ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Δευτέρα 10 Απριλίου 2017

ΙΔΟΥ, Ο ΝΥΜΦΙΟΣ ΕΡΧΕΤΑΙ!

«Ιδού, ο Νυμφίος έρχεται εν τω μέσω της νυκτός, και μακάριος ο δούλος, ον ευρήσει γρηγορούντα. Ανάξιος δε πάλιν ον ευρήσει ραθυμούντα. Βλέπε ουν, ψυχή μου, μη τω ύπνω κατενεχθείς, ίνα μη τω θανάτω παραδοθείς και της βασιλείας έξω κλεισθείς. Αλλά ανάνηψον κράζουσα· Άγιος, Άγιος, Άγιος ει ο Θεός ημών, διά της Θεοτόκου ελέησον ημάς».

ΙΔΟΥ Ο ΝΥΜΦΙΟΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΕΝ ΤΩ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΝΥΚΤΟΣ!


ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΠΑΘΩΝ!


ΠΟΙΟΣ Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ

Την επόμενη μέρα από την Κυριακή των Βαΐων, τη Μεγάλη Δευτέρα, η Ορθόδοξη Εκκλησία τιμά τη μνήμη του «Παγκάλου» Ιωσήφ, γιου του Ιακώβ, που αναφέρεται στην Παλαιά Διαθήκη, ενώ η μέρα είναι επίσης αφιερωμένη και στην άκαρπη συκιά που την καταράστηκε ο Χριστός και ξεράθηκε.
  
Ο Χριστός περπατώντας στους δρόμους της Ιερουσαλήμ, την επομένη ημέρα της εισόδου του, είδε μια μεγάλη συκιά με καταπράσινο φύλλωμα και την πλησίασε με σκοπό να κόψει ένα σύκο,όμως διαπίστωσε ότι η συκιά όμως δεν είχε καθόλου καρπούς. Τότε ο Ιησούς απευθυνόμενος στο δέντρο είπε : «Μηκέτι εκ σου καρπός γένηται εις τον αιώνα και εξηράνθη παραχρήμα η συκή» και η συκιά την ίδια στιγμή ξεράθηκε και γι' αυτό λέγεται καταραμένη συκιά ή ξηρανθείσα συκιά. Η ιστορία της άκαρπης συκιάς συμβολίζει την Συναγωγή των Εβραίων της εποχής και την ζωή του Ισραηλιτικού λαού που ήταν φαινομενικά ενάρετοι, αλλά πρακτικά άκαρποι από καλά έργα.

Το απόγευμα προς βράδυ της Μεγάλης Δευτέρας, όπως και της Κυριακής των Βαΐων, αλλά και της Μεγάλης Τρίτης, ψάλλεται η Ακολουθία του Νυμφίου και ο Όρθρος της επόμενης μέρας και το Μεγάλο Απόδειπνο λίγο νωρίτερα τις πρώτες απογευματινές ώρες, ενώ τα πρωινά γίνεται η προηγιασμένη Θεία Λειτουργία. Τα τροπάρια που ψέλνονται είναι το «Ἰδοὺ ὁ Νυμφίος ἔρχεται» και το «Τὸν Νυμφῶνὰ σου βλέπω»

Η ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!


Η Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα. 
Τι γιορτάζουμε κάθε ημέρα της Μεγάλης Εβδομάδας

Η Μεγάλη Εβδομάδα είναι η εβδομάδα πριν το Πάσχα, από την Κυριακή των Βαΐων το βράδυ μέχρι το Μ. Σάββατο, και ονομάζεται «Μεγάλη», όχι γιατί έχει περισσότερες μέρες ή ώρες από τις άλλες εβδομάδες, αλλά γιατί τα γεγονότα όπου τελούνται και βιώνονται στους Ιερούς Ναούς θεωρούνται κοσμοσωτήρια για τον άνθρωπο. Η Εκκλησία προσάρμοσε το Τυπικό, ώστε να μπορούν όσο το δυνατόν περισσότεροι πιστοί να συμμετέχουν στις Ακολουθίες, τοποθετώντας το βράδυ κάθε μέρας της Μ. Εβδομάδας τον Όρθρο της επόμενης ημέρας (π.χ. την Κυριακή των Βαΐων το βράδυ ψάλλεται ο Όρθρος της Μεγάλης Δευτέρας).
Τι τελείται τις ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας;
Οι τέσσερις πρώτες ημέρες μας προετοιμάζουν πνευματικά για το θείο δράμα και οι Ακολουθίες ονομάζονται «Ακολουθίες του Νυμφίου». Την Μεγάλη Δευτέρα κυριαρχούν δύο γεγονότα: Η ζωή του Ιωσήφ του 11ου γιού του Πατριάρχη Ιακώβ, του ονομαζόμενου Παγκάλου, δηλαδή του ωραίου στο σώμα και την ψυχή. Ο Ιωσήφ προεικονίζει με την περιπέτειά του (που πουλήθηκε σκλάβος στην Αίγυπτο) τον ίδιο τον Χριστό και το πάθος Του. Το περιστατικό της άκαρπης συκιάς που ξέρανε ο Χριστός (Ματθ. 21, 18-22), η οποία συμβολίζει την Συναγωγή των Εβραίων και γενικά την ζωή του Ισραηλιτικού λαού που ήταν άκαρπη από καλά έργα. Την Μεγάλη Τρίτη θυμόμαστε δύο παραβολές. Αυτή των δέκα παρθένων (Ματθ. 25,1-13) που μας διδάσκει να είμαστε έτοιμοι και γεμάτοι από φιλανθρωπία και την παραβολή των ταλάντων (Ματθ. 25,14-30), που μας διδάσκει να είμαστε εργατικοί και να καλλιεργούμε ώστε να αυξήσουμε τα πνευματικά μας χαρίσματα. Η Μεγάλη Τετάρτη είναι αφιερωμένη στην αμαρτωλή γυναίκα (Λουκ. 7,47), που μετανιωμένη άλειψε τα πόδια του Κυρίου με μύρο και συγχωρήθηκε για τα αμαρτήματά της, γιατί έδειξε μεγάλη αγάπη και πίστη, όταν και ψάλλεται το περίφημο τροπάριο της Υμνογράφου Μοναχής Κασσιανής.
Μεγάλη Πέμπτη (Μεγάλη Τετάρτη βράδυ):
Την Μεγάλη Πέμπτη εορτάζονται 4 γεγονότα: Ο Ιερός Νιπτήρας, το πλύσιμο δηλαδή των ποδιών των μαθητών από τον Κύριο, δείχνοντας ποια πρέπει να είναι η διακονία των πιστών στην Εκκλησία. Ο Μυστικός Δείπνος, δηλαδή η παράδοση του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας. Η Προσευχή του Κυρίου στο Όρος των Ελαιών και η Προδοσία του Ιούδα, δηλαδή η αρχή του Πάθους του Κυρίου.
Μεγάλη Παρασκευή (Μεγάλη Πέμπτη βράδυ):
Την Μεγάλη Παρασκευή έχουμε την Κορύφωση του θείου δράματος, όταν και τελείται η «Ακολουθία των Παθών» και παρουσιάζονται τα σωτήρια και φρικτά Πάθη του Χριστού με τους εμπτυσμούς, τα ραπίσματα, τα μαστιγώματα, τους εξευτελισμούς, το ακάνθινο στεφάνι και κυρίως στην Σταύρωση και τον θάνατο του Χριστού.
Μεγάλο Σάββατο (Μεγάλη Παρασκευή πρωί και βράδυ):
Το Μεγάλο Σάββατο γιορτάζουμε την Ταφή του Κυρίου και την Κάθοδό του στον Άδη. Έτσι, το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής τελούνται οι ακολουθίες των Μεγάλων Ωρών και στις 12.00 το μεσημέρι της Αποκαθηλώσεως, δηλαδή της ταφής του Χριστού από τον Ιωσήφ τον Αριμαθαίας και τον Νικόδημο. Το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής ψάλλονται τα γνωστά Εγκώμια και πραγματοποιείται η περιφορά του Επιταφίου.
Κυριακή του Πάσχα (Μ. Σάββατο πρωί και νύχτα από τις 12.00 π.μ):
Το Μεγάλο Σάββατο το πρωί έχουμε την λεγόμενη «Πρώτη Ανάσταση», δηλαδή την προαναγγελία της Ανάστασης που μεταδίδουν οι ύμνοι και της προσμονής της λύτρωσης όλης της κτίσης από την φθορά και τον θάνατο. Το Μεγάλο Σάββατο το βράδυ, λίγο πριν τις 12:00 τα μεσάνυχτα ξεκινά η ακολουθία της Αναστάσεως, με την αφή του Αγίου Φωτός. Το πρωί της Κυριακής του Πάσχα γύρω στις 11.00 ή σε κάποια μέρη το απόγευμα τελείται ο «Εσπερινός της Αγάπης», όταν και διαβάζεται η περικοπή του Ευαγγελίου σε πολλές γλώσσες και διατρανώνεται παγκοσμίως η νίκη του θανάτου και η εποχή της Καινής Διαθήκης και της Αναστάσιμης ελπίδας.

Κυριακή 9 Απριλίου 2017

ΣΕ ΚΑΘΕ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΣΧΑ!

Σε κάθε Θεία Λειτουργία γιορτάζουμε το Πάσχα! 

Εκεί ο Χριστός με τη θυσία Του μας δίνει μυστικά, το δικό Του Σώμα και Αίμα, για να έχουμε Ζωή αιώνια!

Σ' ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΘΕΕ ΜΟΥ!

Σ’ ευχαριστώ Θεέ μου!

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ- ΙΔΟΥ Ο ΝΥΜΦΙΟΣ ΕΡΧΕΤΑΙ!


«Ιδού, ο Νυμφίος έρχεται εν τω μέσω της νυκτός, και μακάριος ο δούλος, ον ευρήσει γρηγορούντα. Ανάξιος δε πάλιν ον ευρήσει ραθυμούντα. Βλέπε ουν, ψυχή μου, μη τω ύπνω κατενεχθείς, ίνα μη τω θανάτω παραδοθείς και της βασιλείας έξω κλεισθείς. Αλλά ανάνηψον κράζουσα· Άγιος, Άγιος, Άγιος ει ο Θεός ημών, διά της Θεοτόκου ελέησον ημάς».

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ


Κυριακή των Βαΐων

Την ημέρα αυτή γιορτάζουμε την πανηγυρική είσοδο του Κυρίου Ιησού Χριστού στην Ιερουσαλήμ. Τότε, ερχόμενος ο Ιησούς από τη Βηθανία στα Ιεροσόλυμα, έστειλε δύο από τους Μαθητές του και του έφεραν ένα γαϊδουράκι. Και κάθισε πάνω του για να μπει στην πόλη.

Ο δε λαός, ακούγοντας ότι ο Ιησούς έρχεται, πήραν αμέσως στα χέρια τους βάγια από φοίνικες και βγήκαν να τον υποδεχτούν. Και άλλοι μεν με τα ρούχα τους, άλλοι δε κόβοντας κλαδιά από τα δέντρα, έστρωναν το δρόμο απ’ όπου ο Ιησούς θα περνούσε. Και όλοι μαζί, ακόμα και τα μικρά παιδιά, φώναζαν: «Ωσαννά· ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου, ο βασιλεύς του Ισραήλ».

Ο Χριστός εισέρχεται στα Ιεροσόλυμα «επί πώλον όνου». Πορεύεται και οι Ισραηλίτες τον υποδέχονται με τιμές ως Βασιλιά. Εκείνος δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία στις τιμές, δεν περιορίζεται στο πανηγύρι, στην πρόσκαιρη δόξα, αλλά προχωρεί στο σταυρό και την Ανάσταση.

Η είσοδος του Χριστού στα Ιεροσόλυμα είναι τελικά η είσοδος του μαρτυρίου στην επίγεια ζωή του Κυρίου. Σε λίγες ημέρες θα μαρτυρήσει και θα θανατωθεί στο σταυρό, για να θανατώσει το θάνατο και να χαρίσει τη ζωή.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ


Σάββατο 8 Απριλίου 2017

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!


ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΣΙΝΑΪΤΗΣ: ΟΣΜΗ ΤΑΠΕΙΝΩΣΕΩΣ!


Άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης: Οσμή ταπεινώσεως!

Μόλις φανεί το φως, υποχωρεί το σκότος.
Ομοίως μόλις "μυρίσει" η ταπείνωσις, εξαφανίζεται κάθε πικρία και θυμός! 

ΠΥΞΙΔΑ ΜΑΣ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ!


Πάτερ ἡμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς·
ἁγιασθήτω τὸ ὄνομά σου·
ἐλθέτω ἡ βασιλεία σου·
γενηθήτω τὸ θέλημά σου,
ὡς ἐν οὐρανῷ, καὶ ἐπὶ τῆς γῆς·

ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ: ΤΟΣΟΝ ΗΓΑΠΗΣΕΝ Ο ΘΕΟΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ!


οὕτω γὰρ ἠγάπησεν ὁ Θεὸς τὸν κόσμον, ὥστε τὸν υἱὸν αὐτοῦ τὸν μονογενῆ ἔδωκεν, ἵνα πᾶς ὁ πιστεύων εἰς αὐτὸν μὴ ἀπόληται, ἀλλ' ἔχῃ ζωὴν αἰώνιον. (Ιωάννης 3,16)

Μετάφραση: Διότι τόσο αγάπησε ο Θεός τον κόσμο, ώστε έδωσε τον Υιό του το μονογενή, για να μη χαθεί καθένας που πιστεύει σ’ αυτόν, αλλά να έχει ζωή αιώνια.

ΣΥΝΗΘΩΣ ΠΑΥΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΜΑΣ ΟΤΑΝ ΠΕΡΝΑΜΕ ΕΞΩ ΑΠΟ ΜΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ!

Όταν μεγαλώσουμε, συνήθως παύουμε να κάνουμε τον σταυρό μας, όταν περνάμε έξω από μια Εκκλησία γιατί ντρεπόμαστε.
Έτσι θα ντραπεί και ο Κύριος Ιησούς Χριστός και Θεός μας, να μας παρουσιάσει στην Δευτέρα Παρουσία στον Πατέρα Του και Δημιουργό μας. 

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟ ΜΙΧΑΗΛ


Προσευχή στον Αρχάγγελο Μιχαήλ

Έχων σε προστάτην και βοηθόν,
φύλακα και ρύστην, της ψυχής μου της ταπεινής
Μιχαήλ πρωτάρχα και μέγα Ταξιάρχα
εν ώρα του κινδύνου Συ μοι βοήθησον.

ΔΑΚΡΥΣΕ Ο ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ ΜΑΝΤΑΜΑΔΟΥ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ


Όλοι γνωρίζουμε για τα θαύματα του και όλοι νιώθουμε στο πετσί μας την ανατριχίλα, κάθε φορά που ακούμε ένα από αυτά.
Πολλά βλέπουν το φως της δημοσιότητας και άλλα πάλι όχι.
Το kalloninews.gr σας παρουσιάζει ένα ζωντανό, ανατριχιαστικό και γεμάτο προβληματισμούς νέο θαύμα του προστάτη της Λέσβου, του Ταξιάρχη, όπως μας το διηγήθηκε ανατριχιαστικά η αναγνώστης μας, κάτοικος Αγίας Παρασκευής, η οποία πήγε να ανάψει το κερί της και σάστισε! Μαζί της κι άλλοι δεκάδες πολίτες που ήταν αυτή την ώρα παρόντες…

Ας δούμε τι δήλωσε η Μ.Σ. στον Θεόφιλο Μυζίκα (Δημοσιογράφο, ιδιοκτήτη του kalloninews.gr)…
«Ήταν απόγευμα Σαββάτου(01/04/17), όταν πήγα στον Ταξιάρχη, στον Μανταμάδο να ανάψω ένα κερί, όπως συνηθίζω να κάνω πολύ συχνά. Μπαίνοντας στον ναό, κάνω μερικά βήματα και αντικρίζω μια ομάδα ανθρώπων αμείλικτη και εμφανώς συγκινημένη μπροστά στην εικόνα του.
Εκείνη την ώρα έπαψα να είμαι ήρεμη, λέγοντας κάτι μέσα μου πως κάτι έχει γίνει. Πλησιάζω στον κόσμο και αμέσως η περιέργεια και η αγωνία μετατρέπονται σε ερώτηση. «Τι έγινε»; Αμέσως μου αποκριθήκαν «Δάκρυσε ο Ταξιάρχης μπροστά στα μάτια μας»! Τότε γυρνάω τα μάτια μου στην εικόνα του. Όντως φαινόταν πως η εικόνα του είχε δακρύσει. Ο δρόμος των δακρύων ήταν σχηματισμένος επάνω του! Το πρόσωπο του ήταν πολύ θερμό και περίεργο όπως ποτέ άλλοτε.

Πάω συνέχεια και ανάβω κερί. Αυτό δεν το έχω αντικρίσει ποτέ ξανά. ήταν κάτι σπάνιο και μοναδικό. Ένιωσα περίεργα. Κλονίστηκα. Δεν ξέρω αν είναι κάποιο σημάδι για κάτι που έρχεται, δεν ξέρω αν θέλει κάτι να μας δείξει. Το μόνο που ξέρω είναι ότι αυτό που ένιωσα ήταν μοναδικό.»

ΤΙ ΑΠΕΓΙΝΕ Ο ΛΑΖΑΡΟΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ;

Σύμφωνα με το χριστιανικό εορτολόγιο το Σάββατο πριν το Μεγάλο Σάββατο είναι γνωστό ως Σάββατο του Λαζάρου.
Η ημέρα αυτή αναφέρεται σε ένα από τα θαύματα του Χριστού, που περιέχονται στα ιερά κείμενα της Εκκλησίας.


Ο Λάζαρος ο επονομαζόμενος και Δίκαιος ή Τετραήμερος, αρρώστησε βαριά και πέθανε, σε ηλικία μόλις 30 χρονών (Ιωάννου ια’ 1-44).

Κατά την Καινή Διαθήκη, οι αδελφές του ειδοποίησαν τον Ιησού ο οποίος βρισκόταν στη Γαλιλαία ότι ο φίλος του ασθενεί βαρέως.

Στους μαθητές του, σύμφωνα με το  dogma.gr, είπε ότι ο φίλος του κοιμήθηκε και ότι θα μεταβεί στη Βηθανία για να τον ξυπνήσει. Όταν έφθασε στη Βηθανία με τους μαθητές του, η Μαρία του παραπονέθηκε ότι αν ερχόταν εγκαίρως δεν θα πέθαινε ο αδελφός της.

Ο Ιησούς δάκρυσε και ζήτησε να τον οδηγήσουν στον τάφο -ένα σπήλαιο φραγμένο με πέτρα βαριά. Παρότι προειδοποιήθηκε ότι, η οσμή θα ήταν ανυπόφορη, περίμενε να ανοίξει η είσοδος του τάφου και υψώνοντας φωνή μεγάλη είπε: «Λάζαρε δεύρο έξω!».

Ο Χριστός ανάστησε τον Λάζαρο τέσσερις ημέρες μετά τον θάνατό του -εξού και ο χαρακτηρισμός «Τετραήμερος».

Γιατί ο Λάζαρος δεν ξαναγέλασε ποτέ μετά την Ανάστασή του

Η λαϊκή παράδοση θέλει τον Λάζαρο σκυθρωπό και αγέλαστο μετά την Ανάστασή του. Μάλιστα, δικαιολογεί τη θλίψη του αυτή στα όσα είχε δει κατά την τετραήμερη παραμονή του στον κόσμο των νεκρών.

Οι ίδιες παραδόσεις αναφέρουν ότι γέλασε μόνο μία φορά, όταν είδε κάποιον να κλέβει ένα πήλινο αγγείο και σχολίασε αποφθεγματικά: «το ένα χώμα κλέβει το άλλο».

Τι απέγινε ο Λάζαρος μετά την Ανάσταση

Όπως ήταν φυσικό, το θαύμα της εγέρσεως του Λαζάρου εξέγειρε τους Ιουδαίους και «εβουλεύσαντο οι αρχιερείς, ίνα και τον Λάζαρον αποκτείνωσιν» (Ιω. ιβ΄ 9-11), καθότι ήταν το ζωντανό τεκμήριο του θαύματος. Ετσι ο Άγιος διωκόμενος από τους Ιουδαίους καταφεύγει στη νήσο Κύπρο, όπου τον συναντούν οι απόστολοι Παύλος και Βαρνάβας και τον χειροτονούν πρώτον επίσκοπο Κιτίου.

Το αρχαίο Κίτιο, η πόλη του φιλοσόφου Ζήνωνος είχε τη μεγάλη τιμή να ευαγγελισθεί το λόγο της Αληθείας όχι από έναν απλό εργάτη του Ευαγγελίου αλλά από ένα προσωπικό φίλο του Κυρίου. Σύμφωνα με τον Άγιο Επιφάνιο επίσκοπο Κωνσταντίας της Κύπρου (367-403), ο δίκαιος Λάζαρος έζησε άλλα τριάντα χρόνια μετά την έγερσή του. «Εν παραδόσεσιν εύρομεν ότι τριάκοντα ετών ήταν τότε ο Λάζαρος ότε εγήγερται, μετά δε το αναστήναι αυτόν άλλα τριάκοντα έζησε, και ούτω πρός Κύριον εξεδήμησε κοιμηθείς».

Πηγή: dogma.gr

ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟ Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ;

Γιατί μόνο ο Ευαγγελιστής Ιωάννης αναφέρει το μέγιστο γεγονός της Ανάστασης του φίλου του Χριστού Λαζάρου, (Ιωανν. κεφ. 11), ενώ οι άλλοι Ευαγγελιστές το αποσιωπούν;
Δεν έγραψαν οι άλλοι Ευαγγελιστές περί αυτού του γεγονότος, γιατί κατά την συγγραφή των Ευαγγελίων τους, ο Λάζαρος ζούσε και τον έβλεπαν και γιατί ο ίδιος ο Λάζαρος διηγούταν το θαύμα. Ο Άγιος Ιωάννης όμως, το έγραψε μετά την κοίμηση του Λαζάρου, (στην Κύπρο το 63 μ.Χ), και μάλιστα λέγουν πολλοί, ότι για αυτό και μόνο το θαύμα, που έγινε στην Βηθανία, που ο Κύριος τον Ανέστησε ενώ ήταν ήδη τέσσερις μέρες στον τάφο, συνέγραψε το Ευαγγέλιο.
Επί τη ευκαιρία, ο Ευαγγελιστής Ματθαίος, έγραψε το Ευαγγέλιο οκτώ χρόνια μετά την Ανάληψη του Ιησού, ο Ευαγγελιστής Μάρκος δέκα χρόνια μετά την Ανάληψη του Ιησού, ο Ευαγγελιστής Λουκάς δεκαπέντε χρόνια ύστερα από την Ανάληψη του Ιησού. Ο άγιος Ιωάννης το έγραψε δύο χρόνια μετά την κοίμηση του Λαζάρου ή τριάντα δύο χρόνια μετά την Ανάληψη του Χριστού.


Πηγή: dogma.gr

ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ!


Ανάσταση του Λαζάρου

Αυτό το Σάββατο τιμάμε την υπό του Χριστού Ανάσταση του φίλου Του Λαζάρου.
Ο Λάζαρος ήταν φίλος του Χριστού και οι αδελφές του Μάρθα και Μαρία τον φιλοξένησαν πολλές φορές (Λουκ.ι΄, 38-40, Ιωαν.ιβ΄, 1-3) στη Βηθανία κοντά στα Ιεροσόλυμα. Λίγες μέρες πρό του πάθους του Κυρίου ασθένησε ο Λάζαρος και οι αδελφές του ενημέρωσαν σχετικά τον Ιησού που τότε ήταν στη Γαλιλαία να τον επισκεφθεί. Ο Κύριος όμως επίτηδες καθυστέρησε μέχρι που πέθανε ο Λάζαρος, οπότε είπε στους μαθητές του πάμε τώρα να τον ξυπνήσω. Όταν έφθασε στη Βηθανία παρηγόρησε τις αδελφές του Λάζαρου που ήταν πεθαμένος τέσσερις μέρες και ζήτησε να δει το τάφο του.


Όταν έφθασε στο μνημείο, δάκρυσε και διέταξε να βγάλουν την ταφόπλακα. Τότε ύψωσε τα μάτια του στον ουρανό, ευχαρίστησε τον Θεό και Πατέρα και με μεγάλη φωνή είπε: Λάζαρε, βγές έξω. Αμέσως βγήκε έξω τυλιγμένος με τα σάβανα ο τετραήμερος νεκρός μπροστά στο πλήθος που παρακολουθούσε και ο Ιησούς ζήτησε να του λύσουν τα σάβανα και να πάει σπίτι του. (Ιωαν. ια΄,44)

Η αρχαία παράδοση λέγει ότι τότε ο Λάζαρος ήταν 30 χρονών και έζησε άλλα 30 χρόνια. Τελείωσε το επίγειο βίο του στην Κύπρο το έτος 63 μ.Χ. και ο τάφος του στην πόλη των Κιτιέων έγραφε: «Λάζαρος ο τετραήμερος και φίλος του Χριστού».
Το έτος 890μ.Χ. μετακομίσθηκε το ιερό λείψανό του στην Κωνσταντινούπολη από τον αυτοκράτορα Λέοντα το σοφό, ο οποίος συνέθεσε τα ιδιόμελα στον εσπερινό του Λαζάρου: Κύριε, Λαζάρου θέλων τάφον ιδείν, κλπ

Χαρακτηριστικό της μετέπειτας ζωής του Λαζάρου λέγει η παράδοση, ήταν ότι δεν γέλασε ποτέ παρά μια φορά μόνο όταν είδε κάποιο να κλέβει μια γλάστρα και είπε την εξής φράση: Το ένα χώμα κλέβει το άλλο.

Η Ανάσταση του Λαζάρου επέτεινε το μίσος των Εβραίων που μόλις την έμαθαν ζήτησαν να σκοτώσουν τον Λάζαρο και το Χριστό.

Αυτή τη μέρα δεν γίνονται μνημόσυνα με κόλλυβα, σε ανάγκη μόνο απλό Τρισάγιο.