ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Σάββατο 6 Ιανουαρίου 2018

ΤΟΥΡΚΙΑ: ΣΟΚ ΑΠΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΟΔΗΓΙΑ ΠΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΤΟΝ ΓΑΜΟ ΣΕ ΚΟΡΙΤΣΙΑ 9 ΕΤΩΝ

Σοκ έχει και αντιπαράθεση έχει προκαλέσει στην Τουρκία, μια οδηγία από τη Διεύθυνση Θρησκευμάτων του Τουρκικού Κράτους η οποία επιτρέπει στα κορίτσια να παντρευτούν από την ηλικία των 9 ετών και στα αγόρια από την ηλικία των 12.

H βουλευτής του Κεμαλικού Κόμματος Γκιουλάι Γιεντεγκτζί αναφέρει σε δήλωσή της ότι η συγκεκριμένη θρησκευτική οδηγία αντιβαίνει το Σύνταγμα στο οποίο ορίζεται το 18ο έτος για να παντρευτεί ένας πολίτης. «Πρόκειται για μια ρύθμιση, διαστροφή», επισημαίνει και προσθέτει:

«Τρελαίνομαι στη σκέψη ότι ένας κρατικός οργανισμός επιτρέπει στα παιδιά που βρίσκονται σε ηλικία που ακόμα παίζουν, να παντρεύονται. Θα πρέπει να προστατέψουμε τα παιδιά μας από τους διεστραμμένους. Θα αντισταθούμε. Δεν θα παραδώσουμε τα παιδιά μας σε διεστραμμένες αντιλήψεις».
Σημειώνεται πως η Διεύθυνση Θρησκευμάτων υποστηρίζει πως με αυτή τη ρύθμιση θα αποφεύγεται και η μοιχεία. Εξαιρετικό ενδιαφέρον έχει το γεγονός πως οδηγία αυτή έρχεται από έναν κρατικό φορέα ο οποίος ρυθμίζει τα θρησκευτικά ζητήματα στην Τουρκία.
Η είδηση αυτή έχει είδη γίνει πρωτοσέλιδο στον τουρκικό τύπο.


ΠΑΝΩ ΑΠΟ 1 ΕΚΑΤΟΜ. ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΕΙ Η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΕ ΩΣ ΕΝΩΣΗ ΑΝΔΡΑ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΑΣ

Η πρωτοβουλία «Μαμά, μπαμπάς και παιδί» συγκέντρωσε πάνω από 1.000.000 υπογραφές και πλέον μπορεί να γίνει πρόταση νομοθεσίας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τον ορισμό της οικογένειας ως ένωσης άνδρα και γυναίκας. Ήταν μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, η οποία στην Ελλάδα υλοποιήθηκε από την Ανώτατη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος (ΑΣΠΕ), που ήταν υπεύθυνη για τη συγκέντρωση υπογραφών όσων Ελλήνων πολιτών συμφωνούσαν με την πρωτοβουλία.

Παρά τα εμπόδια (πολλοί δεν το πληροφορήθηκαν, άλλοι υπέγραψαν, αλλά χωρίς αριθμό ταυτότητας, με αποτέλεσμα η υπογραφή να είναι άκυρη, πολλοί θρησκευόμενοι δεν κατάλαβαν καλά τη σημαντικότητα του εγχειρήματος και δεν υπέγραψαν, επειδή δεν τους άρεσε το γεγονός ότι δεν διοργανώθηκε αποκλειστικά και μόνο από ορθόδοξους χριστιανούς κ.ά.), τελικά η Ελλάδα υπερέβη τον αριθμό υπογραφών που της είχε ανατεθεί να φτάσει. Δεν έχουμε αυταπάτες ότι τελικά θα ψηφιστεί η προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση, αλλά η πρωτοβουλία είναι σημαντική για να ακουστεί ότι υπάρχει και αυτή η φωνή των Ευρωπαίων πολιτών, ιδιαίτερα αυτό τον καιρό, όπου το ομοφυλοφιλικό κίνημα έχει αποθρασυνθεί στη χώρα μας, με γεγονότα όπως το γελοίο και αντιαισθητικό show του athens pride, το νομοθέτημα για την ταυτότητα φύλου και ο άξονας των εμφύλων ταυτοτήτων στα σχολεία, στο πλαίσιο της θεματικής εβδομάδας.

ΔΙΑΦΩΝΕΙ ΠΛΗΡΩΣ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΔΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ!

Πρωτοσέλιδο δημοσίευμα του «Ορθοδόξου Τύπου» (05.01.2018) αναφέρεται στη θέση της Εκκλησίας της Κρήτης για τα νέα Θρησκευτικά και τονίζει την διαφορά με την Εκκλησία της Ελλάδος. Μεταφέρουμε απόσπασμα του πρωτοσέλιδου άρθρου:

Διαφωνεί πλήρως η Εκκλησία της Κρήτης με την Εκκλησίαν της Ελλάδος δια τα νέα θρησκευτικά!

Εἰς τὴν ἐνημερωτικοῦ χαρακτῆρος συνεδρίασιν τῆς ὁλομελείας τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
τὴν 27ην Ἰουνίου 2017, Ἱεράρχαι ἐπείσθησαν διὰ τὰ νέα θρησκευτικὰ μετὰ τὴν εἰσήγησιν τοῦ Σεβ. Ὕδρας κ. Ἐφραίμ, ὁ ὁποῖος μεταξὺ ἄλλων εἶχεν ὑποστηρίξει ὅτι συνεφώνησεν ὁ Σεβ. Ἀρκαλοχωρίου, ἐκπροσωπῶν τὴν Ἐκκλησίαν τῆς Κρήτης. Ἀρχικῶς τὸ Ἰνστιτοῦτον Ἐκπαιδευτικῆς Πολιτικῆς (ΙΕΠ) διέψευσε μέρος τῆς εἰσηγήσεως, ἔπειτα ὁ Σεβ. Μεσογαίας διέψευσεν ἕτερον μέρος καὶ μόλις πρὸ τῶν Χριστουγέννων διευκρινίσθη καὶ ἡ θέσις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κρήτης, ἡ ὁποία διαφωνεῖ πλήρως μὲ τὰ νέα θρησκευτικά. Συγκεκριμένως εἰς τὸν «Ο.Τ.» (φ. 2192/ 15.12.2017) ἀπεμαγνητοφωνήσαμεν τὰ ὅσα ἀπορριπτικὰ διὰ τὸ νέον μάθημα εἶπε δημοσίως εἰς τηλεοπτικὸν δίαυλον ὁ Σεβ. Κρήτης, ἐνῶ ἐν τῷ μεταξὺ ἐδόθη εἰς τὴν δημοσιότητα καὶ ἡ ἐπιστολὴ ποὺ ἀπέστειλεν ἡ Ἱεραρχία τῆς Κρήτης πρὸς τὸν Ὑπ. Παιδείας ἐκφράζουσα τὴν ὁμόφωνον διαφωνίαν αὐτῆς σχετικῶς μὲ τὸ νέον πρόγραμμα. Εὐστόχως τὸ χαρακτηρίζει ὡς προσπάθειαν ἐπιβολῆς «θρησκευτικοῦ συγκρητισμοῦ», ἡ ὁποία προκαλεῖ «σύγχυση», καὶ τὸ κρίνει τόσον βλαπτικὸν, ὥστε νὰ ζητήση κατεπειγόντως ἀλλαγάς δι’ ὅσον χρόνον ἀκόμη αὐτὸ δὲν ἔχει ἀποσυρθῆ. Μάλιστα, ἐζήτησε νὰ ἐνημερωθοῦν διὰ τὴν θέσιν της ἄμεσα ὅλοι οἱ θεολόγοι τῆς πνευματικῆς δικαιοδοσίας της. Μετὰ ἑπομένως καὶ ἀπὸ αὐτὸ εἶναι ἡλίου φαεινότερον ὅτι ἡ θετικὴ εἰσήγησις τοῦ Σεβ. Ὕδρας ἔχει καταπέσει ἐντελῶς. Διὰ τοῦτο, λαμβανομένου ὑπ’ ὄψιν καὶ τὸ ὅτι ἡ Ἱεραρχία δὲν ἀπεφάνθη τὸν παρελθόντα Ἰούνιον, πρέπει νὰ συγκληθοῦν οἱ Σεβ. Μητροπολῖται ἐκ νέου προκειμένου νὰ πληροφορηθοῦν τὰ ἀληθῆ γεγονότα καὶ νὰ ψηφίσουν δι’ ἀδιαβλήτου μυστικῆς διαδικασίας, ὥστε νὰ καταλήξουν ἀβιάστως εἰς τὴν ὀρθὴν ἀπόφασιν.

ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ ΚΡΙΜΑΙΑΣ: ΠΙΝΕΤΕ ΠΟΛΥ ΑΓΙΑΣΜΟ - Ο ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΖΩΝΤΑΝΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ!


Ο Ορθόδοξος Αγιασμός είναι ένα ζωντανό θαύμα του Ουρανού!

Άγιος Λουκάς Κριμαίας: «Πίνετε αγιασμό, όσο πιο συχνά τόσο πιο καλά. Είναι το καλύτερο και αποτελεσματικότερο φάρμακο. Αυτό δεν το λέγω σαν παπάς, το λέγω σαν γιατρός. Από την Ιατρική μου πείρα».

ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ


ΚΑΛΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ!


Παρασκευή 5 Ιανουαρίου 2018

Η ΕΥΧΗ - Η ΝΟΕΡΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ

ΤΑ ΓΑΡ ΟΨΩΝΙΑ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ ΘΑΝΑΤΟΣ!

Τὰ γὰρ ὀψώνια τῆς ἁμαρτίας θάνατος, τὸ δὲ χάρισμα τοῦ Θεοῦ ζωὴ αἰώνιος ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ τῷ Κυρίῳ ἡμῶν. (Προς Ρωμαίους 6,23) 

Μετάφραση: Διότι μεν οι συνέπειες και ο μισθός της αμαρτίας είναι ο θάνατος, το δε δώρο του Θεού, είναι η αιώνιος ζωή δια του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. 

ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ!

ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ!

Πέμπτη 4 Ιανουαρίου 2018

ΜΕΡΤΖΑΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ: ΤΟΛΜΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ. ΕΣΕΙΣ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΕ Κ. ΕΦΡΑΙΜ;

Τολμώντας και πάλι την αλήθεια.
Εσείς Σεβασμιώτατε κ. Εφραίμ;
Μερτζάνης Νικόλαος, Θεολόγος

«Τοῖς τολμῶσιν ἡ τύχη ξύμφορος»  
           (Θουκυδίδης)

Τολμάμε και πάλι την αλήθεια να κρίνουμε λόγους και θέσεις, αυτή τη φορά, του Μητροπολίτη Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης κ. Εφραίμ, διότι η τύχη είναι σύντροφος των τολμηρών κατά τον Θουκυδίδη.

Θα σχολιάσουμε κάποια σημεία από την εισήγηση της 9ης Μαρτίου 2017 του Μητροπολίτου[1]. Αναφέρει «τὶς ἀπόψεις κάποιου Θεολόγου Λυκειάρχου, μέλους τῆς ἐπιτροπῆς», που παραδόξως αποκρύπτει το όνομά του :
«Γιὰ πρώτη φορὰ τὸ Ν.Π.Σ. θέλει διδάσκοντες, οἱ  ὁποῖοι κατέχουν σοβαρὴ θεολογικὴ παιδεία καὶ γνῶστες τῶν συγχρόνων θεολογικῶν σκέψεων καὶ βεβαίως κάτι τέτοιο σημαίνει κούραση, μελέτη, ἀλλὰ καὶ ἔξοδα, τὰ ὁποῖα πολλοὶ ἐκ τῶν Διδασκόντων, ὅπως συμβαίνει καὶ μὲ τὶς ἄλλες εἰδικότητες, δὲν φαίνεται νὰ ἐπιθυμοῦν».

Ο ως άνω «Θεολόγος Λυκειάρχης» θεωρεί ότι όσοι δεν θέλουν τα ΝΠΣ είναι  φυγόπονοι, δεν μελετούν κ.ά.
Θα εφιστούσα την προσοχή  του συναδέλφου στα εξής:
1.      Πολλοί θεολόγοι, ειδικά της ΠΕΘ έχουν αποδομήσει τα Ν.Π.Σ με αδιάσειστα θεολογικά, παιδαγωγικά, διδακτικά και νομικά επιχειρήματα. Δεν βρέθηκε κάποιος να ανασκευάσει τις θέσεις τους.
2.      Νυχθημερόν, επί έξι τουλάχιστον χρόνια μελετούν τις εκατοντάδες σελίδες των νέων προγραμμάτων σπουδών, καταδεικνύοντας την προβληματική δομή τους.
3.      Διοργανώνουν συνέδρια[2], εκδίδοντας τα πρακτικά των ομιλιών των εισηγητών.
4.      Έχουν γράψει βιβλία[3] ολόκληρα και αρκετές ιστοσελίδες βρίθουν άρθρων τους.
5.      Σε αρκετά τεύχη του περιοδικού «κοινωνία», στο μεγαλύτερο μέρος ασκείται κριτική κατά των Ν.Π.Σ.
6.      Οι εμπειρογνώμονες  που αποβλήθηκαν από την επιτροπή της Εκκλησίας συγκαταλέγονται στη συνομοταξία που εφηύρε ο κ. Λυκειάρχης;
7.      Μάλιστα, ένα εκδιωχθέν μέλος της επιτροπής έχει πολυετή εμπλοκή στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών και είναι μέλος επιτροπών αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.
8.      Όσοι αντιδρούν κατά των Ν.Π.Σ. δεν σημαίνει ότι θέλουν το μάθημα να     μείνει καθηλωμένο στα παλιά προγράμματα.

Ζητούν να γίνει διάλογος από μηδενικής βάσεως και να καταρτισθούν νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία με τις πλέον σύγχρονες επιστημονικές προδιαγραφές, που δυστυχώς δεν πληρούν τα προς επιβολή Ν.Π.Σ.
Σε άλλο σημείο της εισήγησής του ο Σεβασμιώτατος κ.Εφραίμ παραθέτει και άλλη άποψη του εν λόγω Θεολόγου - Λυκειάρχη:
 «………καὶ ἡ συνήθης ἐπίκληση τοῦ ἑλληνικοῦ Συντάγματος ἀποτελεῖ τὸ μόνο ἐπιχείρημα γιὰ τὴν διατήρηση τῶν παλαιῶν προγραμμάτων[4]».

Επίσης, ο κ.Λυκειάρχης ομιλεί για την αμφισβήτηση του ορθοδόξου χαρακτήρα του μαθήματος από τις εγκυκλίους του 2008 και τις ανεξάρτητες αρχές του συνηγόρου του πολίτη και της προστασίας προσωπικών δεδομένων.
Τα επιχειρήματά του είναι έωλα, διότι  δεν είναι μόνο το Ελληνικό Σύνταγμα, αλλά και  αποφάσεις δικαστηρίων (ΣτΕ 1995 , 1998), ιδίως δε η 115/2012 του Διοικητικού εφετείου Χανίων, που ομιλούν ρητά περί υποχρεωτικού και ορθοδόξου μαθήματος θρησκευτικών. Η γνωμοδότηση της 17/11/2008 του Συνηγόρου του Πολίτη, ότι αναιτιολόγητα οι μαθητές μπορούν να απαλλάσσονται από το μάθημα των θρησκευτικών «για λόγους συνείδησης χωρίς να δηλώνεται ο λόγος της συγκεκριμένης αυτής επιλογής», είναιαντισυνταγματική. Οι δε απόψεις του συνηγόρου του πολίτη (και άλλων ανεξάρτητων αρχών) δεν έχουν δεσμευτικό χαρακτήρα για τις κρατικές υπηρεσίες[5].

Το παράδοξο με τον Σεβασμιώτατο είναι ότι εισάγει τις θέσεις του Λυκειάρχη-θεολόγου ως εξής: «Γιὰ νὰ ἀκουστοῦν ὅλες οἱ ἀπόψεις, μεταφέρω ἐδῶ τὶς ἀπόψεις τοῦ Θεολόγου Λυκειάρχου, μέλους τῆς ἐπιτροπῆς»[6].
Πράγματι, ενώ οι άλλες απόψεις είναι λίγων γραμμών, του Λυκειάρχου καταλαμβάνουν σχεδόν ολόκληρη σελίδα. Ίσως, γιατί ο προσβλητικός και απαξιωτικός τους χαρακτήρας βρίσκει απόλυτα σύμφωνο τον Σεβασμιώτατο.
Εν κατακλείδι, τα επιχειρήματα του κ.Εφραίμ και του «Λυκειάρχου» είναι παντελώς αβάσιμα. Ο Σεβασμιώτατος κ. Εφραίμ δίνει έμφαση στις απόψεις ενός ανωνύμου Λυκειάρχου- θεολόγου και μέλους της επιτροπής και δεν αναφέρει άλλες απόψεις αντίθετες προς τα προγράμματα.
Γιατί άραγε;

Αγνοούν  προκλητικά τις δικαστικές αποφάσεις (ΣτΕ 1995 και1998, 115/2012 και 1/2015 Διοικητικού εφετείου Χανίων) που είναι υπέρ του ορθοδόξου μαθήματος[7].
Σύμπτωση, τυχαίο; Μήπως  είναι υπέρ των προγραμμάτων;
Η απόκρυψη τόσο σημαντικών στοιχείων δεν είναι μια μορφή παραπληροφόρησης;




[1]ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΠΙΣΗΜΟΝ ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΤΕΥΧΟΣ 3-ΜΑΡΤΙΟΣ 2017 , σ.187-197, ΑΘΗΝΑΙ.
[2]ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ-ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ  ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ, ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ,ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΚΔΟΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2014
[3]Πονηρός Ευάγγελος, ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ , ΑΘΗΝΑ 2013.
4ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΠΙΣΗΜΟΝ ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, σ.194
[5]Μερτζάνη Νικολάου, Εθνική και θρησκευτική συνείδηση των Ελλήνων και η συνταγματική κατοχύρωση του ορθοδόξου χριστιανικού μαθήματος των Θρησκευτικών,http://aktines.blogspot.gr/2017/03/blog-post_67.html
[6]ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΠΙΣΗΜΟΝ ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΤΕΥΧΟΣ 3-ΜΑΡΤΙΟΣ 2017 ,σ.194, ΑΘΗΝΑΙ.
[7]Γ. Κρίππας : Επιστημονικά αβάσιμες οι απόψεις που διατυπώνει ο Μητροπολίτης Ύδρας και Αιγίνης κ. Εφραίμ, http://aktines.blogspot.gr/2017/07/blog-post_90.html