρη του δίνει ο Θεός».

Γέροντας Εφραίμ της Αριζόνας (1928-2019✞)

ΟΣΙΟΣ ΙΑΚΩΒΟΣ ΤΣΑΛΙΚΗΣ: "ΤΙ ΕΓΙΝΕ; ΣΤΟ ΕΒΓΑΛΕ ΤΟ ΜΑΤΙ Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ;"

"...ΤΙ ΕΓΙΝΕ; ΣΟΥ ΤΟ ΕΒΓΑΛΕ ΤΟ ΜΑΤΙ Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ; 
ΤΟΝ ΡΩΤΗΣΕ Ο ΑΓΙΟΣ ΙΑΚΩΒΟΣ..."

     Ο Γέροντας Γαβριήλ , Ηγούμενος της Ι.Μ.Οσίου Δαυίδ, μας διηγείται πώς ο Γέροντας Κύριλλος, υποτακτικός,τότε, του Αγίου Ιακώβου,  έχασε το μάτι του από διαβολική ενέργεια:

       《 ... Ένα πρωινό πήγε να πάρει ευχή απ’ τον Άγιο Ιάκωβο για να πάει στο διακόνημά  του. 

-Πρόσεξε!  του λέει ο Άγιος Ιάκωβος, πρόσεξε, γιατί ο διάβολος δεν σε χωνεύει και θέλει να σου βγάλει το μάτι.

 -Τί του έκανα , λέει, και δεν με χωνεύει; 

- Δεν ξέρω τί του έκανες, πρόσεξε!

     Εκείνη την ημέρα το διακόνημά του ήταν να κόβει ξύλα με το τσεκούρι, για τη θέρμανση της Μονής. 

     Πρόσεχε, αλλά στο τελευταίο ξύλο και στην τελευταία τσεκουριά, όπως χτύπησε με το τσεκούρι, πετάχτηκε ένα κομμάτι ξύλου και πήγε στο δεξί του μάτι. 

    Πόνος φρικτός...

   Εκείνη την ώρα έχασε την όρασή του, πήγε στον Άγιο Γέροντα Ιάκωβο 

 -Τί έγινε, του λέει, στο ‘βγαλε το μάτι ο διάβολος;

- Μου το ‘βγαλε..

    Πήγε, μ’ ένα αυτοκίνητο  που υπήρχε εκείνη την εποχή σε όλα αυτά τα χωριά, στις Ροβιές ,όπου υπήρχε μια Αγροτική γιατρός.     Του είπε «τι μπορώ να σου κάνω εγώ, θα πας αύριο στη Χαλκίδα». 

    Δεν μπορούσε να κοιμηθεί από τους πόνους, όταν ξημέρωνε αποκοιμήθηκε λιγάκι κι όταν ξύπνησε , είδε ότι είχε μόνο 10 λεπτά να φτάσει μέχρι τις Ροβιές, απ’ όπου θα έπαιρνε το λεωφορείο για τη Χαλκίδα. 

   Όπως ήταν, πήρε ευχή απ’ τον Άγιο Ιάκωβο και το ‘βαλε στα πόδια. 

    Εδώ με τ’ αυτοκίνητο, αδελφοί μου, για να φτάσεις απ’ το Μοναστήρι στις Ροβιές θέλεις τουλάχιστον 20 λεπτά.

 Μέσα από μονοπάτια, παρόλο που δεν έκανε, ούτε καν αεράκι να πηγαίνει στο μάτι του, αυτό το πληγωμένο, πρόφθασε, με τη Χάρη των Αγίων και την ευχή του γέροντά του, την ώρα που έβαζε μπροστά στη μηχανή ο οδηγός, ανέβηκε στο λεωφορείο.

 Χρειάστηκε  2 ώρες και πλέον να πάει στη Χαλκίδα με αυτό το ταλαιπωρημένο μάτι.

 Πήγε στους γιατρούς, «τραυματικό καταρράκτη» του είπανε, «πρέπει να κάνεις επέμβαση». 

     Κάτι ενέσεις, μας έλεγε, μεγάλες που προκαλούσαν φρικτούς πόνους. Δάγκωνε τα σεντόνια για να μη φωνάξει από τους πόνους. 

     Περνούσαν οι μέρες, έβλεπε ότι οι άλλοι ασθενείς που είχαν κάνει καταρράκτη φυσιολογικό βγαίνανε από την Κλινική.

     Οι μέρες περνούσαν κι εκείνος παρέμενε .. 

      -Γιατρέ μου, είπε στο γιατρό, γιατί εγώ παραμένω έτσι;

 - Διότι, του λέει, το μάτι σου έχει ακόμα αιμάτωμα κι αν δεν απορροφηθεί θα υποστείς και δεύτερη διαδικασία.

 Με το άκουσμα αυτό σήκωσε τα χέρια ψηλά, είπε :  ΑΓΙΕ ΜΟΥ ΔΑΥΙΔ..

    και αδελφοί μου - τα διηγείτο ο ίδιος, τα έζησε - ,  ΒΛΕΠΕΙ ΟΛΟΖΩΝΤΑΝΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΔΑΥΙΔ ,αυτόν τον Άγιο Γέροντα, γονατιστό μπροστά στο κρεβάτι του, με υψωμένα τα χέρια, τρεμάμενα και να δέεται στον Κύριο της Δόξης, στον Παντοκράτορα Θεό, 

   να δέεται για την ίαση του δούλου του, του θεράποντά του, του πατρός Κυρίλλου. 

   Από κείνη την ώρα, αδελφοί μου, το αιμάτωμα απορροφήθηκε και εξήλθε του Νοσοκομείου....》

Απομαγνητοφωνημένο απόσπασμα από το κήρυγμα του Ηγουμένου της Μονής Οσίου Δαυίδ , Γέροντος Γαβριήλ, κατά τον Εσπερινό των Αγίων Αθανασίου και Κυρίλλου, που έγινε στο ομώνυμο παρεκκλήσι της Μονής,την 17/1/2021.

ΓΕΡΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΑΡΙΖΟΝΑΣ: "ΠΕΡΙ ΠΑΛΗΣ ΤΩΝ ΛΟΓΙΣΜΩΝ"

Πρόσεχε το μυαλό να μη σου φεύγη εδώ και εκεί, αλλά κόλλησέ το σφικτά εις το όνομα του Χριστού, και ωσάν να είναι έμπροσθέν σου, να Τον ικετεύης επικαλούμενος το όνομά Του με πόνον ψυχής και τότε θα ίδης πόσην ωφέλειαν θα βγάλης. 

Τους κακούς λογισμούς έξω γρήγορα με τις «κλωτσιές» να τους διώκης, «έξω, αλήτες», να φωνάζης, «από τον ναόν του Θεού, από την ψυχήν μου»! 

Δίωκε τους κακούς λογισμούς αμέσως, μόλις έλθουν, μη τους αφήνης μέσα σου, διότι κινδυνεύεις να υποστής πληγήν και ύστερα χρειάζονται δάκρυα και στεναγμοί. Κάμνε υπομονήν, παιδί μου, φεύγε ως από φωτιά τους λογισμούς, διότι αυτοί ερημώνουν την ψυχήν, την ψυχραίνουν, την νεκρώνουν! 

Εάν όμως τους διώκωμεν με την οργήν, με την προσοχήν και την ευχήν, γίνονται πρόξενοι μεγάλης ωφελείας. 

Δια τούτο αγωνίζου, μη φοβού, επικαλού τον έτοιμον ιατρόν μας, δεν χρειάζονται πολλαί παρακλήσεις, δεν ζητεί χρήματα δεν συχαίνεται πληγάς, δέχεται τα δάκρυα, ως καλός Σαμαρείτης, περιθάλπει και επιμελείται τον τραυματισμένον από τους νοητούς ληστας. Ας σπεύσωμεν λοιπόν εις Αυτόν.

Γέροντας Εφραίμ Φιλοθεΐτης

ΑΓΙΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ Ο ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ: "ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ".

''Οι φίλοι του Χριστού αγαπούν τους πάντες αληθινά, δεν αγαπιούνται όμως από όλους. Οι φίλοι του κόσμου επίσης δεν αγαπιούνται από όλους. Και οι φίλοι του Χριστού διατηρούν την αγάπη συνεχώς μέχρι τέλους, ενώ οι φίλοι του κόσμου μέχρις ότου συγκρουσθούν μεταξύ τους για πράγματα του κόσμου.''

~ Ἅγιος Μάξιμος ο Ομολογητής

(4 Εκατοντάδα Κεφαλαίων Περί Αγάπης ϟη΄ 98.)

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ: "ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ;"

*Πιστεύεις;*

Ἂν πιστεύῃς, διάβασε τὸ βίο τοῦ ἁγίου Μαξίμου τοῦ ὁμολογητοῦ (21 Ἰανουαρίου). Πόσο πίστευε! Ἢ θὰ πάψῃς νὰ μιλᾷς γιὰ τὴν Ὀρθοδοξία, τοῦ εἶπαν, ἢ θὰ σοῦ κόψουμε τὴ γλῶσσα! Ἀλλ᾿ αὐτὸς ἀπὸ τόπο σὲ τόπο, ἀπὸ βράχο σὲ βράχο, ἀπὸ φυλακὴ σὲ φυλακή, παντοῦ ἔλεγε• Πιστεύω στὴν Ὀρθοδοξία, καὶ πολεμοῦσε τὴν αἵρεσι. Τέλος μὲ πυρακτωμένη ψαλίδα τοῦ κόψανε τὴ γλῶσσα. Ἀλλ᾿ οὔτε τότε σταμάτησε νὰ κηρύττῃ. Ἕνωνε τὰ τρία δάχτυλά του καὶ ἔλεγε• Πατήρ, Υἱὸς καὶ ἅγιον Πνεῦμα! Καὶ ἔτσι ἀκόμα ὡμολογοῦσε.

 Ἕνας ἄλλος μάρτυρας, ὅταν τοῦ κόψανε τὴ γλῶσσα, τί ἔκανε• ἔφερε τὸ χέρι στὸ αἱμόφυρτο στόμα του, πῆρε αἷμα, καὶ μ᾿ αὐτὸ ἔγραψε στὸ μάρμαρο• «Χριστέ, πιστεύω σ᾿ ἐσένα!». Ἔτσι μίλησε καὶ κήρυξε.

Ἀγαπητοί μου! Ὁ ἀπόστολος Παῦλος γράφει• «Ἐπίστευσα, διὸ ἐλάλησα», τὸ πανίσχυρο δηλαδὴ κίνητρό μου εἶνε ἡ πίστις. Ὁ ἀρχαῖος φυσικὸς Ἀρχιμήδης μὲ ὑπερβολικὴ αὐτοπεποίθησι ἔλεγε• «Δός μοι πᾶ στῶ, καὶ τὰν γᾶν κινάσω»• δός μου μέρος, λέει, ποῦ νὰ σταθῶ, καὶ θὰ κουνήσω τὴ γῆ ὁλόκληρη. Ἐμεῖς νὰ μὴ λησμονοῦμε, ὅτι ἡ πίστι στὸ Θεὸ πράγματι μετακινεῖ καὶ βουνά, ὅπως βεβαιώνει τὸ ἀδιάψευστο στόμα τοῦ Χριστοῦ μας (βλ. Ματθ. 21,21. Μᾶρκ. 11,23). Ἀλλ᾿ ἐπειδὴ ἡ πίστι μας εἶνε λίγη, νὰ ζητήσουμε ἀπὸ τὸ Χριστὸ αὐτὸ ποὺ ζήτησαν οἱ ἀπόστολοι• «Πρόσθες ἡμῖν πίστιν»(Λουκ. 17,5). Πρόσθεσέ μας λίγη ἀπὸ τὴν πίστι τῶν ἀποστόλων, δός μας ἕνα δράμι ἀπὸ τὴν πίστι τῶν πατέρων μας.

 Ὦ Χριστέ! Δι᾿ εὐχῶν τῶν ἁγίων, τοῦ ἁγίου Εὐθυμίου, τοῦ ἁγίου Μαξίμου καὶ ὅλων τῶν ἄλλων, ἔλα πάλι κοντά μας. Λειῶσε τὴν κολώνα τοῦ πάγου ποὺ ὑπάρχει μέσα μας. Κάνε τὴν καρδιά μας νὰ θερμανθῇ, νὰ σὲ ἀγαπήσουμε, νὰ σὲ λατρεύσουμε, καὶ μέχρι τέλους τῆς ζωῆς μας νὰ λέμε• «Πιστεύω, Κύριε• βοήθει μου τῇ ἀπιστίᾳ»(Μᾶρκ. 9,24). Κάνε ὥστε κ᾿ ἐμεῖς, μαζὶ μὲ τὸ Δαυΐδ, μαζὶ μὲ τὸν Παῦλο, μαζὶ μὲ τοὺς μάρτυρες, νὰ ποῦμε• «Καὶ ἡμεῖς πιστεύομεν, διὸ καὶ λαλοῦμεν»(Β΄ Κορ. 4,13). Καὶ μέχρι τέλους πιστοὶ καὶ ἀφωσιωμένοι, νὰ ἀξιωθοῦμε τῆς βασιλείας τῶν οὐρανῶν• ἀμήν. 

(†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος

Ἀπομαγνητοφωνημένο ἀπόσπασμα ὁμιλίας. Ολόκληρη στο http://www.iskiriaki.com/entipa/filladio.kiriaki/2014/841-2.pdf

ΑΓΙΟΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ Ο ΜΑΡΤΥΡΑΣ

Άγιος Νεόφυτος ο Μάρτυρας
 
Ο Άγιος Νεόφυτος γεννήθηκε στη Νίκαια της Βιθυνίας από γονείς ευσεβείς, τον Θεόδωρο και τη Φλωρεντία, επί βασιλέως Διοκλητιανού (284-304 μ.Χ.).
Σε νεαρή ηλικία κατέφυγε στον Όλυμπο και ζούσε ασκητικά μέσα σε μια σπηλιά. Από τον Όλυμπο επανήλθε στη Νίκαια, όπου επισκέφθηκε τους γονείς του, και κατόπιν πάλι επέστρεψε στον Όλυμπο. Η ζωή του υπήρξε πολύ πνευματική.
Εκείνο τον καιρό όμως, οι διώκτες του Χριστιανισμού Διοκλητιανός και Μαξιμιανός, έστειλαν στην επαρχία της Βιθυνίας έναν θηριώδη άρχοντα, τον Μάξιμο. Αυτός κομμάτιαζε τους χριστιανούς με τον πιο απάνθρωπο τρόπο. Τότε άγγελος Κυρίου εμφανίστηκε στον Νεόφυτο (που ήταν μόλις 15 ετών) και του είπε να πάει στη Νίκαια για να μαρτυρήσει. Έτσι ώστε με τον τρόπο αυτό να ενισχύσει ψυχικά τους χριστιανούς. Πράγματι ο Νεόφυτος παρουσιάστηκε στον Μάξιμο (290 μ.Χ.) και με πρωτοφανές θάρρος τον ήλεγξε. Τότε ο άγριος άρχοντας διέταξε και τον έδειραν σκληρά. Κατόπιν τον έριξαν μέσα σε καζάνι με βραστό νερό, έπειτα στα θηρία και στο τέλος τον σκότωσαν με ξίφος. Το μαρτύριο του, όμως, εμψύχωσε σε μεγάλο βαθμό τους χριστιανούς του τόπου εκείνου. Η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη του Αγίου στις 21 Ιανουαρίου.
 
http://www.saint.gr

ΑΓΙΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ Ο ΓΡΑΙΚΟΣ

 Άγιος Μάξιμος ο Γραικός
 
Ο Άγιος Μάξιμος γεννήθηκε στην Άρτα το 1470 μ.Χ., αλλά η καταγωγή του ήταν από τον Μωρία και το κοσμικό του όνομα ήταν Μιχαήλ Τριβώλης. Μαθήτευσε κοντά στον Ιωάννη Μόσχο και ολοκλήρωσε τις σπουδές του στην Ιταλία. Επίσης, μαθήτευσε στην Ελληνική σχολή της Βενετίας και κατόπιν σπούδασε στα Πανεπιστήμια της Πάδοβας, της Φλωρεντίας και του Μιλάνου έχοντας επιφανείς Έλληνες δασκάλους, όπως ο Ιανός Λάσκαρης, ο Λαόνικος Χαλκοκονδύλης κ.ά.
Το 1505-6 μ.Χ. πήγε στο Άγιον Όρος, όπου εκάρη μοναχός με το όνομα Μάξιμος. Αργότερα ο Άγιος, μετά από παράκληση του τσάρου της Ρωσίας Βασιλείου Ιβάνοβιτς, το 1516 μ.Χ., πήγε στη Ρωσία προκειμένου να μεταφράσει διάφορα λειτουργικά και θεολογικά βιβλία στη σλαβωνική. Εκεί όμως συκοφαντήθηκε άγρια από τον ισχυρό ηγούμενο της Μονής Βολοκαλάμσκ Δανιήλ και έτσι ο Μάξιμος ταλαιπωρήθηκε επί σειρά ετών με εξορίες, στέρηση θείας κοινωνίας, φυλακίσεις σιδηροδέσμιος και άλλα βάσανα.
Τελικά το 1551 μ.Χ. μεταφέρθηκε στή Λαύρα του Αγίου Σεργίου, όπου ο ηγούμενος τον περιέβαλε με πολλή αγάπη, εκτιμώντας το πνευματικό του έργο. Εδώ άφησε και την τελευταία του πνοή στις 21 Ιανουαρίου του 1556 μ.Χ., αφού συνέγραψε πολλά απολογητικά και ερμηνευτικά έργα. Αγιοκατατάχθηκε στις 31 Μαίου 1988 μ.Χ.
Τα Λείψανα του Αγίου βρίσκονται στη Λαύρα Αγίας Τριάδος - Αγ. Σεργίου Μόσχας. Αποτμήματα του Ιερού Λειψάνου του Αγίου βρίσκονται στις Μητροπόλεις Άρτης και Σπάρτης και στο Παρεκκλήσιο της Οσίας Ξένης της Ρωσίδος Μάνδρας Αττικής. Η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη του Αγίου στις 21 Ιανουαρίου.
 
http://www.saint.gr

Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2022

ΟΙ ΑΛΗΘΙΝΕΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΙ

 Οι αληθινές προφητείες και πως αναγνωρίζονται
 
Πρέπει νά συγκεντρώνουν μερικές προϋποθέσεις, ὅπως συμβαίνει κάι μέ τά θαύματα. Ὁ Σωτήρ, οἱ ἅγιοι Ἀπόστολοι καί οἱ ἅγιοι Πατέρες μᾶς συνιστοῦν νά προσέχουμε πολύ τόσο γιά τίς ἀληθινές προφητεῖες, ὅσο καί γιά τίς ἀπατηλές, τίς ὁποῖες πρέπει ὁπωσδήποτε νά ξεχωρίζουμε καί νά ἀπορρίπτουμε.
Ὅσο εἴμεθα ὑποχρεωμένοι νά σκεπτώμεθα μέ εὐλάβεια τῆς ἀληθινές προφητεῖες, ἄλλο τόσο πρέπει νά καταδικάζουμε καί νά καταπολεμοῦμε τίς ψεύτικες. Ὁ Σωτήρ μᾶς λέγει ὅτι εἰς καιρούς ταραχῶν καί στό τέλος τοῦ κόσμου «Ἐγερθήσονται γάρ ψευδόχριστοι καί ψευδοπροφῆται καί δώσωσι σημεῖα μεγάλα καί τέρατα, ὥστε πλανῆσαι, εἰ δυνατόν, καί τούς ἐκλεκτούς» (Ματ.24,24). Ψευδοπροφῆτες ἐμφανίσθηκαν καί στό παρελθόν, ὑπάροχυν καί τώρα, ἀλλά πρέπει νά τους καταπολεμοῦμε μέ ἐπιμονή καί σταθερότητα γιά νά μή ἀφεθοῦν καί κάνουν κακό μέ τά ἔργα τους. Ὁ Λακτάντιος μᾶς λέγει ὅτι οἱ ἀληθινές προφητεῖες ἔχουν τά ἑξῆς γνωρίσματα:
 
1) Κηρύττουν ὅλες ἕνα Θεό.
2) Δέν πάσχουν ἀπό μανία.
3) Δέν εἶναι ἀπατηλές.
4) Δέν συμβαδίζουν μέ περιουσίες καί κέρδη.
5) Δέν φροντίζουν γιά τά ἀναγκαῖα τῆς ζωῆς, ἀλλά ἀρκοῦνται μέ τά ὅσα πρός συντήρησι τούς στέλλει ὁ Θεός.
6) Οἱ προφητεῖες τους ἐκπληρώθηκαν ἤ ἐκπληρώνονται ἐπακριβῶς.
7) Ἐπαληθεύεται ἡ ἀποστολή τους, ἀκόμη καί ὅταν βασανισθοῦν ἤ καί πεθάνουν.
 
από το βιβλίο: «Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ» (Μετάφραση Μοναχός Δαμασκηνός Γρηγοριάτης)