ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2022

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΣΑΒΒΑΣ ΑΧΙΛΛΕΩΣ: "ΔΑΚΤΥΛΟΣ ΘΕΟΥ ΕΣΤΙ...".

Η μανούλα μου όταν με γέννησε, μου έλεγε μόνο μία ευχή:

- Έχε την ευχή μου γιέ μου και να σε δω παπά! Να υπηρετείς τον Χριστό μου, τον Θεό μου τον Αληθινό και να με μνημονεύεις όταν θα πεθάνω...

Αυτή ήταν η αρχή που με έδωσε η μανούλα μου, ο πατέρας μου, η οικογένειά μου και η αγάπη προς την πατρίδα. Διότι όποιος δεν αγαπά την πατρίδα του, την επίγειον, δεν αγαπά ούτε την επουράνιον, την αιώνιον πατρίδα.

Μακάριος και τρισευτυχισμένος είναι εκείνος, που έχει τόσον πόθον προς τον Θεόν, όσον πόθον έχει ένας μανιακός εραστής εις την ερωμένη του.

Αυτός (ο εραστής) έχει ημέρα και νυκτός όλον του το νου σ’ αυτήν που ερωτεύεται και λησμονεί όλες τις άλλες ανάγκες του και βρίσκεται βυθισμένος στη αγάπη μιας γυναικός.

Τόση αγάπη πρέπει να έχουμε και εμείς προς τον Θεόν...
Γίνονται σεισμοί, γίνονται πλημμύρες, γίνονται καταστροφές...
Τί είναι όλα αυτά; Είναι «δάκτυλος Θεού». Αυτό λέγει η Αγία Γραφή. Γιατί σείεται ο τόπος; «Δάκτυλος» Θεού εστί.

Όταν ο Φαραώ κατεδίωκεν τους Εβραίους και ήρθε η πρώτη «πληγή» του Φαραώ, ρωτούσαν ο Φαραώ με τους δικούς του: τι συμβαίνει;

Και οι μάγοι του Φαραώ απαντούσαν:
- «Δάκτυλος» Θεού εστί.

Και εμείς σήμερα όταν βλέπουμε όλα τα δεινά, να λέμε πάντοτε: «Δάκτυλος» Θεού εστί.
Εκείνος είναι που τα κυβερνάει. Εκείνος είναι που τα επιτρέπει για να επιστρέψουμε εμείς εις τον Θεόν...

Εις την Θεία Λειτουργία πάντοτε ακούομεν μία εκφώνηση: «Εαυτούς και αλλήλους και πάσαν την ζωήν ημών Χριστώ τω Θεώ παραθώμεθα».

Αυτό αν το τηρήσουμε είμεθα ήσυχοι. Κοιμούμεθα ήσυχοι, δεν αγρυπνούμε, δεν αγωνιούμε, δεν πάσχουμε... διότι έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στον Θεό και αφήνουμε εις τα χέρια του Θεού τις υποθέσεις μας.

Όπως η μητέρα έχει το παιδάκι της, το οποίο γεννά εις τον κόσμο τούτο, εκείνο δεν το ενδιαφέρει τίποτα. Βρίσκεται στην αγκάλη της μητέρας του και λέγει:

- Εγώ είμαι ασφαλισμένο και η μητέρα θα προνοήσει για να ανατροφή μου, για την ενδυμασία μου και για τα πάντα.

Αυτό το είπε ο Θεός μας πλειστάκις: μην αγωνιάτε τι θα φάτε και τι θα πιείτε. Ο Πατήρ υμών ο ουράνιος θα φροντίσει για εσάς. Ζητείτε πρώτον τη Βασιλεία του Θεού και όλα τα υπόλοιπα επίγεια αγαθά θα σας δοθούν από τον Πατήρ υμών τον ουράνιον (Ματθ. 6, 31 – 33).

† Γέροντας Σάββας Αχιλλέως

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου