ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2017

ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΤΑ ΜΝΗΜΟΣΥΝΑ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ

ΠΩΣ ΖΟΥΝ ΟΙ ΨΥΧΕΣ ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟΝ

ΓΕΡΩΝ ΝΙΚΩΝ: ΜΟΛΙΣ Η ΨΥΧΗ ΒΓΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΩΜΑ

ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ ΜΑΚΡΙΝΑ: ΟΠΟΙΟΣ ΚΥΝΗΓΑΕΙ ΤΗΝ ΕΥΧΗ ΣΑΝ ΤΟ ΧΡΥΣΑΦΙ!


ΟΤΑΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΕΝΩΝΕΙΣ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΟΥ...


ΕΑΝ ΓΑΡ ΚΑΙ ΠΟΡΕΥΘΩ ΕΝ ΜΕΣΩ ΣΚΙΑΣ ΘΑΝΑΤΟΥ!

ΟΣΙΟΣ ΕΦΡΑΙΜ Ο ΣΥΡΟΣ: ΑΣ ΠΟΘΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΣΤΕΝΟ ΚΑΙ ΓΕΜΑΤΟ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΔΡΟΜΟ!


Όσιος Εφραίμ ο Σύρος: Ας ποθήσουμε τον στενό και γεμάτο δυσκολίες δρόμο, για ν’ απολαύσουμε την αιώνια ζωή, που είναι ο Χριστός. Διότι όλοι οι δίκαιοι πέρασαν από αυτόν το δρόμο!

ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Ο ΑΡΕΟΠΑΓΙΤΗΣ, ΠΟΛΙΟΥΧΟΣ ΑΘΗΝΩΝ

Άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης 

Ο Άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης καταγόταν από την πόλη των Αθηνών, της οποίας είναι και ο πολιούχος. Ήταν ειδωλολάτρης και μέλος της Βουλής του Αρείου Πάγου. Ο Διονύσιος έζησε και μαρτύρησε τα χρόνια που αυτοκράτορας ήταν ο Δομιτιανός. Ήταν εξαίρετος ρήτορας, διακρίθηκε για τη φιλοσοφική του κατάρτιση και τη βαθιά του καλλιέργεια. Ο Άγιος Διονύσιος σπούδασε στην Αθήνα και έπειτα στην Ηλιούπολη της Αιγύπτου. Υπήρξε συγγραφέας πλήθους θεολογικών συγγραμμάτων. 

Ο Διονύσιος ήταν από τους πρώτους που ασπάστηκε το Χριστιανισμό, έπειτα από το κήρυγμα του Αποστόλου Παύλου στον Άρειο Πάγο, κάτω από τον ιερό βράχο της Ακροπόλεως το 50 μ.Χ. (Πράξεις 17,19-34). Αργότερα διαδέχθηκε στον επισκοπικό θρόνο των Αθηνών τον ευσεβή Ιερόθεο. Επιβραβεύτηκε από το θεό για τη χριστιανική του δράση με το χάρισμα να επιτελεί θαύματα.

Περιόδευσε σε πολλά μέρη της Δύσης, όπου κήρυξε τον ευαγγελικό λόγο και ερμήνευσε τις ιερές γραφές. Όταν έφθασε στο Παρίσι συνελήφθη και σύμφωνα με την παράδοση υπέστη μαρτυρικό θάνατο με αποκεφαλισμό γύρω στο 96 μ.Χ.. Μαζί του μαρτύρησαν και δύο μαθητές του, ο Ρουστικός και ο Ελευθέριος. Ο ηγεμόνας της περιοχής έδωσε εντολή να μη θάψει κανείς τα άγια λείψανα των μαρτύρων, όμως κάποιοι χριστιανοί τα φύλαξαν και όταν δεν υπήρχε πλέον φόβος τα ενταφίασαν με τιμές.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη του Αγίου Διονυσίου στις 3 Οκτωβρίου. Από το 1999 μ.Χ. με εγκύκλιο της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών η μνήμη του Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτου συμπεριλήφθηκε να τιμάται επιπρόσθετα και στις 12 Οκτωβρίου όπου και ορίσθηκε να τιμάται η Σύναξη των εν Αθήναις Αγίων. Στην Αθήνα υπάρχουν δυο μεγάλες εκκλησίες που φέρουν το όνομά του, η μια στο Κολωνάκι επί της οδού Σκουφά, ενώ η άλλη είναι η Καθολική Μητρόπολη της Αθήνας, επί της οδού Μητροπόλεως.

Μέρη της Κάρας του Αγίου βρίσκονται στις Μονές Δοχειαρίου και Σίμωνος Πέτρας Αγίου Όρους. Δέρμα και δύο τμήματα του Αγίου βρίσκονται στη Μονή Διονυσίου Αγίου Όρους. Άκρο μικρού δακτύλου με σάρκα του Αγίου βρίσκεται στη Μονή Παντοκράτορος Αγίου Όρους. Αποτμήματα του Αγίου βρίσκονται στις Μονές Γρηγορίου Αγίου Όρους, Οσίου Διονυσίου Λιτοχώρου Πιερίας, Νταού Πεντέλης καί Βουλκάνου Μεσσηνίας. 

Πολλοί συναξαριστές δίνουν πολλές πληροφορίες για τη σημαντικότατη αυτή προσωπικότητα του Χριστιανισμού, οι οποίες όμως εντάσσονται αποκλειστικά και μόνο στον κύκλο της παράδοσης. Έτσι μια παράδοση τοποθετεί τον Άγιο Διονύσιο την ημέρα που σταυρώθηκε ο Ιησούς να είναι στην Ηλιούπολη της Αιγύπτου μαζί με τον φιλόσοφο Απολλοφάνη. Όταν σκοτείνιασε ο ήλιος, ο Διονύσιος αναφώνησε: "Ή η φύσις αλλοιούται ή θεός πάσχει».

Άλλη παράδοση αναφέρει ότι μετά τον αποκεφαλισμό του, ο ίδιος ο ιερομάρτυρας παρέδωσε την αποτμηθείσα τιμία κάρα του στην ευσεβή χριστιανή Κατούλα. Σύμφωνα με μια μεταγενέστερη παράδοση, που όμως δεν είναι αποδεκτή, ο Διονύσιος θεωρείται ο ιδρυτής της Εκκλησίας των Παρισίων.

Μία ακόμη παράδοση, ιδιαίτερα αγαπητή που έχει επικρατήσει στην Εκκλησία και εκφράζεται στην αγιογραφία και υμνογραφία, θέλει τον άγιο Διονύσιο να παρίσταται στην Κοίμηση της Παναγίας, μαζί με τους άλλους δύο ιερομάρτυρες Ιερόθεο και Τιμόθεο, μεταφερόμενος από τις νεφέλες που άρπαξαν τους Αποστόλους. Στις ιερές εικόνες απεικονίζεται με τους δύο ιεράρχες να στέκεται πίσω από τους Αποστόλους, ενώ στο «θεοτόκιο» κατά την ημέρα της γιορτής του ακούμε: "Εν τή σεπτή κοιμήσει σου, Παναγία Παρθένε, παρήν ό Διονύσιος, σύv τώ Ιεροθέω, καί Τιμοθέω τώ θείω, Άμα τοίς, Αποστόλοις, έκαστος ύμνοv άδοντες, πρόσφοροv τή σή μνήμη. μεθ’ ών καί νύν, πάσα γλώσσα βρότειος αvυμvεί σε, τήv τού Θεού λοχεύτριαν, καί τού κόσμου προστάτιν". 

Στον άγιο Διονύσιο Αρεοπαγίτη αποδόθηκαν διάφορα συγγράματα, τα οποία η σύγχρονη έρευνα δε θεωρεί γνήσια, είναι δηλαδή ψευδεπίγραφα (έργα των οποίων ο συγγραφέας υπογράφει με το όνομα κάποιου αναγνωρισμένου προσώπου, προκειμένου να αποδώσει κύρος στα γραπτά του). Πρόκειται για τα περίφημα Μυστικά έργα: α) Περί της ουρανίου ιεραρχίας, β) Περί της εκκλησιαστικής ιεραρχίας, γ) Περί θείων ονομάτων και δ) Περί μυστικής θεολογίας, καθώς και διάφορες επιστολές. Τα Μυστικά έργα, γνωστά και ως Ψευδοδιονύσια, γράφτηκαν στο τέλος του 5ου αιώνα και επηρέασαν βαθύτατα την πορεία της θεολογίας των μέσων χρόνων τόσο στην Ανατολή όσο και στη Δύση και υπήρξαν η βάση της ανανέωσης της θεολογικής σκέψης. 

https://www.saint.gr

Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2017

ΠΕΘ: Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, Κ. ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ, ΨΕΥΔΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΜΠΑΙΖΕΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

Αθήνα, 1 Οκτωβρίου 2017
Αριθμ. Πρωτ.  127
Δελτίο τύπου της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (ΠΕΘ)

Ο Υπουργός Παιδείας, κ. Γαβρόγλου, ψεύδεται και εμπαίζει
τον ελληνικό λαό για το μάθημα των Θρησκευτικών

Σε πρόσφατη συνέντευξη του(29/9/2017), ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Γαβρόγλου, δήλωσε για το θέμα του μαθήματος των Θρησκευτικών, ότι «Στο βιβλίο έχουν γίνει αλλαγές, μετά από συζητήσεις με την Εκκλησία οι οποίες και τις δέχθηκε. Έχουμε φθάσει σε ένα σημείο συνύπαρξης παρά τις διαφορές μας» (sic!).
Σε περίπτωση που η μεταφορά στον τύπο της συνέντευξης του κ. Υπουργού είναι ορθή, οφείλουμε, κατ΄ αρχάς, να εκφράσουμε τη θλίψη μας για τα γραμματικά σφάλματα και την κακή χρήση της ελληνικής(sic!). Επί της ουσίας, εκφράζουμε την αγανάκτησή μας για τον τρόπο με τον οποίο ο Υπουργός συμπεριφέρεται στον ελληνικό λαό, παραπλανώντας τον με ασύστολα ψεύδη.

Για την αποκατάσταση της αλήθειας, αναφέρουμε τα εξής: Στις 27 Ιουνίου 2017, η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, σε έκτακτη Συνεδρίασή της για το μάθημα των Θρησκευτικών, αποφάσισε τη συνέχιση του διαλόγου με το Υπουργείο. Το ανακοινωθέν της Ιεραρχίας κατέληγε, αναφέροντας επί λέξει ότι: «Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας, αφούενημερώθηκε περί των αποτελεσμάτων του διαλόγου μεταξύ της Τριμελούς εξ Αρχιερέων Επιτροπής και της Επιτροπής του Υπουργείου Παιδείας, αποφάσισε την συνέχιση του διαλόγου υπό της ιδίας Επιτροπής διά την παρακολούθηση του υλικού των νέων βιβλίων πριν αυτά τυπωθούν». Επομένως, η Εκκλησία ενημερώθηκε για τα αποτελέσματα του διαλόγου δεν αποφάσισε υπέρ των νέων Προγραμμάτων! Μήπως, ο Υπουργός Παιδείας έχει δυσκολίες στην ελληνική γλώσσα και δεν κατανοεί ότι διαφορετικό είναι το εννοιολογικό περιεχόμενο της λέξης «ενημερώθηκε» και διαφορετικό της λέξης «αποφάσισε»; Αν κατανοεί τις διαφορές, αλλά επιμένει να διαστρεβλώνει όσα αποφασίστηκαν από την Εκκλησία, τότε παραπλανά σκοπίμως τον ελληνικό λαό και προκαλεί με σκαιό τρόπο την Εκκλησία.

Σε κάθε περίπτωση, μετά και από αυτές τις δηλώσεις του κ. Υπουργού αλλά και τις διαμαρτυρίες των γονέων, οι θεολόγοι, οι γονείς και όλος ο ελληνικός λαός, αναμένουν την απάντηση της Εκκλησίας, για το αν ισχύουν όσα της καταμαρτυρεί ο κ. Υπουργός. Αν πάλι δεν ισχύουν, αυτά που διαδίδει ο κ. Υπουργός, τότε αυτός διαδίδει ψευδείς ειδήσεις σε βάρος της Εκκλησίας, υποκαθιστώντας το Γραφείο Τύπου της Ιεράς Συνόδου και ενεργώντας, κυριολεκτικά, ως εκπρόσωπός της. Δεν είναι δυνατόν για ένα τόσο ευαίσθητο θέμα, που αφορά τη χριστιανική αγωγή των ορθοδόξων νέων να αισθάνονται οι γονείς αφενός την πνευματική διάβρωση και αποδόμηση που επιχειρεί η πολιτεία σε βάρος των παιδιών τους και, αφετέρου, την πνευματική σιωπή και ουδετερότητα της μητέρας Εκκλησίας.

Στην ίδια συνέντευξη ο κ. Γαβρόγλου απαξίωσε τις αντιδράσεις των γονέων που επιστρέφουν τα βιβλία του μαθήματος των Θρησκευτικών στα σχολεία ή ζητούν την απαλλαγή των παιδιών τους από τις συγκεκριμένες πολυθρησκειακές διδακτικές ενότητες, χαρακτηρίζοντας «μεμονωμένες» τις όποιες αντιδράσεις και, κατά συνέπεια, θεωρώντας το θέμα ότι «δεν αξίζει καν να το σχολιάσουμε».
Ο κ. Υπουργός προφανώς δεν έχει αντιληφθεί το μέγεθος των αντιδράσεων, των εκπαιδευτικών που διδάσκουν το μάθημα και του λαού, που σιγά – σιγά καταλαβαίνει τι προωθείται μέσα από αυτά τα Προγράμματα. 
Ωστόσο ο κ. Γαβρόγλου οφείλει να αντιμετωπίσει το θέμα, με την ανάλογη σοβαρότητα που αυτό έχει και να απαντήσει ή μάλλον να απολογηθεί υπεύθυνα στους γονείς και σε ολόκληρο τον ελληνικό λαό για τα παρακάτω:

1.       Γιατί το Υπουργείο του έχει πάρει απόφαση και επιτρέπει σε μειονοτικές ομάδες, όπως, για παράδειγμα, εκείνες των Μουσουλμάνων, των Ρωμαιοκαθολικών ή των Εβραίων μαθητών να διδάσκονται στα σχολεία τους αμιγώς, ως θρησκευτικά, μόνον τη δική τους πίστη και οι ορθόδοξοι μαθητές που αποτελούν τη συντριπτική πλειονότητα του μαθητικού πληθυσμού να έχουν αυτή την άνιση και αντισυνταγματική μεταχείριση, δηλαδή να διδάσκονται, όχι τη δική τους πίστη, αλλά όλες τις θρησκείες και μάλιστα πολτοποιημένες στις ίδιες ενότητες;

2.       Έχει το δικαίωμα, ως Υπουργός, με μια υπουργική Απόφαση, που αφορά τα Προγράμματα ή τα Βιβλία των Θρησκευτικών, να παραβιάζει και στην ουσία καταργεί το Σύνταγμα(άρθρο 16 παρ. 2), την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα δικαιώματα του Ανθρώπου και τον -σε εφαρμογή του Συντάγματος ισχύοντα- εκπαιδευτικό νόμο 1566/1985 ο οποίος, μάλιστα, προβλέπει ότι η παιδεία υποβοηθά τους μαθητές «να διακατέχονται από πίστη προς την πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης»;

3.       Έχει το δικαίωμα, ως Υπουργός, να αγνοεί το ευρωπαϊκό δίκαιο και να μην λαμβάνει υπόψη την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της 20ής Ιουλ. 2007  (υπόθεση Folgero κατά Νορβηγίας), η οποία καταδικάζει τη Νορβηγία, διότι εισήγαγε στα δημόσια σχολεία ύλη μαθήματος θρησκευτικών, όμοια με την του Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας, δηλαδή ύλη πολυθρησκευτική;

4.       Γιατί παραβιάζει εν γνώσει του, με το νέο πολυθρησκειακό Πρόγραμμα και τους φακέλους για το μάθημα των Θρησκευτικών το άρθρο 2 του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Συμβάσεως Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, το οποίο επιβάλλει στα Ευρωπαϊκά Κράτη την υποχρέωση να εισάγουν ύλη μαθήματος Θρησκευτικών, σύμφωνη προς τις θρησκευτικές και φιλοσοφικές πεποιθήσεις των γονέων;

5.       Γιατί προκαλεί τη συνείδηση των ορθοδόξων γονέων, οι οποίοι, ως μέλη της επικρατούσας στη χώρα μας Ορθόδοξης Εκκλησίας, γνωρίζουν καλώς ότι η Ορθόδοξη Πίστη ορίζει σαφώς το περιεχόμενό της και κάθε τι αλλότριο αυτής της πίστης είναι αντίθετο με την πίστη των παιδιών τους, διότι, ιδιαίτερα για την ηλικία και την κρίση που διαθέτουν, εγκυμονεί τον κίνδυνο άρνησης της οικείας πίστεως και προσχώρησης σε άλλη δοξασία;
Σε κάθε περίπτωση, ο ελληνικός λαός οφείλει να γνωρίζει την αλήθεια, και από την Πολιτεία και από την Εκκλησία του!

Το ΔΣ της ΠΕΘ

ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΟΥ ΑΘΩ

ΓΕΡΩΝ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΣ: ΠΙΣΤΗ ΚΙ ΑΠΟΘΑΡΡΥΝΣΗ

Ο ΓΕΡΩΝ ΓΑΒΡΙΗΛ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ

Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2017

ΚΥΡΙΕ, ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ, ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ!


Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΟ ΘΕΟ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ!


ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ: ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΟΤΙ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ!


ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ: ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΜΕ ΤΟ ΦΟΒΟ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ ΝΑ ΠΛΗΣΙΑΣΕΙΣ ΤΟΝ ΘΕΟ!


ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ: ΟΤΑΝ ΑΓΑΠΑΜΕ!


ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ: Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΕΝ ΞΕΡΙΖΩΝΕΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΦΥΤΕΥΣΕ ΜΕΣΑ ΜΑΣ!


ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ: Η ΧΑΡΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ!


Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2017

Η ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΗ ΤΟΥ ‘’ΧΡΥΣΟΥ ΜΟΣΧΟΥ’’ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ

Η Προσκύνηση του ‘’Χρυσού Μόσχου’’ στη Σύγχρονη Εποχή
Της Ράνιας Γάτου

Σας παραθέτω αυτούσια τη συνέντευξη του καθηγητή του εκκλησιαστικού δικαίου της Νομικής Σχολής του Α.Π.Θ., Κυριάκου Κυριαζόπουλου. Μου προξένησαν μεγάλη εντύπωση οι σκέψεις του και για δεύτερη φορά βάλθηκα να απομαγνητοφωνήσω όλη τη συνέντευξη του (ράδιο tv kosmos της Ρόδου 93,8, στις 22 Σεπτεμβρίου 2017) αφήνοντας τον αναγνώστη ελεύθερο να εξάγει τα συμπεράσματα του.

Θέματα κρίσιμα  που αφορούν τη λατρεία των ειδώλων, και την αποστασία μας από τον αληθινό θεό, την αλλαγή προσανατολισμού στο ορθόδοξο μάθημα των θρησκευτικών, την υλιστική, ευδαιμονιστή και αντίχριστη εποχή μας, κατά την οποία πορευόμαστε χωρίς πνευματική καθοδήγηση από τους ποιμένες μας καθώς η «άλλη ζωή» έχει μπει στον πάτο του συστήματος των αξιών. Την εξίσωση της θεοίδρυτης εκκλησίας μας με τις αιρέσεις, οι οποίες αλλοίωσαν την προφητική, αποστολική και πατερική πίστη στο θεανθρώπινο πρόσωπο του Χριστού και στο σώμα του που είναι η εκκλησία και άλλα πολλά.  «αυτό ηυχαρίστησε του Ισραηλίτας έκτισε θυσιαστήριον απέναντι του χρυσού μόσχου και δια κήρυκος εφώναξε προς τον λαόν. αύριον είναι εορτή προς τιμήν του Κυρίου» (Εξοδ. 32,5)!
Καθώς συμμετείχα ως ακροάτρια στη συζήτηση έφερα στη μνήμη μου τον Άγιο Μελέτιο που ήταν κρεμασμένος στο δένδρο, και ακούσθηκε φωνή από τον ουρανό που έλεγε: «Έλα, άθλητά μου, Μελέτιε, ανάβαινε στα ταμεία του Παράδεισου και στο χορό των εκλεκτών μου Αγγέλων και στη συνδρομή όλων των Δικαίων μου. Να, όλοι οι Άγιοι στέκονται, και σε προσδοκούν, για να σου δώσουν τα βραβεία, διότι εσύ εποίησες το θέλημά μου επί της γης».. Πριν όμως σχολιάσουμε οτιδήποτε, ας παρατεθεί αυτούσιο το κείμενο της συνέντευξης του εν λόγω καθηγητή:

Ερώτηση: Κύριε καθηγητά στην Ελλάδα όλοι ασχολούνται με διάφορα θέματα ως κύρια θέματα την ώρα μάλιστα που στα παιδιά πλέον θα διδάσκετε στα θρησκευτικά μια άλλη θρησκεία. Την ώρα που αλλάζει προσανατολισμό όλη η πνευματικότητα του ελληνισμού επίσημα πλέον με τα νέα βιβλία των θρησκευτικών, τα μέσα και ο υπόλοιπος κόσμος δεν ασχολούνται σαν να μην υπάρχει αυτό σαν είδηση. Κατά τη γνώμη μου είναι η πρώτη είδηση. Εσάς ποια είναι η άποψή  σας πάνω σε αυτό.

Απάντηση: Συμφωνώ απολύτως με αυτό που λέτε κύριε Λοϊζο. Αυτό συμβαίνει διότι μετά την πλύση εγκεφάλου η οποία έχει προηγηθεί από διάφορα μέσα όσο καιρό υπάρχει η τηλεόραση καμιά σαρανταριά χρόνια, έχει δοθεί ένας προσανατολισμός στην κοινωνία αντίχριστος, υλιστικός, ευδαιμονιστικός, οπότε  οι άνθρωποι μην έχοντας κατάλληλη πνευματική καθοδήγηση από τους ποιμένες τους, από τους μητροπολίτες τους και τους ιερείς όλα αυτά τα χρόνια, ούτως ώστε, να καταλάβουν τι τους συμβαίνει από την τηλεόραση, έχουν διαμορφώσει ένα σύστημα αξιών και έχουν βάλει τα θέματα του εαυτούς τους, της οικογενείας τους, των παιδιών τους, του επαγγέλματός τους, της καλοπέρασής τους, πρώτα πρώτα σε ένα σύστημα αξιών. Τώρα τα θέματα της εκκλησίας τα έχουν βάλει χιλιοστά στα ενδιαφέροντά τους. Βέβαια αυτά τα θέματα της εκκλησίας είναι τα σημαντικότερα. Γιατί ενώ τα άλλα όπως είναι γνωστό μένουν σε αυτή τη ζωή μόλις πεθάνει ο άνθρωπος τελειώνουν όλα τα άλλα. Σημασία έχει τι πάει μετά από αυτά. Δηλαδή από το θάνατο και μετά στην άλλη ζωή. Εκεί αυτά έχουν μπει στον πάτο του συστήματος αξιών.

Ερώτηση: Ένας τέτοιος λαός τι μέλλον έχει και ένα τέτοιο κράτος κύριε καθηγητά; Έχει;

Απάντηση: Ε, δεν μπορεί να έχει, γιατί  εκ των πραγμάτων όταν συμβεί αυτό λατρεύει είδωλα. Όταν λατρεύει τον εαυτό του, όταν λατρεύει τον σύζυγό του, τη σύζυγό του, όταν λατρεύει τα παιδιά του, πάνω από τον αληθινό θεό τότε βρισκόμαστε σε αποστασία. Η λατρεία των ειδώλων είναι η αποστασία. Και η λατρεία των ειδώλων υπάρχει αυτή τη στιγμή. Και αφού υπάρχει η λατρεία των ειδώλων και υπάρχει αποστασία, υπάρχουν και πνευματικοί νόμοι οι οποίοι λειτουργούν στη συνέχεια. Δηλαδή γίνεται παρέμβαση με βάση την αγία γραφήγίνονται παρεμβάσεις μετά από πλευράς  του θεού και στις ζωές των ανθρώπων και στην ζωή του λαού προς παιδαγωγική τιμωρία και αν συνεχιστεί η αποστασία πάμε για μια καταδικαστική τιμωρία, δηλαδή για μια εξαφάνιση του λαού, με την έννοια θα κυριευθεί από άλλους λαούς και θα χάσει την πολιτιστική του ταυτότητα.  Αυτά λέει η θεολογία της ιστορίας στην παλαιά διαθήκη, οι εβραίοι αποτελούν τον τυπικό λαό του θεού και αυτό εφαρμόστηκε στους χριστιανικούς λαούς στη συνέχεια.

Ερώτηση: Η οποία κατάσταση που περιγράψατε είναι σαν να τη βιώνουμε κάπως στις μέρες μας.

Απάντηση: Βεβαίως ακριβώς επαληθεύεται ο Ησαΐας. Ο  Ησαΐας, δηλαδή όλες οι προφητείες της παλαιάς διαθήκης δεν έχουν εξαντληθεί, μόνο οι χριστολογικές αυτές που αφορούν στο πρόσωπο του Μεσσία. Όλες και όλες οι άλλες  προφητείες και αυτές που αφορούν τη δευτέρα παρουσία, αυτές θα εκπληρωθούν, που αφορούν  την δευτέρα παρουσία, και όλες οι υπόλοιπες επαναλαμβάνονται πριν το χριστολογικόν, που αφορούν την πρώτη παρουσία, την ενανθρώπιση του Χριστού. Και εάν διαβάσετε από την αρχή από τον Ησαΐα το πρώτο κεφάλαιο, λέει ακριβώς πως συμβαίνει η τιμωρία ενός λαού που αποστατεί. Θα σας δώσω νέους πολιτικούς να σας κυβερνούν. Δηλαδή, χωρίς σύνεση. Θα σας αφαιρέσω τους προφήτες. Δηλαδή τους πνευματικούς διδασκάλους.  θα γεμίσετε από εκμετάλλευση, θα σας παίρνουν δηλαδή τόκους, θα σας εκμεταλλεύονται κ.λ.π. κλ.π. κλ.π. Όλα αυτά που λέει ο Ησαΐας για τον τότε Ισραήλ, επαληθεύονται και σήμερα. Διότι αυτές οι προφητείες της παλαιάς διαθήκης, όπως με την διάκριση που έκανα των χριστολογικών της πρώτης παρουσίας που εκπληρώθηκαν, αυτές εκπληρώνονται διαρκώς, πριν των χριστολογικών της δευτέρας παρουσίας που θα εκπληρωθούν εφάπαξ. Οι άλλες προφητείες εκπληρώνονται διαρκώς σε όλες τις φάσεις της ιστορίας.

Ερώτηση: Βέβαια, όλα αυτά τα οποία έτσι μας μεταφέρετε φυσικά και δεν διδάσκονται στα παιδιά μας. Η εκεί που διδάσκονταν λίγο κατά το παρελθόν μέσω του σχολείου και των μαθημάτων των θρησκευτικών, σήμερα πια όλα αυτά αντικαθίστανται από άλλα διδάγματα. Βλέπω για παράδειγμα μπροστά μου μερικές φωτογραφίες από το βιβλίο της Τετάρτης δημοτικού και λέει για παράδειγμα: Δεν ξέρω αν θα μπορούσαμε να δείξουμε κιόλας εκεί έξω στο control: «Όσκαρ λέει Ρομέρο αρχιεπίσκοπος της καθολικής εκκλησίας του El Salvador»,μπορούμε να τα δείξουμε; Ε, αγαπητέ φίλε Καλπακίδη; Ένα άλλο θέμα που βλέπω «Ραβίνος Ελιεζέρ», δάσκαλος οποίος  που έζησε στην Πολωνία προσπάθησε να δώσει νέα πνοή στον Ιουδαϊσμό κ.λ.π. Δεν ξέρω κύριε Κυριαζόπουλε, εάν είστε ενήμερος για όλα αυτά.  «Μαχάτμα Γκάντι», Ινδός πολιτικός, στοχαστής και αρχηγός του κινήματος για την ινδική ανεξαρτησία. Τώρα όλους αυτούς εδώ τι νόημα έχει να τους μαθαίνουν τα παιδιά μας στην Τετάρτη Δημοτικού; Και θα δούμε και άλλα στη συζήτηση αυτή.

Απάντηση: Όπως είναι αντιληπτό πλέον επειδή κυκλοφόρησαν και αυτά τα  βιβλία με βάση το νέο αναλυτικό πρόγραμμα αρχικώς του Φίλη και στης συνέχεια του Γαβρόγλου που είναι το ίδιο. Έχει γίνει αλλαγή προσανατολισμού του λεγομένου μαθήματος θρησκευτικών. Το μάθημα των θρησκευτικών μέχρι τώρα αυτό που διδασκόταν στους ορθοδόξους, γιατί έχουμε και μαθήματα θρησκευτικών που διδάσκονται, Σύρο, Τήνο. Oι ρωμαιοκαθολικοί έχουν δικό τους μάθημα θρησκευτικών για παράδειγμα. Στα εβραϊκά σχολεία έχουν δικό τους μάθημα θρησκευτικών. Μιλάμε επομένως για το ορθόδοξο μάθημα των θρησκευτικών. Αυτό που προορίζεται για τους ορθοδόξους. Αυτό το μάθημα των θρησκευτικών υπέστην έναν μετασχηματισμό, μια αλλαγή προσανατολισμού και από ορθόδοξη κατεύθυνση που είχε, ορθόδοξη κατεύθυνση θα πει στους ορθοδόξους να διδάσκεις, ότι η πηγή της αλήθειας βρίσκεται στην ορθόδοξη εκκλησία. Αυτή είναι η εκκλησία του συμβόλου της πίστεως, «Μιαν Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία». Αυτό έχει φύγει και πλέον όλα τα θρησκεύματα μπαίνουν σε μια ίση βάση και οι αιρέσεις και τα υπόλοιπα θρησκεύματα σε μια ίση βάση. Δηλαδή, ότι όλοι και οι αιρετικοί και τα άλλα θρησκεύματα τα επινοημένα από ανθρώπους, διότι μόνον η εκκλησία είναι εξ αποκαλύψεως και η εκκλησία είναι εκκλησία της παλαιάς διαθήκης και μετά την ενανθρώπιση του θεού λόγου, ο θεός λόγος ο ενσαρκωμένος πλέον, ιδρύει την εκκλησία της καινής διαθήκης, επειδή η εκκλησία της παλαιάς διαθήκης δεν απέδωσε καρπούς. Ιδρύει την εκκλησία της καινής διαθήκης. Και αυτή λοιπόν είναι εξ αποκαλύψεως. Θεοίδρυτη. Ενώ όλες οι άλλες θρησκείες είναι επινοήσεις ανθρώπων. Συνεπώς εξισώνεται η θεοδίρυτη εκκλησία με τις αιρέσεις, αυτές δηλαδή με τις ομάδες μικρές οι μεγάλες χριστιανών, οι οποίες αλλοίωσαν, την προφητική, αποστολική και πατερική πίστη στο θεανθρώπινο πρόσωπο του Χριστού και στο σώμα του που είναι η εκκλησία. Το αλλοίωσαν. Και επομένως έγιναν αιρέσεις. Νομικά τους λέμε ετερόδοξους, θεολογικά αιρέσεις. Δηλαδή, ρωμαιοκαθολικοί και προτεστάντες. Εξισώνεται λοιπόν η αλήθεια αυτών των αιρέσεων και των επινοημένων από ανθρώπους θρησκειών με την μοναδική αλήθεια της εκκλησίας του Χριστού η οποία είναι θεοίδρυτη. Αυτό γίνεται μέσα από αυτά τα βιβλία. Δηλαδή, ότι κάτοχος της θρησκευτικής αληθείας της θρησκευτικής αληθείας δεν είναι μόνον η ορθόδοξη εκκλησίας είναι και οι αιρέσεις, ρωμαιοκαθολικοί, προτεστάντες, μονοφυσίτες, αλλά και τα υπόλοιπα θρησκεύματα τα επινοημένα από ανθρώπους.

Ερώτηση: Τώρα αυτό έρχεται σε μια στιγμή και επιβάλλεται στα παιδιά των Ελλήνων, σε συνάρτηση με άλλες αποφάσεις οι οποίες παίρνονται και που οδηγούν ας το πούμε σε αυτό το κάτι νέο μαζικά, δηλαδή πριν τα θρησκευτικά έγινε η σύνοδος της Κρήτης που λίγο ως πολύ καταγγέλλεται ότι αυτό το οποίο προαναφέρατε περάστηκε και συνοδικά μέσα από τους  πατριάρχες και τους λοιπούς, τους επισκόπους και στην υπόλοιπη εκκλησιολογική οντότητα της ορθοδοξίας. Επίσης, βλέπουμε μια στοχευμένη προσπάθεια από το ΣΥΡΙΖΑ και  την κυβέρνηση των Ελλήνων οι από τις εκάστοτε ας το πούμε κυβερνήσεις να αποεθνοποιήσουν, ας το πούμε, να «απαλλάξουν»,  σε εισαγωγικά, το λαό τον ελληνικό από τα ποιοτικά του, πνευματικά και πολιτιστικά του χαρακτηριστικά. Όλα αυτά εδώ τώρα μαζί κύριε καθηγητά, εν τέλει, θα καταφέρουν να διαλύσουν αυτό το έθνος και να εξαφανίσουν και την αλήθεια από την γη, από την Ελλάδα;

Απάντηση: Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση με βάση την θεολογία της ιστορίας της Αγίας Γραφής θα συμβεί αυτό. Τότε θα συμβεί η λεγόμενη καταδικαστική τιμωρία του λαού. Τώρα είμαστε στην παιδαγωγική τιμωρία του λαού, για να μετανοήσει ο λαός από την ειδωλολατρία, ο λαός ειδωλολατρεί. Ειδωλολατρεί, διότι έχει κάτι σύμβολα ο καθένας στον εαυτό του, την γυναίκα του, τον άνδρα της, τα παιδιά της, την οικογένεια, το επάγγελμα, την ευδαιμονία. Αυτά είναι είδωλα. Ο λαός ειδωλολατρεί.

Ερώτηση: Νομίζω, ότι το πιο εύστοχο ερώτημα θα ήταν τι κάνει η εκκλησία αυτή τη στιγμή, οι επίσκοποι και όλοι με αυτήν εδώ την αλλαγή που επιβλήθηκε στα θρησκευτικά, τι κάνει, και τι θα μπορούσε να κάνει το οποίο δεν κάνει; Κύριε  καθηγητά, έχουμε ένα ερώτημα για εσάς από έναν ακροατή. Ρωτάει, ότι ο θεός είναι αγάπη και πορεύεται με αγάπη για τι τιμωρίες λέει μιλάτε;

Απάντηση: Αυτό σημαίνει ότι ο ακροατής έχει έλλειψη θεολογικών γνώσεων. Ο Άγιος Τριαδικός Θεός, όχι θεός, θεός δεν μπορεί να καλύπτει κάθε επινόηση οποιουδήποτε. Ο Θεός έχει συγκεκριμένο όνομα. Λέγεται Άγιος Τριαδικός Θεός, τρία πρόσωπα, Πατέρας, Υιός και Άγιο Πνεύμα και μια ουσία, θεία. Ο θεός τόσο στην παλαιά όσο και στην καινή διαθήκη ο Άγιος Τριαδικός Θεός έχει άκτιστες ενέργειες. Δηλαδή οι άκτιστες ενέργειες είναι ο τρόπος που επικοινωνεί με την κτίση και με τους ανθρώπους. Οι άκτιστες ενέργειες του, περιλαμβάνουν και την αγάπη περιλαμβάνουν και την δικαιοσύνη. Επομένως, κακώς οι παπάδες δεν ενημερώνουν για την δικαιοσύνη του θεού. Διότι, η αγαπολογία  εξυπηρετεί το θρησκευτικό συγκρητισμό.

Ερώτηση: Δηλαδή όλες οι θρησκείες για αγάπη μιλάνε και το ίδιο είναι.

Απάντηση: Όχι, όλες οι θρησκείες δεν έχουν αγάπη, ο ινδουισμός, βουδισμός, ισλάμ, δεν έχουν αγάπη. Απλώς οι θρησκευτικοί συγκρητιστές παίρνουν από τον χριστιανισμό την έννοια της αγάπης, δεν μιλούν καθόλου για την δικαιοσύνη του θεού και την επεκτείνουν στα άλλα θρησκεύματα την αγάπη που δεν την έχουν τα άλλα θρησκεύματα.

Ερώτηση: Επειδή, δεν έχουμε άλλους από άλλα θρησκεύματα κύριε καθηγητά πάμε στο θέμα μας. H εκκλησία τι κάνει;  Τώρα με το θέμα των θρησκευτικών. Από τι στιγμή που είναι αντίθετη με αυτά τα βιβλία για πιο λόγο πιστεύετε δεν κάνει το αυτονόητο; Δηλαδή, να ζητήσει από τους γονείς να πάρουν απαλλαγή από το νέο μάθημα. Απλά διαφωνεί αφήνει όμως και το ποίμνιο απλά να πάει να κατηχηθεί.

Απάντηση: Για την ιεραρχία λέτε;

Ερώτηση: Εσείς πιστεύετε αυτό το σκεπτικό μου είναι σωστό ή λάθος;  Θα έπρεπε να πάει να πάρει απαλλαγή από αυτό το μάθημα ένα παιδί; Η δεν θα έπρεπε να πάρει απαλλαγή ένα παιδί από αυτό το μάθημα. Το παιδί σας τι θα έκανε;

Απάντηση: Αυτό το μάθημα των θρησκευτικών, διαθρησκειακής πνευματικότητας στην υπό διαμόρφωση ένωση των θρησκειών συμπλέει και συμφωνεί με ότι έγινε στην Κρήτη. Εκεί σε μια συνέλευση που την ονόμασαν σύνοδο, ως γνωστόν, αναγνωρίστηκαν οι αιρέσεις, δηλαδή, ο ρωμαιοκαθολικισμός, ο προτεσταντισμός και ο μονοφυσιτισμός αναγνωρίστηκαν ότι είναι εκκλησίες του Χριστού που υπάγονται στο σύμβολον της πίστεως 9ο άρθρο «Είς Μιαν Αγίαν Καθολική και Αποστολικήν Εκκλησία» πρώτον. Δεύτερον  αναγνωρίστηκε το παγκόσμιο συμβούλιο των εκκλησιών.  Το οποίο είχε αρχικό σκοπό την ένωση των χριστιανικών δογμάτων, χωρίς αλλαγή των δογμάτων τους, δηλαδή, χωρίς να αποκηρύξουν τις πλάνες τους οι αιρετικές ομάδες, να ενωθούν με την ορθόδοξη εκκλησία, που είναι η εκκλησία του συμβόλου της πίστεως. Διότι δεν έχει ξεφύγει η ορθόδοξη εκκλησία από την πίστη των αποστόλων. Αρχικώς λοιπόν σκοπός του παγκοσμίου συμβουλίου εκκλησιών ήταν η ενότητα των χριστιανών με αυτές τις προϋποθέσεις, απροϋπόθετα δηλαδή, και εν συνεχεία σε κάποια φάση από τη δεκαετία του 1980 επέκτεινε το παγκόσμιο συμβούλιο των εκκλησιών το σκοπό του στην ενότητα της ανθρωπότητας, δηλαδή στην ενότητα όλων των θρησκειών μεταξύ τους. Συνεπώς το μάθημα των θρησκευτικών αυτό είναι απόλυτα σύμφωνο με την Κρήτη, δηλαδή με τη συνέλευση αυτή που έγινε στην Κρήτη και στην οποία δεν ψήφισαν οι αρχιερείς, αλλά μόνον δέκα προκαθήμενοι. Δηλαδή αυτό δεν ήταν σύνοδος, αλλά συνέδριο. Όταν ψηφίζουν προκαθήμενοι είναι συνέδριο. Δεν είναι σύνοδος. Και επομένως δεν έχουν λόγο να μιλήσουν τώρα οι ιεραρχίες της εκκλησίας της Ελλάδος ή του πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως δεν έχουν λόγο αφού αυτά τα αποδέχθηκαν στην Κρήτη. Τι να πουν για το μάθημα το θρησκευτικών που είναι σύμφωνο με την Κρήτη;

Ερώτηση: Στα λόγια όμως ο Ιερώνυμος είπε ότι είναι ένα μάθημα το οποίο είναι απαράδεκτο κ.λ.π. σε δηλώσεις του.

Απάντηση: Όχι, ο Ιερώνυμος μαζί με την ομάδα των τριών διαπραγματευτών, μητροπολιτών, «διαπραγματευτών» σε εισαγωγικά. Προωθητών στην πραγματικότητα πώς θα προωθήσουν δηλαδή το μάθημα στην ιεραρχία αυτό του Φίλη. Μαζί με εκπρόσωπο από την εκκλησία Κρήτης εφάρμοσαν την εξής τακτική. Έλεγαν στην  ιεραρχία η οποία ιεραρχία της εκκλησίας της Ελλάδος αντιδρούσε, για το πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως δεν τίθεται ζήτημα. Το πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως αποδέχεται το μάθημα των θρησκευτικών. Δεν έχει εκφράσει καμία  αντίθετη άποψη.

Ερώτηση: Ναι, η αλήθεια είναι δεν έχει δυσαρέσκεια μέχρι στιγμής. Δεν έχω αντιληφθεί άλλωστε.

Απάντηση: Και εξάλλου ο Γαβρόγλου είναι Κωνσταντινοπουλίτης απελαθείς από την Κωνσταντινούπολη το 64. Επομένως έχει σχέση με το Φανάρι. Αν ήθελε το Φανάρι θα παρενέβαινε και θα έλεγε τι είναι αυτά που κάνεις! Η εκκλησία της Κρήτης παρακολουθεί την εκκλησία της Ελλάδος. Θέλει να συμπορεύεται. Η εκκλησία της Ελλάδος τι κάνει; Το σώμα της ιεραρχίας ήταν αντίθετο σε αυτό το μάθημα το πανθρησκειακό διαθρησκειακής πνευματικότητας κατηχητικό. Οι εμπνευστές  αυτού του εγχειρήματος και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου το παρουσιάζουν ως θρησκειολογικό. Δεν είναι θρησκειολογικό, διότι θρησκειολογικό θα πει ή ιστορία των θρησκειών, ή θα πει φαινομενολογία της θρησκείας δηλαδή να παρουσιάσεις με συγκριτικό τρόπο ορισμένα θρησκευτικά φαινόμενα ή καταστάσεις. Αλλά η παρουσίαση αυτών με συγκριτικό τρόπο είναι διαφορετική από το συγκριτιστικό τρόπο. Όταν κάνεις συγκριτιστικό τρόπο έχεις κατήχηση. Ο τρόπος που χρησιμοποιείται είναι συγκριτιστικός. Οπότε είναι κατηχητικό το μάθημα. Αποβλέπει στην αποδόμηση στις συνειδήσεις των μαθητών, ότι, η εκκλησία στην οποία ανήκουν η ορθόδοξη, έχει τη θρησκευτική  αλήθεια. Αυτός είναι ο σκοπός και αυτό προκύπτει από όλα τα βιβλία και από το αναλυτικό πρόγραμμα.

Ερώτηση: Έχω ένα μήνυμα ενός ακροατή. Την ειδωλολατρία δεν την απέκτησε μόνος του ο λαός ευθύνονται οι ρασοφόροι εκπρόσωποι του Κυρίου. Λέει κάποιος άνθρωπος.

Απάντηση: Ναι, αν μου επιτρέπεται αυτό το είπα. Είπα στη αρχή ότι σαράντα χρόνια με την τηλεόραση που γίνεται σχετική προπαγάνδα οι ρασοφόροι δεν ομιλούν για αυτό.

Ερώτηση: Είναι και οι εφημερίδες. Μην ρίχνουμε όλο το ανάθεμα στην τηλεόραση.

Απάντηση: Είναι και οι εφημερίδες.

Ερώτηση: Κύριε καθηγητά πείτε μου κάτι ακόμη, ωραία η εκκλησία της Ελλάδος υποτίθεται διαφωνεί.

Απάντηση: Αυτό είπα αν μου επιτρέπετε. Το σώμα της ιεραρχίας ήταν αντίθετο σε αυτό το μάθημα. Ο Ιερώνυμος όμως δεν ήταν. Η ομάδα που πρότεινε ο Ιερώνυμος για δήθεν διαπραγματευτές, τριμελείς,  και αυτή δεν ήταν.  Ο Ιερώνυμος για να περάσει το μάθημα αυτό από την ιεραρχία, έλεγε θα πάμε να κάνουμε διαπραγματεύσεις από μηδενική βάση. Ουδέποτε έγιναν διαπραγματεύσεις από μηδενική βάση. Στην αρχή λέγανε αυτό. Στη συνέχεια λέγανε εντάξει αυτό είναι το πρόγραμμα το αναλυτικό έχουμε συμφωνήσει με τον Γαβρόγλου να έχουμε γνώμη στα βιβλία. Μα αυτό είναι σοφιστεία. Πρώτα τίθεται το αναλυτικό πρόγραμμα η φιλοσοφία του μαθήματος θα είναι ορθόδοξη ή πανθρησκειακή; Και μετά τίθεται το θέμα βιβλία. Αν έχεις πανθρησκειακή κατεύθυνση με το να έχεις 60% να μιλάς  για την ορθοδοξία το μάθημα δεν είναι ορθόδοξο είναι πανθρησκειακό.

Ερώτηση: Κοιτάξτε 20 Σεπτεμβρίου του 2016 ένα χρόνο πριν ακούστε τις δηλώσεις του Ιερωνύμου του Αρχιεπισκόπου της Ελλαδικής Εκκλησίας.

Προβολή video

Ερώτηση: Αυτά ένα χρόνο πριν. Στα λόγια τουλάχιστον ήταν αντίθετοι. Ξεκάθαρα κύριε καθηγητά.

Απάντηση: Όχι, όχι, στις δημόσιες δηλώσεις αυτές ήταν αντίθετος.

Ερώτηση: Στις δημόσιες δηλώσεις ήταν αντίθετος.

Απάντηση: Στις συναντήσεις με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (Π.Ε.Θ.), έλεγε άλλα από ότι πληροφορήθηκα από τους εκπροσώπους της Π.Ε.Θ. έλεγε να μην είστε ακραίοι έχει και καλά στοιχεία αυτό το μάθημα! Εδώ βγήκε να κάνει αυτές τις δηλώσεις. Προσέξτε, είπε ενόψει της ιεραρχίας. Διότι, το να λέει κάποιος λόγια δεν υπάρχουν μόνο τα λόγια υπάρχουν και τα έργα. Υπάρχει συμφωνία των λόγων του με τα έργα του; Δεν υπάρχει.

Ερώτηση: Η εκκλησία εάν ήταν αντίθετη με αυτό το μάθημα δεν θα έπρεπε αυτή τη στιγμή να είχε δώσει ένα κήρυγμα σε όλες τις ενορίες της και να λέει συμπληρώστε την αίτηση του κου Κυριαζόπουλου για παράδειγμα, η οποία υπάρχει στη θεογνωσία ή μια δικιά τους αίτηση, για να απαλλαγούν τα παιδιά σας από αυτό εδώ το μάθημα, το οποίο είναι απαράδεκτο, το οποίο θα οδηγήσει σε αποκοπή του κόσμου κ.λ.π. από την εκκλησία στο μέλλον.

Απάντηση: Ναι, αν ήταν αντίθετοι θα το κάνανε. Αλλά επειδή δεν ήταν αντίθετοι δεν το κάνανε. Αντιθέτως, όταν θέλανε να προπαγανδίσουν στον λαό το συνέδριο δέκα αυτοκεφάλων στην Κρήτη εκδώσαν μια εγκύκλιο όπου χρησιμοποιούσε ένα κείμενο ορθόδοξο, το οποίο δεν είχε σχέση με τις αποφάσεις της Κρήτης. Όταν υπάρχει θέση το κάνουν δεν υπάρχει δεν το κάνουν.

Ερώτηση: Άρα, λοιπόν, δια της σιωπής τους. Μήπως τους κρατάει κατά κάποιο τρόπο το κράτος, την εκκλησία της Ελλάδος έτσι οικονομικά ίσως, με τις νέες χώρες υπάρχουν κάποια πράγματα ενδεχομένως να τους δημιουργούνε πρόβλημα ώστε να κινούνται οι ιεράρχες;

Απάντηση: Ναι υπάρχουν. Μια κυβέρνηση πάντα έχει τρόπους να επιβάλει την γραμμή της και για να μην περάσει η γραμμή της χρειάζεται αγωνιστικό φρόνημα. Υπάρχει αγωνιστικό φρόνημα στην ιεραρχία; Ή υπάρχουν άλλα κριτήρια προηγουμένως;  Καλών σχέσεων, συμβιβασμών, ΕΣΠΑ…

Ερώτηση: ΕΣΠΑ Ε! Υπάρχουν και ΕΣΠΑ;

Απάντηση: Βέβαια! Ποια κριτήρια προτάσσονται; Ποια κριτήρια προτάσσονται; Της υπερασπίσεως της αληθείας ή του συμβιβασμού για τους δικούς τους λόγους;

Ερώτηση: Κύριε Κυριάκο Κυριαζόπουλε, πείτε μου πώς βλέπετε την εκκλησιαστική επικαιρότητα αυτή την ώρα που μιλάμε; Τι θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι πρώτο θέμα; Έχουμε και μια δήλωση βασικά και του Ερντογάν ο οποίος θέτει στο στόχαστρό του τον Οικουμενικό Πατριάρχη σχετικά με το πραξικόπημα που είχε γίνει. Βρέθηκαν όλοι οι ηγέτες των θρησκευτικών μειονοτήτων και των κοινοτήτων στο στόχαστρο του Ερντογάν, διαβάζω, για την στάση τους στο πραξικόπημα της οργάνωσης του Γκιουλέν, ενώ εξυμνεί τον πρώην τούρκο πρωθυπουργό Μεντερές ο οποίος επιμελήθηκε προσωπικά τον εξανδραποδισμό χιλιάδων Ελλήνων το 1955 στην Κωνσταντινούπολη. Το άρθρο αναφέρει ότι για πιο ακριβώς λόγο όλοι οι θρησκευτικοί ηγέτες αποτέλεσαν τη σιωπηλή μειονότητα μπροστά στα γεγονότα; Γιατί; Που ήταν η ευαισθησία των θρησκευτικών ηγετών της μειοψηφίας για τα γεγονότα που διαδραματίζονταν στην Τουρκία; Ο δημοσιογράφος Mahmut Övür εστίασε την προσοχή του στο γεγονός ότι η οργάνωση προσπάθησε να χρησιμοποιήσει τους θρησκευτικούς ηγέτες των μειονοτήτων και για αυτό το λόγο οι ηγέτες των μειονοτήτων αυτών παρέμειναν σιωπηλοί. Και βάζει στο στόχαστρό του τον Βαρθολομαίο, τον ηγέτη των Αρμενίων, οι οποίοι τίθενται πλέον στο κάδρο των τουρκικών αρχών για την στάση τους την περίοδο του πραξικοπήματος. Αυτά όσον αφορά από αυτήν την είδηση που μας έρχεται από την πόλη.  Δεν ξέρω αν έχετε κάτι πάνω σε αυτό να πείτε;

Απάντηση: Πάνω σε αυτό;

Ερώτηση: Ναι πάνω σε αυτό.

Απάντηση: Είναι εύλογο το να συμβαίνει αυτό. Διότι όπως αναφέρουν και δημοσιεύματα Ελληνοαμερικανών υπάρχει μάλιστα ένα πρόσφατο δημοσίευμα του Νίκου Σταματάκη, διδάκτωρ ελληνικών επιστημών, διεθνολόγου και επιχειρηματία.  Ο οποίος τονίζει τις στενές σχέσεις του βαθέως αμερικανικού κράτους με το πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως. Οι σχέσεις αυτές οδήγησαν και στη συνέλευση της Κρήτης. Όχι σύνοδος. Συνέδριο δέκα αυτοκεφάλων. Διότι, αυτό το συνέδριο των δέκα αυτοκεφάλων υποβλήθηκε από εκεί. Διότι, η επιτροπή θρησκευτικής ελευθερίας του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, προωθεί μεταξύ των άλλων και τον θρησκευτικό συγκρητισμό. Και ο θρησκευτικός συγκρητισμός πέρασε από το συνέδριο των δέκα αυτοκεφάλων στην Κρήτη.

Ερώτηση: Του Κολυμπαρίου.

Απάντηση: Ψευδεπίγραφα ονομάστηκε Αγία και Μεγάλη Σύνοδος.

Ερώτηση: Από εκεί και πέρα υπάρχουν και πολλές συνέπειες. Γνωρίζουμε ότι εκπροσωπείτε και την Ιερά Μονή Αγίας Παρασκευής Μηλοχωρίου  Πτολεμαϊδος, όπου εκεί η Μονή έκοψε το μνημόσυνο στον Μητροπολίτη της και έγιναν έτσι μερικές ας το πούμε μερικά μικροεπεισόδια, όταν η μητρόπολη αποφάσισε να την πάρει πίσω ή να μπει μέσα στην Μονή ανήμερα της εορτής της Αγίας Παρασκευής. Τι μέλλει γενέσθαι τώρα με αυτή την υπόθεση; Εσείς ως δικηγόρος και υπερασπιστής αυτής της Μονής τι προσβλέπετε να γίνεται;

Απάντηση: Η Μονή της Αγίας Παρασκευής Μηλοχωρίου είναι ορθόδοξη μονή. Υπερασπίζεται την εκκλησιαστική αλήθεια δεν αποδέχεται τις αιρετικές αποφάσεις θρησκευτικού συγκρητισμού του συνεδρίου των δέκα αυτοκεφάλων της Κρήτης και για αυτό όφειλε με βάση το 15 κανόνα της πρωτοδευτέρας που ψηφίστηκε επί Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως Μεγάλου Φωτίου όφειλε να παύσει το μεγάλο μνημόσυνο του Μητροπολίτου Φλωρίνης έπαψε να τον αναγνωρίζει ως ορθόδοξο μητροπολίτη. Έπαψε να αναγνωρίζει τις αρμοδιότητές του εποπτείας επί της Ιερά Μονής.  Θα επαναλάβει την αναγνώρισή της αρμοδιότητάς του της Επισκοπικής υπό δύο όρους: Πρώτον εάν ο Μητροπολίτης Φλωρίνης αποκηρύξει δημόσια τις συγκριτιστικές αποφάσεις του συνεδρίου αυτοκεφάλων της Κρήτης και δεύτερον αν παύσει το μνημόσυνο των αρχών που μνημονεύει στην λειτουργία. Δηλαδή του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως και της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, διότι αυτές οι δύο αυτοκέφαλες μαζί με τις άλλες οκτώ που εκπροσωπούνε το 1/3 των ορθοδόξων πιστών εν γένει, αυτές οι δύο δια των προκαθημένων τους και μόνον ψήφισαν υπέρ της αποδοχής των συγκριτιστικών αποφάσεων αυτού του συνεδρίου των δέκα αυτοκεφάλων.

Ερώτηση: Εδώ τώρα θα ρωτούσε κάποιος ακροατής, τι νόημα έχει η διακοπή του μνημοσύνου; Γιατί καταλαβαίνετε ότι μιλάτε και σε έναν κόσμο που εν πολλοίς μπορεί να μην  έχει ιδέα. Μόνον λίγο σύντομο γιατί έχουμε επτά λεπτά στη διάθεσή μας.

Απάντηση: Το νόημα είναι το εξής. Ότι εάν δεν παύσει το μνημόσυνο η Μονή ή ο κάθε Ιερέας και εάν δεν σταματήσουν οι πιστοί να εκκλησιάζονται σε αυτούς τους ναούς, τότε αποδέχονται τις συγκριτιστικές αποφάσεις του συνεδρίου των δέκα αυτοκεφάλων της Κρήτης. Και επομένως, βρίσκονται μέσα στην  αίρεση. Φεύγουν δηλαδή από την ορθόδοξη εκκλησία. Διότι δέκα αυτοκέφαλες που ψήφισαν δια των προκαθημένων τους σε αυτό το συνέδριο των δέκα αυτοκεφάλων, υπέρ των συγκριτιστικών αποφάσεων, αυτές εδώ αποσχίστηκαν αιρετικώς από την εκκλησία των αποστόλων. Όπως είπε και ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς για τον τότε Πατριάρχη Ιωάννη Καλέκα, όταν έπαυσε το μνημόσυνό του ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, επειδή ο Καλέκας υποστήριζε την αίρεση, ότι το άκτιστο φως δεν είναι άκτιστο, αλλά είναι κτιστό των λατινοφρόνων Βαρλαάμ και Ἀκινδύνου. Επειδή υποστήριζαν ο Βαρλαάμ και ο Ακίνδυνος αυτή την αίρεση και επειδή υποστήριζε αυτούς, ο τότε πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Καλέκας, για αυτό ο τότε ιερομόναχος Γρηγόριος Παλαμάς, έπαψε το μνημόσυνο αυτού του Πατριάρχη. Και ο Πατριάρχης Ιωάννης Καλέκας τον καθαίρεσε και το αφόρισε τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά ως Ιερομόναχο Αγιορείτη. Και απάντησε, ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς και ο μαθητής του μοναχός Καλόθετος απάντησαν στον Καλέκα, από πια εκκλησία  μας καθαιρείς και μας αφορίζεις; Από την ορθόδοξη; Την οποία εμείς υπερασπιζόμαστε; Και από την οποία εσείς αποκόπηκες; Δηλαδή αποσχίστηκες αιρετικά επειδή υποστηρίζεις την αίρεση της κτιστής χάρις; Δηλαδή, η θεσμικότητα δεν εξασφαλίζουν την ορθοδοξία οπωσδήποτε εάν εισάγουν αίρεση. Οι θεσμοί οι εκκλησιαστικοί εξασφαλίζουν την ορθοδοξία εάν την υπερασπίζονται.

Ερώτηση: Προλάβατε τώρα ενδεχομένως κάποιος που να  μιλήσουν περί σχίσματος.  Δηλαδή για το ποιος κάνει σχίσμα εν τέλει;

Απάντηση: Αυτό συμβαίνει σε κάθε φάση της εκκλησιαστικής ιστορίας. Οι ακολουθούντες μια αίρεση και κατέχοντες τους θρόνους τους Μητροπολιτικούς  και τη Σύνοδο κατηγορούνε τους υπερασπιζόμενους στην Ορθοδοξία ότι κάνουν σχίσμα. Δεν είναι κάτι καινούργιο. Είναι refrain σε κάθε φάση που εισάγεται συνοδικώς μια αίρεση στη θεσμική εκκλησία. Η θεσμική εκκλησία είναι διαφορετική από την εκκλησία του Χριστού. Εάν η θεσμική εκκλησία ταυτίζεται με την ορθόδοξη ταυτίζεται με την ορθόδοξη πίστη τότε είναι ορθόδοξη η θεσμική. Εάν η θεσμική εκκλησία δεν υπερασπίζεται την ορθόδοξη πίστη αλλά εισάγει αίρεση τότε αποσχίζεται αιρετικά η θεσμική εκκλησία από την εκκλησία του Χριστού. Αυτά είναι βασικά εκκλησιολογικά θέματα τα οποία δεν τα διδάσκουν.

Ερώτηση:Και στην εκκλησία παραμένουν μόνο όσοι πιστεύουν ουσιαστικά στο σωστό δόγμα της εκκλησίας.

Απάντηση: Ναι, και τότε για να παραμείνουν πρέπει να παύσουν το μνημόσυνο οι κληρικοί και την κοινωνία, δηλαδή να μην εκκλησιάζονται οι λαϊκοί. Για να παραμείνουν στην εκκλησία του Χριστού, των αποστόλων, διότι οι άλλοι όλοι έχουν ξεφύγει.

Ερώτηση:Δεν υπάρχει και στο ένα και στο άλλο μέσα.

Απάντηση: Δεν γίνεται. Και «τύπτειν και παρθευνεύειν» μόνον η Παναγία  το κάνει.

Ερώτηση: Αυτά όσον αφορά και λίγα περί της επικαιρότητας της εκκλησιαστικής. Κύριε καθηγητά σας ευχαριστούμε πάρα πολύ.

Απάντηση: Εγώ σας ευχαριστώ που μου δώσατε τη δυνατότητα να πω κάποια πράγματα.
Μετά την αποκαλυπτική σε αλήθειες συνέντευξη του πανεπιστημιακού καθηγητή πλησίασε η σκέψη μου στο όρος Σινά και στην αναταραχή των Ισραηλιτών για την πολυήμερη απουσία του Μωυσή. «Τότε ο Ααρών κάτω από την πίεση του ανυπόμονου λαού υπέκυψε, κατασκεύασε χρυσό μοσχάρι (μόσχον χωνευτόν) από χρυσά κοσμήματα, και επέτρεψε τη λατρεία του. Με την επιστροφή του, ο Μωυσής εξοργίστηκε γι’ αυτή την απιστία και κατέστρεψε το είδωλο, αλλά και τις θεοπαράδοτες πλάκες του νόμου του θεού λέγοντας ότι δεν αξίζει να δοθεί αυτός ο θείος νόμος σε αυτόν τον λαό που αποστατεί . Αργότερα όμως επανήλθε η τάξη, όλοι μετάνοιωσαν για την ηθική τους κατάπτωση και έτσι ο Μωυσής μεσολάβησε για τη θεία συγχώρεση».  Διατείνομαι να πω ότι η καρδιά μας έχει σκληρύνει και δεν γογγύζει μπροστά στη θυσία του Χριστού. Οι ψεύτικοι θεοί είναι πολλοί. Ο Αληθινός Τριαδικός Θεός είναι Ένας.
Ολοκληρώνοντας τη συζήτηση αυτή μνημονεύω ένα απόσπασμα από την  αγία Γραφή: «Αυτός ο λαός, σαν να έπραξε το δίκαιο και σαν να μην παραμέλησε καμιά εντολή μου, ζητούν από μένα, το Θεό, δίκαιη κρίση και αξιοπιστία, και θέλουν να έρθουν κοντά μου και μου λένε: Γιατί υποβληθήκαμε σε νηστείες και ταλαιπωρίες, αφού δε μας έδωσες καμιά σημασία; Κι εγώ τους απάντησα: Γιατί τις ημέρες που νηστεύατε, κυνηγούσατε τα άνομα συμφέροντά σας, που ταυτίζονταν με τις πονηριές του νου σας»(Ησ. 58:2-5)· και προσφέρατε τα πονηρά σας έργα, και τους κακούς λογισμούς σας, ως θυσίες σε είδωλα. Λογαριάσατε τα συμφέροντα και τις πανουργίες σας για θεούς σας, και θυσιάσατε, με τους κόπους σας, το σώμα σας σ’ αυτούς· αυτό το σώμα, που είναι ανώτερο από όλα τα θυμιάματα και τις θυσίες. Αυτό, λοιπόν, το σώμα σας σε μένα έπρεπε να το αφιερώσετε, με τις αγαθοεργίες σας, και με την καθαρή σας συνείδηση, λέει ο Κύριος. “αύριον είναι εορτή προς τιμήν του Κυρίου» (Εξοδ. 32,5)!

Προέλευση εικόνας: Βικιπαίδεια. Η Προσκύνηση του Χρυσού Μόσχου” από τον Νικόλας Πουσέν

e-thessalia.gr29 Σεπτεμβρίου 2017