ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Δευτέρα 10 Ιουνίου 2019

ΟΣΙΟΣ ΘΕΟΦΑΝΗΣ Ο ΕΓΚΛΕΙΣΤΟΣ: ΟΥΤΕ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΕ ΤΗ ΒΙΑ!


Άγιος Θεοφάνης ο Έγκλειστος: Ούτε ο ίδιος ο Θεός δεν μπαίνει στο ιερό της ψυχής μας με τη βία. Ζητά πρώτα ταπεινά την άδειά μας. 

ΓΕΡΩΝ ΙΩΣΗΦ Ο ΗΣΥΧΑΣΤΗΣ: ΕΡΧΕΤΑΙ ΝΥΞ, Η ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ!


Γέρων Ιωσήφ ο Ησυχαστής: Διότι ἔρχεται νύξ, ἡ τοῦ θανάτου, καί οὐδείς πλέον δύναται ἐργάζεσθαι. Διά τοῦτο σπεύσον. Ὀλίγος ὁ καιρός.

ΓΕΡΩΝ ΣΩΦΡΟΝΙΟΣ ΣΑΧΑΡΩΦ: ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΥΛΙΚΗΣ ΑΝΕΣΗΣ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΧΑΣΑΝ ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΝΕΣΗ!


Γέρων Σωφρόνιος Σαχάρωφ: Με την αναζήτηση της υλικής των άνεσης, οι άνθρωποι έχασαν την πνευματική άνεση και ο σύγχρονος υλικός δυναμισμός ο οποίος δεσπόζει επί των πνευμάτων και των καρδιών του αιώνος τούτου, περιβάλλεται όλο και περισσότερο από δαιμονικό χαρακτήρα. Και αυτό δεν είναι εκπληκτικό, καθ’ όσον τίποτε άλλο δεν εκφράζει παρά την δυναμικότητα της αμαρτίας.

ΓΕΡΩΝ ΣΩΦΡΟΝΙΟΣ ΣΑΧΑΡΩΦ! ΔΕΝ ΞΕΡΩ, ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΓΝΩΡΙΖΩ, ΟΤΙ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΒΛΕΠΩ ΜΟΝΟ ΧΡΙΣΤΟ!


Γέρων Σωφρόνιος Σαχάρωφ: Δεν ξέρω. Ένα μόνο γνωρίζω, ότι μέσα μου βλέπω μόνο Χριστό.

Κυριακή 9 Ιουνίου 2019

ΕΥΔΟΞΙΑ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ: ΣΗΜΕΙΟΝ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ

Σημεῖον τοῦ Ἀντιχρίστου
Εὐδοξία Αὐγουστίνου, Φιλόλογος - Θεολόγος 

Σκοτεινές, ταραχώδεις, πονηρές ἡμέρες! Δέν εἶναι ὑπερβολή ἄν ποῦμε ὅτι ἡ τρομερή σκιά τοῦ Ἀντιχρίστου, γιά τόν ὁποῖο μιλοῦν οἱ Γραφές, πλανᾶται τώρα ἐπάνω στή γῆ... Ὁ Ἀντίχριστος μαίνεται καί ὁ πλανήτης σείεται. Ἕνα ἀπό τά πρῶ­τα σημεῖα τῆς ἐμφανίσεως καί τῆς καταστροφικῆς μανίας του εἶναι ὅτι ἀ­νοίγει τό στόμα του νά βλασφημήσει τό ὄνομα τοῦ Θεοῦ, γκρεμίζει τόν σεβασμό γιά τόν Δημιουργό τοῦ παντός καί διδάσκει τούς ἀνθρώπους νά βλασφημοῦν• «τὸ ὄνομα αὐ­τοῦ καὶ τὴν σκηνὴν αὐτοῦ, τοὺς ἐν τῷ οὐ­­ρανῷ σκηνοῦντας» (Ἀπ 13, 6). Ἔτσι μέ τίς ἐνέργει­ές του ἡ βλασφημία τελευταῖα αὐ­ξήθηκε καταπληκτικά, γράφει ἐπίκαιρα καί προφητικά ὁ ἀείμνηστος μητρο­πολίτης Φλωρίνης π. Αὐ­γουστῖνος Καντιώτης στό βιβλίο του «Ἀν­τιβλασφημικός Ἀγών», ἀπ᾽ ὅπου καί ὁ τίτλος τοῦ ἄρθρου.

Ἡ κυβέρνηση τῶν 145 βουλευτῶν ἑτοιμάζει -κον­τά στά τό­σα- καί σειρά ἀλ­λαγῶν μέ τήν κατάργηση τῶν πταισμάτων τοῦ σχεδίου Νόμου γιά τόν νέο Ποινικό Κώδικα. Συγκεκριμένα σέ ὅ,τι ἀφορᾶ στήν πίστη καί στήν Ἐκκλησία καταργοῦνται τά ἄρθρα πού ἀναφέρονται στήν κακόβουλη βλασφημία καί τήν καθύβριση μέ ὁ­ποιονδήποτε τρόπο τοῦ Θεοῦ καί τῆς Θρη­­σκείας (ἄρθρα 198-199), καθώς καί στήν περιύβριση νεκροῦ, μελῶν του ἤ τῆς τέφρας του (ἄρθρο 201). 
Πρακτικά, οἱ προωθούμενες ἀλλαγές σημαίνουν ὅτι θά μπορεῖ ὁ ὁποιοσδήποτε δημόσια, χωρίς νά κινδυνεύει νά τοῦ ἐπιβληθεῖ κάποια ποινική κύρωση, νά βρίζει μέ ὁποιονδήποτε τρόπο τόν Θεό• νά βλασφημεῖ τά θεῖα• νά καθυβρίζει κακόβουλα μέ ὁποιονδήποτε τρόπο τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἤ ἄλλη ἀναγνωρισμένη θρησκεί­α• νά προβαίνει σέ περιύβριση νεκροῦ, τά­φου καί σέ ἄλλες παραβατικές συμ­πε­ρι­­φορές, πού μέχρι σήμερα τουλάχιστον θεωροῦνται κολάσιμες καί ἐπιφέρουν ποινι­κές κυρώσεις.
Γιά τίς ἐπιχειρούμενες ἀλλαγές μᾶς ἔχει προειδοποιήσει ὁ θεῖος λόγος: «Ἐν ἐσχάταις ἡμέραις... ἔσονται οἱ ἄνθρωποι ... βλάσφημοι» (Β΄ Τι 3, 1-2). Ἡ Δ.Ι.Σ. τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος σέ πρόσφατη Συνεδρία της γιά τό ἀναφυέν θέμα ἀποφάσισε νά παρέμβει σημειώνοντας σέ σχετικό Δελτίο Τύπου: «... τό γεγονός αὐτό θά ἔχει ἀρνητικά ἀποτελέσματα γιά τό ἀγαθό τῆς θρησκευτικῆς καί κοινωνικῆς εἰρήνης, θέ­μα πού ἀφορᾶ καί ὅλες τίς δραστηριοποιούμενες στόν τόπο μας γνωστές θρη­σκεῖ­ες».
Γιατί γινόμαστε ἐπιλήσμονες τῶν παραδόσεών μας; Ὁ σεβασμός στόν νεκρό -κε­κοιμημένο κατά τήν Ἐκκλησία- ἀποτελεῖ χαρακτηριστικό τοῦ ἀξιακοῦ συστήματος τῆς ἀρχαίας Ἑλλάδας, χρέος στά «ἄ­γραπτα κἀσφαλῆ θεῶν νόμιμα», τά ὁποῖα δέν ἰσχύουν σήμερον μόνον ἤ χθές «ἀλλ᾽ ἀείποτε ζῇ ταῦτα κοὐδεὶς οἶδεν ἐξ ὅτου ᾽φάνη» (Σοφοκλέους, Ἀντιγόνη, 454ἑ.). Δέν πρόκειται μόνον γιά ἕνα ἁπλό ἔθιμο, πού χρήζει «ἐκσυγχρονισμοῦ» καί ἀποκα­θη­λώσεως!
Ἀξίζει νά ὑπενθυμίσουμε ὅτι ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, ἀνεξάρτητα ἀπό τόν ἰσχύοντα Ποι­­νικό Κώδικα ὑβρίζεται εὐκαίρως ἀκαίρως. Εἶναι γνωστό ὅτι καμιά γυναί­κα στήν Ἑλ­λάδα δέν ὑβρίζεται τόσο αἰσχρά ὅσο ἡ Παναγία μας, τόνιζε συχνά ὁ π. Αὐ­γου­στῖνος στό πλαίσιο τοῦ μεγάλου ἀντιβλασφημικοῦ ἀγώνα του. Ἐπιπλέ­ον, σύμφωνα μέ ἔκδοση τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας Ἔρευνας καί Θρησκευμάτων τοῦ 2016 γιά τά περιστατικά εἰς βάρος χώρων θρησκευτικῆς σημασίας στήν Ἑλ­λάδα, ἀπό τά 215 πού καταγράφηκαν, τά 208 ἔγιναν εἰς βά­ρος τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκ­κλησίας καί ἀφοροῦν τυμβωρυχίες/νεκροσυλίες, βανδαλισμούς, διαρρήξεις, κλοπές, ἱεροσυλίες, ἐμ­πρησμούς καί λοιπές βεβηλώσεις• 1 εἰς βά­ρος ρωμαιοκαθολικοῦ χώ­ρου, 5 εἰς βάρος ἑβραϊκῶν χώρων καί 1 εἰς βάρος μουσουλμανικοῦ.
Εἶναι ἄξιο ἀπορίας πῶς τό κράτος ἀ­πό τή μιά θεσπίζει νόμο (4285/2012) γιά τήν καταπολέμηση μορφῶν καί ἐκδηλώσεων ρατσισμοῦ καί ξενοφοβίας, κι ἀπό τήν ἄλλη ἀποποινικοποιεῖ τίς κακόβουλες πράξεις ἐναντίον τῶν ἱερῶν καί τῶν ὁσίων τῶν πολιτῶν! Ἄν λάβουμε μάλιστα ὑπόψη μας τά ἀνωτέρω περιστατικά σέ θρησκευτικούς χώρους, τελικά ἡ ἀποποινικοποίη­ση φαίνεται πώς πλήττει, σχεδόν ἀπο­κλει­στικά, τούς Ὀρθόδοξους Χριστιανούς.
Γιά τό ἁμάρτημα τῆς βλασφημίας ὠφέλιμο εἶναι νά ἀκούσουμε τή φωνή τῶν ἁ­γί­ων Πατέρων μας:
«Κάθε ἄλλη ἁμαρτία συγκρινομένη μέ τή βλασφημία εἶναι ἐλαφριά», λέγει ὁ ἅ­γιος Ἱερώνυμος. «Ὁ ἁμαρτάνων παραβαίνει νόμον, ἐνῶ αὐτός πού βλασφημεῖ τόν Θεό, ἀθετεῖ τή Θεότητα», κηρύττει ὁ φω­στή­ρας τῆς Καισαρείας, Μέγας Βασίλειος. «Δέν ὑπάρχει τίποτε χειρότερο ἀπό τή βλασφημία! Καμία ἁμαρτία δέν συγκρίνεται μαζί της. Οὔτε τίποτε ἄλλο παροργίζει τόσο τόν Θεό ὅσο τό νά βλασφημεῖται τό ὄνομά του. Γι᾽ αὐτό δέν πρέπει κανείς οὔ­τε ν᾽ ἀμελήσει καί νά παρασυρθεῖ ὁ ἴδι­ος, ἀλλ᾽ οὔτε καί νά ἀδιαφορήσει, ἄν ἀ­κούσει κάποιον νά βλασφημεῖ. Αὐτή ἡ ἁμαρτία αὐξάνει ὅλα τά κακά, ταράζει καί φέρνει σύγχυση σέ ὅλη μας τή ζωή καί στό τέλος μᾶς ἑτοιμάζει ἀτέλειωτη κόλαση καί ἀφόρητη τιμωρία», προσθέτει ὁ ἅγιος Χρυσόστομος. «Φοβηθῆτε, ἀδελφοί, τήν κόλασιν καί τήν τιμωρίαν, ὁπού μέλλουν νά λάβουν οἱ βλάσφημοι μετά θάνατον, καί παύσετε ἀπό τάς βλασφημίας... Καθώς ἐκεῖνος ὅπου ρίπτει πέτραν εἰς τόν οὐρανόν δέν βλάπτει τόν οὐρανόν, ἀλλά βλάπτει τόν ἑαυτόν του, ἐπειδή γυρίζει ἡ πέτρα καί τοῦ συντρίβει τήν κεφαλήν, ἔτσι καί ὅποιος βλασφημεῖ κατά τοῦ Θεοῦ, δέν βλάπτει τόν Θεόν, ἀλλά μόνον καί μόνον βλάπτει τόν ἑαυτόν του καί τήν ψυχήν του κολάζει ὁ ἄθλιος», διδάσκει ὁ ἅγιος Νικόδημος ὁ ἁγιορείτης. «Ἕνας ἄνθρωπος νά μέ ὑβρί­ση, νά φονεύση τόν πατέρα μου, τήν μητέρα μου, τόν ἀδελφόν μου, καί ὕστερα τό μάτι νά μοῦ βγάλη, ἔχω χρέος ὡσάν χριστιανός νά τόν συγχωρήσω. Τόν δέ νά ὑ­βρί­ση τόν Χριστόν μου καί τήν Παναγίαν μου, δέν θέλω νά τόν βλέπω», ἐπισημαίνει ὁ ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός.
Στό 37ο κεφάλαιο τοῦ Ἠσαΐα διαβάζουμε ὅτι γιά μία μόνον ὕβρη, γιά μία βλασφημία κατά τοῦ Θεοῦ μέσα σέ μία νύκτα ἄγγελος Κυρίου ἐξολόθρευσε 185.000 ἄνδρες καί διέλυσε τήν πανίσχυρη αὐτοκρατορία τοῦ Σενναχηρείμ. Πόσες τιμωρίες μᾶς ἁρμόζουν γιά τό πλῆθος τῶν βλασφημιῶν μας; Ἄς μᾶς βάλει σέ σκέψεις τό φοβερό αὐτό περιστατικό.
Ποῦ ὁδηγεῖται, λοιπόν, ἡ κοινωνία μας, ὅταν δέν σέβεται τά θέσμια, τά ἱερά καί τά ὅσια, πού αἰῶνες τή γαλουχοῦν καί τήν τρέφουν; Μπορεῖ στό ὄνομα τοῦ... «ἐξορθολογισμοῦ τῶν ἀδικημάτων» νά ἀ­ποϊεροποιεῖται ὁ ἱστός μιᾶς κοινωνίας; Ἐ­νώπιον ὅλων τῶν προωθούμενων ἀλλαγῶν καί ἀνατροπῶν ὀφείλουμε νά ἐκφράσουμε τήν ἀγωνία μας, τόν προβληματισμό μας, τή διαφωνία-διαμαρτυρία μας! 
Ὅταν ἡ πίστη μας, πού ἀποτελεῖ στοιχεῖο τῆς ἰδιοπροσωπίας μας καί τῆς ταυτότητας τοῦ λαοῦ μας, ἀπειλεῖται, ἔχουμε χρέος καί εὐθύνη ὅλοι μας νά ἀγωνισθοῦ­με, γιά νά διαφυλάξουμε καί νά διασφαλίσουμε τήν ἱερότητά της. Ὅταν μέ πλειάδα νόμων κατοχυρώνονται τά πάσης φύσεως δικαιώματα μειονοτήτων καί διαφορετικοτήτων -καί καλῶς γίνεται- γιά ποιόν λόγο νά μήν εἶναι κατοχυρωμένο τό δικαίωμα τοῦ σεβασμοῦ στή χριστιανική πίστη, καί τῆς τιμῆς στούς νεκρούς;

ΤΡΕΙΣ ΠΑΤΕΡΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟ ΓΕΡΟΝΤΑ ΚΛΗΜΗ ΖΩΚΑΡΗ

ΓΕΡΩΝ ΙΩΣΗΦ Ο ΗΣΥΧΑΣΤΗΣ: Η ΘΕΙΑ ΧΑΡΙΣ ΕΙΝΑΙ ΓΛΥΚΙΑ, ΕΙΡΗΝΙΚΗ, ΤΑΠΕΙΝΗ!


Γέρων Ιωσήφ ο Ησυχαστής: Η θεία Χάρις είναι γλυκιά, ειρηνική, ταπεινή, ήσυχη, καθαρτική, φωτιστική, χαροποιός και δεν χωρεί καμία αμφιβολία ότι είναι η θεία Χάρις.

ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ: ΕΑΝ ΕΧΕΙΣ ΑΜΦΙΒΟΛΙΑ, ΟΤΙ Η ΚΑΘΕ ΜΙΑ ΠΡΑΞΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΑΙ ΑΦ' ΥΨΗΛΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ, ΕΞΕΤΑΣΕ ΚΑΙ ΘΑ ΔΕΙΣ!


Ἅγιος Ἀντώνιος: Ἐὰν ἔχῃς ἀμφιβολία, ὅτι ἡ κάθε μία πράξη παρακολουθεῖται ἀφ᾿ ὑψηλοῦ ἀπὸ τὸν Θεό, ἐξέτασε (τὸν ἑαυτό σου) καὶ θὰ δεῖς, ὅτι σύ, ποὺ εἶσαι ἄνθρωπος καὶ χῶμα, μπορεῖς νὰ ἐξετάζῃς καὶ νὰ ἐννοεῖς ταυτοχρόνως πολλὰ καὶ διάφορα θέματα. Πόσον μᾶλλον ὁ Θεός, ποὺ τὰ βλέπει ὅλα σὰν σπόρο σιναπιοῦ. Αὐτὸς ποὺ τὰ πάντα ζωογονεῖ καὶ τρέφει ὅπως θέλει;

ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ: Ο ΑΛΗΘΙΝΑ ΛΟΓΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΖΗΛΟ ΕΧΕΙ!


Άγιος Αντώνιος: Ο αληθινά λογικός άνθρωπος ένα μόνο ζήλο έχει: να πείθεται και να αρέσει στο Θεό των όλων. Σ’ αυτό και μόνον πρέπει να εκπαιδεύει την ψυχή του, ώστε ν’ αρέσει στο Θεό, ευχαριστώντας για την τόσο μεγάλη Του πρόνοια και ρύθμιση των όλων, οτιδήποτε κι’ αν του τύχει στη ζωή του. Γιατί είναι άτοπο, τους μεν ιατρούς, που μας δίδουν και πικρά και δυσάρεστα φάρμακα, να τους ευχαριστούμε για την υγεία του σώματός μας, προς τον Θεό δε να είμαστε αχάριστοι, για τα πράγματα που μας φαίνονται δυσάρεστα και δύσκολα και να μην ξέρομε ότι όλα γίνονται όπως πρέπει και προς το συμφέρον μας κατά την Πρόνοιά Του. Η γνώση του θελήματος του Θεού και η πίστη στο Θεό, είναι η σωτηρία και η τελειότητα της ψυχής.

ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ: ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΠΛΗΣΙΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΑΓΑΘΟ, ΑΝ ΠΡΩΤΑ ΔΕΝ ΑΠΟΦΥΓΟΥΜΕ ΤΟ ΚΑΚΟ!


Μέγας Βασίλειος: Είναι αδύνατο να πλησιάσουμε το αγαθό, αν πρώτα δεν απομακρυνθούμε και αποφύγουμε το κακό.

ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ: ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ!


Μέγας Βασίλειος: Να προσέχεις τον εαυτό σου, για να γνωρίσεις την υγεία και την αρρώστια της ψυχής σου!

Σάββατο 8 Ιουνίου 2019

ΑΓΙΟΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ: Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΙΠΛΑ ΜΟΥ, Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΜΠΡΟΣ ΜΟΥ!


Άγιος Πατρίκιος: Η προσευχή του Αγίου Πατρικίου

Η Ασπίδα μου σήμερα, μια αμάχητη δύναμη, η επίκληση της Τριάδας, στην βεβαίωση της Τριαδικότητας, στην ομολογία της Μοναδικότητας του Δημιουργού των Πάντων, δια της Αγάπης. Ασπίδα μου σήμερα η Δύναμη της Αγάπης των Χερουβείμ, η Υπακοή των Αγγέλων, η Διακονία των Αρχαγγέλων, των Αγίων ο ένδοξος Αναστάσιμος χορός, οι Προσευχές των Πατριαρχών, των Προφητών οι Οράσεις, των Αποστολών οι Διδαχές, των Ομολογητών η Πίστη, των Παρθένων η Αγνότητα, των Δικαίων τα Παλαίσματα. Η Ασπίδα μου σήμερα η Δύναμη του Ουρανού, το απαύγασμα του Ηλιου, η ασπράδα του φεγγαριού, της φωτιάς το σελάγισμα, της αστραπής το τάχος, η σφοδρότητα του ανέμου, το βάθος του ωκεανού, της γης η σταθερότητα, η ακινησία των βράχων. Ο Χριστός δίπλα μου, ο Χριστός εμπρός μου, Ο Χριστός πίσω μου, ο Χριστός εντός μου, Ο Χριστός πάνω και κάτω, Ο Χριστός παραμυθεί και ανακαινίζει, Ο Χριστός στην ειρήνη, ο Χριστός στον κίνδυνο, Ο Χριστός στην καρδιά αυτών που με σκέφτονται, Ο Χριστός στην καρδιά αυτών που μου μιλούν.

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ: ΚΡΑΤΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ!


Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς: Κράτα όλα τα πράγματα στην κατάλληλη απόσταση, μόνο την ψυχή σου πλησίασε όσο περισσότερο στον Θεό. Εάν χύσεις νερό στην φωτιά, δεν θα έχεις ούτε νερό ούτε φωτιά. Εάν επιθυμήσεις το ξένο, θα μισήσεις το δικό σου και θα χάσεις και τα δυο. Εάν πλησιάσεις την υπηρέτρια όσο και την γυναίκα σου, δεν θα έχεις ούτε υπηρέτρια ούτε γυναίκα. Εάν πίνεις συχνά στην υγεία του άλλου, θα χάσεις τη δική σου. Εάν ασταμάτητα μετράς χρήματα του άλλου, όλο και λιγότερο θα έχεις δικά σου. Εάν ασταμάτητα μετράς τις αμαρτίας του άλλου, οι δικές σου θα αυξάνονται!

ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ: ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΛΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟ, ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΚΑΛΌ ΤΡΟΠΟ!


Άγιος Γρηγόριος Θεολόγος: Και το καλόν ου καλόν, όταν μη καλώς γίνηται. (Και το καλό δεν είναι καλό, όταν δεν γίνεται με καλό τρόπο).

Παρασκευή 7 Ιουνίου 2019

ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΑΝ ΔΟΥΛΕΥΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΜΑΡΤΙΑ ΘΑ ΠΛΗΡΩΘΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ!


Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: Αν δουλεύεις στην αμαρτία θα πληρωθείς από το διάβολο... Αν εργάζεσαι στην αρετή θα πληρωθείς από τον Χριστό!

ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΤΟ "ΔΟΞΑ ΣΟΙ Ο ΘΕΟΣ" ΝΑ ΜΗΝ ΛΕΙΠΕΙ ΠΟΤΕ ΑΠΟ ΤΑ ΧΕΙΛΗ ΣΑΣ!


Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: Το «δόξα σοι ο Θεός» να μη λείπει ποτέ από τα χείλη σας. Εγώ, όταν πονάω, το «δόξα σοι ο Θεός» έχω για χάπι του πόνου• τίποτε άλλο δεν με πιάνει. Το «δόξα σοι ο Θεός» είναι ανώτερο και από το «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με».
Έλεγε ο Πάπα-Τύχων: «Το “Κύριε ελέησον” έχει εκατό δραχμές, το “δόξα σοι ο Θεός” έχει χίλιες δραχμές• είναι δηλαδή πολύ πιο ακριβό». Ήθελε να πη ότι ο άνθρωπος ζητάει το έλεος του Θεού από ανάγκη, ενώ δοξολογεί τον Θεό από φιλότιμο, και αυτό έχει μεγαλύτερη αξία. Συνιστούσε μάλιστα να λέμε το «δόξα σοι ο Θεός», όχι μόνο όταν είμαστε καλά, αλλά και όταν περνάμε δοκιμασίες, γιατί και τις δοκιμασίες τις επιτρέπει ο Θεός για φάρμακα της ψυχής.

ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΜΑΣ ΣΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΝ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ!


Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: Τὴν Ὀρθοδοξία μας σάν Ἕλληνες τὴν ὀφείλουμε στὸν Χριστό, καὶ τούς ἁγίους Μάρτυρες καὶ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας· καὶ τὴν ἐλευθερία μας τὴν ὀφείλουμε στούς ἥρωες τῆς Πατρίδας μας, ποὺ ἔχυσαν τὸ αἷμα τους γιὰ μας...
Αὐτήν τὴν ἁγία κληρονομιά, ὀφείλουμε νὰ τὴν τιμήσουμε καὶ νὰ τὴν διατηρήσουμε, καὶ ὄχι νὰ τὴν ἐξαφανίσουμε στὶς μέρες μας...

ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΓΑΜΟΣ Ή ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ;


Γάμος ή μοναχισμός;

Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: Και οι δύο δρόμοι που έχει χαράξει ή Εκκλησία μας είναι ευλογημένοι, γιατί και οι δύο μπορούν να τους οδηγήσουν στον Παράδεισο, αν ζήσουν κατά Θεόν. Ας υποθέσουμε ότι δύο άνθρωποι ξεκινούν να πάνε σε ένα Προσκύνημα. Ό ένας πηγαίνει με το λεωφορείο από τον δημόσιο δρόμο και ό άλλος πηγαίνει με τα πόδια από κάποιο μονοπάτι. Και οι δύο όμως έχουν τον ίδιο σκοπό. Ό Θεός και το ένα το χαίρεται και το άλλο το θαυμάζει. Κακό είναι, όταν αυτός που πάει από το μονοπάτι κατακρίνει μέσα του τον άλλον, που πάει από τον δημόσιο δρόμο, ή και το αντίστροφο...
Εγώ μέχρι τώρα σε κανέναν νέο δεν είπα ούτε να παντρευτεί ούτε να γίνει καλόγερος. Αν κάποιος με ρωτήσει, του λέω: «Να κάνης αυτό που σε αναπαύει, φθάνει να είσαι κοντά στον Χριστό». Και αν μου πει ότι δεν αναπαύεται στον κόσμο, τότε του μιλάω για τον Μοναχισμό, για να τον βοηθήσω να βρει τον δρόμο του.

Πέμπτη 6 Ιουνίου 2019

ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΧΟΣ ΦΥΤΕΨΕ ΜΙΑ ΕΛΙΑ ΚΑΙ ΑΡΧΙΣΕ ΝΑ ΠΡΟΣΕΥΧΕΤΑΙ: ΚΥΡΙΕ, ΣΤΕΙΛΤΕ ΜΟΥ ΒΡΟΧΗ.


Και ο Κύριος έστειλε βροχή στη γη.

Το δέντρο ήταν κορεσμένο με υγρασία και ο μοναχός συνέχισε να προσεύχεται:

Και τώρα, Κύριε, σας ζητώ να στείλετε πολύ ήλιο – το δέντρο μου χρειάζεται ζεστασιά.

Και ο Κύριος έστειλε τον ήλιο.
Το δέντρο μεγάλωσε.

Ο μοναχός συνέχισε να προσεύχεται γι ‘αυτό: Κύριε, δώσε λίγο παγετό για να ενισχυθούν οι ρίζες και τα κλαδιά.
Ο Κύριος έστειλε παγετό και … το δέντρο πέθανε.

Ο μοναχός ήταν πολύ αναστατωμένος.
Πήγε σε άλλον μοναχό για να πει την ιστορία του και να μοιραστεί τη θλίψη του.

Έχω επίσης μια ελιά, κοίτα – απάντησε ένας άλλος μοναχός.

Το δέντρο του έχει μεγαλώσει όμορφα. Αλλά προσευχήθηκα διαφορετικά. Είπα στον Θεό ότι είναι ο Δημιουργός αυτού του δέντρου και ότι ξέρει καλύτερα τι χρειάζεται γι ‘αυτό.
Απλώς ζήτησα από τον Θεό να τον φροντίσει και το κάνει.

Αυτό ισχύει για εμάς. Συχνά ρωτάμε , κατά τη γνώμη μας, τι χρειαζόμαστε. Αλλά μόνο ο Θεός ξέρει τι χρειαζόμαστε. Τον εμπιστευόμαστε εντελώς!