ΑΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Τετάρτη 14 Μαρτίου 2018

ΓΕΡΩΝ ΘΑΔΔΑΙΟΣ ΤΗΣ ΒΙΤΟΒΝΙΤΣΑ: ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΦΥΛΑΞΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΤΟΥ ΓΑΛΗΝΗ!

Γέρων Θαδδαίος της Βιτόβνιτσα: Για να διαφυλάξει κανείς την ψυχική του γαλήνη πρέπει να απομακρύνει από τον εαυτό του τις σκοτεινές σκέψεις. Πρέπει να φροντίζουμε να έχουμε χαρούμενη διάθεση και όχι στενάχωρη. Μόνο, αν σταματήσουμε να κατηγορούμε τους άλλους θα αποκτήσουμε ψυχική γαλήνη. Ο λυπημένος δεν μπορεί να ανυψώσει το νου του στον Θεό ούτε μπορεί ποτέ να κάνει καθαρή προσευχή.

ΓΕΡΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΗΣ: ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΝΕΙΣ ΥΠΟΜΟΝΗ;

Όσιος Εφραίμ ο Κατουνακιώτης: Που θα κάνεις υπομονή; Θα κάνεις υπομονή στα δικά σου τα πάθη, θα κάνεις και στα δικά μου. Έτσι θα γίνεις άγιος.

Τρίτη 13 Μαρτίου 2018

ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΟΥ ΡΟΣΤΩΦ: Η ΥΠΟΜΟΝΗ ΣΤΙΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΣΦΑΛΕΣ ΜΕΣΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΩΘΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ!


Άγιος Δημήτριος του Ροστώφ: Η υπομονή στις δοκιμασίες είναι ένα ασφαλές μέσο για να ενωθούμε με τον Θεό. Όσο ο γογγυσμός χωρίζει από τον Θεό, τόσο η υπομονή σφυρηλατεί την ενότητά μας μαζί Του. Αν λοιπόν υπομένεις μ’ ευγνωμοσύνη όλες τις δοκιμασίες για χάρη Του, θα σου ανταποδώσει την αιώνια μακαριότητα. Μέσω της θλίψεως και της υπομονής εισέρχεσαι στον χώρο της αληθινής γνώσεως και καθαρίζεσαι από το πλήθος των αμαρτιών σου.
Πρόσεχε ωστόσο να μην εκθέτης θεληματικά τον εαυτό σου σε κινδύνους. Μην επιδιώκης εσύ τις δοκιμασίες, για ν' ασκηθής τάχα στην υπομονή.

ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ: ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΛΕΜΕ "ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ, ΟΤΙ ΘΕΛΕΙ Η ΑΓΑΠΗ ΣΟΥ"!


Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης: Το σωστό είναι να λέμε: Χριστέ μου ότι θέλει η αγάπη Σου, αρκεί να ζω στην αγάπη Σου!

ΟΣΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ: ΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΝΑ ΤΟΝ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΑΛΑ, ΧΩΡΙΣ ΒΙΑ!


Όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης: Απαλά, χωρίς βία!» Αυτό ήταν μια επίμονη συμβουλή. Τον πνευματικό αγώνα να τον κάνεις απαλά, χωρίς βία. Να μην πολεμάς τις αδυναμίες σου, άλλα να τις μεταμορφώνεις σε δυνάμεις. «Όταν είναι σκοτάδι στο δωμάτιο, τι κάνεις; Πολεμάς να το διώξεις; Διώχνεται το σκοτάδι; Ανάβεις το φως και φεύγει το σκοτάδι. Ή ψυχή έχει έναν ανθώνα κι έναν αγκαθώνα. Μην καταγίνεσαι να ξεριζώνεις τ’ αγκάθια, μόνο να ποτίζεις τον ανθώνα» όλο το νερό να το κατευθύνεις εκεί και τ’ αγκάθια θα ξεραθούν.

Δευτέρα 12 Μαρτίου 2018

Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΗΡΑΚΛΗΣ ΡΕΡΑΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΕΓΝΑΤΙΑ -TV




Eκπομπή για το μάθημα των θρησκευτικών στο ΕΓΝΑΤΙΑ -TV (Θεσσαλονίκη) με τον καθηγητή Ηρακλή  Ρεράκη - 08-03-18- Την εκπομπή θα δείτε στα 25΄ πρώτα λεπτά του βίντεο.

ΓΕΡΩΝ ΣΙΜΩΝ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ: ΟΤΑΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΟΛΕΜΟΣ, ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΘΑ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΖΩΝΤΑΝΟΥΣ!


 Γέρων Σίμων Αρβανίτης: Όταν θα γίνει ο πόλεμος, οι πιστοί θα βλέπουν τους αγίους ζωντανούς και θα τους βοηθάνε. "Αν είσαστε στο εξωτερικό, αμέσως να γυρίσετε στην Ελλάδα, η Ελλάδα δεν θα πάθει σχεδόν τίποτε...

ΓΕΡΟΝΤΙΚΟ: ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΠΕΣΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΗΛΘΑΝ ΕΙΝΑΙ ΝΕΚΡΟΙ!

Ένας μαθητής ρώτησε τον γέροντά του.
- Γέροντα τι θα έλεγες αν άκουγες την πτώση μου;
- Να σηκωθείς!
- Και την επόμενη φορά;
- Να σηκωθείς ξανά!
- Και πόδο μπορεί να συνεχιστεί αυτό· όλο να πέφτω και να     
   ανεβαίνω;
- Πτώση και άνοδο, ενώ είσαι ζωντανός! Αυτοί που έπεσαν και
   δεν ανήλθαν είναι νεκροί.
 

Η ΣΧΕΔΙΑΣΤΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΡΩΣΙΑ ΕΛΕΝΑ ΣΜΟΡΟΝΤΙΝΟΒΑ ΠΕΘΑΝΕ ΣΤΗ ΣΕΚΤΑ ΤΟΥ SAI BABA

Γυναίκα από τη Ρωσία που είχε προσχωρήσει σε σέκτα ύστερα από διαζύγιο, πέθανε από ασιτία που της επέβαλε η αρχηγός της
 
Η σχεδιάστρια εσωτερικού χώρου Έλενα Σμοροντίνοβα 35 ετών, εντάχθηκε στη σέκτα του Sai Baba, ύστερα από τον οδυνηρό χωρισμό από το σύζυγό της. (Φωτο: CEN)
 
Γνωστοί και φίλοι της ισχυρίζονται ότι από τότε που εισχώρησε στην οργάνωση Sai Baba στην πόλη Νοβοσιμπίρσκ στη νοτιο-κεντρική Ρωσία πριν από δύο χρόνια, η Έλενα διέκοψε κάθε επαφή μαζί τους.
Αρχηγός της ομάδας ήταν η πρώην σχεδιάστρια μόδας και ψυχολόγος Έλενα Μπαϊκοβα, γνωστή επίσης και ως Λόλα-Λίλα.
Η Μπαϊκοβα ισχυρίζεται ότι είναι πληρεξούσιος αντιπρόσωπος του γκουρού Sathya Sai Baba που πέθανε το 2011.
 
Μία από τις φίλες της Σμοροντίνοβα ανέφερε ότι η Λόλα υπέβαλλε σε πολλές δοκιμασίες την Έλενα, εξαναγκάζοντάς την ν’ ακολουθεί μακρές περιόδους ασιτίας και της απαγόρευε να έχει επικοινωνία με τους στενούς της φίλους.
Η Έλενα κατόρθωσε να επιβιώσει ύστερα από αρκετές τέτοιες δοκιμασίες της Λόλα.
Η τελευταία και θανατηφόρα εντολή που της ανατέθηκε αφορούσε τρεις εβδομάδες πλήρους ασιτίας, με τις δύο πρώτες εβδομάδες χωρίς καν νερό.
Η Έλενα φέρεται να είχε ζητήσει από τη Λόλα να διακόψει τη «νηστεία» αλλά τελικά πέθανε από αφυδάτωση και υποσιτισμό.
Έκτοτε η Λόλα εξαφανίστηκε, καθώς μπορεί να αντιμετωπίσει κατηγορίες επηρεασμού ατόμου σε αυτοκτονία.
 
ΑΚΤΙΝΕΣ

Κυριακή 11 Μαρτίου 2018

ΓΕΡΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΦΙΛΟΘΕΪΤΗΣ: Ο ΧΡΟΝΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΡΗΜΕΝΟΣ. ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΧΡΟΝΙΑ ΔΥΣΚΟΛΑ, ΧΡΟΝΙΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΚΑΙ ΓΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ.


Ο χρόνος μας είναι μετρημένος. Περιμένουμε χρόνια δύσκολα, χρόνια επικίνδυνα και γι αυτήν την ζωή μας. Λύσσαξε ο διάβολος κι άνοιξε το στόμα του σαν άδης να μας καταπιή όλους μέσα. Μακάριος ο άνθρωπος, που θα ξεφύγη από τα δόντια του και θα πετάξη στον ουρανό και θα σωθή. Κάθε χρόνο και χειρότερη γίνεται η κατάστασις. Η αμαρτωλότης και η γυμνότης έχει φθάσει σε τέτοιο σημείο, που φωνάζει από μόνο του το πράγμα, ότι θα επέμβη η θεια δικαιοσύνη.

 Γι αυτό πρέπει, τόσο εμείς να βιαζώμεθα, όσο και να νοιώθουμε συμπάθεια για τους αδελφούς μας, όχι μόνο τους οικείους μας, αλλά και τους εν Χριστώ οικείους αδελφούς, που έχουμε χρέος να τους πονούμε. Διότι εάν εμείς κινδυνεύουμε, που είμαστε μέσα στο λιμάνι της Παναγίας πόσο μάλλον αυτοί οι άνθρωποι, που βρίσκονται συνεχώς εκτεθειμένοι μπροστά στην πρόκλησι της αμαρτίας!

 Αν εμείς καιώμεθα μακρυά από την φωτιά, αυτοί οι άνθρωποι τι γίνονται, που οι φλόγες τους περικυκλώνουν?

 Γέροντας Εφραίμ Φιλοθεΐτης

ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΑΘΗΝΩΝ: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ [ΑΘΗΝΑ, 4 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018]


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τήν Κυριακή 4 Μαρτίου 2018 πραγματοποιήθηκε στά Προπύλαια τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν καί ὁλοκληρώθηκε μέ εἰρηνική πορεία καί κατάθεση ψηφίσματος στή Βουλή τῶν Ἑλλήνων, μέ μεγάλη ἐπιτυχία ἀπό τά ὑπογράφοντα τό παρόν Δελτίο Σωματεῖα, Συλλαλητήριο διαμαρτυρίας γιά τήν ἐφαρμογή τῶν νέων Προγραμμάτων Σπουδῶν, ἀπό τόν Σεπτέμβριο τοῦ 2016 καί τῶν ἀντίστοιχων βιβλίων – Φακέλων τῶν Θρησκευτικῶν στά σχολεῖα τῆς Πρωτοβάθμιας καί Δευτεροβάθμιας Ἐκπαίδευσης. 

Μέ τήν παλλαϊκή συμμετοχή κληρικῶν ὅλων τῶν βαθμῶν, μοναχῶν, ἐκπαιδευτικῶν, γονέων καί μαθητῶν διατρανώθηκε γιά ἀκόμη μία φορά καί μέ αὐτόν τόν ἀποφασιστικό τρόπο ἡ σθεναρή ἀντίδραση στή μεθοδευμένη ἀλλοίωση τῆς ὀρθόδοξης χριστιανικῆς ταυτότητας τῶν Ἑλλήνων ὀρθοδόξων μαθητῶν, ἡ ὁποία ἐπιχειρεῖται μέσῳ τῶν νέων Προγραμμάτων Σπουδῶν τῶν Θρησκευτικῶν καί τῶν βιβλίων τους.
Τό Συλλαλητήριο εἶχε εὐρεῖα ἀπήχηση ἦταν ἄρτια καί μεθοδικά ὀργανωμένο καί τά λεχθέντα τεκμηριώνονταν μέ θεολογικά καί παιδαγωγικά ἐπιχειρήματα, πού ἐξέφραζαν τόν τρόπο μαρτυρίας καί ὁμολογίας τῆς ὀρθόδοξης πίστεως, στοχεύοντας στήν ἄρση τῶν προβλημάτων πού ἔχουν προκύψει στό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν καί στούς μαθητές.
Στό Συλλαλητήριο ἀπέστειλαν χαιρετισμό, ὁ Σεβασμιώτατος Ἀρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Εἰρηναῖος, καθώς καί οἱ Σεβασμιώτατοι Μητροπολῖτες Καλαβρύτων καί Αἰγιαλείας κ. Ἀμβρόσιος, Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος, Πειραιῶς καί Φαλήρου κ. Σεραφείμ, Κυθήρων κ. Σεραφείμ, Κίτρους καί Κατερίνης κ. Γεώργιος. Χαιρετισμό ἀπέστειλε ἐκ τοῦ Ἁγίου Ὅρους ἡ Ἱερά Μονή Ὁσίου Γρηγορίου.
Χαιρετισμό στό συλλαλητήριο ἀπηύθυναν καί οἱ ἐξῆς: ὁ Ἱερός Σύνδεσμος Κληρικῶν Ἑλλάδος, ἡ Ἀνωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ἑλλάδος, τά Ὀρθόδοξα Χριστιανικά, Σωματεῖα Ἀθηνῶν, Ἐκπρόσωπος 15 Συλλόγων Γονέων καί Κηδεμόνων ἀπό Σχολεῖα τοῦ Ἀγρινίου,  καθώς καί μιά ὑπερπολύτεκνη μητέρα.
Στήριξαν καί χαιρέτισαν τό Συλλαλητήριο καί οἱ παρακάτω φορεῖς: τά Συνεργαζόμενα Ὀρθόδοξα Χριστιανικά Σωματεῖα Θεσσαλονίκης, ἡ Ἑνώση Γονέων καί Κηδεμόνων Α΄βάθμιας και Β΄βάθμιας Ἐκπαίδευσης Δήμου Βεροίας, τά Ὀρθόδοξα Χριστιανικά Σωματεῖα Λάρισας, οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανικοί Σύλλογοι Λαμίας, τά Ἑλληνορθόδοξα Σωματεῖα Ἰωαννίνων, ἡ Χριστιανική Ἕνωση Ἐπιστημόνων, τό Ἰνστιτοῦτο Καταναλωτῶν, ἡ Ἑλληνική Χριστιανοκοινωνική Ἕνωση, ὁ Φιλανθρωπικός Σύλλογος Ἅγιος Ἀλέξιος «Ὁ Ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ» καί τέλος τά Πολυτεκνικά Σωματεῖα τῆς Λάρισας καί τοῦ Ἄργους.
Οἱ συμμετέχοντες, μέ παλμό καί δυναμικότητα, ἀνέδειξαν εἰρηνικά τίς ἀρνητικές ἐμπειρίες καί διαπιστώσεις τους ἀπό τή διδασκαλία τῶν νέων πολυθρησκειακῶν ἀναφορῶν στό μάθημα στά σχολεῖα κατά τό περασμένο καί τό τρέχον σχολικό ἔτος. Τό πρόβλημα ἀνέδειξε καί τεκμηρίωσε ἐπιστημονικά καί συστηματικά ὁ κεντρικός ὁμιλητής Καθηγητής τῆς Παιδαγωγικῆς καί Χριστιανικῆς Παιδαγωγικῆς του Ἀριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης καί Πρόεδρος τῆς Πανελλήνιας Ἑνώσεως Θεολόγων κ. Ἡρακλῆς Ρεράκης, ὁ ὁποῖος καί ἀποσαφήνισε τίς τεράστιες δομικές θεολογικές καί παιδαγωγικές ἀδυναμίες τῶν Προγραμμάτων Σπουδῶν τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν. Οἱ ἀδυναμίες αὐτές ἔχουν ὡς ἀποτέλεσμα τόν ἀκατάσχετο θρησκευτικό συγκρητισμό, τήν ἐλλειπτική ἤ διαστρεβλωμένη διδασκαλία τῆς ὀρθόδοξης πίστης καί παράδοσης, πού ἀποτελεῖ πυλῶνα τῆς ἑλληνικῆς ταυτότητας τῶν ὀρθοδόξων μαθητῶν, τήν προκλητική ἀλλοίωση τοῦ Εὐαγγελικοῦ Μηνύματος καί, κατά συνέπεια, τήν πρόκληση ἀθεράπευτης σύγχυσης στή συνείδηση τῶν μαθητῶν καί τήν ὑποτίμηση καί περιθωριοποίηση τῆς ὀρθοδόξου πίστεως.
Παράλληλα, τονίστηκε ἡ παραβίαση τοῦ συνταγματικοῦ δικαιώματος τῆς ἰσονομίας τῶν ὀρθοδόξων ἔναντι τῶν ἀλλοθρήσκων μαθητῶν, μέ δεδομένο τό γεγονός ὅτι οἱ ἀλλόθρησκοι διδάσκονται ἀμιγῶς τήν πίστη τους, ἐνῷ οἱ ὀρθόδοξοι διδάσκονται πολυθρησκειακή διδασκαλία. Ἐπισημάνθηκε ἐπίσης ὅτι αὐτό δέν εἶναι τυχαῖο ἀλλά μεθοδευμένο ἐγχείρημα ἐκ μέρους τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας. Τό ἀποτέλεσμα εἶναι νά μήν ἀναπτύσσεται καί νά μήν καλλιεργεῖται ἡ ὀρθόδοξη θρησκευτική συνείδηση τῶν ὀρθοδόξων, ἀλλά καί νά ἀλλοιώνεται σταδιακά.
Ὑπογραμμίστηκε, ἀκόμη, ἡ παραβίαση τοῦ ἀπόλυτου δικαιώματος τῶν ὀρθοδόξων χριστιανῶν γονέων νά ἔχουν οἱ ἴδιοι τήν εὐθύνη τόσο γιά τήν ἐπιλογή ὅσο καί γιά τήν ἀνάπτυξη τῆς ὀρθόδοξης ταυτότητας τῶν παιδιῶν τους στό σχολεῖο.
Ἐπισημάνθηκε ὅτι ἡ διαρκῶς ἐπαναλαμβανόμενη δήλωση τοῦ Ὑπουργοῦ Παιδείας, ὅτι ὑπάρχει συμφωνία μέ τήν Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας γιά τήν ἐφαρμογή τῶν νέων πολυθρησκειακῶν Προγραμμάτων καί βιβλίων, δέν ἀνταποκρίνεται στήν πραγματικότητα, διότι ἔχει διαψευσθεῖ τόσο ἀπό τόν ἴδιο τόν Ἀρχιεπίσκοπο ὅσο καί ἀπό πολλούς ἄλλους Ἱεράρχες πού γνωρίζουν πολύ καλά ὅτι αὐτό πού ἀποφασίστηκε στή Ἱερά Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος τόν Ἰούνιο τοῦ 2017 καί εἶναι καταγεγραμμένο στά Πρακτικά τῆς Συνόδου, εἶναι ΜΟΝΟΝ ἡ συνέχιση τοῦ διαλόγου μέ τήν Πολιτεία καί ὄχι ἡ ἐκ τῶν προτέρων συμφωνία τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος γιά ἐφαρμογή τῶν Προγραμμάτων καί τῶν Βιβλίων, ὅπως ἰσχυρίζεται τό Ὑπουργεῖο Παιδείας.
Συμπέρασμα τοῦ Συλλαλητηρίου τῆς 4ης Μαρτίου 2018 ἀποτέλεσε ὅτι κλῆρος καί λαός συντάσσονται πλήρως τόσο μέ τίς συνοδικές ἀποφάσεις τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος τοῦ Ἰανουαρίου καί Μαρτίου 2016 ἀλλά καί τῆς Ἡμιαυτόνομης Ἐκκλησίας τῆς Κρήτης τοῦ Ὀκτωβρίου 2017 γιά τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν, ὅσο καί μέ τίς διατυπώσεις τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί τοῦ Σεβασμιωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Κρήτης, οἱ ὁποῖες στό σύνολό τους κρούουν τόν κώδωνα τοῦ κινδύνου γιά τόν ἀποδομητικό χαρακτῆρα τοῦ νέου προγράμματος τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν καί γιά τίς ἀνεπανόρθωτες συνέπειες πού θά ἔχει ἡ διδασκαλία τους γιά τήν ἀνάπτυξη, τή διαμόρφωση καί τή διατήρηση τῆς ὀρθόδοξης ταυτότητας τῶν παιδιῶν καί τῶν ἐφήβων.

Τό Συλλαλητήριο, μέ τό ψήφισμα πού ἐνέκρινε γιά νά ἐπιδοθεῖ στούς ἁρμοδίους, ζητᾶ:
1. Τήν ἀπόσυρση τῶν νέων Προγραμμάτων Σπουδῶν καί τῶν διδακτικῶν βιβλίων- Φακέλων τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν, διότι δομικά δέν ἐπιδέχονται διόρθωσης.
2. Τήν ἐπαναφορά τῶν προηγούμενων Προγραμμάτων καί βιβλίων, ἕως ὅτου ἑτοιμαστοῦν τά νέα.
3. Τή σύνταξη νέων Προγραμμάτων καί βιβλίων, μέ τή συνεργασία τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας, τῆς Ἐκκλησίας, τῆς Πανελλήνιας Ἕνωσης Θεολόγων καί εἰδικῶν χριστιανοπαιδαγωγῶν καί Θεολόγων ἐκπαιδευτικῶν. Βασικά χαρακτηριστικά τῶν προγραμμάτων αὐτῶν θά εἶναι ἡ συμφωνία τους μέ τό Σύνταγμα καί τούς νόμους τοῦ κράτους, θά λαμβάνουν ὑπόψη τά προηγούμενα Προγράμματα καί βιβλία, ὅπως ἔχει ἤδη ἀποφασίσει ἡ Διαρκῆς Ἱερά Σύνοδος (Ἰανουάριος 2016) καί ἡ Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος (Μάρτιος 2016). Ἐπίσης, θά συνάδουν πρός τήν ὀρθόδοξη πίστη καί εὐσέβεια τῶν μαθητῶν καί τῶν γονέων τους, θά ἀνταποκρίνονται στίς σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους, στίς κοινωνικοπολιτισμικές ἀνάγκες, στά ἐνδιαφέροντα τῶν μαθητῶν, στίς προσδοκίες τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας καί θά σέβονται τά δικαιώματα τῶν γονέων, τῶν μαθητῶν καί τῶν Θεολόγων, ὅσον ἀφορᾶ στό ἀπαραβίαστο τῆς θρησκευτικῆς τους συνείδησης.
4. Ἀποφασίστηκε, ἐπίσης, ἡ συμπαράσταση καί συμπαράταξη πρός τούς γονεῖς, οἱ ὁποῖοι, μή ἔχοντες ἄλλη λύση καί γιά νά ἀποτρέψουν τήν ἀποορθοδοξοποίηση τῶν παιδιῶν τους, ἐπιστρέφουν στό Ὑπουργεῖο Παιδείας, ὡς ἀπαράδεκτα, ἀκατάλληλα καί ἐπικίνδυνα, τά νέα βιβλία τῶν θρησκευτικῶν πού εἶναι ἀπότοκα τῶν νέων Προγραμμάτων τοῦ μαθήματος.

Ἡ Ἀνωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ἑλλάδος (Α.Σ.Π.Ε.)
καί τά Ὀρθόδοξα Χριστιανικά Σωματεῖα Ἀθηνῶν

ΧΑΙΡΟΙΣ Ο ΖΩΗΦΟΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ!


Χαίροις ὁ ζωηφόρος Σταυρός

Χαίροις ὁ ζωηφόρος Σταυρός, τῆς εὐσεβείας τὸ ἀήττητον τρόπαιον, ἡ θύρα τοῦ Παραδείσου, ὁ τῶν πιστῶν στηριγμός, τὸ τῆς Ἐκκλησίας περιτείχισμα· δι᾿ οὗ ἐξηφάνισται, ἡ φθορὰ καὶ κατήργηται, καὶ κατεπόθη, τοῦ θανάτου ἡ δύναμις, καὶ ὑψώθημεν, ἀπὸ γῆς πρὸς οὐράνια. Ὅπλον ἀκαταμάχητον, δαιμόνων ἀντίπαλε, δόξα Μαρτύρων Ὁσίων, ὡς ἀληθῶς ἐγκαλλώπισμα, λιμὴν σωτηρίας, ὁ δωρούμενος τῷ κόσμῳ τὸ μέγα ἔλεος. 

Xαίροις ὁ τοῦ Κυρίου Σταυρός, δι᾿ οὗ ἐλύθη τῆς ἀρᾶς τὸ ἀνθρώπινον, τῆς ὄντως χαρᾶς σημεῖον, ὁ καταράσσων ἐχθρούς, ἐν τῇ σῇ ὑψώσει πανσεβάσμιε∙ ἡμῶν ἡ βοήθεια, Βασιλέων κραταίωμα, σθένος δικαίων, Ἱερέων εὐπρέπεια, ὁ τυπούμενος, καὶ δεινῶν ἐκλυτρούμενος∙ ῥάβδος ἡ τῆς δυνάμεως, ὑφ᾿ ἧς ποιμαινόμεθα∙ ὅπλον εἰρήνης ἐν φόβῳ, ὃ περιέπουσιν Ἄγγελοι∙ Χριστοῦ θεία δόξα, τοῦ παρέχοντος τῷ κόσμῳ τὸ μέγα ἔλεος. 

Χαίροις ὁ τῶν τυφλῶν ὁδηγός, τῶν ἀσθενούντων ἰατρός, ἡ ἀνάστασις, ἁπάντων τῶν τεθνεώτων, ὁ ἀνυψώσας ἡμᾶς, εἰς φθορὰν πεσόντας, Σταυρὲ τίμιε∙ δι᾿ οὗ διαλέλυται, ἡ φθορὰ καὶ ἐξήνθησεν, ἡ ἀφθαρσία, καὶ βροτοὶ ἐθεώθημεν, καὶ διάβολος, παντελῶς καταβέβληται. Σήμερον ἀνυψούμενον, χερσὶ καθορῶντές σε, Ἀρχιερέων ὑψοῦμεν, τὸν ὑψωθέντα ἐν μέσῳ σου, καὶ σὲ προσκυνοῦμεν, ἀρυόμενοι πλουσίως τὸ μέγα ἔλεος.

Παρασκευή 9 Μαρτίου 2018

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΣΙΑΤΙΣΤΗΣ ΠΑΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΜΠΡΗΣΜΟ ΣΤΗΝ Ι.Μ. ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ: «ΔΕ ΣΑΣ ΦΟΒΑΜΑΙ, ΜΟΝΟ ΚΑΚΟ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ»


Απάντηση με ξεχωριστό τρόπο για τον εμπρησμό στη Μητρόπολη Νεαπόλεως, δίνει μέσω ανακοίνωσής του, ο Μητροπολίτης Σιατίστης Παύλος, που τονίζει πως οι αναρχικοί που προέβησαν σε αυτή την πράξη το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι κακό.


Διαβάστε τι αναφέρει ο Σεβασμιώτατος:

Με έκπληξη διαπίστωσα την καταστροφή που δημιουργήθηκε στο κτίριο της Ιεράς Μητροπόλεως Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως από κάποιους που έβαλαν γκαζάκια και προκάλεσαν έκρηξη καλυπτόμενοι από το σκοτάδι της νύκτας. Διάβασα επίσης ότι κάποιοι ανέλαβαν την ευθύνη και έβαλαν την υπογραφή τους στην ανακοίνωση τους με την ένδειξη «αναρχικοί/ες» και με την δικαιολογία ότι «είναι μια πράξη αντίστασης στην φασιστική στάση που δείχνει η Εκκλησία και συμπάθεια που έχει σε φασιστικά μορφώματα όπως η Χρυσή Αυγή κλπ». Τι να σχολιάσεις; Την πράξη ή την δικαιολογία; Η μία χειρότερη από την άλλη και μάλιστα αν εξειδικεύσουμε τα πράγματα.
Το κτίριο το οποίο οι αναρχικοί, και για την ακρίβεια κακοποιοί, επεχείρησαν να καταστρέψουν στεγάζει την καρδιά μιάς πηγής αγάπης που εκτοξεύεται προς κάθε κατεύθυνση. Η συγκεκριμένη Μητρόπολη δημιουργήθηκε στις πτωχές συνοικίες της Δυτικής Θεσσαλονίκης, ένα χώρο ξεχασμένο από την υπόλοιπη πόλη και συμπορεύτηκε με την φτώχεια και τις δοκιμασίες αυτού του λαού. Ο πρώτος Επίσκοπός της, ο Μακαριστός Διονύσιος και ο σημερινός διάδοχος του, ο Μητροπολίτης Βαρνάβας, ήταν και είναι πηγές αστείρευτης αγάπης και προσφοράς γι’αυτό το λαό. Αγάπησαν και αγαπήθηκαν από το λαό και συμπορεύθηκαν. Ένα πλήθος Εκκλησιών δημιουργήθηκαν που και σήμερα προσφέρουν διακονία αγάπης σε αυτό το λαό. Αυτός ο λαός είναι που ανήγειρε αυτούς τους ναούς με τις οικονομίες του. Καθημερινά άπειρες μερίδες φαγητού ετοιμάζονται και προσφέρονται από ανθρώπους του λαού που καθημερινά και ανιδιοτελώς εργάζονται για την ανακούφιση των αδελφών τους.
Αυτή την εστία αγάπης βρήκαν να κτυπήσουν; Ναί! Πρώτον γιατί δεν είναι αναρχικοί, αλλά κακοποιοί και το δηλώνουν τα έργα τους και δεύτερον γιατί είναι ανίκανοι να αγαπήσουν οι ίδιοι και μισούν αυτούς που αγαπούν. Αν είχαν αγάπη θα ήταν προ πολλού στρατευμένοι και οι ίδιοι σε αυτό το έργο της αγάπης, θα το στήριζαν, θα ήταν πρόθυμοι να μαγειρεύουν τις χιλιάδες μερίδες φαγητού ημερησίως και θα ένιωθαν ανακούφιση και χαρά για την προσφορά τους. Αλλά αυτοί είναι εχθροί του λαού, μισούν τον λαό, δεν ενδιαφέρονται γι’αυτόν. Κρύβονται γιατί ίσως είναι κάποια καλοβολεμένα ανθρωπάκια που δεν έχουν όρεξη για δημιουργία, αλλά για καταστροφή.
Να σταθώ λίγο και στην δικαιολογία. Έγινε, λέει, η εμπρηστική επίθεση σε ένδειξη αντίστασης στην φασιστική στάση, που δείχνει η Εκκλησία και συμπάθεια που έχει σε φασιστικά μορφώματα όπως η Χρυσή Αυγή. Το δικό μου σχόλιο: Από πότε οι φασίστες μιλάνε για φασισμό; Είχα ονομάσει κάποτε την Χρυσή Αυγή, ΜΑΥΡΗ ΝΥΚΤΑ. Σας λέω, λοιπόν, ξεκάθαρα ότι είστε μια άλλη ΜΑΥΡΗ ΝΥΚΤΑ πανομοιότυπη με την πρώτη. Μέσα στο σκοτάδι της νύκτας κινείσθε και οι δυό σας. Τάγματα εφόδου η Χρυσή Αυγή, τάγματα εφόδου και εσείς και ένα τέτοιο τάγμα έκανε την καταστροφή.
Ένα όμορφο κτίριο, το λευκό της αγάπης, το μαυρίσατε γιατί μέσα στο μαύρο και στο σκοτάδι κινείσθε, σκοτάδι υπάρχει στην ψυχή σας, είστε εκφραστές του μηδέν και του τίποτα που μόνη σας ικανότητα είναι να καταστρέφετε και η μόνιμη ανικανότητα σας να δημιουργείτε και να αγαπάτε. Δυστυχισμένοι και θλιβεροί άνθρωποι αξιολύπητοι, αλλά όχι αξιομίσητοι. Απλά ταλαίπωροι. Δυστυχείς, βουλιαγμένοι μέσα στο κενό σας, από το οποίο βγαίνετε για να διασκεδάσετε την ανία σας και να πιστέψετε ότι υπάρχετε.
Δεν σας φοβάμαι, όχι γιατί δεν είστε ικανοί να κάνετε και σε εμένα κακό, αλλά γιατί μόνο το κακό μπορείτε να κάνετε. Αν μου κάνετε το ίδιο κακό, εγώ θα αφήσω το κτίριο μαύρο με μια ταμπέλα: «Αυτό το έκαναν οι κακοποιοι που παριστάνουν τους αναρχικούς. Αυτό το έκαναν οι δειλοί που παριστάνουν τους ήρωες».
Και εάν με σκοτώσετε, γιατί και γι’ αυτό είσθε ικανοί, θα είμαι ελεύθερος γιατί σε πείσμα σας θα ζήσω!
Είπα, «παριστάνετε τους αναρχικούς», γιατί δεν είστε ικανοί να είστε αναρχικοί. Αναρχικοί είναι μόνον οι Άγιοι. «Δικαίω νόμος ου κείται». Για τον δίκαιο δεν υπάρχει νόμος. Ο δίκαιος υπερβαίνει το νόμο και δεν σκοντάφτει επάνω του. Είσθε ανίκανοι να είσθε αναρχικοί. Οι Άγιοι κινήθηκαν στο φως και όχι στο σκοτάδι, αυτό φως που φώτιζε την ψυχή τους, ενώ στη δική σας φωλιάζει το σκοτάδι. Τούτες τις ημέρες έχουμε στην πόλη μας το Άγιο Λουκά τον ιατρό. Ένα μεγάλο επιστήμονα, πρωτοπόρο στην εποχή του, άνθρωπο που αγάπησε το λαό. Αυτόν τον άνθρωπο άνθρωποι της εποχής εκείνης που ζούσαν στο ίδιο σκοτάδι με σας, τον πολέμησαν, τον προπηλάκησαν, τον βασάνισαν, τον έριξαν στα κάτεργα, τον έστειλαν στη Σιβηρία, αλλά στο τέλος τον αναγνώρισαν. Το φως είναι πάντα πιο δυνατό από το σκοτάδι.
Κάποτε κάποιοι σαν και εσάς που παρίσταναν τους αναρχικούς, αποφάσισαν και έγιναν αληθινά αναρχικοί και στρατεύτηκαν στην διακονία της αγάπης και της αληθινής συμπόρευσης με το λαό. Ας κλείσω με την ελπίδα να γίνει αυτό και με σας.



ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΝΑ ΠΡΟΑΧΘΟΥΝ Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ Η ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΣΜΟΥ!


ΤΗΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΗ χρονιά συμπληρώθηκαν πεντακόσια χρόνια από το ξέσπασμα της Μεταρρυθμίσεως στην αιρετική δυτική χριστιανοσύνη. Ασυμβίβαστοι παπικοί, με πρώτον τον Λούθηρο, αποσπάστηκαν από την «καθολική εκκλησία», λόγω των τερατωδών πεπραγμένων της και δημιούργησαν ιδικών τους εμπνεύσεων «εκκλησίες», οι οποίες προχώρησαν πέρα από τις παπικές κακοδοξίες. 

Είναι ο Προτεσταντισμός, ο οποίος αποτελείται από μερικές χιλιάδες «εκκλησίες» και ομολογίες. Οι Προτεστάντες εορτάζουν τη «μεγάλη επέτειο» και μαζί τους το Βατικανό, αλλά και οι «δικοί» μας οικουμενιστές! Μάλιστα «το Μεταπτυχιακό Ινστιτούτο Ορθοδόξου Θεολογίας του εν Σαμπεζύ Ορθοδόξου Κέντρου του Οικουμενικού Πατριαρχείου, σε συνεργασία με το Τμήμα Θεολογίας του Πανεπιστημίου της Γενεύης και το Ελβετογαλλικό Ινστιτούτο Συστηματικής Θεολογίας και Ηθικής (IRSE) πραγματοποίησε μεταξύ 7 και 8 Δεκεμβρίου 2017, Διεθνές Συνέδριο με θέμα: «L’anthropologie de Luther. Perspectives protestantes et orthodoxes» (Η ανθρωπολογία του Λουθήρου. Προτεσταντικές και Ορθόδοξες προσεγγίσεις)».
Στο εν λόγω Διεθνές Συνέδριο για την επέτειο της Μεταρρυθμίσεως, μίλησε και ο Σεβ.Μητροπολίτης Ελβετίας κ. Ιερεμίας, Προϊστάμενος του εν Σαμπεζύ Ορθοδόξου Κέντρου του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ο οποίος μεταξύ άλλων ευχήθηκε από καρδίας, «όπως το Συνέδριον τούτο προσ­φέρη τον κατάλληλον τρόπον, δια να προαχθή η θεολογική κοινή σκέψις και να εξαχθούν νέα, κοινά συμπεράσματα, ίνα η ανθρωπολογία κατά Λούθηρον προαχθή εις την προσέγγισιν της παγκοσμίου ανθρωπολογίας, η οποία απασχολεί σήμερον όλους τους ανθρώπους, απασχολεί το πολύπλευρον πρόσωπον της ανθρωπότητος» (Ιστ. Ρομφαία)! Απίστευτο: ορθόδοξος επίσκοπος εύχεται να προαχθεί η θεολογική κοινή σκέψη, δηλαδή η αναμειγμένη ορθόδοξη θεολογία με την αιρετική! Η αλήθεια με το ψεύδος! Ζητά επίσης και εύχεται να προαχθεί η ανθρωπολογία του Λουθήρου, ενός από τους «καραμπινάτους» αιρεσιάρχες όλων των εποχών, ώστε δι’ αυτής να γίνει προσέγγιση της παγκοσμίου ανθρωπολογίας! Να αποτελέσει η αιρετική λουθηρανική ανθρωπολογία, τη βάση, για να λυθούν τα παγκόσμια προβλήματα! Αδιαφορεί ο «άγιος» Ελβετίας πως η ανθρωπολογία των αιρετικών είναι συνυφασμένη με τη  θεολογία και τη σωτηριολογία και άρα είναι κακόδοξη! Αδιαφορεί πως ο Προτεσταντισμός είναι προ-καταδικασμένος από τις άγιες Γ , Δ  καὶ Ζ  Οἰκουμενικὲς Συνόδους ως παναιρετικά συστήματα (άρνηση της αειπαρθενίας της Θεοτόκου, εικονομαχία, αγιομαχία, κ.λπ.)! Κρίμα Σεβασμιώτατε!


ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΑΤΑΚΗΣ: ΚΑΘΟΛΙΚΗ Η ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ

Καθολική η απόρριψη των Νέων Θρησκευτικών
υπό της εκκλησιαστικής συνειδήσεως
του Χρήστου Μπονατάκη

Είναι γεγονός ότι αναφορικά με το πολύ-θρησκευτικό ή πανθρησκειακό (και όχι θρησκειολογικό όπως φημολογείται) Νέο Πρόγραμμα Σπουδών (ΝΠΣ) του Μαθήματος των Θρησκευτικών (ΜτΘ), εκφράζονται ανά την Ελλάδα ποικίλες και έντονες αντιδράσεις ή διαμαρτυρίες και προβληματισμοί, ενώ μεγάλος πράγματι αριθμός άρθρων και μελέτες εγράφησαν περί του προβληματικού, έως ακατάλληλου χαρακτήρα των Νέων Θρησκευτικών (ΝΘ)[[1]] και των οποίων η εφαρμογή, κατά παράβαση της αρχής της ισονομίας (Συντ. αρθ. 4) επιχειρείται να επιβληθεί μεροληπτικώς μονάχα στους Ορθοδόξους, καθότι ως γνωστό, οι ετερόδοξοι-ετερόθρησκοι (Καθολικοί, Εβραίοι, Μουσουλμάνοι) έχουν δικαίωμα να καθορίζουν όχι μόνο το περιεχόμενο αλλά και τους διδάσκοντες του ΜτΘ για τα παιδιά τους,[[2]]

Μονάχα κατά τον τελευταίο ενάμιση χρόνο και σε περίπου 25 και πλέον πόλεις σε όλη την Ελλάδα, διεξήχθησαν (και συνεχίζουν να διεξάγονται διαρκώς) αλλεπάλληλες επιστημονικές ενημερωτικές εκδηλώσεις και ομιλίες, κατά τις οποίες επισημαίνεται και αναλύεται η σωρεία νομικών, θεολογικών και παιδαγωγικών σφαλμάτων του ΝΠΣ.
Μεταξύ άλλων, πολλές ήταν οι επισήμως διατυπωθείσες αντιδράσεις και οι έντονοι προβληματισμοί από Επισκόπους και Ιερές Μητροπόλεις (στο σύνολό τους περίπου 40), από το Αγ. Όρος, από το σύνολο επίσης των θεολόγων της χώρας και την ΠΕΘ, από έγκριτους νομικούς-συνταγματολόγους, από παιδαγωγούς, διδάσκοντες και φυσικά, από πληθώρα γονέων και Συλλόγων Σχολείων, εκ των οποίων και αναπτύχθηκε ένα πρωτοφανές πανελλαδικό «κίνημα επιστροφής των ‘Φακέλων’ Θρησκευτικών» στις Πρωτοβάθμιες/Δευτεροβάθμιες Διευθύνσεις και το Υπουργείο Παιδείας.
Ακόμα, οι κινητοποιήσεις και οι αντιδράσεις κλιμακώθηκαν με την πραγματοποίηση δύο εκδηλώσεων μαζικής διαμαρτυρίας, μίας ειρηνικής πορείας στο Μαρούσι (23/10/2017) και ενός συλλαλητηρίου στα Προπύλαια (4/3/2018) με τη συμμετοχή χιλιάδων πιστών, νέων και κληρικών. Ενώ τέλος, εκκρεμεί φυσικά (από βδομάδα ...σε βδομάδα) και η απόφαση του ΣτΕ στο οποίο προσέφυγαν γονείς και εκπαιδευτικοί.
Την προαναφερθείσα «κίνηση επιστροφής ‘φακέλων’» ήδη κάποιες Μητροπόλεις, έχουν όχι μόνο επαινέσει αλλά και επισήμως προτρέψει! Πολύ χαρακτηριστικά επ’ αυτού, η Εγκύκλιος της Ι.Μ. Γλυφάδας αναφέρει: «Σας προτρέπουμε πατρικά περί τούτου. Επιστρέψτε τα βιβλία των Θρησκευτικών»! Στη δε Ι.Μ. Σιδηροκάστρου: «αποφασίστηκε να διανεμηθεί σε όλους τους γονείς έντυπο-δήλωση επιστροφής του ‘Φακέλου του μαθητή’»! Ενώ σύσσωμο και το Αγ. Όρος (5/10/17) διερωτάται:
«Πώς είναι δυνατόν να μην σταθώμεν εις το πλευρό των γονέων, οι οποίοι συναισθανόμενοι τον κίνδυνον δια την μόλυνσιν της ψυχής των τέκνων τους, αναγκάζονται να επιστρέψουν ως απαραδέκτους τους ‘Φακέλους’ Μαθήματος Θρησκευτικών;»

Σε άλλες επίσημες αναφορές Ιερών Μητροπόλεων ή Επισκόπων, μεταξύ άλλων γίνεται λόγος για:
·        «‘εργαλεία’ αποορθοδοξοποίησης»(!) και «πρακτικές αμφισβήτησηςκαι αμφιβολίες για την Αλήθεια της Ορθόδοξης Πίστης», κάτι το οποίο«ενεργεί καταφανώς προσηλυτιστικά»! (Ι.Μ.Γλυφάδας)
·        «επιβολήν πολυθρησκειακής και συγκρητιστικής δομής προγραμμάτων». (Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ.Νικόλαος)
·        «ιδιότυπο ρατσισμό και διάκριση...» (Μητροπολίτης Δράμας κ.Παύλος)
·        «ιδεοληπτικό εξαναγκασμό της συνειδήσεώς τους» (δηλαδή των ορθοδόξων μαθητών, Ι.Μ.Σύμης)
·        «θρησκειολογική ‘σούπα’...» και «καλλιέργεια ........μιας πολλαπλής και ποικίλης θρησκευτικής συνείδησης» (Ι.Μ.Πειραιώς):
·        «πανθρησκευτική κατήχηση» (Ι.Μ.Καλαβρύτων)
·        «...ένα πανθρησκειακόν μάθημα το οποίον θα ενσταλάζει εις τας ψυχάς των εντέχνως την ιδέαν ότι ‘όλες οι θρησκείες είναι λίγο-πολύ το ίδιο’ και εν τέλει θα τους οδηγεί εις τον αγνωστικισμόν και την αθεΐαν»!(Ι.Κοινότητα Αγ. Όρους)
·        μάθημα «εκθεμελιωτικό, διότι αποδομεί τα πάντα» και του οποίου «η όληδομή και η διάρθρωση ...δεν θεραπεύεται! (Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ.Ιερόθεος)
·        «σύγχυση μεταξύ αλήθειας και ψεύδους»! (Ι.Μ.Πατρών)
·        μάθημα που «σχεδιάσθηκε ...........για να είναι συμβατό με τον σύγχρονο ορθολογισμό και ανεκτό από τις σύγχρονες αθεϊστικές και συγκρητιστικές αντιλήψεις». (Μητροπολίτης Μεσογαίας κ.Νικόλαος).
·        Σε Ψήφισμα επίσης της Ι.Μ. Λέρου επισημαίνεται ότι: «προβάλλεται η εικόνα ενός απροσώπου αφηρημένου Θεού, σχετιζομένου με όλες τις θρησκείες και ιδεολογίες της γης γης», μεθοδολογία μέσα απ’ την οποία προβάλλει ...«το τερατούργημα της πανθρησκείας!». Στο ίδιο επίσης ψήφισμα καταγγέλλεται ότι: «Τα παρόντα βιβλία με μια ‘παιδαγωγική κοπτοραπτική’ επιχειρούν να αντλήσουν επιχειρήματα μέσα από την Αγ. Γραφή και την ζωή της Εκκλησίας, ...εναντίον της Αγ. Γραφής και της Εκκλησίας» (ακριβώς δηλαδή όπως και στις αιρέσεις...)
·        Ακόμα, η Εγκύκλιος της Ι.Μ. Σύμης παρατηρεί: «Τα πιστεύω και οι αντιλήψεις των άλλων θρησκειών προβάλλονται μονόπλευρα και ωραιοποιημένα, αποκρύπτοντας επιμελώς διδασκαλίες τους που περιέχουν φανατισμό, ρατσισμό και μίσος»!
·        Ο δε Μητροπολίτης Κερκύρας κ. Νεκτάριος τέλος, αναφερόμενος στους θεολόγους καθηγητές-συντάκτες του ΝΠΣ, χαρακτηριστικά αναρωτιέται:«Ως Εκκλησία, μήπως ήρθε η ώρα ......να τους επισημάνουμε, όχι μεαφορισμούς, αλλά με πόνο ψυχής, ότι ηθελημένα ή αθέλητα, συμβάλουνστον αποχριστιανισμό της πατρίδας μας και προκαλούν πνευματικότραύμα στην Εκκλησία και στους συνανθρώπους μας και ότι θαέπρεπε να έχουν συνειδησιακή ευθύνη γι’ αυτό;»
·        Τέλος και η Ιερά Επαρχιακή Σύνοδος της Εκκλησία της Κρήτης, απέστειλε βαρυσήμαντη επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας κ.Γαβρόγλου (15/11) στην οποία τονίζεται ότι: «επιθυμεί τον Ορθόδοξονχαρακτήρα του ΜτΘ σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και εκφράζει τηνρητήν διαφωνίαν της ως προς τον επιχειρούμενον και μάλιστα εις μαθητάς του Δημοτικού Σχολείου, θρησκευτικόν συγκρητισμόν»!

Κατόπιν τούτων, δεν θα ήταν υπερβολή εάν υποστηριζόταν ότι ουσιαστικά, η εκκλησιαστική συνείδηση απορρίπτει σαφώς τα ΝΠΣ ως προς το περιεχόμενο και τη μεθοδολογία.
Κανείς φυσικά δεν αρνείται ένα ΜτΘ που θα «...αφήνει επαρκή χώρο στην αντικειμενική αναφορά των θρησκευμάτων, χωρίς να μετατρέπεται σε χώρο φιλοξενίας των πρακτικών τους».[[3]] (κάτι άλλωστε που ήδη γινόταν και μάλιστα, η πρόταση της Εκκλησίας ήταν να αυξηθούν οι εν λόγω θρησκειολογικές αναφορές!)
Ο λόγος τελικά όμως, δεν είναι απλά  περί ενός μη ικανοποιητικού μαθήματος, ή τάχα, για κάποια ...χαμένα ‘προνόμια’, αλλά περί...‘ψυχοπειραματισμών’• περί ενός παρανόμου εκ της Πολιτείας εγχειρήματος[[4]], σαφέστατα μεροληπτικού και ενδεχομένως αξιοποίνου (προσηλυτιστικού)• και κυρίως, περί Πίστεως αλλά και θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων.[[5]]
Η διδασκαλία ορθοδόξου μαθήματος για τα παιδιά των Ορθοδόξων
δεν είναι απλά ένα ‘αίτημα’ ...είναι αναφαίρετο δικαίωμα!




[[1]] Ήδη κατά την πιλοτική εφαρμογή του ΝΠΣ, είχαν εκδοθεί συνολικά 3 τόμοι με επί του προγράμματος προβληματισμούς, αναλύσεις και αρνητικές κριτικές.
[[2]] Ν4386, αρθ. 55, 5 που προσέθεσε την παρ. 4 στον Ν. 1771/1988 [Αˊ171], αρθ.16.
[[3]κ. Βασσάλου Ελένη-θεολόγος, τμήμα αιρέσεων του Παγκρήτιου Συνδέσμου Θεολόγων (ΠΣΘ) και της ΠΕΘ, εισήγηση: «Από το Συγκρητισμό στην Πανθρησκεία. Το Ορθόδοξο μάθημα και η ευθύνη των Θεολόγων», Αθήνα, 2013.
[[4]] Γεώργιος Κρίππας, Διδάκτωρ Πολιτικών Επιστημών – Συνταγματολόγος, «Κατά πόσο το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών συνιστά αξιόποινη πράξη», Επιθεώρηση Δημοσίου και Διοικητικού Δικαίου, τόμος 58, σελ. 679-697.
[[5]] Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου [ΕΣΔΑ], 1ο πρόσθ. πρωτ. αρθ. 2

ΜΗΤΡ. ΜΟΡΦΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟΣ: Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΘΑ ΦΟΒΗΘΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΣΤΑΛΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΣΕ ΜΕΓΑΛΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ!




Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος: …Μετά, πολύ κοντά σε αυτήν την απειλή όπου ο Ελληνισμός θα φοβηθεί και θα συσταλεί και θα έρθει σε μεγάλη μετάνοια.

Ακούστε το αποτέλεσμα του φόβου πιο θα είναι. Θα είναι θετικό, δηλαδή. Και αυτήν η μετάνοια που θα προκύψει από τον φόβο και τον εκφοβισμό και την απειλή των Τούρκων, θα οδηγήσει τους Έλληνες στα αμέσως επόμενα γεγονότα που θα τα αναφέρω αδρομερώς, επιγραμματικά , να είναι οι μόνες χώρες με μεγάλη ασφάλεια για τα παιδιά μας και για τον κόσμο μας, όταν άλλες χώρες της Δυτικής Ευρώπης, της Αμερικής, της Ρωσίας, της Μέσης Ανατολής (της γειτονικής), θα έχουν παγκόσμιο πόλεμο αυτές. Η Ελλάδα και η Κύπρος δεν θα έχουν και θα είναι ασφαλείς χώρες για να έρθουν και άλλοι να κατοικίσουν και να προφυλαχθούν..
«Απόσπασμα εκπομπής»

Ο Μητροπολίτης Μόρφου κ. Νεόφυτος συνομιλεί με την Ελίτα Μιχαηλίδου στην εκπομπή «Μαζί» του ΡΙΚ με θέμα, «Σημεία των καιρών» (4.4.2017).

Πέμπτη 8 Μαρτίου 2018

Η ΜΕΡΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΠΟΥ ΟΡΙΣΕ Η ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΑΓΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΟΡΤΕΣ ΕΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΙΜΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΙΣ "ΕΟΡΤΕΣ" ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ.



Η γιορτή της Γυναίκας... του Πατέρα... της Μάνας... του Θείου... της Θείας... του Γείτονα... του Δένδρου... του Δάσους... του Νερού... του Βουνού... του Ουρανού... και της Μαρμελάδας... κλπ.  

Ας σοβαρευτούμε επιτέλους!

Η μέρα ανήκει στους Αγίους
που όρισε η Ορθόδοξος Αγία Του Χριστού Εκκλησία.
Αυτές τις εορτές εορτάζουμε και τιμούμε
και όχι τις "εορτές" της Νέας Τάξης Πραγμάτων.