ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Τετάρτη 13 Ιουλίου 2022

ΕΠΙΚΗΔΕΙΟΣ ΛΟΓΟΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΑΓΙΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΕΦΡΑΙΜ ΤΗΣ ΑΡΙΖΟΝΑ

ΕΠΙΚΗΔΕΙΟΣ ΛΟΓΟΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟ 
ΚΑΙ ΑΓΙΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΕΦΡΑΙΜ ΤΗΣ ΑΡΙΖΟΝΑ (ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ)
ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ, 
ΚΑΘΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΦΙΛΟΘΕΟΥ.

* " Ο Γέροντας έλαβε από Θεού αυτό το χάρισμα, ώστε να μεταδίδει στους γύρω του πολλήν αγάπην, αγάπη όχι γήινη,όπως την γευθομαθα από συγγενείς και φίλους, αλλά αγάπη θεϊκή, καθώς του την παρείχε πλουσιαν ο Θεός ' και με τη σειρά του την μετέδιδε αφειδωλευτα στους ανθρώπους".
* " Ως γνωστόν ο μακαριστός Γέροντας ήταν αυτός που επέμενε παρά πολύ λόγω και γραμματι στην καλλιέργεια της μονολογιστης ευχής" Κύριε Ιησού Χριστέ Ελέησον Με", η οποία, μας έλεγε, είναι ικανή να σε βαλη στον Παράδεισο".
* " Έχουμε μαρτυρίες ότι ο Γέροντας παρέμενε στην ζωή, γιατί είχε αγωνία για τα πνευματικά του παιδιά. Και αυτό το βλέπουμε μέχρι τωρα' πόσο ήθελε να δίνει χαρά σε όλους, μικρούς και μεγάλους, παρόλη τη βεβαρημένη υγεία του και την ηλικία του. 
* " Είναι πολλές οι θαυμαστές επεμβάσεις του αγίου Γέροντος, μαρτυρουμενες υπό πλήθους μοναχών και λαϊκών. Αλλά αυτά ας τα αφήσουμε στον Δεσπότη Χριστό και την εκκλησία Του, να κριθούν εις το μέλλον". 
*  " Ο μικρός Ιωάννης από τον Βόλο, ο ασκητής και οικιστής των σπηλαίων και Καλυβίων του Άθω, ο μετέπειτα Γέροντας και Καθηγουμενος της Ιεράς Μονής Φιλοθέου Αγίου Όρους, και ακολούθως γεωργός είς τον αμπελώνα αυτής της μεγάλης και ευγενούς χώρας των Η.Π.Α και κτιτωρ γενόμενος της Ιεράς ταύτης Μονής του Μεγάλου Αντωνίου και ετέρων πολλών Μονών είς τάς Η.Π.Α και τον Καναδά, ομοιάζει ως να άπλωσε και εξεδιπλωσε την Ορθόδοξη πνευματικότητα σε όλη την γη. Έτσι τα Αθωνικα Καλυβάκια κατέκτησαν την οικουμένη, προσφέροντας το ανεξιτηλον Φώς του Χριστού, " ο φαινει πάντα άνθρωπον". 

Ο ΟΣΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ

ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΟΣΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΠΕΡΙΟΔΟΣ Β ΕΤΟΣ 2000 ΑΡΙΘΜ.45.

Τρίτη 12 Ιουλίου 2022

ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ: "ΤΙ ΦΤΑΙΝΕ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΥΝΤΑΙ, ΑΝ ΕΓΩ, ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ, ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΑΓΙΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΟΗΘΗΣΩ;"

Το 1978 , που έγιναν οι σεισμοί στην Θεσσαλονίκη, εγράφη ένα βιβλίο που έλεγε: " Η αγάπη του Θεού σείει την γη". Και ο Άγιος Παϊσιος, που ήταν τότε στη Σουρωτή, έλεγε: " Να πάμε στο Άγιο Όρος να δέσουμε τη Θεσσαλονίκη, για να μη κουνιέται". Άλλοτε πάλι ο ίδιος, όταν του έλεγαν για κάποιους που είχαν πόνο και στενοχώριες, έλεγε: " Τι φταίνε αυτοί οι άνθρωποι και ταλαιπωρούνται, αν εγώ, το χαμένο, δεν είμαι άγιος για να τους βοηθήσω;". Βλέπετε; Την ευθύνη την έριχνε επάνω του . Δεν την έριχνε στους ανθρώπους που υπέφεραν. Αυτό το πνεύμα να έχουμε πατέρες. Πάντοτε να έχουμε αυτή την διαθεσι, ότι εμείς πρέπει να διορθωθουμε και μετά θα διορθώνουν και οι άλλοι. 

(+ Αρχιμανδρίτη Χριστοφόρου Καθηγουμενου Ι. Μονής Οσίου Γρηγορίου

Η ΕΜΠΙΣΤΟΣΎΝΗ ΣΤΟΝ ΘΕΟ ΦΕΡΝΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΑΥΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ

* Λόγοι πνευματικοί προς τους αδερφούς της Ιεράς Μονής Οσίου Γρηγορίου του Αγίου Όρους κατά την εορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, 25/3/2020).

Ο ΟΣΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ, ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΟΣΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ. ΠΕΡΙΟΔΟΣ Β ΕΤΟΣ 2020 ΑΡΙΘΜ.45.

ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ: "ΒΛΕΠΩ ΠΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΜΟΝΗ ΣΩΖΕΤΑΙ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ"!

Ἅγιος Παΐσιος: "Βλέπω πὼς μὲ τὴν ὑπομονὴ 
σώζεται ἡ οἰκογένεια..."

– Γέροντα, πῶς μπορεῖς νὰ ἀντιμετωπίσεις τὸν ἄλλον, ὅταν εἶναι νευριασμένος;

– Μὲ τὴν ὑπομονή!

– Καὶ ἂν δὲν ἔχεις;

– Νὰ πᾶς νὰ ἀγοράσεις! Πουλᾶνε στὰ σοῦπερ-μάρκετ!… Κοίταξε, ὅταν ὁ ἄλλος εἶναι μπουρινιασμένος, ό,τι καὶ νὰ τοῦ πεῖς, δὲν γίνεται τίποτε. Καλύτερα ἐκείνη τὴν στιγμὴ νὰ σιωπήσεις καὶ νὰ λὲς τὴν εὐχή. Μὲ τὴν εὐχὴ θὰ καλμάρει ὁ ἄλλος, θὰ ἠρεμήσει καὶ θὰ μπορέσεις μετὰ νὰ συνεννοηθεῖς μαζί του. Βλέπεις, καὶ οἱ ψαράδες δὲν πᾶνε νὰ ψαρέψουν, ἂν δὲν ἔχει μπουνάτσα· κάνουν ὑπομονή, ὥσπου νὰ καλωσυνέψει ὁ καιρός.

– Ποῦ ὀφείλεται, Γέροντα, ἡ ἀνυπομονησία τῶν ἀνθρώπων;

– Στὴν πολλή… ἐσωτερική τους εἰρήνη! Ὁ Θεὸς τὴν σωτηρία τῶν ἀνθρώπων τὴν κρέμασε στὴν ὑπομονή. «Ὁ ὑπομείνας εἰς τέλος, σωθήσεται», λέει τὸ Εὐαγγέλιο. Γι’ αὐτὸ δίνει δυσκολίες, διάφορες δοκιμασίες, γιὰ νὰ ἀσκηθοῦν στὴν ὑπομονὴ οἱ ἄνθρωποι.

Ἡ ὑπομονὴ ξεκινᾶ ἀπὸ τὴν ἀγάπη. Γιὰ νὰ ὑπομείνεις τὸν ἄλλον, πρέπει νὰ τὸν πονέσεις. Καὶ βλέπω πὼς μὲ τὴν ὑπομονὴ σώζεται ἡ οἰκογένεια. Εἶδα θηρία νὰ....

γίνονται ἀρνιά. Μὲ τὴν ἐμπιστοσύνη στὸν Θεὸ τὰ πράγματα ἐξελίσσονται ὁμαλὰ καὶ πνευματικά. Μιὰ φορά, ὅταν ἤμουν στὴν Μονὴ Στομίου, εἶχα δεῖ στὴν Κόνιτσα μιὰ γυναίκα ποὺ ἔλαμπε τὸ πρόσωπό της. Ἦταν μητέρα πέντε παιδιῶν. Μετὰ θυμήθηκα ποιὰ ἦταν. Ὁ ἄνδρας της ἦταν μαραγκὸς καὶ ἔπαιρνε πολλὲς φορὲς δουλειὲς μαζὶ μὲ τὸν μάστορά μου. Μιὰ κουβέντα τοῦ ἔλεγαν οἱ νοικοκυραῖοι, λ.χ. «μαστρο-Γιάννη, μήπως αὐτὸ νὰ τὸ κάνουμε ἔτσι;», γινόταν θηρίο. «Ἐμένα θὰ μοῦ κάνεις τὸν δάσκαλο;», τοὺς ἔλεγε. Ἔσπαζε τὰ ἐργαλεῖα του, τὰ πετοῦσε καὶ ἔφευγε. Ἀφοῦ παρατοῦσε τὴν δουλειά του καὶ τὰ ἔσπαζε ὅλα σὲ ξένα σπίτια, καταλαβαίνεις στὸ σπίτι τοῦ τί ἔκανε! Αὐτὴ λοιπὸν ἦταν τοῦ μαστρο-Γιάννη γυναίκα. Μὲ αὐτὸν τὸν ἄνθρωπο δὲν μποροῦσες μιὰ μέρα νὰ καθίσεις, καὶ αὐτὴ χρόνια ζοῦσε μαζί του. Κάθε μέρα περνοῦσε μαρτύριο, καὶ ὅμως ὅλα τα ἀντιμετώπιζε μὲ πολλὴ καλοσύνη καὶ ἔκανε ὑπομονή. Ἐπειδὴ ἤξερα τὴν κατάσταση στὸ σπίτι, ὅταν τὴν συναντοῦσα, τὴν ρωτοῦσα: «Τί κάνει ὁ κὺρ-Γιάννης; Δουλεύει;». «Ε, πότε δουλεύει, πότε κάθεται λιγάκι!». «Πῶς τὰ περνᾶτε;». «Πολὺ καλά, Πάτερ!», μοῦ ἔλεγε. Καὶ τὸ ἔλεγε μὲ τὴν καρδιά της. Δὲν ὑπολόγιζε ποὺ ἔσπαζε τὰ ἐργαλεῖα του -καὶ ἀξίας ἐργαλεῖα- οὔτε ποὺ ἀναγκαζόταν ἡ καημένη νὰ ξενοδουλεύει, γιὰ νὰ τὰ βγάλουν πέρα. Βλέπετε μὲ πόση ὑπομονή, μὲ πόση καλοσύνη καὶ μὲ πόση ἀρχοντιὰ τὰ ἀντιμετώπιζε ὅλα! Οὔτε τὸν κατηγοροῦσε καθόλου! Γι’ αὐτὸ ὁ Θεὸς τὴν χαρίτωσε καὶ ἔλαμπε τὸ πρόσωπό της. Μεγάλωσε καὶ τὰ πέντε παιδιά της καὶ ἔγιναν πολὺ καλὰ παιδιά. Μπόρεσε καὶ κράτησε καὶ τὰ παιδιά της.

– Γέροντα, πῶς μποροῦσε νὰ δικαιολογεῖ τὸν ἄνδρα της;

– Μὲ ἕναν καλὸ λογισμό: «Ἄνδρας μου εἶναι, ἔλεγε, θὰ πεῖ καὶ καμιὰ κουβέντα. Καὶ ἐγώ, ἂν ἤμουν στὴν θέση του, μπορεῖ νὰ ἔκανα τὰ ἴδια». Ἐφήρμοζε τὸ Εὐαγγέλιο, γι’ αὐτὸ ὁ Θεὸς ἔστελνε τὴν θεία Χάρη Του. Καὶ ἂν κοσμικοὶ ἄνθρωποι κάνουν ὑπομονὴ καὶ χαριτώνονται, πόσο μᾶλλον πρέπει νὰ κάνουμε ὑπομονὴ ἐμεῖς οἱ μοναχοί, ποὺ ἔχουμε ὅλες τὶς προϋποθέσεις, ὅλες τὶς δυνατότητες γιὰ πνευματικὴ ζωή.

Ὅπως ἔχω καταλάβει, τὰ μεγαλύτερα σκάνδαλα, ὄχι μόνο στὶς οἰκογένειες ἀλλὰ καὶ στὰ κράτη, γίνονται ἀπὸ τιποτένια πράγματα. Στὴν οἰκογένεια πρέπει ὁ ἕνας νὰ ταπεινώνεται στὸν ἄλλον, νὰ μιμεῖται τὶς ἀρετές του, ἀλλὰ καὶ νὰ ἀνέχεται τὶς ἰδιοτροπίες του. Γιὰ μιὰ τέτοια ἀντιμετώπιση πολὺ βοηθάει νὰ σκέφτεται κανεὶς ὅτι ὁ Χριστὸς θυσιάσθηκε γιὰ τὶς ἁμαρτίες μας καὶ μᾶς ἀνέχεται ὅλους, δισεκατομμύρια ἀνθρώπους, ἂν καὶ εἶναι ἀναμάρτητος -ἐνῶ ἐμεῖς, ὅταν ταλαιπωρούμαστε ἀπὸ τὶς ἰδιοτροπίες τῶν ἄλλων, ἐξοφλοῦμε ἁμαρτίες. Τὰ οἰκονομάει ἔτσι ὁ Καλὸς Θεός, ὥστε ὁ ἕνας, μὲ τὸ χάρισμα ποὺ ἔχει, νὰ βοηθάει τὸν ἄλλον, καί, μὲ τὸ κουσούρι ποὺ ἔχει, νὰ ταπεινώνεται στὸν ἄλλον. Γιατί ὁ κάθε ἄνθρωπος ἔχει τὰ χαρίσματά του, ἀλλὰ ἔχει καὶ μερικὰ κουσούρια καὶ πρέπει νὰ ἀγωνίζεται νὰ τὰ κόψει.

Ἔδωσα ἕνα ξεσκόνισμα σὲ κάποιον! Νὰ δεῖτε ὑπακοὴ ποὺ τοῦ κάνει ἡ γυναίκα του, ἂν καὶ ἔχει πολλὲς ἱκανότητες! Μπροστά της ἐκεῖνος εἶναι ἕνα παιδί. Αὐτή, μὲ τὴν ὑπακοὴ ποὺ κάνει, συνέχεια δέχεται, ἀποθηκεύει, θεία Χάρη, ἐνῶ ἐκεῖνος μὲ τὸν ἐγωισμὸ τοῦ συνέχεια διώχνει τὴν θεία Χάρη καὶ ἀδειάζει. Τελικὰ ποιὸς εἶναι κερδισμένος; Βλέπεις, τὸ μυστικὸ εἶναι ἡ ταπείνωση. Ὅλη ἡ βάση ἐκεῖ εἶναι. Ὑπακοή, ταπείνωση. Ἂν ἐκεῖνος ἀναγνώριζε τὴν ἀδυναμία του καὶ ζητοῦσε βοήθεια ἀπὸ τὸν Θεό, θὰ ἐρχόταν καὶ σ’ αὐτὸν ἡ θεία Χάρις.

ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ – ΛΟΓΟΙ Δ΄ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟΥ ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΣ ΡΑΝΤΟΒΙΤΣ: "ΣΗΚΩΝΟΤΑΝ Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ, ΣΗΚΩΝΟΤΑΝ ΚΑΙ Ο ΒΑΤΡΑΧΟΣ, ΚΑΙ ΕΚΑΜΝΑΝ ΤΙΣ ΜΕΤΑΝΟΙΕΣ ΤΟΥΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΣΤΑΥΡΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ".

Σηκωνόταν ο Άγιος Παΐσιος, σηκωνόταν κι ο βάτραχος, και έκαμναν τις μετάνοιες τους μπροστά στον Σταυρό του Χριστού ! Εκεί, στον Σταυρό του παπά Τύχωνα!

Εμπειρίες Μακαριστού Μητροπολίτη Μαυροβουνίου Αμφιλοχίου (Ράντοβιτς) από την γνωριμία του με τον Άγιο Παΐσιο τον Αγιορείτη!

….Όταν τελειώσαμε, ετοίμασε ο Γέρων Παΐσιος το φαγητό ρύζι, ντοματούλες που είχε στον κήπο του και ψωμί, το οποίο ξήραινε ο ίδιος. Γέμισε το δικό μου πιάτο, ενώ στο δικό του έβαλε πολύ λίγο φαγητό. Διαμαρτυρήθηκα, λέγοντας του ότι δεν ήταν σωστό αυτό εκείνος να φάει ως ασκητής κι εγώ ως καλοφαγάς. Μου είπε τότε:

-Δεν είσαι μοναχός; Θα κάνεις, λοιπόν, υπακοή. Τόσο ανυπάκουος Μαυροβούνιος είσαι; Εδώ ο Μπαγιούμ μου είναι πιο υπάκουος από εσένα.

Τον ρώτησα με έκπληξη ποιος ήταν ο Μπαγιούμ, διότι ήξερα ότι δεν είχε κανένα υποτακτικό. Μου έδειξε τότε μια τριανταφυλλιά, την οποία είχε φυτέψει εκεί.

Πήγε, στάθηκε μπροστά στην τριανταφυλλιά και είπε:

-Έλα, Μπαγιούμ, να καταλάβει αυτός ο άπιστος ο Αμφιλόχιος τι είναι η πραγματική υπακοή !

Όπως ήταν νωπό το χώμα εκεί γύρω από την τριανταφυλλιά, άρχισε τότε να σηκώνεται και βγήκε έξω ένας βάτραχος. Σας λέω αυτό, που είδα με τα μάτια μου. Στη συνέχεια είπε στο βάτραχο:

-Γύρνα τώρα, Μπαγιούμ, πίσω στη θέση σου και το βράδυ να πας να κάνεις την προσευχή σου !

Εξεπλάγην και τον ρώτησα τι είδους προσευχή έκαμνε ο Μπαγιούμ.

Μου εξήγησε ότι ο βάτραχος το βράδυ πήγαινε μπροστά σ’ ένα μεγάλο ξύλινο σταυρό, που ο Γέρων είχε εκεί κι έλεγε την «ψαλμωδία» του. Παραξενεύτηκα και είπα μέσα μου: «Τώρα με κοροϊδεύει ο Γέρων; Για ποια ψαλμωδία του βατράχου μου μιλά»;

Την ίδια μέρα , με τη δύση του ήλιου, είχε πανσέληνο και εύκολα περπάτησα από το καλύβι μέχρι τον Τίμιο Σταυρό, σχεδόν απέναντι, και κάπως κρύφτηκα, γιά να μην δημιουργήσω ταραχή.

Είχε έναν μεγάλο σταυρό και σε λίγο βγήκε από το κελλί του ο γερο Παΐσιος, στάθηκε μπροστά στον σταυρό και άρχισε να κάνει τον σταυρό του.

Δεν πέρασε ούτε λεπτό – φαντάσου εξήντα δευτερόλεπτα – και άρχισε, μέσα στην σιγαλιά της νύχτας, ένα ντούπ, ντούπ, ντουπ.

-Έλα, Μπαγιούμ, έλα Μπαγιούμ, έλα, ας υποθέσουμε να πούμε, έλα να κάνουμε τις μετάνοιες μας, μπροστά στον σταυρό του Χριστού!

Το ντουπ-ντουπ συνεχίστηκε. Μπαγιούμ όνομα από τους Βεδουΐνους του Σινά, αλλά κανένας δεν φαινόταν.

Και, νάτος. Ένας πελώριος βάτραχος – μπράσκες τους λένε αλλού – ήρθε με πηδηματάκια και στάθηκε δίπλα στον γέροντα.

Σηκωνόταν ο Άγιος Παΐσιος, σηκωνόταν κι ο βάτραχος, και έκαμναν τις μετάνοιες τους μπροστά στον Σταυρό του Χριστού.

Εκεί, στον Σταυρό του παπά Τύχωνα !

Μακαριστός Μητροπολίτης Μαυροβουνίου και Παραθαλάσσιας κ. Αμφιλόχιος Ράντοβιτς -Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Βελιγραδίου

(Ο Άγιος Παΐσιος μπροστά στο λιθόκτιστο προσκυνητάρι της Κουτλουμουσιανης Σκήτης του Αγίου Παντελεήμονος, κρατώντας την εικόνα  του Αγίου Παντελεήμονος.)

ΑΓΙΑ ΒΕΡΟΝΙΚΗ Η ΑΙΜΟΡΡΟΟΥΣΑ

 Αγία Βερονίκη η Αιμορροούσα
 
Για τη θεραπεία της αιμορροούσης γυναικός, που κατά την παράδοση ονομαζόταν Βερονίκη, μπορεί να διαβάσει ο αναγνώστης στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο κεφάλαιο Θ' στ. 20-22, στο κατά Μάρκον κεφάλαιο Ε' στ. 25-34 και στο κατά Λουκάν κεφάλαιο Η' στ. 43-49.

Ο Συναξαριστής του Αγίου Νικόδημου του Αγιορείτου αναφέρει, ότι η αγία αυτή καταγόταν από την πόλη Πανεάδα. Όταν τη γιάτρεψε ο Κύριος από την ασθένεια της αιμορραγίας, αυτή για να Τον ευχαριστήσει, φιλοτέχνησε τον ανδριάντα Του και τον έστησε μπροστά στο σπίτι της για να προσκυνείται απ' όλους. Μάλιστα στη βάση του ανδριάντα, φύτρωσε βότανο που θεράπευε διάφορες ασθένειες. Αργότερα η Βερονίκη έγινε μέλος της πρώτης Εκκλησίας, και αφού έζησε αγία ζωή, ειρηνικά παρέδωσε το πνεύμα της. Η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη της Αγίας στις 12 Ιουλίου.
 
https://www.saint.gr

Δευτέρα 11 Ιουλίου 2022

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΝΕΚΡΑΝΑΣΤΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΘΕΙ ΤΗΝ ΕΚΤΡΩΣΗ!

Η γυναίκα που νεκραναστηθηκε για να εξομολογηθεί την έκτρωση.

Κατά τη διάρκεια της εξομολόγησης είναι φυσικό ο εξομολογούμενος να λησμονήσει κάποιες μικρές αμαρτίες.

Οι αμαρτίες αυτές συγχωρούνται, μαζί με τις υπόλοιπες που εξομολογείται, διότι δεν γίνεται εσκεμμένα απόκρυψή τους από ντροπή.

Όμως αυτός που εξομολογείται δεν είναι δυνατόν ποτέ να ξεχάσει μία μεγάλη αμαρτία, διότι η συνείδησή του τον βαραίνει περισσότερο για αυτήν.

Το παρακάτω συγκλονιστικό σύγχρονο αληθινό περιστατικό, που συνέβη πριν ορισμένες δεκαετίες στη μία κωμόπολη κοντά στην Θεσσαλονίκη, επιβεβαιώνει αυτήν την πραγματικότητα της πνευματικής ζωής.

Στην πόλη αυτήν ζούσε μία γυναίκα, η οποία φαινόταν ότι ήταν ζωντανό μέλος της Εκκλησίας. Συμμετείχε στις φιλανθρωπικές δραστηριότητες της ενορίας της, εξομολογούνταν και κοινωνούσε. Όλοι έλεγαν ότι η κυρία Φρόσω ήταν μία καλή χριστιανή.

Στην πόλη της συχνά κατέβαιναν Αγιορείτες Πνευματικοί κι εξομολογούσαν όσους από τους κατοίκους ήθελαν.

Η κυρα-Φρόσω ήταν μία από αυτούς. Είχε μάλιστα και μία ιδιαίτερη αγάπη στην Παναγία.

Η αλήθεια ήταν ότι Την επικαλούνταν πολύ. Είτε μαγείρευε, είτε σκούπιζε, ψιθύριζε “Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς”.

Και πράγματι Εκείνη ήταν τελικά που την έσωσε με τις πρεσβείες Της, γιατί δυστυχώς, η καλή -κατά τα άλλα- κυρα-Φρόσω, δεν εξομολογούνταν ειλικρινά τις αμαρτίες της.

Απέκρυπτε από τον Πνευματικό της την πιο μεγάλη. Όταν ήταν νεώτερη, είχε διαπράξει φόνο! Είχε σκοτώσει το παιδάκι της μέσα στα σπλάγχνα της! Είχε κάνει έκτρωση…

Ο Θεός περίμενε την μετάνοιά της, περίμενε, αλλά εκείνη τίποτε…

Οπότε μία μέρα έφυγε ξαφνικά! Όλη η ενορία στενοχωρήθηκε και μαζεύτηκε στην εκκλησία την άλλη μέρα για την κηδεία της.

Κατά τη διάρκεια όμως της κηδείας, η γυναίκα αναστήθηκε!

Το γεγονός ήταν φρικτό και συγκλονιστικό! Είναι πάρα πολύ σπάνιο, αλλά έχει ξανασυμβεί στην ιστορία της Εκκλησίας μας.

Στην αρχή ο κόσμος, που ήταν μέσα στην Εκκλησία, πανικοβλήθηκε, αλλά στη συνέχεια επικράτησαν οι πιο ψύχραιμοι και προσπάθησαν να βοηθήσουν την γυναίκα.

Όταν εκείνη συνήλθε τελείως, τους παρακάλεσε κλαίγοντας να την ακούσουν.

Συντετριμμένη από τα βάθη της ψυχής της, που είχε αναστηθεί μαζί με το σώμα της, και τεταπεινωμένη, τους διηγήθηκε την θαυμαστή ιστορία της:

-«Όταν πέθανα, ο Άγγελός μου με οδήγησε ενώπιον του φοβερού Βήματος του Κυρίου. Ο καρδιογνώστης Κύριος είπε ότι υπήρχε αμαρτία φόνου ανεξομολόγητη και για αυτό δεν μπορούσα να εισέλθω στην Βασιλεία Του.

Τότε επενέβη η Δέσποινα του κόσμου κι άρχισε να Τον παρακαλεί για την σωτηρία της αθλίας ψυχής μου.

Ο Κύριος τότε απάντησε: -“Μητέρα, υπάρχει φόνος. Εγώ είμαι ο νομοθέτης του «ου φονεύσεις». Δεν μπορώ να διαψεύσω τον Εαυτό μου!”

Η Παναγία όμως συνέχισε να Τον παρακαλεί για μένα, μέχρις ότου ο πολυεύσπλαγχνος Κύριος κάμφθηκε και είπε:

-“Τό μόνο που μπορεί να γίνει είναι να επιστρέψει στην επίγεια ζωή και αν θελήσει να εξομολογηθεί το μεγάλο αυτό αμάρτημα, θα σωθεί”.

Έτσι ο Κύριος έδωσε εντολή και επέστρεψα στο σώμα μου, όπως με βλέπετε».

Αυτά είπε η κυρα-Φρόσω και όλοι έμειναν άναυδοι και έντρομοι.

Στη συνέχεια εξομολογήθηκε μετά δακρύων την ανεξομολόγητη αμαρτία της και όταν τελείωσε, ο Πνευματικός τής διάβασε την συγχωρητική ευχή και τότε εκείνη αναπαυμένη ξανακοιμήθηκε τον ύπνο των δικαίων

Το φοβερό αυτό περιστατικό είχε γίνει γνωστό σε όλη την Ελλάδα και είχε γραφεί και από τον τοπικό τύπο (πηγή του θαύματος: Μηνύματα από τον ουρανό, έκδ. Ι. Μονής Παναγίας Βαρνάκοβας, Δωρίδα 2005, σελ. 85-87).

Τέτοιες όμως νεκραναστάσεις είναι πολύ σπάνιες. Η δυνατότητα της μετανοίας υπάρχει μόνο σε αυτόν τον κόσμο.

Στον άλλο κόσμο υπάρχει η ανταπόδοση και τα αποτελέσματα των επιλογών μας.

Κάποιος πνευματικός, που είχε όραση πέρα από τα αισθητά, έβλεπε από το στόμα ενός ανθρώπου που εξομολογούνταν σε αυτόν να βγαίνουν διάφορα μικρά φιδάκια.

Έβλεπε και ένα τεράστιο φίδι, που έβγαζε μόνο το κεφάλι του από το στόμα του εξομολογουμένου, αλλά δεν έβγαινε έξω.

Στο τέλος το μεγάλο φίδι δεν βγήκε. Όταν ο εξομολογούμενος έφευγε, ο Πνευματικός είδε και όλα τα μικρά φίδια να ξαναμπαίνουν μέσα σε αυτόν.

Το όραμα αυτό σήμαινε ότι το να εξομολογείται κανείς μόνο τις μικρές αμαρτίες του, που συμβόλιζαν τα μικρά φιδάκια, χωρίς να ομολογεί την μεγαλύτερη (αυτήν συμβόλιζε το μεγάλο φίδι), δεν ωφελεί και στο τέλος ο εξομολογούμενος μένει ασυγχώρητος.

ΠΗΓΗ: vimaorthodoxias.gr
https://youtu.be/SMnHPonZ4mo

(Γέροντας Εφραίμ Αριζόνας: " Η γυναίκα που αναστήθηκε για να εξομολογηθεί).

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΧΑΡΑΥΓΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ ΣΑΧΑΡΩΦ

 Προσευχή κατά τη χαραυγή -  του αγίου Σωφρονίου Σαχάρωφ

Ω Κύριε , αιώνιε και Δημιουργέ των πάντων , ο οποίος με την ανεξερεύνητη αγαθότητα Σου με κάλεσες σε αυτήν την ζωή, ο οποίος μου έδωσες την χάρη του Βαπτίσματος και την σφραγίδα του αγίου Πνεύματος , ο οποίος με προίκισες με την επιθυμία να αναζητήσω Εσέ, τον μόνο αληθινό Θεό, εισάκουσε την προσευχή μου.
Δεν έχω ζωή, φως, χαρά , ή σοφία,
Ούτε δύναμη χωρίς εσένα, ω Θεέ.
Εξαιτίας των αμαρτιών μου δεν τολμώ να υψώσω τους οφθαλμούς μου σε Εσένα.
Αλλά Συ είπες στους μαθητές Σου:
«Καθετί που θα ζητήσετε στην προσευχή σας με πίστη,
θα το λάβετε» και «καθετί που ζητήσετε στο όνομά μου θα γίνει».
Γι' αυτό τολμώ να Σε επικαλεστώ:
Καθάρισέ με από κάθε ρύπο σωματικό και πνευματικό.
Δίδαξέ με να προσεύχομαι ορθά.
Ευλόγησε αυτήν την μέρα που χάρισες σε εμένα,
τον ανάξιο δούλο Σου.
Με την δύναμη της ευλογίας Σου, κάνε με ικανό
συνέχεια να ομιλώ και να εργάζομαι για τη δόξα Σου,
Με καθαρό πνεύμα , ταπείνωση, υπομονή, αγάπη,
ευγένεια , ειρήνη, θάρρος και σοφία,
Να αισθάνομαι πάντοτε την παρουσία Σου.
Με την άπειρη αγαθότητά Σου, ω Κύριε Θεέ
Δείξε μου τον δρόμο του θελήματός Σου,
Και δώσε ώστε να βαδίζω μπροστά Σου
Χωρίς αμαρτία.
Ω Κύριε, σε εσένα όλες οι καρδιές είναι ανοιχτές.
Συ γνωρίζεις όλα όσα έχω ανάγκη.
Συ γνωρίζεις την τυφλότητα και την άγνοια μου.
Συ γνωρίζεις την αστάθεια και την διαφθορά της ψυχής μου.
Αλλά ούτε ο πόνος και η αγωνία μου είναι κρυμμένα από Σένα.
Δέξου, σε παρακαλώ την προσευχή μου
και με το Άγιο Πνεύμα Σου, δίδαξέ με τον δρόμο
που πρέπει να πορευθώ.
Και όταν η διεστραμμένη μου θέληση με οδηγήσει σε άλλους δρόμους,
μην με αφήσεις να χαθώ,
αλλά κάνε με να επιστρέψω σε Εσένα.
Δώσε μου με την δύναμη της αγάπης Σου να κρατηθώ σταθερά στο αγαθό.
Φύλαξέ με από κάθε λόγο ή πράξη που μπορεί να καταστρέψει την ψυχή,
από κάθε επιθυμία που μπορεί να δυσαρεστήσει
και να βλάψει τον αδελφό μου.
Δίδαξέ με πως πρέπει και τι πρέπει να λέγω.
Αν είναι θέλημά Σου να μην απαντώ,
Δώσε μου πνεύμα ειρηνικής σιωπής
που να μην προκαλεί λύπη ή πόνο στον αδελφό μου.
Στήριξέ με στον δρόμο των εντολών Σου και μέχρι την τελευταία μου πνοή,
Δώσε να μην απομακρυνθώ από το φως των εντολών Σου.
Οι εντολές Σου ας γίνουν ο μόνος νόμος στην ζωή μου
Στη γη και σ΄ όλη την αιωνιότητα.
Ω Θεέ , σε παρακαλώ, ελέησέ με.
Λύτρωσέ με από τη θλίψη και την αθλιότητά μου
και μην κρύβεις από μένα τον δρόμο της σωτηρίας .
Μέσα στην μωρία μου Θεέ μου, Σου ζήτησα
πολλά πράγματα και μεγάλα. Θυμάμαι την αγένεια, την φαυλότητα
μου και την αδυναμία μου και κράζω : ελέησέ με.
Μη με απομακρύνεις από το Πρόσωπό Σου εξαιτίας
της αλαζονείας μου.
Δώσε και αύξησε σε μένα τη δύναμη
να Σε αγαπώ σύμφωνα με τις εντολές Σου,
εγώ ο χειρότερος των ανθρώπων,
με όλη μου την καρδιά,
με όλη μου την ψυχή,
με όλη μου την διάνοια,
με όλη μου την δύναμη,
και με όλη μου την ύπαρξη.
Ναι, ω Θεέ, με το άγιο Πνεύμα Σου,
Δίδαξέ με δίκαια κρίση και γνώση.
Δώσε μου την γνώση της δικής Σου αλήθειας,
πριν έλθει το τέλος μου.
Διατήρησε την ζωή μου στον κόσμο τούτο,
μέχρι να μπορέσω να σου προσφέρω άξια μετάνοια.
Μη με οδηγήσεις σε θάνατο στην μέση των ημερών μου,
ούτε ενόσω ο νους μου είναι τυφλωμένος.
Όταν όμως θελήσεις να βάλεις τέρμα στην ζωή μου,
να μου το δείξεις από πρωτύτερα για να προετοιμάσω την ψυχή μου
πριν παρουσιαστεί μπροστά Σου.
Να είσαι μαζί μου κατά την φοβερή αυτή ώρα
και να μου δωρίσεις την χαρά της σωτηρίας.
Καθάρισέ με από τις κρυφές αμαρτίες μου
και απ΄ όλη την αχαριστία που έχω μέσα μου
και δώρισέ μου καλή απολογία
μπροστά στον θρόνο της κρίσης Σου.
Ναι, ω Θεέ , με το μεγάλο Σου έλεος
και την αμέτρητη αγάπη Σου
για το ανθρώπινο γένος,
Άκουσε την προσευχή μου.

Το να προσεύχεται κάποιος έτσι κάθε πρωΐ δεν είναι εύκολο. Αλλά εάν προσευχόμαστε με όλη την καρδιά μας και με μεγάλη προσοχή, η μέρα μας σφραγίζεται με την προσευχή και κάθε γεγονός παίρνει διαφορετικό χαρακτήρα. Η ευλογία που ζητήσαμε από τον ύψιστο Θεό, θα φέρει μιαν αγάπη, ειρήνη στις ψυχές μας, η οποία θα ενεργήσει και θαυμαστά στον τρόπο κατά τον οποίον αντιλαμβανόμαστε και ερμηνεύουμε τον κόσμο.

Από το βιβλίο του Γέροντος Σωφρονίου Σαχάρωφ:Η ζωή του ζωή μου, μετ. Πρωτ. π. Δημήτριος Βακάρος, εκδ. Πουρναρά, Θεσσαλονίκη,1983.

ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ Ο ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΣ

Όσιος Νικόδημος ο Βατοπαιδινός
 
Ο Όσιος Νικόδημος, κατά κόσμο Νικηφόρος, ασκήτευε σε κελλί κοντά στη μονή Βατοπαιδίου στις αρχές του 14ου μ.Χ. αιώνα. Προήρχετο από το όρος του Αυξεντίου, που βρισκόταν κοντά στη Χαλκηδόνα της Μικράς Ασίας και αποτελούσε περίφημο μοναστικό κέντρο από τον 5ο μ.Χ. αιώνα. Λόγω επιδρομών των Τούρκων ήλθε στο Άγιον Όρος και εγκαταστάθηκε πλησίον της μονής Βατοπαιδίου. Εκεί τον βρήκε ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς ασκούμενο και λόγω της μεγάλης του αρετής θέλησε να του υποταχθεί. Πληροφορίες σχετικές μας δίνει ο Άγιος Φιλόθεος ο Κόκκινος στην εξαίσια βιογραφία του: Ο άγιος Γρηγόριος «παρά τη του Βατοπεδίου γενόμενος λαύρα Νικοδήμω φοιτά τω γενναίω, ανδρί θαυμαστώ κατά τε πράξιν και θεωρίαν, ως οι Άθω παροικούντες πλην ολίγων είσασι πάντες, κατά μεν τον Αυξεντίου βουνόν, ος απαντικρύ Βυζαντίου προς ανατολάς εν Χρυσουπόλει πέραν προς τω άκρω κείται της Προποντίδος, πρότερον πάσαν αρετής οδόν ησκηκότι προς άκρον, εν τη του Βατοπεδίου δ΄ ες ύστερον γενομένω και τους αυτούς της αρετής άθλους μετά της σης σπουδής και της προθυμίας επί πλείστον διηνυκότι, ένθα δη και του θαυμαστού και μακαρίου μακαρίως διά Χριστόν τετύχηκε τέλους. Τούτω τοίνυν καλώς ο καλός εκεί Γρηγόριος προσελθών αυτού πού σκηνουμένω καθ’΄ησυχίαν και κείρεται παρ’ αυτού και προς υποταγήν εαυτόν τελείαν εκδίδωσιν».

Ευρισκόμενος πλησίον του θεοφόρου αυτού Γέροντος ο Άγιος Γρηγόριος είχε τελεία υπακοή και υποταγή, συνεχή νηστεία και αγρυπνία, ακατάπαυστη προσευχή, θερμή θεοτοκοφιλία, αγιοφάνειες και υψηλές πνευματικές καταστάσεις, στις όποιες τον οδηγούσε και διατηρούσε ο θεωρητικός και διακριτικός όσιος Νικόδημος. Κατά την περίοδο αυτή κατόπιν παρουσίας του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου του υποδείχθηκε να επαναλαμβάνει στην προσευχή του· «Φώτισόν μου το σκότος».
Ολοι οι βιογράφοι του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά αναφέρονται στον Γέροντα του όσιο Νικόδημο και τον ονομάζουν: «γενναίον και θαυμαστόν Μοναχόν κατά πράξιν και θεωρίαν, γνωστόν εις ολόκληρον το Άγιον Όρος διά την αρετήν του». «Πολύ γνωστόν σε όλους τους αγιορείτας. ο Νικόδημος ζούσε ησυχαστικά και ήταν μεγάλος Γέροντας». Πηγή όλων των πληροφοριών είναι ο άγιος Φιλόθεος ο Κόκκινος.
Κατά τον άγιο Φιλόθεο· «Τρίτος ενιαυτώς τω Γρηγορίω μετά την αποταγήν ην και Νικόδημος ο καθηγητής και πατήρ πλήρης ημερών των τε Θεών ομού γεγονώς και των ανθρωπίνων ευκλεώς και μακαρίως όντως εξεδήμει προς Κύριον». Έμεινε λοιπόν ο άγιος Γρηγόριος παρά τον όσιο Νικόδημο επί μία τριετία (1319 - 1322 μ.Χ.).
Η Κάρα του Αγίου βρίσκεται στην Ιερά Μονή Βατοπεδίου Αγίου Όρους. Η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη του Οσίου στις 11 Ιουλίου. Ακολουθία εποίησε ο υμνογράφος Χαραλάμπης Μπούσιας.
 
https://www.saint.gr

ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΘΑΥΜΑΤΟΣ ΑΓΙΑΣ ΕΥΦΗΜΙΑΣ


Ανάμνηση Θαύματος Αγίας Ευφημίας
 
Κατά την ήμερα αυτή, γίνεται ανάμνηση του θαύματος που έγινε από την αγία Ευφημία, όταν, κατά την εποχή του Μαρκιανού και της Πουλχερίας, συντάχθηκαν δύο τόμοι που περιείχαν τον όρο της Συνόδου, που έγινε στη Χαλκηδόνα (451 μ.Χ.) και ήταν ένας των ορθοδόξων και ένας των Μονοφυσιτών. Για να πάψει λοιπόν η έριδα μεταξύ των δύο πλευρών, αποφασίστηκε να τεθούν και οι δύο τόμοι μέσα στη λάρνακα της αγίας Ευφημίας, για να φανεί ποιόν από τους δύο θα δεχτεί η Αγία. Μετά την αποσφράγιση της λάρνακας, βρέθηκε ο μεν των αιρετικών τόμος στα πόδια της Αγίας πεταμένος, ο δε των ορθοδόξων στο στήθος της.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει την ανάμνηση του θαύματος της Αγίας στις 11 Ιουλίου. Να σημειώσουμε ότι η κυρίως μνήμη του μαρτυρίου της αγίας Ευφημίας τελείται στις 16 Σεπτεμβρίου.
 
https://www.saint.gr

Κυριακή 10 Ιουλίου 2022

ΟΣΙΟΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΤΟΥ ΣΑΡΩΦ: "Ο ΘΕΟΣ ΙΛΕΩΣ ΓΕΝΟΥ ΜΟΙ ΤΩ ΑΜΑΡΤΩΛΩ"!

ΟΣΙΟΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΤΟΥ ΣΑΡΩΦ:" 
Ο ΘΕΟΣ, ΙΛΕΩΣ ΓΕΝΟΥ ΜΟΙ ΤΩ ΑΜΑΡΤΩΛΩ!".

Βλέπετε το παράδειγμα του οσίου Σεραφείμ του Σάρωφ (+2 Ιανουαρίου). 
Έκραζε προς τον Θεό μόνο για τον εαυτό του: «ο Θεός, ίλεως γενού μοι τω αμαρτωλώ!», αλλά από τις συνέπειες βλέπουμε ότι η προσευχή του έχει κοσμικές επιδράσεις σε όλη
την ιστορία του ανθρωπίνου είναι. Επί εκατόν πενήντα χρόνια και περισσότερο συνεχίζει να ενεργεί και να διεγείρει σε εκατομμύρια ψυχές τη χαρά της Αναστάσεως.
Η προσευχή του οσίου Σεραφείμ: “Ο Θεός, ίλεως γενού μοι τω αμαρτωλώ!”, συγκλονίζει τον κόσμο ενάμιση αιώνα ήδη. Πόσοι άνθρωποι θέλουν να φέρουν το ονομά του!

(Αγίου Σωφρονίου Σαχάρωφ, Οικοδομώντας το ναό του Θεού, τόμος Β, σελ. 314)