Μια μέρα, εκεί που ο
μεγάλος αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος Σωκράτης έκανε τη βόλτα του στην Ακρόπολη,
συνάντησε κάποιον γνωστό του, ο οποίος του ανακοίνωσε ότι έχει να του πει κάτι
πολύ σημαντικό που άκουσε για κάποιον από τους μαθητές του. Ο Σωκράτης του είπε
ότι θα ήθελε, πριν του πει τι είχε ακούσει, να κάνουν το τεστ της “τριπλής
διύλισης”. “- Τριπλή διύλιση;”
ρώτησε με απορία ο γνωστός του. – Ναι, πριν μου
πεις τι άκουσες για το μαθητή μου, θα ήθελα να κάτσουμε για ένα λεπτό να
φιλτράρουμε αυτό που θέλεις να μου πεις. – Το πρώτο φίλτρο
είναι αυτό της αλήθειας. Είσαι λοιπόν εντελώς
σίγουρος ότι αυτό που πρόκειται να μου πεις είναι αλήθεια; – Ε… όχι ακριβώς,
απλά το άκουσα όμως και… –Μάλιστα. Άρα δεν
έχεις ιδέα αν αυτό που θέλεις να μου πεις είναι αλήθεια ή ψέματα. –Ας
δοκιμάσουμε τώρατο δεύτερο φίλτρο,
αυτό της καλοσύνης. Αυτό που πρόκειται να
μου πεις για τον μαθητή μου είναι κάτι καλό; – Καλό; Όχι· το
αντίθετο μάλλον… – Άρα, συνέχισε ο
Σωκράτης, θέλεις να πεις κάτι κακό για τον μαθητή μου, αν και δεν είσαι καθόλου
σίγουρος ότι είναι αλήθεια. Ο γνωστός του έσκυψε το
κεφάλι από ντροπή και αμηχανία. – Παρόλα αυτά,
συνέχισε ο Σωκράτης, μπορείς ακόμα να περάσεις το τεστ γιατί υπάρχει και το
τρίτο φίλτρο. Το τρίτο φίλτρο: της
χρησιμότητας. Είναι αυτό που θέλεις
να μου πεις για τον μαθητή μου κάτι που μπορεί να μου φανεί χρήσιμο (ωφέλιμο)
σε κάτι; – Όχι· δεν
νομίζω… – Άρα,
λοιπόν, αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια ούτε καλό ούτε
χρήσιμο (ωφέλιμο), γιατί θα πρέπει να το ακούσω; Ο γνωστός του έφυγε
ντροπιασμένος, έχοντας πάρει ένα καλό μάθημα… Μήπως είναι καιρός να
βάλουμε κι εμείς αυτό το σοφό τεστ στη ζωή μας; Πόσο μεγάλαἁμαρτήματα
εἶναιἡκαταλαλιά
(κουτσομπολιό) καίἡκατάκριση. Ἀκόμη
καί ἄν εἶναι ἀλήθινό κάτι κακό πού μάθαμε γιά κάποιον δέν πρέπει νά
τό μεταφέρουμε κάνοντας διακίνηση τοῦ δηλητηρίου στούς ἐν Χριστῷ ἀδελφούς
μας. Ἄς μᾶς διδάξουν οἱ Ἀρχαῖοι καί προπάντων ὁ Κύριος πού
μᾶς εἶπε: «Μή κρίνετε ἵνα μή κριθῆτε (Ματθ. 7, 1)». Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης
Όταν μία επιχείρηση έχει
στηθεί σωστά και οργανωμένα μπορεί να πετύχει και να έχει πολύ καλά κέρδη
πείθοντας τον κόσμο για την ποιότητα, την σταθερότητα αλλά και την αξιοπιστία
της.
Αστρολογία-Μέντιουμ-Χαρτιά-Καφές.Μία μεγάληΑΠΑΤΗέχει στηθεί πολύ καλά τα τελευταία χρόνια και έχει κερδίσει πολύ κόσμο
που έχει ανάγκη από παρηγοριά.
Όλοι αυτοί οι "επαγγελματίες" που όλοι μας
έχουμε γνωρίσει θησαυρίζουν σε βάρος αθώων ψυχών. Το μόνο που κάνουν είναι ναεπικοινωνούν με τον διάβολοπου του
έχουν αφοσιωθεί και νακαταστρέφουν τις ζωές των
ανθρώπων.
Δεν μπορούμε να ξεπεράσουμε τον Θεό και να μαντέψουμε
το μέλλον.Μόνο Εκείνος ο ένας και
μοναδικός τριαδικός Θεός ξέρει τι θα συμβεί. Ακόμα
και αν έχει κάποιο σχέδιο για κάποιον άνθρωπο θα επέμβει και θα το αλλάξει την
κατάλληλη στιγμή για το καλό του. Μόνο στοθέλημα του Θεούμπορούμε
να ακουμπήσουμε και να βασιστούμε. Να Του δείξουμε βαθιά εμπιστοσύνη και πίστη
και να πορευτούμε μ'αυτό. Οτιδήποτε άλλο θα μας πετάξει στα βράχια.
Κανένας απατεώνας δεν θα μας βοηθήσει σ'αυτό. Μόνο θα
μας καταστρέψει. Μονάχα με τηνβοήθεια ενός πνευματικού
στη ζωή μαςμπορούμε
να προσπαθούμε να πορευόμαστε σωστά και να παρακαλούμε να μας φωτίζει ο Θεός. Χαρακτηριστικόπαράδειγμα μετανοίαςκαι
αποστροφής από αυτόν τον σκοτεινό κόσμο είναιο Άγιος Κυπριανόςπου από
μάγος έγινε Άγιος βιώνοντας την πλάνη του διαβόλου και νιώθοντας την πραγματική
αγάπη και δύναμη του Χριστού.
Απόσπασμα από τον Βίο
του αγίου Αντωνίου του Μεγάλου που συνέγραψε ο Μέγας Αθανάσιος
«Κάποτε λοιπόν δύο
φιλόσοφοι ήλθαν προς αυτόν, ειδωλολάτρες, που νόμιζαν ότι μπορούν να ελέγξουν
τον Αντώνιο. Ήταν στο όρος το έξω. Ο Αντώνιος κατάλαβε ποιοί άνθρωποι είναι
όταν τους είδε και εξήλθε προς αυτούς και είπε με διερμηνέα: “Γιατί τόσο πολύ
κοπιάσατε να έλθετε, ω φιλόσοφοι, προς ανόητο άνθρωπο;” Όταν είπαν αυτοί ότι
δεν είναι ανόητος, αλλά και πολύ φρόνιμος, είπε προς αυτούς: “Αν μεν προς
ανόητο ήλθατε, περιττός ο κόπος σας. Αν όμως θεωρείτε ότι είμαι φρόνιμος, να
γίνετε όπως είμαι εγώ. Επειδή πρέπει να μιμούμαστε τα καλά. Και αν μεν εγώ
ερχόμουν προς εσάς, τότε θα εμιμόμουν εσάς. Αν όμως εσείς (ήλθατε) προς εμένα,
να γίνετε όπως εγώ. Επειδή είμαι Χριστιανός. Αυτοί θαυμάζοντας ανεχώρησαν
επειδή έβλεπαν και τους δαίμονες να φοβούνται τον Αντώνιο…
Όταν άλλοι από αυτούς
τον συνάντησαν προς το όρος το έξω και νόμισαν ότι θα τον χλευάσουν επειδή δεν
είχε μάθει γράμματα, είπε προς αυτούς ο Αντώνιος: “Εσείς τι λέτε; Ποιό είναι
πρώτο, ο νους ή τα γράμματα; και ποιό είναι αίτιο ποίου, ο νους των γραμμάτων,
ή τα γράμματα του νου;” Όταν αυτοί απάντησαν ότι πρώτος είναι ο νους και αυτός
είναι ο εφευρέτης των γραμμάτων, τους είπε ο Αντώνιος: “Σε όποιον λοιπόν ο νους
υγιαίνει, σε αυτόν δεν είναι αναγκαία τα γράμματα”. Με αυτό και τους παρόντες
και αυτούς εξέπληξε. Απήλθαν λοιπόν θαυμάζοντας, επειδή τόση πολλή σύνεση
έβλεπαν σε αγράματο άνθρωπο. Και επειδή δεν είχε άγριο το ήθος, λόγω του ότι
ανατράφηκε στο όρος και εκεί εγέρασε, αλλά ήταν γεμάτος χάρη και κοινωνικός.
Και τον λόγο τον είχε νοστιμίσει με το θείο αλάτι, έτσι ώστε κανείς δεν τον
φθονούσε, αλλά να χαίρονται με αυτόν, όλοι όσοι έρχονταν προς αυτόν.
Μετά από αυτά έτυχε να
έλθουν πάλι μερικοί από αυτούς. Κι ήταν από αυτούς που οι ειδωλολάτρες
θεωρούσαν σοφούς. Και απαιτούσαν λόγο από αυτόν λόγο περί της πίστης μας στον
Χριστό. Και επεχείρησαν να μιλήσουν για το κήρυγμα του Θείου Σταυρού και ήθελαν
να χλευάσουν. Ο Αντώνιος λυπήθηκε την άγνοιά τους, έλεγε με διερμηνέα, που
καλώς διερμήνευε: “Τι είναι καλύτερο; Να ομολογούμε τον Σταυρό ή μοιχείες και
δολοφονίες παιδιών να προσάπτετε σε αυτούς που ονομάζετε θεούς; Επειδή το πρώτο
που λέμε εμείς είναι απόδειξη ανδρείας και γνώρισμα καταφρονήσεως θανάτου, ενώ
τα δικά σας είναι ασέλγειας πάθη. Έπειτα τι είναι καλύτερο να λέμε, ότι ο Λόγος
του Θεού δεν μεταβλήθηκε, αλλά παραμένοντας ο Ίδιος, για την σωτηρία και την
ευεργεσία των ανθρώπων, έλαβε σώμα ανθρώπινο, έτσι ώστε να κοινωνήσει την
ανθρώπινη φύση και να κάνει τους ανθρώπους να κοινωνήσουν την θεία και νοερή
φύση, ή να εξομοιώνετε τον Θεό με άλογα ζώα, και για αυτό να σέβεστε τετράποδα
κι ερπετά και ομοιώματα από ανθρώπους; Επειδή αυτά είναι τα σεβάσματα σε εσάς
τους σοφούς. Και πως τολμάτε να μας χλευάζετε εμάς επειδή λέμε ότι ο Χριστός φανερώθηκε
σαν άνθρωπος, όταν εσείς λέτε ότι η ψυχή χωρίστηκε από τον ουρανό, και λέτε ότι
πλανήθηκε η ψυχή και έπεσε από την αψίδα των ουρανών σε σώμα, και μακάρι σε
ανθρώπινο, και όχι και σε τετράποδα και σε ερπετά να έρχεται και να πέφτει.
Επειδή η δική μας πίστη λέει την παρουσία του Χριστού λόγω της της σωτηρίας των
ανθρώπων. Εσείς όμως πλανάσθε όταν λέτε για ψυχή αγέννητη (αδημιούργητη). Και
εμείς πιστεύουμε στο δυνατό και φιλάνθρωπο της Πρόνοιας, ότι και αυτό δεν ήταν
αδύνατο στον Θεό, όμως εσείς, λέτε ότι η ψυχή είναι εικόνα του Νου, και της
προσάπτετε πτώσεις και μυθολογείτε ότι είναι μεταβλητή. Και λοιπόν λόγω της
ψυχής και τον νουν τον θεωρείτε τρεπτό. Επειδή όποια είναι… ’ρα λοιπόν
είναι άξιος χλεύης τούτος (ο Σταυρός) ή μάλλον αυτά που καταργήθηκαν από αυτόν
και αποδείχτηκαν αδύναμα; Επειδή και τούτο είναι αξιοθαύμαστο: ότι τα δικά σας
ουδέποτε εδιώχθηκαν, αλλά σε κάθε πόλη τιμώνται από τους ανθρώπους, ενώ οι
(πιστοί) του Χριστού διώκονται και περισσότερο τα δικά μας από τα δικά σας
ανθούν και πληθαίνουν. Και τα δικά σας, αν και τιμώνται και προφυλάσσονται,
καταστρέφονται, αλλά η πίστη και διδασκαλία του Χριστού, αν και χλευάζεται από
εσάς και πολλές φορές εδιώχθηκε από τους βασιλείς, έχει γεμίσει την οικουμένη.
Επειδή πότε (άλλοτε) εξέλαμψε έτσι η θεογνωσία; Και πότε φανερώθηκε έτσι η
σωφροσύνη και η αρετή της παρθενίας; Και πότε περιφρονήθηκε έτσι ο θάνατος παρά
τότε που πραγματοποιήθηκε ο Σταυρός του Χριστού; Για τούτο κανείς δεν
αμφιβάλλει όταν βλέπει τους μάρτυρες για τον Χριστό να περιφρονούν τον θάνατο
και όταν βλέπει τις παρθένες (μοναχές) της Εκκλησίας για τον Χριστό να φυλάνε
καθαρά και αμόλυντα τα σώματα».
O Αλέξιος Setir
Cahyadi περιγράφει την συγκλονιστική του ιστορία. Πως τον κέρδισε η θρησκεία
μας και άφησε τον Βουδισμό. Σας την παρουσιάζουμε:
“Αφιερώνω αυτή τη μαρτυρία στην Αγία Τριάδα, με την καρδιά γεμάτη ευχαριστίες
που δεν μπορούν να εκφραστούν πλήρως με λέξεις, σαν ελάχιστο δείγμα ταπεινής
ευγνωμοσύνης καιβαθιάς εξυμvήσεως του ενδόξου ονόματος του Θεού, επειδή η
Χάρη Του με βοήθησε να γνωρίσω το αληθινό φως, που είναι ο Σωτήρας της ψυχής.
Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε βουδδιστική οικογένεια και με ζήλο παρακολούθησα τη
βουδδιστική διδασκαλία. Έτσι έγινα τόσο καλός βουδδιστής, ώστε κατόρθωσα να
φέρω στο Βουδδισμό και τη μωαμεθανή μνηστή μου. Παντρευτήκαμε σύμφωνα με το
βουδδιστικό τυπικό.
Κατά τη διάρκεια του γάμου μας δεν είχα καμμιά ιδιαίτερη θρησκευτική εμπειρία
σαν βουδδιστής. Λίγο αργότερα οι περιστάσεις με ανάγκασαν να εγκαταλείψω το
χωριό μου και εγκατασταθώ στην πόλη Solo. Εκεί άρχισα να εργάζομαι στους
σιδηροδρόμους, προς απογοήτευση της οικογένειας μου, η οποία ήθελε να γίνω
διδάσκαλος του Βουδισμού.
Όσο καιρό εργαζόμουν στους σιδηροδρόμους (μετά εργάστηκα σε Ασφαλιστική
Εταιρεία) έμενα σε μια συνοικία ότου κατοικούσαν πολλές χριστιανικές
oικογένειες. Εκείνη την εποχή είχα την ευλογία να αποκτήσω δύο παιδιά, και τα
δύο κορίτσια. Η μεγαλύτερη κόρη μου είχε πολλές χριστιανές φίλες. Μερικές απ’
αυτές παρακολουθούσαν το Κατηχητικό σχολείο της περιοχής. Η κόρη μου ήθελε να
πηγαίνει μαζί τους στο Κατηχητικό, αλλά εγώ της το απαγόρευα. Εκείνη όμως
έκλαιγε και ζητούσε να πηγαίνει. Τελικά αναγκάστηκα να υποχωρήσω.
Μια μέρα η κόρη μου έφερε μια μικρή καινή Διαθήκη, την οποία της είχαν δώσει
στο Κατηχητικό. Από περιέργεια διάβαζα αυτό το μικρό βιβλίο, όταν είχα καιρό
και αισθανόμουν ότι από κάπου μου εδίδετο η ικανότητα κατανοήσεώς του. Τώρα
γνωρίζω ότι αυτό ήταν ο φωτισμός του Αγίου Πνεύματος. Σιγά-σιγά άρχισα να
καταλαβαίνω πόσο μοναδική και διαφορετική είναι η χριστιανική διδασκαλία, σε
σύγκριση με τη διδασκαλία, που εγώ πριν θεωρούσα σωστή. Η μοναδικότητα της μου
αύξησε την επιθυμία να μάθω περισσότερα γι’ αυτήν την καινούργια και παράξενη
χριστιανική διδασκαλία. Όσο διάβαζα, τόσο με συνέπαιρνε. Τελικά αποφάσισα ότι
έπρεπε κάτι να κάνω. Ένας χριστιανός (προτεστάντης) φίλος με πήγε σε μια σύναξη
προσευχής στο Solo. Δεν είχα όμως διδαχθεί να είμαι μέλος οποιασδήποτε
Εκκλησίας, ούτε την αναγκαιότητα του Βαπτίσματος. Αυτή η προτεσταντική σύναξη
προσευχής έδιδε και τη Θεία Κοινωνία, χωρίς την παρουσία χειροτονημένου
κληρικού.
Μια μέρα, σε μια συγκέντρωση διαφόρων χριστιανών, συνάντησα κάποιον που
φαινόταν ότι είχε πλατιά γνώση της χριστιανικής διδασκαλίας και μεγάλη σοφία.
Ήταν ο π. Δανιήλ Bambang. Δεν γνώριζα τότε ότι ήταν ορθόδοξος Ιερέας. Από
επιθυμία να μάθω περισσότερα για την ορθή πίστη, ζήτησα να παρακολουθώ τα δικά
του μαθήματα. Έτσι κατηχήθηκα στην Ορθοδοξία επί αρκετούς μήνες.
Στη συνέχεια, με τη Χάρη του Παντοδύναμου Θεού και χωρίς κανείς να με
αναγκάσει, βαπτίστηκα ορθόδοξος στο όνομα της Αγίας Τριάδος. Τώρα γνωρίζω ότι
είμαι στις αγκάλες της Αποστολικής Εκκλησίας, στους κόλπους της αληθινής
αρχικής Εκκλησίας. Η πνευματική μου αναζήτηση έχει βρει το λιμάνι της
αναπαύσεως κι η καρδιά μου έχει τη βεβαιότητα ότι βρίσκομαι στην αληθινή και
αναλλοίωτη πίστη των Αγίων Αποστόλων, η οποία έχει διατηρηθεί ακεραία από
την Ορθόδοξη Εκκλησία, διά μέσου των αιώνων. Είθε η δόξα και η λατρεία να
αποδίδονται στο όνομα του Ενός και Μοναδικού Θεού· της Υπεραγίας Τριάδος· του
Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Αμήν. https://www.hristospanagia.gr
Μία αληθινή διδακτική
ιστορία έμπονης προσευχής από την Κορέα Ο οκτάχρονος γιός της
οικογένειας είναι πολύ ζωηρός. Και στο παρελθόν έχει προκαλέσει
προβλήματα και ανησυχίες στους γονείς του. Αλλά η τελευταία πράξη του τους
άφησε άναυδους. Συνήθως, όταν ο Β.
επιστρέφει από το σχολείο, η μητέρα του ελέγχει την σχολική του σάκα και
συζητάει μαζί του πώς πέρασε στο σχολείο, τι μάθημα έκανε, τι βαθμό πήρε στην
ορθογραφία κ.λ.π. Μια μέρα στην σάκα η μητέρα βρήκε χρήματα. Μετά από
αλλεπάληλες ερωτήσεις τελικώς ο Β. ομολόγησε ότι τα έκλεψε. Η μητέρα κράτησε
την ψυχραιμία της και προσπάθησε να εξακριβώσει τον τρόπο και τον λόγο της
κλοπής. Πάνω στην ώρα έφθασε και ο πατέρας από την εργασία του στο σπίτι. Η
μητέρα επιμένει στον μικρό να του ομολογήσει την πράξη του. Εκείνος για ώρα
μένει αμίλητος με κατεβασμένο το κεφάλι. Στο τέλος η μητέρα αποκαλύπτει την
κακή πράξη του. Ο πατέρας, χωρίς δεύτερη σκέψη, του λέει ήρεμα να φορέσει το
μπουφάν του και να τον ακολουθήσει. Βγαίνουν από το σπίτι και βαδίζουν αμίλητοι
στον δρόμο. Φθάνουν στο κτίριο της Ορθόδοξης Μητρόπολης Κορέας. Μπαίνουν στο
μικρό παρεκκλήσι του αγίου Μαξίμου του Γραικού. Μέσα στην κατανυκτική
ατμόσφαιρα του Ναού και χωρίς την παρουσία τρίτων, ο πατέρας αρχίζει να κάνει
εδαφιαίες μετάνοιες μπροστά στην εικόνα του Χριστού λέγοντας μεγαλοφώνως:
-Κύριε, είμαι ο πατέρας του κλέφτη. Συγχώρεσέ με.
Αφού έκανε αμέτρητες μετάνοιες μπροστά στην εικόνα του Χριστού, συνεχίζει το
ίδιο και στην εικόνα της Παναγίας:
Παναγία μου, είμαι ο πατέρας του κλέφτη. Συγχώρεσέ με.
Το ίδιο κάνει και στην εικόνα του Τιμίου Προδρόμου:
-Άγιε Ιωάννη Πρόδρομε, είμαι ο πατέρας του κλέφτη. Συγχώρεσέ με.
Συνεχίζει στην εικόνα του Αγίου Μαξίμου του Γραικού:
-Άγιε Μάξιμε, είμαι ο πατέρας του κλέφτη. Συγχώρεσέ με.
Μετά το τέμπλο προχωράει στις υπόλοιπες εικόνες που βρίσκονται κατά μήκος του
Ναού κάνοντας συνεχώς μετάνοιες και επαναλαμβάνοντας την ίδια προσευχή:
-Άγιοι Κύριλλε και Μεθόδιε, είμαι ο πατέρας του κλέφτη. Συγχωρέστε με.
-Άγιε Ιωάννη της Κροστάνδης, είμαι ο πατέρας του κλέφτη. Συγχώρεσέ με.
-Άγιε Σεραφείμ του Σάρωφ, είμαι ο πατέρας του κλέφτη. Συγχώρεσέ με…
Η προσευχή του πονεμένου πατέρα κράτησε περί τη μια ώρα. Ο Β. αμίλητος στέκεται
όλη αυτή την ώρα δίπλα του παρακολουθώντας με αγωνία τα δρώμενα. Αφού τελείωσε ο
πατέρας την προσευχή του με τις μετάνοιες μπροστά σε όλες τις εικόνες του Ναού,
τότε έσκυψε στον γιο του και του είπε:
Αγόρι μου, κατάλαβες ότι έκανες μια πολύ κακή πράξη, με την οποία στενοχώρησες
τον Χριστό, την Παναγία και τους Αγίους μας; Ο μικρός με
κατεβασμένο το κεφάλι απάντησε μονολεκτικά «ναι». Τότε ο πατέρας τον έπιασε
τρυφερά από το χέρι και επέστρεψαν στο σπίτι τους. Ήταν η ώρα του
δείπνου. Ο μεγαλύτερος δεκάχρνος γιος είπε την προσευχή της τρπέζης. «Φάγονται
πένητες και εμπλησθήσονται…». Και μετά ο πατέρας συμπλήρωσε:
-Κύριε, είμαστε η οικογένεια του κλέφτη. Σε παρακαλούμε συγχώρεσέ μας… Κατά την
ώρα του δείπνου δεν ανέφεραν τίποτε για το επίμαχο θέμα. Οι γονείς συζήτησαν
ευχάριστα θέματα και εκδήλωσαν την αγάπη τους και προς τα δυο παιδιά τους
κάνοντας πως έχουν ξεχάσει το δυσάρεστο γεγονός. Την άλλη μέρα ο πατέρας ήρθε
στον Επίσκοπο για να του πει με πόνο ψυχής τα καθέκαστα και του ζήτησε τη
συμβουλή του για το τι δέον γενέσθαι περαιτέρω. Ο Επίσκοπος
συγκλονισμένος από την αντιμετώπιση του προβλήματος από τον πατέρα δεν του είπε
τίποτε. Τον παρεκάλεσε μόνον να περιμένει μέχρι την επόμενη μέρα. Να
προσευχηθούν πρώτα ζητώντας τον φωτισμό του Θεού για να δουν τι πρέπει να
κάνουν ώστε να μη πληγωθεί το παιδί από κάποια άστοχη ενέργεια. Την άλλη μέρα
οι γονείς με τον Επίσκοπο συζήτησαν αρκετή ώρα. Συμφώνησαν ότι δεν πρέπει να
δοθούν μεγαλύτερες διαστάσεις στο θέμα. Η καλύτερη παιδαγωγική τιμωρία του
παιδιού τους ήταν η έμπονη προσευχή του πατέρα. Ο πατέρας μαζί με τον γιο του
να επιστρέψουν τα χρήματα από το μέρος που εκείνος τα πήρε. Και η μητέρα να
συνεχίσει διακριτικά να παρακολουθεί το παιδί. Εάν, ο μη γένοιτο, επαναληφθεί
παρόμοια πράξη τότε θα πρέπει να ληφθούν άλλα μέτρα για την αντιμετώπιση,
τυχόν, εμφωλεύουσας ροπής προς την κλοπή. Διαφορετικά θα αποδειχθεί πως
επρόκειτο για ένα απλό περιστατικό, όχι και τόσο σπάνιο στην παιδική ηλικία. Η συγκλονιστική προσευχή
του άγιου αυτού Κορεάτη πατέρα θυμίζει αποφθέγματα Γεροντικού: «Είπε Γέρων:
Αμάρτησε ο αδελφός σου; Εσύ αμάρτησες». Και η θυσιαστική πράξη
του έχειτο παράλληλό της στην νηστεία που επέβαλε ο Άγιος Νεκτάριος στον εαυτό
του, προκειμένου να λύσει την φιλονικία των δυο μαθητών της Ριζαρείου Σχολής. Το όλο γεγονός και η
αντιμετώπισή του από τους γονείς του μικρού παιδιού είναι ένα πολύ ελπιδοφόρο
μήνυμα ότι ο Ορθόδοξος τρόπος ζωής ριζώνει «καθ’ ημέραν τη εκκλησία» (Πρ. 2:47)
τη παροικούση εν Κορέα. «Είη το όνομα Κυρίου ευλογημένον από του νυν και έως
του αιώνος» (Ψαλμ. 112:2)! Αθανασία Δ.
Κοντογιαννακοπούλου. Πηγή: περιοδικό
Ορθοδόξου Εξωτερικής Ιεραποστολής : ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ (σελ.484-486)
Επιμέλεια Χ.Τ.
Πηγή: http://fdathanasiou.wordpress.com/
Όταν κάποτε πήγα στην Aγία
Πόλη, (την Iερουσαλήμ), με πλησίασε κάποιος
ευσεβής και μου λέει: -Aββά μένω μαζί με τον
αδελφό μου, και από δαιμονική ενέργεια δημιουργήθηκε ανάμεσα μας κάποια
εχθρότητα. Εγώ τώρα έχω μετανοήσει, εκείνος όμως δεν θέλει να συμφιλιωθούμε. Σε
παρακαλώ, λοιπόν για τον Kύριο, μίλησε του για να μονοιάσουμε. Μόλις τ’ άκουσα,
κάλεσα χωρίς καθυστέρηση τον αδελφό του και του είπα όσα συντελούν στην αγάπη
και την ομόνοια. Εκείνος στην αρχή φάνηκε να πείθεται.
Ύστερα όμως, αφού
συλλογίστηκε, μου λέει: -Δεν μπορώ να
συμφιλιωθώ μ’ αυτόν, γιατί ορκίστηκα στο Σταυρό να μην τα φτιάξω ποτέ μαζί του!
Χαμογέλασα τότε
συγκρατημένα και του είπα: -Mεγάλη δύναμη έχει ο
όρκος σου, αδελφέ! Σαν να είπες δηλαδή: Mα τον τίμιο Σταυρό Σου, Xριστέ, δεν θα
φυλάξω τις εντολές Σου, αλλά θα κάνω το θέλημα του εχθρού Σου, του διαβόλου!. Και όμως, αδελφέ, όχι
μόνο δεν έχεις υποχρέωση να τηρήσεις εκείνο, για το οποίο κακώς ορκίστηκες,
αλλ’ απεναντίας, και να μετανοείς πρέπει και να λυπάσαι γι’ αυτό και να
καταδικάζεις τη θρασύτητα σου, για να μη σε παγιδέψει άλλη φορά. Γιατί κι ο
Hρώδης, αν μετανοούσε και δεν τηρούσε τον όρκο του, δεν θα έκανε τον τόσο
φοβερό εκείνο φόνο, αποκεφαλίζοντας τον Πρόδρομο του Xριστού (Mατθ. 14:1-12). M’ αυτά τα λόγια ήρθε
σε κατάνυξη κι έβαλε μετάνοια στον αδελφό του και σε μένα. Έτσι, με τη χάρη του
Θεού, συμφιλιώθηκαν και πάλι.
᾿Ιδοὺ
λοιπόν, ποιὸς ἔχει τὸ δῶρο τῆς προσευχῆς! Να που οἱ λαϊκοὶ ξεπερνοῦν καμμιὰ
φορὰ τους Μοναχούς!᾿Εγὼ ἔκανα μετά προσκομιδή καὶ από την μεγάλη μου συγκίνηση
άρχισα να κλαίω καὶ ἔτρεμα μὲ τὰ χαρτιὰ μνημονεύσεως στὸ χέρι. Μόνον ο Θεός
γνωρίζει πόσοι υπάρχουν ἐκλεκτοὶ σ᾿ αυτόν τον κόσμο!».
H μοναδική εικόνα της
Παναγίας που εικονίζεται με τανκς και Γερμανούς βρίσκεται στη Σκριπού της
Βοιωτίας και κρύβει μια παράξενη ιστορία. Στις 8 Σεπτεμβρίου 1943 οι Ιταλοί
συνθηκολόγησαν και αποχώρησαν από το συνασπισμό του Άξονα. Ο ιταλικός στρατός μέσα στην πόλη της Λιβαδειάς ξεπερνούσε τους 2.000, γιατί
εκεί ήταν η βάση ανεφοδιασμού των κατοχικών δυνάμεων και οι αποθήκες ήταν
γεμάτες με πολεμικό υλικό.Η
συνθηκολόγησηβρήκε διχασμένες τις ιταλικές κατοχικές δυνάμεις στην Ελλάδα. Όσοι
αξιωματικοί ήταν φασίστες επεδίωξαν την παράδοσή τους στους Γερμανούς, ενώ οι
πολέμιοι του Χίτλερ, όχι μόνο δεν παραδόθηκαν, αλλά προσχώρησαν στις δυνάμεις
του ΕΑΜ και του ΕΛΑΣ, μαζί με τον οπλισμό τους. Γερμανική δύναμη παρέμεινε στην
πόλη για να αποτρέψει μια τέτοια εξέλιξη.
Με την
άρνηση των Ιταλών να παραδώσουν τον οπλισμό τους, η περιφερειακή οργάνωση του
Ε.Α.Μ. Ορχομενού θεώρησε ότι μπορούσε να επωφεληθεί. Γι” αυτό παρακίνησε τους Έλληνες να κινηθούν προς τη Λειβαδιά, όπου υπήρχε ο οπλισμός της ιταλικής
φρουράς. Οι Γερμανοί, όταν έμαθαν τις προθέσεις των πατριωτών, κύκλωσαν και
αφόπλισαν τους Ιταλούς με ένα απόσπασμα τεθωρακισμένων.
Η
γερμανική έφοδος
Οι άντρες της
Βέρμαχτ κατέλαβαν όλα τα νευραλγικά σημεία και έστησαν κανόνια. Οι
πατριώτες από τον Ορχομενό που είχαν φτάσει στο μεταξύ στο σταυροδρόμι του Άγιου Ανδρέα, ανέτοιμοι και ανοργάνωτοι καθώς ήταν, σκόρπισαν στη γύρω
περιοχή. Οι Γερμανοί όμως συνέχισαν την καταδίωξη με σκοπό να επιβάλλουν
αντίποινα, όπως ήταν η συνηθισμένη τακτική τους.
Έτσι, οι
γερμανικές περίπολοι προχώρησαν σε συλλήψεις και σε εν ψυχρώ εκτελέσεις σε όλη
την πόλη. Την ίδια νύχτα, ξημερώνοντας Παρασκευή10 Σεπτεμβρίου 1943, ένα γερμανικό απόσπασμα
βρέθηκε κοντά στην εκκλησία της Παναγίας της Σκριπούς. Τότε
τα γερμανικά τανκς ακινητοποιήθηκαν χωρίς να υπάρχει κανείς φανερός λόγος.
Ο
αξιωματικός της Βέρμαχτ και το όραμα της Παναγίας
Όπως
εξιστόρησε ο επικεφαλής
του γερμανικού αποσπάσματος Όφμαν, που ηγήθηκε της εκκαθαριστικής επιχείρησης,
είδε μπροστά του την Παναγία να εμποδίζει με το σώμα της την πορεία των τανκς.
Η μορφή
της Παναγίας κάλυπτε όλο τον ουρανό σε σημείο που ο ίδιος πάγωσε. Ο Γερμανός
υποστήριξε ότι αυτό το όραμα εμπόδισε τα γερμανικά στρατεύματα να φτάσουν στη
Μονή. Όταν αργότερα αντίκρισε την εικόνα της Παναγίας είπε: «Αυτή η γυναίκα σας
έσωσε. Να την τιμάτε και να τη δοξάζετε».
Ο κατακτητής που έγινε προσκυνητής
Όταν τελείωσε
ο πόλεμος γύρισε προσκυνητής στην Παναγία της Σκριπούς, χαρίζοντας στο ναό μια
εικόνα που είχε ο ίδιος ζητήσει να φιλοτεχνηθεί με την αναπαράσταση του
οράματός του. Είναι η εικόνα της Παναγίας που μπαίνει μπροστά και
σταματάει τα τανκς και το γερμανικό απόσπασμα. Της ίδιας περιόδου είναι και τα
λάβαρα – κειμήλια, το ένα αφιερωμένο στη Κοίμηση της Θεοτόκου και το άλλο με το
Θαύμα της Μεγαλόχαρης.
Κάθε χρόνο στις 10 Σεπτεμβρίου
ο Γερμανός αξιωματικός ερχόταν προσκυνητής στο Ναό μαζί με την οικογένειά του
και ακολουθούσε την περιφορά της εικόνας μέχρι το σημείο που ο ίδιος υπέδειξε
ότι εμφανίστηκε η Παναγία. Γι αυτό το λόγο η Παναγία της Σκριπούς, εκτός απ
όλες τις άλλες ημερομηνίες εορτής της Παναγίας, γιορτάζει και στις 10
Σεπτεμβρίου στον τόπο που ακινητοποιήθηκαν τα τανκς. Η εορτή καθιερώθηκε το
1944 ως τοπική επίσημη εορτή. Σήμερα στο σημείο που ο Γερμανός είδε το όραμα
υπάρχει προσκηνητάρι.