ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2016

ΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΑΙΣ ΨΥΧΑΙΣ ΗΜΩΝ…ΠΑΡΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΑΙΤΗΣΩΜΕΘΑ - ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ "ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ";

Τα συμφέροντα ταις ψυχαίς ημών.
Τα καλά και συμφέροντα πού ζητούμε από τον Κύριο, δεν είναι εκείνα που οι κοσμικοί άνθρωποι ονομάζουν «καλά και συμφέροντα». Διότι «για τούς πιστούς είναι άλλος ο χαρακτήρας των συμφερόντων, όχι αυτός πού νομίζει ο πολύς κόσμος». 
Ο χριστιανός γνωρίζει ότι υπάρχει ψυχή και άλλη ζωή, και βλέπει τα πάντα με το πρίσμα της αιωνιότητος.
Ωστόσο, επειδή οι χριστιανοί πολλές φορές δεν γνωρίζουμε το συμφέρον τής ψυχής μας, παρακαλούμε τον Χριστό να μας δίνη ό,τι Εκείνος κρίνει ως συμφέρον.
Λέγει ο ιερός Χρυσόστομος: «Δεν γνωρίζεις εσύ εκείνα που σε συμφέρουν, όπως τα γνωρίζει ό Θεός πολύ καλά. Πολλές φορές ζητάς βλαβερά και επικίνδυνα πράγματα, ο Θεός όμως που ενδιαφέρεται περισσότερο για την σωτηρία σου δεν προσέχει την αίτηση, αλλά σε κάθε περίπτωση φροντίζει για το συμφέρον σου».
Έτσι ο πιστός δεν θλίβεται εάν δεν λάβει εκείνο που ζήτησε, διότι πιστεύει ότι ο Κύριος είναι ο βάθει σοφίας φιλανθρώπως πάντα οικονόμων και το συμφέρον πάσιν απονέμων.
Και είτε λάβει απάντηση στο αίτημα του είτε όχι, ευχαριστεί και δοξολογεί την αγάπη Του.
Εάν δεν λαμβάνουμε από τον Θεό ό,τι ζητούμε, είναι επειδή ζητούμε λίθο και όχι τον Αρτο της ζωής. «Ας είναι πνευματικά όλα τα αιτήματα σου, και θα λάβεις οπωσδήποτε», τονίζει ο ιερός Χρυσόστομος. 
Ο ίδιος ο Κύριος μας προτρέπει να μην ζητούμε ασήμαντα πράγματα, διότι, όπως μας διαβεβαίωσε, ενός έστι χρεία. Κι εμείς στην θεία Λειτουργία ζητούμε από τον θεό τον ουράνιο Αρτο, τον Χριστό. Αυτός είναι το Έν το οποίο μας συμφέρει: Μας φέρει όλους μαζί κοντά στον ουράνιο Πατέρα.

Ιερομονάχου Γρηγορίου, «Η Θ.Λειτουργία», Αγιο Όρος, 2006

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΡΕΒΕΖΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ: Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ

Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ
 ΑΝΕΦΕΡΕ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
ΣΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ «Τ.Φ.»

Η κεφαλή της Εκκλησίας του Νομού Πρέβεζας, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Χρυσόστομος αποδέχθηκε ευγενικά το αίτημά μας για μια συνέντευξη που αφορά τις πρόσφατες εξελίξεις στο θέμα των αλλαγών του βιβλίου το θρησκευτικών και του διαχωρισμού Κράτους Εκκλησίας, μία συνέντευξη που αναμφίβολα προκαλεί το ενδιαφέρον. 
Ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος διαθέτει το χάρισμα του καθαρού και δυνατού λόγου και συνάμα η παρουσία του συνδυάζεται με την ταπεινότητα και την απλότητα.
Κληθείς να σχολιάσει τα τεκταινόμενα στην Εκπαίδευση και πιο συγκεκριμένα τις αλλαγές που πρότεινε το Υπουργείο Παιδείας στο μάθημα των θρησκευτικών και την μετατροπή του σε «θρησκειολογία», ο σεβ. Μητροπολίτης Χρυσόστομος ανέφερε χαρακτηριστικά «Η προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να αλλάξει το βιβλίο των Θρησκευτικών έτσι όπως μέχρι πρότινος διδάσκονταν και να το αντικαταστήσουν στην ουσία με ένα θρησκειολογικό μάθημα είναι απαράδεκτη! 
Είναι μια προσπάθεια που έγινε χωρίς τη συναίνεση της Εκκλησίας, ή τουλάχιστον κάποια πρόσωπα που υπήρξαν και υποτίθεται ότι εκπροσωπούσαν την Εκκλησία, δεν είχαν ενημερώσει ούτε τον Αρχιεπίσκοπο αλλά ούτε και τα αρμόδια Όργανα για το τι προέβλεπαν επακριβώς αυτά τα καινούρια ‘προγράμματα’.
Κάποιοι από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής επικαλούνται το επιχείρημα ότι η Εκκλησία είχε ενημερωθεί για τα νέα προγράμματα, παρά ταύτα δεν ήταν ενημερωμένη για το τι προέβλεπαν. Πρόκειται για προγράμματα επικίνδυνα και απαράδεκτα! Ο ισχυρισμός ότι μέχρι πρότινος το μάθημα των Θρησκευτικών ήταν κατηχητικό, είναι παντελώς εσφαλμένος και αποτελεί μια προσπάθεια διαστρέβλωσης, προκειμένου να δικαιολογήσουν κάποιοι του Ινστιτούτου και τουΥπουργείου, την προσπάθειά τους να αλλάξουν το μάθημα των Θρησκευτικών».
Ο σεβ. Μητροπολίτης Χρυσόστομος απαντώντας σε ερώτηση για τον πως θα χαρακτήριζε το νέο μάθημα των θρησκευτικών, ανέφερε οτι «Πρόκειται για μία κοινωνιολογική και φιλοσοφική προσέγγιση των διαφόρων θρησκευμάτων. Δεν δίνει καμία κατεύθυνση στους μαθητές προς την Ορθοδοξία, διότι διδάσκει λίγο από όλα. Ένα παιδάκι του Δημοτικού, 10 ετών, όταν ταυτόχρονα διδάσκεται ελάχιστα στοιχεία περί Ιησού Χριστού, λίγο περί βούδα, λίγο περί Ινδουισμού, λίγο περί Βραχμανισμού, λίγο περί Μουσουλμανισμού, ποια κριτική σκέψη διαθέτει ουτοσώστε να ξεχωρίσει όλα αυτά μέσα στο μυαλό του; 
Σαφώς και πρέπει να διδάσκονται και άλλα θρησκεύματα και περισσότερα στοιχεία, αλλά σε μεγαλύτερες τάξεις όπως του Λυκείου, όταν πια ένας έφηβος είναι πολύ πιο ώριμος και ελεύθερος να επιλέξει αυτό που θέλει. Η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν ήρθε να καταπιέσει κανέναν, όποιος θέλει μπαίνει και όποιος θέλει αποχωρεί. Δεν υπάρχει κανένας εξαναγκασμός, ούτε πειθαναγκασμός. Επαναλαμβάνω ότι το επιχείρημα της κατήχησης μέσα στα Σχολεία είναι μια διαστρέβλωση προκειμένου να δικαιολογήσουν την τροποποίηση του μαθήματος κατά πως θέλουν».
Ο Μητροπολίτης παρέθεσε συγκεκριμένα παραδείγματα του νέου «βιβλίου» λέγοντας χαρακτηριστικά «Στην Τρίτη Δημοτικού, δηλαδή για ένα παιδί 7 χρονών, στο μάθημα των Θρησκευτικών υπάρχει ενότητα «Μέρες γεμάτες χαρά και σημασίες- Θρησκευτικές γιορτές». Μαθαίνει λοιπόν με τίτλο «Χαιρόμαστε Γιορτάζοντας» την Ρος Ασανά που είναι η Εβραϊκή Πρωτοχρονιά, την Ιντλ Αφιρτ των Μουσουλμάνων και τις δικές μας εορτές.
Ακολουθεί στη συνέχεια αναφορά στα 99 ονόματα για τον Αλλάχ των Μουσουλμάνων, και για τα ονόματα του θεού των Εβραίων που είναι ο Γιαχβέ κ.α..
Στη συνέχεια παρατίθενται στον ίδιο θεματικό κύκλο, σύμβολα του Θεού στον Χριστιανισμό, Ιχθύς – Άμπελος δηλαδή τα πρωτοχριστιανικά. Ταυτόχρονα λίγο πιο κάτω ακολουθεί η ημισέληνος, το γινγκ γιανγκ που ασφαλώς δεν εκπροσωπούν ιδιαίτερα το τελευταίο κανένα σύμβολο του Θεού. Παρακάτω, στην ίδια τάξη, με τίτλο «Η γιορτή των Χριστιανών» ακολουθεί ταυτόχρονα το ‘Σάββατο των Εβραίων’, τι σημαίνει το Σάββατο, η Συναγωγή, το Ρα και η Παρασκευή των Μουσουλμάνων, το κάλεσμα σε προσευχή του μουεζίνη από το Μιναρέ, νίψεις προσώπου-χεριών- ποδιών… Σας λέει κάτι από όλα τα παραπάνω πως πρόκειται για μάθημα Ορθόδοξο ή υπάρχουν έστω κάποια στοιχεία;
Στη συνέχεια παραθέτουν ένα απόσπασμα από την Υπαπαντή του Χριστού και παράλληλα δίνεται στον μαθητή η ‘σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα του παιδιού (;). Δηλαδή παίρνουν αφορμή από την υποδοχή του βρέφους Ιησού από τον Συμεών και το επεκτείνουν σε μια άλλη αναφορά που δεν έχει καμία σχέση συνδέοντάς το με τον Θεό και την Υπαπαντή!
Σε άλλη θεματική ενότητα, «Ποιος είναι ο Χριστός». Λένε συγκεκριμένα ότι ‘ήρθε σαν ξένος, είναι ο Μεσσίας που όλοι προσδοκούν, είναι ένας δάσκαλος! Είναι ένας φέρελπις σοφός και κατατρεγμένος μετανάστης και δάσκαλος!!!’ αυτά τα αναφέρει το βιβλίο για να δικαιολογήσει το σημερινό προσφυγικό ρεύμα! 
Στην Τετάρτη Δημοτικό, ένα παιδί 9 ετών μαθαίνει περί προσευχής στη Βίβλο, στην Καινή Διαθήκη, στο Ισλάμ, στον Ιουδαϊσμό, καθώς παραθέτουν δίπλα και μία Ινδιάνικη προσευχή…
Σε άλλη θεματική ενότητα με τίτλο «Σπουδαία παιδιά», για να δείτε την ισοπέδωση που έχει γίνει… αναφέρουν τον Ισαάκ, τον Μωϋσή, τον Δαυίδ και παραπέμπουν στον «Διψασμένο Κότσυφα- λαϊκό παραμύθι από το Μπαγκλαντές» και τον ‘Φαντασμένο’ της Ζωρζ Σαρή… Επομένως το βάρος πέφτει στο παιδί και όχι στην θεολογία, δεν αναφέρουν τι είναι ο Χριστός ή ποια η σπουδαιότητα του Μωυσή, αλλά πως οι διάφορες θρησκευτικές παραδόσεις αντιμετωπίζουν το παιδί.
Στην ίδια τάξη, άλλη ενότητα, «Χριστιανοί Άγιοι και ιερά πρόσωπα άλλων θρησκειών», παρατίθεται «Ο Άγιος Φραγκίσκος της Ασίζης με τα ζώα», «Η αγια Φελισια στους Φιλίππους» , «Ο Μωάμεθ ο απεσταλμένος του Αλλάχ», «Ο ραβίνος Ελεάζαρ» , ο Βούδας κτλ.
Επικαλούμαι ξανά την ηλικία των παιδιών και ποια κριτική ικανότητα έχουν να ξεχωρίσουν αν θέλετε ποια είναι η θρησκεία των πατέρων τους, η πίστη των πατέρων τους και έρχονται όλα αυτά πια να γίνουν μια μίξη, ένα κράμα.
Στην Πέμπτη Δημοτικού στην ενότητα «Μαθητές και Δάσκαλοι», ο Χριστός παρουσιάζεται σαν δάσκαλος που δίδασκε παντού! 
Άλλο θέμα «Χριστός Ανέστη» την παρουσιάζουν ως μία «καλή είδηση»! Ο απόστολος Παύλος έλεγε πως «Ει δε Χριστός ουκ εγήγερται ματαία η πίστις υμών», δηλαδή εάν δεν αναστήθηκε ο Χριστός είναι μάταια η πίστη. Η Ανάσταση εμφανίζεται αποθρησκευτικοποιημένη τελείως, όπως δηλαδή λαμβάνουμε μια καλή είδηση, έτσι και η Ανάσταση του Χριστού.
Στην Δευτέρα Γυμνασίου, στο Κεφάλαιο «Ποιος είναι ο Θεός των Χριστιανών» παραθέτουν γνώμες των ανθρώπων για τον Ιησού Χριστό, όπως των ακόλουθων: Πιλάτος, Νικόδημος, Πασκάλ, Γκάντι, Λιβαδίτης κ.α..
Μετά από όλα αυτά ακολουθεί «Ο Ιησούς στην Καινή Διαθήκη», «Ο Ιησούς στο Κοράνιο», «Ο Ιησούς της Μαρίας», «Ο εσχατολογικός Προφήτης, θαυματουργός» κτλ κτλ, δεν θέλω να επεκταθώ παραπάνω, αντιλαμβάνεσθε τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα και για αυτό η Εκκλησία αντέδρασε. Περιμένουμε και ελπίζουμε ότι το Υπουργείο θα αλλάξει ρότα» ανέφερε ο σεβασμιότητας.
Σε ερώτηση μας εάν υπήρξε καθυστέρηση της αντίδρασης της Εκκλησίας, ο κ. Χρυσόστομος υπογράμμισε «Θεωρητικά θα έπρεπε να είχε αντιδράσει πιο νωρίς. Όμως κάποιοι άνθρωποι διαβεβαίωναν τον Αρχιεπίσκοπο ότι όλα βαίνουν καλώς! Βεβαίως αυτοί οι άνθρωποι στην ουσία πρόδωσαν τον Αρχιεπίσκοπο. Κακώς είχαν εξουσιοδοτηθεί εν λευκώ και όταν ο Αρχιεπίσκοπος πληροφορήθηκε ποιο ήταν το ακριβές περιεχόμενο των προγραμμάτων, τότε αντέδρασε. Πιστεύω ότι η Εκκλησία θα έπρεπε να είχε πάρει θέση πολύ νωρίτερα, εν πάσει περιπτώσει έστω και αργότερα έπρεπε να γίνει αυτό».
Όσον αφορά τις ακραίες συμπεριφορές Μητροπολιτών απέναντι στον Υπουργό Παιδείας, ο Μητροπολίτης επισήμανε «Δεν μπορώ να υιοθετήσω ύβρεις καθώς δεν είναι επιχείρημα από καμία πλευρά. Δεν αγωνιζόμαστε εναντίον συγκεκριμένου προσώπου, ο αγώνας είναι εναντίον των αντιλήψεων του συγκεκριμένου προσώπου. Η Εκκλησία έχει επιχειρήματα και σοβαρό ‘οπλοστάσιο’ για να αντιμετωπίζει καταστάσεις».
Όσον αφορά το δημοσίευμα της Εφημερίδας «Η Αυγή» που κατηγορούσε τον Αρχιεπίσκοπο για μεσαιωνικές πρακτικές, ο Μητροπολίτης τόνισε «Ποιες είναι οι μεσαιωνικές απόψεις; Μήπως να αντιστρέψουμε το ερώτημα, πως οι απόψεις της Αυγής ή ορισμένων που γράφουν στην «Αυγή», είναι παρωχημένες και απηχούν την αριστερά του 1917; Εάν λοιπόν απηχούν το 1917, τότε και εμείς είμαστε στον μεσαίωνα» σημείωσε για να προσθέσει πως «Δεν υπάρχει έχθρα απέναντι στην ιδεολογία, δεν είναι όλη η αριστερά έτσι! Είναι η ομάδα εκείνη που εμπνέεται από αυτόν τον άθεο διαφωτισμό και μια μερίδα ίσως του φιλελευθερισμού που εμπνέεται από όλες εκείνες τις ιδέες και προσπαθεί να πολεμήσει την θρησκεία. Προσφάτως δημοσιεύθηκε ένα άρθρο που ύψωνε τείχη μεταξύ  Εκκλησίας και Επιστήμης».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, πρόσθεσε πως  «Δεν θέλω να πιστέψω πως υπάρχει στόχευση από την Κυβέρνηση ενάντια στην Εκκλησία. Θα επαναλάβω αυτά που είπε ο Αρχιεπίσκοπος στην εισήγησή του. Τι σημαίνει διαχωρισμός Κράτους-Εκκλησίας; Σήμερα είναι διακριτοί οι ρόλοι μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας, ο ένας δεν παρεμβαίνει στον άλλον. Άρα όταν λέμε χωρισμό, εννοούμε χωρισμό από την ίδια την Κοινωνία! Θέλουν ένα ουδετερόθρησκο κράτος. Τι σημαίνει; Να μην ανεβεί ο Μητροπολίτης στην εξέδρα των επισήμων, να μην ανεβεί! Να κατέβουν οι εικόνες από τα Δικαστήρια. Αυτό σημαίνει ότι θα αλλάξει την πίστη των ανθρώπων. Εγώ παρατηρώ και έχω γνωστούς στην Τήνο, την κοσμοπλημμύρα που υπάρχει αλλά και σε άλλες πόλεις που υπάρχουν προσκυνήματα όπου οι άνθρωποι πηγαίνουν και μάλιστα νέοι άνθρωποι. Αυτά είναι τεχνάσματα και δημιουργήματα κάποιων αρρωστημένων εγκεφάλων που θεωρούν ότι με αυτόν τον τρόπο θα χτυπήσουν την Εκκλησία. Η Εκκλησία είναι το πρόβλημα; Η κρίση ή η ηθική κρίση δεν μας απασχολεί; Εάν υπάρχουν άνθρωποι που πεινάνε; Να είστε βέβαιοι πως εάν δεν υπήρχε η Εκκλησία να στηρίξει όλο αυτό το κοινωνικό έργο, θα είχαμε πολλές άλλες εκρήξεις άλλου είδους» σημείωσε ο σεβασμιώτατος.
Κλείνοντας, ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος ανέφερε «Το αν χρειαστεί η Εκκλησία να αντιδράσει με άλλους τρόπους, θα το κάνει. Όμως δεν είναι κάτι που εγώ μπορώ να προβλέψω. Η Εκκλησία και ο Αρχιεπίσκοπος προσπαθούν με χαμηλούς τόνους και με το διάλογο να κερδίσει πράγματα. Εάν το οποιοδήποτε Υπουργείο είναι αμετάπειστο, τότε η Εκκλησία θα αποφασίσει με ποιο τρόπο θα αντιδράσει. 
Η συμφωνία που έγινε μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας υπό την παρουσία του Πρωθυπουργού, του Υπουργού Παιδείας και της κυβερνητικής εκπροσώπου, ήταν να παραμείνουν και να δοθούν τα παλιά βιβλία και ταυτόχρονα τα προγράμματα αυτά που δεν έχουν τυπωθεί σε βιβλία, παραμένουν στο διαδίκτυο ως δυνατότητα που μπορεί να προσφύγει ο εκπαιδευτικός. Είμαστε σε ένα στάδιο αναμονής και περιμένουμε να δούμε τι σημαίνει αξιολόγηση. Ήδη μετά από απόφαση της Ιεραρχίας, συγκροτήθηκε τριμελής Επιτροπή εξ Αρχιερέων, η οποία θα είναι έτοιμη μαζί με το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσουν σε επεξεργασία».

Άρης Τσελίκος

topikifoni.gr 17/10/2016

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΣΙΑΤΙΣΤΗΣ ΠΑΥΛΟΣ: ΑΓΙΟΤΗΤΑ, ΕΝΑΣ ΛΗΣΜΟΝΗΜΕΝΟΣ ΣΤΟΧΟΣ!

O AΓΓΕΛΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ: «ΑΓΝΗ ΠΑΡΘΕΝΕ ΔΕΣΠΟΙΝΑ»



Τον αγγελικό αυτό ύμνο »Αγνή Παρθένε» έγραψε ο Άγιος Νεκτάριος όταν ήταν Διευθυντής Στη Ριζάρειο Σχολή.
Αλλά αυτός ο ύμνος είναι εκτός τυπικού. Δηλαδή δεν ψάλλεται σε κάποια ακολουθία.
Μερικοί όμως ψάλτες τον ψάλλουν τον 15 Αύγουστο ανήμερα την ώρα που ο ιερέας διανέμει το αντίδωρο στους πιστούς.
Παρακάτω, τον ακούμε σε μελοποίηση και ψαλμωδία από τους πατέρες της Ιεράς Μονής Σίμωνος Πέτρας, του Αγίου Όρους.

ΑΓΙΟΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ: ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟ

Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2016

ΣΤΡΩΝΟΥΝ ΧΑΛΙ ΠΑΝΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΑΧΤΑΡΜΑ ΜΕ ΠΡΟΣΧΗΜΑ «Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΡΟΣ ΕΝΑ ΚΟΙΝΟ ΟΡΑΜΑ»

Διορθόδοξη Διαβούλευση της Επιτροπής για την Πίστη και την Τάξη σε επίπεδοΠαγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών έλαβε χώρα τις προηγούμενες μέρες στην Κύπρο. 
Από 3 έως 13 Οκτωβρίου το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών (ΠΣΕ) πραγματοποίησε Διορθόδοξη Διαβούλευση για να συζητήσουν το κείμενο της Επιτροπής Πίστις και Τάξις: «Η Εκκλησία προς ένα κοινό όραμα». Το συνέδριο συγκλήθηκε στο Παραλίμνι ύστερα από πρόσκληση της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Κύπρου. της οποίας ο Αρχιεπίσκοπος όπως όλοι θυμόμαστε έβαζε την υπογραφή του στα κείμενα της Πανορθόδοξης στη θέση όσων Μητροπολιτών δεν είχαν υπογράψει για τον έναν ή τον άλλο λόγο! 
Το κείμενο προετοιμάστηκε από τους θεολόγους και τους εκπροσώπους της Επιτροπής Πίστης και Τάξης για μια περίοδο 20 ετών, και εκδόθηκε το 2012.
Η Διορθόδοξη Διαβούλευση συγκλήθηκε για να αναθεωρήσει το κείμενο μαζί με τις απόψεις και τα σχόλια που έγιναν από εκκλησίες-μέλη του ΠΣΕ . Όπως αναφέρουν πηγές του ΠΣΕ, το ίδιο το κείμενο επικεντρώνεται κυρίως στην ενότητα, το ρόλο και την αποστολή της Εκκλησίας, ενώ παράλληλα αναδεικνύει Εκκλησιολογικά προβλήματα τα οποία είναι οι λόγοι για τις διαιρέσεις μεταξύ των Χριστιανικών Εκκλησιών.

Τα αποτελέσματα των θεολογικών συζητήσεων συνοψίστηκαν σε χωριστό έγγραφο, το οποίο θα παρουσιαστεί σύντομα στην Επιτροπή «Πίστις και Τάξις» του ΠΣΕ.


«ΒΟΜΒΕΣ» ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ: ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΣΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΩΣΟΥΜΕ

«Ήρθε η εποχή που θα πρέπει να αναρωτηθούμε: Μήπως δεν πρέπει να στηρίζουμε τα κόμματα, αλλά τα πρόσωπα;», δήλωσε ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών.

Επίθεση στην κυβέρνηση και στον πολιτικό κόσμο γενικότερα εξαπέλυσε ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος, σε ομιλία του από τη Λιβαδειά, τη Δευτέρα το βράδυ.
Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος άφησε σαφείς αιχμές εναντίον της κυβέρνησης και της προσπάθειας που έχει ξεκινήσει να υποβαθμιστεί το μάθημα των θρησκευτικών στα σχολεία, λέγοντας πως «μπορεί να πουλήσατε ή να πουλάτε τους θησαυρούς της Ελλάδας μας, να δίνουμε τα τρένα μας, να δίνουμε τα λιμάνια μας, αλλά την πατρίδα μας και την ορθοδοξία μας, δεν θα σας την παραδώσουμε».

Αναφερόμενος στην κρίση και στη συμβολή των κομμάτων είπε ότι «είναι μία δύσκολη εποχή και όλοι οι άνθρωποι μαστίζονται σε όλους τους κλάδους. Χρειάζεται να ξεκαθαρίσουμε τι θέλουμε, ποια οικογένειά θέλουμε, πώς θέλουμε τα παιδιά μας, πώς θέλουμε να ζήσουμε αύριο, ποιο όραμα θα έχουμε» και πρόσθεσε: «Ήρθε η εποχή που θα πρέπει να αναρωτηθούμε. Μήπως δεν πρέπει να στηρίζουμε τα κόμματα, αλλά τα πρόσωπα;».

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο προσφυγικό, καλώντας τους Έλληνες να βοηθήσουν τους πρόσφυγες, των οποίων η πατρίδα βομβαρδίζεται δίχως δική τους ευθύνη.

BOB DYLAN: «ΕΚΑΝΑ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΝ … ΑΡΧΙΣΤΡΑΤΗΓΟ!»

Δημ: Διάβασα κάπου πως έγραψες το «blowing in the wind» μέσα σε 10 λεπτά. Έτσι είναι;
Bob Dylan: Προφανώς.

Δημ: Έτσι απλά…
Bob Dylan Ναι…

Δημ:  Από πού (πώς) σου ήρθε;
Bob Dylan: Απλά ήρθε, ήρθε από… εμμ… σαν από κατ’ ευθείαν από εκείνη την ανεξάντλητη πηγή (wellspring) της δημιουργίας πραγμάτων… ξέρεις…

Σχόλιο δημοσιογράφου: «Αυτή η ανεξάντλητη πηγή δημιουργίας συντηρεί τον Dylan για πάνω από 4 δεκαετίες και του παρήγαγε πάνω από 500 τραγούδια και πάνω από 40 άλμπουμ, δίσκοι, cd κτλ».

Δημ: Κοιτάς ποτέ πίσω στη μουσική που έχεις γράψει, και να πεις «ουόου, αυτό με αφήνει έκπληκτο;»
Bob Dylan: Παλιά το έκανα, δεν το κάνω πλέον. Δεν ξέρω πως κατάφερα κι έγραψα αυτά τα τραγούδια.

Δημ: Τι εννοείς δεν ξέρεις πώς;
Bob Dylan: Τα πρώτα τραγούδια μου ήταν (σχεδόν) εξολοκλήρου μαγικά γραμμένα «Darkness at the break of moon, shadows even the silver spoon, the handmade blade, the child’s  ballon…»

Σχόλιο δημοσιογράφου: «Αυτό το τραγούδι γράφτηκε από τον Bob Dylan το 1964. Το συγκεκριμένο τραγούδι αποτελείται από 104 στίχους, γραμμένους όλους στο ίδιο λογοτεχνικό ύφος».

Bob Dylan: Προσπάθησε να καθίσεις να γράψεις κάτι τέτοιο. Υπάρχει μαγεία σ’ αυτό. Κι όχι μαγεία όπως των Siegfried & Roy (ταχυδακτυλουργοί). Είναι άλλο είδος. Της διεισδυτικής μαγείας. Και ξέρεις, το έκανα. Το έκανα κάποια εποχή.

Δημ: Πιστεύεις πως μπορείς να το κάνεις και σήμερα;
Bob Dylan: Όχι

Δημ: Σε απογοητεύει κάτι τέτοιο;
Bob Dylan: Κοίτα, δεν μπορείς να κάνεις κάτι για πάντα. Το έκανα παλιά, (αλλά) μπορώ να κάνω άλλα πράγματα σήμερα. Αυτό όμως πια όχι.

Δημ: Όπως προφανώς γνωρίζεις το περιοδικό «Rolling Stone» ονόμασε το τραγούδι σου «Like A Rolling Stone» σαν το Νο1 τραγούδι όλων των εποχών. 12 από τα τραγούδια σου, είναι μέσα στα 500 καλύτερα όλων των εποχών. Είναι καλό να υπάρχει κάτι τέτοιο, ως κομμάτι της παρακαταθήκης σου;
Bob Dylan: Μπορεί γι’ αυτή την εβδομάδα, αλλάζουν όμως τα ονόματα στις λίστες αυτές πολύ συχνά και δε δίνω ιδιαίτερη σημασία σ’ αυτά…

Δημ: Είναι κάτι όμως εξαιρετικά σημαντικό ε;
Bob Dylan Αυτή την εβδομάδα είναι. Αλλά ποιος μπορεί να γνωρίζει πόσο καιρό θα κρατήσει αυτό.

Δημ: Ναι, αλλά έχει κρατήσει ήδη για πολύ καιρό (4 δεκαετίες). Εννοώ, ακόμα ερμηνεύεις όλα τα τραγούδια σου στις συναυλίες.
Bob Dylan: Πράγματι, αλλά δεν παίρνω τίποτα σαν δεδομένο.

Δημ: Γιατί εξακολουθείς να το κάνεις; Γιατί βρίσκεσαι ακόμη εδώ (στη σκηνή);
Bob Dylan: Ξεκινάει παλιά από το πεπρωμένο. Έκανα συμφωνία γι’ αυτό (το πεπρωμένο) πάρα πολύ παλιά.

Δημ: Ποια ήταν η συμφωνία σου;
Bob Dylan Να βρεθώ εδώ που είμαι τώρα.

Δημ: Μπορώ να ρωτήσω με ποιον έκανες τη συμφωνία αυτή;
Bob Dylan: Με τον… τον… ξέρεις… με τον αρ… με τον αρχιστράτηγο.

Δημ: Απ’ αυτή τη γη;
Bob Dylan: Κι απ’ αυτή τη γη κι απ’ τον κόσμο που δεν μπορούμε να δούμε!

Σχόλιο δημοσιογράφου: «Ο Bob Dylan έχει προταθεί αυτή τη χρονιά για βραβείο Νόμπελ λογοτεχνίας, για τους στίχους του (τραγουδοποιία ). Το νέο του βιβλίο έχει γίνει μπεστ σέλλερ εδώ και 7 εβδομάδες κι εκδόθηκε από τους Simon & Schuster, οι οποίοι ανήκουν στην Viacom την κεντρική εταιρία στην οποία ανήκει η CBS».

http://ellasnafs.blogspot.gr


ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΠΟΜΠ ΝΤΥΛΑΝ



ΚΑΘΕ ΑΛΛΟ ΛΟΙΠΟΝ ΠΑΡΑ ΤΥΧΑΙΑ ΗΤΑΝ
Η ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΠΕΛ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

HEAVEN'S GATE: ΟΙ 39 ΠΟΥ ΑΥΤΟΚΤΟΝΗΣΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΒΑΛΗΣΟΥΝ ΕΝΑ UFO ΑΦΟΥ ΑΥΤΟΕΥΝΟΥΧΙΣΤΗΚΑΝ

Οι 15 από τους 39 οπαδούς της σέκτας που ήθελαν να διακτινιστούν, δούλευαν στην εταιρεία του ομογενή Nick Matzorkis. Πολλοί είχαν αυτοευνουχιστεί για να ετοιμαστούν για το "Επόμενο Στάδιο".

"Με πάσα ειλικρίνεια, μισούμε αυτό τον κόσμο". Ο Marshall Applewhite ήταν ο επικεφαλής μιας παραθρησκευτικής οργάνωσης ονόματι Heaven's Gate και διοργάνωσε την μεγαλύτερη ομαδική αυτοκτονία στην ιστορία της ανθρωπότητας, οδηγώντας στο θάνατο 39 άτομα στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνια. Στόχος της ομάδας, να φύγει σε άλλο γαλαξία.

Το ημερολόγιο έδειχνε 26 Μαρτίου του 1996. Η Σέχτα "Πύλη του Παραδείσου" ήταν έτοιμη να ακολουθήσει ένα διαστημόπλοιο και να χαθεί στο σύμπαν ορμώμενη από την περιοχή του Rancho Santa Fe . Οι αυτόχειρες είχαν πάρει φαινοβαρβιτάλη και είχαν βάλει σακούλες γύρω από το κεφάλι τους για να προκαλέσουν ασφυξία. Ένας από τους νεκρούς ήταν ο Thomas Nichols, αδερφός της Nichelle Nicholsπου έπαιζε την Uhura στο Star Trek. Μόνο ο Rio DiAngelo αποφάσισε τελικά να μην αυτοκτονήσει και βιντεοσκόπησε όλη τη διαδικασία που κράτησε τρεις μέρες. Ο ίδιος παρέδωσε την βιντεοταινία στην αστυνομία που έφτασε στο πολυτελές σπίτι το οποίο είχαν νοικιάσει οι πιστοί του Applewhite, όταν τα σώματα είχαν αρχίσει να αποσυντίθενται.
Ο 65χρονος ιδρυτής της παραθρησκευτικής οργάνωσης Applewhite τους είχε πείσει ότι η ψυχή τους θα μεταφερόταν σ’ ένα διαστημικό όχημα, το οποίο ακολουθούσε τον κομήτη Χεϊλ Μπομπ ο οποίος τότε θα περνούσε κοντά από τη Γη. Κάποιοι άντρες που ήταν μέλη της ομάδας είχαν προβεί σε εθελοντικό ευνουχισμό ως προετοιμασία για την άφυλη ζωή που θα τους περίμενε μετά την αυτοκτονία.
Στα 22 χρόνια της οργάνωσης ο ηγέτης της Heaven's Gate είχε καταφέρει να επιβάλει στους οπαδούς του να φορούν όλοι τα ίδια ρούχα, να σταματήσουν τη χρήση αντωνυμιών όπως "αυτός" και "αυτή", να απέχουν από το σεξ και το αλκοόλ και να δωρίσουν όλη τους την περιουσία στην ομάδα.
Ο 65χρονος μαζί με την φίλη του Bonnie Nettles, παρουσίασε στους οπαδούς του μια φωτογραφία που απεικόνιζε το φερόμενο ως διαστημικό όχημα το οποίο υποτίθεται πως ακολουθούσε τον κομήτη. Το καρέ ήταν πλαστό όπως ανακοίνωσαν οι αρχές.

Ο παρανοϊκός ηγέτης:

Σύμφωνα με τη "διδασκαλία" του ευνούχου Marshall Applewhite, οι εξωγήινοι που είχαν ιδρύσει τη Γη θα έκαναν ολική εκκαθάριση, κάτι σαν τη Δευτέρα Παρουσία, και τότε ήταν η μεγάλη ευκαιρία για εκείνους να αποχωρήσουν από αυτήν. Και τα 39 μέλη της Σέχτας φορούσαν παπούτσια Nike και ήταν καλυμμένοι κάτω από το ίδιο σεντόνι.

"We’re going home"

Σύμφωνα με τον Μarshall Applewhite που θεωρούσε τον εαυτό του μετενσάρκωση του Ιησού, η απόδραση στο "Επόμενο Στάδιο" σήμαινε απόσπαση από τα οικογενειακά δεσμά, τους φίλους, την εργασία, τα περιουσιακά στοιχεία και άλλα στοιχεία της σύγχρονης ύπαρξης.  Ο σύντομος δρόμος για τη μετάβαση ήταν όπως αναφέραμε, ο κομήτης Χεϊλ Μπομπ (Hale-Bopp).
Στις 26 Μαρτίου, όταν ο κομήτης ήταν στην πιο φωτεινή του κατάσταση, ο Applewhite και 38 από τους οπαδούς του αυτοκτόνησαν έτσι ώστε να εγκαταλείψουν τις γήινες μορφές τους και να αποκτήσουν πρόσβαση στο UFO.
Μάλιστα, 15 από τούς υπαλλήλους της Εταιρείας Interact Entertainment Company του Έλληνα επιχειρηματία Nick Matzorkis βρίσκονταν ανάμεσα στους 39 που "αναχώρησαν γιά το διαστημόπλοιο πίσω από τον κομήτη Χέιλ Μπόπ".
Στις 30 Μαρτίου του 1997, ο Robert Leon Nichols βρέθηκε νεκρός στο τροχόσπιτο του με ένα σημείωμα στο οποίο έγραφε, "πηγαίνω στο διαστημόπλοιο με τον Hale-Bopp για να είμαι μαζί με εκείνους που πήγαν πριν από εμένα".
Όλοι οι αυτόχειρες ήταν εύρωστοι άνθρωποι και έβγαζαν δεκάδες χιλιάδες δολάρια δημιουργώντας σελίδες στο διαδίκτυο για καλιφορνέζικες εταιρείες.
Δεκαπέντε χρόνια μετά, πολλά από τα παρακλάδια της σέκτας αυτής μαζεύτηκαν στην Γαλλία κοντά στο βουνό "Pic de Bugarach", ελπίζοντας ότι εξωγήινοι σωτήρες θα έλθουν για να τους σώσουν από την καταστροφή του πλανήτη την οποία και "έβλεπαν" για τις 21 Δεκεμβρίου του 2012. Η επιλογή του συγκεκριμένου βουνού δεν έγινε τυχαία, διότι οι οπαδοί της Σέχτας πίστευαν ότι κατοικείται από εξωγήινα όντα, τα οποία θα εμφανίζονταν μπροστά τους. Προφανώς και κάτι τέτοιο δεν έγινε.
Από το 2000 και μετά οι νεότεροι οπαδοί της θεωρίας της ιδρύσεως της Γης από εξωγήινα όντα, συρρέουν στο μικρό χωριό Bugarach. Πολλοί από αυτούς σκαρφαλώνουν στην κορυφή του ομώνυμου βουνού και επιδίδονται σε διάφορες τελετουργίες.
Σύμφωνα με τις αρχές της Γαλλίας, οι "ηγέτες" των νέων "Διαγαλαξιακών Σεχτών" πηγαίνουν στην περιοχή για να "ψαρέψουν πελάτες", υποψήφια θύματα, ανάμεσα στα άτομα που επισκέπτονται την περιοχή.

ΥΓ. Το κομμάτι "Last Chance to Evacuate Planet Earth Before It Is Recycled" των Porcupine Tree περιέχει ηχητικό απόσπασμα από τις κασέτες που ηχογραφούσε η Σέχτα Heaven's Gate.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΛΜΕ ΠΙΕΡΙΑΣ: "ΜΠΡΑΒΟ ΛΟΙΠΟΝ ΣΤΟΥΣ ΘΕΟΛΟΓΟΥΣ ΤΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ. ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥΣ."

Μπράβο στους Θεολόγους της Πιερίας

Όταν όλοι το βουλώνουν, όταν όλοι σκύβουν το κεφάλι, κάποιοι αντιδρούν. Φαντάσου συνάδελφε να συνέβαινε σε σένα. Ξεκινώντας η σχολική χρονιά, φαντάσου να ερχόταν μία οδηγία, που να έλεγε ότι το μάθημα σου μετατρέπεται σε project και αντί για δύο μονόωρα θα πρέπει να το κάνεις σε ένα συνεχόμενο δίωρο.

Φαντάσου από εκπαιδευτικός να μετατρεπόσουνα σε κλόουν. Να διασκεδάζεις τους μαθητές, αντί να τους διδάσκεις.

Εσύ μαθηματικέ θα έπρεπε να ξεκινάς το μάθημά σου με το τραγούδι «Δυο δυο στην μπανιέρα δυο δυο» για να βοηθήσεις τους μαθητές να μάθουν την προπαίδεια. Ή εσύ φυσικέ, πριν τους μάθεις το νόμο του Coulomb, να έπρεπε να βάλεις το «Electricity» των O.M.D. Ακόμα και εσύ βιολόγε πριν αναλύσεις τα μυστήρια της ζωής να έπρεπε να τραγουδήσεις το «Live is Life» των Opus.

All together now.

Τώρα θα μου πεις τι κακό υπάρχει στη μουσική; Εξημερώνει τα ήθη. Μόνο που αποτελεί άλλο μάθημα, για το οποίο εσύ κι εγώ δεν έχουμε ιδέα.

Βέβαια μπορεί να είσαι από αυτούς, που συμφωνούν με τις αλλαγές στο μάθημα των θρησκευτικών. Ωστόσο, φαντάζομαι ότι αναγνωρίζεις τουλάχιστον το δικαίωμα των θεολόγων να αντιδρούν σε μια βίαιη και αναιτιολόγητη αλλαγή στον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματός τους, χωρίς να έχει προηγηθεί διάλογος, χωρίς βιβλία, χωρίς καμία επιμόρφωση και όλα αυτά λίγο πριν την έναρξη των μαθημάτων.

Τώρα βέβαια θα μου πεις, εσένα σου συνέβησαν περισσότερα. Αφαίρεσαν το ένα τρίτο των ωρών της οικιακής οικονομίας και είπες σιγά το μάθημα. Σου μείωσαν τις ώρες των φιλολογικών μαθημάτων και δεν είπες τίποτα. Σου αφαίρεσαν τις ώρες του εργαστηρίου και έκανες γαργάρες. Μείωσαν τις ώρες της βιολογίας μετατρέποντας τις φυσικές επιστήμες σε μονόωρο μάθημα στο Γυμνάσιο και εσύ κοιτούσες αλλού. Αφαίρεσαν την τεχνική υποστήριξη από τα project, αλλά όλα καλά.

Ο πληροφορικός διδάσκει μαθηματικά, ο μαθηματικός φυσική, ο φυσικός βιολογία, ο γυμναστής πολιτική οικονομία, ο ξενόγλωσσος ιστορία και ο θεολόγος … ο Θεός να βάλει το χέρι του. Τι να κάνει όμως και Θεός; Αφού εμείς τα καταπίνουμε όλα και γυρίζουμε το μάγουλο απ’ την άλλη.
«No more heroes» τραγουδούν οι Stranglers. Μην περιμένεις κανέναν να σε σώσει, αν δεν κάνεις κάτι και συ.

Μπράβο λοιπόν στους Θεολόγους της Πιερίας και σε όποιους άλλους ανά την Ελλάδα, που μας δείχνουν το δρόμο της αντίστασης. Μόνοι τους και χωρίς καμία συμπαράσταση από την Ο.Λ.Μ.Ε. από το συνδικαλιστικό τους όργανο, που ασχολείται με τα πάντα εκτός από αυτά, που αφορούν τους εκπαιδευτικούς.

Ακολούθησε το παράδειγμά τους. Αν ψοφήσει και η κατσίκα του γείτονα, δεν θα μείνει στο τέλος καμία κατσίκα και θα τρως όλο το σανό μόνος σου.

Γιώργος Βαρδακώστας

pieriakaterini.blogspot.gr
http://thriskeftika.blogspot.gr