ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Παρασκευή 13 Απριλίου 2018

ΗΡΑΚΛΗΣ ΡΕΡΑΚΗΣ: ΜΠΟΡΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΒΙΒΛΙΩΝ, ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΑΚΥΡΩΘΕΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΕ ΠΟΛΥΘΡΗΣΚΕΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ;

Μπορεί η Εκκλησία να συνεχίσει τη συνεργασία της
με την Πολιτεία για την έκδοση βιβλίων, με βάση το ακυρωθέν
από το ΣτΕ πολυθρησκειακό Πρόγραμμα Σπουδών;
Ηρακλής Ρεράκης, Καθηγητής Παιδαγωγικής – Χριστιανικής Παιδαγωγικής στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ

Η Εκκλησία θα πρέπει να επιδιώκει πάντοτε, σύμφωνα και με τον Καταστατικό της Χάρτη, να διαλέγεται και να συνεργάζεται ουσιαστικά με την πολιτεία για θέματα χριστιανικής αγωγής της νεότητας.
Η Εκκλησία επίσης πράττει ορθώς, που βάζει κανόνες και όρους σε αυτήν τη συνεργασία, όπως έπραξε, κατά τον τελευταίο διάλογό της με την πολιτεία, θέτοντας ως όρο συνεργασίας τον Ορθόδοξο Προσανατολισμό του μαθήματος των Θρησκευτικών, που όμως δεν τηρήθηκε.

Ωστόσο, το περιεχόμενο αυτού του όρου, αποτελεί το κυρίαρχο θέμα, το οποίο αναπτύσσεται και αναλύεται, λεπτομερώς και εξονυχιστικά, στο σκεπτικό της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), που αφορά στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών Δημοτικού και Γυμνασίου, μερικά από τα σημεία της οποίας είναι τα εξής:
«Με το πρόγραμμα σπουδών για τις Γ’ – ΣΤ’ τάξεις του Δημοτικού και για το Γυμνάσιο, φαλκιδεύεται ο επιβεβλημένος από τη συνταγματική αυτή διάταξη σκοπός, η ανάπτυξη δηλαδή της ορθόδοξης χριστιανικής συνειδήσεως των μαθητών, που ανήκουν στην επικρατούσα θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού». «Με αυτό (ενν. το Πρόγραμμα), δεν παρέχεται μία αμιγώς ορθόδοξη χριστιανική διδασκαλία, αλλά προκαλείται σύγχυση στη θρησκευτική συνείδηση των ορθοδόξων χριστιανών μαθητών». «Ενώ… θα έπρεπε… να κατατείνει στην εμπέδωση και ενίσχυση της ορθόδοξης χριστιανικής συνειδήσεώς τους, με τη σύγχυση που προκαλείται… κλονίζει την ορθόδοξη χριστιανική συνείδηση, την οποία, ήδη, πριν από την έναρξη του σχολικού βίου, διαμορφώνουν οι μαθητές αυτοί, στο πλαίσιο του οικογενειακού τους περιβάλλοντος». Η συγκεκριμένη αλλοίωση της θρησκευτικής τους αγωγής «είναι ικανή… να τους εκτρέψει από την ορθόδοξη χριστιανική συνείδησή τους, διότι προσβάλλει το δικαίωμα των ανηκόντων στην επικρατούσα θρησκεία ορθόδοξων χριστιανών γονέων να διασφαλίσουν τη μόρφωση και εκπαίδευση των παιδιών τους σύμφωνα με τις δικές τους θρησκευτικές πεποιθήσεις». «…Η διδασκαλία αυτή α) είναι ελλιπής κατά το περιεχόμενο, β) δεν είναι αυτοτελής, αμιγής και διακριτή, σε σχέση με τη διδασκαλία στοιχείων αναφερομένων σε άλλα δόγματα ή θρησκείες, με αποτέλεσμα να προκαλείται σύγχυση στους μαθητές, ως προς το περιεχόμενο της ορθόδοξης χριστιανικής διδασκαλίας, και γ) δεν είναι επαρκής από την άποψη του χρόνου που διατίθεται για αυτήν». Επίσης, προσβάλλει «την συνταγματικώς κατοχυρωμένη αρχή της ισότητος, διότι στερεί από τους μαθητές του ορθοδόξου χριστιανικού δόγματος το δικαίωμα να διδάσκονται αποκλειστικώς τα δόγματα, τις ηθικές αξίες και τις παραδόσεις της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού, ενώ η νομοθεσία προβλέπει, για μαθητές Ρωμαιοκαθολικούς, Εβραίους και Μουσουλμάνους, τη δυνατότητα να διδάσκονται αποκλειστικώς τα δόγματα της πίστεώς τους (όχι δε και τα δόγματα άλλων θρησκειών), μάλιστα δε, από δασκάλους προτεινόμενους από την οικεία θρησκευτική κοινότητα».
Τα παραπάνω σημεία της απόφασης του ΣτΕ και πολλά άλλα, μάς θυμίζουν επακριβώς τις θέσεις που διατύπωσε, στην Επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό και τους Αρχηγούς των Κομμάτων, ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος για το νέο Πρόγραμμα Σπουδών τον Σεπτέμβριο του 2016, εκφράζοντας, αφενός, τη γενικότερη θέση της Ιεράς Συνόδου ως προς τον Ορθόδοξο προσανατολισμό, την υποχρεωτικότητα και τις ώρες διδασκαλίας του μαθήματος και, αφετέρου, την πλήρη αντίθεσή του, τότε, με το Πρόγραμμα που έθεσε σε εφαρμογή ο πρ. Υπουργός κ. Φίλης.
Το πολύ σοβαρό ερώτημα, όμως, που τίθεται επί τάπητος είναι το εξής: Το Πρόγραμμα του κ. Γαβρόγλου είναι το ίδιο ή είναι διαφορετικό α) από το Πρόγραμμα του κ. Φίλη, που τότε είχε απορρίψει ο Μακαριώτατος και β) από το Πρόγραμμα που, λίγους μήνες μετά, ακυρώθηκε από το ΣτΕ; Το πρόγραμμα του κ. Γαβρόγλου, το οποίο υποτίθεται ότι κατάργησε το Πρόγραμμα του κ. Φίλη, κατάργησε και τα πάμπολλα δομικά παιδαγωγικά και θεολογικά προβλήματά του ή πρόκειται απλώς για μια προσχηματική «κατάργηση» - φάντασμα, η οποία στην πράξη αποτέλεσε μεθοδευμένο τέχνασμα για να στηριχθεί πάνω σε αυτήν η άρνηση να εφαρμοστεί η ακυρωτική απόφαση κατά του Προγράμματος του κ. Φίλη, με τη δικαιολογία ότι το ισχύον Πρόγραμμα Σπουδών είναι νέο και διαφορετικό;
Διαβάσαμε και ακούσαμε κάποιες δηλώσεις ορισμένων εκκλησιαστικών προσώπων, αμέσως μετά τη δημοσίευση της απόφασης του ΣτΕ, σχετικά με το Πρόγραμμα Σπουδών και τον τρόπο αντίδρασης της Εκκλησίας, με τις οποίες δεν συμφωνούμε. Θεωρούμε ότι η Εκκλησία αποφασίζει Συνοδικά για τέτοια μεγάλα και σπουδαία θέματα, αφού τα μελετήσει επαρκώς και αντικειμενικά και αυτό αναμένουμε να πράξει και τώρα.
Η πλήρης αλήθεια είναι ότι το Πρόγραμμα του κ. Γαβρόγλου είναι πανομοιότυπο, στον πολυθρησκειακό του προσανατολισμό, σκοπό, πυρήνα και περιεχόμενο, με εκείνο του κ. Φίλη, γεγονός που το επιβεβαιώνουν με δηλώσεις που έχουν κάνει τόσο ο κ. Γαβρόγλου όσο και ο κ. Φίλης. Ο κ. Φίλης, μάλιστα, ισχυρίζεται ότι το δικό του Πρόγραμμα Θρησκευτικών παρέμεινε και διατηρείται το ίδιο και απαράλλακτο σε ισχύ, κατά ποσοστό 99%, με ελάχιστες ανούσιες αλλαγές, στο Πρόγραμμα που υπέγραψε ο κ. Γαβρόγλου.
Επιπρόσθετα, όμως, συγκριτική ερευνητική μελέτη που υλοποιήθηκε ανάμεσα στα δύο Προγράμματα, του κ. Φίλη και του κ. Γαβρόγλου, επιστημονικά τεκμηριωμένη, που δημοσιοποιείται αυτές τις ημέρες, αποδεικνύει ότι οι διαφορές μεταξύ των δύο Προγραμμάτων είναι απειροελάχιστες και άνευ ουσίας και ότι, τελικά, το Πρόγραμμα Γαβρόγλου διαφέρει σχεδόν μόνον στο αριθμό του ΦΕΚ και στην Υπουργική υπογραφή. Ουσιαστικές αλλαγές, επομένως, που να αγγίζουν την πολυθρησκειακή δομή, δεν έγιναν στο Πρόγραμμα Γαβρόγλου και, επομένως, δεν ισχύει ο ως άνω ισχυρισμός ότι ο κ. Γαβρόγλου είχε ήδη καταργήσει το Πρόγραμμα Φίλη πριν το ακυρώσει το ΣτΕ και διαπιστώνεται ότι ο όρος που έθεσε η Εκκλησία για Ορθοδοξο Προσανατολισμό, ουδέποτε εφαρμόσθηκε από την κοινή επιτροπή διαλόγου Εκκλησίας – Πολιτείας, γεγονός που εύκολα αποδεικνύεται.
Εσπευσμένες επίσης δηλώσεις εκκλησιαστικών προσώπων, όπως: «το νέο πρόγραμμα που κυκλοφορεί πλέον στα σχολεία είναι συμφωνία Εκκλησίας-Πολιτείας», εκθέτουν πρωτίστως όσους τις κάνουν, και σε κάθε περίπτωση δεν εκφράζουν την αλήθεια των γεγονότων.
Και τούτο, διότι στα Πρακτικά της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, που συνεδρίασε την 27η Ιουνίου 2017 και που όλοι μπορούμε να διαβάσουμε, δεν μαρτυρείται καμιά τέτοια συμφωνία. Αντίθετα, ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος, στο τέλος της συνεδρίασης έκλεισε με τα εξής: «Έτσι, λοιπόν, σήμερα δεν θα πούμε ότι εγκρίνεται ή απορρίπτεται το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών, αλλά ότι η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας ενημερώθηκε από τα μέλη της Επιτροπής και τους ευχαριστούμε...». Δεν υπήρξε, συνεπώς, καμιά συμφωνία, παρά μόνον ενημέρωση στους Αρχιερείς.
Η δική μας επομένως απάντηση στο αρχικό ερώτημα, που μπορεί να εκληφθεί και ως ταπεινή πρόταση, είναι ότι η Εκκλησία, πρωταρχικά και εν Συνόδω, θα πρέπει να εκφράσει τον σεβασμό και την ευπείθειά της στην απόφαση του ΣτΕ, να ζητήσει άμεσα να αποσυρθεί το ακυρωθέν από το ΣτΕ νέο Πρόγραμμα Σπουδών του κ. Γαβρόγλου, αφού είναι το ίδιο με εκείνο του κ. Φίλη, να σταματήσει η ίδια την οποιαδήποτε σύμπραξή της στο Πρόγραμμα και στα βιβλία του κ. Γαβρόγλου και να ζητήσει την έναρξη διαλόγου σε νέα βάση, όπως ορίζεται από το ΣτΕ.
Ταυτόχρονα, μπορεί να προτείνει, εκείνη αυτή τη φορά, νέα συντακτική ομάδα, προκειμένου να αρχίσει η συγγραφή Αναλυτικού Προγράμματος και βιβλίων, με βάση α) τις αποφάσεις, τις κατευθύνσεις και τις προδιαγραφές που έδωσε συνοδικά η ίδια, κατά τις δύο Συνόδους της (Διαρκής Σύνοδος, Ιανουάριος 2016 και Σύνοδος της Ιεραρχίας, Μάρτιος 2016), β) το θεσμικό πλαίσιο και σκεπτικό, όπως αυτό οριοθετείται από την ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ και γ) τη συνεργασία των ειδικών στελεχών της Πανελλήνιας Ενώσεως Θεολόγων, οι θέσεις της οποίας συνάδουν τόσο με τις ως άνω αποφάσεις των δύο Συνόδων όσο και με το σκεπτικό της ακυρωτικής αποφασεως του ΣτΕ. Τελος, να ζητήσει να επανέλθουν σε ισχύ το προηγούμενο Πρόγραμμα και τα βιβλία (2003-2006), έως ότου ετοιμαστούν το νέο Πρόγραμμα και τα νέα βιβλία.

Ορθόδοξη Αλήθεια, 11.04.2018

ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΛΕΟΥΣΑ ΚΛΕΙΣΟΥΡΑΣ


ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΛΕΟΥΣΑ: «ΚΟΣΜΗΜΑ ΤΗΣ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ»

Η Μονή της Ζωοδόχου Πηγής «Ελεούσης» στο 20ο χλμ της Εθνικής Οδού Μεσολογγίου- Αγρινίου θυμίζει μετεωρίτικο μοναστήρι έτσι «καρφωμένη» που είναι στο βουνό στην αρχή του περάσματος Κλεισούρας του βουνού Αράκυνθος ή Ζυγός. Ανάμεσα στους θεόρατους βράχους με το αιώνιο κάλλος και το μεγαλείο τους είναι σκαλισμένο το βυζαντινό μοναστήρι της Κλεισούρας, που αναδεικνύεται μέσα από την σπηλιά.
Το εκκλησάκι της Παναγίας της Ελεούσας, που είναι ένα από τα ωραιότερα μοναστήρια της πατρίδος μας, αποτελεί σπουδαίο προσκυνηματικό κέντρο και σημείο αναφοράς της θρησκευτικής ζωής του τόπου.

Οι χιλιάδες των περαστικών μέρα και νύχτα στρέφουν το βλέμμα τους ψηλά στη μορφή της Παρθένου Αγίας Ελεούσας σχηματίζουν ταπεινά το σχήμα του σταυρού και απευθύνουν μυστικές προσευχές, επικοινωνώντας με μοναδικό τρόπο με την Παναγιά. Η Αγία Ελεούσα φρουρός άγρυπνος παραστέκει στο μόχθο και την ψυχική κούραση του οδοιπόρου, που διασχίζει τον Αράκυνθο. Πολλοί επισκέπτες ανηφορίζουν για να προσεγγίσουν στον υποβλητικό χώρο της σπηλιάς, που βρίσκεται η θαυματουργός εικόνα, υποκλινόμενοι μπροστά της και διακατεχόμενοι από την ειρήνη της καρδιάς, του πνεύματος και της ψυχής, που μόνο εκείνη δύναται να τους προσφέρει με την Χάρη και την ευλογία της Θεοτόκου Αγίας Ελεούσας.

ΥΔΩΡ ΤΟ ΖΩΗΡΡΥΤΟΝ ΤΗΣ ΠΗΓΗΣ!


ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΖΩΟΔΟΧΟΣ ΠΗΓΗ


ΖΩΟΔΟΧΟΣ ΠΗΓΗ

Γιορτάζει την ημέρα της Πηγής Ζωής που είναι η Κρήνη της Αιώνιας Ζωής. Είναι μεταβλητή γιορτή και εορτάζεται 5 ημέρες μετά το Πάσχα. Η Παρθένος Μαρία, το ηγιασμένο σκήνωμα του Υψίστου, το αμόλυντο κατοικητήριο του Θεού, μετείχε του θαυμαστού γεγονότος της ασπόρου συλλήψεως του Κυρίου και κατέστη φορέας, πηγή του ζώντος Θεού. Ο προ αιώνων Θεός, ο Υιός και Λόγος του Θεού γεννήθηκε από τον Θεό Πατέρα ως τέλειος Θεός και εν χρόνω από την Παναγία ως τέλειος άνθρωπος. Ο όρος Ζωοδόχος αποδόθηκε στην Θεοτόκο χαρακτηρίζοντάς Την ως την δεξαμενή που κατέχει μέσα Της την ίδια την ζωή, τον Ιησού Χριστό που συνάμα αναβλύζει από την πηγή της το ύδωρ της αθανασίας και της ζωής. Η Θεοτόκος Μαρία, ο πόκος ο ένδροσος, μας δώρησε πηγή αγιάσματος από την οποία λαμβάνουμε τις ιάσεις της ψυχής και του σώματος, το ζωήρρυτον ύδωρ που μας πλημμυρίζει με την ανεξάντλητο χάρη. Είναι η ακένωτος πηγή των θαυμάτων, ο ποταμός των ιαμάτων, η άβυσσος των χαρίτων, η πηγή της ζωής, η βρύση των ιαμάτων, η νέα κολυμβήθρα του Σιλωάμ. Η θαυματουργική χάρη Της σκεπάζει τον πιστό λαό ο οποίος με την σειρά του στο πρόσωπό Της βλέπει την μητέρα όλων μας, την μεσίτρια και προστάτιδά του. Για τον λόγο αυτό Την εξυμνεί και Την σέβεται αφιερώνοντάς Της Ιερά Θυσιαστήρια, Ιερές ακολουθίες, Ιερές εικόνες, προσωνύμια και άσματα.

Πέμπτη 12 Απριλίου 2018

ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΣΑΙ ΤΙ ΤΡΑΒΗΞΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ!


ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΝΑ ΛΕΣ "ΕΠΙΚΡΑΝΘΗ Ο ΑΔΗΣ, ΕΠΙΚΡΑΝΘΗ"!

Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: Όταν νιώθης μέσα σου αυτό το βάρος, να μη δίνης σημασία, αλλά να λές: «Επικράνθη ο Άδης, επικράνθη!» και να σιγοψάλλης. Έτσι ο πειρασμός θα φεύγη.

Τετάρτη 11 Απριλίου 2018

ΣΙΝΑ, ΤΟ ΟΡΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ (ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ)

ΟΣΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ: ΜΗ ΖΗΤΑΣ ΝΑ Σ' ΑΓΑΠΟΥΝ!

Όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης: Θα σου πώ όμως ένα μυστικό. Μην ζητάς να σ’ αγαπούν, αλλά προσπάθησε εσύ να αγαπάς τους άλλους και τότε όλοι θα σε αγαπούν. Αυτό είναι το μυστικό. Αν το κάνεις, θα δεις ότι θα σου φύγει και η στενοχώρια.

ΙΗΣΟΥ ΜΟΥ ΣΕ ΑΓΑΠΩ!

Ιησού μου σε αγαπώ!
 
Κύριε, μαζί με τα λίγα λουλουδάκια μου
δέξου στις πληγές Σου
κι ένα φιλί αγάπης και συγνώμης! 

Τρίτη 10 Απριλίου 2018

ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ν. ΠΑΤΡΩΝ ΤΗΣ ΠΕΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Μ. Τετάρτη 4 Ἀπριλίου 2018
Δελτίο τύπου τοῦ Παραρτήματος Πατρῶν
τῆς Πανελλήνιας Ἕνωσης Θεολόγων:
Τό Συμβούλιο τῆς Ἐπικρατείας ἀκυρώνει τό Νέο πολυθρησκειακό Πρόγραμμα γιά τά Θρησκευτικά


Ἡ Διοικοῦσα Ἐπιτροπή τοῦ ἐν Πάτραις Παραρτήματος  τῆς ΠανελληνίουἙνώσεως Θεολόγων
ἐκφράζει τήν εὐαρέσκεια καί τήν  ἰδιαίτερη ἱκανοποίησή της γιά τήν ἱστορικήἀπόφαση, ὑπ᾽αριθμ. 660/2018, τῆς Ὁλομελείας τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας (ΣτΕ), ἡ ὁποία ἔκρινε ὡς πολλαπλά ἀντισυνταγματικό τό Νέο  Πρόγραμμα των συγκρητιστικών Θρησκευτικῶν πού ἐπεβλήθη ἀπό τόν πρώην Ὑπ. Παιδείας κ. Ν. Φίλην συμπραξάσης μειοψηφίας νεορθοδόξωνθεολόγων καί κληρικῶν.

Ὁ πρώην Ὑπουργός, ὅπως καί ὁ νῦν κ. Κ. Γαβρόγλου φαίνεται ὅτι διεξήγαγαν προσχηματικό καί ὄχι εἰλικρινῆ διάλογο μέ τήν Ἐκκλησία καί στόχευαν νά τήν παγιδέψουν ἤ νά τήν φέρουν πρό τετελεσμένων γεγονότων. Αὐτό τοὐλάχιστον δείχνει ἡ συνεχής παραπλανητική ἀναφορά τοῦ κ. Γαβρόγλου σέ μιά συμφωνία φάντασμα. ἐπαναλαμβάνοντας τό σλόγκαν: «ἩἘκκλησία συμφώνησε σέ ὅ,τι κάναμε γιά τά Θρησκευτικά», ὅταν ἀντίθετα στά Πρακτικά τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας τῆς 27ης Ἰουνίου 2017 ἀναφέρεταιὅτι «ἡ Ἱεραρχία δέν ἐνέκρινε, οὔτε ἀπέρριψε, ἁπλῶς ἐνημερώθηκε».Συγκεκριμένα, ὁ Μακαριώτατος Ἀρχιεπίσκοπος καί Πρόεδρος τῆς Συνόδου, μετά τήν ἐνημέρωση ἀπό τά μέλη τῆς Ἐπιτροπής πού διεξήγαγαν τόν διάλογο μέ τό Ὑπουργείο Παιδείας γιά τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν καί τή συζήτηση πού ἀκολούθησε, ἔκλεισε τό θέμα τοῦ Μαθήματος ὡς ἑξής: «Ἑπομένως, ἡἘπιτροπή διαλόγου θά συνεχίσει τόν διάλογο μέ τήν Πολιτεία καί θά παρακολουθεῖ τήν ἐξέλιξη τῶν θεμάτων ὡς πρός τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν. Ἔτσι, λοιπόν, σήμερα δέν θά ποῦμε ὅτι ἐγκρίνεται ἤἀπορρίπτεται τό Νέο Πρόγραμμα Σπουδῶν, ἀλλά ὅτι ἡ Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας ἐνημερώθηκε ἀπό τά μέλη τῆς Ἐπιτροπῆς καί τούς εὐχαριστοῦμε...».
Καταρρίπτεται ἑπομένως τό ἄλλοθι πού εἶχε ἐφεύρει τό Ὑπουργεῖο, θέλοντας νά ἐμπλέξει τήν Ἐκκλησία στίς μεθοδεύσεις του γιά τήνἀποορθοδοξοποίηση (ἀποχριστιανισμό) τοῦ Μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν. 
Σύμφωνα μέ τήν ἀναφερομένη ἀπόφαση τοῦ Ἀνωτάτου ἈκυρωτικοῦΔικαστηρίου τῆς χώρας μας, τά Νέα Προγράμματα Σπουδῶν τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν, ὄχι μόνο δέν ἀναπτύσσουν τήν Ὀρθόδοξη Χριστιανική συνείδηση τῶν μαθητῶν, ὅπως ρητῶς ὁρίζει τό Σύνταγμα στό ἄρθρο 16,ἀλλά, ἀντίθετα, τήν μεταβάλλουν καί τήν κλονίζουν. Σημαντικότατο εἶναι ὅτι τό ΣτΕ ἀναφέρει ὅτι «σχολική διδασκαλία, που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τη μεταβολή ή την αλλοίωση της θρησκευτικής  συνειδήσεως των μαθητών, όπως αυτή διαμορφώνεται στο πλαίσιο της οικογενείας, θα συνιστούσε μορφήομαδικού προσηλυτισμού ιδιαιτέρως σοβαρή, ως επέμβαση στον ευαίσθητο ψυχικό κόσμο των μαθητών που δεν διαθέτουν την κριτική αντίληψη και ωριμότητα των ενηλίκων, κατά παράβαση των παρ. 1 και 2 του άρθρου 13 του Συντάγματος».
Κατόπιν αὐτῶν, καλοῦμε τόν κ. Ὑπουργό Παιδείας: α) Νά εγκαταλείψει τήν ἀντιδραστική ἰδεοληπτική στάση του καί νά ἐνεργήσει ὡς Ὑπουργός ὅλων τῶν Ἑλλήνων -καί ὄχι μόνον τῶν ἀθέων καί τῶν ἀρνητὼν τῆς Ὀρθόδοξης Παραδόσης, τούς ὁποίους, μάλιστα, δέν ἀφορᾶ τό μάθημα τῶν θρησκευτικῶν, ἀφοῦ ἀπαλλάσσονται δικαιωματικά ἀπ’ αὐτό. β) Νά ἐπιδείξει τή νομιμόφρονα καί ὑποδειγματική συμπεριφορά, πού ἁρμόζει στίς ἐνέργειεςἑνός Ὑπουργοῦ Παιδείας ἔναντι τῆς ἐφαρμογῆς τοῦ Συντάγματος, τῶν Νόμων καί τῶν ἀποφάσεων τῆς Δικαιοσύνης καί νά  ἐφαρμόσει ἀμέσως τήν ὡς ἄνω τελεσίδικη καί δεσμευτική γιά τή Διοίκηση Δικαστική ἀπόφαση.  γ) Νάἀποσύρει πάραυτα τό Νέο Πρόγραμμα γιά τό Δημοτικό καί τό Γυμνάσιο καθώς καί τούς νέους Φακέλους - βιβλία γιά τό μάθημα τῶν ἀλλόκοτων αὐτῶν Θρησκευτικῶν. δ) Νά ἐπαναφέρει σέ ἰσχύ τό προηγούμενο Πρόγραμμα  καί τά Βιβλία (2003-2006), ἕως ὅτου ἑτοιμασθοῦν μέ τήν πρωτοβουλία καί συνεργασία τῆς Ἐκκλησίας καί τῆς Πανελλήνιας Ἑνώσεως Θεολόγων τό νέο Πρόγραμμα καί τά νέα βιβλία, τά ὁποῖα, ἀφενός θά συνάδουν μέ τό Σύνταγμα, τούς Νόμους καί τή θεολογική παράδοση αὐτοῦ τοῦ τόπου καί τῶν μαθητῶν καί θά ἀναπτύσσουν τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησιαστική τους συνείδηση καί,ἀφετέρου, θά συμμορφώνονται πλήρως μέ τήν ἀμετάκλητη νομολογία πού καθιέρωσε πλέον ἡ δίκαια ἀπόφαση του ΣτΕ.
Μέ  τήν ἐλπίδα ὅτι, ἐπιτέλους, θά ἐπικρατήσει ἡ νηφαλιότητα, ἡ σύνεση,ἡ εἰρήνη καί ἡ σύμπνοια, σέ μιά περίοδο, μάλιστα, ἰδιαίτερα κρίσιμη γιά τήν πατρίδα μας, εὐχόμαστε σέ ὅλους:

Καλή Ἀνάσταση!
Ἡ Διοικοῦσα Ἐπιτροπή

Ἡ Πρόεδρος
Δήμητρα Κόρδα – Κωτσάκη


Ὁ Γραμματέας
Γκουρβέλος Παναγιώτης


Ὁ Ταμίας
Θεολογίτης Χρῆστος

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΑΓΚΑΡΗΣ: Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ, ΥΠΟΝΟΜΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ!

Ο Υπουργός Παιδείας της χώρας που γέννησε τη Δημοκρατία
αρνείται να εφαρμόσει το Σύνταγμα, υπονομεύοντας τη Δημοκρατία!
Του Παναγιώτη Τσαγκάρη, Θεολόγου

Ο Υπουργός Παιδείας κ. Κ. Γαβρόγλου το τελευταίο χρονικό διάστημα, έχει πάρει με τη σειρά όλα τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα και μονότονα, πλειστάκις την ημέρα, διακηρύττει στεντορεία τη φωνή ότι δεν εφαρμόζει την ιστορική απόφαση του ΣτΕ(660/2018),
που αφορά στο μάθημα των Θρησκευτικών, διότι α) δεν συμφωνεί ιδεολογικά με αυτήν και β) σύμφωνα με την άποψή του, η απόφαση αυτή, αναφέρεται στην Υπουργική Απόφαση (Υ.Α.) του κ. Φίλη και όχι στη δική του Υ.Α.!

Ο κ. Γαβρόγλου, ίσως, ενεργεί κατ΄ αυτόν τον τρόπο α) διότι πρώτα ο ίδιος χρειάζεται απεγνωσμένα να πιστέψει αυτό που διατυμπανίζει και β) διότι έτσι, για τις δικές του πολιτικές σκοπιμότητες, προσφέρει επικοινωνιακή ιδεολογικοπολιτική τροφή στους αδαείς αλλά και την εκλογική του πελατεία, η οποία, μάλιστα, φαίνεται πως είναι διατεθειμένη, χωρίς κανέναν ενδοιασμό, να αποδέχεται αδιαμαρτύρητα και πρόθυμα, ό, τι της προσφέρει ο πολιτικός και κομματικός της ινστρούχτορας!
Η στάση αυτή του κ. Γαβρόγλου ίσως να είναι κατανοητή και ανεκτή σε μια τριτοκοσμική χώρα, όπου κυριαρχούν αυταρχικές καθεστωτικές αντιλήψεις και πρακτικές, αλλά δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή στη χώρα που γέννησε τη Δημοκρατία και σε μια ευρωπαϊκή χώρα που σέβεται τους δημοκρατικούς θεσμούς και τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Η περιφρόνηση στον Νόμο και μάλιστα στις αποφάσεις των ανώτατων θεσμών της Δικαιοσύνης μιας χώρας, με την αιτιολογία του «έτσι μ΄ αρέσει», είναι απολύτως βέβαιο ότι δεν προσβάλλει ούτε υπονομεύει το κύρος των δικαστικών λειτουργών, αλλά, περισσότερο, χαρακτηρίζει τους εμπνευστές αυτών των πρακτικών οι οποίες, μάλιστα, παραπέμπουν σε πολιτικές μη δημοκρατικών καθεστώτων. Πιστεύουμε πως ο κ. Γαβρόγλου γνωρίζει ότι, τελικά, αυτά τα καθεστώτα, που εκφράζει η προς τη συνταγματική τάξη περιφρόνηση και απείθειά του, αργά ή γρήγορα, πέφτουν και διαλύονται «εις τα εξ ων συνετέθησαν» μαζί με όλα τα θνησιγενή οράματα και τις φρούδες προσδοκίες τους.
Σε τελική ανάλυση, τίποτε δεν είναι παντοτινό και κανένας δεν είναι αιώνιος, ούτε στη θέση εξουσίας που βρίσκεται ούτε και στη ζωή γενικότερα, παρά μόνον ο αιώνιος και αθάνατος Θεός.  Όλοι και όλα έρχονται και παρέρχονται και κρίνονται από τους ανθρώπους, την ιστορία και τον τελικό δικαιοκρίτη Θεό.
Όσον αφορά στην ιστορική απόφαση του ΣτΕ(660/2018), για το μάθημα των Θρησκευτικών, ο κ. Γαβρόγλου όφειλε να γνωρίζει ότι η απόφαση αυτή ήταν ένα δίκαιο αίτημα της πλειονοψηφίας του ελληνικού λαού και γι΄ αυτό έγινε πράξη! Και επειδή είναι πλέον δίκαιος νόμος, αργά ή γρήγορα, είτε συμφωνεί είτε διαφωνεί ο κ. Γαβρόγλου και οι συν αυτώ θα εφαρμοστεί αν όχι κατά τη δική του υπουργική θητεία, στη θητεία του επόμενου Υπουργού!
Από δεοντολογικής πλευράς, ο κ. Γαβρόγλου και οι ακόλουθοί του θα υποχρεωθούν τελικά, να εφαρμόσουν τις αποφάσεις του ΣτΕ α) εκ των πραγμάτων, β) από την πίεση της κοινής γνώμης και γ) από τις προσεχείς αποφάσεις της ελληνικής δικαιοσύνης, στην οποία αναγκάζονται να προσφεύγουν όσοι δικαιώνονται μεν με τις αποφάσεις της δικαιοσύνης αλλά η εκτελεστική εξουσία αρνείται να συμμορφωθεί και να υπακούσει σε αυτές.
Πάντως, σε αυτές τις περιπτώσεις, αυτός που φθείρεται και εκτίθεται και αυτοϋπονομεύει την προσωπικότητα και την ιδεολογία του, είναι τελικά εκείνος ο πολιτικός που εν καιρώ Δημοκρατίας, κηρύττει πραξικόπημα έναντι του δικαιϊκού συστήματος της χώρας που υπηρετεί,υπονομεύοντας στη συνείδηση των πολιτών τη δημοκρατία.
Εν προκειμένω, έτσι όπως έπραξε και πράττει ο κ. Γαβρόγλου, όχι μόνο αρνείται πεισματικά να εκτελέσει τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης αλλά καιπροσπαθεί με δολοπλοκίες και ψέματα να ξεφύγει από την ελληνική δικαιοσύνη και με διαστροφική επιχειρηματολογία να παραπλανήσει τον ελληνικό λαό. Συγκεκριμένα ο κ. Γαβρόγλου έσπευσε από τον Ιούνιο του 2017 να αλλάξει -όχι φυσικά το περιεχόμενο του Προγράμματος του μαθήματος των Θρησκευτικών, το οποίο κατά τη μαρτυρία και του ίδιου και του κ. Φίλη και των συγγραφέων του Προγράμματος παρέμεινε το ίδιο και απαράλλακτο στον πυρήνα και στη δομή του-  αλλά τον αριθμό του ΦΕΚ και την υπογραφή, αφαιρώντας την υπογραφή του κ. Φίλη από το ΦΕΚ και βάζοντας αντ’  αυτής τη δική του!!! Τουτέστιν, «έβγαλε τα ρούχα του ο Μανωλιός και τα έβαλε αλλιώς»!
Με τέτοιες δόλιες και πονηρές ενέργειες θέλει ο κ. Γαβρόγλου, να «αναδομήσει» την παιδεία και αυτές τις ενέργειες υιοθετούν και εκείνοι οι ελάχιστοι θεολόγοι σύμμαχοι, ομοϊδεάτες και συνεργάτες των αθέμιτων αποφάσεών του, οι οποίοι με αυτούς τους τρόπους και τις μεθόδους επιθυμούν να «αναβαθμίσουν» υποτίθεται το μάθημα των Θρησκευτικών. Κτίζεται όμως Θρησκευτική Παιδεία και Μόρφωση, με τις αλαζονικές μεθοδεύσεις του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» και με τις λογικές της ψευτομαγκιάς, του «κουτσαβακισμού» και της κουτοπονηριάς; Έτσι, πιστεύουν ότι θα κτίσουν το σχολείο του αύριο και θα οικοδομήσουν το σύγχρονο μάθημα των Θρησκευτικών και την ηθικοκοινωνική ζωή της χώρας, ο κ. Γαβρόγλου και οι σύμμαχοι του θεολόγοι;
Η Ποιμαίνουσα Εκκλησία οφείλει να έχει υπόψη της αυτές τις ενέργειες, αυτών των ανθρώπων που, εκτός των άλλων, κάθε μέρα βγαίνουν στα ΜΜΕ και την δυσφημούν, ισχυριζόμενοι ότι υπάρχει για όλα αυτά συμφωνία της Εκκλησίας και ότι προχωράνε και ενεργούν με τη δική της έγκριση!
Όσο για τον κ. Υπουργό, κρίμα σ΄ αυτόν, που δεν στέκεται με τις πράξεις του στο ύψος του συγκεκριμένου υπουργικού αξιώματος που υπηρετεί. Κρίμα, που ως υπουργός Παιδείας της χώρας, που γέννησε και διέδωσε τη Δημοκρατία σε όλο τον κόσμο, δεν συμπεριφέρεται ούτε νόμιμα ούτε με δημοκρατικές αρχές ούτε με παιδαγωγικά κριτήρια. Διότι, εύλογα περιμένει ο ελληνικός λαός, τουλάχιστον από τον Υπουργό Παιδείας να προσφέρει συμβολικά πρώτος αυτός, χάριν της ελληνικής νεολαίας που υπηρετεί, το παράδειγμα της υπακοής στο Σύνταγμα και στους νόμους της δικαιοσύνης.

Κυριακή 8 Απριλίου 2018

ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ: ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΑΔΗ Η ΝΙΚΗ ΣΟΥ;


Που είναι λοιπόν άδη η νίκη σου;
Αναστήθηκε ο Χριστός και έχεις πιά οριστικά κατανικηθεί.
Αναστήθηκε ο Χριστός και οι δαίμονες έχουν στα βάραθρα της απώλειας γκρεμιστεί.
Αναστήθηκε ο Χριστός και χαίρουν οι Άγγελοι.
Αναστήθηκε ο Χριστός και η ζωή παντού βασιλεύει.
Αναστήθηκε ο Χριστός και δεν θα μείνει πιά κανένας νεκρός στο μνήμα. Γιατί με την Ανάστασή Του ο Χριστός έγινε η αρχή της αναστάσεως όλων όσων έχουν κοιμηθεί. Σ’ Αυτόν ανήκει η δόξα και η εξουσία στους απέραντους αιώνες. Αμήν.

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

ΑΓΙΟΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΤΟΥ ΣΑΡΩΦ: ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΧΑΡΑ ΜΟΥ!


Άγιος Σεραφείμ του Σάρωφ: Χριστός Ανέστη! Χαρά μου!

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΕΚ ΝΕΚΡΩΝ!


ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΕΚ ΝΕΚΡΩΝ!


ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!



ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!

ΑΓΙΟ ΠΑΣΧΑ!