ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Σάββατο 2 Μαΐου 2015

ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΤΕΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΜΑΡΤΙΑ

Στις αρχές του ΙΘ΄ αιώνος, η Μονή του Αγίου Παντελεήμονος Αγίου Όρους, το Ρωσικό, που την εποχή αυτή είχε Έλληνες μοναχούς, ήταν πλήρως εγκαταλελειμμένη.

Η Ιερά Κοινότης, λοιπόν, το έτος 1803, αποφάσισε να διαγράψει το μοναστήρι από τον αριθμό των αγιορειτικών μονών, και απευθύνθηκε στον οικουμενικό πατριάρχη Καλλίνικο με ανάλογη αίτηση.

Ο πατριάρχης απέρριψε αποφασιστικά τέτοια πρόταση και έδωσε εντολή να φροντίσουν αμέσως για την εξεύρεση εμπείρου και πνευματικού ηγουμένου, στου οποίου τα χέρια θα παρέδιδαν όσο το δυνατόν γρηγορώτερα το κοινόβιο για να το ανασυγκροτήση.

Μόλις η Ιερά Κοινότης έλαβε γνώση της Πατριαρχικής αποφάσεως, επέλεξε και πρότεινε τον Έλληνα π. Σάββα, ηλικιωμένο ιερομόναχο της Σκήτης Ξενοφώντος, ο οποίος κατά τη γνώμη τους ήταν ικανός να αντεπεξέλθη στο έργο που επρόκειτο να του ανατεθή.

(Ο π. Σάββας τελικά με εντολή του Πατριάρχη πάει στην Κωσταντινούπολη και το κείμενο συνεχίζει ως ακολούθως) :

Μεταξύ των πιστών της Κωνσταντινουπόλεως, από τους οποίους πολλοί εγνώριζαν και προσωπικώς το Γέροντα, γρήγορα διαδόθηκε η είδησις για τον ερχομό του.

Ο π. Σάββας έμεινε τελικά τέσσερα χρόνια στην Κωνσταντινούπολη για τη συγκέντρωση δωρεών και γνωρίστηκε με πολλές ευλαβείς ελληνικές οικογένειες.
Ο μαθητής του, ο αρχιμανδρίτης Προκόπιος (1848+) διηγήθηκε ως αυτόπτης μάρτυς το εξής γεγονός: 

Σε κάποια από τις ελληνικές οικογένειες, του ανέφεραν για ένα συγγενή τους, νεαρό έμπορο, ο οποίος σχετιζόταν με τους αντιπροσώπους των σουλτανικών χαρεμιών και προμήθευε στο προσωπικό τους ποικίλα εμπορεύματα.

Πέραν τούτου όμως, ο νεαρός έμπορος δημιούργησε και άλλου είδους σχέσεις με τις φυλακισμένες, τις οποίες επισκεπτόταν καθημερινώς.

Οι συγγενείς του, μιλώντας περί αυτού στον π. Σάββα, είπαν ότι θα τιμωρηθή αυστηρά από τους Τούρκους σε περίπτωση που αυτό γίνη γνωστό.
 Ετσι, τον παρεκάλεσαν να λυτρώσει με τη μεσολάβησή του, το νεαρό από τέτοιο κίνδυνο.

Ο π. Σάββας, με πίστη στη βοήθεια της Χάριτος του Θεού και τη συνεργία της Θείας Κοινωνίας, άρχισε το έργο.
 Μετά από μακρές και ανεπιτυχείς προτροπές προς τον φιλήδονο νέο να εγκαταλείψη τις αμαρτωλές σχέσεις με τις μουσουλμάνες, πρότεινε εν τέλει ευκολώτερους όρους από την πλευρά του, υποσχόμενος ότι δεν θα τον ενοχλήση πλέον για να τον αποτρέψη από την αμαρτία.

Τον παρακάλεσε, λοιπόν, να μην πάη στο χαρέμι μία ημέρα και κατά τη διάρκειά της να νηστεύση, μετά να του αναγνωσθή η συγχωρητική ευχή, να κοινωνήση των αχράντων Μυστηρίων και κατόπιν ας κάνη ό,τι θέλει!

Ο δυστυχής….ελκόμενος από την αμαρτία όπως ο σίδηρος από τον μαγνήτη δυσκολεύτηκε αλλά δέχθηκε τη συμβουλή.
 Ίσως εξ αιτίας ντροπής ενώπιον του Γέροντος και των συγγενών του, περισσότερο όμως επειδή ο σοφός Γέροντας δεν του ζητούσε παραίτηση από την αμαρτία, αλλά στέρηση μόνο για μία ημέρα.

Ενήστευσε εκείνη την ημέρα, έλαβε τη συγχώρηση δια της ευχής και τη θεία Κοινωνία και μετά τη θεία Λειτουργία γευμάτισε με τον π. Σάββα και με τους συγγενείς.

Κατά τη διάρκεια του γεύματος και δήθεν τυχαίως, ο Γέροντας πρότεινε να προσπαθήση εκείνη την ημέρα να μην πάη στο χαρέμι και να κοινωνήση πάλιν την επόμενη.

Επειδή δεν έβλεπε καμία αντίδρασι, άρχισε εγκαρδίως να τον παρακαλή, υποσχόμενος εκ νέου ότι μετά τη Θεία Κοινωνία θα τον αφήση ελεύθερο να πράξη κατά την επιθυμία του.
 Αφού έλαβε την συγκατάθεσι τον κοινώνησε και την άλλη ημέρα.

Πρότεινε να τον ξανακοινωνήση με τους ίδιους όρους, δηλαδή και εκείνη την ημέρα να μην πάει στο χαρέμι, και τον κοινώνησε και την τρίτη ημέρα.

Τότε φάνηκε πώς ενήργησε σωτηριωδώς η χάρις του Θεού, κατά την ζώσαν πίστιν του Γέροντος και τις προσευχές των συγγενών. Η καρδιά του νέου μαλάκωσε και άρχισε σιγά σιγά μέσα του να αισθάνεται τη νέκρωσι των φλογισμένων παθών.

Ο π. Σάββας συνέχισε να τον κοινωνή επί σαράντα ημέρες και την τελευταία φορά του είπε:

- Πήγαινε τώρα όπου επιθυμείς, ακόμη και στο χαρέμι δεν σε εμποδίζω!

Αλλά στην ψυχή του νέου είχε ήδη συντελεσθή η μεταστροφή.

- Ας κάνουν μαζί μου, ό,τι θέλουν, είπε. Μπορούν και να με κατακόψουν. Για τίποτε στον κόσμο δεν θα δεχτώ να πηγαίνω εκεί όπου νωρίτερα έτσι ασυγκράτητα έτρεχα!

Με αυτόν τον τρόπο ο φιλεύσπλαγχνος Κύριος….έσωσε το…πρόβατό Του.

Όταν ο π. Σάββας συγκέντρωσε αρκετές δωρεές, επέστρεψε στο Άγιο Όρος και στην ακτή της θάλασσας άρχισε να κτίζη το μοναστήρι.

Ο Γέροντας εκοιμήθη το 1821.
(Αναδημοσίευση από το αναφερθέν βιβλίο του ιερομόναχου Αντωνίου)

Πηγή: βιβλ. υπ.αριθμ. 4, της σειράς Αγιορείτες Πατέρες του 19 αιώνος - του ιερομονάχου Αντωνίου - εκδόσεις Ίνδικτος, Αθήνα 2005

Παρασκευή 1 Μαΐου 2015

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ: ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ!


Διάβασες στὸ Εὐαγγέλιο τοὺς λόγους τοῦ Χριστοῦ: «Πᾶσα ἁμαρτία καὶ βλασφημία ἀφεθήσεται τοῖς ἀνθρώποις, ἡ δὲ τοῦ Πνεύματος βλασφημία οὐκ ἀφεθήσεται τοῖς ἀνθρώποις… οὔτε ἐν τῷ νῦν αἰῶνι οὔτε ἐν τῷ μέλλοντι» (Ματθ.12,31-32). Καὶ ρωτᾶς τί σημαίνει βλασφημία κατὰ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος;

Εἶναι ἡ βλασφημία κατὰ τῆς ἀλήθειας καὶ τῆς ζωῆς, ποὺ προέρχονται ἀπὸ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ. Ὁ ἄπιστος ποὺ μισεῖ καὶ διώκει τὴν ἀλήθεια τοῦ Θεοῦ, βλασφημεῖ κατὰ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ὁ αὐτόχειρας ποὺ μισεῖ καὶ ἀφαιρεῖ τὴ ζωή του, βλασφημεῖ κατὰ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἐφόσον τὸ Ἅγιο Πνεῦμα ἀποκαλεῖται καὶ Πνεῦμα τῆς Ἀληθείας καὶ τῆς ζωῆς. Στὸ εὐαγγέλιο τοῦ Ἰωάννη γράφεται ὅτι ὁ Χριστὸς τρεῖς φορὲς ἐπικαλέσθηκε τὸ Ἅγιο Πνεῦμα μὲ τὴ σημασία τοῦ Πνεύματος τῆς Ἀληθείας: «Ὁ δὲ παράκλητος, τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον ὅ πέμψει ὁ πατὴρ ἐν τῷ ὀνόματί μου, ἐκεῖνος ὑμᾶς διδάξει πάντα καὶ ὑπομνήσει ὑμᾶς πάντα ἃ εἶπον ὑμῖν…» (Ἰωαν. 14,26) -«ὅταν δὲ ἔλθῃ ὁ παράκλητος ὅν ἐγὼ πέμψω ὑμῖν παρὰ τοῦ πατρός, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας…» (Ἰωάν. 15,26)- «ὁδηγήσει ὑμᾶς εἰς πᾶσαν τὴν ἀλήθειαν» (Ἰωάν. 16,13). 

Ἐκεῖνος, λοιπόν,ποὺ ἀρνεῖται καὶ χλευάζει τὸ Ἅγιο Πνεῦμα, ἀρνεῖται καὶ χλευάζει τὸν Θεὸ ποὺ εἶναι τὸ Πνεῦμα τῆς Ἀληθείας. 

Ρωτᾶς γιατί αὐτὸ τὸ ἁμάρτημα δὲν συγχωρεῖται ἐνῶ κάθε ἄλλο ἁμάρτημα συγχωρεῖται. Κοίταξε, στὸν Ζακχαῖο συγχωρέθηκε τὸ ἁμάρτημα τῆς φιλαργυρίας, σὲ ἁμαρτωλὲς γυναῖκες τὰ σαρκικὰ ἁμαρτήματα, τοῦ ληστῆ στὸ σταυρὸ οἱ ληστεῖες καὶ σὲ πολλοὺς ἄλλους πολλὰ ἄλλα ἁμαρτήματα. Γιατί λοιπὸν νὰ μὴν συγχωρεῖται καὶ ἡ ἄρνηση, ἡ ἀπιστία, ὁ χλευασμὸς κατὰ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος; 

Ἐπειδὴ στὰ μὲν πρῶτα ὑπάρχει ντροπὴ καὶ μετάνοια ἐνῶ στὸ δεύτερο δὲν ὑπάρχει. Στὰ μὲν πρῶτα, λοιπόν, ὁ ἄνθρωπος, ἂν καὶ ἁμαρτάνει, διαθέτει ντροπὴ καὶ φόβο ποὺ τὸν συνδέει μὲ τὸν Θεό, ἐνῶ στὸ δεύτερο ἡ σχέση μὲ τὸν Θεὸ διακόπτεται καὶ ὁ ἀσεβὴς ἄνθρωπος ἀνεπίστρεπτα καὶ ἐντελῶς ἀπομακρύνεται ἀπὸ τὸν Θεό. Στὰ μὲν ὑπάρχει ἀδυναμία στὸ δὲ ἐμμονή. Στὰ μὲν ἡ ψυχὴ ταξιδεύει στὸ σκοτάδι καὶ ἀποκαλεῖ τὸ σκοτάδι φῶς. Στὸ δὲ συμβαίνει ὁ ἄνθρωπος νὰ μὴν ἔχει τὴν παραμικρὴ διάθεση νὰ σωθεῖ καὶ εἶναι γνωστὸ ὅτι ὁ Θεὸς δὲν σώζει μὲ τὴ βία.

Μία ἄλλη βλασφημία πρὸς τὸ Ἅγιο Πνεῦμα εἶναι ἡ ἔχθρα πρὸς τὴ ζωὴ καὶ ἡ ἀφαίρεση τῆς ζωῆς ἀπὸ τὸν ἑαυτό σου. Τὸ Ἅγιο Πνεῦμα ἀποκαλεῖται καὶ χορηγός τῆς ζωῆς, δωρητὴς τῆς ζωῆς. Ἔτσι ὅταν ὁ ἄνθρωπος λαμβάνει ζωὴ ἀπὸ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα ἀλλὰ ἀγνοεῖ ἀπὸ ποῦ ἔλαβε τοῦτο τὸ δῶρο μὴ εὐχαριστώντας τὸν Θεό, μπορεῖ νὰ τοῦ συγχωρεθεῖ. Ἀκόμα καὶ κάποιος ποὺ γνωρίζει ἀπὸ ποῦ ἔλαβε τὸ πολύτιμο αὐτὸ δῶρο καὶ παρόλα αὐτὰ δὲν εὐχαριστεῖ τὸν Θεό, μπορεῖ νὰ τοῦ συγχωρεθεῖ. Ἀλλὰ ὅταν κάποιος λαμβάνει ζωὴ ἀπὸ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα καὶ μὲ περιφρόνηση τὴν πετᾶ, αὐτὸς δὲν πρόκειται νὰ συγχωρεθεῖ. 

Γιὰ νὰ τὸ καταλάβουμε αὐτὸ πρέπει πρὶν ἀπ’ ὅλα νὰ καταλάβουμε τί σημαίνει συγχώρεση. Συγχώρεση τοῦ ἁμαρτωλοῦ σημαίνει νὰ τοῦ ἐπιστραφεῖ πλήρως ἡ ζωή. Ἀλλὰ ὅταν κάποιος δὲν θέλει τὴ ζωὴ πολὺ δὲ περισσότερο τὴ μισεῖ καὶ τὴν ἀρνεῖται, ὁ Θεὸς δὲν ἔχει τί ἄλλο νὰ τοῦ δώσει. Γι’ αὐτὸ καὶ τὸν διαγράφει ἀπὸ τὸ βιβλίο τῆς ζωῆς.
Προσευχήσου στὸν Θεὸ νὰ φυλᾶ ἐσένα καὶ τοὺς οἰκείους σου ἀπὸ ἀσυγχώρητα ἁμαρτήματα καὶ νὰ σταματᾶ τὸν ἀνόητο ξεσηκωμὸ τοῦ δημιουργήματος ἐνάντια στὸν Δημιουργό του.

Ἀπὸ τὸν Θεὸ ὑγεία καὶ ἔλεος

Πέμπτη 30 Απριλίου 2015

ΓΕΡΟΝΤΙΚΟ: ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ Η ΚΑΡΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΚΛΗΡΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΟΝ ΘΕΟ!


Ἕνας ἀδελφὸς ἐπισκέφθηκε κάποιον Γέροντα καὶ τὸν ρώτησε:
«Ἀββᾶ, γιὰ ποιὸν λόγο ἡ καρδιά μου εἶναι σκληρὴ καὶ δὲν φοβοῦμαι τὸν Θεό;»

Καὶ τοῦ εἶπε ὁ Γέροντας:
«Νομίζω πὼς ἂν ἕνας ἄνθρωπος ἔχει παντοτινὸ ἔλεγχο μέσα του, ἀποκτᾷ τὸν φόβο τοῦ Θεοῦ».

Τὸν ξαναρωτᾷ ὁ ἀδελφός: «Καὶ τί εἶναι ὁ ἔλεγχος;»

Καὶ ἀπαντᾷ ὁ Γέροντας:
«Εἶναι τὸ νὰ ἐλέγχει ὁ ἄνθρωπος σὲ κάθε περίπτωση τὶς κινήσεις τῆς ψυχῆς του λέγοντας στὸν ἑαυτό του:
«Θυμήσου ὅτι κάποια ὥρα θὰ συναντήσεις τὸν Θεό».
Νὰ προσθέτει καὶ αὐτό: «Τί ἔχω ἐγὼ νὰ κάνω μὲ τοὺς ἀνθρώπους;»
Νομίζω πὼς ἂν μείνει κανεὶς σταθερὰ σ᾿ αὐτά, θα ᾿ρθεῖ ὁ φόβος τοῦ Θεοῦ μέσα του».

ΓΕΡΟΝΤΙΚΟ: ΠΩΣ ΕΡΧΕΤΑΙ Ο ΦΟΒΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΙΣ ΨΥΧΕΣ!


Ἕνας ἀδελφὸς ρώτησε κάποιον Γέροντα: «Πῶς ἔρχεται ὁ φόβος τοῦ Θεοῦ στὶς ψυχές;»

Ὁ Γέροντας ἀπάντησε:
«Ἂν ὁ ἄνθρωπος ἔχει τὴν ταπείνωση καὶ τὴν ἀκτημοσύνη καὶ τὸ νὰ μὴν κρίνει τοὺς ἄλλους, θα ᾿ρθεῖ ὁ φόβος τοῦ Θεοῦ σ᾿ αὐτόν».

Τετάρτη 29 Απριλίου 2015

ΕΙΠΕ ΕΝΑΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ: ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΜΑΣ ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΤΡΙΒΗ, ΟΠΟΥ ΚΙ ΑΝ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ!


Εἶπε ἕνας Γέροντας:
«Ὅπως μᾶς συνοδεύει παντοῦ ἡ σκιά μας, κατὰ τὸν ἴδιο τρόπο πρέπει νὰ ἔχουμε μέσα μας τὰ δάκρυα καὶ τὴ συντριβή, ὅπου κι ἂν βρισκόμαστε».

ΕΙΠΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ: ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΕΤΣΙ, ΩΣΑΝ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΝΑ ΖΗΤΑΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΛΟΓΟΔΟΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ!


Εἶπε κάποιος Γέροντας:
«Ἐὰν ὑπῆρχε περίπτωση, κατὰ τὴν παρουσία τοῦ Θεοῦ μετὰ τὴν ἀνάσταση, νὰ ξεψυχήσουν ἀπὸ φόβο οἱ ἄνθρωποι, ὅλος ὁ κόσμος θὰ πέθαινε ἀπὸ τρόμο καὶ ἔκπληξη. Τί θέαμα θὰ εἶναι νὰ βλέπει κανεὶς νὰ ἀνοίγουν οἱ οὐρανοὶ καὶ τὸν Θεὸ νὰ ἐμφανίζεται μὲ ὀργὴ καὶ ἀγανάκτηση καὶ ἀναρίθμητες στρατιὲς ἀγγέλων, καὶ μαζὶ ὁλόκληρη τὴν ἀνθρωπότητα! Γι᾿ αὐτὸ ὀφείλουμε νὰ ζοῦμε ἔτσι, ὡσὰν κάθε μέρα νὰ ζητάει ὁ Θεὸς νὰ λογοδοτοῦμε γιὰ τὸν τρόπο τῆς ζωῆς μας».

Τρίτη 28 Απριλίου 2015

ΓΕΡΟΝΤΙΚΟ: Ο ΜΟΝΑΧΟΣ ΠΟΥ ΞΟΔΕΨΕ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΜΕ ΑΜΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΕΙΔΕ ΣΕ ΕΚΣΤΑΣΗ ΤΗΝ ΚΟΛΑΣΜΕΝΗ ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ!

Διηγήθηκε ἕνας Γέροντας ὅτι κάποιος ἀδελφὸς ἤθελε νὰ φύγει γιὰ νὰ μονάσει, ἀλλὰ τὸν ἐμπόδιζε ἡ ἴδια ἡ μητέρα του.
Αὐτὸς ὅμως δὲν παραιτοῦνταν ἀπὸ τὸν σκοπό του καὶ ἔλεγε: «Θέλω νὰ σώσω τὴν ψυχή μου».
Ἡ μητέρα του ἂν καὶ προσπάθησε πολὺ νὰ τὸν ἐμποδίσει, δὲν τὰ κατάφερε καὶ τελικὰ ὑποχώρησε στὴν ἐπιθυμία του.
Ἔφυγε λοιπόν, ἔγινε καὶ μοναχός, ἀλλὰ ξόδεψε τὴ ζωή του μὲ ἀμέλεια.
Κάποτε πέθανε ἡ μητέρα του καὶ μετὰ ἀπὸ ἕνα χρονικὸ διάστημα συνέβη νὰ ἀρρωστήσει κι αὐτὸς πολὺ βαριὰ καὶ κάποια στιγμὴ ἦρθε σὲ ἔκσταση καὶ ἁρπάχθηκε στὴν κρίση, ἐκεῖ βρῆκε τὴ μητέρα του ἀνάμεσα στοὺς κατάδικους.
Ἐκείνη λοιπόν, μόλις τὸν εἶδε, ἔκπληκτή του λέει: «Τί συμβαίνει, παιδί μου; Καὶ σὺ καταδικάσθηκες να᾿ ρθεῖς στὸν τόπο αὐτό; Καὶ ποῦ πῆγαν τὰ λόγια ποὺ ἔλεγες; Θέλω νὰ σώσω τὴν ψυχή μου;»
Ντροπιάστηκε βέβαια μ᾿ αὐτὰ ποὺ ἄκουσε καὶ στεκόταν καταλυπημένος μὴ μπορώντας νὰ τῆς δώσει καμιὰ ἀπάντηση.
Οἰκονόμησε ὅμως ὁ φιλάνθρωπος Θεὸς καὶ μετὰ τὸ ὅραμα αὐτὸ ἀνέλαβε ἀπὸ τὴν ἀσθένειά του.
Καὶ ἐπειδὴ σκέφθηκε ὅτι ἀπὸ τὸν Θεὸ τοῦ ἔγινε μία τέτοια ἐπίσκεψη, ἔγινε ἔγκλειστος καὶ φρόντιζε γιὰ τὴ σωτηρία του, μετανοώντας καὶ κλαίοντας γιὰ ὅσα μὲς στὴν ἀμέλειά του ἔκανε πιὸ μπροστά.
Καὶ τόσο μεγάλη ἦταν ἡ κατάνυξή του, ὥστε πολλοὶ τὸν παρακαλοῦσαν νὰ ὑποχωρήσει λίγο, μήπως καὶ πάθει κάποια ζημιὰ ἀπὸ τὸ ὑπερβολικὸ κλάμα.
Αὐτὸς ὅμως δὲν παρηγοριόταν μὲ τίποτε καὶ ἔλεγε:
«Ἐὰν δὲν μπόρεσα νὰ ἀντέξω τὸν ἐξευτελισμὸ ἀπὸ τὴ μητέρα μου, πῶς θὰ σηκώσω κατὰ τὴν ἡμέρα τῆς κρίσεως τὴν αἰσχύνη μπροστὰ στὸν Χριστὸ καὶ τοὺς ἁγίους ἀγγέλους;»

Δευτέρα 27 Απριλίου 2015

ΟΣΙΟΣ ΙΩΣΗΦ ΤΗΣ ΟΠΤΙΝΑ: Η ΑΜΑΡΤΙΑ ΔΕ ΔΙΟΡΘΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΜΑΡΤΙΑ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ!

Όσιος Ιωσήφ της Όπτινα: Αν οι αμαρτίες του αδελφού σου που θέλεις να διορθώσεις σ’ ενοχλούν, σ’ εκνευρίζουν και χάνεις την ειρήνη σου, τότε αμαρτάνεις και συ. Η αμαρτία δε διορθώνεται με την αμαρτία, αλλά με την ταπέινωση.

Κυριακή 26 Απριλίου 2015

ΔΕΝ ΠΑΩ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΓΟΝΤΑΙ...

Μην βρίσκουμε χαζές δικαιολογίες. Όποιος θέλει αγοράζει ένα μικρό βιβλιαράκι της θείας λειτουργίας του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου με κόστος μικρότερο των 5 ευρώ. Διαβάζει μια φορά μόνος του το κείμενο με την μετάφραση και μετά πηγαίνει στην Κυριακάτικη θεία λειτουργία με το βιβλιαράκι. Σύντομα δεν θα το χρειάζεται και θα καταλαβαίνει τα περισσότερα... Το Ευαγγέλιο και τον Απόστολο καλό είναι να τον διαβάζει από την προηγούμενη, ώστε να είναι κατάλληλα προετοιμασμένος/η... Βέβαια την Καινή Διαθήκη πρέπει να την διαβάζουμε καθημερινά έστω και 10 γραμμές (δικαιολογίες δεν υπάρχουν...)

Δεν υπάρχει μεγαλύτερο εργαστήριο ψυχών από την εκκλησία μας. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη πηγή δύναμης, από την προσευχή που γίνεται την ώρα της Θείας Λειτουργίας...

Μα εγώ, θα πει κάποιος, δεν έχω γνώσεις θεολογικές και οι γραμματικές μου γνώσεις είναι λίγες, ή ξέρω γράμματα, αλλά δεν καταλαβαίνω τι λένε οι ψάλτες και ο ιερέας την ώρα της Θείας Λειτουργίας…

Και ποιος είπε ότι χρειάζονται γνώσεις γραμματικές ή θεολογικές για να προσεγγίσει κανείς τον Χριστό; Ήταν μήπως κανείς απόστολος γραμματιζούμενος; Ψαράδες φτωχοί, αγράμματοι και ταπεινοί ήταν ή πρώην τελώνες ή πρώην διώκτες του Χριστού…
Πολλοί Άγιοί μας επίσης ήταν αγράμματοι και όμως το συγγραφικό τους ταλέντο και τις γραπτές τους παρακαταθήκες θα ζήλευαν πολλοί λόγιοι.

Το «πάτερ ημών» δεν το γνωρίζουμε; Δεν το καταλαβαίνουμε; Το «Πιστεύω», που είναι ομολογία πίστεως και περιέχει όλη την ουσία της ορθοδοξίας μας, δεν το ξέρουμε; Δεν το καταλαβαίνουμε; 
Αλλά και ποιος είπε, ότι πρέπει από την μια μέρα στην άλλη να μάθουμε και να κατανοήσουμε, όλες τις προσευχές, όλες τις ακολουθίες, όλη την τάξη και το τυπικό της Εκκλησίας μας; Σιγά, σιγά. Αργά και σταθερά.

Είναι έργο του διαβόλου και πλάνη μεγάλη να νομίζουμε ότι, αφού δεν καταλαβαίνουμε και πολλά (δεν γνωρίζουμε, γιατί η κατανόηση έρχεται μόνη της σιγά-σιγά), αφού νομίζουμε ότι δεν είναι «του στυλ» μας, να μην κάνουμε τίποτα απολύτως. Να αδιαφορούμε…

Κάποτε πήγε μια πολύ ηλικιωμένη, εντελώς αγράμματη, σε ένα χριστιανικό βιβλιοπωλείο και ζήτησε να αγοράσει το Ευαγγέλιο. Την είδε κάποιος γνωστός της και της λέει: 
- Τι το θες το Ευαγγέλιο, θεία; Αφού δεν ξέρεις ανάγνωση και γραφή, τι θα το κάνεις;
- Αχ, παιδάκι μου, του απαντάει, θέλω μόνο να Το κρατώ αγκαλιά και να παρακαλώ τον Κύριο να βάλει την Σοφία των λόγων Του στην καρδιά μου!!!

Προσέξτε ταπείνωση, προσέξτε ομολογία πίστεως και προσέξτε το προχωρημένο της ηλικίας της… Τι ωραίο παράδειγμα, τι ωφέλεια είχε αυτή η γυναίκα, από μια τόσο απλή κίνηση… 

Σάββατο 25 Απριλίου 2015

ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΕΜΕΙΣ Μ’ ΕΝΑ ΠΑΞΙΜΑΔΙ ΠΑΜΕ ΣΤΟΝ ΘΕΟ!

Διάλογος του Αγίου Γέροντος με Αμερικανό επιστήμονα 

«Τί κατόρθωμα κάνατε σαν έθνος μεγάλο που είστε;»
– «Πήγαμε στο φεγγάρι», μου απάντησε.
– «Πόσο μακρυά είναι» τον ρωτάω;
– Ας πούμε, μισό εκατομμύριο χιλιόμετρα», μου λέει.
– Πόσα εκατομμύρια ξοδέψατε, για να πάτε στο φεγγάρι;
– «Από το 1950 μέχρι τώρα, μου λέει, έχουμε ξοδέψει ποταμούς δολλαρίων».
– Στο Θεό πήγατε; τον ρωτάω.
– Πόσο μακρυά είναι ο Θεός;
– Ο Θεός, μου λέει, είναι πολύ μακρυά.
–  Εμείς όμως, του λέω, μ’ ένα παξιμάδι πάμε στον Θεό!

Από το Βιβλίο: «ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Α'.

ΓΕΡΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΑΡΙΖΟΝΑΣ: ΟΣΟΙ ΛΕΝΕ ΤΗΝ ΕΥΧΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΑΥΤΟΙ ΘΑ ΞΕΠΕΡΑΣΟΥΝ ΟΣΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ!



Ο Γέροντας Εφραίμ ο Φιλοθεΐτης που τώρα είναι στην Αριζόνα, σε Αγιορείτη που τον επισκέφθηκε μαζί με μια ομάδα λαϊκών, όταν ρωτήθηκε για τα μέλλοντα να συμβούν, έδειξε την γροθιά του και είπε: Όσοι λένε την ευχή του Ιησού (Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με), αυτοί θα ξεπεράσουν όσα έρχονται με τη βοήθεια του Θεού.

Παρασκευή 24 Απριλίου 2015

ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ ΒΕΛΙΤΣΚΟΦΣΚΥ: Η ΕΥΧΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΟΙΝΗ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ!


Όσιος Παΐσιος Βελιτσκόφσκυ: Η ευχή του Ιησού είναι εργασία κοινή των αγγέλων και των ανθρώπων. Με την προσευχή αυτή οι άνθρωποι πλησιάζουν σύντομα την ζωή των αγγέλων. 
Η ευχή είναι η πηγή όλων των καλών έργων και αρετών και εξορίζει μακριά από τον άνθρωπο τα σκοτεινά πάθη. Σε σύντομο χρόνο κάνει τον άνθρωπο ικανό να αποκτήσει τη χάρη του Αγίου Πνεύματος. Απόκτησε την, και πριν πεθάνεις θα αποκτήσεις ψυχή Αγγελική. Η ευχή είναι θεϊκή αγαλλίαση. Κανένα άλλο πνευματικό όπλο δε μπορεί να αναχαιτίσει τόσο αποτελεσματικά τους δαίμονες. Τους κατακαίει όπως η φωτιά τα βάτα.

Πέμπτη 23 Απριλίου 2015

ΑΒΒΑΣ ΦΙΛΙΚΑΣ: ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ!


Κάποιοι ἀδελφοὶ ἐπισκέφθηκαν τὸν ἀββᾶ Φίλικα, ἔχοντας μαζί τους ἀνθρώπους κοσμικούς, καὶ τὸν παρακάλεσαν νὰ τοὺς πεῖ ἕνα λόγο, ἀλλὰ ὁ Γέροντας σιωποῦσε.

Καθὼς ὅμως τὸν παρακαλοῦσαν πολλὴ ὥρα, τοὺς εἶπε: «Θέλετε ν᾿ ἀκούσετε κάποιο λόγο;»
Τοῦ λένε: «Ναί, ἀββᾶ», καὶ ὁ Γέροντας τοὺς εἶπε:

«Τώρα πιὰ δὲν ὑπάρχει λόγος. Ἄλλοτε, ὅταν ρωτοῦσαν τοὺς Γέροντες οἱ ἀδελφοὶ καὶ ἔκαμναν ὅσα τοὺς ἔλεγαν, ὁ Θεὸς τοὺς φώτιζε πῶς νὰ μιλήσουν. Τώρα ὅμως, ἐπειδὴ ρωτοῦν βέβαια, ἀλλὰ δὲν τηροῦν αὐτὰ ποὺ ἀκοῦν, ὁ Θεὸς πῆρε ἀπὸ τοὺς Γέροντες τὴ χάρη κι ἔτσι δὲν βρίσκουν τί νὰ ποῦν, γιατὶ ἀκριβῶς δὲν ὑπάρχει αὐτὸς ποὺ θὰ τὰ ἐφαρμόσει».

Ὅταν τὰ ἄκουσαν αὐτὰ οἱ ἀδελφοὶ στέναξαν καὶ εἶπαν: «Ἀββᾶ, προσευχήσου γιὰ μᾶς».

Τετάρτη 22 Απριλίου 2015

ΟΣΙΟΣ ΥΠΕΡΕΧΙΟΣ: Ο ΜΟΝΑΧΟΣ ΤΗ ΝΥΧΤΑ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙ ΜΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΩΝΤΑΣ!


Εἶπε ὁ ἀββᾶς Ὑπερέχιος:
«Ὁ μοναχός τη νύκτα τὴν κάνει μέρα ἀγρυπνώντας καὶ ἐπιμένοντας στὴν προσευχή. Ἔτσι κατανύσσοντας τὴν καρδιά του χύνει δάκρυα καὶ ἐπικαλεῖται ἀπὸ τὸν οὐρανὸ ἔλεος».

ΟΣΙΑ ΣΥΓΚΛΗΤΙΚΗ: ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΠΡΩΤΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΘΕΟ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΑΓΩΝΑΣ ΚΑΙ ΚΟΠΟΣ ΠΟΛΥΣ!

 
Εἶπε ἡ ἀμμᾶς Συγκλητική:
«Αὐτοὺς ποὺ πρωτοέρχονται στὸν Θεὸ τοὺς περιμένει ἀγῶνας καὶ κόπος πολύς, ὕστερα ὅμως ἀκολουθεῖ χαρὰ ἀνείπωτη. Ὅπως ἀκριβῶς αὐτοὶ ποὺ θέλουν ν᾿ ἀνάψουν φωτιά, στὴν ἀρχὴ καπνίζονται καὶ τὰ μάτια τους δακρύζουν καὶ κατόπιν πετυχαίνουν αὐτὸ ποὺ θέλουν. Καὶ μάλιστα ἡ Γραφὴ λέει, «ὁ Θεός μας εἶναι φωτιὰ ποὺ κατακαίει».
Ἔτσι πρέπει κι ἐμεῖς τὴ θεϊκὴ φωτιὰ νὰ τὴν ἀνάψουμε μέσα μας μὲ δάκρυα καὶ κόπο».

Τρίτη 21 Απριλίου 2015

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΜΕΤΑΝΟΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΚΛΗΡΟΚΑΡΔΙΑΣ

Είναι φοβερό το γεγονός, αλλά αληθινό. Κάποιοι χριστιανοί φοιτητές του Πανεπιστημίου το διηγήθηκαν πολύ εντυπωσιασμένοι, όταν ήρθαν στην Παναγιά για να προσκυνήσουν. Είπαν συμπληρώνοντας ο ένας τον άλλον:

“- Είχαμε έναν καθηγητή, που φαινόταν πολύ καλός και μελιστάλακτος. Επειδή μας φερόταν ήπια, τον συμπαθούσαμε. Τον βλέπαμε δε μερικές φορές να έρχεται και στην Εκκλησία και να κοινωνάει. Μετά από αυτά, πιστεύαμε πως ήταν καλός χριστιανός. Όμως μας περίμενε μεγάλη έκπληξη , για να μην πούμε φρίκη!

Κάποια μέρα μάθαμε ότι αρρώστησε βαριά. Αποφασίσαμε να τον επισκεφτούμε. Πήγαμε σπίτι του σε μια μοναχική βίλλα σε αριστοκρατικό προάστιο, αλλά η γυναίκα του σχεδόν μας έδιωξε , ταραγμένη και ενοχλημένη. Ενώ δε μας μιλούσε από την πόρτα, ακούγονταν μέσα στο σπίτι γαυγίσματα και ουρλιαχτά. Μερικοί το σχολίασαν και είπαν:

- Αυτοί οι πλούσιοι και τρανοί, πολλές φορές τα σκυλιά τους τα βάζουν μέσα στο σπίτι και ζουν μαζί τους. Δεν έχουν καταλάβει ότι τα ζώα πρέπει να ζουν στους κήπους ή στα κτήματα. Αυτός είναι ο προορισμός τους.

Τέλος πάντων , φύγαμε απογοητευμένοι. Όταν όμως μάθαμε ότι τον καθηγητή μας τον πήγαν στο νοσοκομείο ετοιμοθάνατο, αποφασίσαμε να τον επισκεφθούμε εκεί. Αγοράσαμε και λουλούδια και σε λίγο ανεβαίναμε τις σκάλες του νοσοκομείου που οδηγούσαν σε ειδικές σουίτες, ιδιαίτερα πολυτελή δωμάτια για τους οικονομικά ισχυρούς. Καθώς πλησιάζαμε , πάλι σκυλιά ακούγαμε , πάλι ουρλιαχτά. Ένας είπε αγανακτισμένος:

- Κι εδώ σκυλιά; Ούτε στο νοσοκομείο δεν τ’ αποχωρίζονται;

Εκείνη τη στιγμή έβγαινε από ένα διαμέρισμα η προϊσταμένη , η οποία έτυχε να είναι γνωστή ενός φοιτητή της συντροφιάς μας. Μας ρώτησε ποιόν θέλαμε και όταν άκουσε το όνομα, ταράχθηκε και μας λέει:

- Φύγετε! Φύγετε γρήγορα! Αυτά τα γαυγίσματα και τα ουρλιαχτά που ακούτε είναι από αυτόν! Δεν υπάρχουν σκυλιά. Έχει φοβερή αγωνία και επιθετικότητα. Σηκώνεται και παλεύει με αόρατους για μας εχθρούς. Οι νοσοκόμες αρνούνται να μπουν στο δωμάτιό του. Μάθαμε ότι ανήκε σε μια σκοτεινή αίρεση, που είναι αντίχριστη και αντίθεη. Εκεί θεό έχουν τον μαμωνά (το χρήμα) και την ανθρώπινη δόξα.

- Μα αυτός κοινωνούσε!... , παρατήρησε ένας από μας.

- Ίσως γι’ αυτό η ευθύνη του είναι μεγαλύτερη. Ήθελε να κοροϊδέψει τον Θεό και τους ανθρώπους αλλά “ο Θεός ου μυκτηρίζεται” ,παρατήρησε η προϊσταμένη λυπημένη , και συνέχισε:

- Τώρα , οι δαίμονες , που έχουν δικαιώματα επάνω του, απαιτούν την ψυχή του!... Κάντε του λίγη προσευχή, παιδιά μου, να τον ελεήσει ο Θεός, μας προέτρεψε φιλάνθρωπα.

Φύγαμε από κει πολύ προβληματισμένοι . Καταλάβαμε πολύ καλά όλοι πως δεν πρέπει να παίζουμε με την ψυχή μας και την σωτηρία μας”.

Πηγή: «ΝΕΩΤΕΡΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΤΗ ΒΑΡΝΑΚΟΒΑ & ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ» ΕΚΔΟΣΙΣ ΙΕΡΑΣ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΜΟΝΑΣΤΙΚΗΣ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΒΑΡΝΑΚΟΒΑΣ ΔΩΡΙΔΑ 2007

Δευτέρα 20 Απριλίου 2015

10 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΑΝ ΓΡΗΓΟΡΑ

Δεν είναι ασυνήθιστο κάποια νέα θρησκεία ή αίρεση να κάνει την εμφάνιση της και μάλιστα χιλιάδες πιστοί να την ακολουθούν. Αρκετές μάλιστα από αυτές τις θρησκείες ή αιρέσεις κατάφεραν να εδραιωθούν και να επιβιώσουν μέσα στο χρόνο.
Αυτό όμως δεν συμβαίνει πάντα. Μερικές θρησκείες κάνουν την εμφάνισή τους, μαζεύουν κάποιους πιστούς αλλά μετά χάνονται μέσα στο χρόνο.
Δείτε 10 θρησκείες που δημιουργήθηκαν αλλά δεν κράτησαν για πάρα πολύ :

1. Ο χορός της νόσου- Taki Onquoy

Τριάντα χρόνια μετά την ισπανική κατάκτηση των Ίνκας, μια μεγάλη θρησκευτική εξέγερση ξέσπασε εναντίων των Καθολικών, που επικρατούσαν στην υπόλοιπη Ευρώπη. Οι πιστοί αυτής της θρησκείας πίστευαν στους παραδοσιακούς θεούς των Άνδεων (Άνδεις είναι η μακρύτερη οροσειρά της γης και βρίσκεται στην Νότια Αμερική). Το κίνημα αυτό λοιπόν ονομάστηκε Taki Onquoy δηλαδή ο χορός της νόσου, εξαιτίας του εκστατικού χορού των οπαδών του.
Τη νέα αυτή θρησκεία στήριζε ο ηγέτης των Ίνκας Tupac Amaru, ενώ αντλούσε αρκετούς πιστούς από όσους πίστευαν παλαιότερα στους θεούς των Ίνκας και με το καιρό η πίστη αυτή είχε εξαλειφθεί.
Οι πιστοί της Taki Onquoy είχαν αρχίσει να πολλαπλασιάζονται κάτι που δεν άρεσε στις παραδοσιακές δυνάμεις της Ισπανίας. Τελικά η νέα αυτή θρησκεία διαλύθηκε έπειτα από μια εκστρατεία που οργάνωσε ο κληρικός Cristobal de Albornoz.

2. Burkhanism ή Ak Jang

Το 1904 η δωδεκάχρονη Chugul, η υιοθετημένη κόρη του βοσκού Chet Chelpanov, ανέφερε ότι είδε μια φιγούρα πάνω σε ένα λευκό άλογο και πίστεψε ότι είναι ο θρυλικός Oirot Khan, ηγέτης του λαού Αλτάι. Η Chungul είπε ότι ο Khan είχε σταλεί από την υπέρτατη θεότητα το λαού Burkhan, Kalmyk, προκειμένου να δημιουργήσει μια νέα θρησκεία που θα δώσει στη Ρωσία τη παλιά της αίγλη.
Συνδυάζοντας στοιχεία του σαμανισμού, του Χριστιανισμού και του Βουδισμού η νέα θρησκεία ονομάστηκε Ak Jang, δηλαδή “Λευκή Πίστη''. Αυτή η νέα θρησκεία είχε αυστηρούς κανόνες, όπως οι πιστοί να φοράνε μόνο μπλε και κίτρινο, καθώς και να απορρίψουν κάθε τι ρωσικό και να ''βαφτιστούν'' Αλτάιανς.
Τελικά η θρησκεία άρχισε να παρακμάζει περίπου το 1930, όταν και από θρησκεία μετατράπηκε σε έναν αστικό μύθο. Ωστόσο ακόμα και σήμερα μπορεί κανείς να τη συναντήσει παραλλαγμένη σε διάφορες μορφές.

3. Donghak- Ανατολική Μάθηση

Στην Κορέα η πρώτη νέα-μοντέρνα θρησκεία είχε το όνομα Donghak και ξεκίνησε τη δεκαετία του 1860. Τότε ένα νεαρό αγόρι, ο Choe Je-u, ισχυρίστηκε ότι άκουσε μία φωνή να του λέει: ''Μη φοβάσαι, οι άνθρωποι με αποκαλούν Ανώτατο Sanje και σε έστειλα για να σώσεις την ανθρωπότητα.''.
Αυτή η νέα θρησκεία αποτελούσε ένα μείγμα του νεο-Κομφουκιανισμού, του παραδοσιακού σαμανισμού και του Ταοϊσμού. Ο Choe δίδασκε πως ο Sanje θα ερχόταν στην γη όταν η ανθρωπότητα θα υπέφερε από μια τρομερή ασθένεια. Εκείνος θα άνοιγε μια πύλη για το παράδεισο και θα πρόσφερε ένα μέλλον ενότητας μεταξύ Ουρανού και Γης, ανδρών και γυναικών.
Αυτή η θρησκεία οδήγησε σε μια αγροτική εξέγερση το 1894. Τότε η κυβέρνηση ανησύχησε και κατέστειλε αυτή τη θρησκεία μια και καλή.

4. Qarmatians-Από τον ιεροκήρυκα Hamdan Qarmat

Μια αίρεση , η οποία είχε ξεκινήσει από μια κομουνιστική κοινωνία στο Ισλαμ, είχε χωριστεί σε δύο ομάδας. Η πρώτη ομάδα πίστευε ότι ο Μωάμεθ πέθανε και η δύναμη του πέρασε στον Ubayd-Allah Mahdi, ιδρυτή της δυναστείας των Φατιμιδών, και η δεύτερη αποτελούνταν από εκείνους που αρνήθηκαν το θάνατο του Μωάμεθ και πίστεψαν ότι θα επιστρέψει για να φέρει την ειρήνη στο κόσμο.
Αυτή η δεύτερη ομάδα λοιπόν σύντομα άρχισε να κυριαρχείται από έναν χαρισματικό ιεροκήρυκα γνωστό ως Hamdan Qarmat. Έτσι λοιπόν  η αίρεση πήρε το όνομα Qarmatians και κατέληξε να είναι ένα επαναστατικό κίνημα των εκτοπισμένων αγροτών που επιδίωκαν να ανατρέψουν τις παραδοσιακές δομές εξουσίας του μουσουλμανικού κόσμου. Η κοινωνία τους ήταν ισότιμη, χωρίς φόρους και με άτοκα δάνεια.
Τελικά όμως αυτή η αίρεση εξαλείφθηκε όταν έχασε το έλεγχο του Μπαχρέιν το 1077. Τότε οι πιστοί της απορροφήθηκαν από άλλες αιρέσεις.

5. Chupu- Η θεότητα της γης

Το 1801 η φυλή Chumash στη Καλιφόρνια ξεκίνησε ένα μεσσιανικό κίνημα . Τότε διάφορες επιδημίες ταλαιπωρούσαν τους ανθρώπους, όπως πνευμονία και πλευρίτιδα, και μια νεαρή γυναίκα ισχυρίστηκε ότι είδε ένα όνειρο με την θεά Chupu να την επισκέπτεται. Η θεά της είπε ότι οποιοσδήποτε από τη φυλή Chumash βαπτιστεί θα πεθάνει, ενώ αν έχει βαπτιστεί ήδη και δεν είναι πρόθυμος να αρνηθεί τη πίστη του για να επιστρέψει στο ποίμνιο της τότε και εκείνος θα έρθει αντιμέτωπος με το θάνατο. Η νεαρή γυναίκα ισχυρίστηκε επίσης ότι η θεά την προσέξατε να μη πει κανείς στους Ιεραπόστολους για το όνειρο. 
Τελικά αυτή η μεσαιωνική θρησκεία σταμάτησε όταν Μεξικανικά στρατεύματα πολιόρκησαν την αυτονομιστική κοινωνία που είχαν δημιουργήσει οι Chumash.

6. Babism- από τον Σαγιέντ Αλί-Μοχάμαντ Shirazi, γνωστό ως Bab

Η αίρεση Babism ξεκίνησε το 19αιώνα και είχε ως έδρα το Ιράν. Αυτό το κίνημα βασιζόταν στις διδασκαλίες του Σαγιέντ Αλί-Μοχάμαντ Shirazi, γνωστού και ως Bab. Από εκείνον πήρε και την ονομασία της αυτή η νέα θρησκεία. Οι πιστοί αυτής της θρησκείας πίστευαν ότι ο Shirazi είχε βρει τον κρυφό δωδέκατο Ιμάμη και εκείνος τον ανακήρυξε ως Bab. Μάλιστα ο  Σαγιέντ Αλί είχε συγκέντρωση γύρω του μια ομάδα μαθητών ανάμεσα τους και μια γυναίκα.
Αυτό το κίνημα ήταν κυρίως αντί-κληρικό και πίστευε σε μια νέα αποκάλυψη που θα αντικαταστήσει το Κοράνι και τον ισλαμικό νόμο. Μάλιστα οι διδασκαλίες του απέκλιναν από το Ισλάμ, ζητώντας την καταστροφή των ιερών τόπων των προηγούμενων θρησκειών.
Η θρησκεία Babism έφτασε στο τέλος της όταν ο αρχηγός της εκτελέστηκε περίπου το 1850. Σήμερα θεωρείται ότι υπάρχει μια σύγχρονη Babism που έχει ως πιστούς μερικούς χιλιάδες ανθρώπους που όμως δεν αποκαλύπτουν την πίστη τους.

7. Joachimites-Joachim of Fiore ένας Ιταλός μυστικιστής

Ο Ιωακείμ του Φιόρε ήταν ένας Ιταλός μυστικιστής ο οποίος ισχυριζόταν ότι είχε ένα όραμα κατά τη διάρκεια ενός προσκυνήματος του στους Αγίους Τόπους. Σε αυτό το όραμα είδε ότι η ιστορία είναι χωρισμένη σε τρεις περιόδους: Την ηλικία του Πατέρα (που διήρκεσε από τη δημιουργία έως τη γέννηση του Ιησού Χριστού), την εποχή του Υιού (διήρκεσε από τη ζωή του Χριστού έως την γέννηση του Ιωακείμ) και την Εποχή του Πνεύματος (η οποία θα ξεκινήσει πιθανότατα κατά τη διάρκεια της ζωής του Ιταλού μυστικιστή ) .  Σε αυτή τη τελευταία εποχή ισχυριζόταν ότι θα υπήρχε ένα ''Αιώνιο Ευαγγέλιο'' και η εποχή αυτή θα ήταν μια εποχή της αγάπης και της ελευθερίας.
Ο Ιωακείμ άρχισε να έχει αρκετούς οπαδούς, οι οποίοι πίστευαν τα όσα έλεγε και έτσι μια νέα αίρεση έκανε την εμφάνισή της. Όπως είναι φυσικό η Καθολική Εκκλησία δεν μπορούσε να επιτρέψει κάτι τέτοιο. Έτσι λοιπόν καταδίκασε τέτοιες ιδέες και αφόρισε όσους τις πίστευαν.

8. Nakaidoklini’s Movement- Από τον Προφήτη Nakaidoklini

Το 1881 μια νέα θρησκεία γεννήθηκε στην Αριζόνα και συγκεκριμένα στο Λευκό Βουνό των Apache (φυλή Ινδιάνων στην Αμερική). Ο καταλύτης για να δημιουργηθεί αυτή η θρησκεία ήταν ένας προφήτης με το όνομα Nakaidoklini, ο οποίος ισχυριζόταν ότι μπορούσε να επικοινωνήσει με τους νεκρούς. Μάλιστα είχε υποσχεθεί πως αν του δοθούν αρκετά άλογα και κουβέρτες θα μπορούσε να αναστήσει δύο πολεμιστές των Apache. Τελικά χρέωσε την αποτυχία του στη παρουσία λευκών στη γη.
Οι πιστοί του Nakaidoklini βρέθηκαν αντιμέτωποι με τους Ευρωπαίους που είχαν πάει στην Αμερική, έχασαν και έτσι η θρησκεία τους εξαλείφθηκε.

9. Οι Thugge- Πίστευαν στην θεά  Kali

Ίσως μια από τις πιο βίαιες θρησκείες που έκανε την εμφάνιση της τον 13ο αιώνα. Στη βόρεια Ινδία λοιπόν όσοι πίστευαν στην Kali καλούνταν να παίρνουν ταξιδιώτες ομήρους και να τους θυσιάζουν στην θεά. Αυτό που θα κέρδιζαν εκείνοι ήταν τα λάφυρα καθώς και θα αποδείκνυαν ότι ήταν ανώτεροι από τους υπόλοιπους ανθρώπους.
Αυτή η απάνθρωπη θρησκεία είχε μόνο άνδρες πιστούς ενώ όπως είναι φυσικό με τη πάροδο του χρόνου έμεναν όλο και λιγότεροι πιστοί, οι οποίοι δρούσαν σαν εγκληματίες. Τελικά οι Βρετανοί εξάλειψαν εντελώς τους Thugs (όπως ονομάζονταν οι πιστοί) το 19ο αιώνα.

10. Ο Λευκός Λωτός

Αυτή η θρησκεία ξεκίνησε τον 10ο αιώνα και αποτελούσε ένα μείγμα από Βουδιστές και Ταοιστές. Η θρησκεία με την ονομασία ''Λευκός Λωτός''  ΄χαρακτηριζόταν από τη πίστη στην Αιώνια μητέρα , τη δημιουργό της ανθρωπότητας και μέσω της οποίας θα μπορούσε να έρθει η σωτηρία.
Το κίνημα αυτό είχε αναπτυχθεί στη Κίνα και υπήρχε σε μικρές, μυστικές κοινότητες. Ο Λευκός Λωτός παρείχε μια εναλλακτική λύση στην οργανωμένη κρατική θρησκεία, προσφέροντας ένα όραμα της επικείμενης σωτηρίας και θεία αποκάλυψη.

Τελικά η νέα αυτή θρησκεία  έφτασε στο τέλος της μετά από μια μακροχρόνια εξέγερση που είχε προκληθεί τον 18ο αιώνα όπου κατηγορούσαν τους οπαδούς της για πίστη σε δυνάμεις του κακού.

ΠΗΓΗ: NEWS247

Κυριακή 19 Απριλίου 2015

Ο ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΣΥΖΥΓΩΝ


1. Μην κάνετε το δάσκαλο στο/στη σύντροφό σας. Ο καλύτερος τρόπος να τον διδάξετε είναι να τον αγαπάτε. 

2. Ο γάμος είναι μια διαρκής, αλλά ωραία περιπέτεια, που βοηθάει να ανακαλύπτουμε τον αληθινό εαυτό μας, τον ψυχικό κόσμο του συντρόφου μας και να γνωρίσουμε τον Θεό.
 

3. Το σύντροφο μας τον αποδεχόμαστε όπως είναι, με τις αδυναμίες και τις ιδιοτροπίες του, και όχι όπως εμείς θα θέλαμε να είναι. Η οικογένεια είναι παλαίστρα και γυμναστήριο.
 

4. Προσπαθείτε να καταλάβετε το/τη σύζυγό σας. Μην λησμονείτε ότι ο άντρας σκέφτεται περισσότερο με τη στεγνή λογική, ενώ η γυναίκα με την καρδιά.
 

5. Μην προσπαθείτε να επιβάλετε τη γνώμη σας και να διορθώσετε το/τη σύντροφό σας. Φροντίστε καλύτερα να διορθώσετε τον εαυτό σας.
 

6. Με την πίστη, την υπομονή και την αγάπη αντιμετωπίζονται νικηφόρα όλες οι δυσκολίες της ζωής.
 

7. Ο μεγαλύτερος εχθρός της συζυγικής ζωής είναι ο εγωισμός. Δε μας σώζει η επίθεση κατά του συντρόφου μας, αλλά η επίθεση κατά του εγώ μας.
 

8. Το καλύτερο παράδειγμα για τα παιδιά μας είναι να αγαπάει ο πατέρας τη μητέρα τους και η μητέρα τον πατέρα τους.
 

9. Το μυστικό της οικογενειακής γαλήνης είναι να μπορεί κανείς να συγχωρεί.
 

10. Ο γάμος είναι «Μυστήριο μέγα», που αρχίζει μέσα στην Εκκλησία και ανανεώνεται με η Θεία Λειτουργία και τα Μυστήρια Της.


Σάββατο 18 Απριλίου 2015

Ο ΑΒΒΑΣ ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΝΙΟ ΠΟΥ ΜΙΛΟΥΣΕ!

Διηγήθηκαν γιὰ τὸν ἀββᾶ Μακάριο τὸν μεγάλο ὅτι περπατώντας κάποια φορὰ στὴν ἔρημο, βρῆκε παραπεταμένο πάνω στὸ χῶμα ἕνα κρανίο νεκροῦ.
Τὸ κούνησε λίγο μὲ τὸ φοινικένιο ραβδὶ τοῦ λέγοντάς του: «Σύ, ποιὸς εἶσαι; Ἀποκρίσου με».

Τὸ κρανίο τοῦ μίλησε καὶ εἶπε:
«Ἐγὼ ἤμουν ἀρχιερέας τῶν εἰδωλολατρῶν ποῦ παρέμειναν σ᾿ αὐτὸν τὸν τόπο, κι ἐσὺ εἶσαι ὁ ἀββᾶς Μακάριος ποὺ ἔχει μέσα σου τὸ ἅγιο Πνεῦμα. Ὅποια ὥρα λοιπὸν σπλαχνίζεσαι αὐτοὺς ποὺ εἶναι στὴν κόλαση, παρηγοροῦνται λίγο».

Τὸν ρωτάει ὁ ἀββᾶς Μακάριος: «Καὶ τί λογῆς παρηγοριὰ ἔχουν;»
Καὶ ἀπαντᾷ τὸ κρανίο: «Ὅση εἶναι ἡ ἀπόσταση μεταξὺ οὐρανοῦ καὶ γῆς, τόση εἶναι ἡ φωτιὰ κάτω ἀπὸ μᾶς. Καθὼς λοιπὸν στεκόμαστε μέσα στὴ φωτιὰ ἀπὸ τὸ κεφάλι ὡς τὰ πόδια, δὲν εἶναι δυνατὸν ὁ ἕνας νὰ δεῖ τὸ πρόσωπο τοῦ ἄλλου, γιατὶ ἡ ράχη τοῦ ἑνὸς εἶναι κολλημένη στὴ ράχη τοῦ ἄλλου. Ὅταν ὅμως προσεύχεσαι γιὰ μᾶς, βλέπει ἐν μέρει ὁ ἕνας τὸ πρόσωπο τοῦ ἄλλου».

Ἔκλαψε τότε ὁ Γέροντας καὶ εἶπε: «Ἀλίμονο στὴν ἡμέρα ποὺ γεννήθηκε ὁ ἄνθρωπος, ἐὰν αὐτὴ εἶναι ἡ παρηγοριὰ τῆς κόλασης».
Τὸν ξαναρωτάει ὁ Γέροντας: «Ὑπάρχει ἄλλο χειρότερο βάσανο ἀπ᾿ αὐτό;»
Καὶ λέει τὸ κρανίο: «Τὸ μεγαλύτερο βάσανο εἶναι κάτω ἀπὸ μᾶς».

«Και ποιοὶ εἶναι σ᾿ αὐτό;» ρωτᾷ ὁ Γέροντας.
«Ἐμεῖς -ἀπαντᾶ τὸ κρανίο-ποὺ δὲν γνωρίσαμε τὸν Θεό, βρίσκουμε ἔστω λίγο ἔλεος. Ἐκεῖνοι ὅμως ποὺ γνώρισαν τὸν Θεὸ καὶ τὸν ἀρνήθηκαν καὶ δὲν ἔκαναν τὸ θέλημά του, αὐτοὶ εἶναι ποὺ βρίσκονται κάτω ἀπὸ μᾶς».

Μετὰ ἀπ᾿ αὐτὰ πῆρε ὁ Γέροντας τὸ κρανίο του, τὸ ἔθαψε στὴ γῆ καὶ συνέχισε τὸν δρόμο του.