ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2017

ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ: ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΕΞΕΤΑΖΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ!

Άγιος Γρηγόριος Θεολόγος: Περισσότερο εξέταζε τον εαυτό σου και όχι τους άλλους’ γιατί στο ένα θα είσαι κερδισμένος εσύ, στο άλλο οι άλλοι.

ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ

Άγιος Νεκτάριος Αιγίνης 

Γεννήθηκε στις 1 Οκτωβρίου του 1846 μ.Χ. στη Σηλυβρία της Θράκης από τον Δήμο και τη Βασιλική Κεφάλα και ήταν το πέμπτο από τα έξι παιδιά τους. Το κοσμικό του όνομα ήταν Αναστάσιος. Μικρός, 14 ετών, πήγε στην Κωνσταντινούπολη, όπου εργάστηκε ως υπάλληλος και κατόπιν ως παιδονόμος στο σχολείο του Μετοχίου του Παναγίου Τάφου. Κατόπιν πήγε στη Χίο, όπου, από το 1866 μ.Χ. μέχρι το 1876 μ.Χ. χρημάτισε δημοδιδάσκαλος στο χωριό Λίθειο.

Το 1876 μ.Χ. εκάρη μοναχός στη Νέα Μονή Χίου με το όνομα Λάζαρος και στις 15 Ιανουαρίου 1877 μ.Χ. χειροτονήθηκε διάκονος, ονομασθείς Νεκτάριος, από τον Μητροπολίτη Χίου Γρηγόριο (1860 - 1877 μ.Χ.), και ανέλαβε τη Γραμματεία της Μητροπόλεως.

Το 1881 μ.Χ. ήλθε στην Αθήνα, όπου με έξοδα του Πατριάρχη Αλεξανδρείας Σωφρονίου Δ' (1870 - 1899 μ.Χ.), σπούδασε Θεολογία και πήρε το πτυχίο του το 1885 μ.Χ. Έπειτα, ο ίδιος προαναφερόμενος Πατριάρχης, τον χειροτόνησε το 1886 μ.Χ. πρεσβύτερο και του έδωσε τα καθήκοντα του γραμματέα και Ιεροκήρυκα του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας. Διετέλεσε επίσης πατριαρχικός επίτροπος στο Κάιρο.

Στις 15 Ιανουαρίου 1889 μ.Χ., χειροτονήθηκε Μητροπολίτης Πενταπόλεως. Η δράση του ως Μητροπολίτου ήταν καταπληκτική και ένεκα αυτού ήταν βασικός υποψήφιος του πατριαρχικού θρόνου Αλεξανδρείας. Λόγω όμως φθονερών εισηγήσεων (αισχρών συκοφαντιών), προς τον Πατριάρχη Σωφρόνιο, ο ταπεινόφρων Νεκτάριος, για να μη λυπήσει τον γέροντα Πατριάρχη, επέστρεψε στην Ελλάδα (1889 μ.Χ.).

Διετέλεσε Ιεροκήρυκας (Ευβοίας) (1891 - 1893 μ.Χ.), Φθιώτιδος και Φωκίδας (1893 - 1894 μ.Χ.) και διευθυντής της Ριζαρείου Εκκλησιαστικής Σχολής στην Αθήνα (1894 - 1904 μ.Χ.). Μετά τον θάνατο του Πατριάρχη Αλεξανδρείας Σωφρονίου (1899 μ.Χ.), ο Νεκτάριος εκλήθη να τον διαδεχθεί, αλλά ο Άγιος αρνήθηκε. Στα κηρύγματα του, πλήθος λαού μαζευόταν, για να «ρουφήξει» το νέκταρ των Ιερών λόγων του.

Το 1904 μ.Χ. ίδρυσε γυναικεία Μονή στην Αίγινα, της οποίας ανέλαβε προσωπικά τη διοίκηση, αφού εγκαταβίωσε εκεί το 1908 μ.Χ., μετά την παραίτηση του από τη Ριζάρειο Σχολή. Έγραψε αρκετά συγγράμματα, κυρίως βοηθητικά του θείου κηρύγματος. Η ταπεινοφροσύνη του και η φιλανθρωπία του υπήρξαν παροιμιώδεις.

Πέθανε το απόγευμα της 8ης Νοεμβρίου 1920 μ.Χ. Τόση δε ήταν η αγιότητά του, ώστε επετέλεσε πολλά θαύματα, πριν αλλά και μετά τον θάνατο του. Ενταφιάστηκε στην Ιερά Μονή Αγίας Τριάδος στην Αίγινα.

Η Κάρα και τα περισσότερα Λείψανα του Αγίου φυλάσσονται στη Μονή Αγίας Τριάδος Αιγίνης. Ένας αστράγαλος του Αγίου βρίσκεται στο ομώνυμο Προσκύνημα Καμάριζας Λαυρίου. Ένας σπόνδυλος του Αγίου βρίσκεται στο ομώνυμο Προσκύνημα Χανίων Κρήτης. Η ανακομιδή των Ιερών λειψάνων του έγινε στις 3 Σεπτεμβρίου του 1953 μ.Χ. και στις 20 Απριλίου του 1961 μ.Χ. ανακηρύχτηκε Άγιος της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη του Αγίου Νεκταρίου στις 9 Νοεμβρίου.

https://www.saint.gr

ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ- ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!


Τετάρτη 8 Νοεμβρίου 2017

ΨΗΦΙΣΜΑ ΚΛΗΡΙΚΩΝ Ι.Μ. ΘΗΒΩΝ ΚΑΙ ΛΕΒΑΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ – ΦΑΚΕΛΟΥΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΦΥΛΟΥ


«….Καταγγέλλουµε ωs επιζήµια για το µέλλον της  πατρίδας  µας την επιχειρούµενη αλλοίωση και υποβάθµιση του παραδοσιακού µαθήµατος  των θρησκευτικών σε δήθεν πλουραλιστικό µάθηµα θρησκειολογικού χαρακτήρα….»


ΚΑΙ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΚΑΛΕΙ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ-ΦΑΚΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

Ἐγκύκλιος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Γλυφάδας Ἐ., Β. Β. & Β.
γιά τά νέα βιβλία τῶν Θρησκευτικῶν

Πρός
Τούς Εὐσεβεῖς Χριστιανούς τῆς
καθ’ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Ἀγαπητοί μου Αδελφοί καί τέκνα ἐν Κυρίῳ,
Ὁ Άγιος Γέροντας Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης ἔλεγε: «Πρέπει νά ὁμολογοῦμε μέ παρρησία τό “πιστεύω” μας, γιατί φέρουμε εὐθύνη, ἀν δέν μιλήσουμε…
Σ' αὐτά τά δύσκολα χρόνια, ὁ καθένας μας πρέπει νά κάνει ὅ, τι γίνεται ἀνθρωπίνως καί ὅ, τι δέν γίνεται ἀνθρωπίνως, νά τό ἀφήνει στόν Θεό. Ἔτσι θά ἔχουμε ἥσυχη τήν συνείδησή μας ὅτι κάναμε ἐκεῖνο πού μπορούσαμε. Ἀν δέν ἀντιδράσουμε, θά σηκωθοῦν οἱ πρόγονοί μας ἀπό τούς τάφους. Ἐκείνοι ὑπέφεραν τόσα γιά τήν πατρίδα καί ἐμεῖς τί κάνουμε γι' αὐτήν; Ἡ Ἑλλάδα, ἡ Ὀρθοδοξία, μέ τήν παράδοσή Της, τούς Ἁγίους καί τούς ἥρωες Της, νά πολεμεῖται ἀπό τούς ἴδιους τούς Ἕλληνες καί ἐμεῖς νά μή μιλᾶμε! Εἶναι φοβερό!.. Ἀν οἱ Χριστιανοί δέν ὁμολογήσουν, δέν ἀντιδράσουν, αὐτοί θά κάνουν χειρότερα. Ἐνῶ, ἀν ἀντιδράσουν, θά τό σκεφθοῦν… Ἐδῶ ὁ Χριστός σταυρώθηκε, γιά νά ἀναστηθοῦμε ἐμεῖς, καί ἐμεῖς νά ἀδιαφοροῦμε! Ἀν ἡ Ἐκκλησία, στό σύνολό της, Κλῆρος καί λαός, δέν μιλάει, γιά νά μήν ἔρθει σέ ρήξη με το κράτος, αν δεν μιλούν, ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί, τότε ποιός θά μιλήσει;»
Συστοιχούμενοι κι ἐμεῖς στίς φωτισμένες προτροπές αὐτοῦ τοῦ μεγάλου σύγχρονου Ἁγίου μας, ἀπευθυνόμαστε πατρικά, σέ σᾶς τούς Χριστιανούς τῆς Ἱερᾶς μας Μητροπόλεως, τά πνευματικά μας παιδιά, γιά νά μιλήσουμε γιά τό μεγάλο θέμα τῶν ἡμερῶν μας, πού ἀφορᾶ στήν Ὀρθόδοξη Χριστιανική Ἀγωγή τῶν παιδιῶν μας. Στά σχολεία τῆς πατρίδας μας, γιά πρώτη φορά φέτος, τά παιδιά μας ἔλαβαν ἔντυπο ὑλικό γιά τή διδασκαλία τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν, πού φέρει τήν ὀνομασία «Φάκελος Μαθητῆ». Πρόκειται, κατ’ οὐσίαν, γιά τά νέα βιβλία τῶν Θρησκευτικῶν. Μελετήσαμε ἐπισταμένως τό νέο πρόγραμμα σπουδῶν καί τά βιβλία αὐτά καί συμπεράναμε ὅτι τά βιβλία αὐτά χρησιμοποιοῦνται, ὡς εργαλεῖα ἀποορθοδοξοποίησης τῶν παιδιῶν μας καθώς ἐπιφέρουν καίρια ἀνατροπή στόν ὀρθόδοξο προσανατολισμό πού εἶχε τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν, ἀπό συστάσεως τοῦ Ἑλληνικού Κράτους μέχρι σήμερα.

Συγκεκριμένα:
1. Περιέχουν ὑλικό ἀπό διδασκαλίες πολλῶν θρησκειων, (πολυθρησκειακό), οἱ ὁποῖες συνεξετάζονται μέ τήν Ὀρθοδοξία, μέ ἀποτέλεσμα νά ἐπέρχεται σύγχυση στήν Ὀρθόδοξη διαπαιδαγώγηση τῶν παιδιῶν μας ἀλλά καί στή δογματική τους συνείδηση, ὥς Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν, ἀφού τούς διδάσκει αἱρετικές θέσεις ἄλλων θρησκειῶν, πού, ἔρχονται σέ πλήρη ἀντίθεση πρός τήν Ὀρθόδοξη Πίστη καί τή χριστιανική τους ἀγωγή.
2. Μέ τό ὥς ἄνω ὑλικό καί τήν πολυθεϊστική του δομή σπείρονται στήν θρησκευτική συνείδηση τῶν παιδιῶν μας πρακτικές ἀμφισβήτησης καί ἀμφιβολίες γιά τήν Ἀλήθεια τῆς Ὀρθόδοξης Πίστης καί τῶν βιωμάτων, μέ τά ὁποῖα ἔχουν γαλουχηθεῖ ἀπό τήν οἰκογένειά τους, μέ ἀποτέλεσμα νά ἐνεργεῖ καταφανῶς προσηλυτιστικά ἡ γνωσιολογική καί παιδαγωγική σύγχυση, πού τούς δημιουργεῖται, ὁδηγῶντας τά παιδιά μας, σἐ ἀλλότριους πνευματικούς δρόμους.
3. Σέ κάθε περίπτωση, δέν εἶναι δυνατόν καί ὥς ἐνεργοί Ἕλληνες πολίτες νά δεχθοῦμε τήν ἄνιση μεταχείρισή μας, ὥς Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν, σέ σχέση μέ ἄλλες θρησκευτικές κοινότητες στήν Ἑλλάδα, ὅπως τῶν Μουσουλμάνων, Καθολικῶν, Προτεσταντῶν καί Ἰουδαίων Ἑλλήνων Πολιτῶν, πού ἔχουν τήν εὐχέρεια βάσει τοῦ νόμου (άρθ. 68 τοῦ Ν. 4235/2014 και του άρθ. 55 Ν. 4386/2016), νά ἐπιλέγουν τά διδακτικά τους ἐγχειρίδια γιά τήν ὁμολογιακή διδασκαλία τῆς θρησκείας τους στά Ἑλληνικά Δημόσια Σχολεία, ἐνῶ ἐμεῖς, πού ἀνήκουμε στήν θρησκευτική πλειονοψηφία τοῦ Ἑλληνικοῦ λαοῦ, νά μήν ἔχουμε τέτοια δυνατότητα νά διδάσκουμε ἀμιγῶς τήν Ὀρθόδοξη πίστη στά παιδιά μας. Ἡ ἄδικη αὐτή μεταχείρισή μας καταφανῶς ἀντίκειται στήν Συνταγματική Ἀρχή τῆς Ἰσότητας καί τῆς Ἀνεξιθρησκείας. Ἐξ’ἄλλου, ἡ Εὐρωπαϊκή Σύμβαση, γιά τά δικαιώματα τοῦ Ἀνθρώπου, ὁρίζει ρητά, ὅτι κάθε κράτος ὀφείλει νά παρέχει στούς μαθητές του Παιδεία, σύμφωνη μέ τίς θρησκευτικές καί φιλοσοφικές πεποιθήσεις τῶν γονέων τους.

Ἀπό τά προαναφερόμενα συνάγεται ἀβίαστα τό συμπέρασμα ὅτι τά βιβλία αὐτά εἶναι ἀντισυνταγματικά, ἀντιπαιδαγωγικά καί ἀντορθόδοξα, ὥς πρός τό περιεχόμενό τους καί, ὥς ἐκ τούτου, ἀπαιτοῦμε ἀπό τό Ὑπουργεῖο Παιδείας, Ἔρευνας καί Θρησκευμάτων νά σεβαστεῖ τή νομιμότητα καί τό θρησκευτικό πιστεύω τῆς συντριπτικῆς πλειονοψηφίας τοῦ Ἑλληνικοῦ λαοῦ, νά σταματήσει τήν προσβολή, τήν ὑποβάθμιση, τή διάβρωση, τή στοχοποίηση καί τόν διωγμό τοῦ Ὀρθόδοξου μαθήματος τῶν Θρησκευτικών, νά ἀποσύρει ἄμεσα τα τωρινά βιβλία, μαζί μέ τά νέα προγράμματα σπουδῶν στά Θρησκευτικά καί νά συνταχθοῦν νέα μέ Ὀρθόδοξο χαρακτῆρα, πού νά ἀνταποκρίνονται στή χριστιανική πίστη τῶν παιδιῶν καί τῶν γονέων τους.
Κατόπιν ὅλων αὐτῶν, πῶς εἶναι δυνατόν καί ἐμεῖς, ὅπως μάλιστα πρόσφατα, ἔπραξε καί ἡ Ἱερά Ἐπιστασία τουῦ Ἁγίου Ὄρους, νά μήν ἀκούσουμε τίς αὐθόρμητες διαμαρτυρίες τῶν γονέων, νά μήν σταθοῦμε ὁλόψυχα στό πλευρό τους καί νά μήν ἐπικροτήσουμε τήν ἀπόφασή τους νά ἐπιστρέψουν αὐτά τά βιβλία στό Ὑπουργεῖο Παιδείας, ὥς ἀκατάλληλα, ἀπαράδεκτα καί ἐπικίνδυνα γιά τά παιδιά τους;
Εἶναι καιρός, πλέον, νά ἀντιδράσουμε ἐν Χριστῷ καί νά περιφρουρήσουμε τίς ψυχές τῶν παιδιῶν μας ἀπό τά «ἄθεα γράμματα», ὅπως ἔλεγε ὁ μέγας Διδάχος τοῦ Γένους μας, Ἁγιος Κοσμᾶς ὁ Αἱτωλός ἀλλά καί ἀπό κάθε ἐνέργεια, πού στοχεύει στήν ἀλλοίωση τῆς Ἑλληνορθόδοξης ταυτότητάς μας καί, ἔμμεσα ή ἄμεσα, στήν ἀποχριστιανοποίηση τῶν παιδιῶν μας. Γι΄ αὐτόν ἀκριβώς τόν λόγο καί σᾶς προτρέπουμε πατρικά περί τούτου.
Ἐπιστρέψτε τά βιβλία τῶν Θρησκευτικῶν στά σχολεῖα ἤ στό Ὑπουργεῖο, ὥς ἀπαράδεκτα.

Ὁ Μητροπολίτης καί Ποιμενάρχης σας
† Ὁ Γλυφάδας, Ἑλληνικοῦ, Βούλας, Βουλιαγμένης καί Βάρης
Π Α Υ Λ Ο Σ ὁ Α'

Ο ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ ΜΙΧΑΗΛ ΝΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ!


Ο ΑΡΧΙΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΜΙΧΑΗΛ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΠΟΥΡΑΝΙΕΣ ΑΣΩΜΑΤΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ!


ΑΡΧΑΓΓΕΛΕ ΓΑΒΡΙΗΛ, ΕΚ ΠΑΣΗΣ ΒΛΑΒΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΗΣ ΣΩΖΕ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ!


Ο ΑΡΧΩΝ ΜΙΧΑΗΛ- ΣΤΩΜΕΝ ΚΑΛΩΣ, ΣΤΩΜΕΝ ΜΕΤΑ ΦΟΒΟΥ ΘΕΟΥ!


«Στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου Θεού»

Ο Αρχάγγελος Μιχαήλ! Ο πιο γλυκός άγγελος του ουρανού! Το γλυκύτερο ουράνιο πλάσμα! Είναι εκείνος που στάθηκε με πολλή δύναμη και παρρησία, όταν ο Εωσφόρος αποφάσισε να διεκδικήσει τον θρόνο του Υιού του Θεού και με την εγωιστική του αυτή πράξη εξέπεσε από τον ουρανό συμπαρασύροντας πλήθος αγγελικών δυνάμεων.

Ήταν ο μόνος που στάθηκε ενώπιον των αγγέλων και είπε: «Στώμεν καλώς! Στώμεν μετά φόβου!» Ξέρετε τι σημαίνουν αυτά τα λόγια; Είπε σε όλους τους αγγέλους: «Στώμεν καλώς!», ας σταματήσουμε μέσα στην απόλυτη εμπιστοσύνη του Θεού Πατέρα μας. «Στώμεν μετά φόβου!», κανείς μας ας μην φύγει από τον θεϊκό έρωτα του ουράνιου μας Πατέρα. Ας φοβηθούμε αυτήν την στιγμή μην παρασυρθούμε από τον Εωσφόρο. 

Είναι εκείνος που δίδαξε, που πρωτομίλησε, που βοήθησε, που ενίσχυσε όλες εκείνες τις αγγελικές δυνάμεις, που διεκδικούσε ο Εωσφόρος για να τις συμπαρασύρει στον Άδη, με αυτές τις δύο προτάσεις: «Στώμεν καλώς! Στώμεν μετά φόβου»! Και τότε ένα μεγάλο πλήθος αγγέλων απέρριψε την πρόταση του Εωσφόρου, που ήθελε να τους συμπαρασύρει.

ΑΓΙΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ ΠΡΕΣΒΕΥΣΑΤΕ ΥΠΕΡ ΗΜΩΝ!


Τρίτη 7 Νοεμβρίου 2017

Η ΑΓΙΑ ΝΕΟΜΑΡΤΥΣ ΜΑΤΡΩΝΑ (ΒΛΑΣΟΒΑ) ΤΟΥ ΝΤΙΒΕΕΒΟ

Η αγία Ματρώνα γεννήθηκε το 1889 στο χωρίο στην επαρχία του Νίζνι Νόβγκοροντ (σήμερα Σουβόροβο) σε μία αγροτική οικογένεια. Στα έξι της χρόνια έμεινε ορφανή και έτσι μεγάλωσε στο μοναστήρι του Αγίου Σεραφείμ στο Ντιβέεβο. Εκεί επέδειξε μία ιδιαίτερη ικανότητα στην αγιογραφία. Έμεινε στο Ντιβέεβο για 32 χρόνια, μέχρι το κλείσιμό της από τους μπολσεβίκους το 1927.

Μαζί με άλλες τρεις αδελφές από το Ντιβέεβο μετακινήθηκε χωριό Κουζιάτοβο στην επαρχία Αρντάτωβ. Βοηθούσαν την εκκλησία και κέρδιζαν κάποια χρήματα με τα εργόχειρά τους. Το Απρίλιο του 1933 συνελήφθησαν με την κατηγορία της αντισοβιετικής προπαγάνδας. Στις 21 Μαίου η μοναχή Ματρώνα καταδικάστηκε σε τρία χρόνια εγκλεισμό στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Ντμητρώβ, κοντά στην Μόσχα, διάσημο για τις απάνθρωπες συνθήκες κράτησης.

Μετά την απελεύθέρωσή της εγκαταστάθηκε στην εκκλησία του χωριού Βερίτζινο στην επαρχία Γκόρκυ και εργάστηκε ως νεοκώρος αλλά και χοράρχης. Στις 10 Νοεμβρίου 1937 συνελήφθη ξανά με την κατηγορία της συμμετοχής σε φασιστική χριστιανική οργάνωση που βάλει κατά του σοβιετικού κράτους. Καταδικάστηκε σε δέκα χρόνια κράτησης στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Κάρλαγκ. Εκεί εργάστηκε ως νοσοκόμα  και εκτίμησαν την ευσυνείδητη εργασία της και την μετριοφροσύνη της. Μετά την απελευθέρωσή της εγκαταστάθηκε κοντά στο Αρζαμάς όπου τώρα βρίσκεται μία σκήτη της Μονής του Ντιβέεβο.

Στις 19 Οκτωβρίου 1949 συνελήφθη για τρίτη φορά με βάση παλαιότερες κατηγορίες(του 1937)και την εξόρισαν στο Καζακστάν σε θερμοκρασίες σαράντα βαθμών υπό το μηδέν.

Πέρασε συνολικά δεκαεπτά χρόνια της ζωής της στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Τα τελευταία χρόνια της ζωής της (από το 1954) έζησε στο σπίτι του αδελφού της Αντρέι στο χωριό που γεννήθηκε. Η Ματρώνα ήταν πολύ ταπεινή και πράα. Το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας προσεύχονταν. Η μονή ήταν κλειστή και η μοναχές έκαναν τον μοναχικό τους κανόνα και την άσκησή τους στα σπίτια τους παρά τις απαγορεύσεις και τις διώξεις.

Η Αγία Ματρώνα εκοιμήθη ειρηνικά στις 25 Οκτωβρίου/7 Νοεμβρίου 1963. Κηδεύτηκε στα αριστερά των τάφων των αγίων νεομαρτύρων Ευδοκίας, Δαρείας, Δαρείας και Μαρίας του Πούζο.

Στις 6 Οκτωβρίου 2001 έγινε η αγιοκατάταξή της. Η ανακομιδή των λειψάνων της έγινε στις 5 Σεπτεμβρίου 2001 και βρίσκονται στον Καθεδρικό Ναό της Παναγίας του Καζάν στο Ντιβέεβο.

Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2017

Ο ΚΥΡ ΜΑΝΩΛΗΣ Ο ΝΕΩΚΟΡΟΣ

Ὁ κυρ Μανώλης ἦταν ἤσυχος ἄνθρωπος. ἀγαθός καί λιγάκι ἀφελής. Εἶχε δέκα τέσσερα χρόνια νεωκόρος στούς Ἁγίους Ταξιάρχες. Πρίν ἦταν σέ ἄλλη ἐπαρχία κι ἦταν κι ἐκεῖ νεωκόρος, ἔτσι εἶχε πεῖ. Ὄχι πώς ἔνοιαζε καί κανένα… Ἦταν κι ὁ ἐφημέριος πού τόν προσέλαβε, ὁ παπα-Θεοδόσης, ἄνθρωπος ἄδολος. Κάποια Κυριακή, ξεκίνησε ὁ νεωκόρος πρωί-πρωί γιά τόν ναό. Θά εἶχαν μουσαφιραίους παπάδες ἀπό ἄλλη Μητρόπολη. Ὁ Δεσπότης εἶχε ζητήσει ἀπό τόν παπα-Θεοδόση νά τούς φιλοξενήσει συλλειτουργούς στόν ναό του.

Ὁ ἀγαθός νεωκόρος ἔφτασε ἀξημέρωτα στόν ναό. Τό κρύο τσουχτερό. Καθώς ἔκανε νά βάλει τό κλειδί στήν εἴσοδο, διέκρινε λίγο ἀπόμερα στό σκοτάδι κάτι νά κινεῖται. Τόν πλησίασε ἕνα παλληκάρι στό μπόι του. Ἦταν διπλωμένος ἀπό τή στέρηση καί μελανιασμένος ἀπό τό κρύο. Φοροῦσε μονάχα τά ἐσώρουχά του! Κύριος οἶδε σέ τί εἶχε μπλεχτεῖ ἤ ἀπό τί εἶχε ξεμπλέξει…

Ὁ κύρ Μανώλης τρόμαξε ἀρχικά, ἀλλά μετά σάστισε.
«Τί συνέβη ρέ παιδί; Γιατί εἶσαι ἔτσι;».
«Ἄστα μπάρμπα… Ἔχεις τίποτα νά μοῦ δώσεις νά φορέσω;».
«Ποῦ νά βρῶ ρέ παιδί;… Κάτσε, στάσου. Ἔλα μέσα…».
Μπῆκαν στόν πρόναο. Ὁ κύρ Μανώλης, χωρίς δεύτερη κουβέντα, βγάζει πανωφόρι, πουλόβερ, πουκάμισο, παντελόνι καί τοῦ τά δίνει. Σάστισε τώρα ὁ νεαρός.
«Τί κάνεις ἐκεῖ ρέ μπάρμπα;».
«Μή σέ νοιάζει… Ἐγώ φοράω τό ρασάκι μου πάνω ἀπό τά ροῦχα κι εἶναι μακρύ, δέν θά φαίνεται… Κι ὕστερα ἐδῶ μέσα θά ἔχει ζέστη σέ λίγο… Μή σέ νοιάζει… Δέν κάθεσαι κι ἐσύ; Θά ζεσταθεῖς…».

Ὁ νεαρός εἶχε ἤδη γυρίσει τήν πλάτη του καί κατέβαινε τά σκαλιά μέ τά ξένα ροῦχα φορεμένα.

Ἡ Λειτουργία προχωροῦσε. Ὁ παπα-Θεοδόσης καί ἄλλοι τρεῖς ἱερεῖς, μέ τά ἄμφιά τους, συλλειτουργοῦσαν ὄρθιοι γύρω ἀπό τήν ἁγία Τράπεζα. Κάποια στιγμή, ἐκεῖ γύρω ἀπό τό «πρόσχωμεν τά ἅγια τοῖς ἁγίοις…», ὁ παπα-Θεοδόσης σήκωσε τό κεφάλι καί πρόσεξε σέ μιά γωνιά τοῦ ἱεροῦ τόν κύρ Μανώλη, πού μόλις εἶχε μπεῖ, ἐμπερίστατος καί ἀγχωμένος ὅπως πάντα, γιά νά τά προλάβει ὅλα.
«Βρέ σέ καλό του… », εἶπε ἀπό μέσα του ὁ καλόβουλος ἱερέας, «σήμερα βρῆκε ὁ εὐλογημένος νά κάνει τίς κορδέλες του; Σήμερα πού ἔχουμε κόσμο;… Ἀντί νά βάλει τό κλασικό του μαῦρο ρασάκι, πῆγε κι ἔβαλε αὐτή τή λευκή κελεμπία; 

Σήμερα βρῆκε;… Ἴσα δηλαδή νά τόν δοῦν οἱ ξένοι καί νά βροῦμε κάνα μπελά μέ τέτοια καμώματα… Θές νά φτάσει καί στ’ αὐτιά τοῦ Δεσπότη κάνα τέτοιο: “Στούς Ταξιάρχες τό ρίξανε στά παρδαλά…”».
Μέχρι τό τέλος τῆς ἀκολουθίας, ὁ παπα-Θεοδόσης δέν μποροῦσε νά ἠρεμήσει. «Ρέ πειρασμός πού μᾶς βρῆκε Κυριακάτικα… Κι ἀπό κεῖ πού δέν τό περιμέναμε…».
Κήρυξε ἕνας ἀπό τούς φιλοξενούμενους ἱερεῖς. Κοινώνησαν τόν κόσμο. Ἔβαλαν ἀπόλυση.

Ὁ παπα-Θεοδόσης πήγαινε νά σκάσει. Κάθε πού ἔβλεπε τόν κύρ Μανώλη νά πηγαινοέρχεται μπροστά στούς ξένους παπάδες, δαγκωνόταν…
Οἱ ἱερεῖς ἔβγαλαν τά ἄμφιά τους, ἑτοιμάστηκαν.
«Πατέρες, θέλετε νά κατεβεῖτε στό ὑπόγειο; Θά ᾽χουμε καφέδες καί κέρασμα. Θά χαροῦμε νά μείνετε… Νά, κύρ Μανώλη», ἔκανε νά φωνάξει τόν νεωκόρο, «ἤ μᾶλλον ἄσε», μουρμούρισε μέσα ἀπό τά δόντια του. «Ἀντώνη, Ἀντώνη», φώναξε τόν ψάλτη, «πάρε τούς πατέρες κάτω, μέχρι νά τελειώσω κι ἐγώ ἐδῶ… Πατέρες, τελειώνω κι ἔρχομαι… ».
 
Οἱ ἱερεῖς φύγανε. Ἔμεινε στό ἱερό μονάχος του. Καί νά σου κι ὁ κύρ Μανώλης, φουριόζος, μέ χέρια φορτωμένα.
«Ἔλα δῶ, βρέ Μανώλη, ἔλα δῶ… Τί σοῦ ᾽ρθε βρέ εὐλογημένε καί μοῦ σημαιοστολίστηκες σήμερα;».
«Πῶς;», ἔκανε ὁ κύρ Μανώλης μέ τό χαρακτηριστικό βλέμμα τοῦ ἀνθρώπου πού σέ κοιτάει ἀπό τό βάθος τῆς ἀφέλειας.
«Ποῦ πῆγες καί τό βρῆκες βρέ ἄνθρωπέ μου αὐτό τό ράσο; Μά ρεζίλι θέλεις νά μᾶς κάνεις;».
«Πάτερ μου ἐσεῖς μοῦ τό δώσατε… Εἶναι λίγο ἄπλυτο βέβαια… ἀλλά κεριά εἶναι, μή νομίζετε ὅτι φεύγουν καί εὔκολα…».
«Ἐγώ σοῦ τό ᾽δωσα; Πότε μωρέ σοῦ τό ᾽δωσα ἐγώ;».
«Ὅταν πρωτοῆρθα βρέ πάτερ μου, πρίν δεκατέσσερα χρόνια… Μπάααα, τί πάθατε σήμερα;».

Θόλωσε ὁ παπα-Θεοδόσης. «Θά μέ τρελάνεις μωρέ; Δέν σοῦ μιλάω γιά τό μαῦρο σου τό ράσο… Γιά τοῦτο ᾽δῶ σοῦ μιλάω… », καί κάνει μιά μέ θυμό καί ἁρπάζει τό ράσο τοῦ κύρ Μανώλη…
Σάν λέπι ἔπεσε ἀπ’ τά μάτια του ἡ ἀστραφτερή λευκάδα κι εἶδε στά χέρια του ἕνα μαῦρο τριμμένο ρασάκι, θαμπό ἀπό τή χρήση καί τά κεριά. Κι ἔτσι ὅπως τό ἀνασήκωσε, βλέπει γυμνά τά πόδια τοῦ κύρ Μανώλη, σάν νά φοροῦσε ἀπό μέσα κοντό παντελονάκι.
«Τί ἔγινε βρέ Μανώλη;», ρώτησε μέ φωνή ξεψυχισμένη, σάν νά τοῦ ᾽χε ἔρθει ζαλάδα.

Ὁ ἀφελής νεωκόρος τοῦ τά εἶπε ὅλα μέ ἁπλότητα.
Ὁ παπα-Θεοδόσης εἶχε καταπιεῖ τή γλώσσα του. Ἔνιωθε μέσα του κάτι σάν ταπείνωση πού ἐντούτοις τόν γλύκαινε…

Η ΔΙΑΘΗΚΗ ΕΝΟΣ ΣΟΦΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΙΝΔΟΥ

Κάποιος σοφός Ινδός πριν πεθάνει είχε συντάξει τη διαθήκη του κι ανάμεσα στ’ άλλα είχε γράψει:

 «Έκλεισα όλη μου την περιουσία στο μεγάλο χρηματοκιβώτιο του γραφείου μου. Όσα περιέχει, τα παραχωρώ στον πιο ευτυχισμένο της γης». 

Μετά το θάνατο του δέκα χιλιάδες άνθρωποι τρέξανε στον δικαστή να το βεβαιώσουν πως ήταν οι πιο ευτυχισμένοι της γης και πως έχουν δικαίωμα στο θησαυρό. 

Δεν έλειψαν οι φιλονικίες και οι φωνές. Ο δικαστής για να προλάβει κάτι χειρότερο έσπευσε να δηλώσει πως αυτός ήταν ο πιο ευτυχισμένος απ’ όλους κι ο θησαυρός του ανήκει. 

Τρέχει με λαχτάρα, ανοίγει το χρηματοκιβώτιο και τι να δει....Αντί για θησαυρό μερικά χαλίκια τυλιγμένα σ’ ένα σημείωμα που έγραφε: 

«Αν ήσουν πραγματικά ο πιο ευτυχισμένος άνθρωπος της γης, δε θα είχες ανάγκη από τα χρήματά μου».

Κυριακή 5 Νοεμβρίου 2017

ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΕΚΠΟΜΠΗ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ



Ραδιοφωνική εκπομπή "Ομοθυμαδόν". Κάθε Πέμπτη, μεταξύ 8:00-9:00μμ, ο π. Ραφαήλ και ο Γιάννης Μπουλασίκης συζητούν με νέους, σχολιάζουν την επικαιρότητα και αναλύουν πνευματικά ζητήματα που απασχολούν την κοινωνία μας στο ραδιοφωνικό σταθμό της Ιεράς Μητρόπολης Λάρισας & Τυρνάβου στους 96,3FM.

Ο ΘΕΟΣ ΑΠΑΝΤΑΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ

Ουίλιαμ Νταλρίπλ

Μια Χριστιανή που ήταν παντρεμένη μ’ έναν «ειδωλολάτρη» (ενδεχομένως οπαδό του Ζωροάστρη) στρατιώτη. Ο στρατιώτης είχε ένα μικρό κεφάλαιο και ήθελε να το επενδύσει. Όμως η χριστιανή σύζυγός του (μέλος ίσως της νεστοριανής Εκκλησίας) τον έπεισε να το προσφέρει στους φτωχούς, που περίμεναν έξω από την πεντάπυλη εκκλησία, διαβεβαιώνοντάς τον ότι ο Θεός θα τους αντάμειβε με το παραπάνω για την καλή τους πράξη.

Τρεις μήνες αργότερα τα έσοδα του ζευγαριού δεν επαρκούσαν για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Τότε ο άντρας είπε στη γυναίκα του:

- «Αδερφή, βρισκόμαστε σε δύσκολη θέση και ο Θεός των Χριστιανών δεν μας έχει ανταμείψει ακόμη». Και η γυναίκα του απάντησε:

- «Θα μας ανταμείψει. Πήγαινε εκεί όπου έδωσες τα χρήματα και αμέσως θα σου τα δώσει πίσω».
Έτσι, ο σύζυγός της έφυγε τρέχοντας για την εκκλησία. Όταν έφτασε στον τόπο όπου είχε δώσει τα χρήματα στους φτωχούς, τριγύρισε όλη την εκκλησία, περιμένοντας να βρει κάποιον που θα του επέστρεφε όσα του όφειλε, αλλά δεν βρήκε κανέναν, παρά μόνο τους φτωχούς που βρίσκονταν ακόμη εκεί. Ενώ προσπαθούσε να αποφασίσει σε ποιον απ’ όλους να μιλήσει, είδε μπροστά στα πόδια του, πάνω στο μάρμαρο, ένα μεγάλο μιλιαρήσιο, από εκείνα που ο ίδιος είχε μοιράσει. Τότε έσκυψε, το πήρε και γύρισε στο σπίτι του. Έπειτα είπε στη σύζυγό του:

- «Ορίστε, πήγα στην εκκλησία και πίστεψέ με, γυναίκα, δεν είδα το Θεό των Χριστιανών, όπως μου είχες πει, και δεν μου έδωσε τίποτε. Βρήκα όμως αυτό το μιλιαρήσιο στον τόπο όπου κι εγώ είχα δώσει τα πενήντα μιλιαρήσια».

Η γυναίκα του είπε να πάψει να παραπονιέται και να πάει ν’ αγοράσει μ’ αυτό λίγο ψωμί. Μετά από λίγη ώρα εμφανίστηκε ο άντρας κουβαλώντας ψωμί, μια μπουκάλα κρασί κι ένα φρέσκο ψάρι. Η γυναίκα του πήρε το ψάρι κι άρχισε να το καθαρίζει. Όταν το άνοιξε βρήκε μέσα ένα όμορφο πετράδι και πρότεινε στον άντρα της να δοκιμάσει να το πουλήσει.
Εκείνος, άνθρωπος αμόρφωτος, δεν ήξερε τι ήταν. Πήρε όμως το πετράδι και πήγε σ’ έναν αργυροπράτη. Είχε βραδιάσει κι ο έμπορος ετοιμαζόταν να φύγει για το σπίτι του, αλλά ο στρατιώτης του είπε:
- «Δώσε ό,τι θέλεις». Και εκείνος απάντησε:

- «Πάρε πέντε μιλιαρήσια». Τότε, νομίζοντας ότι ο έμπορος ήθελε να τον περιπαίξει, ο στρατιώτης του είπε:

- «Δίνεις τόσα πολλά;». Ο αργυροπράτης, επειδή νόμισε ότι ο άλλος του μιλούσε ειρωνικά, του είπε:

- «Καλά, πάρε δέκα μιλιαρήσια». Ο στρατιώτης σιωπούσε, γιατί εξακολουθούσε να πιστεύει ότι ο έμπορος τον κορόιδευε. Τότε ο αργυροπράτης του είπε:

- «Εντάξη, είκοσι μιλιαρήσια». Ο στρατιώτης δεν έβγαλε λέξη κι έτσι ο έμπορος ανέβασε την προσφορά του στα τριάντα κι έπειτα στα πενήντα μιλιαρήσια. Τότε πια ο στρατιώτης κατάλαβε ότι το πετράδι είχε μεγάλη αξία. Λίγο λίγο, ο αργυροπράτης ανέβασε την τιμή στα τριακόσια μεγάλα μιλιαρήσια.

Από το βιβλίο «Ταξίδι στη σκιά του Βυζαντίου»

ΠΕΣ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟΥΛΗ ΝΑ ΜΕ ΔΕΧΤΕΙ (ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΣΥΜΒΑΝ)

«Προχθές γυρίζοντας από έναν Εσπερινό πέρασα από την Ομόνοια. Πλήθος νέων ήταν μαζεμένοι γύρω από ένα παιδί. Στο χέρι του κρατούσε την τελευταία σύριγγα τού θανάτου. Τον πλησίασα και με δακρυσμένα μάτια φώναξε:
- Βοήθεια, πεθαίνω….

Έτρεξα κοντά του, τον αγκάλιασα. Με σπασμένη φωνή μου είπε,

- Παππούλη, πεθαίνω, διάβασέ μου μία ευχή.

Γονάτισα, τού διάβασα μία ευχή. Ψέλλισε δυο λέξεις,

- Πες του Χριστούλη να με δεχτεί...

Και ξεψύχησε, μέσα στην αγκάλη μου, άγνωστος μεταξύ αγνώστων. Φεύγοντας, ψιθύριζα μία προσευχή. Χριστέ μου, μία λέξη είπε ὁ ληστής και τον δέχτηκες στη βασιλεία Σου, δέξου και την ψυχή αυτού του παιδιού Σου».
Από τό βιβλίο ‘Λουλούδια ἀπό τούς κήπους τῶν Πατέρων τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας

ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟΒΡΑΔΟ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ

Σάββατο βράδυ. 04:40. Μάλλον ξημερώματα Κυριακής. Κι αυτή εκεί, στο γνωστό σημείο. Πίσω από τους κάδους. Κάποτε την πείραζε το μέρος. Τώρα είναι απλά ο τόπος, όπου μπορούν να τη βρουν.

Η πλάτη και τα πλευρά της πονούν ακόμη πολύ. Πριν από δυο ώρες έφαγε δυο μπουνιές δυνατές από πελάτη. Μέσα στη δουλειά είναι κι αυτό, της λέει το “αφεντικό”, όταν τη δει να δυσανασχετεί. Μέσα στο αμάξι του είναι αυτό το μούτρο και ασχολείται με το κινητό του, όπως κάνει συνήθως.
Δεν αντέχει άλλο. Ένας τελευταίος πελάτης και μετά θα συρθεί μέχρι το σπίτι της. Άτιμη ζωή…

Ένα τζιπ σταματά μπροστά της και ο οδηγός τής κάνει νόημα να πλησιάσει. Πάει κοντά και από το κατεβασμένο τζάμι της δίνει πενήντα ευρώ.
-«Δώστα στο μάγκα πίσω και πες του να φύγει. Δεν θα τον χρειαστούμε άλλο απόψε».

Η αποφασιστικότητα και το κοφτό ύφος του δεν της άφησαν και πολλά περιθώρια. Το «αφεντικό» απρόθυμα άνοιξε το τζάμι του συνοδηγού, αλλά όταν είδε τα 50 ευρώ χαμογέλασε, έβαλε μπροστά τη μηχανή του αυτοκινήτου κι έφυγε.
– «Έλα μέσα», της είπε ο οδηγός και όταν αυτή άνοιξε την πόρτα, της έδωσε το χέρι του.
– «Γιάννης», της είπε με ένα ζεστό χαμόγελο.
– «Ελένη», είπε αυτή σαστισμένη από τον εντελώς ασυνήθιστο τρόπο προσέγγισης.

– «Ελένη, έχεις φάει τίποτε;» συνέχισαν τα απρόοπτα της βραδιάς. Ο Γιάννης κοίταξε ελαφρά τον καθρέπτη και έβγαλε το αυτοκίνητο στο ρεύμα κυκλοφορίας. «Μάλλον όχι», συνέχισε και την κοίταξε ξανά τρυφερά. «Ξέρω εδώ παρακάτω μία καντίνα που διανυκτερεύει. Είναι πολύ καλή και απόμερη. Δεν θα μας ενοχλήσει κανείς».

Το βλέμμα της Ελένης έπεσε πάνω σε τρία παιδικά μουτράκια που ήταν σε μαγνητάκια, κολλημένα στο ντουλαπάκι του συνοδηγού.
– «Τα δύο κοριτσάκια είναι δίδυμα», είπε με άνεση ο Γιάννης. Πράγματι, έμοιαζαν αρκετά.

Άλλο ένα εντελώς παράδοξο, καθώς οι άλλοι πελάτες έχουν φροντίσει να εξαφανίσουν κάθε οικογενειακό ίχνος πριν μπει η Ελένη στο αυτοκίνητο. Κι αν κάποιοι ξεχαστούν, με μια απότομη κίνηση πετούν στο ντουλαπάκι τα πειστήρια ότι έχουν οικογένεια, μόλις υποψιαστούν ότι το βλέμμα της Ελένης θα σταθεί εκεί. Μάλλον για να μη μολυνθεί η ιερότητα από το βρώμικο μάτι μιας γυναίκας του δρόμου.

Όταν έφτασαν στην καντίνα, ο Γιάννης έσβησε τη μηχανή του αυτοκινήτου και ρώτησε:
– «Μήπως ντρέπεσαι και δεν θες να κατέβεις;»
– «Μα, δεν…;», ψέλλισε η Ελένη.
– «Έλα, βρε Ελενίτσα, θα τα πούμε αυτά. Πάμε. Θες και καφέ να υποψιαστώ, ε;»

Η Ελένη έγνεψε καταφατικά και ακολούθησε σαν υπνωτισμένη.
Έμειναν περίπου δύο ώρες. Συζήτησαν αρκετά. Γέλασαν. Έκλαψαν. Τον περισσότερο χρόνο η Ελένη είχε ξεχάσει ποια ήταν και τι έκανε. Το μόνο που της θύμιζε τη θέση της ήταν ο πόνος στην πλάτη και στα πλευρά που την έκανε να αλλάζει θέση στην καρέκλα. Την περισσότερη ώρα βέβαια τον ξεχνούσε κι αυτόν. Είχε αρχίσει να νιώθει και πάλι άνθρωπος.

Είχε ξημερώσει πλέον για τα καλά. Ο Γιάννης με ένα μορφασμό απογοήτευσης κοίταξε το ρολόι του και είπε δύσθυμα:
– «Δυστυχώς, πρέπει να φύγουμε. Ελπίζω να πέρασες καλά. Θα σε πάω εγώ στο σπίτι. Θέλεις να μού πεις πού μένεις;»
Η Ελένη είπε μια διεύθυνση και συνειδητοποίησε ότι για άλλη μια φορά είπε ένα μικρό ψέμα. Μένει λίγο παρακάτω. Μέρος της δουλειάς κι αυτό.

Σε όλη τη διαδρομή ήταν σιωπηλοί. Μόνο λίγο πριν φτάσουν, ο Γιάννης έσπασε τη σιωπή:
– «Σε ευχαριστώ που δεν ρώτησες γιατί. Σε ευχαριστώ για το καλό που μού έκανες σήμερα».

Για άλλη μια φορά η Ελένη δεν πίστευε στα αυτιά της. Ο Γιάννης σταμάτησε το αυτοκίνητο, γύρισε προς το μέρος της και από το ντουλαπάκι του αυτοκινήτου έβγαλε ένα φάκελο, αρκετά φουσκωμένο. Τον έδωσε στα χέρια της Ελένης, η οποία προσπάθησε να αρνηθεί, αλλά ήταν αδύνατον μπροστά στην επιμονή της κίνησης και των ματιών του Γιάννη. Αυτά τα μάτια ήταν πλέον βουρκωμένα.
– «Πες ότι σήμερα ξεπληρώνω ένα μεγάλο χρέος. Πήγαινε, Ελένη. Ο Θεός μαζί σου».

Η Ελένη άνοιξε σαν χαμένη την πόρτα και βγήκε στο πεζοδρόμιο. Πλέον έβλεπε το αυτοκίνητο του Γιάννη να απομακρύνεται και ήρθε στο μυαλό της η τελευταία φράση του.

Θεός; Εκείνη τη στιγμή χτύπησε η καμπάνα από τη διπλανή Εκκλησία. Της ήρθε η επιθυμία να ανάψει έστω ένα κερί. Ήταν νωρίς ακόμη. Λογικά δεν θα είχε κόσμο η Εκκλησία. Κανείς δεν θα την αναγνώριζε. Ήταν πια Κυριακή πρωί….

Παναγιώτης Ασημακόπουλος
Θεολόγος καθηγητής

ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ ΘΕΟΝΥΜΦΗ: Σ' ΑΓΑΠΩ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΦΩΣ Τ' ΟΥΡΑΝΟΥ



Ένα άσμα για την αγάπη του ανθρώπου για το Θεό
σε στίχους και μουσική από τη Γερόντισσα Θεονύμφη (Μ. Αλεξοπούλου)

ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ ΘΕΟΝΥΜΦΗ: ΓΛΥΚΥΤΑΤΕ ΙΗΣΟΥ



Άσμα για τον γλυκύτατο Νυμφίο της ψυχής μας, 
από την Σεβαστή Γερόντισσα Θεονύμφη (Μ. Αλεξοπούλου)