ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2016

Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΝΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑ ΚΑΙ ΕΝΟΣ ΓΚΟΥΡΟΥ

Η ΔΙΑΦΟΡΑ (ΕΝΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑ ΚΑΙ ΕΝΟΣ ΓΚΟΥΡΟΥ)

Θα προσπαθήσουμε να περιγράψουμε τις διαφορές μεταξύ ενός γκουρού  όπως τον δημιουργεί η παράδοση των ανατολικών θρησκειών ( Ινδουισμός, Βουδισμός κλπ) και ενός γέροντα όπως τον θέλει η παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Αυτές οι δύο ‘μορφές’ είναι ‘θεσμοί’ που υπάρχουν εδώ και χιλιετίες μέσα στις αντιδιαμετρικές αυτές παραδόσεις και ενώ εκ’ πρώτης όψεως μοιάζουν να έχουν τον ίδιο ρόλο, εν τούτοις μία βαθύτερη και προσεκτικότερη ματιά θα μας αποκαλύψει τις τεράστιες διαφορές τους. Το μπακίρι έχει το χρώμα και την λάμψη του χρυσού και μπορεί να ξεγελάσει ανθρώπους χωρίς πείρα, το έμπειρο μάτι όμως καταλαβαίνει την τεράστια διαφορά τους. 

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν..
1η)  Ο γέροντας δείχνει τον Χριστό ενώ ο γκουρού τον εαυτό του. Και οι δύο αναλαμβάνουν να φέρουν τον άνθρωπο κοντά στον Θεό. Ο γκουρού όμως ισχυρίζεται ότι ο ίδιος είναι Θεός και απαιτεί και λαμβάνει λατρεία από τους οπαδούς του. Ο γέροντας παραδέχεται ότι είναι ένας αμαρτωλός άνθρωπος, που σκύβει το κεφάλι του κάτω από το πετραχήλι στην εξομολόγηση, και λέει ότι λατρεία πρέπει να προσφέρουμε μόνο στον Χριστό, γιατί η λατρεία αρμόζει μόνο στον αληθινό Θεό.

2η)  Ο γέροντας έχει στόχο να βοηθήσει τα πνευματικά του παιδιά, να ωριμάσουν, να γίνουν ικανοί να βαδίζουν μόνα τους στην πνευματική οδό που οδηγεί στην ένωση με τον Χριστό, να γίνουν ανεξάρτητοι, χειραφετημένοι πνευματικοί άνθρωποι που δεν τον έχουν πλέον ανάγκη. Δεν είναι λίγες οι φορές που τα πνευματικοπαίδια ξεπέρασαν στην αρετή και την Χάρη τους γεροντάδες τους. Ο γκουρού ενεργεί αντίθετα. Θέλει τους ανθρώπους που είναι γύρω του να είναι οπαδοί του και κάτω από την επιρροή του μέχρι το τέλος της ζωής τους. Ζητά από τους οπαδούς του ‘να πετάξουν το μυαλό τους γιατί τους δημιουργεί πολλά προβλήματα’ και ‘ να παραδώσουν ολοκληρωτικά τον εαυτό τους σε αυτόν’ γιατί αυτός είναι Θεός , με το πρόσχημα της πνευματικής εξέλιξης, της πνευματικής ανόδου. Έτσι σταματάει η ψυχολογική και διανοητική ανάπτυξη των οπαδών του και έχουμε φαινόμενα παλιμπαιδισμού και ψυχωτικά σύνδρομα. Η κριτική σκέψη αποθαρρύνεται και τελικά καταστρέφεται. Αυτό που απαιτείται και προβάλλεται ως αρετή και πρότυπο προς μίμηση είναι η απόλυτη υπακοή και παράδοση στον γκουρού. Έτσι ο οπαδός του γκουρού καθίσταται στο τέλος μίας πνευματικής – ψυχολογικής πορείας πλήρως εξαρτώμενος, μια μαριονέτα στα χέρια του γκουρού.

3η)  Ο γέροντας αγαπάει τα πνευματικά του παιδιά. Για να φτάσει κανείς να γίνει γέροντας πρέπει να έχει κάνει πνευματική εργασία στον εαυτό του, να έχει αποκτήσει την εμπειρία και την Χάρι του Χριστού, να έχει πνευματική αγάπη, να ζητεί, να ποθεί, το καλό του άλλου και να παραβλέπει τον εαυτό του για χάρη των μαθητών του. Ακόμα δε και να μπορεί να δώσει και την ζωή του για χάρη τους αν και όταν χρειαστεί. Έτσι περιέγραψε το πρότυπο του καλού ποιμένα ο ίδιος ο Χριστός. Αυτή είναι η διδασκαλία του Ευαγγελίου, αυτό είναι το ορθόδοξο πρότυπο. 
Αντίθετα ο υπάλληλος, ‘ο μισθωτός’ βλέπει τον κίνδυνο να έρχεται και το βάζει στα πόδια αδιαφορώντας για τους άλλους. Ο γκουρού αγαπάει τον εαυτό του και όχι τους άλλους. Εκμεταλλεύεται τους αφελείς και υποταγμένους οπαδούς του. Κοιτάξτε τους γκουρού, ήρθαν πάμπτωχοι από την Ινδία και έγιναν πάμπλουτοι μέσα σε λίγα χρόνια, από τις περιουσίες που τους χάρισαν οι οπαδοί τους. Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς, την πονηρία των γκουρού ή την αφέλεια των ανθρώπων;..

4η) Ο γέροντας μέσω της προσωπικής ασκητικής του πείρας γνωρίζει καλά την ανθρώπινη ψυχή τα πάθη και τις αδυναμίες της. Έχει διάκριση και είναι σε θέση να βοηθήσει και τους άλλους να απαλλαγούν από τα πάθη τους και τα ψυχολογικά τους προβλήματα, και να σταθούν στα πόδια τους, αν βεβαίως είναι διατεθειμένοι να κουραστούν, να αγωνισθούν.
Ο γκουρού διαθέτει και αυτός ψυχολογικές γνώσεις, μόνο που τις χρησιμοποιεί για να υποτάξει τους ανθρώπους στην θέληση του και να τους εκμεταλλευτεί.

5η) Ο γέροντας είναι με τον Χριστό ενώ ο γκουρού είναι με τον διάβολο. Ο γέροντας δεν ισχυρίζεται ότι διαθέτει «δυνάμεις». Προσεύχεται στον Χριστό και παρακαλεί να βοηθήσει. Κάποιοι αγιασμένοι γέροντες είναι τιμημένοι από τον Χριστό με πνευματικά χαρίσματα. Τα υπερφυσικά θαύματα που συμβαίνουν ομολογούν ότι οφείλονται στην δύναμη του Χριστού και όχι στον εαυτό τους...
Ο γκουρού αντίθετα ισχυρίζεται, ότι ο ίδιος, σαν Θεός που λέει ότι είναι, διαθέτει τεράστιες πνευματικές δυνάμεις που μπορούν να αλλάξουν την ιστορία του κόσμου.  Παρ’ όλες τις υπερβολές και τις τερατολογίες που λένε, λόγω της υπερηφάνειάς τους, η αλήθεια είναι ότι όντως διαθέτουν κάποιες πνευματικές δυνάμεις. Όχι όλοι, αλλά σίγουρα αρκετά από τα στελέχη και σε διαφορετική ένταση ο καθένας τους. Ας μη το θεωρήσει κανείς αυτό υπερβολή, γιατί όντως υπάρχει μαγεία, το λέει άλλωστε και το Ευαγγέλιο, και αυτοί οι άνθρωποι είναι μάγοι. Γιατί πως εξηγείται το γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι, όχι ένας  και δύο, μορφωμένοι, πλούσιοι, ταξιδεμένοι, επιχειρηματίες, έμπειροι από την ζωή και την πονηριά των ανθρώπων, πέσανε στα δίχτυα κάποιου γκουρού και ‘πείστηκαν’ να δωρίσουν τις περιουσίες τους σε αυτόν; Αυτοί οι άνθρωποι δύσκολα υποκύπτουν σε ψυχολογικές μεθόδους χειραγώγησης και επιβολής. Αυτοί, οι πλούσιοι και ισχυροί γίνονται κυρίως στόχος των μαγικών τεχνών των γκουρού. Οι γκουρού είναι κάτοχοι αυτής της ‘δαιμονικής σοφίας’ , της μαγείας. Συνήθως χρησιμοποιούν ένα συνδυασμό μαγείας και απάτης. Ο γέροντας Παϊσιος αναφερόμενος στο θέμα, έλεγε «Δύο πνευματικές δυνάμεις υπάρχουν στον κόσμο, ο Θεός και ο διάβολος, εμείς είμαστε με τον Χριστό, αυτοί με ποιόν είναι;» Η ανατολή ανέκαθεν θεωρείτο το κέντρο της μαγείας, και οι ειδωλολατρικές θρησκείες το πανεπιστήμιό της. Γιατί «αυτό που κάνει έναν άνθρωπο μάγο είναι η σχέση του με τον Σατανά» για να χρησιμοποιήσω τα λόγια ενός πρώην μάγου.

6η)  Ο γέροντας σαν αμαρτωλός άνθρωπος που δηλώνει και πιστεύει ότι είναι ΔΕΝ διεκδικεί το αλάθητο. Δίνει συμβουλές, όχι μεταφυσικά αποφθέγματα, που μοιάζουν με  χρησμούς κάποιου ειδωλολατρικού μαντείου.
Ο γκουρού μοιράζει χρησμούς και μεταφυσικά γενικόλογα αποφθέγματα, απαιτεί την απόλυτη συμμόρφωση στα λόγια του. Ο γκουρού δίνει εντολές, όχι συμβουλές γιατί… είναι αλάθητος Θεός.   

7η)  Ο γέροντας, όπως και οποιοσδήποτε άλλος που ενδιαφέρεται, μπορεί να μεσιτεύσει στον Χριστό για την σωτηρία μιάς ψυχής αλλά ο Θεός θα αποφασίσει για την σωτηρία ή την καταδίκη της.
Ο γκουρού αντίθετα ισχυρίζεται, ότι αυτός ο ίδιος μπορεί να σώσει ή να καταδικάσει μία ψυχή. Ψέμα.!  Τεράστιο ψέμα.! Ισοδύναμο σε μέγεθος με το ψέμα που είπε ο διάβολος στην Εύα στο Παράδεισο. ΑΝ όμως πλανηθεί κάποιος και το πιστέψει, τότε βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση. Φαντασθείτε να πιστεύετε στα σοβαρά ότι ένας άνθρωπος μπορεί να κρατάει στα χέρια του όχι μόνο την ζωή σας σ’ αυτόν τον κόσμο αλλά και την μεταθάνατο πορεία σας. Είναι ψυχωτική κατάσταση, ανύπαρκτη, υπάρχει μόνο μέσα στο νού του θύματος. Οι συνέπειές της όμως είναι πραγματικές. Φέρνει την απόλυτη υποταγή! Τον απόλυτο τρόμο! Τι πνευματική υποδούλωση! Όντως σατανικό το εφεύρημα.

8η) Ο γέροντας είναι σχετικός ενώ ο γκουρού απόλυτος. Ένας γέροντας μπορεί με ταπείνωση να πει σε κάποιο πρόσωπο ότι εγώ δεν μπορώ να σε βοηθήσω, πήγαινε σε κάποιον άλλο να βοηθηθείς… ή ακόμα μπορεί η  πρωτοβουλία να έρθει από το ίδιο το πνευματικό παιδί που ζητάει να αλλάξει γέροντα ή πνευματικό, για κάποιους λόγους, μέσα σε ένα πνεύμα ελευθερίας. Αυτό είναι κάτι το σύνηθες μέσα στην ορθόδοξη παράδοση. Στην διάρκεια της ζωής του ένας χριστιανός συμβαίνει και αλλάζει πνευματικό-εξομολόγο. Δεν υπάρχει προσωποληψία. Το κέντρο είναι ο Χριστός, όχι ο άνθρωπος.
Κάτι τέτοιο είναι αδιανόητο για την γκουρουιστική παράδοση. Αν κάποιος απομακρυνθεί από ένα γκουρού, αυτό θα γίνει κάτω από την ψυχολογική πίεση της απόλυτης μεταφυσικής καταδίκης. Πρέπει να έχει κάποιος δύναμη ψυχής για να αντέξει την ψυχολογική πίεση και να ελευθερώσει τον εαυτό του από την επιρροή του γκουρού. Αυτό όμως δεν αρκεί πάντοτε. Αν αυτός που θέλει να αποσκιρτήσει είναι σημαντικός για αυτούς, είτε γιατί είναι πλούσιος, διάσημος, είτε γιατί γνωρίζει μυστικά λόγω της θέσης που είχε μέσα στην οργάνωση τους, τότε θα στείλουν πάνω του δαιμόνια- σαν μάγοι που είναι- και θα αντιμετωπίσει δαιμονικό πόλεμο.
Σ’ αυτή την περίπτωση είναι αδύνατο ο άνθρωπος να τα βγάλει πέρα χωρίς την βοήθεια του Χριστού. Ο Χριστός είναι ο μόνος μέσα στην ιστορία, που συνέτριψε την δύναμη του διαβόλου.

Βέβαια υπάρχουν και πολλές περιπτώσεις, οι περισσότερες μάλλον, όπου δεν συμβαίνουν τα ανωτέρω. Αν ο άνθρωπος δεν τους ενδιαφέρει ιδιαίτερα ή αν έχουν πάρει απ’ αυτόν ότι μπορούν να πάρουν (οικονομικά, κοινωνικά, δωρεάν εργασία, κλπ) με την αδιαφορία που του δείχνουν τον αφήνουν να ‘φύγει’, τον πετάνε σαν στημένη λεμονόκουπα.
Τελειώνοντας να συνοψίσουμε και να πούμε την γενική διαφορά. Ο γέροντας είναι ένας ταπεινός άνθρωπος με εν Χριστώ αρετές και πολέμιος των παθών. Συνειδητό μέλος της εκκλησίας που ίδρυσε ο Χριστός, ενισχύεται και τρέφεται πνευματικά απ’ αυτήν και την Χάρι Του.
Ο γκουρού είναι γέννημα των ειδωλολατρικών θρησκειών της ανατολής, είναι ένας άνθρωπος που έχει δοθεί αχαλίνωτα στα πάθη του, χωρίς ενδοιασμούς και χρησιμοποιεί την δύναμη του Διαβόλου (μαγεία) για να τα ικανοποιήσει. Έχει δαιμονική πονηρία.  Είναι ένας προβατόσχημος λύκος. Υποκριτής. Υποκρίνεται τον άγγελο ενώ είναι υπηρέτης του Διαβόλου. Το κυρίαρχο πάθος του είναι η υπερηφάνεια. Εγώ είμαι και κανένας άλλος. Υποτιμά και περιφρονεί τους άλλους ανθρώπους. Το κρύβει όμως πίσω από μία δήθεν αγάπη. Να, δες πως τους έκανα να με προσκυνούν σαν Θεό, σκέφτεται. Βέβαια έχει και όλα τα άλλα πάθη. Ματαιοδοξία, φιλαργυρία και φιληδονία. Πολλοί γκουρού εκμεταλλεύονται και σεξουαλικά τους οπαδούς τους, γιατί μία συνεύρεση με τον γκουρού, είτε άνδρας είναι είτε γυναίκα είναι το θύμα, κατά την δαιμονική διδασκαλία τους, αποτελεί μεγάλη βοήθεια για πνευματική άνοδο του οπαδού. Παρουσιάζουν την σεξουαλική εκμετάλλευση σαν πνευματική ευεργεσία. Κάτι τέτοιο είναι αδιανόητο για την ορθόδοξη παράδοση.
Δεν ισχυρίζομαι ότι μέσα στο χώρο της ορθόδοξης παράδοσης δεν συμβαίνουν λάθη ή ότι δεν υπάρχουν προβληματικές καταστάσεις, βεβαίως και υπάρχουν. Είναι αποτέλεσμα των ανθρώπινων παθών, της κακίας αυτής που έχει φωλιάσει μέσα στις καρδιές των ανθρώπων. Αυτό που κάνει την μεγάλη διαφορά και αυτό είναι το πολύ σημαντικό, είναι ότι η ορθόδοξη δογματική πίστη καταδικάζει, πολεμά και απορρίπτει  συμπεριφορές παρόμοιες με αυτές των γκουρού, όταν εμφανίζονται και μέσα στην εκκλησία, σαν αμαρτωλές παρεκτροπές, ενώ οι ανατολίτικες δοξασίες τις έχουν κάνει κανόνα και τρόπο ζωής.
Όσοι ακολουθούν τα ορθά δόγματα μπορούν να διορθώσουν την στραβή ζωή τους, ενώ όσοι πλανηθούν και ακολουθήσουν τα στραβά δόγματα θα καταστρέψουν σιγά-σιγά και ότι σωστό έχουν μέσα τους. Το ορθό δόγμα μας ελευθερώνει, ενώ η πλάνη (=το λάθος δόγμα) μας υποδουλώνει. Άρα, είναι λοιπόν σημαντικό να βιώνουμε και να εμβαθύνουμε στα δόγματα της ορθοδοξίας, για να μην γινόμαστε εύκολα θύματα εμπαθών ανθρώπων εντός ή εκτός της εκκλησίας.
Για να φτάσουν μέχρι  εμάς, σήμερα, λαμπικαρισμένα τα ορθόδοξα δόγματα, δόθηκαν μάχες και πολλοί από τους πατέρες μας, μέσα στο πέρασμα των αιώνων, τράβηξαν τα πάνδεινα, μαρτύρησαν, έδωσαν το αίμα τους για να διαφυλάξουν αλώβητη την αλήθεια για τον Θεό, τον κόσμο και τον άνθρωπο. Σήμερα οι γκουρού της Νέας Εποχής, οι ψευδόχριστοι, οι πρόδρομοι του Αντιχρίστου, επιτίθενται στην ορθόδοξη εκκλησία και θέλουν να πνίξουν το ορθόδοξο δόγμα, να επιβάλουν την πλάνη και να σκλαβώσουν τους ανθρώπους, πνευματικά, κοινωνικά, οικονομικά και πολιτικά. Αυτοί είναι οι εχθροί του Χριστού που πολεμούν την εκκλησία Του από έξω ενώ οι αιρετικοί την πολεμούν από μέσα. Έχουν όμως την ίδια ψυχή, την ίδια πονηριά, τις ίδιες συμπεριφορές, τον ίδιο στόχο. ‘Στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου’  η αλλιώς ‘ γνώσεσθε την αλήθεια και αυτή ελευθερώση υμάς.’ 

Αθανάσιος Ρακοβαλής

Η ΝΕΟΒΟΥΔΙΣΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ARIGATOU ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Η ΝΕΟΒΟΥΔΙΣΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑRIGATOU
ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Ἡ κατάργηση τοῦ Ὀρθοδόξου μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν καί ἡ διδασκαλία τῆς πολυθρησκείας εἶναι τό ὅραμα πού προβάλλεται τά τελευταῖα χρόνια ἀπό τούς ὑπουργούς Παιδείας.
Αὐτήν τήν διδασκαλία ὀνομάζουν θρησκειολογία καί τήν προωθοῦν μέ τό Νέο Πρόγραμμα Σπουδῶν στά Θρησκευτικά[1] Δημοτικοῦ, Γυμνασίου καί Λυκείου.
Προσφάτως εἶδε τό φῶς τῆς δημοσιότητας[2] ἡ δράση τῆς ἰαπωνικῆς νεοβουδιστικῆς ὀργάνωσης Arigatou[3] καί ἡ διασύνδεσή της μέ τό Νέο Πρόγραμμα Σπουδῶν στά Θρησκευτικά[4], τό ὁποῖο τό Ὑπουργεῖο Παιδείας καί τό Ἰνστιτοῦτο Ἐκπαιδευτικῆς Πολιτικῆς ἐπιδιώκουν νά ἐφαρμόσουν στά Ἑλληνικά Σχολεῖα.
Σύμφωνα μέ σχετική ἔρευνα τῆς Ἐπιτροπῆς ἐπί τῶν Αἱρέσεων τῆς ΠΕΘ, ἡ ὀργάνωση Arigatou International εἶναι γέννημα τῆς ἰαπωνικῆς νεοβουδιστικῆς ὀργάνωσης Myochikai[5], μέ Πνευματικό ἡγέτη τήν Mitsu Miyamoto[6]. Ἡ ὀργάνωση ἀποσχίστηκε τό 1950 ἀπό τό ἰαπωνικό κίνημα Reiyukai πού ἀποτελεῖ παρακλάδι τοῦ Βουδισμοῦ Μαχαγυάνα. Ἀκολουθώντας τά ὁράματα τῆς ἱδρύτριας, ἔγινε στόχος ἡ ἐξάπλωση τῆς διδασκαλίας τοῦ Βουδισμοῦ, τῆς προσευχῆς καί τοῦ διαλογισμοῦ μέ βάση τίς ἱερές γραφές Lotus Sutra[7]. Ὁ μαθητής καί γαμπρός της Takeyasu Miyamoto[8] τή διαδέχτηκε στήν ἡγεσία γιά νά συνεχίσει τό ἔργο της. Ἵδρυσε τό Arigatou Foundation[9] τό 1990, μέ σκοπό νά χτίσει ἕναν κόσμο εἰρήνης μέσα ἀπό τήν προσευχή καί τήν πρακτική τῆς ὀργάνωσης[10]. Συνδέθηκε μέ ἱεραποστόλους ἀπό τούς χώρους τοῦ Βουδισμοῦ[11], τοῦ Ἰνδουισμοῦ[12], τοῦ πνευματισμοῦ καί τῶν μαγικῶν τεχνῶν[13], μέ τούς ὁποίους συνδιοικεῖ τό Global Network of Religions: Interfaith Action for the Children of the World[14] (GNRC) - «Παγκόσμιο Δίκτυο Θρησκειῶν γιά παιδιά» - γιά τήν ἐνθάρρυνση τοῦ διαθρησκειακοῦ ἔργου.

Αὐτό τό Δίκτυο ἀποφάσισε καί ἀνέθεσε σέ ἐπιτροπή τή συγγραφή διαθρησκειακοῦ προγράμματος γιά τήν ἠθική καί θρησκευτική διαπαιδαγώγηση τῶν παιδιῶν ὅλου τοῦ κόσμου, τό Learning To Live Together[15] (LTLT), σύμφωνα μέ τίς ἰδέες καί βλέψεις τῶν ἀνωτέρω ἱεραποστόλων, ἀλλά καί ὁποιασδήποτε θρησκευτικῆς καί κοσμικῆς ἄποψης[16].

Τὁ ἐν λόγῳ δίκτυο, ἀκριβῶς ἐπειδή ἐνδιαφέρεται, ἀφενός νά ἐξαπλωθεῖ σέ ὅλο τόν κόσμο καί, ἀφετέρου, νά διαδώσει τίς ἰδέες του, δέχεται τήν ὁποιαδήποτε θρησκειακή ἰδέα ἤ πρακτική, ἀτόμων ἤ ὁμάδων, χωρίς νά διακρίνει, ἄν αὐτή ἀνήκει στό χῶρο τῶν μαγικοθρησκευτικῶν πρακτικῶν ἤ τῆς ἀποκαλύψεως τοῦ ὄντως Θεοῦ. Μέ διάφορα προσχήματα, ἡ ὀργάνωση συνεργάζεται μέ διεθνεῖς ὀργανισμούς καί συγκαλεῖ τούς ἐνήλικες σέ διαθρησκειακές συναντήσεις[17], στίς ὁποῖες, μετά ἀπό διαθρησκειακές προσευχές, ἀποφασίζουν γιά προβλήματα πού ἀφοροῦν στά παιδιά, ὅπως ἡ εἰρήνη, ὁ τερματισμός τῆς βίας, τῆς παιδικῆς ἐκμετάλλευσης, τῆς διαθρησκειακῆς ἐκπαίδευσης κ.ἄ. Ὅλους αὐτούς τούς προετοιμάζει καί τούς προγραμματίζει νά ἐργάζονται γιά τήν ἐκπλήρωση τῶν πανθρησκειακῶν σκοπῶν της.

Στίς γραμμές τοῦ ἀνωτέρω Προγράμματος ἔχει συγγραφεῖ ἀπό ὁμάδα ἐμπειρογνωμόνων τοῦ Ἰνστιτούτου Ἐκπαιδευτικῆς Πολιτικῆς (ΙΕΠ) τό Νέο Πρόγραμμα Σπουδῶν στά Θρησκευτικά Δημοτικοῦ Γυμνασίου καί Λυκείου, τό ὁποῖο καταργεῖ τήν μοναδικότητα τῆς ἐν Χριστῷ διδασκαλίας καί σωτηρίας καί συγχέει ἤ ἐξισώνει τήν Ὀρθόδοξη διδασκαλία μέ τίς ἰδέες ἑτερόκλητων θρησκειακῶν χώρων. Τήν διδασκαλία αὐτοῦ τοῦ Προγράμματος Σπουδῶν ἐπιδιώκει ὁ Ὑπουργός Παιδείας κ. Φίλης νά ἐπιβάλει.

Σημειωτέον πώς ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος (13-1-2016)[18] καί ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος (9-3-2016)[19] ἀπεδοκίμασε τό ἐν λόγῳ Πρόγραμμα, τό ὁποῖο, μέ βάση τό Σύνταγμα, τούς Νόμους, τίς ἀποφάσεις τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας[20] καί τοῦ Διοικητικοῦ Ἐφετείου Χανίων[21], εἶναι παράνομο. Ὡστόσο, οἱ συντάκτες τοῦ Προγράμματος καί ὁ ὑπουργός κ. Φίλης ἐπιμένουν αὐθαίρετα, προκλητικά καί παράνομα νά τό ἐφαρμόσουν σέ ὅλα τά σχολεῖα τῆς Ἑλλάδος, παρουσιάζοντάς το, παραπλανητικά, ὡς σύγχρονο, Ὀρθόδοξο καί πλουραλιστικό Πρόγραμμα[22].

Ὑπό τό φῶς τῆς σχετικῆς ἔρευνας γιά τίς διασυνδέσεις τῆς παραθρησκευτικῆς συγκρητιστικῆς ὀργάνωσης Arigatou, ἀναδεικνύεται ἡ κρισιμότητα τοῦ ζητήματος, γιά τό ποιοί καί πῶς σχεδιάζουν, καθορίζουν καί ἐπιβάλλουν στή χώρα μας τή θρησκευτική ἀγωγή τῶν Ὀρθοδόξων μαθητῶν.

Μέ ποιά λογική ἐπιτρέπεται σέ ξένα κέντρα καί ὀργανώσεις, μέ ἰδέες ξένες καί ἀντίθετες μέ τήν Ὀρθόδοξη πίστη, νά σχεδιάζουν καί νά ποδηγετοῦν τήν διαπαιδαγώγηση τῶν παιδιῶν μας καί νά μετατρέπουν τήν Ὀρθόδοξη διδασκαλία σέ μία πολυθρησκειακή - συγκρητιστική διδασκαλία, μέ στόχο τήν τελική ἐπικράτηση καί ἐπιβολή τῆς πανθρησκείας τῆς Νέας Ἐποχῆς;


__________________________________
[6] Shining Ever Brighter, σελ.1, 3.
[7] Shining Ever Brighter, σελ.3, 5.
[8] Shining Ever Brighter, σελ.3.
[10] Shining Ever Brighter, σελ.1.

[16] Learning To Live Together, σελ. ix (9 / 244.
[20] ΣτΕ 3356/1995 , ΣτΕ 2176/1998.
[21] Ἀπόφαση 115/2012 τοῦ Διοικητικοῦ Ἐφετείου Χανῖων, καί ἀπόφαση 1/2015 τοῦ Τριμελοῦς Συμβουλίου τοῦ Διοικητικοῦ Συμβουλίου Χανίων.
[22] Πρόγραμμα Σπουδῶν στά Θρησκευτικά 2014, σελ. 17.
http://digitalschool.minedu.gov.gr/info/newps/%CE%98%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC/%CE%A0%CE%A3%20%CE%98%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD%20%E2%80%94%20%CE%94%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%93%CF%85%CE%BC%CE%BD%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BF.pdf

Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2016

ΟΙ ΓΚΟΥΡΟΥ, Ο ΝΕΟΣ ΚΑΙ Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ- Γ' ΜΕΡΟΣ

Ένα βίντεο για όλα τα Ελληνόπουλα που αναρωτιούνται τι είναι οι Γκουρού και ο Ινδουισμός και ποιες είναι οι ατυχείς συγκρίσεις με τους γίγαντες της Ορθοδοξία μας, όπως ήταν ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ. Η περιγραφή είναι γραμμένη από κάποιο Ελληνόπουλο που έζησε και τις δύο καταστάσεις: και τον Ορθόδοξο Χριστιανικό μοναχισμό και τον Ινδουισμό. 








ΟΙ ΓΚΟΥΡΟΥ, Ο ΝΕΟΣ ΚΑΙ Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ- Β' ΜΕΡΟΣ

Ένα βίντεο για όλα τα Ελληνόπουλα που αναρωτιούνται τι είναι οι Γκουρού και ο Ινδουισμός και ποιες είναι οι ατυχείς συγκρίσεις με τους γίγαντες της Ορθοδοξία μας, όπως ήταν ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ. Η περιγραφή είναι γραμμένη από κάποιο Ελληνόπουλο που έζησε και τις δύο καταστάσεις: και τον Ορθόδοξο Χριστιανικό μοναχισμό και τον Ινδουισμό. 








ΟΙ ΓΚΟΥΡΟΥ, Ο ΝΕΟΣ ΚΑΙ Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ- Α' ΜΕΡΟΣ

Ένα βίντεο για όλα τα Ελληνόπουλα που αναρωτιούνται τι είναι οι Γκουρού και ο Ινδουισμός και ποιες είναι οι ατυχείς συγκρίσεις με τους γίγαντες της Ορθοδοξία μας, όπως ήταν ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ. Η περιγραφή είναι γραμμένη από κάποιο Ελληνόπουλο που έζησε και τις δύο καταστάσεις: και τον Ορθόδοξο Χριστιανικό μοναχισμό και τον Ινδουισμό. 






Η ΑΣΥΓΧΩΡΗΤΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΠΑΡΘΕΝΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΚΑΙ Η ΠΟΙΝΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΒΙΑΣΜΟΥ

Πολλές φορές οι ιστορικοί έχουν αναρωτηθεί γιατί η Ρώμη, ενώ ακολούθησε απαρέγκλιτα μια πολιτική ανεξιθρησκίας έναντι των κατακτημένων λαών, με την πολυθεΐα να είναι το επίσημο θρησκευτικό της καθεστώς, αντιμετώπισε με τόση βαρβαρότητα το χριστιανισμό. Επί τρεις αιώνες οι χριστιανοί κυνηγήθηκαν, φυλακίστηκαν, βασανίστηκαν, δέχτηκαν στα κορμιά τους καυτή πίσσα και λάδι, ρίχτηκαν στις αρένες και στα θηρία.
Αυτά γινόντουσαν την ίδια στιγμή που οποιοσδήποτε άγνωστος θεός από τη Δύση ή την Ανατολή έκανε αμέσως ανεμπόδιστα καριέρα μόλις εμφανιζόταν στη Ρώμη. Κατά τους μελετητές, ένας λόγος που έφερε τις φοβερές διώξεις ήταν η κοσμοθεωρία της νέας θρησκείας, που αμφισβητούσε ευθέως κάθε είδους επίγεια δύναμη και κυριαρχία, δίνοντας προτεραιότητα σε ψυχικά και πνευματικά αγαθά που ο άνθρωπος θα απολάμβανε μετά τον θάνατο του. Αυτό ερχόταν σε ευθεία αντίθεση με την παγκόσμια κυριαρχία της Ρώμης.

Ο δεύτερος λόγος ήταν ότι ο τρόπος ζωής που επέλεγαν οι χριστιανοί, η εγκράτεια, η αγνότητα και η εγκαρτέρηση, ήταν εντελώς αντίθετος με την κρατούσα αντίληψη περί ζωής στην αυτοκρατορία, η οποία διαπνεόταν από το κυνήγι των απολαύσεων και της ηδονής.
Η ιδέα της αγνότητας και της διατήρησης της παρθενίας, ειδικά στις γυναίκες, ιδέα που εισήγαγε ο χριστιανισμός, φάνηκε στους Ρωμαίους εντελώς εξωφρενική στην αρχή και στη συνέχεια προκλητικά ανατρεπτική. Η κακή οικονομική κατάσταση του κράτους είχε οδηγήσει σε μείωση των γεννήσεων. Σε αυτά τα άσχημα ήρθε να προστεθεί κι ο χριστιανισμός με αυτές τις θεωρίες περί παρθενίας. Όμως οι αυτοκράτορες ήθελαν παιδιά που θα στελέχωναν τις αυριανές ανίκητες λεγεώνες της Ρώμης. Ήταν συνεπώς μια θεωρία που δυναμίτιζε τα θεμέλια του ίδιου του κράτους. Κι έπειτα, αυτός που ακολουθούσε σε τόσο «ακραίες» επιλογές τις επιταγές του θεού του ήταν εν δυνάμει επικίνδυνος για την κρατούσα τάξη.
Μόνο έτσι εξηγείται η αγριότητα με την οποία αντιμετωπίστηκε τους πρώτους χριστιανικούς χρόνους η ιδέα της παρθενίας, με την προσαρμογή του επίσημου δικαίου της Ρώμης προκειμένου να την καταπολεμήσει. Η εφαρμογή των συγκεκριμένων νόμων τον 1ο και το 2ο μ.Χ. αιώνα δημιούργησε μια ειδική κατηγορία αγίων και οσίων γυναικών, που ονομάστηκαν παρθενομάρτυρες. Πάνω από 50 αναφέρονται στο εορτολόγιο.
Όταν μια Χριστιανή συλλαμβανόταν και οδηγείτο στο δικαστήριο, η πρώτη ερώτηση που της έθεταν ήταν αν ήταν παρθένα και αν πίστευε στην διατήρηση της παρθενίας. Εφόσον η απάντηση ήταν θετική, τότε η απόφαση όριζε να βιαστεί πριν από την εκτέλεσή της.
Τα πρώτα χρόνια τον βιασμό αναλάμβανε ο ίδιος ο δήμιος μπροστά στο κοινό που είχε συγκεντρωθεί για να παρακολουθήσει τον απαγχονισμό ή τον στραγγαλισμό.
Στις διώξεις του 1ου αιώνα αυτό γινόταν κατά παράβαση των διατάξεων, διότι ο ρωμαϊκός νόμος απαγόρευε να εκτελούνται έφηβοι ή γυναίκες που δεν είχαν περάσει περίοδο ήβης έτσι στα μεν αγόρια φορούσαν μια τήβεννο για να μοιάζουν με άνδρες και τις κοπέλες τις βίαζαν για να γίνουν γυναίκες και να είναι νόμιμή η εκτέλεσή τους. Μετά τον Διοκλητιανό όμως, ο Νέρων, ο Μαξιμιανός και ο Μαξιμίνος με σειρά νόμων θέσπισαν το δημόσιο βιασμό ως κανονική ποινή. Οι αυτοκράτορες αυτοί ήταν κατά βάση εγκληματικές φυσιογνωμίες και συχνότατα αναλάμβαναν οι ίδιοι να εφαρμόσουν την ποινή, όταν επρόκειτο για μικρές και όμορφες χριστιανές. Ο Μαξιμίνος ειδικά είχε κανονική μανία να βιάζει παρθένες και ήθελε κάθε μέρα και από μία τρομοκρατημένη κοπέλα στο κρεβάτι του.
Όσο περνούσαν τα χρόνια η εφαρμογή της ποινής γινόταν όλο και πιο φρικαλέα. Έγδυναν τις χριστιανές μέσα στο δικαστήριο, τις εξευτέλιζαν και τις βασάνιζαν, έπειτα τις βίαζαν και τις σκότωναν. Επί Μαξιμιλιανού, το 307, 600 χριστιανές παρθένες βιάστηκαν μέσα στο κατάμεστο Κολοσσαίο από λεγεωνάριους και έπειτα άφησαν τα θηρία να τις κατασπαράξουν.
Πολύ συχνά τις οδηγούσαν στην πορνεία όπου περνούσαν μερικούς μήνες με τις πιο φρικτές ταπεινώσεις, πριν τις σκοτώσουν. Χριστιανές παρθένες έριχναν επίσης στα κελιά των μονομάχων τελευταίο βράδυ πριν μπουν στην αρένα για να αγωνιστούν μέχρι θανάτου. Καμιά φορά εάν ο δικαστής ήταν επιεικής, έδινε διαταγή να οδηγηθεί η κοπέλα σε ένα δωμάτιο πίσω προκειμένου να βιαστεί και έπειτα την ξαναφέρναν αμέσως μπροστά του και τη ρωτούσε αν παρέμεινε χριστιανή, αφού είχε χάσει την αγνότητά της. Αν η κοπέλα απαντούσε καταφατικά, τότε την καταδίκαζε σε θάνατο.
Τα φοβερά αυτά μαρτύρια δημιουργούσαν και μια ολόκληρη σειρά από φημολογούμενα θαύματα, όπως συνέβη στην Περπετούα, που όταν την έγδυναν μέσα στο δικαστήριο, τα μαλλιά της μάκρυναν αμέσως για να σκεπάσουν τη γύμνια τους, ή στην Αγνή, που το κορμί της έγινε τόσο βαρύ ώστε στάθηκε αδύνατον να τη σηκώσουν για να την βάλουν στο κρεβάτι της διακόρευσης. Όλοι αυτοί οι νόμοι καταργήθηκαν από τον Μεγάλο Κωνσταντίνο μετά το 325 μ.Χ., και όταν ο Μέγας Θεοδόσιος ανακήρυξε το Χριστιανισμό επίσημη θρησκεία του κράτους, οι παρθενομάρτυρες ονομάστηκαν Αγίες.

ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ Ο ΙΑΤΡΟΣ: ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ ΚΑΘΕ ΠΡΩΪ ΑΓΙΑΣΜΟ!


Άγιος Λουκάς Κριμαίας: «Πίνετε αγιασμό, όσο πιο συχνά τόσο πιο καλά. Είναι το καλύτερο και αποτελεσματικότερο φάρμακο. Αυτό δεν το λέγω σαν παπάς, το λέγω σαν γιατρός. Από την Ιατρική μου πείρα».

ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: ΟΤΑΝ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΕΛΠΙΔΑ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΘΕΙΑ ΠΑΡΗΓΟΡΙΑ!


Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: Όταν αγωνίζεται με ελπίδα ο άνθρωπος, έρχεται η θεία παρηγοριά και νιώθει έντονα η ψυχή τα χάδια της αγάπης του Θεού.

ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ!


Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: Η Εκκλησία είναι όπως το καράβι. Άλλος κοιμάται, άλλος χαζεύει. Αυτό τραβά το δρόμο του. Άλλος πάλι αγωνίζεται, παλεύει πάνω με τα κύματα. Όλοι μαζί προχωρούν. Φθάνει να είσαι μέσα στην Εκκλησία. Γι’ αυτό να φροντίζετε να είστε πάντα στις ακολουθίες. Να μη λείπετε.

"ΕΓΩ ΕΙΜΙ Ο ΑΡΤΟΣ Ο ΖΩΝ Ο ΕΚ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΤΑΒΑΣ"!


ἐγώ εἰμι ὁ ἄρτος ὁ ζῶν ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβάς
(Κατά Ιωάννη 6,50-51)

οὗτός ἐστιν ὁ ἄρτος ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβαίνων, ἵνα τις ἐξ αὐτοῦ φάγῃ καὶ μὴ ἀποθάνῃ. 
ἐγώ εἰμι ὁ ἄρτος ὁ ζῶν ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβάς· ἐάν τις φάγῃ ἐκ τούτου τοῦ ἄρτου, ζήσεται εἰς τὸν αἰῶνα. καὶ ὁ ἄρτος δὲ ὃν ἐγὼ δώσω, ἡ σάρξ μού ἐστιν, ἣν ἐγὼ δώσω ὑπὲρ τῆς τοῦ κόσμου ζωῆς. 

Μετάφραση
Αυτός είναι ο άρτος που κατεβαίνει από τον ουρανό, για να φάει κανείς από αυτόν και να μην πεθάνει. 
Εγώ είμαι ο άρτος ο ζωντανός που κατέβηκε από τον ουρανό. Αν κάποιος φάει από τούτον τον άρτο, θα ζήσει στον αιώνα. Και ο άρτος, λοιπόν, που εγώ θα δώσω είναι η σάρκα μου υπέρ της ζωής του κόσμου». 

Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2016

ΚΑΙΡΟΣΚΟΠΟΙ...


ΟΣΟ ΚΑΙ ΝΑ ΒΛΑΣΤΗΜΑΣ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ, ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ, ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟ ΙΕΡΟ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΦΑΝΙΣΕΙΣ!


Όσο και να βλαστημάς τον Χριστό, την Παναγία, τον Σταυρό και ότι άλλο ιερό, να ξέρεις ότι... δεν μπορείς να τους αφανίσεις, δεν μπορείς να τους μειώσεις, δεν μπορείς να τους καταργήσεις.

ΒΟΗΘΗΣΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΟΥ ΑΠΟ ΜΙΚΡΟ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΕΙ ΤΟΝ ΤΡΙΑΔΙΚΟ ΘΕΟ!


Βοήθησε το παιδί σου από μικρό να αγαπήσει τον Τριαδικό Θεό και θα έχει πάντοτε στη ζωή του έναν πολύτιμο Πατέρα, Διδάσκαλο, Φίλο και Αδελφό, που θα προστατεύει την ψυχούλα του από κάθε τι κακό! 

ΜΕΛΕΤΑΤΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ!


ΕΡΕΥΝΑΤΕ ΤΑΣ ΓΡΑΦΑΣ
(ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗ 5,39)
ἐρευνᾶτε τὰς γραφάς, ὅτι ὑμεῖς δοκεῖτε ἐν αὐταῖς ζωὴν αἰώνιον ἔχειν· καὶ ἐκεῖναί εἰσιν αἱ μαρτυροῦσαι περὶ ἐμοῦ· 

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
Ερευνάτε τις Γραφές, γιατί εσείς νομίζετε ότι μέσω αυτών έχετε ζωή αιώνια. Και πράγματι, εκείνες είναι που μαρτυρούν για μένα. 

Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2016

ΘΑΥΜΑΣΤΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ

Nέο θαύμα εμφάνισης της Παναγιάς μας, σε φιλοξενούμενο, στην Ιερά Μονή Βατοπαιδίου, Αγίου όρους 27-10-2014.

Ο Κ. Παναγιώτης είχε πάει στο Άγιον όρος και φιλοξενήθηκε από τους πατέρες της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου! Στις 26-10-2014 ζήτησε από τους πατέρες εκεί επίμονα να εξομολογηθεί.. οι πατέρες του είπαν πως την επομένη, ημέρα το πρωί της Δευτέρας θα μπορούσε να πάει!!
Στις 27-10-2014 ώρα 4:00 το πρωί που είχε ξεκινήσει ο όρθρος κατέβηκε κάτω στον Ναό και αφού προσκύνησε, πήγε να καθήσει.. ο ναός μέσα είχε κόσμο, στο στασίδι που πήγε, κάθησε ο ίδιος και δίπλα του είχε κάποιον άλλον κύριο και παραδίπλα ήταν άδειο.
Περίμενε υπομονετικά, αλλά η ώρα περνούσε και ακόμα δεν είχε φανεί ο μοναχός που θα τον πήγαινε στον πνευματικό.! Κάποια στιγμή κατά τις 16:20 γυρίζει και βλέπει παρά δίπλα του στο κενό στασίδι μια μοναχή!!, Τον πλησίασε η μοναχή και του είπε: «περιμένετε όλα καλά θα πάνε θα εξομολογηθείτε μην ανησυχείτε περιμένετε λίγο».
Σκέφθηκε πως μάλλον τα μεγάλα μοναστήρια έχουν κάποια μοναχή εκεί να βοηθάει μέσα στον ναό.. Πέρασε λίγη ώρα και ανυπόμονος όπως ήταν σκέφτηκε να φύγει για να βρει κάποιον να τον πάει να εξομολογηθεί.. ήταν 16:45 πάνω που ετοιμαζόταν να φύγει..
Κάνει ένα βήμα, και βλέπει πάλι την μοναχή να ξαναέρχεται, και να τον πιάνει από τον ώμο και να τον σπρώχνει ελαφρά πίσω στο στασίδι του.. Και να του λέει: «Σας είπα κάντε υπομονή περιμένετε.. τώρα τελειώνει ο εξάψαλμος και θα έρθει ο μοναχός να σας πάει στον πνευματικό να εξομολογηθείτε»
Πράγματι μετά από 2 λεπτά ήρθε ο μοναχός να τον συνοδεύσει στον πνευματικό.. ο Κ. Παναγιώτης δεν είπε τίποτα στον μοναχό που τον συνόδευε γιατί δεν ήταν υποψιασμένος!!.. Πράγματι έφθασε και στον πνευματικό.. αφού μίλησαν λίγο.. του λέει ο Κ. Παναγιώτης..
-Ευτυχώς που έχετε και αυτή την μοναχή εδώ και με ενθάρρυνε να κάνω υπομονή και περίμενα… Ποιά μοναχή ευλογημένε; Δεν έχουμε μοναχές εδώ..! Είναι Άγιον Όρος εδώ!! δεν επιτρέπονται ούτε γυναίκες, ούτε μοναχές!!
– Μα πως αφού μίλησα μαζί της δυο φορές..!
-Μίλαγες με την Παναγιά μας και δεν το κατάλαβες παιδί μου !!
Τον ρώτησε ο πνευματικός να του την περιγράψει.. και ο Κ. Παναγιώτης του είπε: Ήταν ψηλή, η ηλικία της γύρω στα 30 με 35 και πολύ όμορφη!!


 Πηγή: vimaorthodoxias.gr

ΕΤΣΙ ΣΩΘΗΚΕ Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΒΑΠΤΙΣΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΦΑΓΗ ΤΟΥ ΗΡΩΔΗ

Ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος και Βαπτιστής ήταν τότε περίπου δύο ετών, αλλά σώθηκε εκ θαύματος.
Η μητέρα του Ελισάβετ τον πήρε στην αγκαλιά της και έτρεξε να κρυφτεί. Ανέβηκε στο βουνό. Πάνω στην μεγάλη της αγωνία έβγαλε κραυγή και είπε: «Όρος Θεού! Δέξου τη μάνα και το παιδί». Ευθύς το βουνό κόπηκε στην μέση. Μάνα και παιδί πέρασαν απέναντι!
«Η δε Ελισάβετ λαβούσα τον Ιωάννη πέτρα παρεκάλει. Δέξαι μητέρα μετά τέκνον, Λίθος μητέραν συν τέκνον δέχεται» (Όρθρος ΚΘ Δεκεμβρίου).
Εν τω μεταξύ ο Ηρώδης έψαχνε για τον Ιωάννη. Έστειλε στρατιώτες στον Ζαχαρία, τον πατέρα του Ιωάννη.
-Πού έκρυψες το παιδί σου; του είπαν.
-Εγώ είμαι λειτουργός του Υψίστου, δεν γνωρίζω πού είναι τώρα ο υιός μου, απάντησε.
Οι στρατιώτες μετέφεραν τα νέα στον Ηρώδη. Ο Ηρώδης θύμωσε. Έδωσε εντολή να σφάξουν τον πατέρα του Προδρόμου. Και τον έσφαξαν μεταξύ του ναού και του θυσιαστηρίου (Μτ.23:35).

ΠΗΓΗ: dogma.gr

ΤΟ ΝΕΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΩΝ

Το νέο μάθημα των Θρησκευτικών και η ευθύνη των θεολόγων
του Ιωάννη Τάτση, Θεολόγου

Το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε την γενικευμένη εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών για τα Θρησκευτικά στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας. Πρόκειται για τα Προγράμματα Σπουδών που είχαν ξεσηκώσει τα προηγούμενα χρόνια θύελλα αντιδράσεων
και έχουν απορριφθεί από την Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, το Άγιον Όρος, καθηγητές των Θεολογικών Σχολών, παιδαγωγούς, κληρικούς, μοναχούς και θεολόγους που διδάσκουν στις τάξεις. Παρά την μεγάλη αντίδραση το Υπουργείο προχώρησε στην αλλαγή του μαθήματος, έστειλε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως τα νέα Προγράμματα Σπουδών και προγραμματίζει τις απαραίτητες επιμορφώσεις για το νέο μάθημα εντός του φθινοπώρου. Ο διάλογος με την Εκκλησία και τους θεολόγους που είχε υποσχεθεί ο Υπουργός Παιδείας ολοκληρώθηκε εσπευσμένα και ο μόνος καρπός του ήταν η διαπίστωση ότι υπάρχει διαφωνία για το περιεχόμενο του μαθήματος.
Η εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών δεν συνοδεύτηκε, προς το παρόν, με αλλαγή των σχολικών βιβλίων που ωστόσο σχεδιάζεται να γίνει άμεσα. Αντί για νέα σχολικά βιβλία αναρτήθηκε επίσημα στο διαδίκτυο βοηθητικό υλικό πολλών κειμένων, βίντεο, ηχητικών αρχείων και εικόνων. Από όλο αυτό το υλικό οι διδάσκοντες καλούνται να επιλέξουν τα απαραίτητα εργαλεία που θα χρησιμοποιήσουν για τη διδασκαλία τους που δεν θα βασίζεται πλέον στα παλιά βιβλία αλλά στα νέα Προγράμματα Σπουδών.
Εάν τα Προγράμματα Σπουδών δημιούργησαν πλήθος αντιδράσεων λόγω της πολυθρησκευτικής σύγχυσης, της άμβλυνσης του ορθοδόξου αισθητηρίου, της εγκατάλειψης μεθοδικής διδασκαλίας της Αγίας Γραφής και της προώθησης του οικουμενισμού που επιχειρούν, το βοηθητικό υλικό που τώρα συνοδεύει τα προγράμματα αυτά περιέχει χειρότερες εκπλήξεις. Λόγω του μεγάλου όγκου του δεν έχει ακόμη μελετηθεί αναλυτικά αλλά και μια μόνο απλή ματιά αρκεί για να αντιληφθεί κάποιος σε ποια διδακτικά εργαλεία δομούν το νέο μάθημα των Θρησκευτικών οι σχεδιαστές του. Δίπλα στα κείμενα των αγίων παρατίθενται οι διδασκαλίες των ηγετών των άλλων θρησκειών. Μαζί με τους ύμνους της Εκκλησίας λαϊκά άσματα και μοντέρνα ξένη μουσική, χρήσιμα δήθεν για τη διδασκαλία της αξίας της αγάπης και της επικοινωνίας! Όλες οι «μεγάλες στιγμές» του οικουμενισμού αποτελούν υλικό για χρήση κατά τη διδασκαλία και μάλιστα σε μορφή βίντεο: η άρση των αναθεμάτων, η συμπροσευχή στην Ασσίζη, συναντήσεις του Πατριάρχη Βαρθολομαίου με τον Πάπα, τον Αρμένιο «Πατριάρχη», Αγγλικανούς, Προτεστάντες και κάθε λογής αλλόθρησκους. Άλλωστε η διαθρησκειακή και διαχριστιανική επικοινωνία κατέχει εξέχουσα θέση σε όλο το νέο μάθημα των Θρησκευτικών. Ακόμη και η προσφάτως συγκληθείσα Σύνοδος της Κρήτης δεν λείπει από το υλικό αυτό. Στο διαδίκτυο δημοσιεύονται αποσπάσματα αυτού του υλικού προκαλώντας θυμηδία, πικρία, απογοήτευση και τελικά θυμό –«θυμόν τον δικαιότατον» - για όσους σχεδίασαν το νέο μάθημα των Θρησκευτικών, μάλλον δε την απαξίωσή του, τον ξεπεσμό του που αργά ή γρήγορα θα οδηγήσει στην κατάργησή του. Η μεθοδική διδασκαλία της Αγίας Γραφής και της εκκλησιαστικής ιστορίας, της ορθόδοξης λατρείας και ηθικής αλλά και η επιστημονική προσέγγιση των θρησκειών μέσα από το πρίσμα της ορθόδοξης θεολογίας όπως διδάσκονταν μέχρι σήμερα εγκαταλείπεται και το θρησκευτικό μάθημα οδηγείται σε ένα νέο πεδίο όπου δεσπόζει η σύγχυση, ο θρησκευτικός συγκρητισμός, η απουσία σοβαρού επιστημονικού και χαρισματικού λόγου, η έλλειψη παιδαγωγικού σχεδιασμού, η μετατροπή του σχολικού μαθήματος σε αφηρημένη συζήτηση και προσέγγιση κάποιων θεμάτων μέσα από κείμενα και οπτικοακουστικό υλικό αμφιβόλου ποιότητος και εν πολλοίς παντελώς ξένου προς την ορθόδοξη παράδοση μας. Ο πολυδιαφημιζόμενος δήθεν εκσυγχρονισμός του μαθήματος των Θρησκευτικών είναι ήδη παρών και ανοίγει το δρόμο για την σταδιακή πλήρη επιστημονική και παιδαγωγική του έκπτωση και τελικά την κατάργησή του.
Απέναντι στη θλιβερή αυτή πραγματικότητα και έχοντας γνώση των ανθρώπων που προώθησαν όλο τον προηγούμενο καιρό αυτή την αλλαγή και των μεθόδων που ακολούθησαν, είναι απαραίτητο να υπάρξει αντίσταση. Όσοι διδάσκουν το μάθημα έχουν προς το παρόν στα χέρια τους τα μέχρι σήμερα διδασκόμενα σχολικά βιβλία τα οποία έχουν μαζί τους και οι μαθητές τους. Επειδή τα προσεχή σχολικά έτη αναμένεται η αντικατάσταση των βιβλίων αυτών κρίνεται πλέον επιτακτική η ανάγκη προμήθειας αντιτύπων της Καινής Διαθήκης τα οποία θα υπάρχουν στις σχολικές μονάδες ως εργαλεία για τη διδασκαλία του θρησκευτικού μαθήματος. Για τον εφοδιασμό των σχολείων με τέτοια αντίτυπα είναι αναγκαία η κινητοποίηση και των κατά τόπους ιερών Μητροπόλεων. Σε κάθε περίπτωση η δημιουργία φωτοτυπημένων φυλλαδίων με επιλεγμένα αγιογραφικά και πατερικά κείμενα αλλά και αποσπάσματα των σχολικών βιβλίων μπορεί να αποτελέσει εργαλείο για όσους θεολόγους θα αρνηθούν να συναινέσουν στην πλήρη υποβάθμιση του θρησκευτικού μαθήματος και τον θρησκευτικό αποπροσανατολισμό των μαθητών τους.
Τα πράγματα δεν είναι εύκολα. Η αμηχανία και η αγωνία των θεολόγων που εκδηλώνεται ήδη στις μεταξύ τους συζητήσεις για το που πορεύεται το μάθημά μας πρέπει να μετατραπεί σε πρωτοβουλία ευθύνης. Κανείς δεν αγνοεί το «πειθαρχείν δει Θεώ μάλλον ή ανθρώποις» ούτε κανείς είναι άβουλο στρατιωτάκι που εκτελεί εντολές. Η ευθύνη της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών που μας ανέθεσε η ίδια η πολιτεία δεν ταυτίζεται με την τυφλή εφαρμογή στην πράξη εντολών και οδηγιών με συγκεχυμένο περιεχόμενο και ασαφή προσανατολισμό.
Η εκπαίδευση γνωρίζει τα τελευταία χρόνια μεγάλες αλλαγές όχι μόνο στο περιεχόμενο της παρεχόμενης παιδείας αλλά και στον τρόπο που λειτουργούν όσοι την υπηρετούν. Η μαζική αντίσταση σε άνωθεν εντολές μπορεί να τις ανατρέψει. Το προηγούμενο διάστημα οι διαμαρτυρίες των εκπαιδευτικών ματαίωσαν την αξιολόγηση τους που είχε σχεδιαστεί με τρόπο λανθασμένο. Παρόμοια αντίδραση οδήγησε στην επαναπρόσληψη εκπαιδευτικών των επαγγελματικών λυκείων που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα και οδηγούνταν προς την απόλυση. Επομένως εάν τώρα οι δάσκαλοι και θεολόγοι αντισταθούν στο νέο μάθημα των Θρησκευτικών που μια ολιγομελής ομάδα σχεδίασε, μπορούν να πετύχουν την διάσωση του χριστιανικού μαθήματος των Θρησκευτικών για το καλό των μαθητών μας.

Ορθόδοξος Τύπος, 23-09-2016