ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
(Σύ εἶ νῦν ἀνόμως
γαυριῶν..! Ἡμεῖς "ἡττώμενοι Νικῶμεν"...)
(Εσύ
ανόμως τώρα καυχιέσαι..! Εμείς "ηττώμενοι Νικάμε"...)
Το Υπουργείο Παιδείας
και ο Υπουργός επί της Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Γαβρόγλου προέβη σε
εκφοβιστικές προς τους εκπαιδευτικούς δηλώσεις (ανακοίνωση ΥΠΕΘ 02-10-2018),
σχολιάζοντας επιστολή (Αριθμ. Πρωτ. 110, 25-09-2018) του Διοικητικού Συμβουλίου
της Πανελληνίου Ενώσεως Θεολόγων (ΠΕΘ) προς τους Θεολόγους καθηγητές.
Ειδικότερα απείλησε
τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν το μάθημα των Θρησκευτικών στο ελληνικό
σχολείο ότι, αν δεν εφαρμόσουν τα νέα
πολυθρησκειακά Προγράμματα Σπουδών, θα
δεχθούν πειθαρχικές διώξεις. Η ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, μάλιστα,
χαρακτηρίζει τα όσα η ΠΕΘ αναφέρει στην επιστολή της, ως μία «παράνομη ενέργεια», επειδή η ΠΕΘ
-κατά τον κ. Υπουργό- «προτρέπει τους
εκπαιδευτικούς να μην διδάσκουν το μάθημα των Θρησκευτικών σύμφωνα με το νόμιμο
πρόγραμμα σπουδών». Στρέφεται δε ευθέως εναντίον της ΠΕΘ και των μελών
της, απειλώντας τους εκπαιδευτικούς Θεολόγους, «ότι δεν πρόκειται να ανεχθεί παράνομες ενέργειες
που επισείουν πειθαρχικές ευθύνες».
Η ΠΕΘ αποτελεί
επιστημονική και συνδικαλιστική Ένωση, η οποία διαχρονικά αγωνίζεται για τη
διασφάλιση και παροχή ορθόδοξης χριστιανικής Παιδείας στα ελληνικά σχολεία,
σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους νόμους της ελληνικής πολιτείας. Συνεπώς η
ΠΕΘ απορρίπτει άρδην τις συστάσεις νομιμότητας από τον Υπουργό, που στο συγκεκριμένο θέμα της παροχής θρησκευτικής
αγωγής ανόμως ενεργεί μη εφαρμόζοντας τις Ακυρωτικές αποφάσεις 660/2018 και
926/2018 του Ανωτάτου δικαστικού θεσμού της χώρας, του Συμβουλίου της
Επικρατείας.
Ο κ.
Υπουργός φαίνεται ότι, ελλείψει επιχειρημάτων, προβαίνει σε
επιθετικούς χαρακτηρισμούς. Ελλείψει
δηλαδή ουσιαστικού λόγου δεν πείθει πλέον ούτε τους εκπαιδευτικούς, ούτε
τους γονείς των μαθητών αλλά ούτε και την ευρύτερη κοινωνία. Η απώλεια, ωστόσο, ψυχραιμίας
οδηγεί σε κατασταλτικές ενέργειες και σε προσπάθεια εκφοβισμού των
εκπαιδευτικών που διδάσκουν
το μάθημα των Θρησκευτικών. Εκφοβίζοντας τους εκπαιδευτικούς ίσως ελπίζει κανείς ότι θα εκβιαστούν να διδάξουν ένα Πρόγραμμα, το οποίο, όπως σαφώς δηλώθηκε στις σχετικές
ακυρωτικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, είναι
αντισυνταγματικό, αντορθόδοξο, αντιπαιδαγωγικό και ωθεί στο βαρύτατο ποινικά
αδίκημα του προσηλυτισμού.
Η ΠΕΘ καλεί τον κ.
Υπουργό και εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας, να μην προβαίνουν σε
προκλητικές δηλώσεις και επιθετικούς προσδιορισμούς, απαιτώντας μάλιστα από
τους εκπαιδευτικούς να αποσυνταγματιστούν. Καλεί, μάλιστα, να αναγνωστεί
επισταμένως από τους εκπροσώπους του Υπουργείου η επιστολή που απέστειλε η ΠΕΘ
στα μέλη της, διότι η
ΠΕΘ πιστεύει ότι είναι ατεκμηρίωτες νομικά οι κατηγορίες που άδικως της
προσάπτονται με τις άκρως εκφοβιστικές
ανακοινώσεις. Τα
κείμενα της ΠΕΘ δεν είναι "νοηματικές ακροβασίες", όπως πιστεύει
και διακηρύσσει ο υπουργός, ούτε περιέχουν εκχυδαϊσμένους επιθετικούς
προσδιορισμούς. Περιέχουν
λόγο ουσιαστικής υπόστασης που αγωνιά για τον μακραίωνο πολιτισμό αυτού του
τόπου που προβάλλεται σήμερα στην Εκπαίδευση ως χυδανός από τα Νέα Προγράμματα
Σπουδών.
Η
ΠΕΘ, ελπίζοντας ότι ο κ. Γαβρόγλου «υιοθετεί, πρώτα εκείνος, τις
αξίες των δυτικών δημοκρατιών και όχι άλλων χωρών»,του υπενθυμίζει απλά και με σεβασμό ότι με πειθαρχικές απειλές,
εκφοβισμό και επιθετικότητα δεν πείθονται οι εκπαιδευτικοί και για τον λόγο
αυτό, το μόνο που απομένει είναι να συνέλθει σε ένα διαλογικό πλαίσιο
επικοινωνίας και ελευθεροποιού νομιμότητας. Σε αυτό το πλαίσιο είναι
βέβαιο ότι θα συναντηθεί με την ΠΕΘ και τα μέλη της που σέβονται τους δημοκρατικούς
θεσμούς και τό Σύνταγμα του Τόπου στο οποίο ορκίστηκαν.
Οι ορθόδοξοι
Θεολόγοι της πατρίδας μας, μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία και τη
διδασκαλία στην τάξη, έπρατταν πάντοτε, πράττουν και θα συνεχίσουν να πράττουν,
με συνείδηση το υπηρεσιακό τους χρέος έναντι
Θεού και ανθρώπων, με σεβασμό στο Σύνταγμα και τους νόμους, προπαντός όμως με
σεβασμό στους μαθητές, στους γονείς, στην ελληνική κοινωνία και στην ΑΔΙΑΠΤΩΤΗ
ελληνορθόδοξη πολιτισμική της κληρονομιά.
Το ΔΣ της ΠΕΘ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου