ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Τετάρτη 1 Ιουνίου 2016

Τρίτη 31 Μαΐου 2016

ΙΛΑΡΙΩΝΑΣ, Ο «ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ» ΜΕ ΤΟ ΒΑΜΜΕΝΟ ΜΑΛΛΙ ΠΟΥ ΥΠΟΣΧΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ «ΘΑΥΜΑΤΑ»

Ως εκπρόσωπο μιας ανύπαρκτης εκκλησίας ονομάζει τον «μητροπολίτη Ιλαρίωνα», με ανακοίνωσή της,  η αρχιεπισκοπή Κρήτης.   

Μετά τις αποκαλύψεις για τον μητροπολίτη που αναστατώνει την Κρήτη, η αρχιεπισκοπή αναφέρει ότι «ο συγκεκριμένος ρασοφόρος πραγματοποιεί συνάξεις σε ξενοδοχεία, αίθουσες και ιδιωτικούς χώρους, προσκαλεί ανθρώπους που έχουν προβλήματα υγείας για να τους ''σταυρώσει'' και δήθεν να τους θεραπεύσει, ενώ δεν έχει καμία σχέση με την Εκκλησία Κρήτης, ούτε με κάποια από τις Κανονικές Ορθόδοξες Εκκλησίες σε όλο τον κόσμο, ούτε υπάρχει Ελληνορωσική Μητρόπολη Ευρώπης ή Ελληνορωσική Μητροπολιτική Σύνοδος».

Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση  

«Τις τελευταίες ημέρες έχει εμφανισθεί στο Ηράκλειο, αλλά και σε άλλες περιοχές της Ανατολικής κυρίως Κρήτης, κάποιος ρασοφόρος, ο οποίος ονομάζεται «Μητροπολίτης Κρήτης Ιλαρίων ο Α', Υπέρτιμος και έξαρχος πάσης Ευρώπης και Πρόεδρος της Ελληνορωσικής Μητροπολιτικής Συνόδου Ευρώπης.   Ως έδρα του παρουσιάζει κάποιο Ησυχαστήριο «Παναγία Θεραπεύτρια» στη Νέα Μάκρη Αττικής.   Ο συγκεκριμένος ρασοφόρος πραγματοποιεί συνάξεις σε ξενοδοχεία, αίθουσες και ιδιωτικούς χώρους, προσκαλεί ανθρώπους που έχουν προβλήματα υγείας για να τους «σταυρώσει» και δήθεν να τους θεραπεύσει.   Πληροφορούμε τον ευσεβή λαό της Ιεράς Αρχιεπισκοπής μας, ότι ο συγκεκριμένος ρασοφόρος είναι άγνωστος για την Ορθόδοξη Εκκλησία μας.   Δεν έχει καμία σχέση με την Εκκλησία Κρήτης, ούτε με κάποια από τις Κανονικές Ορθόδοξες Εκκλησίες σε όλο τον κόσμο, ούτε υπάρχει Ελληνορωσική Μητρόπολη Ευρώπης ή Ελληνορωσική Μητροπολιτική Σύνοδος.   Για τους παραπάνω λόγους, ζητούμε την προσοχή των ευσεβών χριστιανών εις το συγκεκριμένο θέμα, να βρίσκονται σε εγρήγορση, να εμπιστεύονται μόνο  την Τοπική Ορθόδοξη Εκκλησία μας και τις ευρισκόμενες σε κοινωνία με τις Κανονικές Ορθόδοξες Εκκλησίες».

Ποιο είναι το προφίλ του

Στις φωτογραφίες και στις αναρτήσεις του στη σελίδα που διατηρεί στο facebook, σύμφωνα με τα τοπικά μέσα, εμφανίζεται να επισκέπτεται ακριβά σαλόνια, να διαμένει (ή να φιλοξενείται) σε ακριβά ξενοδοχεία, να κάνει παρέες και να φωτογραφίζεται κυρίως με κυρίες στις οποίες κηρύττει... Έχει βαμμένο ξανθό μαλλί και γένι και φορά συνήθως λευκό ή κόκκινο ράσο, μοιάζοντας περισσότερο με κάποιον των κοσμικών σαλονιών παρά ιερωμένο!

Είναι Κρητικός, και εμφανίζεται εκπρόσωπος κάποιου ιδρύματος στη Νέα Μάκρη, με το όνομα "Παναγία Θεραπεύτρια", όπου είναι και η έδρα του.  
Κάποιοι λένε ότι στις συνάξεις που οργανώνει μοιράζει μύρο και... κάνει "θαύματα"! Σε κάθε περίπτωση, άνθρωποι που τον ακολουθούν περίπου ως προσωπικοί οπαδοί του, τον αντιμετωπίζουν τουλάχιστο σαν κάτι... "ιερό" και "θαυματουργό"!  

"Ότι ακουμπάτε του δίνεται πνοή Θεού καμία στιγμή δεν θα είναι ίδια ούτε για εσάς ούτε για όποιον θα βρεθεί στον δρόμο σας...εις υγείαν σάς Δέσποτα μου σε όλες αυτές τις θεϊκές στιγμές που ζείτε και σε ακόμα δυνατότερες που θα έρθουν… καλημέρα και καλή συνέχεια στο έργο σας...!!!", έχει γράψει μια από τους οπαδούς του σε ανάρτησή του στην οποία εμφανίζεται σε σαλόνι ξενοδοχείου να πίνει το ποτό του!  


Και κάποια άλλη, στην ίδια φωτογραφία: "κάθε μέρα και ενα θαύμα.... δεν είναι τυχαίο... πρωτα απο τις Μαριες.... χθες Ενα... σήμερα Αλλο... Να είστε πάντα ευλογημένος και εμείς όλοι που σας αγαπάμε να μας δίδετε την Ευλογία σας......." 

Δευτέρα 30 Μαΐου 2016

ΜΑΡΙΖΑ ΚΩΧ: ΑΝ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΑ, ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΧΑ ΕΠΙΒΙΩΣΕΙ

Πιστεύετε στον Θεό;
Αν δεν πίστευα, δεν θα είχα επιβιώσει. Πιστεύω πως με τη δύναμη του Θεού ζω. Και μη σου φανεί μελοδραματικό. Ζω με τη χαρά ότι η ζωή τούτη είναι μια δοκιμασία και το επάνω είναι ένα όνειρο. Η σκέψη μου είναι στον... ουρανό! Νιώθω από τώρα τη χαρά της «αρπαγής».

Έχετε βιώσει το θαύμα στη ζωή σας; 
Έχω καταλάβει πολύ βαθιά το «Γεννηθήτω τω θέλημα σου». Στη ζωή, παλεύω, δεν παραιτούμαι. Και όταν εξαντλούνται τα δικά μου όρια, Του λέω: «Παύω να ασχολούμαι. Βλέπεις ότι ζορίζομαι... Κανόνισε». Όταν με ξεπερνά η δυσκολία, Του κάνω ανάθεση έργου!

Γίνεται πάντα κάτι μετά; 
Ναι, κι αυτό είναι το θαύμα!

Αποσπάσματα από τη συνέντευξη της Μαρίζας Κωχ στο περιοδικό "ΕΓΩ", τ. 65, 3-9 Μαρτίου 2011

Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΑΝΑΤΡΕΠΕΙ ΤΟΥΣ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ «ΕΛΞΗ ΚΑΙ ΠΑΘΟΣ» ΟΤΙ Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΣΟΔΟΜΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΣΧΕΤΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΗ ΜΑΝΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΗΣ

Ἡ Καινή Διαθήκη ἀνατρέπει τούς ἰσχυρισμούς
τοῦ βιβλίου «Ἕλξη καί πάθος»
ὅτι ἡ καταστροφή τῶν Σοδόμων εἶναι ἄσχετη
ἀπό τήν ὁμοφυλόφιλη μανία τῶν κατοίκων της.
Πρωτοπρεσβύτερος Ἰωάννης Φωτόπουλος
  
«ὁρισμένα ἐπιχειρήματα τους [τῶν φιλελεύθερων προτεσταντῶν] ὀφείλει κανείς νά μήν τά προσπεράσει ἀβασάνιστα, ἀκόμη καί ἄν καταρρίπτουν στερεότυπα μέ τά ὁποῖα πορεύθηκαν γιά αἰῶνες οἱ χριστιανοί.  Αὐτή ἀκριβῶς εἶναι ἡ περίπτωση τῶν βιβλικῶν χωρίων γιά τά Σὀδομα. Πουθενά στήν Ἁγία Γραφή δέν συνδέονται μέ τήν ὁμοφυλοφιλία!»(δική μου ἡ ὑπογράμμιση)
( π. Βασ. Θερμός, Ἕλξη καί πάθος σ.361)

    Ἀρέσουν οἱ ταμπέλες στόν π. Βασίλειο, οἱ ταμπέλες μέ τίς ὁποῖες ἡ Νέα Ἐποχή προσπαθεῖ νά ἐξουδετερώσει ὄχι μόνο κάθε ἀντίθετη ἄποψη, ἀλλά καί, τήν ἐπικίνδυνη γι΄ αὐτήν, κριτική σκέψη.  Μιλώντας ὡς ἐάν  εἶναι ξένος ἀπό τήν ὀρθόδοξη χριστιανική παράδοση ὁ π. Β. μᾶς κατηγορεῖ ὅτι γιά αἰῶνες πορευόμαστε οἱ χριστιανοί  μέ «στερεότυπα» (ἰδού ἡ ταμπέλα!), μέ παγιωμένες δηλαδή, ἀναπόδεικτες καί ἐσφαλμένες ἰδέες.  Ποιό θεωρεῖ ἐδῶ «στερεότυπο»; Τήν γνώμη τῆς Ἐκκλησίας καί τῶν Ἁγίων Πατέρων ὅτι τά Σοδομα καταστράφηκαν ἐξ αἰτίας τῆς ὁμοφυλοφιλίας.  Ἰσχυρίζεται μαζί μέ τούς φιλελεύθερους προτεστάντες ὅτι αὐτή ἡ γνώμη δέν στηρίζεται στήν Ἁγία Γραφή.
Σέ προηγούμενο κείμενό μας ἀποδείξαμε ὅτι τά χωρία τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης πού ἐπικαλεῖται ὁ π. Β. Θερμός ἑρμηνευόμενα μέ νηφαλιότητα, ἀποδεικνύουν ἤ ὅτι δέν σχετίζονται ἄμεσα μέ τό ζήτημα πού μᾶς ἀπασχολεῖ ἤ ὅτι σαφῶς ὑπονοοῦν ὅτι ἡ φωτιά καί τό θειάφι ἔπεσε ἀπό τόν οὐρανό γιά νά ἐξαφανίσει τούς Σοδομῖτες ὡς λυσσώδεις ὁμοφυλοφίλους.
Ἀκολουθώντας τήν διάταξη τῶν ἑνοτήτων πού ὁρίσαμε στό προηγούμενο κείμενο ἀναφερόμαστε τώρα σέ χωρία τῆς Καινῆς Διαθήκης.

Καινή Διαθήκη
Ἡ καταπόνηση καί ἡ βάσανος τοῦ δικαίου Λώτ ἐξ αἰτίας τῶν αἰσχρῶν ἔργων τῶν Σοδομιτῶν καί ἡ λύτρωσή του.
-1  «εἰ γάρ ὁ Θεός...καί πόλεις Σοδόμων καί Γομόρρας τεφρώσας καταστροφῇ κατέκρινεν, ὑπόδειγμα μελλόντων ἀσεβεῖν τεθεικώς, καί δίκαιον Λώτ καταπονούμενον ὑπό τῆς τῶν ἀθέσμων ἐν ἀσελγείᾳ τῶν ἀναστροφῆς ἐρρύσατο∙ βλέμματι γάρ καί ἀκοῇ ὁ δίκαιος, ἐγκατοικῶν ἐν αὐτοῖς, ἡμέραν ἐξ ἡμέρας ψυχήν δικαίαν ἀνόμοις ἔργοις ἐβασάνισεν∙ οἶδε Κύριος εὐσεβεῖς ἐκ πειρασμοῦ ρύεσθαι, αδίκους δέ εἰς ἡμέραν κρίσεως κολαζομένους τηρεῖν, μάλιστα δέ τούς ὀπίσω σαρκός ἐν ἐπιθυμίᾳ μιασμοῦ πορευομένους...(Β΄Πετρ. 2, 6-10).

Μετάφραση : Ἐάν ὁ Θεός... τάς πόλεις τῶν Σοδόμων καί τῆς Γομόρρας μετέβαλε σέ στάκτην καί κατεδίκασε νά μένουν διά παντός κατεστραμμέναι καί τάς ἔθεσε φοβερόν παράδειγμα εἰς ἐκείνους πού εἰς τό μέλλον θά ζοῦσαν ἀσεβῶς ∙ καί ἄν ἐγλύτωσε τόν δίκαιον Λώτ, ὅταν κατεπιέζετο καί ὑπέφερε ἀπό τήν συμπεριφοράν ἐκείνων πού μέ τήν ἀσωτίαν καί τήν ἀσέλγειάν των παρεβίαζαν τόν φυσικόν νόμον∙ (καί τόν ἐγλύτωσεν ὁ Θεός, διότι βλέπων μέ τά μάτια του τά ἄσεμνα παραδείγματα καί μέ τά αὐτιά του ἀκούων τάς αἰσχρότητας ὁ δίκαιος ἐκεῖνος Λώτ, ὅταν ἐκατοικοῦσεν  ἐν μέσῳ τῶν ἀσεβῶν αὐτῶν, μέ τά παράνομα ἔργα των ἔθετε καθημερινῶς εἰς δοκιμασίαν τήν ψυχήν του) ...ἐξάγεται λοιπόν ἐκ τούτων ὅτι γνωρίζει καλά ὁ Κύριος νά ἐλευθερώνῃ ἀπό κάθε πειρασμόν τούς εὐσεβεῖς, τούς δέ ἀδίκους...γνωρίζει νά τούς φυλάττῃ διά τήν ἡμέραν τῆς Κρίσεως, ὁπότε θά τούς ἐπιβάλῃ ὁλόκληρον τήν ἁρμόζουσαν τιμωρίαν. Πρό παντός δέ..ἐκείνους, πού σύρονται ὀπίσω ἀπό σάρκα μέ ἐπιθυμία πού μιαίνει καί μολύνει...[1] 

 Συμπεραίνει ἀβίαστα κανείς ἀπό τό ἱερό κείμενο τοῦ Ἀπ. Πέτρου γιά ποιά αἰτία ἔκανε στάχτη ὁ Θεός τά Σόδομα καί τά Γόμορρα.  Καί ὅπως φαίνεται ἀπό τό στίχο 7 γλυτώνει ὁ καλός Θεός τόν δίκαιο Λώτ, τόν πολυβασανισμένο ἀπό τή συμπεριφορά «τῶν ἀθέσμων ἐν ἀσελγείᾳ» Σοδομιτῶν. Δέν τόν ἀφήνει νά γίνει στάχτη μαζί μέ τούς Σοδομίτες.  Ἡ συναναστροφή μαζί τους, οἱ αἰσχρότητες πού ἔβλεπε καί ἄκουγε ἦταν μιά δοκιμασία, ἕνα βάσανο γιά τήν ψυχή του. Ἔτσι ὅπως βασανίζονται σήμερα καί οἱ ψυχές τῶν χριστιανῶν βλέποντας νά κυριαρχεῖ παντοῦ, νά προπαγανδίζεται, νά προβάλλεται νά προστατεύεται ἡ ὁμοφυλοφιλία καί νά μήν τολμοῦν νά ἀρθρώσουν λόγο μή τυχόν μποῦν στό στόχαστρο του ἀντιρατσιστικοῦ νόμου! 

Ἀλλά ἄς δοῦμε καί ἄλλο ἕνα χωρίο :         
- «ὡς Σόδομα καί Γόμορρα καί αἱ περί αὐτάς πόλεις τόν ὅμοιον τούτοις ἐκπορνεύσασαι καί ἀπελθοῦσαι ὀπίσω σαρκός ἑτέρας πρόκεινται δεῖγμα, πυρός αἰωνίου δίκην ὑπέχουσαι». (Ἰούδα, 7)
Μετάφραση : ὅπως καί τά Σόδομα καί τά Γόμορρα καί αἱ τριγύρω των Πόλεις, πού κατά τόν ὅμοιον τρόπον πρός τούς ἀσεβεῖς αὐτούς, περί τῶν ὁποίων ὡμίλησα ἀνωτέρω, παρέδωκαν ἑαυτάς εἰς τήν πορνείαν καί ἐπῆγαν ὀπίσω ἀπό ἄλλην σάρκα καί παρεσύρθησαν εἰς παρά φύσιν ἀσελγείας, εἶναι ἐνώπιόν μας παράδειγμα ἁμαρτωλῶν, οἱ ὁποῖοι ἐτιμωρήθησαν μέ τήν ποινήν τῆς φωτιᾶς πού τούς ἔκαυσε ἀμετακλήτως καί γιά πάντα[2].

Τό χωρίο αὐτό ἀπό τήν Ἐπιστολή τοῦ Ἀδελφοθέου Ίούδα, δέν ἀφήνει ἐπίσης κανένα περιθώριο παρανοήσεως.   Τά Σόδομα, τά Γόμορρα καί οἱ γύρω πόλεις κατακάηκαν καί ἔμειναν παράδειγμα γιά ὅλους, ἐξ αἰτίας τῆς αἰσχρῆς ὁμοφυλοφιλίας τῶν κατοίκων τους.
Ἀναληθές λοιπόν καί ἀναξιόπιστο τό γραφέν ἀπό τόν π. Βασίλειο ὅτι « πουθενά στήν Ἁγία Γραφή δέν συνδέονται [τά Σόδομα] μέ τήν ὁμοφυλοφιλία!».  Μά θά διερωτηθεῖ κανείς : καλά, καί πῶς ἑρμηνεύει τά παραπάνω χωρία;

Τό πρῶτο χωρίο (Β΄Πετρ. 2, 6-10) δέν τό ἀναφέρει καθόλου.  Ὅσον ἀφορᾶ στό χωρίο Ἰουδ. 7, πολύ ἐπικίνδυνο γιά τούς ἰσχυρισμούς του,  τό παραθέτει σέ μιά ὑποσημείωση  προσπαθώντας μάταια νά  παραποιήσει τό νόημά του μέ τή βοήθεια  τοῦ John Eastburn Boswell : «...ἡ φράση ἑρμηνεύεται ἀπό κάποιους (ὁ Boswell εἶναι αὐτός) ὡς ἀπήχηση τοῦ θρύλου ὅτι γυναῖκες τῶν Σοδόμων εἶχαν μίξη μέ ἀγγέλους» («Ἕλξη καί πάθος», σ. 360, ὑποσ. 93).  Ξεκάθαρες ἀνοησίες ! Τώρα, ποιός εἶναι ὁ Boswell;  Ἕνας καθηγητής ἱστορίας τοῦ Πανεπιστημίου Yale, ὁμοφυλόφιλος κατά δήλωσή του, πού συζοῦσε μέ τό σύντροφό του Jerone Hart γιά εἴκοσι χρόνια ὡς τό θάνατό του ἀπό AIDS τό 1994.  Καταλαβαίνουμε πόσο...αντικειμενική εἶναι ἡ ἑρμηνεία τοῦ χωρίου Ἰούδα 7 ἀπ’ αὐτόν, τήν ὁποία καί παρουσιάζει ὁ π. Β. Θερμός.

Εἴδαμε στό πρῶτο χωρίο ἀπό τήν Β΄ ἐπιστολή τοῦ Ἀπ. Πέτρου  πῶς ὁ Κύριος λύτρωσε τόν δίκαιο Λώτ, πού ὑπέφερε καί βασανιζόταν βλέποντας καί ἀκούοντας τά ἄνομα, αἰσχρά ἔργα τῶν Σοδομιτῶν. Πῶς τόν γλύτωσε ἀπό τήν αἰσχρή μανία τους καί τήν γενική καταστροφή πού ἀκολούθησε. Ἄμποτε νά λυτρώσει ὁ  Χριστός μας καί μᾶς καί τήν πατρίδα μας ἀπό τά δίχτυα τῆς Νέας Ἐποχῆς, ἀπό τά σύγχρονα Σόδομα τῆς ἀσεβείας, τῆς ἀποστασίας καί τῆς ἀσελγείας.  Εἶναι προτιμότερο νά βασανιζόμαστε «καταπονούμενοι»  «βλέμματι καί ἀκοῇ» παρά νά συμβιβαστοῦμε μέ τίς αἰσχρότητες τῶν Νεοεποχητῶν, νά «συζητοῦμε» μέ βιβλία πού ἔχουν ἀνόσιο περιεχόμενο καί νά δείχνουμε δῆθεν κατανόηση καί ἀποδοχή στήν βδελυρή ὁμοφυλοφιλία.  Πρός τοῦτο ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστός ὁμιλεῖ γιά τό πάθημα τῶν ἀνόμων Σοδομιτῶν. Μᾶς λέει ὅτι στίς ἡμέρες τοῦ Λώτ «ἤσθιον, ἔπινον, ἠγόραζον ἐπώλουν ἐφύτευον  ᾠκοδόμουν∙ ᾗ δέ ἡμέρᾳ ἐξῆλθε Λώτ ἀπό Σοδόμων, ἔβρεξε πῦρ καί θεῖον ἀπ΄ οὐρανοῦ καί ἀπώλεσεν ἅπαντας»(Λουκ. 17, 28-29). Ὁ Λώτ μή συμμετέχοντας στήν ἀσέβεια καί στήν ἀρσενοκοιτία τῶν Σοδομιτῶν γλύτωσε τήν καταστροφή. Γι΄αὐτό ὁ Κύριος λέει ὅτι πρέπει νά βρισκόμαστε σέ ἐγρήγορση ἕτοιμοι νά θυσιάσουμε τά πάντα γιά τή δική Του ἀγάπη. Λίγο πιό κάτω, στούς στίχους 32-33  διαβάζουμε : «ὅς ἐάν ζητήσῃ τήν ψυχήν αὐτοῦ σῶσαι ἀπολέσει αὐτήν, καί ὅς ἐάν ἀπολέσει αὐτήν, ζωογονήσει αὐτήν».  Ἔτσι ἔχουμε τήν ἐλπίδα νά μᾶς ἁρπάσει ὁ ἄγγελος ἀπό τό χέρι, ὅπως τόν δίκαιο Λώτ καί νά μᾶς ὁδηγήσει στή Σηγώρ, στή βασιλεία τοῦ Θεοῦ.

Γιά τό συγκεκριμένο θέμα, δηλ. τήν ἁγιογραφική κατοχύρωση τῆς ἀλήθειας ὅτι τά Σόδομα καταστράφηκαν ἐξ αἰτίας τῆς ὁμοφυλοφιλίας τῶν κατοίκων τους, δέν χρειάζεται νά ποῦμε τίποτε ἄλλο.  Μόνο, ὅτι εἶναι  ἐπίκινδυνο καί ἀσεβές παιχνίδι νά παραχαράσσουμε τήν ἁγία Γραφή εἴτε ἀποκρύπτοντας χωρία εἴτε διαστρέφοντας τό νόημα τους γιά νά προωθήσουμε τίς ἰδέες μας.

Ἀφήνοντας τώρα τό συσχετισμό Σοδόμων -ὁμοφυλοφιλίας παρατηρήσαμε ὅτι ἡ ἀσεβέστερη παραχάραξη τῆς Ἁγίας Γραφῆς ἀπό τόν π. Β. Θερμό καί τούς φιλελεύθερους ομοφυλόφιλους γίνεται στό ἀπόσπασμα Ρωμ. 1, 24-28. Ἐκεῖ  ὁ ἀπόστολος Παῦλος κατακρίνει την ὁμοφυλοφιλία ὡς πάθος «παρά φύσιν», πάθος «ἀτιμίας» καί «ἀσχημοσύνη».  Διατυπώνεται στό ἀπόσπασμα αὐτό ἡ σαφής ἀντίθεση τοῦ Χριστοῦ στό φοβερό αὐτό πάθος, ὅπως ἐκφράζεται μέ τό στόμα τοῦ ἀποστόλου τῶν Ἐθνῶν.  Ἀλλά ἐδῶ χρειάζεται ἀναλυτικότερη προσέγγιση πού θά κάνουμε σέ ἑπόμενο κείμενό μας.

[1] ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΤΡΕΜΠΕΛΑ, Ἡ Καινή Διαθήκη μετά συντόμου ἑρμηνείας, σς. 944-945
[2] Ὡς ἄνω σ. 971

Κυριακή 29 Μαΐου 2016

ΣΟΚΑΡΙΣΜΕΝΟΙ ΟΙ «ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ» ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ

Αθήνα 
Η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία δεν είναι Εκκλησία αλλά ομολογία ή κοινότητα, σύμφωνα με την απόφαση που έλαβε η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος. Το ίδιο ισχύει και για τις άλλες γνωστές Εκκλησίες όπως είναι η Αγγλικανική και η Λουθηρανική. 

«Είναι αιρετικοί και δεν μπορούμε να τους δώσουμε εκκλησιαστικότητα» υποστήριξαν οι Μητροπολίτες Πειραιώς Σεραφείμ και Κυθήρων Σεραφείμ. Μέσα σ΄αυτό το κλίμα η Ιεραρχία με απόφασή της θα προτείνει όλες οι αναφορές που γίνονται στο κείμενο περί των «σχέσεων της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν Χριστιανικόν Κόσμον» να αλλάξουν και όπου υπάρχει η λέξη «Εκκλησία», εκτός της Ορθόδοξης, για να προσδιορίσει τις σχέσεις με τις άλλους χριστιανούς αυτή να μετονομαστεί σε ομολογία και κοινότητα. 

Έτσι π.χ. η φράση του κειμένου που αναφέρει ότι «αι προοπτικαί των θεολογικών διαλόγων τις ορθοδόξου εκκλησίας μετά των άλλων χριστιανικών εκκλησιών καί ομολογιών προσδιορίζονται πάντοτε επί τη βάσει των κανονικών κριτηρίων της ήδη διαμορφωμένης εκκλησιαστικής παραδόσεως» με την παρέμβαση της Ιεραρχίας θα πρέπει να αλλάξει και να αναγράφεται στο κείμενο: «αι προοπτικαί…. (…) της Ορθοδόξου Εκκλησίας μετά των άλλων χριστιανικών κοινοτήτων και ομολογιών….(..)». 

Η απόφαση αναμένεται να προκαλέσει αίσθηση καθώς επί δεκαετίες η Εκκλησία της Ελλάδος μετέχει στο διάλογο που διεξάγεται με την Ορθόδοξη και την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και ουδέποτε έχει εγείρει τέτοια θέματα. Όπως εκτιμάται άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες, όπως το Οικουμενικό Πατριαρχείο, το Πατριαρχείο Ρουμανίας ή Αρχιεπισκοπή Πολωνίας θεωρούν αδιανόητες τέτοιου είδους παρεμβάσεις. Άλλες όμως Εκκλησίες όπως το Πατριαρχείο Βουλγαρίας ή το Πατριαρχείο Γεωργίας έχουν εκφράσει τις ίδιες θέσεις. 

«Δεν μπορούμε να λαμβάνουμε τέτοιες αποφάσεις» υποστήριξαν οι φιλοοικουμενιστές Μητροπολίτες Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος και Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος. Ο Μητροπολίτης Νέας Σμύρνης κ. Συμεών ο οποίος παραιτήθηκε από την αντιπροσωπεία της Εκκλησίας της Ελλάδος που θα συμμετάσχει στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο πήρε αποστάσεις από την Ορθόδοξη στάση που εξέφρασαν οι Ορθοδοξότατοι αντικουμενιστές Μητροπολίτες. Αντίστοιχη ήταν και η στάση του Μητροπολίτη Περιστερίου κ. Χρυσοστόμου. 

Εντύπωση προκάλεσε και το γεγονός ότι καταβλήθηκε κάθε προσπάθεια να αφαιρεθούν και οι αναφορές για το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών, αλλά απορρίφθηκε. 

Μαρία Αντωνιάδου
news.in.gr

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗΣ- ΘΑ 'ΡΘΕΙΣ ΣΑΝ ΑΣΤΡΑΠΗ


Στή μνήμη τοῦ Κωνσταντίνου ΙΑ΄ Παλαιολόγου,
τοῦ τελευταίου αὐτοκράτορα τοῦ Βυζαντίου.


29 ΜΑΪΟΥ 1453- Η ΠΟΛΙΣ ΕΑΛΩ!


Σάββατο 28 Μαΐου 2016

ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΕ ΣΠΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΑΠΟ ΨΕΥΔΟΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ «HOT YOGA»

ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΕ ΣΠΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ
ΑΠΟ ΨΕΥΔΟΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ «ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ»
«HOT  YOGA»

Κατά τη διάρκεια «πνευματικής» θεραπείας (spiritual treatment) μια ζεστή καλοκαιρινή μέρα, άλειψαν με λάσπη τη Lavigne, την τύλιξαν σε αρκετές στρώσεις σελοφάν και φόρεσαν ένα χάρτινο κουτί στο κεφάλι της για εννέα ώρες.

Τρία άτομα που εργάζονταν σε σπα στο Κεμπέκ του Καναδά, καταδικάστηκαν σε φυλάκιση με την κατηγορία ότι συνέβαλαν στο θάνατο της Chantal Lavigne.

Φυσικά, δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι η όλη διαδικασία της προκάλεσε αφυδάτωση. Η κατάστασή της ήταν τόσο σοβαρή, ώστε χρειάστηκε να διακομισθεί εσπευσμένα στο νοσοκομείο, όπου υπέκυψε λίγο αργότερα λόγω ανεπαρκούς λειτουργίας ζωτικών οργάνων.
Στους τρεις εργαζόμενους στο σπα επιβλήθηκε ποινή κάθειρξης 2-3 ετών, η οποία χαρακτηρίστηκε ως πολύ ελαφριά. Δεν είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζεται αυτό το φαινόμενο.
Το 2011, ο James Ray, ένας αυτο-αποκαλούμενος γκουρού, καταδικάστηκε σε δυο χρόνια κάθειρξης με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας εξ αμελείας, ύστερα από το θάνατο τριών ανθρώπων από θερμοπληξία κατά τη διάρκεια «τελετουργικού πνευματικής αναγέννησης».
Ο κίνδυνος σ’ αυτές τις περιπτώσεις δεν είναι εμφανής. Οι περισσότεροι διερωτούνται «και που είναι το πρόβλημα;». Είναι σημαντικό να γίνεται συχνή ενημέρωση για τους κινδύνους που ενέχει η ψευδο-επιστήμη.
Πολλές φορές, αυτές οι περιπτώσεις απορρίπτονται ως «ακραία» παραδείγματα, αλλά με αυτό τον τρόπο χάνουμε την ουσία του θέματος: Πως καταλήγουν οι άνθρωποι να πιστεύουν ότι είναι καλό να τυλίγονται σε πολλαπλές στρώσεις μονωτικού υλικού και να παραμένουν σε εξαιρετικά ψηλές θερμοκρασίες για τόσες ώρες κατά τη διάρκεια μιας ζεστής μέρας; Πρόκειται για έναν τρόπο σκέψης εκτός πραγματικότητας, που δεν βασίζεται στη λογική ούτε αντέχει στη δοκιμασία και τον έλεγχο.
Σ’ αυτά τα «ακραία» παραδείγματα είναι εμφανής ο σωματικός, άμεσος κίνδυνος. Υπάρχει όμως ο κίνδυνος πρόκλησης έμμεσης, βλάβης καθώς και ψυχολογικής και οικονομικής βλάβης ακόμα, άμεσης αλλά όχι τόσο εμφανούς σωματικής βλάβης.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η πολύ διαδεδομένη σήμερα, Θερμή Γιόγκα (Hot Yoga).Αυτή, βασικά συνίσταται στην εξάσκηση σε εξαιρετικά ζεστό περιβάλλον, το οποίο αυξάνει τον κίνδυνο θερμοπληξίας και αφυδάτωσης.
Πρόκειται για μία «μανία» που δεν βασίζεται σε καμία επιστημονική βάση ούτε μπορεί να τεκμηριωθεί επιστημονικά. Στερείται κάθε λογικής και κριτικής θεώρησης, ενώ εμπεριέχει τον κίνδυνο πρόκλησης βλάβης. Για παράδειγμα, η αφυδάτωση προκαλεί βλάβες στα νεφρά.
Το πιο πιθανό όμως είναι ότι, μέχρι να πέσει κάποιος νεκρός κατά τη διάρκεια ενός μαθήματος ζεστής γιόγκα, οι κίνδυνοι θα παραβλέπονται.
Υπάρχει, όμως, και μία άλλη μορφή βλάβης η οποία δεν γίνεται αντιληπτή από τους οπαδούς αυτών των θεωριών και αυτή είναι η πίστη- πεποίθηση- προσκόλληση σε μία ανοησία.
Πρόκειται για τις ψυχολογικές συνέπειες όπου η αρχική πίστη σε μία «φανταστική» αρχή/ θεωρία (που δημιουργήθηκε και υπάρχει μόνο κατά φαντασία), οδηγεί τον άνθρωπο στο να πιστεύει και ενστερνίζεται όλο και περισσότερες ανυπόστατες θεωρίες.
Όταν σε μία ομάδα ανθρώπων διδάσκονται κάποιες μαγικές θεωρίες, (όπως για παράδειγμα η πεποίθηση ότι όλα τα προβλήματά τους θα λυθούν με κάποιο μαγικό τρόπο «ως δια μαγείας») και αυτό παρουσιάζεται ως κάτι το δεδομένο και πραγματικό και ταυτόχρονα «θεοποιούνται» κάποιοι γκουρού ως οι απόλυτοι σωτήρες, τότε δημιουργούνται οι προϋποθέσεις όπου οι άνθρωποι πιστεύουν στη μαγεία και τις «μαγικές λύσεις» ή θεραπείες.
Μέσω αυτής της διαδικασίας δημιουργείται στον άνθρωπο τέτοια εσωτερική κατάσταση, ώστε ν’ αφήνεται σε πρακτικές αργού θανάτου (βλέπε αμφίβολες ψευδο-θεραπείες) και να δίνει απόλυτη εμπιστοσύνη σε αυτόκλητους «πνευματικούς οδηγούς» ή γκουρού.
Οι άνθρωποι καταλήγουν έρμαια στα χέρια των επιτήδειων, χάνουν την ικανότητα να σκέπτονται κριτικά, να ζητούν τεκμηρίωση ή να αμφισβητούν την αυθεντικότητα του γκουρού.
  
ΠΗΓΕΣ:
Περιοδικό ΕΝΗΜΕΡΩΣΙΣ  (ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟΝ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΤΡΟΟΔΙΤΙΣΣΗΣ – ΦΕΒ.-ΙΟΥΛ. 2016)

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΛΗΘΕΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ Η ΔΑΙΜΟΝΙΩΔΗΣ ΑΙΡΕΣΗ ΤΩΝ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΙΑΝΩΝ;

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΛΗΘΕΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ,
Η ΔΑΙΜΟΝΙΩΔΗΣ ΑΙΡΕΣΗ ΤΩΝ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΙΑΝΩΝ;
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

Κάποτε ρωτήθηκε ο Άγιος Παΐσιος: «Γέροντα αυτά που λένε όσοι προσχωρούν στους Πεντηκοστιανούς, ότι δηλαδή βλέπουν οράματα, μιλούν γλώσσες κ.λ.π., είναι από φαντασία ή από δαιμονική ενέργεια;»
Ο Όσιος Γέροντας της Παναγούδας, του οποίου τόσο ‘’επιλεκτικά’’ χρησιμοποιούν τους λόγους του, οι υποπίπτοντες στο ολίσθημα του οικουμενισμού, απάντησε ως εξής: «Από δαιμονική ενέργεια είναι. Γιατί, όταν πηγαίνουν στους Πεντηκοστιανούς και ξαναβαπτίζονται, περιφρονούν το Άγιο Βάπτισμα – ‘’ομολογώ έν Βάπτισμα εις άφεσιν αμαρτιών’’,  λέει το Σύμβολο της Πίστεως-, οπότε ξεβαπτίζονται, δέχονται δαιμονικές επιδράσεις...  ‘’Μιλάει, λένε, το Άγιο Πνεύμα της Πεντηκοστής’’.  Δεν είναι το Άγιο Πνεύμα· είναι ένα σωρό ακάθαρτα πνεύματα. Τι γλωσσολαλιές;  Ασυναρτησίες είναι αυτά που λένε· ούτε οι ίδιοι τα καταλαβαίνουν… Και βλέπεις ενώ είναι κάτι το δαιμονικό, αυτόν τον δαιμονισμό τον θεωρούν ενέργεια του Αγίου Πνεύματος και λένε πως ζουν ό,τι έζησαν και οι Απόστολοι την ημέρα της Πεντηκοστής.  Είναι βλασφημίες αυτά που πιστεύουν, γι’ αυτό δαιμονίζονται»*. 

Ως γνωστό οι αιρετικοί ‘’Πεντηκοστιανοί’’ αυτοισχυρίζονται ότι έχουν τις έκτακτες χαρισματικές εκδηλώσεις που είχαν οι μαθητές του Χριστού μετά την Πεντηκοστή. Οι πλανεμένοι ‘’Πεντηκοστιανοί’’, ομιλούν ‘’γλώσσες’’ με την συνέργεια του πονηρού, που δεν καταλαμβαίνουν οι παρευρισκόμενοι (ούτε και οι ίδιοι), ενώ οι Απόστολοι  ομιλούσαν ξένες γλώσσες και καθένας καταλάβαινε στη γλώσσα του. Κατά την Πεντηκοστή Πάρθοι, Μήδοι κλπ, άκουε ο καθένας ‘’τη ιδία διαλέκτω αυτού’’, ενώ αυτοί οι πλανεμένοι όταν ομιλούν δεν τους καταλαβαίνει κανείς.
 Οι αιρετικοί αυτοί έχουν ενεργό δράση στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών (Π.Σ.Ε.).  Στο Π.Σ.Ε. συμμετέχουν η «Πεντηκοστιανή εκκλησία της Χιλής» και η «Πεντηκοστιανή Αποστολική εκκλησία».  Πως μπορεί να υπάρξει συνεργασία με τους αιρετικούς αυτούς στα ‘’κοινά’’ προγράμματα (όχι διαλόγους) των λεγομένων ‘’Ιεραποστολικών εταιρειών’’, αγνοώντας πεισματικά το σωτηριώδες ερώτημα του Αποστόλου Παύλου  «Τις κοινωνία φωτί προς σκότος;» (Β΄ Κορ.). 
 Αν προστρέξει κανείς στη λανθασμένη εκκλησιολογική ερμηνεία, που έδωσαν στην  εντολή του Χριστού, «πορευθέντες ουν μαθητεύσατε πάντα τα έθνη» (Ματθ. 28, 19), κατά την  7η Συνέλευση του Π.Σ.Ε. στην Canberra  το 1991, θα αντιληφθεί το μέγεθος του ατοπήματος στη συμμετοχή στο Π.Σ.Ε., αλλά και το απαράδεκτο της επιμονής να μη καλούνται οι αιρετικές ομάδες και κοινότητες, με αυτό που πραγματικά είναι.  Πως μπορούμε να δεχθούμε  τη διακήρυξη της ‘’Επιτροπής Παγκόσμιας Ιεραποστολής και Ευαγγελισμού’’ του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών (Π.Σ.Ε.), κατά το έτος 1982, για «ιεραποστολική μαρτυρία εν ενότητι»; Ποια «ιεραποστολική μαρτυρία εν ενότητι» μπορεί να υπάρξει με τους αιρετικούς;
 Μπορεί  η δαιμονιώδης αίρεση ‘’Πεντηκοστιανών’’ να κληθεί εκκλησία; Είναι εντελώς ξένες  προς την  Ορθόδοξη εκκλησιολογία τέτοιες αναφορές.  Ενώ στο κείμενο της δημοσιευθείσας απόφασης της Συνάξεως των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, δεν αναφέρεται ούτε μία  φορά η λέξη ‘’αίρεση’’ για τους εκτός της Μίας Αγίας Εκκλησίας αιρετικούς, οι αιρετικοί ‘’Πεντηκοστιανοί’’ αυτοισχυρίζονται ότι ανήκουν στην δήθεν «γνήσια εσχατολογική Εκκλησία»,  αποκαλώντας μάλιστα την Μία Αγία Εκκλησία «Βαβυλώνα». 

*«Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου λόγοι Γ΄- Πνευματικός αγώνας», (Ιερόν Ησυχαστήριον ‘’Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος’’ – Σουρωτή Θεσσαλονίκης)